Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?

12 Şubat 2021
Markethinkers
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?

WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek artış gösterme eğilimindedir. E-ticaret siteleri, pazarlama ve tanıtım kampanyaları için Telegram’ı aktif bir şekilde kullanarak pazarlama faaliyetlerini bu kanal üzerinden de yürütmeye başlamışlardır.

Sizlere bu yazımızda Telegram’ın e-ticaret siteniz için sağlayabileceği avantajlardan bahsederek pazarlama stratejinize etkin bir şekilde nasıl adapte edebileceğinizle ilgili bazı ipuçları vereceğiz.

Telegram Nedir? Neden E-ticaret Siteniz İçin Kullanmalısınız?

Telegram, mesajlaşırken hem hız hem de güvenlik sunan ücretsiz bir mesajlaşma uygulamasıdır. Tüm mesajlaşma uygulamalarıyla benzer hizmetlere sahip olsa da Telegram’ı rakiplerinden ayıran birtakım özellikler bulunmaktadır.

  • Telegram’ın yüksek güvenlik ve gelişmiş şifreleme sistemi sayesinde müşterileriniz sizinle paylaştıkları özel bilgilerin (adres ve banka bilgileri) güvende olduğundan emin olabilirler.
  • Telegram uygulamasında otomatik görevler tanımlayabileceğiniz ve sohbetlerinize entegre edebileceğiniz özelleştirilmiş botlar bulunmaktadır. Bu sayede müşterilerinize verebileceğiniz otomatik yanıtlar ile Telegram’ı müşteri hizmetleri kanalı olarak kullanabilirsiniz.
  • Telefon numarası olmadan da müşterilerinizle iletişim kurabilirsiniz. Numarasını vermek istemeyen müşterileriniz Telegram gruplarınıza ya da kanalınıza yalnızca kullanıcı adları ile erişebilirler.
  • Telegram verileri bulutta depolanmaktadır ve bu sayede hesabınıza farklı cihazlardan aynı anda erişim sağlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizi temsil eden Telegram kanalında birden fazla yönetici bulunuyorsa siz de bu özellikten yararlanabilirsiniz.
  • Medya boyutu ve sınırlaması olmadan mesajlarınızı çeşitli görseller ve videolarla dilediğiniz şekilde zenginleştirebilirsiniz. Bu sayede pazarladığınız ürünlerin detaylı görsellerini ve videolarını müşterilerinizle herhangi bir sınırlama olmadan paylaşabilirsiniz.

Ayrıca, Telegram ile hem e-ticaret sitenize hem de müşterilerinize birçok farklı avantaj sunabilirsiniz. Bu avantajlardan bazıları şunlardır:

  • Online sipariş verebilme imkanı
  • Müşteri geri bildirimlerini içeren anketler
  • Güncel bilgilerin paylaşımı
  • Ürün tanıtımları
  • Kesintisiz müşteri desteği
  • E-ticaret sitenize ek trafik sağlamak
  • Marka bilinirliğini artırmak

Bu özellikler sayesinde Telegram’ı e-ticaret siteniz için bir pazarlama stratejisi olarak tercih edebilirsiniz.

Telegram Grupları ve Kanalları Nedir?

Birçok insana aynı anda ulaşmayı kolaylaştıran ve güçlü bir iletişim kanalı oluşturmayı sağlayan Telegram grupları 200.000 kişiye kadar üye kabul edebilir. E-ticaret siteniz için oluşturduğunuz Telegram gruplarında çeşitli grup izinleri belirleyebilir, dosya paylaşımı yapabilir, gruplarınıza botlar entegre edebilir ve bildirimlerinizi özelleştirebilirsiniz.

Telegram kanalları ise daha büyük kitlelere ulaşmak için kullanılmaktadır. Yalnızca yöneticilerin mesaj gönderebileceği tek yönlü mesajlaşma sistemi olarak da kullanılabilir. Bu nedenle, Telegram kanallarına sınırsız sayıda abone dahil olabilir. Ayrıca, Bir kanal üzerinden gönderdiğiniz ileti; şahsi kimliğinizle değil kanalınızın ya da markanızın adı ve fotoğrafı ile gönderilir.

Telegram Grupları ve Kanalları Nasıl Bulunur ve Üye Olunur?

Telegram’ın en çok kullanılan özelliklerinden biri olan gruplar ve kanallar aracılığıyla birçok kişi içerik paylaşımı, reklam, tanıtım ya da ticaret yapabilmektedir. E-ticaret yöneticileri için de birbirinden faydalı içeriklerin paylaşıldığı Telegram grupları, son dönemlerde daha popüler bir hale gelmiştir. Peki, Telegram grupları ya da kanallarına nasıl üye olunur?

Uygulamada mevcut olan arama kutucuğuna adını bildiğiniz grup ve kanalların isimlerini yazarak katıl butonu ile abone olabilirsiniz. Ayrıca birçok web sitesi, farklı kategorilerdeki gruplar ya da kanallar için katılım linklerini sayfalarında paylaşmaktadır.

Telegram Uygulamasını Pazarlama Stratejinize Nasıl Dahil Edersiniz?

Popülerliği hızla artan Telegram uygulamasını pazarlama stratejinize nasıl dahil edebileceğinize ilişkin 3 önerimizi aşağıda bulabilirsiniz.

Telegram Kanalı Açmak

Markanız için en iyi seçenek Telegram’da kurumsal bir kanal oluşturmaktır. Kanalınız üzerinden sınırsız sayıda oluşturabileceğiniz ve paylaşabileceğiniz gönderiler ile geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

Kanalınız düzenli ve yararlı bilgi aktarımları ile oldukça başarılı bir tanıtım yolu haline gelebilir. Telegram’da birbirinden farklı satış tekliflerinizi paylaşabileceğiniz ve ürünlerinize ilgi duyan bir kullanıcı topluluğu oluşturduktan sonra çeşitli planlarla pazarlamanızı bu kanal üzerinden yönetebilirsiniz.

Chatbot ile Müşteri Desteği

Telegram Chatbot, birçok fırsatla e-ticaret sitenizin Telegram kanalını zengin bir hale getirebilir. Örneğin, bu botları kanalınıza entegre ederek sık sorulan sorulara müşterilerinizi bekletmeden otomatik cevaplar verebilirsiniz.

Kullanıcı isteklerini ve ihtiyaçlarını tahmin etmeye odaklanan Chatbot’lar markanızın rutin görevlerini otomatikleştirmeye yardımcı olarak müşteri desteği sağlayabilmektedir. Müşterileriniz kanalınızın Telegram Chatbot’unu kullanarak sipariş ve sevkiyat durumları hakkında anında güncelleme alabilirler. Botlar kullanıcılara yalnızca belirli sorular hakkında cevap vermekle kalmaz, aynı zamanda videolar, resimler ve çeşitli belgeler de gönderebilir.

Ayrıca, gönderilerinizi planlamak ve kanal istatistiklerini görüntülemek için de Telegram botlarını kullanabilirsiniz.

Markanıza Özel Sticker Tasarımı

Resimler ya da animasyonlu giflerden oluşan Telegram sticker galerisi oldukça karakteristik özellikler taşımaktadır. Müşterilerinizle kurduğunuz iletişim esnasında çeşitli çıkartmalar kullanmak e-ticaret sitenize daha hoş ve eğlenceli bir görünüm kazandırmanın bir yolu olabilir.

Markanıza özel bir çıkartma paketi tasarlamak ise daha eşsiz ve özel bir yöntem olacaktır. Logonuzu ya da kurumsal renklerinizi temsil eden eğlenceli çıkartmalar markanızın tanıtımı için orijinal bir yol olabilir. Böylece kanalınızı kişiselleştirerek daha ilginç ve akılda kalıcı bir hale getirebilirsiniz.

İçerik ve Ürünlerinizi Topluluklara Ulaştırmak İçin Telegram Gruplarından Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Herkese açık çeşitli Telegram gruplarına katılarak markanızın tanıtımını yapabilir ve çeşitli içerik paylaşımları ile marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Ayrıca, e-ticaret sitenizde birçok kişinin ilgisini çekecek konularda yazdığınız blog yazılarını yayınlayarak da sitenize trafik çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft