fbpx

Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?

12 Şubat 2021
Markethinkers

WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek artış gösterme eğilimindedir. E-ticaret siteleri, pazarlama ve tanıtım kampanyaları için Telegram’ı aktif bir şekilde kullanarak pazarlama faaliyetlerini bu kanal üzerinden de yürütmeye başlamışlardır.

Sizlere bu yazımızda Telegram’ın e-ticaret siteniz için sağlayabileceği avantajlardan bahsederek pazarlama stratejinize etkin bir şekilde nasıl adapte edebileceğinizle ilgili bazı ipuçları vereceğiz.

Telegram Nedir? Neden E-ticaret Siteniz İçin Kullanmalısınız?

Telegram, mesajlaşırken hem hız hem de güvenlik sunan ücretsiz bir mesajlaşma uygulamasıdır. Tüm mesajlaşma uygulamalarıyla benzer hizmetlere sahip olsa da Telegram’ı rakiplerinden ayıran birtakım özellikler bulunmaktadır.

  • Telegram’ın yüksek güvenlik ve gelişmiş şifreleme sistemi sayesinde müşterileriniz sizinle paylaştıkları özel bilgilerin (adres ve banka bilgileri) güvende olduğundan emin olabilirler.
  • Telegram uygulamasında otomatik görevler tanımlayabileceğiniz ve sohbetlerinize entegre edebileceğiniz özelleştirilmiş botlar bulunmaktadır. Bu sayede müşterilerinize verebileceğiniz otomatik yanıtlar ile Telegram’ı müşteri hizmetleri kanalı olarak kullanabilirsiniz.
  • Telefon numarası olmadan da müşterilerinizle iletişim kurabilirsiniz. Numarasını vermek istemeyen müşterileriniz Telegram gruplarınıza ya da kanalınıza yalnızca kullanıcı adları ile erişebilirler.
  • Telegram verileri bulutta depolanmaktadır ve bu sayede hesabınıza farklı cihazlardan aynı anda erişim sağlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizi temsil eden Telegram kanalında birden fazla yönetici bulunuyorsa siz de bu özellikten yararlanabilirsiniz.
  • Medya boyutu ve sınırlaması olmadan mesajlarınızı çeşitli görseller ve videolarla dilediğiniz şekilde zenginleştirebilirsiniz. Bu sayede pazarladığınız ürünlerin detaylı görsellerini ve videolarını müşterilerinizle herhangi bir sınırlama olmadan paylaşabilirsiniz.

Ayrıca, Telegram ile hem e-ticaret sitenize hem de müşterilerinize birçok farklı avantaj sunabilirsiniz. Bu avantajlardan bazıları şunlardır:

  • Online sipariş verebilme imkanı
  • Müşteri geri bildirimlerini içeren anketler
  • Güncel bilgilerin paylaşımı
  • Ürün tanıtımları
  • Kesintisiz müşteri desteği
  • E-ticaret sitenize ek trafik sağlamak
  • Marka bilinirliğini artırmak

Bu özellikler sayesinde Telegram’ı e-ticaret siteniz için bir pazarlama stratejisi olarak tercih edebilirsiniz.

Telegram Grupları ve Kanalları Nedir?

Birçok insana aynı anda ulaşmayı kolaylaştıran ve güçlü bir iletişim kanalı oluşturmayı sağlayan Telegram grupları 200.000 kişiye kadar üye kabul edebilir. E-ticaret siteniz için oluşturduğunuz Telegram gruplarında çeşitli grup izinleri belirleyebilir, dosya paylaşımı yapabilir, gruplarınıza botlar entegre edebilir ve bildirimlerinizi özelleştirebilirsiniz.

Telegram kanalları ise daha büyük kitlelere ulaşmak için kullanılmaktadır. Yalnızca yöneticilerin mesaj gönderebileceği tek yönlü mesajlaşma sistemi olarak da kullanılabilir. Bu nedenle, Telegram kanallarına sınırsız sayıda abone dahil olabilir. Ayrıca, Bir kanal üzerinden gönderdiğiniz ileti; şahsi kimliğinizle değil kanalınızın ya da markanızın adı ve fotoğrafı ile gönderilir.

Telegram Grupları ve Kanalları Nasıl Bulunur ve Üye Olunur?

Telegram’ın en çok kullanılan özelliklerinden biri olan gruplar ve kanallar aracılığıyla birçok kişi içerik paylaşımı, reklam, tanıtım ya da ticaret yapabilmektedir. E-ticaret yöneticileri için de birbirinden faydalı içeriklerin paylaşıldığı Telegram grupları, son dönemlerde daha popüler bir hale gelmiştir. Peki, Telegram grupları ya da kanallarına nasıl üye olunur?

Uygulamada mevcut olan arama kutucuğuna adını bildiğiniz grup ve kanalların isimlerini yazarak katıl butonu ile abone olabilirsiniz. Ayrıca birçok web sitesi, farklı kategorilerdeki gruplar ya da kanallar için katılım linklerini sayfalarında paylaşmaktadır.

Telegram Uygulamasını Pazarlama Stratejinize Nasıl Dahil Edersiniz?

Popülerliği hızla artan Telegram uygulamasını pazarlama stratejinize nasıl dahil edebileceğinize ilişkin 3 önerimizi aşağıda bulabilirsiniz.

Telegram Kanalı Açmak

Markanız için en iyi seçenek Telegram’da kurumsal bir kanal oluşturmaktır. Kanalınız üzerinden sınırsız sayıda oluşturabileceğiniz ve paylaşabileceğiniz gönderiler ile geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

Kanalınız düzenli ve yararlı bilgi aktarımları ile oldukça başarılı bir tanıtım yolu haline gelebilir. Telegram’da birbirinden farklı satış tekliflerinizi paylaşabileceğiniz ve ürünlerinize ilgi duyan bir kullanıcı topluluğu oluşturduktan sonra çeşitli planlarla pazarlamanızı bu kanal üzerinden yönetebilirsiniz.

Chatbot ile Müşteri Desteği

Telegram Chatbot, birçok fırsatla e-ticaret sitenizin Telegram kanalını zengin bir hale getirebilir. Örneğin, bu botları kanalınıza entegre ederek sık sorulan sorulara müşterilerinizi bekletmeden otomatik cevaplar verebilirsiniz.

Kullanıcı isteklerini ve ihtiyaçlarını tahmin etmeye odaklanan Chatbot’lar markanızın rutin görevlerini otomatikleştirmeye yardımcı olarak müşteri desteği sağlayabilmektedir. Müşterileriniz kanalınızın Telegram Chatbot’unu kullanarak sipariş ve sevkiyat durumları hakkında anında güncelleme alabilirler. Botlar kullanıcılara yalnızca belirli sorular hakkında cevap vermekle kalmaz, aynı zamanda videolar, resimler ve çeşitli belgeler de gönderebilir.

Ayrıca, gönderilerinizi planlamak ve kanal istatistiklerini görüntülemek için de Telegram botlarını kullanabilirsiniz.

Markanıza Özel Sticker Tasarımı

Resimler ya da animasyonlu giflerden oluşan Telegram sticker galerisi oldukça karakteristik özellikler taşımaktadır. Müşterilerinizle kurduğunuz iletişim esnasında çeşitli çıkartmalar kullanmak e-ticaret sitenize daha hoş ve eğlenceli bir görünüm kazandırmanın bir yolu olabilir.

Markanıza özel bir çıkartma paketi tasarlamak ise daha eşsiz ve özel bir yöntem olacaktır. Logonuzu ya da kurumsal renklerinizi temsil eden eğlenceli çıkartmalar markanızın tanıtımı için orijinal bir yol olabilir. Böylece kanalınızı kişiselleştirerek daha ilginç ve akılda kalıcı bir hale getirebilirsiniz.

İçerik ve Ürünlerinizi Topluluklara Ulaştırmak İçin Telegram Gruplarından Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Herkese açık çeşitli Telegram gruplarına katılarak markanızın tanıtımını yapabilir ve çeşitli içerik paylaşımları ile marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Ayrıca, e-ticaret sitenizde birçok kişinin ilgisini çekecek konularda yazdığınız blog yazılarını yayınlayarak da sitenize trafik çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan