Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?

12 Şubat 2021
Markethinkers
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?

WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek artış gösterme eğilimindedir. E-ticaret siteleri, pazarlama ve tanıtım kampanyaları için Telegram’ı aktif bir şekilde kullanarak pazarlama faaliyetlerini bu kanal üzerinden de yürütmeye başlamışlardır.

Sizlere bu yazımızda Telegram’ın e-ticaret siteniz için sağlayabileceği avantajlardan bahsederek pazarlama stratejinize etkin bir şekilde nasıl adapte edebileceğinizle ilgili bazı ipuçları vereceğiz.

Telegram Nedir? Neden E-ticaret Siteniz İçin Kullanmalısınız?

Telegram, mesajlaşırken hem hız hem de güvenlik sunan ücretsiz bir mesajlaşma uygulamasıdır. Tüm mesajlaşma uygulamalarıyla benzer hizmetlere sahip olsa da Telegram’ı rakiplerinden ayıran birtakım özellikler bulunmaktadır.

  • Telegram’ın yüksek güvenlik ve gelişmiş şifreleme sistemi sayesinde müşterileriniz sizinle paylaştıkları özel bilgilerin (adres ve banka bilgileri) güvende olduğundan emin olabilirler.
  • Telegram uygulamasında otomatik görevler tanımlayabileceğiniz ve sohbetlerinize entegre edebileceğiniz özelleştirilmiş botlar bulunmaktadır. Bu sayede müşterilerinize verebileceğiniz otomatik yanıtlar ile Telegram’ı müşteri hizmetleri kanalı olarak kullanabilirsiniz.
  • Telefon numarası olmadan da müşterilerinizle iletişim kurabilirsiniz. Numarasını vermek istemeyen müşterileriniz Telegram gruplarınıza ya da kanalınıza yalnızca kullanıcı adları ile erişebilirler.
  • Telegram verileri bulutta depolanmaktadır ve bu sayede hesabınıza farklı cihazlardan aynı anda erişim sağlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizi temsil eden Telegram kanalında birden fazla yönetici bulunuyorsa siz de bu özellikten yararlanabilirsiniz.
  • Medya boyutu ve sınırlaması olmadan mesajlarınızı çeşitli görseller ve videolarla dilediğiniz şekilde zenginleştirebilirsiniz. Bu sayede pazarladığınız ürünlerin detaylı görsellerini ve videolarını müşterilerinizle herhangi bir sınırlama olmadan paylaşabilirsiniz.

Ayrıca, Telegram ile hem e-ticaret sitenize hem de müşterilerinize birçok farklı avantaj sunabilirsiniz. Bu avantajlardan bazıları şunlardır:

  • Online sipariş verebilme imkanı
  • Müşteri geri bildirimlerini içeren anketler
  • Güncel bilgilerin paylaşımı
  • Ürün tanıtımları
  • Kesintisiz müşteri desteği
  • E-ticaret sitenize ek trafik sağlamak
  • Marka bilinirliğini artırmak

Bu özellikler sayesinde Telegram’ı e-ticaret siteniz için bir pazarlama stratejisi olarak tercih edebilirsiniz.

Telegram Grupları ve Kanalları Nedir?

Birçok insana aynı anda ulaşmayı kolaylaştıran ve güçlü bir iletişim kanalı oluşturmayı sağlayan Telegram grupları 200.000 kişiye kadar üye kabul edebilir. E-ticaret siteniz için oluşturduğunuz Telegram gruplarında çeşitli grup izinleri belirleyebilir, dosya paylaşımı yapabilir, gruplarınıza botlar entegre edebilir ve bildirimlerinizi özelleştirebilirsiniz.

Telegram kanalları ise daha büyük kitlelere ulaşmak için kullanılmaktadır. Yalnızca yöneticilerin mesaj gönderebileceği tek yönlü mesajlaşma sistemi olarak da kullanılabilir. Bu nedenle, Telegram kanallarına sınırsız sayıda abone dahil olabilir. Ayrıca, Bir kanal üzerinden gönderdiğiniz ileti; şahsi kimliğinizle değil kanalınızın ya da markanızın adı ve fotoğrafı ile gönderilir.

Telegram Grupları ve Kanalları Nasıl Bulunur ve Üye Olunur?

Telegram’ın en çok kullanılan özelliklerinden biri olan gruplar ve kanallar aracılığıyla birçok kişi içerik paylaşımı, reklam, tanıtım ya da ticaret yapabilmektedir. E-ticaret yöneticileri için de birbirinden faydalı içeriklerin paylaşıldığı Telegram grupları, son dönemlerde daha popüler bir hale gelmiştir. Peki, Telegram grupları ya da kanallarına nasıl üye olunur?

Uygulamada mevcut olan arama kutucuğuna adını bildiğiniz grup ve kanalların isimlerini yazarak katıl butonu ile abone olabilirsiniz. Ayrıca birçok web sitesi, farklı kategorilerdeki gruplar ya da kanallar için katılım linklerini sayfalarında paylaşmaktadır.

Telegram Uygulamasını Pazarlama Stratejinize Nasıl Dahil Edersiniz?

Popülerliği hızla artan Telegram uygulamasını pazarlama stratejinize nasıl dahil edebileceğinize ilişkin 3 önerimizi aşağıda bulabilirsiniz.

Telegram Kanalı Açmak

Markanız için en iyi seçenek Telegram’da kurumsal bir kanal oluşturmaktır. Kanalınız üzerinden sınırsız sayıda oluşturabileceğiniz ve paylaşabileceğiniz gönderiler ile geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

Kanalınız düzenli ve yararlı bilgi aktarımları ile oldukça başarılı bir tanıtım yolu haline gelebilir. Telegram’da birbirinden farklı satış tekliflerinizi paylaşabileceğiniz ve ürünlerinize ilgi duyan bir kullanıcı topluluğu oluşturduktan sonra çeşitli planlarla pazarlamanızı bu kanal üzerinden yönetebilirsiniz.

Chatbot ile Müşteri Desteği

Telegram Chatbot, birçok fırsatla e-ticaret sitenizin Telegram kanalını zengin bir hale getirebilir. Örneğin, bu botları kanalınıza entegre ederek sık sorulan sorulara müşterilerinizi bekletmeden otomatik cevaplar verebilirsiniz.

Kullanıcı isteklerini ve ihtiyaçlarını tahmin etmeye odaklanan Chatbot’lar markanızın rutin görevlerini otomatikleştirmeye yardımcı olarak müşteri desteği sağlayabilmektedir. Müşterileriniz kanalınızın Telegram Chatbot’unu kullanarak sipariş ve sevkiyat durumları hakkında anında güncelleme alabilirler. Botlar kullanıcılara yalnızca belirli sorular hakkında cevap vermekle kalmaz, aynı zamanda videolar, resimler ve çeşitli belgeler de gönderebilir.

Ayrıca, gönderilerinizi planlamak ve kanal istatistiklerini görüntülemek için de Telegram botlarını kullanabilirsiniz.

Markanıza Özel Sticker Tasarımı

Resimler ya da animasyonlu giflerden oluşan Telegram sticker galerisi oldukça karakteristik özellikler taşımaktadır. Müşterilerinizle kurduğunuz iletişim esnasında çeşitli çıkartmalar kullanmak e-ticaret sitenize daha hoş ve eğlenceli bir görünüm kazandırmanın bir yolu olabilir.

Markanıza özel bir çıkartma paketi tasarlamak ise daha eşsiz ve özel bir yöntem olacaktır. Logonuzu ya da kurumsal renklerinizi temsil eden eğlenceli çıkartmalar markanızın tanıtımı için orijinal bir yol olabilir. Böylece kanalınızı kişiselleştirerek daha ilginç ve akılda kalıcı bir hale getirebilirsiniz.

İçerik ve Ürünlerinizi Topluluklara Ulaştırmak İçin Telegram Gruplarından Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Herkese açık çeşitli Telegram gruplarına katılarak markanızın tanıtımını yapabilir ve çeşitli içerik paylaşımları ile marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Ayrıca, e-ticaret sitenizde birçok kişinin ilgisini çekecek konularda yazdığınız blog yazılarını yayınlayarak da sitenize trafik çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan