Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?

12 Şubat 2021
Markethinkers
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?

WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek artış gösterme eğilimindedir. E-ticaret siteleri, pazarlama ve tanıtım kampanyaları için Telegram’ı aktif bir şekilde kullanarak pazarlama faaliyetlerini bu kanal üzerinden de yürütmeye başlamışlardır.

Sizlere bu yazımızda Telegram’ın e-ticaret siteniz için sağlayabileceği avantajlardan bahsederek pazarlama stratejinize etkin bir şekilde nasıl adapte edebileceğinizle ilgili bazı ipuçları vereceğiz.

Telegram Nedir? Neden E-ticaret Siteniz İçin Kullanmalısınız?

Telegram, mesajlaşırken hem hız hem de güvenlik sunan ücretsiz bir mesajlaşma uygulamasıdır. Tüm mesajlaşma uygulamalarıyla benzer hizmetlere sahip olsa da Telegram’ı rakiplerinden ayıran birtakım özellikler bulunmaktadır.

  • Telegram’ın yüksek güvenlik ve gelişmiş şifreleme sistemi sayesinde müşterileriniz sizinle paylaştıkları özel bilgilerin (adres ve banka bilgileri) güvende olduğundan emin olabilirler.
  • Telegram uygulamasında otomatik görevler tanımlayabileceğiniz ve sohbetlerinize entegre edebileceğiniz özelleştirilmiş botlar bulunmaktadır. Bu sayede müşterilerinize verebileceğiniz otomatik yanıtlar ile Telegram’ı müşteri hizmetleri kanalı olarak kullanabilirsiniz.
  • Telefon numarası olmadan da müşterilerinizle iletişim kurabilirsiniz. Numarasını vermek istemeyen müşterileriniz Telegram gruplarınıza ya da kanalınıza yalnızca kullanıcı adları ile erişebilirler.
  • Telegram verileri bulutta depolanmaktadır ve bu sayede hesabınıza farklı cihazlardan aynı anda erişim sağlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizi temsil eden Telegram kanalında birden fazla yönetici bulunuyorsa siz de bu özellikten yararlanabilirsiniz.
  • Medya boyutu ve sınırlaması olmadan mesajlarınızı çeşitli görseller ve videolarla dilediğiniz şekilde zenginleştirebilirsiniz. Bu sayede pazarladığınız ürünlerin detaylı görsellerini ve videolarını müşterilerinizle herhangi bir sınırlama olmadan paylaşabilirsiniz.

Ayrıca, Telegram ile hem e-ticaret sitenize hem de müşterilerinize birçok farklı avantaj sunabilirsiniz. Bu avantajlardan bazıları şunlardır:

  • Online sipariş verebilme imkanı
  • Müşteri geri bildirimlerini içeren anketler
  • Güncel bilgilerin paylaşımı
  • Ürün tanıtımları
  • Kesintisiz müşteri desteği
  • E-ticaret sitenize ek trafik sağlamak
  • Marka bilinirliğini artırmak

Bu özellikler sayesinde Telegram’ı e-ticaret siteniz için bir pazarlama stratejisi olarak tercih edebilirsiniz.

Telegram Grupları ve Kanalları Nedir?

Birçok insana aynı anda ulaşmayı kolaylaştıran ve güçlü bir iletişim kanalı oluşturmayı sağlayan Telegram grupları 200.000 kişiye kadar üye kabul edebilir. E-ticaret siteniz için oluşturduğunuz Telegram gruplarında çeşitli grup izinleri belirleyebilir, dosya paylaşımı yapabilir, gruplarınıza botlar entegre edebilir ve bildirimlerinizi özelleştirebilirsiniz.

Telegram kanalları ise daha büyük kitlelere ulaşmak için kullanılmaktadır. Yalnızca yöneticilerin mesaj gönderebileceği tek yönlü mesajlaşma sistemi olarak da kullanılabilir. Bu nedenle, Telegram kanallarına sınırsız sayıda abone dahil olabilir. Ayrıca, Bir kanal üzerinden gönderdiğiniz ileti; şahsi kimliğinizle değil kanalınızın ya da markanızın adı ve fotoğrafı ile gönderilir.

Telegram Grupları ve Kanalları Nasıl Bulunur ve Üye Olunur?

Telegram’ın en çok kullanılan özelliklerinden biri olan gruplar ve kanallar aracılığıyla birçok kişi içerik paylaşımı, reklam, tanıtım ya da ticaret yapabilmektedir. E-ticaret yöneticileri için de birbirinden faydalı içeriklerin paylaşıldığı Telegram grupları, son dönemlerde daha popüler bir hale gelmiştir. Peki, Telegram grupları ya da kanallarına nasıl üye olunur?

Uygulamada mevcut olan arama kutucuğuna adını bildiğiniz grup ve kanalların isimlerini yazarak katıl butonu ile abone olabilirsiniz. Ayrıca birçok web sitesi, farklı kategorilerdeki gruplar ya da kanallar için katılım linklerini sayfalarında paylaşmaktadır.

Telegram Uygulamasını Pazarlama Stratejinize Nasıl Dahil Edersiniz?

Popülerliği hızla artan Telegram uygulamasını pazarlama stratejinize nasıl dahil edebileceğinize ilişkin 3 önerimizi aşağıda bulabilirsiniz.

Telegram Kanalı Açmak

Markanız için en iyi seçenek Telegram’da kurumsal bir kanal oluşturmaktır. Kanalınız üzerinden sınırsız sayıda oluşturabileceğiniz ve paylaşabileceğiniz gönderiler ile geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

Kanalınız düzenli ve yararlı bilgi aktarımları ile oldukça başarılı bir tanıtım yolu haline gelebilir. Telegram’da birbirinden farklı satış tekliflerinizi paylaşabileceğiniz ve ürünlerinize ilgi duyan bir kullanıcı topluluğu oluşturduktan sonra çeşitli planlarla pazarlamanızı bu kanal üzerinden yönetebilirsiniz.

Chatbot ile Müşteri Desteği

Telegram Chatbot, birçok fırsatla e-ticaret sitenizin Telegram kanalını zengin bir hale getirebilir. Örneğin, bu botları kanalınıza entegre ederek sık sorulan sorulara müşterilerinizi bekletmeden otomatik cevaplar verebilirsiniz.

Kullanıcı isteklerini ve ihtiyaçlarını tahmin etmeye odaklanan Chatbot’lar markanızın rutin görevlerini otomatikleştirmeye yardımcı olarak müşteri desteği sağlayabilmektedir. Müşterileriniz kanalınızın Telegram Chatbot’unu kullanarak sipariş ve sevkiyat durumları hakkında anında güncelleme alabilirler. Botlar kullanıcılara yalnızca belirli sorular hakkında cevap vermekle kalmaz, aynı zamanda videolar, resimler ve çeşitli belgeler de gönderebilir.

Ayrıca, gönderilerinizi planlamak ve kanal istatistiklerini görüntülemek için de Telegram botlarını kullanabilirsiniz.

Markanıza Özel Sticker Tasarımı

Resimler ya da animasyonlu giflerden oluşan Telegram sticker galerisi oldukça karakteristik özellikler taşımaktadır. Müşterilerinizle kurduğunuz iletişim esnasında çeşitli çıkartmalar kullanmak e-ticaret sitenize daha hoş ve eğlenceli bir görünüm kazandırmanın bir yolu olabilir.

Markanıza özel bir çıkartma paketi tasarlamak ise daha eşsiz ve özel bir yöntem olacaktır. Logonuzu ya da kurumsal renklerinizi temsil eden eğlenceli çıkartmalar markanızın tanıtımı için orijinal bir yol olabilir. Böylece kanalınızı kişiselleştirerek daha ilginç ve akılda kalıcı bir hale getirebilirsiniz.

İçerik ve Ürünlerinizi Topluluklara Ulaştırmak İçin Telegram Gruplarından Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Herkese açık çeşitli Telegram gruplarına katılarak markanızın tanıtımını yapabilir ve çeşitli içerik paylaşımları ile marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Ayrıca, e-ticaret sitenizde birçok kişinin ilgisini çekecek konularda yazdığınız blog yazılarını yayınlayarak da sitenize trafik çekebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin