Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?

27 Aralık 2019
Sinan Oypan

Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden alıveriş yapmaya başlamaları ve geçtiğimiz 7 yıl içerisinde de mobil ticarete yapılan yatırımların artması, telefondan alışveriş kavramının önemini daha da artırdı. Mobile uyumlu web sitelerinin ziyaret sayıları ve mobil siteler üzerinden yapılan alışverişler, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı oluyor. Mobil ticaret büyümeye devam ederken trendler de aynı doğrultuda değişmeye devam ediyor. 2020 yılında telefondan alışveriş trendlerinin nasıl olacağını da bu rehberimizde ele alıyoruz.

2020’de telefondan alışveriş trendleri ne olacak?

Daha hızlı web siteleri ve sayfalar

İnternet üzerinde gezinirken kullanıcıların öncelikli beklentilerinden biri web sitelerin açılma süreleri oluyor. Özellikle mobil cihazlardan web sitelerini ziyaret eden kullanıcılar, sayfaların yüklenmesi için çok fazla beklememekte. Sektör standardı olarak bir sayfanın yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasındadır. Bunun üzerindeki açılma sürelerinde kullanıcıların siteyi terk etme oranı artmaya başlıyor; bu da potansiyel geri dönüşümleri kaçırmak demek oluyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

2020’de mobil ticaret trendlerinden biri bu sebeple hızlı yüklenen web siteler olacak. Web sitenizin açılma hızını test ederek, daha hızlı yüklenmesini sağlayacak çalışmalar yapmanız, önümüzdeki yıl geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği

Telefondan alışveriş sürecinde tüketicilere müşteri desteği sağlama şekilleri de değişiklik göstermeye başlayacak. Son yıllarda mobil mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği sunma yaygınlaşmaya başladı ve 2020 yılında da bu trendin devam edeceği tahmin ediliyor. Kullanıcıların akıllı telefonları üzerinden uzun zaman geçirmeleri ve markalarla iletişime geçmek için mobil uygulamaları kullanmaları nedeniyle, mobil mesajlaşma uygulamaları müşteri desteğinde öne çıkacak araçlar olacak.

Çok kanallı alışveriş deneyimi

Tüketiciler her ne kadar mobil cihazları üzerinden alışveriş yapsalar da, internetten alışveriş yapan kitlenin bir kısmı halen masaüstü bilgisayarları üzerinden online alışverişlerini yapmaya devam ediyor. Burada da süreç genellikle şu şekilde işliyor; akıllı telefonu ya da tableti üzerinden ürün araştırmaları yapan kullanıcılar, satın alma sürecinde masaüstü cihazlarına geçerek, karar verme ve satın alma işlemlerini bilgisayarlar üzerinden gerçekleştiyor. Bu durumda da çok kanallı bir alışveriş deneyimi ortaya çıkmış oluyor.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcıların alışveriş deneyimini artıracak ipuçları

E-ticaret firması olarak tüketicilerin size her bir platformdan rahatlıkla ulaşabilmesini sağlamanız gerekiyor. Bunun yanı sıra üye girişi yapan kullanıcılarınızın sepetlerine ekledikleri ürünleri hem mobil sitenizde hem de masaüstü görünümüzde senkronize edecek şekilde göstermeniz de çok kanallı bir alışveriş deneyimi sunmanızı kolaylaştırır.

Mobil ödeme işlemlerini kolaylaştırın

Mobil cihazlar üzerindeki alışverişlerde tüketicileri en çok zorlayan konulardan biri de ödeme işlemleridir. Telefonların ekranları üzerinde rahat bir şekilde kullanım sağlamayan ödeme sayfaları geri dönüşümleri ciddi şekilde düşürmekte. Bu sebeple de ödeme sayfalarınız üzerinde dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, kolay anlaşılır formlar ile ödeme bilgilerini almanız, mobil klavye seçeneklerini form türlerine göre değiştirmeniz ve birkaç adımda ödeme işlemini tamamlatmanız, ödeme işlemlerini kolaylaştırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

Sesli arama sorgularına yönelik SEO çalışmaları

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılar, ürün aramaları yaparken arama motorları üzerinden sesli arama sorguları da yapmaktalar. Son yıllarda akıllı cihaz kullanımının artması ve ses tanıma özelliklerinin yaygınlaşması nedeniyle kullanıcılar sesli aramalara da yönelmekte. Web sitenizdeki içerikleri sesli komutlara uyumlu hale getirecek SEO çalışmaları yapmanız, sesli arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekmenizi de kolaylaştıracaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Konum odaklı reklamlar

Konum odaklı reklamlar da mobil ticarette önemli bir yere sahip olmaya devam edecek. Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları, mağaza konumlarının çevrelerindeki kişilere gösterilecek reklamlar üzerinde odaklanabilirler. Konum odaklı reklamlarla belli bir lokasyonda bulunan kişileri fiziki mağazanıza yönlendirme fırsatınız da olabilir. Tüketiciler internetten alışveriş yapsalar da yakınlarında bir mağaza bulunduğunda, buralara giderek ürünleri birebir incelemek de isterler.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Telefondan alışveriş ile ilgili sık sorulan sorular

Neden telefondan alışveriş konusuna önem vermelisiniz?

Telefondan alışveriş son yıllarda yaygınlaştığı gibi günümüzde önemli bir hacme de sahip. Kullanıcıların akıllı telefon kullanım sürelerinin artması ve bu cihazlar üzerinden web sitelerini ziyaret etmeleri, e-ticaret firmalarının mobil trafiklerini de artırdı. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamları genellikle mobil cihazlar üzerinden görüntülendiği için, kullanıcılar da web sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret etmekteler. Sosyal ağlardan gelen reklam trafiğini değerlendirmek ve kaçırmamak için de mobil ticaret konusuna yatırım yapmanız gerekmektedir.

Mobil ticaret için mobil uyumluluk şart mı?

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılara en iyi kullanıcı deneyimini sunmanız gerekir. Bu sebeple de web sitenizin mobil cihazlara uyumlu olması gerekir. Sitenizin mobile uyumlu olmaması, kullanıcı deneyimini ciddi şekilde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde vakit geçirmemelerine ve doğal olarak da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olur. Mobile uyumlu web site tasarımları hakkında daha fazla bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İlgili rehber: Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulama mı yoksa mobil uyumlu site mi?

Mobil uygulama ve mobil uyumlu site gereksinimi sektörlere ve iş modeline göre değişiklik gösterebilir. Yoğun trafiği ve satış hacmi olan firmalar için mobil uygulamalar bir gereksinim olabilir. Tüketicilere doğrudan uygulama üzerinden ulaşmak ve fırsatlar sunmak için iyi bir araçtır. Ancak düşük hacimli iş yapan ve satışları yüksek olmayan firmalar için mobil uygulamalar ekstra maliyet çıkartacaktır. Düzenli olarak yeni ürün eklenmemesi ve fırsatın olmaması mobil uygulama kullanımını düşürecektir. Bu sebeple de firmaların mobil uygulamadan önce mobil uyumlu site tasarımlarına öncelik vermeleri daha önemlidir.

İlgili rehber: Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan