Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?

27 Aralık 2019
Sinan Oypan

Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden alıveriş yapmaya başlamaları ve geçtiğimiz 7 yıl içerisinde de mobil ticarete yapılan yatırımların artması, telefondan alışveriş kavramının önemini daha da artırdı. Mobile uyumlu web sitelerinin ziyaret sayıları ve mobil siteler üzerinden yapılan alışverişler, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı oluyor. Mobil ticaret büyümeye devam ederken trendler de aynı doğrultuda değişmeye devam ediyor. 2020 yılında telefondan alışveriş trendlerinin nasıl olacağını da bu rehberimizde ele alıyoruz.

2020’de telefondan alışveriş trendleri ne olacak?

Daha hızlı web siteleri ve sayfalar

İnternet üzerinde gezinirken kullanıcıların öncelikli beklentilerinden biri web sitelerin açılma süreleri oluyor. Özellikle mobil cihazlardan web sitelerini ziyaret eden kullanıcılar, sayfaların yüklenmesi için çok fazla beklememekte. Sektör standardı olarak bir sayfanın yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasındadır. Bunun üzerindeki açılma sürelerinde kullanıcıların siteyi terk etme oranı artmaya başlıyor; bu da potansiyel geri dönüşümleri kaçırmak demek oluyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

2020’de mobil ticaret trendlerinden biri bu sebeple hızlı yüklenen web siteler olacak. Web sitenizin açılma hızını test ederek, daha hızlı yüklenmesini sağlayacak çalışmalar yapmanız, önümüzdeki yıl geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği

Telefondan alışveriş sürecinde tüketicilere müşteri desteği sağlama şekilleri de değişiklik göstermeye başlayacak. Son yıllarda mobil mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği sunma yaygınlaşmaya başladı ve 2020 yılında da bu trendin devam edeceği tahmin ediliyor. Kullanıcıların akıllı telefonları üzerinden uzun zaman geçirmeleri ve markalarla iletişime geçmek için mobil uygulamaları kullanmaları nedeniyle, mobil mesajlaşma uygulamaları müşteri desteğinde öne çıkacak araçlar olacak.

Çok kanallı alışveriş deneyimi

Tüketiciler her ne kadar mobil cihazları üzerinden alışveriş yapsalar da, internetten alışveriş yapan kitlenin bir kısmı halen masaüstü bilgisayarları üzerinden online alışverişlerini yapmaya devam ediyor. Burada da süreç genellikle şu şekilde işliyor; akıllı telefonu ya da tableti üzerinden ürün araştırmaları yapan kullanıcılar, satın alma sürecinde masaüstü cihazlarına geçerek, karar verme ve satın alma işlemlerini bilgisayarlar üzerinden gerçekleştiyor. Bu durumda da çok kanallı bir alışveriş deneyimi ortaya çıkmış oluyor.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcıların alışveriş deneyimini artıracak ipuçları

E-ticaret firması olarak tüketicilerin size her bir platformdan rahatlıkla ulaşabilmesini sağlamanız gerekiyor. Bunun yanı sıra üye girişi yapan kullanıcılarınızın sepetlerine ekledikleri ürünleri hem mobil sitenizde hem de masaüstü görünümüzde senkronize edecek şekilde göstermeniz de çok kanallı bir alışveriş deneyimi sunmanızı kolaylaştırır.

Mobil ödeme işlemlerini kolaylaştırın

Mobil cihazlar üzerindeki alışverişlerde tüketicileri en çok zorlayan konulardan biri de ödeme işlemleridir. Telefonların ekranları üzerinde rahat bir şekilde kullanım sağlamayan ödeme sayfaları geri dönüşümleri ciddi şekilde düşürmekte. Bu sebeple de ödeme sayfalarınız üzerinde dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, kolay anlaşılır formlar ile ödeme bilgilerini almanız, mobil klavye seçeneklerini form türlerine göre değiştirmeniz ve birkaç adımda ödeme işlemini tamamlatmanız, ödeme işlemlerini kolaylaştırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

Sesli arama sorgularına yönelik SEO çalışmaları

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılar, ürün aramaları yaparken arama motorları üzerinden sesli arama sorguları da yapmaktalar. Son yıllarda akıllı cihaz kullanımının artması ve ses tanıma özelliklerinin yaygınlaşması nedeniyle kullanıcılar sesli aramalara da yönelmekte. Web sitenizdeki içerikleri sesli komutlara uyumlu hale getirecek SEO çalışmaları yapmanız, sesli arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekmenizi de kolaylaştıracaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Konum odaklı reklamlar

Konum odaklı reklamlar da mobil ticarette önemli bir yere sahip olmaya devam edecek. Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları, mağaza konumlarının çevrelerindeki kişilere gösterilecek reklamlar üzerinde odaklanabilirler. Konum odaklı reklamlarla belli bir lokasyonda bulunan kişileri fiziki mağazanıza yönlendirme fırsatınız da olabilir. Tüketiciler internetten alışveriş yapsalar da yakınlarında bir mağaza bulunduğunda, buralara giderek ürünleri birebir incelemek de isterler.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Telefondan alışveriş ile ilgili sık sorulan sorular

Neden telefondan alışveriş konusuna önem vermelisiniz?

Telefondan alışveriş son yıllarda yaygınlaştığı gibi günümüzde önemli bir hacme de sahip. Kullanıcıların akıllı telefon kullanım sürelerinin artması ve bu cihazlar üzerinden web sitelerini ziyaret etmeleri, e-ticaret firmalarının mobil trafiklerini de artırdı. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamları genellikle mobil cihazlar üzerinden görüntülendiği için, kullanıcılar da web sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret etmekteler. Sosyal ağlardan gelen reklam trafiğini değerlendirmek ve kaçırmamak için de mobil ticaret konusuna yatırım yapmanız gerekmektedir.

Mobil ticaret için mobil uyumluluk şart mı?

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılara en iyi kullanıcı deneyimini sunmanız gerekir. Bu sebeple de web sitenizin mobil cihazlara uyumlu olması gerekir. Sitenizin mobile uyumlu olmaması, kullanıcı deneyimini ciddi şekilde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde vakit geçirmemelerine ve doğal olarak da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olur. Mobile uyumlu web site tasarımları hakkında daha fazla bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İlgili rehber: Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulama mı yoksa mobil uyumlu site mi?

Mobil uygulama ve mobil uyumlu site gereksinimi sektörlere ve iş modeline göre değişiklik gösterebilir. Yoğun trafiği ve satış hacmi olan firmalar için mobil uygulamalar bir gereksinim olabilir. Tüketicilere doğrudan uygulama üzerinden ulaşmak ve fırsatlar sunmak için iyi bir araçtır. Ancak düşük hacimli iş yapan ve satışları yüksek olmayan firmalar için mobil uygulamalar ekstra maliyet çıkartacaktır. Düzenli olarak yeni ürün eklenmemesi ve fırsatın olmaması mobil uygulama kullanımını düşürecektir. Bu sebeple de firmaların mobil uygulamadan önce mobil uyumlu site tasarımlarına öncelik vermeleri daha önemlidir.

İlgili rehber: Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan