Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?

27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?

Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden alıveriş yapmaya başlamaları ve geçtiğimiz 7 yıl içerisinde de mobil ticarete yapılan yatırımların artması, telefondan alışveriş kavramının önemini daha da artırdı. Mobile uyumlu web sitelerinin ziyaret sayıları ve mobil siteler üzerinden yapılan alışverişler, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı oluyor. Mobil ticaret büyümeye devam ederken trendler de aynı doğrultuda değişmeye devam ediyor. 2020 yılında telefondan alışveriş trendlerinin nasıl olacağını da bu rehberimizde ele alıyoruz.

2020’de telefondan alışveriş trendleri ne olacak?

Daha hızlı web siteleri ve sayfalar

İnternet üzerinde gezinirken kullanıcıların öncelikli beklentilerinden biri web sitelerin açılma süreleri oluyor. Özellikle mobil cihazlardan web sitelerini ziyaret eden kullanıcılar, sayfaların yüklenmesi için çok fazla beklememekte. Sektör standardı olarak bir sayfanın yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasındadır. Bunun üzerindeki açılma sürelerinde kullanıcıların siteyi terk etme oranı artmaya başlıyor; bu da potansiyel geri dönüşümleri kaçırmak demek oluyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

2020’de mobil ticaret trendlerinden biri bu sebeple hızlı yüklenen web siteler olacak. Web sitenizin açılma hızını test ederek, daha hızlı yüklenmesini sağlayacak çalışmalar yapmanız, önümüzdeki yıl geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği

Telefondan alışveriş sürecinde tüketicilere müşteri desteği sağlama şekilleri de değişiklik göstermeye başlayacak. Son yıllarda mobil mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği sunma yaygınlaşmaya başladı ve 2020 yılında da bu trendin devam edeceği tahmin ediliyor. Kullanıcıların akıllı telefonları üzerinden uzun zaman geçirmeleri ve markalarla iletişime geçmek için mobil uygulamaları kullanmaları nedeniyle, mobil mesajlaşma uygulamaları müşteri desteğinde öne çıkacak araçlar olacak.

Çok kanallı alışveriş deneyimi

Tüketiciler her ne kadar mobil cihazları üzerinden alışveriş yapsalar da, internetten alışveriş yapan kitlenin bir kısmı halen masaüstü bilgisayarları üzerinden online alışverişlerini yapmaya devam ediyor. Burada da süreç genellikle şu şekilde işliyor; akıllı telefonu ya da tableti üzerinden ürün araştırmaları yapan kullanıcılar, satın alma sürecinde masaüstü cihazlarına geçerek, karar verme ve satın alma işlemlerini bilgisayarlar üzerinden gerçekleştiyor. Bu durumda da çok kanallı bir alışveriş deneyimi ortaya çıkmış oluyor.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcıların alışveriş deneyimini artıracak ipuçları

E-ticaret firması olarak tüketicilerin size her bir platformdan rahatlıkla ulaşabilmesini sağlamanız gerekiyor. Bunun yanı sıra üye girişi yapan kullanıcılarınızın sepetlerine ekledikleri ürünleri hem mobil sitenizde hem de masaüstü görünümüzde senkronize edecek şekilde göstermeniz de çok kanallı bir alışveriş deneyimi sunmanızı kolaylaştırır.

Mobil ödeme işlemlerini kolaylaştırın

Mobil cihazlar üzerindeki alışverişlerde tüketicileri en çok zorlayan konulardan biri de ödeme işlemleridir. Telefonların ekranları üzerinde rahat bir şekilde kullanım sağlamayan ödeme sayfaları geri dönüşümleri ciddi şekilde düşürmekte. Bu sebeple de ödeme sayfalarınız üzerinde dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, kolay anlaşılır formlar ile ödeme bilgilerini almanız, mobil klavye seçeneklerini form türlerine göre değiştirmeniz ve birkaç adımda ödeme işlemini tamamlatmanız, ödeme işlemlerini kolaylaştırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

Sesli arama sorgularına yönelik SEO çalışmaları

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılar, ürün aramaları yaparken arama motorları üzerinden sesli arama sorguları da yapmaktalar. Son yıllarda akıllı cihaz kullanımının artması ve ses tanıma özelliklerinin yaygınlaşması nedeniyle kullanıcılar sesli aramalara da yönelmekte. Web sitenizdeki içerikleri sesli komutlara uyumlu hale getirecek SEO çalışmaları yapmanız, sesli arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekmenizi de kolaylaştıracaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Konum odaklı reklamlar

Konum odaklı reklamlar da mobil ticarette önemli bir yere sahip olmaya devam edecek. Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları, mağaza konumlarının çevrelerindeki kişilere gösterilecek reklamlar üzerinde odaklanabilirler. Konum odaklı reklamlarla belli bir lokasyonda bulunan kişileri fiziki mağazanıza yönlendirme fırsatınız da olabilir. Tüketiciler internetten alışveriş yapsalar da yakınlarında bir mağaza bulunduğunda, buralara giderek ürünleri birebir incelemek de isterler.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Telefondan alışveriş ile ilgili sık sorulan sorular

Neden telefondan alışveriş konusuna önem vermelisiniz?

Telefondan alışveriş son yıllarda yaygınlaştığı gibi günümüzde önemli bir hacme de sahip. Kullanıcıların akıllı telefon kullanım sürelerinin artması ve bu cihazlar üzerinden web sitelerini ziyaret etmeleri, e-ticaret firmalarının mobil trafiklerini de artırdı. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamları genellikle mobil cihazlar üzerinden görüntülendiği için, kullanıcılar da web sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret etmekteler. Sosyal ağlardan gelen reklam trafiğini değerlendirmek ve kaçırmamak için de mobil ticaret konusuna yatırım yapmanız gerekmektedir.

Mobil ticaret için mobil uyumluluk şart mı?

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılara en iyi kullanıcı deneyimini sunmanız gerekir. Bu sebeple de web sitenizin mobil cihazlara uyumlu olması gerekir. Sitenizin mobile uyumlu olmaması, kullanıcı deneyimini ciddi şekilde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde vakit geçirmemelerine ve doğal olarak da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olur. Mobile uyumlu web site tasarımları hakkında daha fazla bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İlgili rehber: Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulama mı yoksa mobil uyumlu site mi?

Mobil uygulama ve mobil uyumlu site gereksinimi sektörlere ve iş modeline göre değişiklik gösterebilir. Yoğun trafiği ve satış hacmi olan firmalar için mobil uygulamalar bir gereksinim olabilir. Tüketicilere doğrudan uygulama üzerinden ulaşmak ve fırsatlar sunmak için iyi bir araçtır. Ancak düşük hacimli iş yapan ve satışları yüksek olmayan firmalar için mobil uygulamalar ekstra maliyet çıkartacaktır. Düzenli olarak yeni ürün eklenmemesi ve fırsatın olmaması mobil uygulama kullanımını düşürecektir. Bu sebeple de firmaların mobil uygulamadan önce mobil uyumlu site tasarımlarına öncelik vermeleri daha önemlidir.

İlgili rehber: Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin