Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?

27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?

Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden alıveriş yapmaya başlamaları ve geçtiğimiz 7 yıl içerisinde de mobil ticarete yapılan yatırımların artması, telefondan alışveriş kavramının önemini daha da artırdı. Mobile uyumlu web sitelerinin ziyaret sayıları ve mobil siteler üzerinden yapılan alışverişler, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı oluyor. Mobil ticaret büyümeye devam ederken trendler de aynı doğrultuda değişmeye devam ediyor. 2020 yılında telefondan alışveriş trendlerinin nasıl olacağını da bu rehberimizde ele alıyoruz.

2020’de telefondan alışveriş trendleri ne olacak?

Daha hızlı web siteleri ve sayfalar

İnternet üzerinde gezinirken kullanıcıların öncelikli beklentilerinden biri web sitelerin açılma süreleri oluyor. Özellikle mobil cihazlardan web sitelerini ziyaret eden kullanıcılar, sayfaların yüklenmesi için çok fazla beklememekte. Sektör standardı olarak bir sayfanın yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasındadır. Bunun üzerindeki açılma sürelerinde kullanıcıların siteyi terk etme oranı artmaya başlıyor; bu da potansiyel geri dönüşümleri kaçırmak demek oluyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

2020’de mobil ticaret trendlerinden biri bu sebeple hızlı yüklenen web siteler olacak. Web sitenizin açılma hızını test ederek, daha hızlı yüklenmesini sağlayacak çalışmalar yapmanız, önümüzdeki yıl geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği

Telefondan alışveriş sürecinde tüketicilere müşteri desteği sağlama şekilleri de değişiklik göstermeye başlayacak. Son yıllarda mobil mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği sunma yaygınlaşmaya başladı ve 2020 yılında da bu trendin devam edeceği tahmin ediliyor. Kullanıcıların akıllı telefonları üzerinden uzun zaman geçirmeleri ve markalarla iletişime geçmek için mobil uygulamaları kullanmaları nedeniyle, mobil mesajlaşma uygulamaları müşteri desteğinde öne çıkacak araçlar olacak.

Çok kanallı alışveriş deneyimi

Tüketiciler her ne kadar mobil cihazları üzerinden alışveriş yapsalar da, internetten alışveriş yapan kitlenin bir kısmı halen masaüstü bilgisayarları üzerinden online alışverişlerini yapmaya devam ediyor. Burada da süreç genellikle şu şekilde işliyor; akıllı telefonu ya da tableti üzerinden ürün araştırmaları yapan kullanıcılar, satın alma sürecinde masaüstü cihazlarına geçerek, karar verme ve satın alma işlemlerini bilgisayarlar üzerinden gerçekleştiyor. Bu durumda da çok kanallı bir alışveriş deneyimi ortaya çıkmış oluyor.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcıların alışveriş deneyimini artıracak ipuçları

E-ticaret firması olarak tüketicilerin size her bir platformdan rahatlıkla ulaşabilmesini sağlamanız gerekiyor. Bunun yanı sıra üye girişi yapan kullanıcılarınızın sepetlerine ekledikleri ürünleri hem mobil sitenizde hem de masaüstü görünümüzde senkronize edecek şekilde göstermeniz de çok kanallı bir alışveriş deneyimi sunmanızı kolaylaştırır.

Mobil ödeme işlemlerini kolaylaştırın

Mobil cihazlar üzerindeki alışverişlerde tüketicileri en çok zorlayan konulardan biri de ödeme işlemleridir. Telefonların ekranları üzerinde rahat bir şekilde kullanım sağlamayan ödeme sayfaları geri dönüşümleri ciddi şekilde düşürmekte. Bu sebeple de ödeme sayfalarınız üzerinde dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, kolay anlaşılır formlar ile ödeme bilgilerini almanız, mobil klavye seçeneklerini form türlerine göre değiştirmeniz ve birkaç adımda ödeme işlemini tamamlatmanız, ödeme işlemlerini kolaylaştırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

Sesli arama sorgularına yönelik SEO çalışmaları

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılar, ürün aramaları yaparken arama motorları üzerinden sesli arama sorguları da yapmaktalar. Son yıllarda akıllı cihaz kullanımının artması ve ses tanıma özelliklerinin yaygınlaşması nedeniyle kullanıcılar sesli aramalara da yönelmekte. Web sitenizdeki içerikleri sesli komutlara uyumlu hale getirecek SEO çalışmaları yapmanız, sesli arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekmenizi de kolaylaştıracaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Konum odaklı reklamlar

Konum odaklı reklamlar da mobil ticarette önemli bir yere sahip olmaya devam edecek. Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları, mağaza konumlarının çevrelerindeki kişilere gösterilecek reklamlar üzerinde odaklanabilirler. Konum odaklı reklamlarla belli bir lokasyonda bulunan kişileri fiziki mağazanıza yönlendirme fırsatınız da olabilir. Tüketiciler internetten alışveriş yapsalar da yakınlarında bir mağaza bulunduğunda, buralara giderek ürünleri birebir incelemek de isterler.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Telefondan alışveriş ile ilgili sık sorulan sorular

Neden telefondan alışveriş konusuna önem vermelisiniz?

Telefondan alışveriş son yıllarda yaygınlaştığı gibi günümüzde önemli bir hacme de sahip. Kullanıcıların akıllı telefon kullanım sürelerinin artması ve bu cihazlar üzerinden web sitelerini ziyaret etmeleri, e-ticaret firmalarının mobil trafiklerini de artırdı. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamları genellikle mobil cihazlar üzerinden görüntülendiği için, kullanıcılar da web sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret etmekteler. Sosyal ağlardan gelen reklam trafiğini değerlendirmek ve kaçırmamak için de mobil ticaret konusuna yatırım yapmanız gerekmektedir.

Mobil ticaret için mobil uyumluluk şart mı?

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılara en iyi kullanıcı deneyimini sunmanız gerekir. Bu sebeple de web sitenizin mobil cihazlara uyumlu olması gerekir. Sitenizin mobile uyumlu olmaması, kullanıcı deneyimini ciddi şekilde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde vakit geçirmemelerine ve doğal olarak da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olur. Mobile uyumlu web site tasarımları hakkında daha fazla bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İlgili rehber: Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulama mı yoksa mobil uyumlu site mi?

Mobil uygulama ve mobil uyumlu site gereksinimi sektörlere ve iş modeline göre değişiklik gösterebilir. Yoğun trafiği ve satış hacmi olan firmalar için mobil uygulamalar bir gereksinim olabilir. Tüketicilere doğrudan uygulama üzerinden ulaşmak ve fırsatlar sunmak için iyi bir araçtır. Ancak düşük hacimli iş yapan ve satışları yüksek olmayan firmalar için mobil uygulamalar ekstra maliyet çıkartacaktır. Düzenli olarak yeni ürün eklenmemesi ve fırsatın olmaması mobil uygulama kullanımını düşürecektir. Bu sebeple de firmaların mobil uygulamadan önce mobil uyumlu site tasarımlarına öncelik vermeleri daha önemlidir.

İlgili rehber: Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi