fbpx

Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?

27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?

Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden alıveriş yapmaya başlamaları ve geçtiğimiz 7 yıl içerisinde de mobil ticarete yapılan yatırımların artması, telefondan alışveriş kavramının önemini daha da artırdı. Mobile uyumlu web sitelerinin ziyaret sayıları ve mobil siteler üzerinden yapılan alışverişler, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı oluyor. Mobil ticaret büyümeye devam ederken trendler de aynı doğrultuda değişmeye devam ediyor. 2020 yılında telefondan alışveriş trendlerinin nasıl olacağını da bu rehberimizde ele alıyoruz.

2020’de telefondan alışveriş trendleri ne olacak?

Daha hızlı web siteleri ve sayfalar

İnternet üzerinde gezinirken kullanıcıların öncelikli beklentilerinden biri web sitelerin açılma süreleri oluyor. Özellikle mobil cihazlardan web sitelerini ziyaret eden kullanıcılar, sayfaların yüklenmesi için çok fazla beklememekte. Sektör standardı olarak bir sayfanın yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasındadır. Bunun üzerindeki açılma sürelerinde kullanıcıların siteyi terk etme oranı artmaya başlıyor; bu da potansiyel geri dönüşümleri kaçırmak demek oluyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

2020’de mobil ticaret trendlerinden biri bu sebeple hızlı yüklenen web siteler olacak. Web sitenizin açılma hızını test ederek, daha hızlı yüklenmesini sağlayacak çalışmalar yapmanız, önümüzdeki yıl geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği

Telefondan alışveriş sürecinde tüketicilere müşteri desteği sağlama şekilleri de değişiklik göstermeye başlayacak. Son yıllarda mobil mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği sunma yaygınlaşmaya başladı ve 2020 yılında da bu trendin devam edeceği tahmin ediliyor. Kullanıcıların akıllı telefonları üzerinden uzun zaman geçirmeleri ve markalarla iletişime geçmek için mobil uygulamaları kullanmaları nedeniyle, mobil mesajlaşma uygulamaları müşteri desteğinde öne çıkacak araçlar olacak.

Çok kanallı alışveriş deneyimi

Tüketiciler her ne kadar mobil cihazları üzerinden alışveriş yapsalar da, internetten alışveriş yapan kitlenin bir kısmı halen masaüstü bilgisayarları üzerinden online alışverişlerini yapmaya devam ediyor. Burada da süreç genellikle şu şekilde işliyor; akıllı telefonu ya da tableti üzerinden ürün araştırmaları yapan kullanıcılar, satın alma sürecinde masaüstü cihazlarına geçerek, karar verme ve satın alma işlemlerini bilgisayarlar üzerinden gerçekleştiyor. Bu durumda da çok kanallı bir alışveriş deneyimi ortaya çıkmış oluyor.

İlgili rehber: Mobil site üzerinde kullanıcıların alışveriş deneyimini artıracak ipuçları

E-ticaret firması olarak tüketicilerin size her bir platformdan rahatlıkla ulaşabilmesini sağlamanız gerekiyor. Bunun yanı sıra üye girişi yapan kullanıcılarınızın sepetlerine ekledikleri ürünleri hem mobil sitenizde hem de masaüstü görünümüzde senkronize edecek şekilde göstermeniz de çok kanallı bir alışveriş deneyimi sunmanızı kolaylaştırır.

Mobil ödeme işlemlerini kolaylaştırın

Mobil cihazlar üzerindeki alışverişlerde tüketicileri en çok zorlayan konulardan biri de ödeme işlemleridir. Telefonların ekranları üzerinde rahat bir şekilde kullanım sağlamayan ödeme sayfaları geri dönüşümleri ciddi şekilde düşürmekte. Bu sebeple de ödeme sayfalarınız üzerinde dikkat dağıtıcı unsurları kaldırmanız, kolay anlaşılır formlar ile ödeme bilgilerini almanız, mobil klavye seçeneklerini form türlerine göre değiştirmeniz ve birkaç adımda ödeme işlemini tamamlatmanız, ödeme işlemlerini kolaylaştırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Mobilde dokunmatik ekranlar için 5 klavye optimizasyon önerisi

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

Sesli arama sorgularına yönelik SEO çalışmaları

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılar, ürün aramaları yaparken arama motorları üzerinden sesli arama sorguları da yapmaktalar. Son yıllarda akıllı cihaz kullanımının artması ve ses tanıma özelliklerinin yaygınlaşması nedeniyle kullanıcılar sesli aramalara da yönelmekte. Web sitenizdeki içerikleri sesli komutlara uyumlu hale getirecek SEO çalışmaları yapmanız, sesli arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekmenizi de kolaylaştıracaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Konum odaklı reklamlar

Konum odaklı reklamlar da mobil ticarette önemli bir yere sahip olmaya devam edecek. Özellikle fiziki mağazası bulunan e-ticaret firmaları, mağaza konumlarının çevrelerindeki kişilere gösterilecek reklamlar üzerinde odaklanabilirler. Konum odaklı reklamlarla belli bir lokasyonda bulunan kişileri fiziki mağazanıza yönlendirme fırsatınız da olabilir. Tüketiciler internetten alışveriş yapsalar da yakınlarında bir mağaza bulunduğunda, buralara giderek ürünleri birebir incelemek de isterler.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Telefondan alışveriş ile ilgili sık sorulan sorular

Neden telefondan alışveriş konusuna önem vermelisiniz?

Telefondan alışveriş son yıllarda yaygınlaştığı gibi günümüzde önemli bir hacme de sahip. Kullanıcıların akıllı telefon kullanım sürelerinin artması ve bu cihazlar üzerinden web sitelerini ziyaret etmeleri, e-ticaret firmalarının mobil trafiklerini de artırdı. Bunun yanı sıra sosyal medya reklamları genellikle mobil cihazlar üzerinden görüntülendiği için, kullanıcılar da web sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret etmekteler. Sosyal ağlardan gelen reklam trafiğini değerlendirmek ve kaçırmamak için de mobil ticaret konusuna yatırım yapmanız gerekmektedir.

Mobil ticaret için mobil uyumluluk şart mı?

Telefondan alışveriş yapan kullanıcılara en iyi kullanıcı deneyimini sunmanız gerekir. Bu sebeple de web sitenizin mobil cihazlara uyumlu olması gerekir. Sitenizin mobile uyumlu olmaması, kullanıcı deneyimini ciddi şekilde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde vakit geçirmemelerine ve doğal olarak da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olur. Mobile uyumlu web site tasarımları hakkında daha fazla bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İlgili rehber: Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

Mobil uygulama mı yoksa mobil uyumlu site mi?

Mobil uygulama ve mobil uyumlu site gereksinimi sektörlere ve iş modeline göre değişiklik gösterebilir. Yoğun trafiği ve satış hacmi olan firmalar için mobil uygulamalar bir gereksinim olabilir. Tüketicilere doğrudan uygulama üzerinden ulaşmak ve fırsatlar sunmak için iyi bir araçtır. Ancak düşük hacimli iş yapan ve satışları yüksek olmayan firmalar için mobil uygulamalar ekstra maliyet çıkartacaktır. Düzenli olarak yeni ürün eklenmemesi ve fırsatın olmaması mobil uygulama kullanımını düşürecektir. Bu sebeple de firmaların mobil uygulamadan önce mobil uyumlu site tasarımlarına öncelik vermeleri daha önemlidir.

İlgili rehber: Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan