Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir şekilde teslim edilmesi, markanıza olan güveni artırırken sadık müşteri kitleleri edinmenize de yardımcı olur. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken konuları da bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

Doğru tedarikçilerle çalışın

Tedarik zinciri yönetimi sırasında en önemli konulardan biri doğru tedarikçilerle çalışmaktır. İşinizin sürekliliğini sağlayabilecek, düzenli olarak stok yenilemesi yapabileceğiniz, güvenebileceğiniz, ödeme süreçlerini iyi yönetebileceğiniz tedarikçilerle anlaşmanız başlangıçta önemlidir. Tedarikçi firmayla sorun yaşamanız durumunda, e-ticaret sitenizde stok tutmanız zorlaşır ve bu da doğal olarak satış yapamamanıza neden olur. Bu nedenle de sizin için doğru firmaları bularak onlarla çalışmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Her ürün grubu için birden fazla tedarikçiniz olsun

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi işinizin sürekliliğini sağlayabilmek için stoklarınızı düzenli olarak yenileyebiliyor olmanız gerekir. Bunun için de tedarikçilerinizin güvenilir olmasının yanı sıra sizin de olası olumsuzluklara karşı hazırlıklı olmanız gerekir.

Örneğin, pandemi sürecinde nakliye ve kargo firmalarının yoğunluklarının artması, birçok farklı sektörde üretimin yavaşlaması gibi durumlar söz konusu olduğu için birçok ürünün stok yenilemesinde sorun yaşandı. Bu tür durumlara karşı hazırlıklı olmak, tedarikçilere gelen ek talepler nedeniyle oluşan yoğunluklara karşın, işinizi garantiye alabilmek için herbir ürün grubu için birden fazla tedarikçi ile anlaşmanız önemli. Böylelike bir firma ile sorun yaşadığınızda, ürünlerinizi başka bir firmadan temin edebilirsiniz.

İlgili rehber: Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Düzenli olarak iletişim kurun

Tedarik zinciri yönetimi sırasında çalıştığınız firmalarla da düzenli olarak iletişim içerisinde olmanız önemli. İş anlamında, onların yoğunluklarını ve sistemlerini takip etmek için iletişim kurabileceğiniz gibi kendi siparişlerinizin yönetimi sırasında da iyi bir iletişim kurmanız gerekir.

Aranızdaki iletişimi geliştirmeniz ve karşılıklı olarak güven yaratmanız, uzun vadeli olarak çalışmak için size kapılar aralayacaktır. Stok devir hızınızı da belirleyerek, tedarikçilerinizle de ne sıklıkta iletişim kurmanız ve stoklarınızı güncellemeniz gerektiğini netleştirerek, daha sistematik ve planlı bir yönetim yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Personelinizi iyi eğitin

Tedarik zinciri yönetimi sürecinde personelinizi de iyi bir şekilde eğitmeniz, onlara gerekli bilgileri sağlamanız ve onlara gerekli araçları sunmanız gerekir. Depo yönetimi, stok kontrolü, siparişlerin takibi, siparişlerin hazırlanması ve kargoya verilmesi gibi konularda personelinizin hangi prosedürlere uymaları gerektiğini belirlemeniz ve bu koşulları onlara net bir şekilde açıklamanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Ürün tedariğinde, son kullanıcının kapısına kadar devam eden bir süreç olduğu için tedarik zinciri yönetimi sürecine dahil olacak tüm personeliniz için böyle bir sisteminizin olması önemli. Belli prosedürler ve kurallar oluşturarak, tüm çalışanlarınızın aynı sistemde çalışmasını sağlayabilir; ilerleyen zamanlarda personel değişimleri olsa dahi bu prosedürler sayesinde yeni çalışanları da daha kolay ve hızlı bir şekilde eğitebilirsiniz.

Depo yönetimine önem verin

Verimli bir tedarik zinciri yönetimi için depo yönetiminizin de kusursuz olması gerekir. Eski ve yeni stokların kontrolleri, yeni gelen ürünlerin depoya girişi, sayımı ve site üzerindeki stok bilgilerinin güncellenmesi, raf düzeni, çalışanların depoyu kullanım şekilleri gibi birçok konunun bu noktada üzerinde durmanız önemli.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Depoya giren yeni stokların yanı sıra, depodan çıkacak olan ve siparişi hazırlanan ürünlerin takiplerinin yapılarak, doğru ürünlerin doğru müşterilere gönderiminin sağlanması da bu süreçte önemlidir. Bunlara ek olarak depoda kalan ve eritilmesi gereken stokların takibinin de yapılması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmaları ile anlaşmalarınızı yapın

Kargo firmaları ile olan anlaşmalarınız da bu süreçte önemli. Müşterilerinize ürünlerinizi hasar almadan, günveli bir şekilde göndermenin yanı sıra hızlı bir şekilde de teslim edildiğinden emin olmanız gerekiyor. Bunların yanı sıra bu hizmetleri sağlarken de şirketiniz için en ideal kargo maliyetlerini için de anlaşma yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Kargo firmaları, anlaşmalarını yaparken günlük veya aylık gönderim hacimlerine göre fiyatlar belirledikleri için; sizin de onlara belli taahhütlerde bulunmanız gerekebilir. Her sektör ve firma için farklı fiyatlandırmalar olabildiği gibi bazı kargo firmalarının standart gönderim ücretleri de bulunur. Kargo anlaşmalarınızda bu konunun da üzerinde durmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin