Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir şekilde teslim edilmesi, markanıza olan güveni artırırken sadık müşteri kitleleri edinmenize de yardımcı olur. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken konuları da bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

Doğru tedarikçilerle çalışın

Tedarik zinciri yönetimi sırasında en önemli konulardan biri doğru tedarikçilerle çalışmaktır. İşinizin sürekliliğini sağlayabilecek, düzenli olarak stok yenilemesi yapabileceğiniz, güvenebileceğiniz, ödeme süreçlerini iyi yönetebileceğiniz tedarikçilerle anlaşmanız başlangıçta önemlidir. Tedarikçi firmayla sorun yaşamanız durumunda, e-ticaret sitenizde stok tutmanız zorlaşır ve bu da doğal olarak satış yapamamanıza neden olur. Bu nedenle de sizin için doğru firmaları bularak onlarla çalışmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Her ürün grubu için birden fazla tedarikçiniz olsun

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi işinizin sürekliliğini sağlayabilmek için stoklarınızı düzenli olarak yenileyebiliyor olmanız gerekir. Bunun için de tedarikçilerinizin güvenilir olmasının yanı sıra sizin de olası olumsuzluklara karşı hazırlıklı olmanız gerekir.

Örneğin, pandemi sürecinde nakliye ve kargo firmalarının yoğunluklarının artması, birçok farklı sektörde üretimin yavaşlaması gibi durumlar söz konusu olduğu için birçok ürünün stok yenilemesinde sorun yaşandı. Bu tür durumlara karşı hazırlıklı olmak, tedarikçilere gelen ek talepler nedeniyle oluşan yoğunluklara karşın, işinizi garantiye alabilmek için herbir ürün grubu için birden fazla tedarikçi ile anlaşmanız önemli. Böylelike bir firma ile sorun yaşadığınızda, ürünlerinizi başka bir firmadan temin edebilirsiniz.

İlgili rehber: Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Düzenli olarak iletişim kurun

Tedarik zinciri yönetimi sırasında çalıştığınız firmalarla da düzenli olarak iletişim içerisinde olmanız önemli. İş anlamında, onların yoğunluklarını ve sistemlerini takip etmek için iletişim kurabileceğiniz gibi kendi siparişlerinizin yönetimi sırasında da iyi bir iletişim kurmanız gerekir.

Aranızdaki iletişimi geliştirmeniz ve karşılıklı olarak güven yaratmanız, uzun vadeli olarak çalışmak için size kapılar aralayacaktır. Stok devir hızınızı da belirleyerek, tedarikçilerinizle de ne sıklıkta iletişim kurmanız ve stoklarınızı güncellemeniz gerektiğini netleştirerek, daha sistematik ve planlı bir yönetim yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Personelinizi iyi eğitin

Tedarik zinciri yönetimi sürecinde personelinizi de iyi bir şekilde eğitmeniz, onlara gerekli bilgileri sağlamanız ve onlara gerekli araçları sunmanız gerekir. Depo yönetimi, stok kontrolü, siparişlerin takibi, siparişlerin hazırlanması ve kargoya verilmesi gibi konularda personelinizin hangi prosedürlere uymaları gerektiğini belirlemeniz ve bu koşulları onlara net bir şekilde açıklamanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Ürün tedariğinde, son kullanıcının kapısına kadar devam eden bir süreç olduğu için tedarik zinciri yönetimi sürecine dahil olacak tüm personeliniz için böyle bir sisteminizin olması önemli. Belli prosedürler ve kurallar oluşturarak, tüm çalışanlarınızın aynı sistemde çalışmasını sağlayabilir; ilerleyen zamanlarda personel değişimleri olsa dahi bu prosedürler sayesinde yeni çalışanları da daha kolay ve hızlı bir şekilde eğitebilirsiniz.

Depo yönetimine önem verin

Verimli bir tedarik zinciri yönetimi için depo yönetiminizin de kusursuz olması gerekir. Eski ve yeni stokların kontrolleri, yeni gelen ürünlerin depoya girişi, sayımı ve site üzerindeki stok bilgilerinin güncellenmesi, raf düzeni, çalışanların depoyu kullanım şekilleri gibi birçok konunun bu noktada üzerinde durmanız önemli.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Depoya giren yeni stokların yanı sıra, depodan çıkacak olan ve siparişi hazırlanan ürünlerin takiplerinin yapılarak, doğru ürünlerin doğru müşterilere gönderiminin sağlanması da bu süreçte önemlidir. Bunlara ek olarak depoda kalan ve eritilmesi gereken stokların takibinin de yapılması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmaları ile anlaşmalarınızı yapın

Kargo firmaları ile olan anlaşmalarınız da bu süreçte önemli. Müşterilerinize ürünlerinizi hasar almadan, günveli bir şekilde göndermenin yanı sıra hızlı bir şekilde de teslim edildiğinden emin olmanız gerekiyor. Bunların yanı sıra bu hizmetleri sağlarken de şirketiniz için en ideal kargo maliyetlerini için de anlaşma yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Kargo firmaları, anlaşmalarını yaparken günlük veya aylık gönderim hacimlerine göre fiyatlar belirledikleri için; sizin de onlara belli taahhütlerde bulunmanız gerekebilir. Her sektör ve firma için farklı fiyatlandırmalar olabildiği gibi bazı kargo firmalarının standart gönderim ücretleri de bulunur. Kargo anlaşmalarınızda bu konunun da üzerinde durmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Savaş Çetinkaya
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan