Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir şekilde teslim edilmesi, markanıza olan güveni artırırken sadık müşteri kitleleri edinmenize de yardımcı olur. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken konuları da bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

Doğru tedarikçilerle çalışın

Tedarik zinciri yönetimi sırasında en önemli konulardan biri doğru tedarikçilerle çalışmaktır. İşinizin sürekliliğini sağlayabilecek, düzenli olarak stok yenilemesi yapabileceğiniz, güvenebileceğiniz, ödeme süreçlerini iyi yönetebileceğiniz tedarikçilerle anlaşmanız başlangıçta önemlidir. Tedarikçi firmayla sorun yaşamanız durumunda, e-ticaret sitenizde stok tutmanız zorlaşır ve bu da doğal olarak satış yapamamanıza neden olur. Bu nedenle de sizin için doğru firmaları bularak onlarla çalışmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Her ürün grubu için birden fazla tedarikçiniz olsun

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi işinizin sürekliliğini sağlayabilmek için stoklarınızı düzenli olarak yenileyebiliyor olmanız gerekir. Bunun için de tedarikçilerinizin güvenilir olmasının yanı sıra sizin de olası olumsuzluklara karşı hazırlıklı olmanız gerekir.

Örneğin, pandemi sürecinde nakliye ve kargo firmalarının yoğunluklarının artması, birçok farklı sektörde üretimin yavaşlaması gibi durumlar söz konusu olduğu için birçok ürünün stok yenilemesinde sorun yaşandı. Bu tür durumlara karşı hazırlıklı olmak, tedarikçilere gelen ek talepler nedeniyle oluşan yoğunluklara karşın, işinizi garantiye alabilmek için herbir ürün grubu için birden fazla tedarikçi ile anlaşmanız önemli. Böylelike bir firma ile sorun yaşadığınızda, ürünlerinizi başka bir firmadan temin edebilirsiniz.

İlgili rehber: Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Düzenli olarak iletişim kurun

Tedarik zinciri yönetimi sırasında çalıştığınız firmalarla da düzenli olarak iletişim içerisinde olmanız önemli. İş anlamında, onların yoğunluklarını ve sistemlerini takip etmek için iletişim kurabileceğiniz gibi kendi siparişlerinizin yönetimi sırasında da iyi bir iletişim kurmanız gerekir.

Aranızdaki iletişimi geliştirmeniz ve karşılıklı olarak güven yaratmanız, uzun vadeli olarak çalışmak için size kapılar aralayacaktır. Stok devir hızınızı da belirleyerek, tedarikçilerinizle de ne sıklıkta iletişim kurmanız ve stoklarınızı güncellemeniz gerektiğini netleştirerek, daha sistematik ve planlı bir yönetim yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Personelinizi iyi eğitin

Tedarik zinciri yönetimi sürecinde personelinizi de iyi bir şekilde eğitmeniz, onlara gerekli bilgileri sağlamanız ve onlara gerekli araçları sunmanız gerekir. Depo yönetimi, stok kontrolü, siparişlerin takibi, siparişlerin hazırlanması ve kargoya verilmesi gibi konularda personelinizin hangi prosedürlere uymaları gerektiğini belirlemeniz ve bu koşulları onlara net bir şekilde açıklamanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Ürün tedariğinde, son kullanıcının kapısına kadar devam eden bir süreç olduğu için tedarik zinciri yönetimi sürecine dahil olacak tüm personeliniz için böyle bir sisteminizin olması önemli. Belli prosedürler ve kurallar oluşturarak, tüm çalışanlarınızın aynı sistemde çalışmasını sağlayabilir; ilerleyen zamanlarda personel değişimleri olsa dahi bu prosedürler sayesinde yeni çalışanları da daha kolay ve hızlı bir şekilde eğitebilirsiniz.

Depo yönetimine önem verin

Verimli bir tedarik zinciri yönetimi için depo yönetiminizin de kusursuz olması gerekir. Eski ve yeni stokların kontrolleri, yeni gelen ürünlerin depoya girişi, sayımı ve site üzerindeki stok bilgilerinin güncellenmesi, raf düzeni, çalışanların depoyu kullanım şekilleri gibi birçok konunun bu noktada üzerinde durmanız önemli.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Depoya giren yeni stokların yanı sıra, depodan çıkacak olan ve siparişi hazırlanan ürünlerin takiplerinin yapılarak, doğru ürünlerin doğru müşterilere gönderiminin sağlanması da bu süreçte önemlidir. Bunlara ek olarak depoda kalan ve eritilmesi gereken stokların takibinin de yapılması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmaları ile anlaşmalarınızı yapın

Kargo firmaları ile olan anlaşmalarınız da bu süreçte önemli. Müşterilerinize ürünlerinizi hasar almadan, günveli bir şekilde göndermenin yanı sıra hızlı bir şekilde de teslim edildiğinden emin olmanız gerekiyor. Bunların yanı sıra bu hizmetleri sağlarken de şirketiniz için en ideal kargo maliyetlerini için de anlaşma yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Kargo firmaları, anlaşmalarını yaparken günlük veya aylık gönderim hacimlerine göre fiyatlar belirledikleri için; sizin de onlara belli taahhütlerde bulunmanız gerekebilir. Her sektör ve firma için farklı fiyatlandırmalar olabildiği gibi bazı kargo firmalarının standart gönderim ücretleri de bulunur. Kargo anlaşmalarınızda bu konunun da üzerinde durmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan