fbpx

Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

30 Aralık 2020
Sinan Oypan

E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir şekilde teslim edilmesi, markanıza olan güveni artırırken sadık müşteri kitleleri edinmenize de yardımcı olur. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken konuları da bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

Doğru tedarikçilerle çalışın

Tedarik zinciri yönetimi sırasında en önemli konulardan biri doğru tedarikçilerle çalışmaktır. İşinizin sürekliliğini sağlayabilecek, düzenli olarak stok yenilemesi yapabileceğiniz, güvenebileceğiniz, ödeme süreçlerini iyi yönetebileceğiniz tedarikçilerle anlaşmanız başlangıçta önemlidir. Tedarikçi firmayla sorun yaşamanız durumunda, e-ticaret sitenizde stok tutmanız zorlaşır ve bu da doğal olarak satış yapamamanıza neden olur. Bu nedenle de sizin için doğru firmaları bularak onlarla çalışmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Her ürün grubu için birden fazla tedarikçiniz olsun

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi işinizin sürekliliğini sağlayabilmek için stoklarınızı düzenli olarak yenileyebiliyor olmanız gerekir. Bunun için de tedarikçilerinizin güvenilir olmasının yanı sıra sizin de olası olumsuzluklara karşı hazırlıklı olmanız gerekir.

Örneğin, pandemi sürecinde nakliye ve kargo firmalarının yoğunluklarının artması, birçok farklı sektörde üretimin yavaşlaması gibi durumlar söz konusu olduğu için birçok ürünün stok yenilemesinde sorun yaşandı. Bu tür durumlara karşı hazırlıklı olmak, tedarikçilere gelen ek talepler nedeniyle oluşan yoğunluklara karşın, işinizi garantiye alabilmek için herbir ürün grubu için birden fazla tedarikçi ile anlaşmanız önemli. Böylelike bir firma ile sorun yaşadığınızda, ürünlerinizi başka bir firmadan temin edebilirsiniz.

İlgili rehber: Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Düzenli olarak iletişim kurun

Tedarik zinciri yönetimi sırasında çalıştığınız firmalarla da düzenli olarak iletişim içerisinde olmanız önemli. İş anlamında, onların yoğunluklarını ve sistemlerini takip etmek için iletişim kurabileceğiniz gibi kendi siparişlerinizin yönetimi sırasında da iyi bir iletişim kurmanız gerekir.

Aranızdaki iletişimi geliştirmeniz ve karşılıklı olarak güven yaratmanız, uzun vadeli olarak çalışmak için size kapılar aralayacaktır. Stok devir hızınızı da belirleyerek, tedarikçilerinizle de ne sıklıkta iletişim kurmanız ve stoklarınızı güncellemeniz gerektiğini netleştirerek, daha sistematik ve planlı bir yönetim yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Personelinizi iyi eğitin

Tedarik zinciri yönetimi sürecinde personelinizi de iyi bir şekilde eğitmeniz, onlara gerekli bilgileri sağlamanız ve onlara gerekli araçları sunmanız gerekir. Depo yönetimi, stok kontrolü, siparişlerin takibi, siparişlerin hazırlanması ve kargoya verilmesi gibi konularda personelinizin hangi prosedürlere uymaları gerektiğini belirlemeniz ve bu koşulları onlara net bir şekilde açıklamanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Ürün tedariğinde, son kullanıcının kapısına kadar devam eden bir süreç olduğu için tedarik zinciri yönetimi sürecine dahil olacak tüm personeliniz için böyle bir sisteminizin olması önemli. Belli prosedürler ve kurallar oluşturarak, tüm çalışanlarınızın aynı sistemde çalışmasını sağlayabilir; ilerleyen zamanlarda personel değişimleri olsa dahi bu prosedürler sayesinde yeni çalışanları da daha kolay ve hızlı bir şekilde eğitebilirsiniz.

Depo yönetimine önem verin

Verimli bir tedarik zinciri yönetimi için depo yönetiminizin de kusursuz olması gerekir. Eski ve yeni stokların kontrolleri, yeni gelen ürünlerin depoya girişi, sayımı ve site üzerindeki stok bilgilerinin güncellenmesi, raf düzeni, çalışanların depoyu kullanım şekilleri gibi birçok konunun bu noktada üzerinde durmanız önemli.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Depoya giren yeni stokların yanı sıra, depodan çıkacak olan ve siparişi hazırlanan ürünlerin takiplerinin yapılarak, doğru ürünlerin doğru müşterilere gönderiminin sağlanması da bu süreçte önemlidir. Bunlara ek olarak depoda kalan ve eritilmesi gereken stokların takibinin de yapılması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmaları ile anlaşmalarınızı yapın

Kargo firmaları ile olan anlaşmalarınız da bu süreçte önemli. Müşterilerinize ürünlerinizi hasar almadan, günveli bir şekilde göndermenin yanı sıra hızlı bir şekilde de teslim edildiğinden emin olmanız gerekiyor. Bunların yanı sıra bu hizmetleri sağlarken de şirketiniz için en ideal kargo maliyetlerini için de anlaşma yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Kargo firmaları, anlaşmalarını yaparken günlük veya aylık gönderim hacimlerine göre fiyatlar belirledikleri için; sizin de onlara belli taahhütlerde bulunmanız gerekebilir. Her sektör ve firma için farklı fiyatlandırmalar olabildiği gibi bazı kargo firmalarının standart gönderim ücretleri de bulunur. Kargo anlaşmalarınızda bu konunun da üzerinde durmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan