Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

30 Aralık 2020
Sinan Oypan

E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir şekilde teslim edilmesi, markanıza olan güveni artırırken sadık müşteri kitleleri edinmenize de yardımcı olur. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken konuları da bu yazımızda sizinle paylaşıyoruz.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları

Doğru tedarikçilerle çalışın

Tedarik zinciri yönetimi sırasında en önemli konulardan biri doğru tedarikçilerle çalışmaktır. İşinizin sürekliliğini sağlayabilecek, düzenli olarak stok yenilemesi yapabileceğiniz, güvenebileceğiniz, ödeme süreçlerini iyi yönetebileceğiniz tedarikçilerle anlaşmanız başlangıçta önemlidir. Tedarikçi firmayla sorun yaşamanız durumunda, e-ticaret sitenizde stok tutmanız zorlaşır ve bu da doğal olarak satış yapamamanıza neden olur. Bu nedenle de sizin için doğru firmaları bularak onlarla çalışmaya özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Her ürün grubu için birden fazla tedarikçiniz olsun

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi işinizin sürekliliğini sağlayabilmek için stoklarınızı düzenli olarak yenileyebiliyor olmanız gerekir. Bunun için de tedarikçilerinizin güvenilir olmasının yanı sıra sizin de olası olumsuzluklara karşı hazırlıklı olmanız gerekir.

Örneğin, pandemi sürecinde nakliye ve kargo firmalarının yoğunluklarının artması, birçok farklı sektörde üretimin yavaşlaması gibi durumlar söz konusu olduğu için birçok ürünün stok yenilemesinde sorun yaşandı. Bu tür durumlara karşı hazırlıklı olmak, tedarikçilere gelen ek talepler nedeniyle oluşan yoğunluklara karşın, işinizi garantiye alabilmek için herbir ürün grubu için birden fazla tedarikçi ile anlaşmanız önemli. Böylelike bir firma ile sorun yaşadığınızda, ürünlerinizi başka bir firmadan temin edebilirsiniz.

İlgili rehber: Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Düzenli olarak iletişim kurun

Tedarik zinciri yönetimi sırasında çalıştığınız firmalarla da düzenli olarak iletişim içerisinde olmanız önemli. İş anlamında, onların yoğunluklarını ve sistemlerini takip etmek için iletişim kurabileceğiniz gibi kendi siparişlerinizin yönetimi sırasında da iyi bir iletişim kurmanız gerekir.

Aranızdaki iletişimi geliştirmeniz ve karşılıklı olarak güven yaratmanız, uzun vadeli olarak çalışmak için size kapılar aralayacaktır. Stok devir hızınızı da belirleyerek, tedarikçilerinizle de ne sıklıkta iletişim kurmanız ve stoklarınızı güncellemeniz gerektiğini netleştirerek, daha sistematik ve planlı bir yönetim yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Personelinizi iyi eğitin

Tedarik zinciri yönetimi sürecinde personelinizi de iyi bir şekilde eğitmeniz, onlara gerekli bilgileri sağlamanız ve onlara gerekli araçları sunmanız gerekir. Depo yönetimi, stok kontrolü, siparişlerin takibi, siparişlerin hazırlanması ve kargoya verilmesi gibi konularda personelinizin hangi prosedürlere uymaları gerektiğini belirlemeniz ve bu koşulları onlara net bir şekilde açıklamanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Ürün tedariğinde, son kullanıcının kapısına kadar devam eden bir süreç olduğu için tedarik zinciri yönetimi sürecine dahil olacak tüm personeliniz için böyle bir sisteminizin olması önemli. Belli prosedürler ve kurallar oluşturarak, tüm çalışanlarınızın aynı sistemde çalışmasını sağlayabilir; ilerleyen zamanlarda personel değişimleri olsa dahi bu prosedürler sayesinde yeni çalışanları da daha kolay ve hızlı bir şekilde eğitebilirsiniz.

Depo yönetimine önem verin

Verimli bir tedarik zinciri yönetimi için depo yönetiminizin de kusursuz olması gerekir. Eski ve yeni stokların kontrolleri, yeni gelen ürünlerin depoya girişi, sayımı ve site üzerindeki stok bilgilerinin güncellenmesi, raf düzeni, çalışanların depoyu kullanım şekilleri gibi birçok konunun bu noktada üzerinde durmanız önemli.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Depoya giren yeni stokların yanı sıra, depodan çıkacak olan ve siparişi hazırlanan ürünlerin takiplerinin yapılarak, doğru ürünlerin doğru müşterilere gönderiminin sağlanması da bu süreçte önemlidir. Bunlara ek olarak depoda kalan ve eritilmesi gereken stokların takibinin de yapılması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmaları ile anlaşmalarınızı yapın

Kargo firmaları ile olan anlaşmalarınız da bu süreçte önemli. Müşterilerinize ürünlerinizi hasar almadan, günveli bir şekilde göndermenin yanı sıra hızlı bir şekilde de teslim edildiğinden emin olmanız gerekiyor. Bunların yanı sıra bu hizmetleri sağlarken de şirketiniz için en ideal kargo maliyetlerini için de anlaşma yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Kargo firmaları, anlaşmalarını yaparken günlük veya aylık gönderim hacimlerine göre fiyatlar belirledikleri için; sizin de onlara belli taahhütlerde bulunmanız gerekebilir. Her sektör ve firma için farklı fiyatlandırmalar olabildiği gibi bazı kargo firmalarının standart gönderim ücretleri de bulunur. Kargo anlaşmalarınızda bu konunun da üzerinde durmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan