Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

29 Mart 2020
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim ürünlerinin tüketim oranlarının da artıması nedeniyle e-ticaret firmalarının stok ve tedarik yönetimine öncelik vermeleri gerekmekte. Yoğun dönemlerde bu çalışmaları yaparken de yararlanabileceğiniz ipuçlarını bu rehberimizde ele alıyoruz.

Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

Mevcut tedarikçilerinizle ilişkilerinizi iyi tutun

Tedarik sürecini iyi yönetmek için mevcut tedarikçilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemli olacaktır. Yoğun dönemlerde belli ürünler olan talep artacağı için tedarikçinizle olan iyi ilişkileriniz nedeniyle, bu firmalar size ayrıcalık sağlayabilir ya da sizin taleplerinizi öncelikli olarak alabilirler.

Alternatif tedarikçileri araştırın

Yoğun dönemlerde artan talebi karşılamak için alternatif tedarikçiler araştırmanız ve onlarla da anlaşmanız önemli olacaktır. Mevcutta çalıştığınız firmalar sizin taleplerinizi karşılayamayabilirler; bu durumda da stok sıkıntısı yaşamamak için alternatif tedarikçilerden ürün çekerek, stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Depo yönetiminde hesaplanması gereken ek maliyetler

İş ve ürün önceliklerinizi belirleyin

Tedarik yönetimi sürecinde yoğun dönemlerde iş ve ürün önceliklerinizi de belirlemelisiniz. Uzun vadede yapılması gereken ya da önceliği olmayan depo ile ilişkili işleri daha ileri bir zamana erteleyerek, önceliklerinizi belirleyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra öncelikli ürün gruplarınızı da belirleyerek, stoklarınızda bu ürünlere yer vermeniz ve e-ticaret siteniz üzerinde de bu ürünleri çıkartacak varış sayfaları düzenlemeli ya da ana sayfanız üzerinde bu ürünleri üst sıralarda göstermelisiniz.

Stok alt limitlerinizi belirleyin

Yoğun dönemlerde, fazla talep gören ürünleriniz için stok alt limitlerinizi de yukarıya çekebilirsiniz. Yeni stok çekmek için gerekli olan alt limitlerinizi belirlerken, tedarik süresini hesaba katmanız gerekir. Bunun yanı sıra bu ürünlerin bulunması ve tedarik edilmesi zor ise, stok alt limitlerinizi daha da yukarı da tutmanız, stoklarınızın kolay kolay tükenmemesini sağlayacaktır.

Normal bir zamanda belli bir ürün grubu için stok alt limitiniz 50 adet ise, yoğun dönemlerde bu limiti 75 adet veya daha da yukarı çıkartarak, stoklarınızı güncel tutabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Web sitenizde stok bilgilerini güncel tutun

E-ticaret sitenizde de stok bilgilerini güncel tutarak, stoktaki ürün adetlerini de ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz hangi ürünlerde kaç adet ürün kaldığını görerek, alışverişlerini bu bilgiler doğrultusunda daha rahat bir şekilde yapabilirler.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Cihazlarınızın bakımlarını yapın

Yoğun dönemlerdeki tedarik yönetimi sürecinde, deponuzda kullandığınız cihaz ve araçların bakım sıklıklarını artırmanız gerekebilir. Ürün paketleme, işleme ve kontrolü sırasında kullanılan cihazlar yoğun dönemlerde daha fazla kullanılacağı için bakıma daha fazla ihtiyaç duyarlar. Bu sebeple de bu bakımları yapmanız da cihaz arazılanmalarından kaynaklanacak aksamaların önüne geçecektir.

Çok kanallı depo yönetiminizi yapın

E-ticaret siteniz haricinde sanal pazar yerleri üzerinde de satış yapıyorsanız, bu platformlar arasındaki stok yönetimini de etkili bir şekilde yapmanız; aynı zamanda da çok kanallı depo yönetimi yapmanız gerekir. Kullanıcılar doğrudan e-ticaret sitenizden alışveriş yapabilecekleri gibi sanal pazar yerleri üzerinden de ürünlerinizi satın alabilirler. Bu durumda da hem stok yönetiminizi doğru bir şekilde yapmanız hem de bu platformlar için yeterli ürün stoğu tuttuğunuzdan emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Tedarik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Tedarik zinciri nedir?

Bir ürünün üreticiden toptancı, dağıtıcı, perakendeci ve son olarak da tüketiciye ulaşmasını kapsayan sürece tedarik zinciri denmektedir. Tedarik zinciri aynı zamadan stok ve tedarik yönetimi, malzeme temini, dağıtım süreci ve müşteri ilişkileri gibi konuları da kapsamaktadır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Tedarikçi firmalarla çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

Tedarikçi firmalarla çalışmaya başlarken, ürün örnekleri istemeniz, en düşük sipariş adetlerinizi belirlemeniz, ürünün üretim ve teslim süresini öğrenmeniz, ödeme yöntemleri koşulları hakkında bilgi almanız önemlidir. Tedarikçilerle çalışırken birden fazla firma ile çalışmak da oldukça etkilidir. Özellikle yoğun dönemlerde ürün tedariği sağlamak için alternatif firmalarla anlaşmanız olmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Stok maliyeti nasıl düşürülür?

E-ticarette stok maliyetini düşürmek için satın alma maliyeti, vergiler, çalışaların ücretleri, zaman içerisinde ürünün değerinin düşmesi, garanti sürelerinin geçişi, güvenlik, kargo ve nakliye ücretlerini ele almanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan