Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

29 Mart 2020
Sinan Oypan

Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim ürünlerinin tüketim oranlarının da artıması nedeniyle e-ticaret firmalarının stok ve tedarik yönetimine öncelik vermeleri gerekmekte. Yoğun dönemlerde bu çalışmaları yaparken de yararlanabileceğiniz ipuçlarını bu rehberimizde ele alıyoruz.

Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

Mevcut tedarikçilerinizle ilişkilerinizi iyi tutun

Tedarik sürecini iyi yönetmek için mevcut tedarikçilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemli olacaktır. Yoğun dönemlerde belli ürünler olan talep artacağı için tedarikçinizle olan iyi ilişkileriniz nedeniyle, bu firmalar size ayrıcalık sağlayabilir ya da sizin taleplerinizi öncelikli olarak alabilirler.

Alternatif tedarikçileri araştırın

Yoğun dönemlerde artan talebi karşılamak için alternatif tedarikçiler araştırmanız ve onlarla da anlaşmanız önemli olacaktır. Mevcutta çalıştığınız firmalar sizin taleplerinizi karşılayamayabilirler; bu durumda da stok sıkıntısı yaşamamak için alternatif tedarikçilerden ürün çekerek, stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Depo yönetiminde hesaplanması gereken ek maliyetler

İş ve ürün önceliklerinizi belirleyin

Tedarik yönetimi sürecinde yoğun dönemlerde iş ve ürün önceliklerinizi de belirlemelisiniz. Uzun vadede yapılması gereken ya da önceliği olmayan depo ile ilişkili işleri daha ileri bir zamana erteleyerek, önceliklerinizi belirleyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra öncelikli ürün gruplarınızı da belirleyerek, stoklarınızda bu ürünlere yer vermeniz ve e-ticaret siteniz üzerinde de bu ürünleri çıkartacak varış sayfaları düzenlemeli ya da ana sayfanız üzerinde bu ürünleri üst sıralarda göstermelisiniz.

Stok alt limitlerinizi belirleyin

Yoğun dönemlerde, fazla talep gören ürünleriniz için stok alt limitlerinizi de yukarıya çekebilirsiniz. Yeni stok çekmek için gerekli olan alt limitlerinizi belirlerken, tedarik süresini hesaba katmanız gerekir. Bunun yanı sıra bu ürünlerin bulunması ve tedarik edilmesi zor ise, stok alt limitlerinizi daha da yukarı da tutmanız, stoklarınızın kolay kolay tükenmemesini sağlayacaktır.

Normal bir zamanda belli bir ürün grubu için stok alt limitiniz 50 adet ise, yoğun dönemlerde bu limiti 75 adet veya daha da yukarı çıkartarak, stoklarınızı güncel tutabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Web sitenizde stok bilgilerini güncel tutun

E-ticaret sitenizde de stok bilgilerini güncel tutarak, stoktaki ürün adetlerini de ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz hangi ürünlerde kaç adet ürün kaldığını görerek, alışverişlerini bu bilgiler doğrultusunda daha rahat bir şekilde yapabilirler.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Cihazlarınızın bakımlarını yapın

Yoğun dönemlerdeki tedarik yönetimi sürecinde, deponuzda kullandığınız cihaz ve araçların bakım sıklıklarını artırmanız gerekebilir. Ürün paketleme, işleme ve kontrolü sırasında kullanılan cihazlar yoğun dönemlerde daha fazla kullanılacağı için bakıma daha fazla ihtiyaç duyarlar. Bu sebeple de bu bakımları yapmanız da cihaz arazılanmalarından kaynaklanacak aksamaların önüne geçecektir.

Çok kanallı depo yönetiminizi yapın

E-ticaret siteniz haricinde sanal pazar yerleri üzerinde de satış yapıyorsanız, bu platformlar arasındaki stok yönetimini de etkili bir şekilde yapmanız; aynı zamanda da çok kanallı depo yönetimi yapmanız gerekir. Kullanıcılar doğrudan e-ticaret sitenizden alışveriş yapabilecekleri gibi sanal pazar yerleri üzerinden de ürünlerinizi satın alabilirler. Bu durumda da hem stok yönetiminizi doğru bir şekilde yapmanız hem de bu platformlar için yeterli ürün stoğu tuttuğunuzdan emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Tedarik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Tedarik zinciri nedir?

Bir ürünün üreticiden toptancı, dağıtıcı, perakendeci ve son olarak da tüketiciye ulaşmasını kapsayan sürece tedarik zinciri denmektedir. Tedarik zinciri aynı zamadan stok ve tedarik yönetimi, malzeme temini, dağıtım süreci ve müşteri ilişkileri gibi konuları da kapsamaktadır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Tedarikçi firmalarla çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

Tedarikçi firmalarla çalışmaya başlarken, ürün örnekleri istemeniz, en düşük sipariş adetlerinizi belirlemeniz, ürünün üretim ve teslim süresini öğrenmeniz, ödeme yöntemleri koşulları hakkında bilgi almanız önemlidir. Tedarikçilerle çalışırken birden fazla firma ile çalışmak da oldukça etkilidir. Özellikle yoğun dönemlerde ürün tedariği sağlamak için alternatif firmalarla anlaşmanız olmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Stok maliyeti nasıl düşürülür?

E-ticarette stok maliyetini düşürmek için satın alma maliyeti, vergiler, çalışaların ücretleri, zaman içerisinde ürünün değerinin düşmesi, garanti sürelerinin geçişi, güvenlik, kargo ve nakliye ücretlerini ele almanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan