Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

29 Mart 2020
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim ürünlerinin tüketim oranlarının da artıması nedeniyle e-ticaret firmalarının stok ve tedarik yönetimine öncelik vermeleri gerekmekte. Yoğun dönemlerde bu çalışmaları yaparken de yararlanabileceğiniz ipuçlarını bu rehberimizde ele alıyoruz.

Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

Mevcut tedarikçilerinizle ilişkilerinizi iyi tutun

Tedarik sürecini iyi yönetmek için mevcut tedarikçilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemli olacaktır. Yoğun dönemlerde belli ürünler olan talep artacağı için tedarikçinizle olan iyi ilişkileriniz nedeniyle, bu firmalar size ayrıcalık sağlayabilir ya da sizin taleplerinizi öncelikli olarak alabilirler.

Alternatif tedarikçileri araştırın

Yoğun dönemlerde artan talebi karşılamak için alternatif tedarikçiler araştırmanız ve onlarla da anlaşmanız önemli olacaktır. Mevcutta çalıştığınız firmalar sizin taleplerinizi karşılayamayabilirler; bu durumda da stok sıkıntısı yaşamamak için alternatif tedarikçilerden ürün çekerek, stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Depo yönetiminde hesaplanması gereken ek maliyetler

İş ve ürün önceliklerinizi belirleyin

Tedarik yönetimi sürecinde yoğun dönemlerde iş ve ürün önceliklerinizi de belirlemelisiniz. Uzun vadede yapılması gereken ya da önceliği olmayan depo ile ilişkili işleri daha ileri bir zamana erteleyerek, önceliklerinizi belirleyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra öncelikli ürün gruplarınızı da belirleyerek, stoklarınızda bu ürünlere yer vermeniz ve e-ticaret siteniz üzerinde de bu ürünleri çıkartacak varış sayfaları düzenlemeli ya da ana sayfanız üzerinde bu ürünleri üst sıralarda göstermelisiniz.

Stok alt limitlerinizi belirleyin

Yoğun dönemlerde, fazla talep gören ürünleriniz için stok alt limitlerinizi de yukarıya çekebilirsiniz. Yeni stok çekmek için gerekli olan alt limitlerinizi belirlerken, tedarik süresini hesaba katmanız gerekir. Bunun yanı sıra bu ürünlerin bulunması ve tedarik edilmesi zor ise, stok alt limitlerinizi daha da yukarı da tutmanız, stoklarınızın kolay kolay tükenmemesini sağlayacaktır.

Normal bir zamanda belli bir ürün grubu için stok alt limitiniz 50 adet ise, yoğun dönemlerde bu limiti 75 adet veya daha da yukarı çıkartarak, stoklarınızı güncel tutabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Web sitenizde stok bilgilerini güncel tutun

E-ticaret sitenizde de stok bilgilerini güncel tutarak, stoktaki ürün adetlerini de ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz hangi ürünlerde kaç adet ürün kaldığını görerek, alışverişlerini bu bilgiler doğrultusunda daha rahat bir şekilde yapabilirler.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Cihazlarınızın bakımlarını yapın

Yoğun dönemlerdeki tedarik yönetimi sürecinde, deponuzda kullandığınız cihaz ve araçların bakım sıklıklarını artırmanız gerekebilir. Ürün paketleme, işleme ve kontrolü sırasında kullanılan cihazlar yoğun dönemlerde daha fazla kullanılacağı için bakıma daha fazla ihtiyaç duyarlar. Bu sebeple de bu bakımları yapmanız da cihaz arazılanmalarından kaynaklanacak aksamaların önüne geçecektir.

Çok kanallı depo yönetiminizi yapın

E-ticaret siteniz haricinde sanal pazar yerleri üzerinde de satış yapıyorsanız, bu platformlar arasındaki stok yönetimini de etkili bir şekilde yapmanız; aynı zamanda da çok kanallı depo yönetimi yapmanız gerekir. Kullanıcılar doğrudan e-ticaret sitenizden alışveriş yapabilecekleri gibi sanal pazar yerleri üzerinden de ürünlerinizi satın alabilirler. Bu durumda da hem stok yönetiminizi doğru bir şekilde yapmanız hem de bu platformlar için yeterli ürün stoğu tuttuğunuzdan emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Tedarik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Tedarik zinciri nedir?

Bir ürünün üreticiden toptancı, dağıtıcı, perakendeci ve son olarak da tüketiciye ulaşmasını kapsayan sürece tedarik zinciri denmektedir. Tedarik zinciri aynı zamadan stok ve tedarik yönetimi, malzeme temini, dağıtım süreci ve müşteri ilişkileri gibi konuları da kapsamaktadır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Tedarikçi firmalarla çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

Tedarikçi firmalarla çalışmaya başlarken, ürün örnekleri istemeniz, en düşük sipariş adetlerinizi belirlemeniz, ürünün üretim ve teslim süresini öğrenmeniz, ödeme yöntemleri koşulları hakkında bilgi almanız önemlidir. Tedarikçilerle çalışırken birden fazla firma ile çalışmak da oldukça etkilidir. Özellikle yoğun dönemlerde ürün tedariği sağlamak için alternatif firmalarla anlaşmanız olmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Stok maliyeti nasıl düşürülür?

E-ticarette stok maliyetini düşürmek için satın alma maliyeti, vergiler, çalışaların ücretleri, zaman içerisinde ürünün değerinin düşmesi, garanti sürelerinin geçişi, güvenlik, kargo ve nakliye ücretlerini ele almanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret Modelleri Nelerdir? En Avantajlı E-Ticaret İş Modeli Hangisidir?
E-Ticaret Modelleri Nelerdir? En Avantajlı E-Ticaret İş Modeli Hangisidir?
E-ticaret sektörünün büyüklüğü, ekosistem içerisindeki iş modellerinden bile anlaşılabilir. Bir kişinin, başka bir kişiye ürün satmasından çok daha fazlasını içeren bu sektör, farklı e-ticaret modelleri ile oldukça büyük...
1 Şubat 2022
Markethinkers
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın