Blog

Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim ürünlerinin tüketim oranlarının da artıması nedeniyle e-ticaret firmalarının stok ve tedarik yönetimine öncelik vermeleri gerekmekte. Yoğun dönemlerde bu çalışmaları yaparken de yararlanabileceğiniz ipuçlarını bu rehberimizde ele alıyoruz.

Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

Mevcut tedarikçilerinizle ilişkilerinizi iyi tutun

Tedarik sürecini iyi yönetmek için mevcut tedarikçilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemli olacaktır. Yoğun dönemlerde belli ürünler olan talep artacağı için tedarikçinizle olan iyi ilişkileriniz nedeniyle, bu firmalar size ayrıcalık sağlayabilir ya da sizin taleplerinizi öncelikli olarak alabilirler.

Alternatif tedarikçileri araştırın

Yoğun dönemlerde artan talebi karşılamak için alternatif tedarikçiler araştırmanız ve onlarla da anlaşmanız önemli olacaktır. Mevcutta çalıştığınız firmalar sizin taleplerinizi karşılayamayabilirler; bu durumda da stok sıkıntısı yaşamamak için alternatif tedarikçilerden ürün çekerek, stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Depo yönetiminde hesaplanması gereken ek maliyetler

İş ve ürün önceliklerinizi belirleyin

Tedarik yönetimi sürecinde yoğun dönemlerde iş ve ürün önceliklerinizi de belirlemelisiniz. Uzun vadede yapılması gereken ya da önceliği olmayan depo ile ilişkili işleri daha ileri bir zamana erteleyerek, önceliklerinizi belirleyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra öncelikli ürün gruplarınızı da belirleyerek, stoklarınızda bu ürünlere yer vermeniz ve e-ticaret siteniz üzerinde de bu ürünleri çıkartacak varış sayfaları düzenlemeli ya da ana sayfanız üzerinde bu ürünleri üst sıralarda göstermelisiniz.

Stok alt limitlerinizi belirleyin

Yoğun dönemlerde, fazla talep gören ürünleriniz için stok alt limitlerinizi de yukarıya çekebilirsiniz. Yeni stok çekmek için gerekli olan alt limitlerinizi belirlerken, tedarik süresini hesaba katmanız gerekir. Bunun yanı sıra bu ürünlerin bulunması ve tedarik edilmesi zor ise, stok alt limitlerinizi daha da yukarı da tutmanız, stoklarınızın kolay kolay tükenmemesini sağlayacaktır.

Normal bir zamanda belli bir ürün grubu için stok alt limitiniz 50 adet ise, yoğun dönemlerde bu limiti 75 adet veya daha da yukarı çıkartarak, stoklarınızı güncel tutabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Web sitenizde stok bilgilerini güncel tutun

E-ticaret sitenizde de stok bilgilerini güncel tutarak, stoktaki ürün adetlerini de ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz hangi ürünlerde kaç adet ürün kaldığını görerek, alışverişlerini bu bilgiler doğrultusunda daha rahat bir şekilde yapabilirler.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Cihazlarınızın bakımlarını yapın

Yoğun dönemlerdeki tedarik yönetimi sürecinde, deponuzda kullandığınız cihaz ve araçların bakım sıklıklarını artırmanız gerekebilir. Ürün paketleme, işleme ve kontrolü sırasında kullanılan cihazlar yoğun dönemlerde daha fazla kullanılacağı için bakıma daha fazla ihtiyaç duyarlar. Bu sebeple de bu bakımları yapmanız da cihaz arazılanmalarından kaynaklanacak aksamaların önüne geçecektir.

Çok kanallı depo yönetiminizi yapın

E-ticaret siteniz haricinde sanal pazar yerleri üzerinde de satış yapıyorsanız, bu platformlar arasındaki stok yönetimini de etkili bir şekilde yapmanız; aynı zamanda da çok kanallı depo yönetimi yapmanız gerekir. Kullanıcılar doğrudan e-ticaret sitenizden alışveriş yapabilecekleri gibi sanal pazar yerleri üzerinden de ürünlerinizi satın alabilirler. Bu durumda da hem stok yönetiminizi doğru bir şekilde yapmanız hem de bu platformlar için yeterli ürün stoğu tuttuğunuzdan emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Tedarik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Tedarik zinciri nedir?

Bir ürünün üreticiden toptancı, dağıtıcı, perakendeci ve son olarak da tüketiciye ulaşmasını kapsayan sürece tedarik zinciri denmektedir. Tedarik zinciri aynı zamadan stok ve tedarik yönetimi, malzeme temini, dağıtım süreci ve müşteri ilişkileri gibi konuları da kapsamaktadır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Tedarikçi firmalarla çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

Tedarikçi firmalarla çalışmaya başlarken, ürün örnekleri istemeniz, en düşük sipariş adetlerinizi belirlemeniz, ürünün üretim ve teslim süresini öğrenmeniz, ödeme yöntemleri koşulları hakkında bilgi almanız önemlidir. Tedarikçilerle çalışırken birden fazla firma ile çalışmak da oldukça etkilidir. Özellikle yoğun dönemlerde ürün tedariği sağlamak için alternatif firmalarla anlaşmanız olmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Stok maliyeti nasıl düşürülür?

E-ticarette stok maliyetini düşürmek için satın alma maliyeti, vergiler, çalışaların ücretleri, zaman içerisinde ürünün değerinin düşmesi, garanti sürelerinin geçişi, güvenlik, kargo ve nakliye ücretlerini ele almanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!