Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

29 Mart 2020
Sinan Oypan

Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim ürünlerinin tüketim oranlarının da artıması nedeniyle e-ticaret firmalarının stok ve tedarik yönetimine öncelik vermeleri gerekmekte. Yoğun dönemlerde bu çalışmaları yaparken de yararlanabileceğiniz ipuçlarını bu rehberimizde ele alıyoruz.

Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları

Mevcut tedarikçilerinizle ilişkilerinizi iyi tutun

Tedarik sürecini iyi yönetmek için mevcut tedarikçilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemli olacaktır. Yoğun dönemlerde belli ürünler olan talep artacağı için tedarikçinizle olan iyi ilişkileriniz nedeniyle, bu firmalar size ayrıcalık sağlayabilir ya da sizin taleplerinizi öncelikli olarak alabilirler.

Alternatif tedarikçileri araştırın

Yoğun dönemlerde artan talebi karşılamak için alternatif tedarikçiler araştırmanız ve onlarla da anlaşmanız önemli olacaktır. Mevcutta çalıştığınız firmalar sizin taleplerinizi karşılayamayabilirler; bu durumda da stok sıkıntısı yaşamamak için alternatif tedarikçilerden ürün çekerek, stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Depo yönetiminde hesaplanması gereken ek maliyetler

İş ve ürün önceliklerinizi belirleyin

Tedarik yönetimi sürecinde yoğun dönemlerde iş ve ürün önceliklerinizi de belirlemelisiniz. Uzun vadede yapılması gereken ya da önceliği olmayan depo ile ilişkili işleri daha ileri bir zamana erteleyerek, önceliklerinizi belirleyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra öncelikli ürün gruplarınızı da belirleyerek, stoklarınızda bu ürünlere yer vermeniz ve e-ticaret siteniz üzerinde de bu ürünleri çıkartacak varış sayfaları düzenlemeli ya da ana sayfanız üzerinde bu ürünleri üst sıralarda göstermelisiniz.

Stok alt limitlerinizi belirleyin

Yoğun dönemlerde, fazla talep gören ürünleriniz için stok alt limitlerinizi de yukarıya çekebilirsiniz. Yeni stok çekmek için gerekli olan alt limitlerinizi belirlerken, tedarik süresini hesaba katmanız gerekir. Bunun yanı sıra bu ürünlerin bulunması ve tedarik edilmesi zor ise, stok alt limitlerinizi daha da yukarı da tutmanız, stoklarınızın kolay kolay tükenmemesini sağlayacaktır.

Normal bir zamanda belli bir ürün grubu için stok alt limitiniz 50 adet ise, yoğun dönemlerde bu limiti 75 adet veya daha da yukarı çıkartarak, stoklarınızı güncel tutabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Web sitenizde stok bilgilerini güncel tutun

E-ticaret sitenizde de stok bilgilerini güncel tutarak, stoktaki ürün adetlerini de ürün sayfalarınızda gösterebilirsiniz. Böylelikle ziyaretçileriniz hangi ürünlerde kaç adet ürün kaldığını görerek, alışverişlerini bu bilgiler doğrultusunda daha rahat bir şekilde yapabilirler.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Cihazlarınızın bakımlarını yapın

Yoğun dönemlerdeki tedarik yönetimi sürecinde, deponuzda kullandığınız cihaz ve araçların bakım sıklıklarını artırmanız gerekebilir. Ürün paketleme, işleme ve kontrolü sırasında kullanılan cihazlar yoğun dönemlerde daha fazla kullanılacağı için bakıma daha fazla ihtiyaç duyarlar. Bu sebeple de bu bakımları yapmanız da cihaz arazılanmalarından kaynaklanacak aksamaların önüne geçecektir.

Çok kanallı depo yönetiminizi yapın

E-ticaret siteniz haricinde sanal pazar yerleri üzerinde de satış yapıyorsanız, bu platformlar arasındaki stok yönetimini de etkili bir şekilde yapmanız; aynı zamanda da çok kanallı depo yönetimi yapmanız gerekir. Kullanıcılar doğrudan e-ticaret sitenizden alışveriş yapabilecekleri gibi sanal pazar yerleri üzerinden de ürünlerinizi satın alabilirler. Bu durumda da hem stok yönetiminizi doğru bir şekilde yapmanız hem de bu platformlar için yeterli ürün stoğu tuttuğunuzdan emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Tedarik yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Tedarik zinciri nedir?

Bir ürünün üreticiden toptancı, dağıtıcı, perakendeci ve son olarak da tüketiciye ulaşmasını kapsayan sürece tedarik zinciri denmektedir. Tedarik zinciri aynı zamadan stok ve tedarik yönetimi, malzeme temini, dağıtım süreci ve müşteri ilişkileri gibi konuları da kapsamaktadır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Tedarikçi firmalarla çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

Tedarikçi firmalarla çalışmaya başlarken, ürün örnekleri istemeniz, en düşük sipariş adetlerinizi belirlemeniz, ürünün üretim ve teslim süresini öğrenmeniz, ödeme yöntemleri koşulları hakkında bilgi almanız önemlidir. Tedarikçilerle çalışırken birden fazla firma ile çalışmak da oldukça etkilidir. Özellikle yoğun dönemlerde ürün tedariği sağlamak için alternatif firmalarla anlaşmanız olmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Stok maliyeti nasıl düşürülür?

E-ticarette stok maliyetini düşürmek için satın alma maliyeti, vergiler, çalışaların ücretleri, zaman içerisinde ürünün değerinin düşmesi, garanti sürelerinin geçişi, güvenlik, kargo ve nakliye ücretlerini ele almanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan