Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri memnuniyeti açısından da üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Ancak bu süreçte e-ticaret firmalarının yaşadığı bir takım problemler de olmakta. Bu problemlerin ne olduğunu bilmeniz, bu sorunları çözmek için çalışmalar yapmanıza da olanak tanır.

Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Müşteri destek hizmetlerinin kalitesi

Tedarik aşaması, müşterilerin ihtiyaçlarına göre şekillenen bir süreç olduğu için müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini de artırmanız gerekir. Tüketicilere siparişleriyle ilgili detaylı bilgileri sunmanız, olası bir teslimat sorununda onların problemlerini çözecek alternatifler sunmanız ve teslimat sürecini iyi yönetmeniz önemlidir.

Tedarik sürecinin iyi yönetilmemesinden kaynaklı birçok sorun yaşanmaktadır. Bu sorunlar tüketiciye yansıdığında da müşteri memnuniyeti ciddi şekilde düşer ve marka imajınızı ciddi şekilde zedelersiniz. Bu sebeple de tedarik zinciri yönetiminde müşteriler destek hizmetlerinizin de kalitesini artırarak, müşterilerinize en iyi hizmeti sunmanız bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Maliyet problemleri

Tedarik aşaması ile ilgili sık yaşanan problemlerden biri de maliyetleri kontrol altına alabilmekteidir. Günümüzde yaşanan ekonomik durgunluk ve sıkıntılar nedeniyle ham madde, üretim, işçi ve benzeri giderlerin maliyetleri artmaktadır ve bu da üretim ya da ürün tedariği sürecinde maliyetlerin kontrolden çıkmasına neden olur.

Tedarik zincirinde eliniz ürüne her değdinde bir ek maliyet çıkmaktadır. Tedarik sürecinde ürününüz şu aşamalardan geçiyor olabilir:

Tedarikçiden ürün yüklenmesi > Ürünün depoya teslimi > Kontrollerin yapılması > Ürünün depoya yerleşimi > Gelen sipariş sonrası ürünün stoktan çekilmesi > Kontrollerin yapılması > Paketleme > Ürünün kargoya yüklenmesi > Müşteri teslimat.

Buradaki her adımın size bir maliyeti vardır ve bu da giderlerinizi artırmaktadır. Bu giderleri azaltabilmek için ne gibi geliştirmeler yapmanız gerektiğini hesaplamanız ve planlamanız oldukça önemli.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Eğitimsiz ya da yetersiz personel

Tedarik aşaması ile ilgili problemlerden biri de personelle ilgili olanlardır. Eğitimsiz personel derken, tahsil ya da diplomadan bahsetmediğimizi de belirtelim. Depo ve stok yönetimi, sipariş süreci takibi, ürün paketleme ve kargo verilmesi gibi konularda personelinizi sizin eğitmeniz gerekir. Gerekli süreçleri ve prosedürleri onlara anlatmamanız, personelin kendi inisiyatifiyle çalışmasına neden olacaktır. Belli bir sistemin olmaması işlerin aksamasına neden olacağı gibi maliyetlerinizin de armasına neden olabilir.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra tedarik sürecinizi yönetecek yeterli personelin olmaması da bir sorun olabilir. Depo ve stok yönetiminin yapılması, siparişlerin hızlı bir şekilde hazırlanarak teslimata hazır hale getirilmesi için belli bir iş gücü gerekir. Şirketinizin kapasitesine ve günlük sipariş adedin göre belli bir ekip kurmanız da bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasındadır.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Çok fazla ya da çok az tedarikçiyle çalışmak

Tedarik aşaması ile ilgili bir diğer problem de çok fazla ya da çok az tedarikçiyle çalışmaktır. Çok fazla tedarikçi ile çalıştığınızda, hem maliyetleriniz ekstra artabilir, hem ürün takibini yapmak zorlaşır. Bu da ekstra iş yükü anlamına gelmektedir. Farklı ürün grupları için farklı tedarikçilerle çalışıyor olabilirsiniz, ama aynı ürün için çok fazla tedarikçinizin olması kontrol ve yönetim sorunlarına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Az sayıda tedarikçiniz olduğunda da stok yetiştirme tarafında sorunlar yaşayabilirsiniz. Elinizde yeterli stok bulunmadığında, satış yapamazsınız ve bu da zarar etmenize neden olur. Stok yönetiminizi etkili bir şekilde yapabileceğiniz ve devamlı olarak ürün tedariği sağlayabilecek sayıda tedarikçi ile çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Beklenmeye gecikmeler

Özellikle pandemi döneminde, birçok firma tedarik aşaması ile ilgili problemler yaşamaya başladı. Ekonomik durgunluklar, sokağa çıkma yasakları, işten çıkartmalar gibi süreçler üretim kapasitesini ya da tedarik zincirini doğrudan etkiledi. Bunun gibi beklenmeyen geciklemeler de e-ticaret firmalarını zorda bırakmaktadır.

Bu tür sorunlarla karşılamamak ya da bu tür durumlardan en az etkiyi görmek için yedek planlarınızı oluşturmanız ve beklenmedik gecikmeler yaşandığında müşteri destek hizmetlerinizi nasıl sağlayacağınızı ve müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de bir prosedüre oturtmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
E-ticaret sitenize giriş yapan kullanıcı, tarayıcı aracılığıyla web sitesi sunucusuna bir istek gönderir. Bu isteğin cevabı de sitenin ilgili sayfası olarak kullanıcının tarayıcı ekranına gönderilir. Kullanıcı ve sunucu...
22 Ocak 2022
Markethinkers
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Ticaretin her türlüsünde göz ardı edilmemesi gereken detaylardan biri vergidir. Özellikle uluslararası ticarette bu konu biraz daha hassastır. Çünkü her ülkenin kendi özelinde bir vergi prosedürü vardır. Tüketiciler de bu...
12 Nisan 2022
Markethinkers
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın