fbpx

Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri memnuniyeti açısından da üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Ancak bu süreçte e-ticaret firmalarının yaşadığı bir takım problemler de olmakta. Bu problemlerin ne olduğunu bilmeniz, bu sorunları çözmek için çalışmalar yapmanıza da olanak tanır.

Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Müşteri destek hizmetlerinin kalitesi

Tedarik aşaması, müşterilerin ihtiyaçlarına göre şekillenen bir süreç olduğu için müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini de artırmanız gerekir. Tüketicilere siparişleriyle ilgili detaylı bilgileri sunmanız, olası bir teslimat sorununda onların problemlerini çözecek alternatifler sunmanız ve teslimat sürecini iyi yönetmeniz önemlidir.

Tedarik sürecinin iyi yönetilmemesinden kaynaklı birçok sorun yaşanmaktadır. Bu sorunlar tüketiciye yansıdığında da müşteri memnuniyeti ciddi şekilde düşer ve marka imajınızı ciddi şekilde zedelersiniz. Bu sebeple de tedarik zinciri yönetiminde müşteriler destek hizmetlerinizin de kalitesini artırarak, müşterilerinize en iyi hizmeti sunmanız bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Maliyet problemleri

Tedarik aşaması ile ilgili sık yaşanan problemlerden biri de maliyetleri kontrol altına alabilmekteidir. Günümüzde yaşanan ekonomik durgunluk ve sıkıntılar nedeniyle ham madde, üretim, işçi ve benzeri giderlerin maliyetleri artmaktadır ve bu da üretim ya da ürün tedariği sürecinde maliyetlerin kontrolden çıkmasına neden olur.

Tedarik zincirinde eliniz ürüne her değdinde bir ek maliyet çıkmaktadır. Tedarik sürecinde ürününüz şu aşamalardan geçiyor olabilir:

Tedarikçiden ürün yüklenmesi > Ürünün depoya teslimi > Kontrollerin yapılması > Ürünün depoya yerleşimi > Gelen sipariş sonrası ürünün stoktan çekilmesi > Kontrollerin yapılması > Paketleme > Ürünün kargoya yüklenmesi > Müşteri teslimat.

Buradaki her adımın size bir maliyeti vardır ve bu da giderlerinizi artırmaktadır. Bu giderleri azaltabilmek için ne gibi geliştirmeler yapmanız gerektiğini hesaplamanız ve planlamanız oldukça önemli.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Eğitimsiz ya da yetersiz personel

Tedarik aşaması ile ilgili problemlerden biri de personelle ilgili olanlardır. Eğitimsiz personel derken, tahsil ya da diplomadan bahsetmediğimizi de belirtelim. Depo ve stok yönetimi, sipariş süreci takibi, ürün paketleme ve kargo verilmesi gibi konularda personelinizi sizin eğitmeniz gerekir. Gerekli süreçleri ve prosedürleri onlara anlatmamanız, personelin kendi inisiyatifiyle çalışmasına neden olacaktır. Belli bir sistemin olmaması işlerin aksamasına neden olacağı gibi maliyetlerinizin de armasına neden olabilir.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra tedarik sürecinizi yönetecek yeterli personelin olmaması da bir sorun olabilir. Depo ve stok yönetiminin yapılması, siparişlerin hızlı bir şekilde hazırlanarak teslimata hazır hale getirilmesi için belli bir iş gücü gerekir. Şirketinizin kapasitesine ve günlük sipariş adedin göre belli bir ekip kurmanız da bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasındadır.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Çok fazla ya da çok az tedarikçiyle çalışmak

Tedarik aşaması ile ilgili bir diğer problem de çok fazla ya da çok az tedarikçiyle çalışmaktır. Çok fazla tedarikçi ile çalıştığınızda, hem maliyetleriniz ekstra artabilir, hem ürün takibini yapmak zorlaşır. Bu da ekstra iş yükü anlamına gelmektedir. Farklı ürün grupları için farklı tedarikçilerle çalışıyor olabilirsiniz, ama aynı ürün için çok fazla tedarikçinizin olması kontrol ve yönetim sorunlarına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Az sayıda tedarikçiniz olduğunda da stok yetiştirme tarafında sorunlar yaşayabilirsiniz. Elinizde yeterli stok bulunmadığında, satış yapamazsınız ve bu da zarar etmenize neden olur. Stok yönetiminizi etkili bir şekilde yapabileceğiniz ve devamlı olarak ürün tedariği sağlayabilecek sayıda tedarikçi ile çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Beklenmeye gecikmeler

Özellikle pandemi döneminde, birçok firma tedarik aşaması ile ilgili problemler yaşamaya başladı. Ekonomik durgunluklar, sokağa çıkma yasakları, işten çıkartmalar gibi süreçler üretim kapasitesini ya da tedarik zincirini doğrudan etkiledi. Bunun gibi beklenmeyen geciklemeler de e-ticaret firmalarını zorda bırakmaktadır.

Bu tür sorunlarla karşılamamak ya da bu tür durumlardan en az etkiyi görmek için yedek planlarınızı oluşturmanız ve beklenmedik gecikmeler yaşandığında müşteri destek hizmetlerinizi nasıl sağlayacağınızı ve müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de bir prosedüre oturtmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan