Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri memnuniyeti açısından da üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Ancak bu süreçte e-ticaret firmalarının yaşadığı bir takım problemler de olmakta. Bu problemlerin ne olduğunu bilmeniz, bu sorunları çözmek için çalışmalar yapmanıza da olanak tanır.

Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Müşteri destek hizmetlerinin kalitesi

Tedarik aşaması, müşterilerin ihtiyaçlarına göre şekillenen bir süreç olduğu için müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini de artırmanız gerekir. Tüketicilere siparişleriyle ilgili detaylı bilgileri sunmanız, olası bir teslimat sorununda onların problemlerini çözecek alternatifler sunmanız ve teslimat sürecini iyi yönetmeniz önemlidir.

Tedarik sürecinin iyi yönetilmemesinden kaynaklı birçok sorun yaşanmaktadır. Bu sorunlar tüketiciye yansıdığında da müşteri memnuniyeti ciddi şekilde düşer ve marka imajınızı ciddi şekilde zedelersiniz. Bu sebeple de tedarik zinciri yönetiminde müşteriler destek hizmetlerinizin de kalitesini artırarak, müşterilerinize en iyi hizmeti sunmanız bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Maliyet problemleri

Tedarik aşaması ile ilgili sık yaşanan problemlerden biri de maliyetleri kontrol altına alabilmekteidir. Günümüzde yaşanan ekonomik durgunluk ve sıkıntılar nedeniyle ham madde, üretim, işçi ve benzeri giderlerin maliyetleri artmaktadır ve bu da üretim ya da ürün tedariği sürecinde maliyetlerin kontrolden çıkmasına neden olur.

Tedarik zincirinde eliniz ürüne her değdinde bir ek maliyet çıkmaktadır. Tedarik sürecinde ürününüz şu aşamalardan geçiyor olabilir:

Tedarikçiden ürün yüklenmesi > Ürünün depoya teslimi > Kontrollerin yapılması > Ürünün depoya yerleşimi > Gelen sipariş sonrası ürünün stoktan çekilmesi > Kontrollerin yapılması > Paketleme > Ürünün kargoya yüklenmesi > Müşteri teslimat.

Buradaki her adımın size bir maliyeti vardır ve bu da giderlerinizi artırmaktadır. Bu giderleri azaltabilmek için ne gibi geliştirmeler yapmanız gerektiğini hesaplamanız ve planlamanız oldukça önemli.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Eğitimsiz ya da yetersiz personel

Tedarik aşaması ile ilgili problemlerden biri de personelle ilgili olanlardır. Eğitimsiz personel derken, tahsil ya da diplomadan bahsetmediğimizi de belirtelim. Depo ve stok yönetimi, sipariş süreci takibi, ürün paketleme ve kargo verilmesi gibi konularda personelinizi sizin eğitmeniz gerekir. Gerekli süreçleri ve prosedürleri onlara anlatmamanız, personelin kendi inisiyatifiyle çalışmasına neden olacaktır. Belli bir sistemin olmaması işlerin aksamasına neden olacağı gibi maliyetlerinizin de armasına neden olabilir.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra tedarik sürecinizi yönetecek yeterli personelin olmaması da bir sorun olabilir. Depo ve stok yönetiminin yapılması, siparişlerin hızlı bir şekilde hazırlanarak teslimata hazır hale getirilmesi için belli bir iş gücü gerekir. Şirketinizin kapasitesine ve günlük sipariş adedin göre belli bir ekip kurmanız da bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasındadır.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Çok fazla ya da çok az tedarikçiyle çalışmak

Tedarik aşaması ile ilgili bir diğer problem de çok fazla ya da çok az tedarikçiyle çalışmaktır. Çok fazla tedarikçi ile çalıştığınızda, hem maliyetleriniz ekstra artabilir, hem ürün takibini yapmak zorlaşır. Bu da ekstra iş yükü anlamına gelmektedir. Farklı ürün grupları için farklı tedarikçilerle çalışıyor olabilirsiniz, ama aynı ürün için çok fazla tedarikçinizin olması kontrol ve yönetim sorunlarına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Az sayıda tedarikçiniz olduğunda da stok yetiştirme tarafında sorunlar yaşayabilirsiniz. Elinizde yeterli stok bulunmadığında, satış yapamazsınız ve bu da zarar etmenize neden olur. Stok yönetiminizi etkili bir şekilde yapabileceğiniz ve devamlı olarak ürün tedariği sağlayabilecek sayıda tedarikçi ile çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Beklenmeye gecikmeler

Özellikle pandemi döneminde, birçok firma tedarik aşaması ile ilgili problemler yaşamaya başladı. Ekonomik durgunluklar, sokağa çıkma yasakları, işten çıkartmalar gibi süreçler üretim kapasitesini ya da tedarik zincirini doğrudan etkiledi. Bunun gibi beklenmeyen geciklemeler de e-ticaret firmalarını zorda bırakmaktadır.

Bu tür sorunlarla karşılamamak ya da bu tür durumlardan en az etkiyi görmek için yedek planlarınızı oluşturmanız ve beklenmedik gecikmeler yaşandığında müşteri destek hizmetlerinizi nasıl sağlayacağınızı ve müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de bir prosedüre oturtmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin