Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

9 Ekim 2020
Sinan Oypan

Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri memnuniyeti açısından da üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Ancak bu süreçte e-ticaret firmalarının yaşadığı bir takım problemler de olmakta. Bu problemlerin ne olduğunu bilmeniz, bu sorunları çözmek için çalışmalar yapmanıza da olanak tanır.

Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler

Müşteri destek hizmetlerinin kalitesi

Tedarik aşaması, müşterilerin ihtiyaçlarına göre şekillenen bir süreç olduğu için müşteri destek hizmetlerinizin kalitesini de artırmanız gerekir. Tüketicilere siparişleriyle ilgili detaylı bilgileri sunmanız, olası bir teslimat sorununda onların problemlerini çözecek alternatifler sunmanız ve teslimat sürecini iyi yönetmeniz önemlidir.

Tedarik sürecinin iyi yönetilmemesinden kaynaklı birçok sorun yaşanmaktadır. Bu sorunlar tüketiciye yansıdığında da müşteri memnuniyeti ciddi şekilde düşer ve marka imajınızı ciddi şekilde zedelersiniz. Bu sebeple de tedarik zinciri yönetiminde müşteriler destek hizmetlerinizin de kalitesini artırarak, müşterilerinize en iyi hizmeti sunmanız bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Maliyet problemleri

Tedarik aşaması ile ilgili sık yaşanan problemlerden biri de maliyetleri kontrol altına alabilmekteidir. Günümüzde yaşanan ekonomik durgunluk ve sıkıntılar nedeniyle ham madde, üretim, işçi ve benzeri giderlerin maliyetleri artmaktadır ve bu da üretim ya da ürün tedariği sürecinde maliyetlerin kontrolden çıkmasına neden olur.

Tedarik zincirinde eliniz ürüne her değdinde bir ek maliyet çıkmaktadır. Tedarik sürecinde ürününüz şu aşamalardan geçiyor olabilir:

Tedarikçiden ürün yüklenmesi > Ürünün depoya teslimi > Kontrollerin yapılması > Ürünün depoya yerleşimi > Gelen sipariş sonrası ürünün stoktan çekilmesi > Kontrollerin yapılması > Paketleme > Ürünün kargoya yüklenmesi > Müşteri teslimat.

Buradaki her adımın size bir maliyeti vardır ve bu da giderlerinizi artırmaktadır. Bu giderleri azaltabilmek için ne gibi geliştirmeler yapmanız gerektiğini hesaplamanız ve planlamanız oldukça önemli.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Eğitimsiz ya da yetersiz personel

Tedarik aşaması ile ilgili problemlerden biri de personelle ilgili olanlardır. Eğitimsiz personel derken, tahsil ya da diplomadan bahsetmediğimizi de belirtelim. Depo ve stok yönetimi, sipariş süreci takibi, ürün paketleme ve kargo verilmesi gibi konularda personelinizi sizin eğitmeniz gerekir. Gerekli süreçleri ve prosedürleri onlara anlatmamanız, personelin kendi inisiyatifiyle çalışmasına neden olacaktır. Belli bir sistemin olmaması işlerin aksamasına neden olacağı gibi maliyetlerinizin de armasına neden olabilir.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra tedarik sürecinizi yönetecek yeterli personelin olmaması da bir sorun olabilir. Depo ve stok yönetiminin yapılması, siparişlerin hızlı bir şekilde hazırlanarak teslimata hazır hale getirilmesi için belli bir iş gücü gerekir. Şirketinizin kapasitesine ve günlük sipariş adedin göre belli bir ekip kurmanız da bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasındadır.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Çok fazla ya da çok az tedarikçiyle çalışmak

Tedarik aşaması ile ilgili bir diğer problem de çok fazla ya da çok az tedarikçiyle çalışmaktır. Çok fazla tedarikçi ile çalıştığınızda, hem maliyetleriniz ekstra artabilir, hem ürün takibini yapmak zorlaşır. Bu da ekstra iş yükü anlamına gelmektedir. Farklı ürün grupları için farklı tedarikçilerle çalışıyor olabilirsiniz, ama aynı ürün için çok fazla tedarikçinizin olması kontrol ve yönetim sorunlarına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

Az sayıda tedarikçiniz olduğunda da stok yetiştirme tarafında sorunlar yaşayabilirsiniz. Elinizde yeterli stok bulunmadığında, satış yapamazsınız ve bu da zarar etmenize neden olur. Stok yönetiminizi etkili bir şekilde yapabileceğiniz ve devamlı olarak ürün tedariği sağlayabilecek sayıda tedarikçi ile çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Beklenmeye gecikmeler

Özellikle pandemi döneminde, birçok firma tedarik aşaması ile ilgili problemler yaşamaya başladı. Ekonomik durgunluklar, sokağa çıkma yasakları, işten çıkartmalar gibi süreçler üretim kapasitesini ya da tedarik zincirini doğrudan etkiledi. Bunun gibi beklenmeyen geciklemeler de e-ticaret firmalarını zorda bırakmaktadır.

Bu tür sorunlarla karşılamamak ya da bu tür durumlardan en az etkiyi görmek için yedek planlarınızı oluşturmanız ve beklenmedik gecikmeler yaşandığında müşteri destek hizmetlerinizi nasıl sağlayacağınızı ve müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de bir prosedüre oturtmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan