fbpx

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını artırabilecekleri gibi yeni hedef kitlelere ulaşma şansı da buluyorlar.

Kampanya döneminin yaklaşıyor olması da tabii ki sosyal mecralar üzerinden verilecek olan reklamlarında önemi biraz daha artıyor. Birçok firma, tüketicilere ulaşmak için sosyal ağlara yönelmeye başlayacak. Özellikle Facebook ve Instagram reklamları, markaların öncelikli çalışma alanları olacak.

Facebook ve Instagram reklamlarınız için kullanabileceğiniz bazı ipuçları, tatil dönemlerinde işinizi bir hayli kolaylaştırabilir ve reklamlarınızdan daha fazla geri dönüş elde etmenize yardımcı olabilir.

Kampanyalarınızı planlayın

Sosyal mecralar üzerinde çalışmaya başlamadan önce kampanyalarınızı hazırlamanız ve planlamanız gerekiyor. Hangi ürünlerinizle ilgili indirim ve fırsatlar sunacağınızı, hangi dönemlerde bu fırsatların geçerli olacağını ve bu ürünlerle ilgili stok durumlarınızı hazırlamanız ve planlamanız gerekiyor.

Bunun yanı sıra kampanya yapacağınız ürünlerin varış sayfalarını hazırlamanız ve internet siteniz üzerinde genel düzenlemeleri yapmanız ya da ne zaman bu güncellemeleri yapacağınızı planlamanız gerekiyor.

Kampanya dönemleri öncesinde bu hazırlıkları yapmak oldukça önemlidir. Çünkü tüketicilerin yoğun bir şekilde alışveriş yapma durumuna karşı hazırlıklı olmanız gerekir. Bu sebeple de reklamlarınızı yayınlamadan önce kampanyalarınızla ilgili tüm detayları planlamanız oldukça önemli.

Reklam bütçenizi planlayın

Kampanyalarınızı yayınlamadan önce elinizdeki reklam bütçenizi de planlamanız gerekiyor. Bunun sebebi ise bu dönemlerde farklı mecralarda farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz ve bu yüzden de elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde kullanmanız gerekiyor.

Facebook ve Instagram reklamlarında her bir reklam kampanyası başına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı planlamalısınız. Farklı reklam modellerine diğerlerinden daha fazla para ayırmak isteyebilir; ya da farklı ürünler için daha kapsamlı bir bütçe ayırmak isteyebilirsiniz. Bu bütçeleri, kampanya planlarınızı yaparken, ayrıca belirlemeniz, reklamlarınızı oluştururken size de kolaylık sağlayacaktır.

Hedef kitlenizi belirleyin

Reklamlarınızdan maksimum geri dönüşümü alabilmek için markanızla ilgili olacak hedef kitleyi de belirlemenizin önemi oldukça yüksek. Hedef kitlenizi önceden belirlemek, reklam kampanyalarınızı oluştururken, hedef kitle ayarlarınızı daha rahat bir şekilde yapmanızı sağlayacaktır.

Farklı reklam kampanyaları için farklı hedef kitle ayarları yapabileceğinizi de göz önünde bulundurursak, hedef kitle ayrımınızı da farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle farklı ürün ve kampanyalar için değişik hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Hedef kitlenizi kategorilendirmek, farklı kitlelerden nasıl geri dönüşümler aldığınızı da görmenizi sağlayacaktır. Hedef kitle çalışmaları konusunda detaylı bilgi almak için “İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Reklam metinlerinizi oluşturun

Kampanyalarınızda kullanacağınız reklam metinlerini de önceden oluşturmaya başlayın. Böylelikle metinler üzerinde çalışmak için daha fazla vaktiniz olmuş olur. Reklam metinlerinizi, tüketicilerin dikkatini ve ilgisini çekecek şekilde hazırlamanız oldukça önemli. Bunu yapabilmek için de önceden bazı denemeler yapıp üzerinde düşünmeniz gerekiyor.

Görsel çalışmalarınızı hazırlayın

Reklam verirken, farklı görsel çalışmalardan yararlanmanız gerekecek. Ürün fotoğrafları, kampanya mesaj görselleri ve diğer görsel çalışmalarınızı reklamlarınızı vermeden önce hazırlamalısınız.

Metinlerinizde olduğu gibi görsellerinizin de çarpıcı olması oldukça yüksek. Metinlerin aksine görsel çalışmaların hazırlanması daha fazla vakit alacağı için ön çalışma yapmak için kendinize vakit ayırmalısınız.

Takip kodlarınızı kontrol edin

Facebook üzerinde reklam kampanyaları oluşturduğunuzda UTM kodları ve takip Piksel’i ile reklamlarınızın geri dönüşümlerinizi ölçümleyebilirsiniz. Kampanyalarınız oluşturmadan önce takip kodu ayarlarınızı kontrol etmeniz oldukça önemli. Böylelikle reklamlarınızın gerçek performansı ölçümleyebilir ve gelecek dönemlerde reklamlarınız konusunda ne gibi stratejiler geliştirmeniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklamlarınızı zamanlayın

Reklamlarınızı önceden zamanlamak size zaman kazandıracaktır. Bu dönemlerde iş yoğunluğunuz artabilir ve reklamlarınızın takibini yapmaka zorlanabilirsiniz. Bu nedenle reklamlarınızı önceden zamanlamak, bu dönemdeki iş yoğunluğunuzun azaltacaktır. Reklam kampanyalarınız otomatik olarak yayınlacağı için sizin sadece kampanya sonuçlarını takip etmeniz gerekecek ve diğer işlerinize daha fazla odaklanabileceksiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan