
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını artırabilecekleri gibi yeni hedef kitlelere ulaşma şansı da buluyorlar.
Kampanya döneminin yaklaşıyor olması da tabii ki sosyal mecralar üzerinden verilecek olan reklamlarında önemi biraz daha artıyor. Birçok firma, tüketicilere ulaşmak için sosyal ağlara yönelmeye başlayacak. Özellikle Facebook ve Instagram reklamları, markaların öncelikli çalışma alanları olacak.
Facebook ve Instagram reklamlarınız için kullanabileceğiniz bazı ipuçları, tatil dönemlerinde işinizi bir hayli kolaylaştırabilir ve reklamlarınızdan daha fazla geri dönüş elde etmenize yardımcı olabilir.
Kampanyalarınızı planlayın
Sosyal mecralar üzerinde çalışmaya başlamadan önce kampanyalarınızı hazırlamanız ve planlamanız gerekiyor. Hangi ürünlerinizle ilgili indirim ve fırsatlar sunacağınızı, hangi dönemlerde bu fırsatların geçerli olacağını ve bu ürünlerle ilgili stok durumlarınızı hazırlamanız ve planlamanız gerekiyor.
Bunun yanı sıra kampanya yapacağınız ürünlerin varış sayfalarını hazırlamanız ve internet siteniz üzerinde genel düzenlemeleri yapmanız ya da ne zaman bu güncellemeleri yapacağınızı planlamanız gerekiyor.
Kampanya dönemleri öncesinde bu hazırlıkları yapmak oldukça önemlidir. Çünkü tüketicilerin yoğun bir şekilde alışveriş yapma durumuna karşı hazırlıklı olmanız gerekir. Bu sebeple de reklamlarınızı yayınlamadan önce kampanyalarınızla ilgili tüm detayları planlamanız oldukça önemli.
Reklam bütçenizi planlayın
Kampanyalarınızı yayınlamadan önce elinizdeki reklam bütçenizi de planlamanız gerekiyor. Bunun sebebi ise bu dönemlerde farklı mecralarda farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz ve bu yüzden de elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde kullanmanız gerekiyor.
Facebook ve Instagram reklamlarında her bir reklam kampanyası başına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı planlamalısınız. Farklı reklam modellerine diğerlerinden daha fazla para ayırmak isteyebilir; ya da farklı ürünler için daha kapsamlı bir bütçe ayırmak isteyebilirsiniz. Bu bütçeleri, kampanya planlarınızı yaparken, ayrıca belirlemeniz, reklamlarınızı oluştururken size de kolaylık sağlayacaktır.
Hedef kitlenizi belirleyin
Reklamlarınızdan maksimum geri dönüşümü alabilmek için markanızla ilgili olacak hedef kitleyi de belirlemenizin önemi oldukça yüksek. Hedef kitlenizi önceden belirlemek, reklam kampanyalarınızı oluştururken, hedef kitle ayarlarınızı daha rahat bir şekilde yapmanızı sağlayacaktır.
Farklı reklam kampanyaları için farklı hedef kitle ayarları yapabileceğinizi de göz önünde bulundurursak, hedef kitle ayrımınızı da farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle farklı ürün ve kampanyalar için değişik hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Hedef kitlenizi kategorilendirmek, farklı kitlelerden nasıl geri dönüşümler aldığınızı da görmenizi sağlayacaktır. Hedef kitle çalışmaları konusunda detaylı bilgi almak için “İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.
Reklam metinlerinizi oluşturun
Kampanyalarınızda kullanacağınız reklam metinlerini de önceden oluşturmaya başlayın. Böylelikle metinler üzerinde çalışmak için daha fazla vaktiniz olmuş olur. Reklam metinlerinizi, tüketicilerin dikkatini ve ilgisini çekecek şekilde hazırlamanız oldukça önemli. Bunu yapabilmek için de önceden bazı denemeler yapıp üzerinde düşünmeniz gerekiyor.
Görsel çalışmalarınızı hazırlayın
Reklam verirken, farklı görsel çalışmalardan yararlanmanız gerekecek. Ürün fotoğrafları, kampanya mesaj görselleri ve diğer görsel çalışmalarınızı reklamlarınızı vermeden önce hazırlamalısınız.
Metinlerinizde olduğu gibi görsellerinizin de çarpıcı olması oldukça yüksek. Metinlerin aksine görsel çalışmaların hazırlanması daha fazla vakit alacağı için ön çalışma yapmak için kendinize vakit ayırmalısınız.
Takip kodlarınızı kontrol edin
Facebook üzerinde reklam kampanyaları oluşturduğunuzda UTM kodları ve takip Piksel’i ile reklamlarınızın geri dönüşümlerinizi ölçümleyebilirsiniz. Kampanyalarınız oluşturmadan önce takip kodu ayarlarınızı kontrol etmeniz oldukça önemli. Böylelikle reklamlarınızın gerçek performansı ölçümleyebilir ve gelecek dönemlerde reklamlarınız konusunda ne gibi stratejiler geliştirmeniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz.
Reklamlarınızı zamanlayın
Reklamlarınızı önceden zamanlamak size zaman kazandıracaktır. Bu dönemlerde iş yoğunluğunuz artabilir ve reklamlarınızın takibini yapmaka zorlanabilirsiniz. Bu nedenle reklamlarınızı önceden zamanlamak, bu dönemdeki iş yoğunluğunuzun azaltacaktır. Reklam kampanyalarınız otomatik olarak yayınlacağı için sizin sadece kampanya sonuçlarını takip etmeniz gerekecek ve diğer işlerinize daha fazla odaklanabileceksiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler