Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını artırabilecekleri gibi yeni hedef kitlelere ulaşma şansı da buluyorlar.

Kampanya döneminin yaklaşıyor olması da tabii ki sosyal mecralar üzerinden verilecek olan reklamlarında önemi biraz daha artıyor. Birçok firma, tüketicilere ulaşmak için sosyal ağlara yönelmeye başlayacak. Özellikle Facebook ve Instagram reklamları, markaların öncelikli çalışma alanları olacak.

Facebook ve Instagram reklamlarınız için kullanabileceğiniz bazı ipuçları, tatil dönemlerinde işinizi bir hayli kolaylaştırabilir ve reklamlarınızdan daha fazla geri dönüş elde etmenize yardımcı olabilir.

Kampanyalarınızı planlayın

Sosyal mecralar üzerinde çalışmaya başlamadan önce kampanyalarınızı hazırlamanız ve planlamanız gerekiyor. Hangi ürünlerinizle ilgili indirim ve fırsatlar sunacağınızı, hangi dönemlerde bu fırsatların geçerli olacağını ve bu ürünlerle ilgili stok durumlarınızı hazırlamanız ve planlamanız gerekiyor.

Bunun yanı sıra kampanya yapacağınız ürünlerin varış sayfalarını hazırlamanız ve internet siteniz üzerinde genel düzenlemeleri yapmanız ya da ne zaman bu güncellemeleri yapacağınızı planlamanız gerekiyor.

Kampanya dönemleri öncesinde bu hazırlıkları yapmak oldukça önemlidir. Çünkü tüketicilerin yoğun bir şekilde alışveriş yapma durumuna karşı hazırlıklı olmanız gerekir. Bu sebeple de reklamlarınızı yayınlamadan önce kampanyalarınızla ilgili tüm detayları planlamanız oldukça önemli.

Reklam bütçenizi planlayın

Kampanyalarınızı yayınlamadan önce elinizdeki reklam bütçenizi de planlamanız gerekiyor. Bunun sebebi ise bu dönemlerde farklı mecralarda farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz ve bu yüzden de elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde kullanmanız gerekiyor.

Facebook ve Instagram reklamlarında her bir reklam kampanyası başına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı planlamalısınız. Farklı reklam modellerine diğerlerinden daha fazla para ayırmak isteyebilir; ya da farklı ürünler için daha kapsamlı bir bütçe ayırmak isteyebilirsiniz. Bu bütçeleri, kampanya planlarınızı yaparken, ayrıca belirlemeniz, reklamlarınızı oluştururken size de kolaylık sağlayacaktır.

Hedef kitlenizi belirleyin

Reklamlarınızdan maksimum geri dönüşümü alabilmek için markanızla ilgili olacak hedef kitleyi de belirlemenizin önemi oldukça yüksek. Hedef kitlenizi önceden belirlemek, reklam kampanyalarınızı oluştururken, hedef kitle ayarlarınızı daha rahat bir şekilde yapmanızı sağlayacaktır.

Farklı reklam kampanyaları için farklı hedef kitle ayarları yapabileceğinizi de göz önünde bulundurursak, hedef kitle ayrımınızı da farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle farklı ürün ve kampanyalar için değişik hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Hedef kitlenizi kategorilendirmek, farklı kitlelerden nasıl geri dönüşümler aldığınızı da görmenizi sağlayacaktır. Hedef kitle çalışmaları konusunda detaylı bilgi almak için “İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Reklam metinlerinizi oluşturun

Kampanyalarınızda kullanacağınız reklam metinlerini de önceden oluşturmaya başlayın. Böylelikle metinler üzerinde çalışmak için daha fazla vaktiniz olmuş olur. Reklam metinlerinizi, tüketicilerin dikkatini ve ilgisini çekecek şekilde hazırlamanız oldukça önemli. Bunu yapabilmek için de önceden bazı denemeler yapıp üzerinde düşünmeniz gerekiyor.

Görsel çalışmalarınızı hazırlayın

Reklam verirken, farklı görsel çalışmalardan yararlanmanız gerekecek. Ürün fotoğrafları, kampanya mesaj görselleri ve diğer görsel çalışmalarınızı reklamlarınızı vermeden önce hazırlamalısınız.

Metinlerinizde olduğu gibi görsellerinizin de çarpıcı olması oldukça yüksek. Metinlerin aksine görsel çalışmaların hazırlanması daha fazla vakit alacağı için ön çalışma yapmak için kendinize vakit ayırmalısınız.

Takip kodlarınızı kontrol edin

Facebook üzerinde reklam kampanyaları oluşturduğunuzda UTM kodları ve takip Piksel’i ile reklamlarınızın geri dönüşümlerinizi ölçümleyebilirsiniz. Kampanyalarınız oluşturmadan önce takip kodu ayarlarınızı kontrol etmeniz oldukça önemli. Böylelikle reklamlarınızın gerçek performansı ölçümleyebilir ve gelecek dönemlerde reklamlarınız konusunda ne gibi stratejiler geliştirmeniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklamlarınızı zamanlayın

Reklamlarınızı önceden zamanlamak size zaman kazandıracaktır. Bu dönemlerde iş yoğunluğunuz artabilir ve reklamlarınızın takibini yapmaka zorlanabilirsiniz. Bu nedenle reklamlarınızı önceden zamanlamak, bu dönemdeki iş yoğunluğunuzun azaltacaktır. Reklam kampanyalarınız otomatik olarak yayınlacağı için sizin sadece kampanya sonuçlarını takip etmeniz gerekecek ve diğer işlerinize daha fazla odaklanabileceksiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin