Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

15 Kasım 2016
Sinan Oypan

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını artırabilecekleri gibi yeni hedef kitlelere ulaşma şansı da buluyorlar.

Kampanya döneminin yaklaşıyor olması da tabii ki sosyal mecralar üzerinden verilecek olan reklamlarında önemi biraz daha artıyor. Birçok firma, tüketicilere ulaşmak için sosyal ağlara yönelmeye başlayacak. Özellikle Facebook ve Instagram reklamları, markaların öncelikli çalışma alanları olacak.

Facebook ve Instagram reklamlarınız için kullanabileceğiniz bazı ipuçları, tatil dönemlerinde işinizi bir hayli kolaylaştırabilir ve reklamlarınızdan daha fazla geri dönüş elde etmenize yardımcı olabilir.

Kampanyalarınızı planlayın

Sosyal mecralar üzerinde çalışmaya başlamadan önce kampanyalarınızı hazırlamanız ve planlamanız gerekiyor. Hangi ürünlerinizle ilgili indirim ve fırsatlar sunacağınızı, hangi dönemlerde bu fırsatların geçerli olacağını ve bu ürünlerle ilgili stok durumlarınızı hazırlamanız ve planlamanız gerekiyor.

Bunun yanı sıra kampanya yapacağınız ürünlerin varış sayfalarını hazırlamanız ve internet siteniz üzerinde genel düzenlemeleri yapmanız ya da ne zaman bu güncellemeleri yapacağınızı planlamanız gerekiyor.

Kampanya dönemleri öncesinde bu hazırlıkları yapmak oldukça önemlidir. Çünkü tüketicilerin yoğun bir şekilde alışveriş yapma durumuna karşı hazırlıklı olmanız gerekir. Bu sebeple de reklamlarınızı yayınlamadan önce kampanyalarınızla ilgili tüm detayları planlamanız oldukça önemli.

Reklam bütçenizi planlayın

Kampanyalarınızı yayınlamadan önce elinizdeki reklam bütçenizi de planlamanız gerekiyor. Bunun sebebi ise bu dönemlerde farklı mecralarda farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz ve bu yüzden de elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde kullanmanız gerekiyor.

Facebook ve Instagram reklamlarında her bir reklam kampanyası başına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı planlamalısınız. Farklı reklam modellerine diğerlerinden daha fazla para ayırmak isteyebilir; ya da farklı ürünler için daha kapsamlı bir bütçe ayırmak isteyebilirsiniz. Bu bütçeleri, kampanya planlarınızı yaparken, ayrıca belirlemeniz, reklamlarınızı oluştururken size de kolaylık sağlayacaktır.

Hedef kitlenizi belirleyin

Reklamlarınızdan maksimum geri dönüşümü alabilmek için markanızla ilgili olacak hedef kitleyi de belirlemenizin önemi oldukça yüksek. Hedef kitlenizi önceden belirlemek, reklam kampanyalarınızı oluştururken, hedef kitle ayarlarınızı daha rahat bir şekilde yapmanızı sağlayacaktır.

Farklı reklam kampanyaları için farklı hedef kitle ayarları yapabileceğinizi de göz önünde bulundurursak, hedef kitle ayrımınızı da farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle farklı ürün ve kampanyalar için değişik hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Hedef kitlenizi kategorilendirmek, farklı kitlelerden nasıl geri dönüşümler aldığınızı da görmenizi sağlayacaktır. Hedef kitle çalışmaları konusunda detaylı bilgi almak için “İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Reklam metinlerinizi oluşturun

Kampanyalarınızda kullanacağınız reklam metinlerini de önceden oluşturmaya başlayın. Böylelikle metinler üzerinde çalışmak için daha fazla vaktiniz olmuş olur. Reklam metinlerinizi, tüketicilerin dikkatini ve ilgisini çekecek şekilde hazırlamanız oldukça önemli. Bunu yapabilmek için de önceden bazı denemeler yapıp üzerinde düşünmeniz gerekiyor.

Görsel çalışmalarınızı hazırlayın

Reklam verirken, farklı görsel çalışmalardan yararlanmanız gerekecek. Ürün fotoğrafları, kampanya mesaj görselleri ve diğer görsel çalışmalarınızı reklamlarınızı vermeden önce hazırlamalısınız.

Metinlerinizde olduğu gibi görsellerinizin de çarpıcı olması oldukça yüksek. Metinlerin aksine görsel çalışmaların hazırlanması daha fazla vakit alacağı için ön çalışma yapmak için kendinize vakit ayırmalısınız.

Takip kodlarınızı kontrol edin

Facebook üzerinde reklam kampanyaları oluşturduğunuzda UTM kodları ve takip Piksel’i ile reklamlarınızın geri dönüşümlerinizi ölçümleyebilirsiniz. Kampanyalarınız oluşturmadan önce takip kodu ayarlarınızı kontrol etmeniz oldukça önemli. Böylelikle reklamlarınızın gerçek performansı ölçümleyebilir ve gelecek dönemlerde reklamlarınız konusunda ne gibi stratejiler geliştirmeniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz.

Reklamlarınızı zamanlayın

Reklamlarınızı önceden zamanlamak size zaman kazandıracaktır. Bu dönemlerde iş yoğunluğunuz artabilir ve reklamlarınızın takibini yapmaka zorlanabilirsiniz. Bu nedenle reklamlarınızı önceden zamanlamak, bu dönemdeki iş yoğunluğunuzun azaltacaktır. Reklam kampanyalarınız otomatik olarak yayınlacağı için sizin sadece kampanya sonuçlarını takip etmeniz gerekecek ve diğer işlerinize daha fazla odaklanabileceksiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan