Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı

26 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de önemli bir dönem.

Bu tür tatil dönemlerinde, insanlar sevdiklerine hediyeler alabiliyor ya da kendileri için alışverişe gidebiliyorlar. Bunun yanı sıra Eylül ayında olmasına rağmen, yine sıcak bölgelere gidecek olan kişiler, ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş yapacaklar.

Tatil dönemlerinde yapılan kampanyalarda bazı unsurlara da dikkat edilmesi gerekiyor. Bu kampanyalardan olabildiğince yüksek geri dönüşümler almak için şirket içinde yapılması gereken bazı çalışmalar var ve bunların tatil döneminden önce yapılması gerekmektedir. Bu çalışmaların son dakikaya kalması, alabileceğiniz geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Tatil dönemine özel bir kampanya planlayın

Her tatil döneminde benzer çalışmalar yapılıyor olsa da, ulaşacağınız hedef kitle, mevsimsel farklılıklar, sunulacak olan ürün ve hizmetler farklılık gösterecektir. Bu nedenle de her dönemini ayrı bir şekilde ele almak gerekiyor.

Tatil döneminden belli bir süre öncesinde bu kampanyanızı planlamanız gerekiyor. Kampanyada sunacağınız fırsatlar, indirimler ve hangi ürünler üzerine çalışmalar yapacağınız belli olmalı. Bunun yanı sıra bu kampanyayı hangi platformlardan nasıl duyuracağınız, reklam metinleriniz, reklam bütçeniz ve hangi zaman dilimlerinde paylaşımlar yapacağınız da bu planda yer almalı.

Ekibinizi işin içine dahil edin

Kampanya dönemlerinden daha fazla verim alabilmek için, tüm ekibinizi işin içine dahil etmeniz gerekiyor. Satış, pazarlama, reklam, IT ve operasyon ekipleri, bu dönemde en sıkı çalışması gereken bölümlerdir. Bu dönemlerde, normal zamanlara göre daha yoğun bir iş gücüne ihtiyaç duyabilirsiniz.

Kampanyayla ilgili bilgileri tüm personeliniz ile paylaşın ve bu dönemdeki beklentilerinizi onlarla paylaşın. Tüm personeli dahil ettiğinizde, herkes kendine düşen işi ve geri dönüşümleri artırmak için yapılması gerekenleri bilecektir.

Önemli duyguları kampanyanıza dahil edin

Tüketiciler çoğunlukla bilinçli olarak alışveriş yaptıklarını düşünseler de aslında satın alma kararlarının arkasında belli başlı duygular yatmaktadır. Bu duyguların özümsenmesinden sonra tüketiciler satın alma kararlarını vermektedirler.

Bu nedenle tatil döneminde tüketicileri alışverişe yönlendirebilecek duyguları belirleyerek, kampanyalarınızda bu duygulara yön vererek, tüketicilerin satın alma kararlarını manipüle edebilirsiniz.

Kampanyanız paylaşıma açık olsun

Yarattığınız kampanyanın hem kulağa hem de göze iyi görünmesi gerekiyor. Tüketiciler genellikle kulaktan kulağa yayılan ve tanıdıkları insanlardan duydukları ürünlere daha fazla ilgi gösterirler. Bu nedenle de kampanyanızda kullanacağınız başlık ve metinleri oluştururken bu unsuru göz önünde bulundurun.

Bir tüketici bu kampanyayı gördüğünde başka insanlarla da paylaşabilmeli. Aynı zamanda bir kişi bu kampanyayı başka birinden duyduğunda, kafasında bazı duygular harekete geçmeli ve onun aklında kalabilmeli.

Her kanaldan bu kampanyayı duyurun

Dijital pazarlama çalışmalarıyla bu kampanyaları farklı platformlarda duyurmanız oldukça yararlı olacaktır. Her bir alanda farklı hedef kitleler olabilir ve tüm bu kişilere ulaşabilmek için farklı mecralar için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekecektir.

Eğer yeterli pazarlama bütçeniz varsa offline mecraları da reklam vermek için kullanabilirsiniz. Şirketinizin büyüklüğüne ve ayırdığınız bütçeye göre, bilboardlarda, gazete ve dergilerde de bu reklamları yayınlayarak kampanyanızı tanıtabilirsiniz.

Farklı kanalları kullanmak, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır. Tabii ki bunu yaparken, her mecranın kendi dinamiklerine uygun çalışmalar hazırlamanızın da faydası olacaktır. Offline mecralardaki reklamlarınızla online reklamlarınızın içerikleri, başlıkları, call to action sloganları farklılık gösterebilir. Bunları da pazarlama planınızda detaylı bir şekilde oluşturmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan