Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı

26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı

Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de önemli bir dönem.

Bu tür tatil dönemlerinde, insanlar sevdiklerine hediyeler alabiliyor ya da kendileri için alışverişe gidebiliyorlar. Bunun yanı sıra Eylül ayında olmasına rağmen, yine sıcak bölgelere gidecek olan kişiler, ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş yapacaklar.

Tatil dönemlerinde yapılan kampanyalarda bazı unsurlara da dikkat edilmesi gerekiyor. Bu kampanyalardan olabildiğince yüksek geri dönüşümler almak için şirket içinde yapılması gereken bazı çalışmalar var ve bunların tatil döneminden önce yapılması gerekmektedir. Bu çalışmaların son dakikaya kalması, alabileceğiniz geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Tatil dönemine özel bir kampanya planlayın

Her tatil döneminde benzer çalışmalar yapılıyor olsa da, ulaşacağınız hedef kitle, mevsimsel farklılıklar, sunulacak olan ürün ve hizmetler farklılık gösterecektir. Bu nedenle de her dönemini ayrı bir şekilde ele almak gerekiyor.

Tatil döneminden belli bir süre öncesinde bu kampanyanızı planlamanız gerekiyor. Kampanyada sunacağınız fırsatlar, indirimler ve hangi ürünler üzerine çalışmalar yapacağınız belli olmalı. Bunun yanı sıra bu kampanyayı hangi platformlardan nasıl duyuracağınız, reklam metinleriniz, reklam bütçeniz ve hangi zaman dilimlerinde paylaşımlar yapacağınız da bu planda yer almalı.

Ekibinizi işin içine dahil edin

Kampanya dönemlerinden daha fazla verim alabilmek için, tüm ekibinizi işin içine dahil etmeniz gerekiyor. Satış, pazarlama, reklam, IT ve operasyon ekipleri, bu dönemde en sıkı çalışması gereken bölümlerdir. Bu dönemlerde, normal zamanlara göre daha yoğun bir iş gücüne ihtiyaç duyabilirsiniz.

Kampanyayla ilgili bilgileri tüm personeliniz ile paylaşın ve bu dönemdeki beklentilerinizi onlarla paylaşın. Tüm personeli dahil ettiğinizde, herkes kendine düşen işi ve geri dönüşümleri artırmak için yapılması gerekenleri bilecektir.

Önemli duyguları kampanyanıza dahil edin

Tüketiciler çoğunlukla bilinçli olarak alışveriş yaptıklarını düşünseler de aslında satın alma kararlarının arkasında belli başlı duygular yatmaktadır. Bu duyguların özümsenmesinden sonra tüketiciler satın alma kararlarını vermektedirler.

Bu nedenle tatil döneminde tüketicileri alışverişe yönlendirebilecek duyguları belirleyerek, kampanyalarınızda bu duygulara yön vererek, tüketicilerin satın alma kararlarını manipüle edebilirsiniz.

Kampanyanız paylaşıma açık olsun

Yarattığınız kampanyanın hem kulağa hem de göze iyi görünmesi gerekiyor. Tüketiciler genellikle kulaktan kulağa yayılan ve tanıdıkları insanlardan duydukları ürünlere daha fazla ilgi gösterirler. Bu nedenle de kampanyanızda kullanacağınız başlık ve metinleri oluştururken bu unsuru göz önünde bulundurun.

Bir tüketici bu kampanyayı gördüğünde başka insanlarla da paylaşabilmeli. Aynı zamanda bir kişi bu kampanyayı başka birinden duyduğunda, kafasında bazı duygular harekete geçmeli ve onun aklında kalabilmeli.

Her kanaldan bu kampanyayı duyurun

Dijital pazarlama çalışmalarıyla bu kampanyaları farklı platformlarda duyurmanız oldukça yararlı olacaktır. Her bir alanda farklı hedef kitleler olabilir ve tüm bu kişilere ulaşabilmek için farklı mecralar için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekecektir.

Eğer yeterli pazarlama bütçeniz varsa offline mecraları da reklam vermek için kullanabilirsiniz. Şirketinizin büyüklüğüne ve ayırdığınız bütçeye göre, bilboardlarda, gazete ve dergilerde de bu reklamları yayınlayarak kampanyanızı tanıtabilirsiniz.

Farklı kanalları kullanmak, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır. Tabii ki bunu yaparken, her mecranın kendi dinamiklerine uygun çalışmalar hazırlamanızın da faydası olacaktır. Offline mecralardaki reklamlarınızla online reklamlarınızın içerikleri, başlıkları, call to action sloganları farklılık gösterebilir. Bunları da pazarlama planınızda detaylı bir şekilde oluşturmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternette En Çok Satılan Ürünler
İnternette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin...
14 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin