fbpx

Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı

26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı

Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de önemli bir dönem.

Bu tür tatil dönemlerinde, insanlar sevdiklerine hediyeler alabiliyor ya da kendileri için alışverişe gidebiliyorlar. Bunun yanı sıra Eylül ayında olmasına rağmen, yine sıcak bölgelere gidecek olan kişiler, ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş yapacaklar.

Tatil dönemlerinde yapılan kampanyalarda bazı unsurlara da dikkat edilmesi gerekiyor. Bu kampanyalardan olabildiğince yüksek geri dönüşümler almak için şirket içinde yapılması gereken bazı çalışmalar var ve bunların tatil döneminden önce yapılması gerekmektedir. Bu çalışmaların son dakikaya kalması, alabileceğiniz geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Tatil dönemine özel bir kampanya planlayın

Her tatil döneminde benzer çalışmalar yapılıyor olsa da, ulaşacağınız hedef kitle, mevsimsel farklılıklar, sunulacak olan ürün ve hizmetler farklılık gösterecektir. Bu nedenle de her dönemini ayrı bir şekilde ele almak gerekiyor.

Tatil döneminden belli bir süre öncesinde bu kampanyanızı planlamanız gerekiyor. Kampanyada sunacağınız fırsatlar, indirimler ve hangi ürünler üzerine çalışmalar yapacağınız belli olmalı. Bunun yanı sıra bu kampanyayı hangi platformlardan nasıl duyuracağınız, reklam metinleriniz, reklam bütçeniz ve hangi zaman dilimlerinde paylaşımlar yapacağınız da bu planda yer almalı.

Ekibinizi işin içine dahil edin

Kampanya dönemlerinden daha fazla verim alabilmek için, tüm ekibinizi işin içine dahil etmeniz gerekiyor. Satış, pazarlama, reklam, IT ve operasyon ekipleri, bu dönemde en sıkı çalışması gereken bölümlerdir. Bu dönemlerde, normal zamanlara göre daha yoğun bir iş gücüne ihtiyaç duyabilirsiniz.

Kampanyayla ilgili bilgileri tüm personeliniz ile paylaşın ve bu dönemdeki beklentilerinizi onlarla paylaşın. Tüm personeli dahil ettiğinizde, herkes kendine düşen işi ve geri dönüşümleri artırmak için yapılması gerekenleri bilecektir.

Önemli duyguları kampanyanıza dahil edin

Tüketiciler çoğunlukla bilinçli olarak alışveriş yaptıklarını düşünseler de aslında satın alma kararlarının arkasında belli başlı duygular yatmaktadır. Bu duyguların özümsenmesinden sonra tüketiciler satın alma kararlarını vermektedirler.

Bu nedenle tatil döneminde tüketicileri alışverişe yönlendirebilecek duyguları belirleyerek, kampanyalarınızda bu duygulara yön vererek, tüketicilerin satın alma kararlarını manipüle edebilirsiniz.

Kampanyanız paylaşıma açık olsun

Yarattığınız kampanyanın hem kulağa hem de göze iyi görünmesi gerekiyor. Tüketiciler genellikle kulaktan kulağa yayılan ve tanıdıkları insanlardan duydukları ürünlere daha fazla ilgi gösterirler. Bu nedenle de kampanyanızda kullanacağınız başlık ve metinleri oluştururken bu unsuru göz önünde bulundurun.

Bir tüketici bu kampanyayı gördüğünde başka insanlarla da paylaşabilmeli. Aynı zamanda bir kişi bu kampanyayı başka birinden duyduğunda, kafasında bazı duygular harekete geçmeli ve onun aklında kalabilmeli.

Her kanaldan bu kampanyayı duyurun

Dijital pazarlama çalışmalarıyla bu kampanyaları farklı platformlarda duyurmanız oldukça yararlı olacaktır. Her bir alanda farklı hedef kitleler olabilir ve tüm bu kişilere ulaşabilmek için farklı mecralar için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekecektir.

Eğer yeterli pazarlama bütçeniz varsa offline mecraları da reklam vermek için kullanabilirsiniz. Şirketinizin büyüklüğüne ve ayırdığınız bütçeye göre, bilboardlarda, gazete ve dergilerde de bu reklamları yayınlayarak kampanyanızı tanıtabilirsiniz.

Farklı kanalları kullanmak, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır. Tabii ki bunu yaparken, her mecranın kendi dinamiklerine uygun çalışmalar hazırlamanızın da faydası olacaktır. Offline mecralardaki reklamlarınızla online reklamlarınızın içerikleri, başlıkları, call to action sloganları farklılık gösterebilir. Bunları da pazarlama planınızda detaylı bir şekilde oluşturmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft