Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı

26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı

Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de önemli bir dönem.

Bu tür tatil dönemlerinde, insanlar sevdiklerine hediyeler alabiliyor ya da kendileri için alışverişe gidebiliyorlar. Bunun yanı sıra Eylül ayında olmasına rağmen, yine sıcak bölgelere gidecek olan kişiler, ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş yapacaklar.

Tatil dönemlerinde yapılan kampanyalarda bazı unsurlara da dikkat edilmesi gerekiyor. Bu kampanyalardan olabildiğince yüksek geri dönüşümler almak için şirket içinde yapılması gereken bazı çalışmalar var ve bunların tatil döneminden önce yapılması gerekmektedir. Bu çalışmaların son dakikaya kalması, alabileceğiniz geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Tatil dönemine özel bir kampanya planlayın

Her tatil döneminde benzer çalışmalar yapılıyor olsa da, ulaşacağınız hedef kitle, mevsimsel farklılıklar, sunulacak olan ürün ve hizmetler farklılık gösterecektir. Bu nedenle de her dönemini ayrı bir şekilde ele almak gerekiyor.

Tatil döneminden belli bir süre öncesinde bu kampanyanızı planlamanız gerekiyor. Kampanyada sunacağınız fırsatlar, indirimler ve hangi ürünler üzerine çalışmalar yapacağınız belli olmalı. Bunun yanı sıra bu kampanyayı hangi platformlardan nasıl duyuracağınız, reklam metinleriniz, reklam bütçeniz ve hangi zaman dilimlerinde paylaşımlar yapacağınız da bu planda yer almalı.

Ekibinizi işin içine dahil edin

Kampanya dönemlerinden daha fazla verim alabilmek için, tüm ekibinizi işin içine dahil etmeniz gerekiyor. Satış, pazarlama, reklam, IT ve operasyon ekipleri, bu dönemde en sıkı çalışması gereken bölümlerdir. Bu dönemlerde, normal zamanlara göre daha yoğun bir iş gücüne ihtiyaç duyabilirsiniz.

Kampanyayla ilgili bilgileri tüm personeliniz ile paylaşın ve bu dönemdeki beklentilerinizi onlarla paylaşın. Tüm personeli dahil ettiğinizde, herkes kendine düşen işi ve geri dönüşümleri artırmak için yapılması gerekenleri bilecektir.

Önemli duyguları kampanyanıza dahil edin

Tüketiciler çoğunlukla bilinçli olarak alışveriş yaptıklarını düşünseler de aslında satın alma kararlarının arkasında belli başlı duygular yatmaktadır. Bu duyguların özümsenmesinden sonra tüketiciler satın alma kararlarını vermektedirler.

Bu nedenle tatil döneminde tüketicileri alışverişe yönlendirebilecek duyguları belirleyerek, kampanyalarınızda bu duygulara yön vererek, tüketicilerin satın alma kararlarını manipüle edebilirsiniz.

Kampanyanız paylaşıma açık olsun

Yarattığınız kampanyanın hem kulağa hem de göze iyi görünmesi gerekiyor. Tüketiciler genellikle kulaktan kulağa yayılan ve tanıdıkları insanlardan duydukları ürünlere daha fazla ilgi gösterirler. Bu nedenle de kampanyanızda kullanacağınız başlık ve metinleri oluştururken bu unsuru göz önünde bulundurun.

Bir tüketici bu kampanyayı gördüğünde başka insanlarla da paylaşabilmeli. Aynı zamanda bir kişi bu kampanyayı başka birinden duyduğunda, kafasında bazı duygular harekete geçmeli ve onun aklında kalabilmeli.

Her kanaldan bu kampanyayı duyurun

Dijital pazarlama çalışmalarıyla bu kampanyaları farklı platformlarda duyurmanız oldukça yararlı olacaktır. Her bir alanda farklı hedef kitleler olabilir ve tüm bu kişilere ulaşabilmek için farklı mecralar için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekecektir.

Eğer yeterli pazarlama bütçeniz varsa offline mecraları da reklam vermek için kullanabilirsiniz. Şirketinizin büyüklüğüne ve ayırdığınız bütçeye göre, bilboardlarda, gazete ve dergilerde de bu reklamları yayınlayarak kampanyanızı tanıtabilirsiniz.

Farklı kanalları kullanmak, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır. Tabii ki bunu yaparken, her mecranın kendi dinamiklerine uygun çalışmalar hazırlamanızın da faydası olacaktır. Offline mecralardaki reklamlarınızla online reklamlarınızın içerikleri, başlıkları, call to action sloganları farklılık gösterebilir. Bunları da pazarlama planınızda detaylı bir şekilde oluşturmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin