fbpx

E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası tasarımlarına kadar birçok detayı standartlara getirebilirsiniz ve tasarımınızı ilgi çekici hale getirerek, ziyaretçileri siteniz üzerinde daha fazla tutarak, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

Kullanıcı deneyimi

Tasarım ilkeleri arasında özellikle dikkat edilmesi gereken konulardan biri kullanıcı deneyimidir. Kullanıcı deneyimini mümkün olduğunca geliştirmek, ziyaretçilerin aradıkları ürünleri daha kolay bulmalarını sağlarken, site üzerinde daha rahat gezinmelerine yardımcı olur. Bunun yanı sıra içeriklerin daha rahat anlaşılması ve görsellerin de daha akılda kalıcı olmasını sağlamak için de kullanıcı deneyimi bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

Kullanıcı deneyimi ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanıza yardımcı olduğu için SEO konusunda da size yardımcı olur. Kullanıcıların sitenizde uzun zaman geçirmesi, arama motorlarına da sitenizin kullanıcılara beklediklerini sunduğunu gösterir. Bu da dolaylı olarak da olsa sitenizin sayfa değerini artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Güvenlik

Bir diğer önemli ilke de güvenliktir. E-ticaret sitenizin güvenli olması gerekir. Aksi taktirde tüketicileri kaçırabileceğiniz gibi, sitenizde güvenlik açıklarının olması, sitenizin çökmesine ya da değerli kullanıcı bilgilerinin sızdırılmasına neden olur. Bu tür güvenlik açıkları nedeniyle sorunlar yaşamanız da marka imajınızı kötü şekilde etkiler ve tüketicilerin güvenini kaybedersiniz. Bunun yanı sıra bu sızıntılar ve güvenlik açıkları ciddi maddi sorunlara da neden olabileceği için özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

Mobil cihazlara uyumluluk

Tasarım ilkeleri arasında günümüzde geçerli olanlardan biri de mobil cihazlara uyumluluktur. Tüketicilerin mobil cihaz kullanımlarının son yıllarda giderek artması ve ilerleyen zamanlarda da mobile olan ilginin devam edecek olmasından dolayı web site tasarımlarınızda mobile uyumluluğa önem vermelisiniz. Akıllı telefonlar haricinde, tabletler için de geçerli olan bu ilke; responsive tasarım olarak da geçmekte. Responsive tasarım, aynı zamanda farklı çözünürlüğe sahip bilgisayar ekranlarında da çözüm sağlamaktadır. Böylelikle site tasarımınız, kullanıcının kullandığı cihaz ve çözünürlük ne olursa olsun, her yerde düzgün görünecek ve çalışacaktır.

İlgili rehber: Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

Mobil tasarımlar hakkında bilgi almak ve sitenizi mobil cihazlara uyumlu yapmak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyerek daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Minimal tasarımlar

E-ticaret sitesi tasarımınızı yaparken, modern ve günümüz standartlarına da uygun bir şekilde yapmanız önemli. Günümüzde popüler olan ve son yıllarda sıklıkla kullanılan minimal tasarımlar öne çıkmakta. Flat Design olarak da bilinen minimal tasarımlarda, karmaşık ve iç içe ögeler yerine, aralarında boşluklar olan, boş alanların daha fazla kullanıldığı, sadeliğin ön plana çıkartılarak, kullanıcıların rahat bir şekilde algılayabilecekleri ögeler kullanılmaktadır. Önemli ögelerin öne çıkartılmasının yanı sıra gereksiz sayılabilecek ve kafa karıştıracak ekstra içeriklere yer verilmemektedir.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Kolay navigasyon

Tasarım ilkeleri arasında kolay navigasyon da yer almakta. Sitenizi ziyaret edenler, menü üzerinde aradıkları kategori ve sayfaları rahatlıkla bularak, istedikleri ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu sebeple de kategori hiyerarşisini yaparak, ilgili ürünleri gruplandırarak, kullanıcılara rahat bir site içi navigasyon sağlamalısınız.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Site içi arama özelliği

E-ticaret sitelerinde özellikle olması gereken özelliklerden biri de site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar, kategori sayfaları ve menü haricinde de belli ürünlere ulaşabilmek isterler. Bunun için de site içerisinde arama yapabilmeleri gerekir. Site içi arama özelliğinizi, sitenizde her zaman ulaşılabiecek bir yerde sergilemeniz önemlidir. Bunun için menü çubuğunun üzerini ya da sitenizin Header olarak geçen üst bölümünü kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları

Tasarım ilkeleri arasında özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de yüksek çözünürlüklü kaliteli ürün fotoğraflarıdır. İnternetten satışlarda tüketiciler ürünle ilgili bilgileri ve ilk izlenimlerini ürün fotoğraflarından alırlar. Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız yaptığınız işi özensiz göstereceği gibi ürünle ilgili de yeterince detay sunmaz. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü ürün fotoğraflarına yönelmeniz ve sitenizde bunları kullanmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur. Kaliteli görsel kullanmanın yanı sıra aynı zamanda ürünlerin farklı açılardan çekilmiş ve yakın plan çekimlerle de detaylarını gösteren görselleri de kullanmanız ürünlerinizi daha iyi tanıtmanızı ve tüketicilerin de ürünleri daha iyi algılamalarını sağlar.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Detaylı ürün açıklamaları

Detaylı ürün açıklamaları da tasarım ilkeleri arasında yer almakta. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünün kullanım amaçlarını, teknik özelliklerini ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatan kısa ürün açıklamalarının yanı sıra detaylı anlatımların yer aldığı ürün açıklamalarını da kullanmanız gerekir. Üretici firmaların hazırladığı jenerik açıklamalar yerine orijinal ve kendi hazırladığınız ürün açıklamalarını kullanmanız da hem özgün olmanızı sağlarken hem de SEO konusunda da size daha fazla yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Kısa ve açık eyleme çağrı butonları

Eyleme çağrı ifadeleri site tasarım ilkeleri arasında önceliğe sahiptir. Ziyaretçilere bilgi vermek, kampanya ve tanıtımları duyurmak, yeni ürünleri duyurmak, e-posta aboneliğine davet etmek gibi farklı amaçlar için eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız gerekir. Bu ifadeleri de kısa ve açık bir şekilde yazmanız; aynı zamanda da sitenizde stratejik şekilde bu ifadeleri yerleştirmelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Kullanıcı yorumları

Tasarım ilkeleri arasında önem taşıyan bir diğer unsur da kullanıcı yorumlarıdır. Gerçek kullanıcı yorumlarına site üzerinde yer vermeniz, sosyal kanıt değeri taşır ve sitenizi ziyaret edenlerin markanız hakkındaki düşüncelerini olumlu yönde şekillendirir. Başka kullanıcıların ürünler ve hizmetler hakkında yaptıkları yorumlar, diğer tüketicilerin satın alma kararlarına etki ederken, firmaya olan güven ve bakış açılarını da değiştirir. Bu sebeple de kullanıcı yorumlarına yer vermeniz ve ürün sayfalarınızda bu yorumları kullanmanıza da bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

İlgili rehber: Site tasarımlarında kullanılabilecek ücretsiz kaynaklar

Tasarım bilginiz bulunmuyorsa ve internetten satış yaparak kendi işinizi kurmak istiyorsanız ya da güvenilir, kullanıcı deneyimi olan bir web sitesine geçiş yapmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, site tasarımı ve kodlaması gibi konularla ilgilenmeden, odağınızı işinize vererek online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan