E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

10 Mayıs 2020
Sinan Oypan

E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası tasarımlarına kadar birçok detayı standartlara getirebilirsiniz ve tasarımınızı ilgi çekici hale getirerek, ziyaretçileri siteniz üzerinde daha fazla tutarak, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

Kullanıcı deneyimi

Tasarım ilkeleri arasında özellikle dikkat edilmesi gereken konulardan biri kullanıcı deneyimidir. Kullanıcı deneyimini mümkün olduğunca geliştirmek, ziyaretçilerin aradıkları ürünleri daha kolay bulmalarını sağlarken, site üzerinde daha rahat gezinmelerine yardımcı olur. Bunun yanı sıra içeriklerin daha rahat anlaşılması ve görsellerin de daha akılda kalıcı olmasını sağlamak için de kullanıcı deneyimi bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları

Kullanıcı deneyimi ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutmanıza yardımcı olduğu için SEO konusunda da size yardımcı olur. Kullanıcıların sitenizde uzun zaman geçirmesi, arama motorlarına da sitenizin kullanıcılara beklediklerini sunduğunu gösterir. Bu da dolaylı olarak da olsa sitenizin sayfa değerini artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Güvenlik

Bir diğer önemli ilke de güvenliktir. E-ticaret sitenizin güvenli olması gerekir. Aksi taktirde tüketicileri kaçırabileceğiniz gibi, sitenizde güvenlik açıklarının olması, sitenizin çökmesine ya da değerli kullanıcı bilgilerinin sızdırılmasına neden olur. Bu tür güvenlik açıkları nedeniyle sorunlar yaşamanız da marka imajınızı kötü şekilde etkiler ve tüketicilerin güvenini kaybedersiniz. Bunun yanı sıra bu sızıntılar ve güvenlik açıkları ciddi maddi sorunlara da neden olabileceği için özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

Mobil cihazlara uyumluluk

Tasarım ilkeleri arasında günümüzde geçerli olanlardan biri de mobil cihazlara uyumluluktur. Tüketicilerin mobil cihaz kullanımlarının son yıllarda giderek artması ve ilerleyen zamanlarda da mobile olan ilginin devam edecek olmasından dolayı web site tasarımlarınızda mobile uyumluluğa önem vermelisiniz. Akıllı telefonlar haricinde, tabletler için de geçerli olan bu ilke; responsive tasarım olarak da geçmekte. Responsive tasarım, aynı zamanda farklı çözünürlüğe sahip bilgisayar ekranlarında da çözüm sağlamaktadır. Böylelikle site tasarımınız, kullanıcının kullandığı cihaz ve çözünürlük ne olursa olsun, her yerde düzgün görünecek ve çalışacaktır.

İlgili rehber: Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

Mobil tasarımlar hakkında bilgi almak ve sitenizi mobil cihazlara uyumlu yapmak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyerek daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Minimal tasarımlar

E-ticaret sitesi tasarımınızı yaparken, modern ve günümüz standartlarına da uygun bir şekilde yapmanız önemli. Günümüzde popüler olan ve son yıllarda sıklıkla kullanılan minimal tasarımlar öne çıkmakta. Flat Design olarak da bilinen minimal tasarımlarda, karmaşık ve iç içe ögeler yerine, aralarında boşluklar olan, boş alanların daha fazla kullanıldığı, sadeliğin ön plana çıkartılarak, kullanıcıların rahat bir şekilde algılayabilecekleri ögeler kullanılmaktadır. Önemli ögelerin öne çıkartılmasının yanı sıra gereksiz sayılabilecek ve kafa karıştıracak ekstra içeriklere yer verilmemektedir.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Kolay navigasyon

Tasarım ilkeleri arasında kolay navigasyon da yer almakta. Sitenizi ziyaret edenler, menü üzerinde aradıkları kategori ve sayfaları rahatlıkla bularak, istedikleri ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu sebeple de kategori hiyerarşisini yaparak, ilgili ürünleri gruplandırarak, kullanıcılara rahat bir site içi navigasyon sağlamalısınız.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Site içi arama özelliği

E-ticaret sitelerinde özellikle olması gereken özelliklerden biri de site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar, kategori sayfaları ve menü haricinde de belli ürünlere ulaşabilmek isterler. Bunun için de site içerisinde arama yapabilmeleri gerekir. Site içi arama özelliğinizi, sitenizde her zaman ulaşılabiecek bir yerde sergilemeniz önemlidir. Bunun için menü çubuğunun üzerini ya da sitenizin Header olarak geçen üst bölümünü kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları

Tasarım ilkeleri arasında özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de yüksek çözünürlüklü kaliteli ürün fotoğraflarıdır. İnternetten satışlarda tüketiciler ürünle ilgili bilgileri ve ilk izlenimlerini ürün fotoğraflarından alırlar. Düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız yaptığınız işi özensiz göstereceği gibi ürünle ilgili de yeterince detay sunmaz. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü ürün fotoğraflarına yönelmeniz ve sitenizde bunları kullanmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olur. Kaliteli görsel kullanmanın yanı sıra aynı zamanda ürünlerin farklı açılardan çekilmiş ve yakın plan çekimlerle de detaylarını gösteren görselleri de kullanmanız ürünlerinizi daha iyi tanıtmanızı ve tüketicilerin de ürünleri daha iyi algılamalarını sağlar.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Detaylı ürün açıklamaları

Detaylı ürün açıklamaları da tasarım ilkeleri arasında yer almakta. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünün kullanım amaçlarını, teknik özelliklerini ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatan kısa ürün açıklamalarının yanı sıra detaylı anlatımların yer aldığı ürün açıklamalarını da kullanmanız gerekir. Üretici firmaların hazırladığı jenerik açıklamalar yerine orijinal ve kendi hazırladığınız ürün açıklamalarını kullanmanız da hem özgün olmanızı sağlarken hem de SEO konusunda da size daha fazla yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Kısa ve açık eyleme çağrı butonları

Eyleme çağrı ifadeleri site tasarım ilkeleri arasında önceliğe sahiptir. Ziyaretçilere bilgi vermek, kampanya ve tanıtımları duyurmak, yeni ürünleri duyurmak, e-posta aboneliğine davet etmek gibi farklı amaçlar için eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız gerekir. Bu ifadeleri de kısa ve açık bir şekilde yazmanız; aynı zamanda da sitenizde stratejik şekilde bu ifadeleri yerleştirmelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Kullanıcı yorumları

Tasarım ilkeleri arasında önem taşıyan bir diğer unsur da kullanıcı yorumlarıdır. Gerçek kullanıcı yorumlarına site üzerinde yer vermeniz, sosyal kanıt değeri taşır ve sitenizi ziyaret edenlerin markanız hakkındaki düşüncelerini olumlu yönde şekillendirir. Başka kullanıcıların ürünler ve hizmetler hakkında yaptıkları yorumlar, diğer tüketicilerin satın alma kararlarına etki ederken, firmaya olan güven ve bakış açılarını da değiştirir. Bu sebeple de kullanıcı yorumlarına yer vermeniz ve ürün sayfalarınızda bu yorumları kullanmanıza da bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

İlgili rehber: Site tasarımlarında kullanılabilecek ücretsiz kaynaklar

Tasarım bilginiz bulunmuyorsa ve internetten satış yaparak kendi işinizi kurmak istiyorsanız ya da güvenilir, kullanıcı deneyimi olan bir web sitesine geçiş yapmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak, site tasarımı ve kodlaması gibi konularla ilgilenmeden, odağınızı işinize vererek online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan