Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları

8 Mayıs 2019
Sinan Oypan

İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların alınmasını zorlarken, uzun vadede getiri sağlayabilir. Takı satışı yaparken markanızı büyütmek ve ürünlerinizi tanıtmak için organik yollara başvurabilirsiniz; ancak dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmak, markanızı ve ürünlerinizi daha geniş kitlelere tanıtarak, daha hızlı bir şekilde sonuçlar almanıza yardımcı olur.

İnternetten takı satışı yaparken, kullanabileceğiniz farklı dijital pazarlama kanalları ve çalışmaları bulunur. Bu çalışmaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Amaçlarınızı belirleyerek bir plan yapın

Dijital pazarlama çalışmalarına başlamadan önce amaçlarınızı belirleyerek bir plan yapmanız doğru bir adım olacaktır. Çünkü online kanallar üzerinden birçok farklı çalışma yaparak farklı konuları hedefleyebilirsiniz; ancak bir plan dahilinde bunları yapmazsanız, alacağınız sonuçlardan memnun olmayabilirsiniz. Bu sebeple de öncelikle hedeflerinizi belirlemek ve sonrasında da bir plan oluşturmanız çok daha doğrudur.

Amaçlarınızı maddeler halinde belirledikten sonra, aylık, üç aylık ve yıllık dijital pazarlama planınızı oluşturmaya başlamalısınız. Böylelikle düzenli olarak ne tür çalışmalar yapmanız gerektiği konusunda bir fikriniz olacaktır. Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül

Hedef kitlenizi belirleyin

Amaçlarınızı ve planlarınızı yaparken bir strateji oluşturmaya da başlamış olursunuz. Bu aşamada hedef kitlenizi de oldukça iyi tanımlamanız gerekir. Çünkü yapacağınız dijital pazarlama çalışmalarında doğru hedeflemeleri yapmamanız halinde, çalışmalarınızın verimi ve geri dönüşümü düşecektir.

Sattığınız ürünlere kimlerin ilgi göstereceğini iyi belirlemeniz ve müşteri kitlenizi iyi tanıyarak, onların beklentilerini karşılayacak pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Takı satışı yapan firmaların, kaliteli ürün fotoğraflarına ihtiyacı olacaktır. Özellikle giyimle ilgili bir aksesuar olması ve tüketicilerin bu ürünlerin detaylarını iyi bir şekilde görmek istemelerinden dolayı, düşük çözünürlüklü ve kalitesiz fotoğraflar, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir. Bu da dijital pazarlama çalışmalarınızı da olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Ürün çekimlerinin yanı sıra pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız görsellerin de kalitesinin iyi olması önemlidir. Takı satışı yaparken, görünüm ve ürünün dikkat çekiciliği oldukça önemli olduğu için kullandığınız görsellere özellikle dikkat etmelisiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Sosyal ağlarda aktif olun

İnternetten takı satışı yapan firmaların, sosyal mecralar üzerinde de aktif bir şekilde yer almaları gerekir. Sosyal ağlar, tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, iletişimi güçlendirmek için oldukça ideal yerlerdir. Bunun yanı sıra marka bilinirliğini artırırken, ürünlere olan talebi artırmak için de sosyal medya çalışmalarına yatırım yapılması gerekir. Aktif bir şekilde sosyal ağlarda paylaşım yapmak, takipçilerle etkileşime girmek, onların yorumlarına yanıt vererek, sorularını cevaplamak sosyal ağlar üzerindeki etkinliğinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tabii ki tam bir sosyal medya yönetimi yapmak için sadece ürün fotoğrafları paylaşmamanız gerekiyor. Sosyal medya stratejinizi geliştirerek, takipçilerin ilgisini çekecek paylaşımlar yaparak bir fan kitlesi oluşturmanız gerekir. Bunun için de bir sosyal medya stratejinizin olması gerekir. Aşağıdaki rehber serimizden bu konu hakkında neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehberler:

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Influencer pazarlama çalışmaları, takı satışı yapan firmalar için de iyi sonuçlar verebilecek yöntemler arasında yer alıyor. Dijital pazarlama çalışmalarınızda, markanız ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek sizin için uygun bir hedef kitleye ulaşan tanınmış hesap ve kişilere ulaşarak ürünlerinizi tanıtmalarını sağlayacak içerik çalışmaları yapmanız, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, ürünlerinize olan talebi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Özellikle Instagram üzerindeki Influencer hesaplar, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Ancak bu noktada çalışacağınız hesapları seçerken dikkatli olmanız ve markanızı en iyi şekilde tanıtabilecek ve size en çok yatırım getirisi sağlayacak hesapları seçmeniz gerekir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Facebook ve Instagram reklamlarına yatırım yapın

Günümüzde en yoğun şekilde kullanılan sosyal ağlar olmaları nedeniyle, takı satışı yapan firmalar dijital pazarlama çalışmalarında yapacakları reklam kampanyalarında Facebook ve Instagram’a yatırım yapmalılar. Geniş reklam modelleri ve detaylı reklam hedefleme seçenekleri ile beraber, reklam kampanyalarınızı çeşitlendirerek, farklı hedef kitlelere farklı amaçlı kampanyalar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Facebook ve Instagram üzerindeki reklam çalışmalarınızda doğru bir strateji belirleyerek, reklam modellerini amaçlarınıza uygun şekilde seçtiğinizde buradan alacağınız geri dönüşümler de oldukça yüksek olacaktır. Bu reklam kampanyalarınızda kullandığınız görsel ve videoların formatlarının da bu platformalara uyumlu olması gerekir. Aksi taktirde erişimleriniz düşebileceği gibi reklamlarınız yayınlanmayabilir. Aşağıdaki rehberlerimizden Facebook ve Instagram görsel ve video reklam formatları hakkında bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

İnternetten takı satışı yapmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, hemen kendi e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan