Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları

8 Mayıs 2019
Sinan Oypan

İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların alınmasını zorlarken, uzun vadede getiri sağlayabilir. Takı satışı yaparken markanızı büyütmek ve ürünlerinizi tanıtmak için organik yollara başvurabilirsiniz; ancak dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmak, markanızı ve ürünlerinizi daha geniş kitlelere tanıtarak, daha hızlı bir şekilde sonuçlar almanıza yardımcı olur.

İnternetten takı satışı yaparken, kullanabileceğiniz farklı dijital pazarlama kanalları ve çalışmaları bulunur. Bu çalışmaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Amaçlarınızı belirleyerek bir plan yapın

Dijital pazarlama çalışmalarına başlamadan önce amaçlarınızı belirleyerek bir plan yapmanız doğru bir adım olacaktır. Çünkü online kanallar üzerinden birçok farklı çalışma yaparak farklı konuları hedefleyebilirsiniz; ancak bir plan dahilinde bunları yapmazsanız, alacağınız sonuçlardan memnun olmayabilirsiniz. Bu sebeple de öncelikle hedeflerinizi belirlemek ve sonrasında da bir plan oluşturmanız çok daha doğrudur.

Amaçlarınızı maddeler halinde belirledikten sonra, aylık, üç aylık ve yıllık dijital pazarlama planınızı oluşturmaya başlamalısınız. Böylelikle düzenli olarak ne tür çalışmalar yapmanız gerektiği konusunda bir fikriniz olacaktır. Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül

Hedef kitlenizi belirleyin

Amaçlarınızı ve planlarınızı yaparken bir strateji oluşturmaya da başlamış olursunuz. Bu aşamada hedef kitlenizi de oldukça iyi tanımlamanız gerekir. Çünkü yapacağınız dijital pazarlama çalışmalarında doğru hedeflemeleri yapmamanız halinde, çalışmalarınızın verimi ve geri dönüşümü düşecektir.

Sattığınız ürünlere kimlerin ilgi göstereceğini iyi belirlemeniz ve müşteri kitlenizi iyi tanıyarak, onların beklentilerini karşılayacak pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Takı satışı yapan firmaların, kaliteli ürün fotoğraflarına ihtiyacı olacaktır. Özellikle giyimle ilgili bir aksesuar olması ve tüketicilerin bu ürünlerin detaylarını iyi bir şekilde görmek istemelerinden dolayı, düşük çözünürlüklü ve kalitesiz fotoğraflar, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir. Bu da dijital pazarlama çalışmalarınızı da olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Ürün çekimlerinin yanı sıra pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız görsellerin de kalitesinin iyi olması önemlidir. Takı satışı yaparken, görünüm ve ürünün dikkat çekiciliği oldukça önemli olduğu için kullandığınız görsellere özellikle dikkat etmelisiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Sosyal ağlarda aktif olun

İnternetten takı satışı yapan firmaların, sosyal mecralar üzerinde de aktif bir şekilde yer almaları gerekir. Sosyal ağlar, tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, iletişimi güçlendirmek için oldukça ideal yerlerdir. Bunun yanı sıra marka bilinirliğini artırırken, ürünlere olan talebi artırmak için de sosyal medya çalışmalarına yatırım yapılması gerekir. Aktif bir şekilde sosyal ağlarda paylaşım yapmak, takipçilerle etkileşime girmek, onların yorumlarına yanıt vererek, sorularını cevaplamak sosyal ağlar üzerindeki etkinliğinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tabii ki tam bir sosyal medya yönetimi yapmak için sadece ürün fotoğrafları paylaşmamanız gerekiyor. Sosyal medya stratejinizi geliştirerek, takipçilerin ilgisini çekecek paylaşımlar yaparak bir fan kitlesi oluşturmanız gerekir. Bunun için de bir sosyal medya stratejinizin olması gerekir. Aşağıdaki rehber serimizden bu konu hakkında neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehberler:

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Influencer pazarlama çalışmaları, takı satışı yapan firmalar için de iyi sonuçlar verebilecek yöntemler arasında yer alıyor. Dijital pazarlama çalışmalarınızda, markanız ya da ürünlerinizle ilgili olabilecek sizin için uygun bir hedef kitleye ulaşan tanınmış hesap ve kişilere ulaşarak ürünlerinizi tanıtmalarını sağlayacak içerik çalışmaları yapmanız, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, ürünlerinize olan talebi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Özellikle Instagram üzerindeki Influencer hesaplar, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Ancak bu noktada çalışacağınız hesapları seçerken dikkatli olmanız ve markanızı en iyi şekilde tanıtabilecek ve size en çok yatırım getirisi sağlayacak hesapları seçmeniz gerekir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Facebook ve Instagram reklamlarına yatırım yapın

Günümüzde en yoğun şekilde kullanılan sosyal ağlar olmaları nedeniyle, takı satışı yapan firmalar dijital pazarlama çalışmalarında yapacakları reklam kampanyalarında Facebook ve Instagram’a yatırım yapmalılar. Geniş reklam modelleri ve detaylı reklam hedefleme seçenekleri ile beraber, reklam kampanyalarınızı çeşitlendirerek, farklı hedef kitlelere farklı amaçlı kampanyalar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Facebook ve Instagram üzerindeki reklam çalışmalarınızda doğru bir strateji belirleyerek, reklam modellerini amaçlarınıza uygun şekilde seçtiğinizde buradan alacağınız geri dönüşümler de oldukça yüksek olacaktır. Bu reklam kampanyalarınızda kullandığınız görsel ve videoların formatlarının da bu platformalara uyumlu olması gerekir. Aksi taktirde erişimleriniz düşebileceği gibi reklamlarınız yayınlanmayabilir. Aşağıdaki rehberlerimizden Facebook ve Instagram görsel ve video reklam formatları hakkında bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

İnternetten takı satışı yapmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, hemen kendi e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Magento E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan