Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?

25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?

Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji oluşturmak, markanın ihtiyacı olan konular odağında yol haritaları belirlemek, geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olurken, organik olarak tüketicilere arama motorları üzerinden ulaşmayı da sağlar. Stratejik SEO çalışmalarının sağladığı bu ve bunun gibi yararları da bu rehberimizde ele alacağız.

Stratejik SEO çalışmalarının faydaları nelerdir?

Marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur

Stratejik SEO çalışmaları yaptığınızda, hedeflerinizi marka bilinirliğini artırma üzerine de kurabilirsiniz. Arama motorlarında markanızla ilgili daha fazla sonucun yer alması ve kullanıcıların karşılarına daha faza çıkmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Blog içerikleri ya da web site üzerindeki içeriklerinizi düzenleyerek, arama sorgularına yanıt verecek ne kadar çok içerik üretirseniz, marka bilinirliğinizi de bir o kadar artırabilirsiniz.

Organik olarak web sitenize trafik çekersiniz

SEO çalışmaları ile internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırdığınızda, web sitenize de daha fazla trafik çekmeye başlarsınız. Gelen bu trafiği web siteniz üzerinden de geri dönüşüme çevirme şansınız bulunur.

Adwords bütçenizi düşürebilirsiniz

Stratejik SEO çalışmaları doğru yapıldığında, organik olarak web sitelerine kaliteli trafik çekmeyi sağladığı için sürekli olarak Adwords kampanyalarına bütçe ayırmak zorunda kalmayabilir; ya da gelen kaliteli organik trafik sayesinde Adwords bütçenizi azaltabilirsiniz.

Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için idealdir

SEO, anlık ve kısa vedeli olarak düşünülmemesi gereken çalışmalardan biri. Kısa dönemli çalışmalar yapılabileceği gibi doğru anahtar kelime seçimleri ve stratejilerle uzun vadeli bir yatırım olarak da fayda sağlar. SEO içeriklerinin değerlenmesi ve indekslenerek üst sıralara çıkması belli bir zaman alır. Bu içeriklerin zaman içinde değerlenmesi de uzun vadede bu içeriklerden organik olarak trafik almanıza yardımcı olacaktır.

SEO çalışmalarından daha kaliteli trafik gelir

Adwords kampanyaları ile öne çıkan sonuçlardansa SEO çalışmaları ile üst sıralara gelmiş olan sayfalardan daha kaliteli bir trafik elde etme şansınız vardır. Özellikle Long Tail anahtar kelimeler kullanarak yaptığınız SEO çalışmalarıyla, satın alma sürecinde karar verme ve eyleme geçme dönemindeki tüketicilere ulaşma şansınız daha yüksek olur. Satın almaya eğilimli tüketicilere ulaşmanız da alacağınız geri dönüşümlerin oranını artıracaktır.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Mobil arama sorgularında üst sıralarda yer almaya başlarsınız

Mobil SEO çalışmalarını da Stratejik SEO çalışmalarına dahil ettiğinizde, kullanıcıların mobil cihazlar üzerinden yaptıkları arama sorgularında üst sıralarda görünmeye başlarsınız. Google, mobilden gelen arama sorgularının son yıllarda bir hayli arttığını ve önümüzdeki dönemlerde de buradan gelen arama sorgularının daha da artacağını belirtiyor. Bu sebeple de mobil tarafta da SEO çalışmaları yapmanız, mobil trafiğinizi de artırmanız konusunda fayda sağlayacaktır.

İlgili rehber: Mobil SEO ve mobil öncelikli indeksleme ilgili bilmeniz gerekenler

Yeni hedef kitlelere ulaşmayı sağlar

SEO çalışmaları ile kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturduğunuzda, mevcut hedef kitlenizin dışındaki kitlelere de ulaşma şanısınız olur. Yeni hedef kitlelere ulaşmanız, pazara payınızı ve geri dönüşümlerinizi artırma konusunda da oldukça önemlidir.

Rakiplerin önüne geçmenizi sağlar

SEO stratejileri belirlediğinizde, rakiplerinizin henüz değinmediği ya da gözden kaçırdığı alanlara da yönelmeye başlayabilirsiniz. Onların güçlü olmadıkları ya da yer almadıkları anahtar kelime grupları üzerinde çalışmalar yapmanız, rakiplerinizin henüz ulaşmadığı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayarak, onların önüne geçmenizi kolaylaştırır.

Lokal SEO çalışmaları ile mağazaya trafik çekilebilir

Yerel ve bölgesel SEO çalışmaları yaptığınızda ise konum odaklı olarak tüketicilere ulaşma şansınız bulunur. Özellikle fiziki mağazaya yönlendirme yapmak istediğinizde yerel ve bölgesel SEO çalışmalarına da stratejilerinizde yer vermeniz gereklidir. Bu noktada hem mobile uyumlu hem de lokal SEO çalışmaları yaparak, fiziki mağazanıza daha çok tüketici çekebilirsiniz.

Üst sıralarda çıkmak, 7/24 tanıtım yapmanızı sağlar

Stratejik SEO çalışmalarınızı yaparken, arama sorgularında üst sıralarda yer alacak şekilde uygulamalar yapmanız, bu içerikler sayesinde 7/24 tanıtım yapmış olursunuz. Ekstra bir ücret ödemeden, arama motorlarındaki sıralamanız sayesinde e-ticaret sitenize düzenli olarak trafik çekebilir ve bunu günün her saati yapabilirsiniz.

Stratejik SEO ile ilgili sık sorulan sorular

Stratejik SEO nedir?

Stratejik SEO, bir firmanın organik olarak arama motorlarından trafik alabilmesi, yeni kitlelere ulaşabilmesi, marka bilinirliğini artırma gibi amaçlarını karşılayacak, SEO çalışmalarını kapsayan bir stratejidir. Aşağıdaki rehberimizden SEO stratejisi oluşturma hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO stratejisi ve SEO taktikleri arasında ne fark bulunur?

SEO stratejisi, markanın ihtiyacı olan unsurlar odağında bir yol haritası çıkartılması işlemidir. SEO taktikleri ise bu stratejinin uygulanma aşamasında kullanılacak olan çalışmalardır.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

SEO hizmeti alırken nelere dikkat etmek gerekir?

SEO hizmeti alırken ve bir SEO ajansı seçerken, bilmeniz gereken birçok farklı konu bulunuyor. Mevcut müşterileri ve yapılan işleri incelemek, raporlama hizmetleri, firmaya özel çözümler üretip üretmedikleri, strateji belirlerken ne tür çalışmalar yaptıkları gibi detaylara bakmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, bu süreçte hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın