fbpx

Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?

25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?

Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji oluşturmak, markanın ihtiyacı olan konular odağında yol haritaları belirlemek, geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olurken, organik olarak tüketicilere arama motorları üzerinden ulaşmayı da sağlar. Stratejik SEO çalışmalarının sağladığı bu ve bunun gibi yararları da bu rehberimizde ele alacağız.

Stratejik SEO çalışmalarının faydaları nelerdir?

Marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur

Stratejik SEO çalışmaları yaptığınızda, hedeflerinizi marka bilinirliğini artırma üzerine de kurabilirsiniz. Arama motorlarında markanızla ilgili daha fazla sonucun yer alması ve kullanıcıların karşılarına daha faza çıkmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Blog içerikleri ya da web site üzerindeki içeriklerinizi düzenleyerek, arama sorgularına yanıt verecek ne kadar çok içerik üretirseniz, marka bilinirliğinizi de bir o kadar artırabilirsiniz.

Organik olarak web sitenize trafik çekersiniz

SEO çalışmaları ile internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırdığınızda, web sitenize de daha fazla trafik çekmeye başlarsınız. Gelen bu trafiği web siteniz üzerinden de geri dönüşüme çevirme şansınız bulunur.

Adwords bütçenizi düşürebilirsiniz

Stratejik SEO çalışmaları doğru yapıldığında, organik olarak web sitelerine kaliteli trafik çekmeyi sağladığı için sürekli olarak Adwords kampanyalarına bütçe ayırmak zorunda kalmayabilir; ya da gelen kaliteli organik trafik sayesinde Adwords bütçenizi azaltabilirsiniz.

Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için idealdir

SEO, anlık ve kısa vedeli olarak düşünülmemesi gereken çalışmalardan biri. Kısa dönemli çalışmalar yapılabileceği gibi doğru anahtar kelime seçimleri ve stratejilerle uzun vadeli bir yatırım olarak da fayda sağlar. SEO içeriklerinin değerlenmesi ve indekslenerek üst sıralara çıkması belli bir zaman alır. Bu içeriklerin zaman içinde değerlenmesi de uzun vadede bu içeriklerden organik olarak trafik almanıza yardımcı olacaktır.

SEO çalışmalarından daha kaliteli trafik gelir

Adwords kampanyaları ile öne çıkan sonuçlardansa SEO çalışmaları ile üst sıralara gelmiş olan sayfalardan daha kaliteli bir trafik elde etme şansınız vardır. Özellikle Long Tail anahtar kelimeler kullanarak yaptığınız SEO çalışmalarıyla, satın alma sürecinde karar verme ve eyleme geçme dönemindeki tüketicilere ulaşma şansınız daha yüksek olur. Satın almaya eğilimli tüketicilere ulaşmanız da alacağınız geri dönüşümlerin oranını artıracaktır.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Mobil arama sorgularında üst sıralarda yer almaya başlarsınız

Mobil SEO çalışmalarını da Stratejik SEO çalışmalarına dahil ettiğinizde, kullanıcıların mobil cihazlar üzerinden yaptıkları arama sorgularında üst sıralarda görünmeye başlarsınız. Google, mobilden gelen arama sorgularının son yıllarda bir hayli arttığını ve önümüzdeki dönemlerde de buradan gelen arama sorgularının daha da artacağını belirtiyor. Bu sebeple de mobil tarafta da SEO çalışmaları yapmanız, mobil trafiğinizi de artırmanız konusunda fayda sağlayacaktır.

İlgili rehber: Mobil SEO ve mobil öncelikli indeksleme ilgili bilmeniz gerekenler

Yeni hedef kitlelere ulaşmayı sağlar

SEO çalışmaları ile kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturduğunuzda, mevcut hedef kitlenizin dışındaki kitlelere de ulaşma şanısınız olur. Yeni hedef kitlelere ulaşmanız, pazara payınızı ve geri dönüşümlerinizi artırma konusunda da oldukça önemlidir.

Rakiplerin önüne geçmenizi sağlar

SEO stratejileri belirlediğinizde, rakiplerinizin henüz değinmediği ya da gözden kaçırdığı alanlara da yönelmeye başlayabilirsiniz. Onların güçlü olmadıkları ya da yer almadıkları anahtar kelime grupları üzerinde çalışmalar yapmanız, rakiplerinizin henüz ulaşmadığı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayarak, onların önüne geçmenizi kolaylaştırır.

Lokal SEO çalışmaları ile mağazaya trafik çekilebilir

Yerel ve bölgesel SEO çalışmaları yaptığınızda ise konum odaklı olarak tüketicilere ulaşma şansınız bulunur. Özellikle fiziki mağazaya yönlendirme yapmak istediğinizde yerel ve bölgesel SEO çalışmalarına da stratejilerinizde yer vermeniz gereklidir. Bu noktada hem mobile uyumlu hem de lokal SEO çalışmaları yaparak, fiziki mağazanıza daha çok tüketici çekebilirsiniz.

Üst sıralarda çıkmak, 7/24 tanıtım yapmanızı sağlar

Stratejik SEO çalışmalarınızı yaparken, arama sorgularında üst sıralarda yer alacak şekilde uygulamalar yapmanız, bu içerikler sayesinde 7/24 tanıtım yapmış olursunuz. Ekstra bir ücret ödemeden, arama motorlarındaki sıralamanız sayesinde e-ticaret sitenize düzenli olarak trafik çekebilir ve bunu günün her saati yapabilirsiniz.

Stratejik SEO ile ilgili sık sorulan sorular

Stratejik SEO nedir?

Stratejik SEO, bir firmanın organik olarak arama motorlarından trafik alabilmesi, yeni kitlelere ulaşabilmesi, marka bilinirliğini artırma gibi amaçlarını karşılayacak, SEO çalışmalarını kapsayan bir stratejidir. Aşağıdaki rehberimizden SEO stratejisi oluşturma hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO stratejisi ve SEO taktikleri arasında ne fark bulunur?

SEO stratejisi, markanın ihtiyacı olan unsurlar odağında bir yol haritası çıkartılması işlemidir. SEO taktikleri ise bu stratejinin uygulanma aşamasında kullanılacak olan çalışmalardır.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

SEO hizmeti alırken nelere dikkat etmek gerekir?

SEO hizmeti alırken ve bir SEO ajansı seçerken, bilmeniz gereken birçok farklı konu bulunuyor. Mevcut müşterileri ve yapılan işleri incelemek, raporlama hizmetleri, firmaya özel çözümler üretip üretmedikleri, strateji belirlerken ne tür çalışmalar yaptıkları gibi detaylara bakmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, bu süreçte hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers