Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?

25 Kasım 2019
Ferad Osman Sali
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?

Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji oluşturmak, markanın ihtiyacı olan konular odağında yol haritaları belirlemek, geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olurken, organik olarak tüketicilere arama motorları üzerinden ulaşmayı da sağlar. Stratejik SEO çalışmalarının sağladığı bu ve bunun gibi yararları da bu rehberimizde ele alacağız.

Stratejik SEO çalışmalarının faydaları nelerdir?

Marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur

Stratejik SEO çalışmaları yaptığınızda, hedeflerinizi marka bilinirliğini artırma üzerine de kurabilirsiniz. Arama motorlarında markanızla ilgili daha fazla sonucun yer alması ve kullanıcıların karşılarına daha faza çıkmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Blog içerikleri ya da web site üzerindeki içeriklerinizi düzenleyerek, arama sorgularına yanıt verecek ne kadar çok içerik üretirseniz, marka bilinirliğinizi de bir o kadar artırabilirsiniz.

Organik olarak web sitenize trafik çekersiniz

SEO çalışmaları ile internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırdığınızda, web sitenize de daha fazla trafik çekmeye başlarsınız. Gelen bu trafiği web siteniz üzerinden de geri dönüşüme çevirme şansınız bulunur.

Adwords bütçenizi düşürebilirsiniz

Stratejik SEO çalışmaları doğru yapıldığında, organik olarak web sitelerine kaliteli trafik çekmeyi sağladığı için sürekli olarak Adwords kampanyalarına bütçe ayırmak zorunda kalmayabilir; ya da gelen kaliteli organik trafik sayesinde Adwords bütçenizi azaltabilirsiniz.

Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için idealdir

SEO, anlık ve kısa vedeli olarak düşünülmemesi gereken çalışmalardan biri. Kısa dönemli çalışmalar yapılabileceği gibi doğru anahtar kelime seçimleri ve stratejilerle uzun vadeli bir yatırım olarak da fayda sağlar. SEO içeriklerinin değerlenmesi ve indekslenerek üst sıralara çıkması belli bir zaman alır. Bu içeriklerin zaman içinde değerlenmesi de uzun vadede bu içeriklerden organik olarak trafik almanıza yardımcı olacaktır.

SEO çalışmalarından daha kaliteli trafik gelir

Adwords kampanyaları ile öne çıkan sonuçlardansa SEO çalışmaları ile üst sıralara gelmiş olan sayfalardan daha kaliteli bir trafik elde etme şansınız vardır. Özellikle Long Tail anahtar kelimeler kullanarak yaptığınız SEO çalışmalarıyla, satın alma sürecinde karar verme ve eyleme geçme dönemindeki tüketicilere ulaşma şansınız daha yüksek olur. Satın almaya eğilimli tüketicilere ulaşmanız da alacağınız geri dönüşümlerin oranını artıracaktır.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Mobil arama sorgularında üst sıralarda yer almaya başlarsınız

Mobil SEO çalışmalarını da Stratejik SEO çalışmalarına dahil ettiğinizde, kullanıcıların mobil cihazlar üzerinden yaptıkları arama sorgularında üst sıralarda görünmeye başlarsınız. Google, mobilden gelen arama sorgularının son yıllarda bir hayli arttığını ve önümüzdeki dönemlerde de buradan gelen arama sorgularının daha da artacağını belirtiyor. Bu sebeple de mobil tarafta da SEO çalışmaları yapmanız, mobil trafiğinizi de artırmanız konusunda fayda sağlayacaktır.

İlgili rehber: Mobil SEO ve mobil öncelikli indeksleme ilgili bilmeniz gerekenler

Yeni hedef kitlelere ulaşmayı sağlar

SEO çalışmaları ile kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturduğunuzda, mevcut hedef kitlenizin dışındaki kitlelere de ulaşma şanısınız olur. Yeni hedef kitlelere ulaşmanız, pazara payınızı ve geri dönüşümlerinizi artırma konusunda da oldukça önemlidir.

Rakiplerin önüne geçmenizi sağlar

SEO stratejileri belirlediğinizde, rakiplerinizin henüz değinmediği ya da gözden kaçırdığı alanlara da yönelmeye başlayabilirsiniz. Onların güçlü olmadıkları ya da yer almadıkları anahtar kelime grupları üzerinde çalışmalar yapmanız, rakiplerinizin henüz ulaşmadığı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayarak, onların önüne geçmenizi kolaylaştırır.

Lokal SEO çalışmaları ile mağazaya trafik çekilebilir

Yerel ve bölgesel SEO çalışmaları yaptığınızda ise konum odaklı olarak tüketicilere ulaşma şansınız bulunur. Özellikle fiziki mağazaya yönlendirme yapmak istediğinizde yerel ve bölgesel SEO çalışmalarına da stratejilerinizde yer vermeniz gereklidir. Bu noktada hem mobile uyumlu hem de lokal SEO çalışmaları yaparak, fiziki mağazanıza daha çok tüketici çekebilirsiniz.

Üst sıralarda çıkmak, 7/24 tanıtım yapmanızı sağlar

Stratejik SEO çalışmalarınızı yaparken, arama sorgularında üst sıralarda yer alacak şekilde uygulamalar yapmanız, bu içerikler sayesinde 7/24 tanıtım yapmış olursunuz. Ekstra bir ücret ödemeden, arama motorlarındaki sıralamanız sayesinde e-ticaret sitenize düzenli olarak trafik çekebilir ve bunu günün her saati yapabilirsiniz.

Stratejik SEO ile ilgili sık sorulan sorular

Stratejik SEO nedir?

Stratejik SEO, bir firmanın organik olarak arama motorlarından trafik alabilmesi, yeni kitlelere ulaşabilmesi, marka bilinirliğini artırma gibi amaçlarını karşılayacak, SEO çalışmalarını kapsayan bir stratejidir. Aşağıdaki rehberimizden SEO stratejisi oluşturma hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO stratejisi ve SEO taktikleri arasında ne fark bulunur?

SEO stratejisi, markanın ihtiyacı olan unsurlar odağında bir yol haritası çıkartılması işlemidir. SEO taktikleri ise bu stratejinin uygulanma aşamasında kullanılacak olan çalışmalardır.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

SEO hizmeti alırken nelere dikkat etmek gerekir?

SEO hizmeti alırken ve bir SEO ajansı seçerken, bilmeniz gereken birçok farklı konu bulunuyor. Mevcut müşterileri ve yapılan işleri incelemek, raporlama hizmetleri, firmaya özel çözümler üretip üretmedikleri, strateji belirlerken ne tür çalışmalar yaptıkları gibi detaylara bakmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, bu süreçte hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Ferad Osman Sali
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
E-ticaret site tasarımınız, müşterileriniz tarafından önemsenen bir detaydır. Online alışveriş yapan kullanıcılar ürünlere ve fiyatlara öncelik veriyor olsalar bile tasarım da karar aşamasında etkilidir. Çünkü hem göze hoş...
9 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
YouTube, dünyanın en büyük markaları arasında yer almasının dışında günümüzde başlı başına bir iş sahasına dönüşmüş durumda. Bu platform için video içeriği üretme fikri, artık çok daha geniş bir etki alanı...
13 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
instagram çekilişi yapmak | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekilişi yapmak | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma Instagram çekiliş yapmak, takipçi kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça popüler bir çalışması oldu. Birçok marka,...
7 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali