Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?

25 Kasım 2019
Sinan Oypan

Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji oluşturmak, markanın ihtiyacı olan konular odağında yol haritaları belirlemek, geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olurken, organik olarak tüketicilere arama motorları üzerinden ulaşmayı da sağlar. Stratejik SEO çalışmalarının sağladığı bu ve bunun gibi yararları da bu rehberimizde ele alacağız.

Stratejik SEO çalışmalarının faydaları nelerdir?

Marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur

Stratejik SEO çalışmaları yaptığınızda, hedeflerinizi marka bilinirliğini artırma üzerine de kurabilirsiniz. Arama motorlarında markanızla ilgili daha fazla sonucun yer alması ve kullanıcıların karşılarına daha faza çıkmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Blog içerikleri ya da web site üzerindeki içeriklerinizi düzenleyerek, arama sorgularına yanıt verecek ne kadar çok içerik üretirseniz, marka bilinirliğinizi de bir o kadar artırabilirsiniz.

Organik olarak web sitenize trafik çekersiniz

SEO çalışmaları ile internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırdığınızda, web sitenize de daha fazla trafik çekmeye başlarsınız. Gelen bu trafiği web siteniz üzerinden de geri dönüşüme çevirme şansınız bulunur.

Adwords bütçenizi düşürebilirsiniz

Stratejik SEO çalışmaları doğru yapıldığında, organik olarak web sitelerine kaliteli trafik çekmeyi sağladığı için sürekli olarak Adwords kampanyalarına bütçe ayırmak zorunda kalmayabilir; ya da gelen kaliteli organik trafik sayesinde Adwords bütçenizi azaltabilirsiniz.

Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için idealdir

SEO, anlık ve kısa vedeli olarak düşünülmemesi gereken çalışmalardan biri. Kısa dönemli çalışmalar yapılabileceği gibi doğru anahtar kelime seçimleri ve stratejilerle uzun vadeli bir yatırım olarak da fayda sağlar. SEO içeriklerinin değerlenmesi ve indekslenerek üst sıralara çıkması belli bir zaman alır. Bu içeriklerin zaman içinde değerlenmesi de uzun vadede bu içeriklerden organik olarak trafik almanıza yardımcı olacaktır.

SEO çalışmalarından daha kaliteli trafik gelir

Adwords kampanyaları ile öne çıkan sonuçlardansa SEO çalışmaları ile üst sıralara gelmiş olan sayfalardan daha kaliteli bir trafik elde etme şansınız vardır. Özellikle Long Tail anahtar kelimeler kullanarak yaptığınız SEO çalışmalarıyla, satın alma sürecinde karar verme ve eyleme geçme dönemindeki tüketicilere ulaşma şansınız daha yüksek olur. Satın almaya eğilimli tüketicilere ulaşmanız da alacağınız geri dönüşümlerin oranını artıracaktır.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Mobil arama sorgularında üst sıralarda yer almaya başlarsınız

Mobil SEO çalışmalarını da Stratejik SEO çalışmalarına dahil ettiğinizde, kullanıcıların mobil cihazlar üzerinden yaptıkları arama sorgularında üst sıralarda görünmeye başlarsınız. Google, mobilden gelen arama sorgularının son yıllarda bir hayli arttığını ve önümüzdeki dönemlerde de buradan gelen arama sorgularının daha da artacağını belirtiyor. Bu sebeple de mobil tarafta da SEO çalışmaları yapmanız, mobil trafiğinizi de artırmanız konusunda fayda sağlayacaktır.

İlgili rehber: Mobil SEO ve mobil öncelikli indeksleme ilgili bilmeniz gerekenler

Yeni hedef kitlelere ulaşmayı sağlar

SEO çalışmaları ile kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturduğunuzda, mevcut hedef kitlenizin dışındaki kitlelere de ulaşma şanısınız olur. Yeni hedef kitlelere ulaşmanız, pazara payınızı ve geri dönüşümlerinizi artırma konusunda da oldukça önemlidir.

Rakiplerin önüne geçmenizi sağlar

SEO stratejileri belirlediğinizde, rakiplerinizin henüz değinmediği ya da gözden kaçırdığı alanlara da yönelmeye başlayabilirsiniz. Onların güçlü olmadıkları ya da yer almadıkları anahtar kelime grupları üzerinde çalışmalar yapmanız, rakiplerinizin henüz ulaşmadığı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayarak, onların önüne geçmenizi kolaylaştırır.

Lokal SEO çalışmaları ile mağazaya trafik çekilebilir

Yerel ve bölgesel SEO çalışmaları yaptığınızda ise konum odaklı olarak tüketicilere ulaşma şansınız bulunur. Özellikle fiziki mağazaya yönlendirme yapmak istediğinizde yerel ve bölgesel SEO çalışmalarına da stratejilerinizde yer vermeniz gereklidir. Bu noktada hem mobile uyumlu hem de lokal SEO çalışmaları yaparak, fiziki mağazanıza daha çok tüketici çekebilirsiniz.

Üst sıralarda çıkmak, 7/24 tanıtım yapmanızı sağlar

Stratejik SEO çalışmalarınızı yaparken, arama sorgularında üst sıralarda yer alacak şekilde uygulamalar yapmanız, bu içerikler sayesinde 7/24 tanıtım yapmış olursunuz. Ekstra bir ücret ödemeden, arama motorlarındaki sıralamanız sayesinde e-ticaret sitenize düzenli olarak trafik çekebilir ve bunu günün her saati yapabilirsiniz.

Stratejik SEO ile ilgili sık sorulan sorular

Stratejik SEO nedir?

Stratejik SEO, bir firmanın organik olarak arama motorlarından trafik alabilmesi, yeni kitlelere ulaşabilmesi, marka bilinirliğini artırma gibi amaçlarını karşılayacak, SEO çalışmalarını kapsayan bir stratejidir. Aşağıdaki rehberimizden SEO stratejisi oluşturma hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

SEO stratejisi ve SEO taktikleri arasında ne fark bulunur?

SEO stratejisi, markanın ihtiyacı olan unsurlar odağında bir yol haritası çıkartılması işlemidir. SEO taktikleri ise bu stratejinin uygulanma aşamasında kullanılacak olan çalışmalardır.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

SEO hizmeti alırken nelere dikkat etmek gerekir?

SEO hizmeti alırken ve bir SEO ajansı seçerken, bilmeniz gereken birçok farklı konu bulunuyor. Mevcut müşterileri ve yapılan işleri incelemek, raporlama hizmetleri, firmaya özel çözümler üretip üretmedikleri, strateji belirlerken ne tür çalışmalar yaptıkları gibi detaylara bakmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, bu süreçte hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan