Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları

27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları

Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve yaygınlaşmaya başladı. Ancak bu iş modeline giriş yapmadan önce bazı önemli konuları bilmeniz gerekiyor.

Stoksuz satış ipuçları

Kargo teslim tarihlerini kontrol edin

Dropshipping yaparken çalışacağınız tedarikçileri araştırmanız önemlidir. En önemli konulardan biri de kargo teslim süreleridir. Özellikle yurt dışına gönderi yapmayı planlıyorsanız, farklı ülkelere göre ne kadar sürede teslimat yapıldığını öğrenmeniz gerekir.

İlgili rehber: Kargoyla ürün teslimatında tüketiciler nelere dikkat etmeli?

Bu sürenin uzun olması, müşterilerinizin çok beklemesine neden olacağı için müşteri memnuniyetini azaltacağı için sadık müşteriler edinmeniz de zorlaşır. Bunun yanı sıra kargo teslimat sürelerini bilmeniz pazarlama çalışmalarınız için de önemlidir. Böylelikle müşterilerinize destek verirken de bu bilgiden yararlanırsınız.

Sanal pazar yerlerinde stoksuz satış yapmayın

Sanal pazar yerlerinin kendilerine has kuralları vardır ve müşteri memnuniyetine önem vermekteler. Stoksuz satış iş modeli de bu pazar yerlerine pek uymamaktadır. Ürün gönderim sürelerinin yanı sıra bu platformlar kendi ürünlerinizi satmanızı da istemektedirler. Sanal pazar yeri üzerinde bu şekilde satış yaptığınızda mağazanız kapanabileceği gibi marka imajınız da zedelenebilir.

Kargo teslim süresiyle ilgili net olun

Web siteniz üzerinde ürün satışı yaparken, kargo teslim süreleriyle ilgili de müşterilerinize net olmanız önemlidir. Onları bu konuda bilgilendirmemeniz müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olabileceği gibi tüketicilerden gelen şikayetlerin de artmasına neden olabilir. Bu nedenle de teslimat sürelerinizi net bir şekilde belirtmelisiniz.

İade politikanızı oluşturun

Dropshipping yaparken iadeleri de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Tüketiciler herhangi bir nedenle satın aldıkları ürünleri geri gönderebilirler. Bu nedenle de bir iade politikanızın olması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık bir şekilde belirterek müşterilerinize sunun. Böylelikle onlar da bu koşulları görmüş olurlar. E-ticarette iadeler sürekli gerçekleşmektedir ve bu sebeple de bunun için de önlemler almanız gerekir.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Belli bir niş üzerine odaklanın

Stoksuz satış yaparken yatay bir e-ticaret modelindeyse dikey e-ticarete yönelmeniz daha önemlidir. Niş bir pazara yöneldiğinizde şirketinizi daha iyi yönetebileceğiniz gibi daha net bir hedef kitleye ulaşarak, daha düşük rekabeti olan bir pazara hitap edebilirsiniz. Hitap ettiğiniz pazar büyüdüğünde rekabette arttığı için bu pazarda öne çıkmanız bir hayli zorlaşır.

İlgili rehber: Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Dropshipping sitenizi kurarken, belli bir niş bulmanız ve bu niş üzerine pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız, daha hızlı bir şekilde şirketinizi büyütmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

Alan adınızı seçerken dikkatli olun

E-ticaret siteniz için alan adı seçerken de genel bir isme yönelebilirsiniz. Doğrudan ürünle ilgili bir alan adı seçemeniz seçeneklerinizi azaltabileceği gibi firmanızın güvenilirliğini de etkileyebilir. Bunun yanı sıra uzun vadede ürün gamınızı değiştirebilirsiniz. Ürünlerinize talep gelmemesi durumunda farklı ürünlere yönelebilirisiniz. Bu sebeple de daha genel bir isim bulmanız ve ürün ismine yönelmemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Web sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurun

Tüketicilerin güvenini kazanmanız bu süreçte oldukça önemlidir. E-ticarette tüketiciler güvendikleri firmalardan alışveriş yaptıkları için altyapınızı iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Bunun yanı sıra kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz ve tüketicilerin web sitenizden rahatlıkla alışveriş yapabilecekleri bir tasarım yapmanız da önemlidir.

Stoksuz satış yaparak kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Stoksuz satış ile ilgili sık sorulan sorular

Stoksuz satışın avantajları nelerdir?

Dropshipping yapmanın beraberinde getirdiği bir takım avantajlar da bulunur. Bu avantajlardan bazıları ise şöyle:

  • Depo tutmanız gerekmediği için masraflarınız azalır
  • Stok tutma zorunluluğu yoktur
  • Ürün paketleme ve kargoya teslim edilme işlemleri tedarikçi firma tarafından sağlanır
  • Ürünleri satın almadan web siteniz üzerinde dilediğiniz ürünleri satışa çıkartabilirsiniz
  • Düşük sermayeyle işe başlayabilirsiniz

Stoksuz satışın dezavantajları nelerdir?

Stoksuz satış yapmanı bazı dezavantajları da bulunur. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ürün teslimatı tedarikçi firma tarafından yapıldığı için ürün kontrollerini yapamazsınız
  • Hasarlı veya yanlış gönderiler olabilir
  • Bu hatalar nedeniyle de marka imajınız zarar görebilir
  • Ürün kontrolü elinizde olmadığı için ürün kalitesini artırmazsınız
  • Güvenilir tedarikçiyle çalışmamak markanıza zarar verebilir

İlgili rehber: Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

Stoksuz satış yapmak için ne kadarlık bütçe gerekir?

Dropshipping için işe başlarken düşük maliyetlerle işe başlayabilirsiniz. İşe başlarken, alan adı ve sunucu masrafları, web site kurulum maliyetleri, altyapı maliyetleri, pazarlama ve reklam için belli bir sermayeye ihtiyaç duyarsınız. Ürün maliyetiniz olmadığı için masraflarınız da daha düşük olacaktır; ancak kullandığınız web site altyapı maliyetleri ve pazarlama bütçenize göre bu sermaye değişiklik gösterebilir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan