fbpx

Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları

27 Şubat 2020
Sinan Oypan

Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve yaygınlaşmaya başladı. Ancak bu iş modeline giriş yapmadan önce bazı önemli konuları bilmeniz gerekiyor.

Stoksuz satış ipuçları

Kargo teslim tarihlerini kontrol edin

Dropshipping yaparken çalışacağınız tedarikçileri araştırmanız önemlidir. En önemli konulardan biri de kargo teslim süreleridir. Özellikle yurt dışına gönderi yapmayı planlıyorsanız, farklı ülkelere göre ne kadar sürede teslimat yapıldığını öğrenmeniz gerekir.

İlgili rehber: Kargoyla ürün teslimatında tüketiciler nelere dikkat etmeli?

Bu sürenin uzun olması, müşterilerinizin çok beklemesine neden olacağı için müşteri memnuniyetini azaltacağı için sadık müşteriler edinmeniz de zorlaşır. Bunun yanı sıra kargo teslimat sürelerini bilmeniz pazarlama çalışmalarınız için de önemlidir. Böylelikle müşterilerinize destek verirken de bu bilgiden yararlanırsınız.

Sanal pazar yerlerinde stoksuz satış yapmayın

Sanal pazar yerlerinin kendilerine has kuralları vardır ve müşteri memnuniyetine önem vermekteler. Stoksuz satış iş modeli de bu pazar yerlerine pek uymamaktadır. Ürün gönderim sürelerinin yanı sıra bu platformlar kendi ürünlerinizi satmanızı da istemektedirler. Sanal pazar yeri üzerinde bu şekilde satış yaptığınızda mağazanız kapanabileceği gibi marka imajınız da zedelenebilir.

Kargo teslim süresiyle ilgili net olun

Web siteniz üzerinde ürün satışı yaparken, kargo teslim süreleriyle ilgili de müşterilerinize net olmanız önemlidir. Onları bu konuda bilgilendirmemeniz müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olabileceği gibi tüketicilerden gelen şikayetlerin de artmasına neden olabilir. Bu nedenle de teslimat sürelerinizi net bir şekilde belirtmelisiniz.

İade politikanızı oluşturun

Dropshipping yaparken iadeleri de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Tüketiciler herhangi bir nedenle satın aldıkları ürünleri geri gönderebilirler. Bu nedenle de bir iade politikanızın olması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık bir şekilde belirterek müşterilerinize sunun. Böylelikle onlar da bu koşulları görmüş olurlar. E-ticarette iadeler sürekli gerçekleşmektedir ve bu sebeple de bunun için de önlemler almanız gerekir.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Belli bir niş üzerine odaklanın

Stoksuz satış yaparken yatay bir e-ticaret modelindeyse dikey e-ticarete yönelmeniz daha önemlidir. Niş bir pazara yöneldiğinizde şirketinizi daha iyi yönetebileceğiniz gibi daha net bir hedef kitleye ulaşarak, daha düşük rekabeti olan bir pazara hitap edebilirsiniz. Hitap ettiğiniz pazar büyüdüğünde rekabette arttığı için bu pazarda öne çıkmanız bir hayli zorlaşır.

İlgili rehber: Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Dropshipping sitenizi kurarken, belli bir niş bulmanız ve bu niş üzerine pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız, daha hızlı bir şekilde şirketinizi büyütmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

Alan adınızı seçerken dikkatli olun

E-ticaret siteniz için alan adı seçerken de genel bir isme yönelebilirsiniz. Doğrudan ürünle ilgili bir alan adı seçemeniz seçeneklerinizi azaltabileceği gibi firmanızın güvenilirliğini de etkileyebilir. Bunun yanı sıra uzun vadede ürün gamınızı değiştirebilirsiniz. Ürünlerinize talep gelmemesi durumunda farklı ürünlere yönelebilirisiniz. Bu sebeple de daha genel bir isim bulmanız ve ürün ismine yönelmemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Web sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurun

Tüketicilerin güvenini kazanmanız bu süreçte oldukça önemlidir. E-ticarette tüketiciler güvendikleri firmalardan alışveriş yaptıkları için altyapınızı iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Bunun yanı sıra kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz ve tüketicilerin web sitenizden rahatlıkla alışveriş yapabilecekleri bir tasarım yapmanız da önemlidir.

Stoksuz satış yaparak kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Stoksuz satış ile ilgili sık sorulan sorular

Stoksuz satışın avantajları nelerdir?

Dropshipping yapmanın beraberinde getirdiği bir takım avantajlar da bulunur. Bu avantajlardan bazıları ise şöyle:

  • Depo tutmanız gerekmediği için masraflarınız azalır
  • Stok tutma zorunluluğu yoktur
  • Ürün paketleme ve kargoya teslim edilme işlemleri tedarikçi firma tarafından sağlanır
  • Ürünleri satın almadan web siteniz üzerinde dilediğiniz ürünleri satışa çıkartabilirsiniz
  • Düşük sermayeyle işe başlayabilirsiniz

Stoksuz satışın dezavantajları nelerdir?

Stoksuz satış yapmanı bazı dezavantajları da bulunur. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ürün teslimatı tedarikçi firma tarafından yapıldığı için ürün kontrollerini yapamazsınız
  • Hasarlı veya yanlış gönderiler olabilir
  • Bu hatalar nedeniyle de marka imajınız zarar görebilir
  • Ürün kontrolü elinizde olmadığı için ürün kalitesini artırmazsınız
  • Güvenilir tedarikçiyle çalışmamak markanıza zarar verebilir

İlgili rehber: Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

Stoksuz satış yapmak için ne kadarlık bütçe gerekir?

Dropshipping için işe başlarken düşük maliyetlerle işe başlayabilirsiniz. İşe başlarken, alan adı ve sunucu masrafları, web site kurulum maliyetleri, altyapı maliyetleri, pazarlama ve reklam için belli bir sermayeye ihtiyaç duyarsınız. Ürün maliyetiniz olmadığı için masraflarınız da daha düşük olacaktır; ancak kullandığınız web site altyapı maliyetleri ve pazarlama bütçenize göre bu sermaye değişiklik gösterebilir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan