Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları

27 Şubat 2020
Sinan Oypan

Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve yaygınlaşmaya başladı. Ancak bu iş modeline giriş yapmadan önce bazı önemli konuları bilmeniz gerekiyor.

Stoksuz satış ipuçları

Kargo teslim tarihlerini kontrol edin

Dropshipping yaparken çalışacağınız tedarikçileri araştırmanız önemlidir. En önemli konulardan biri de kargo teslim süreleridir. Özellikle yurt dışına gönderi yapmayı planlıyorsanız, farklı ülkelere göre ne kadar sürede teslimat yapıldığını öğrenmeniz gerekir.

İlgili rehber: Kargoyla ürün teslimatında tüketiciler nelere dikkat etmeli?

Bu sürenin uzun olması, müşterilerinizin çok beklemesine neden olacağı için müşteri memnuniyetini azaltacağı için sadık müşteriler edinmeniz de zorlaşır. Bunun yanı sıra kargo teslimat sürelerini bilmeniz pazarlama çalışmalarınız için de önemlidir. Böylelikle müşterilerinize destek verirken de bu bilgiden yararlanırsınız.

Sanal pazar yerlerinde stoksuz satış yapmayın

Sanal pazar yerlerinin kendilerine has kuralları vardır ve müşteri memnuniyetine önem vermekteler. Stoksuz satış iş modeli de bu pazar yerlerine pek uymamaktadır. Ürün gönderim sürelerinin yanı sıra bu platformlar kendi ürünlerinizi satmanızı da istemektedirler. Sanal pazar yeri üzerinde bu şekilde satış yaptığınızda mağazanız kapanabileceği gibi marka imajınız da zedelenebilir.

Kargo teslim süresiyle ilgili net olun

Web siteniz üzerinde ürün satışı yaparken, kargo teslim süreleriyle ilgili de müşterilerinize net olmanız önemlidir. Onları bu konuda bilgilendirmemeniz müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olabileceği gibi tüketicilerden gelen şikayetlerin de artmasına neden olabilir. Bu nedenle de teslimat sürelerinizi net bir şekilde belirtmelisiniz.

İade politikanızı oluşturun

Dropshipping yaparken iadeleri de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Tüketiciler herhangi bir nedenle satın aldıkları ürünleri geri gönderebilirler. Bu nedenle de bir iade politikanızın olması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık bir şekilde belirterek müşterilerinize sunun. Böylelikle onlar da bu koşulları görmüş olurlar. E-ticarette iadeler sürekli gerçekleşmektedir ve bu sebeple de bunun için de önlemler almanız gerekir.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Belli bir niş üzerine odaklanın

Stoksuz satış yaparken yatay bir e-ticaret modelindeyse dikey e-ticarete yönelmeniz daha önemlidir. Niş bir pazara yöneldiğinizde şirketinizi daha iyi yönetebileceğiniz gibi daha net bir hedef kitleye ulaşarak, daha düşük rekabeti olan bir pazara hitap edebilirsiniz. Hitap ettiğiniz pazar büyüdüğünde rekabette arttığı için bu pazarda öne çıkmanız bir hayli zorlaşır.

İlgili rehber: Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Dropshipping sitenizi kurarken, belli bir niş bulmanız ve bu niş üzerine pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız, daha hızlı bir şekilde şirketinizi büyütmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

Alan adınızı seçerken dikkatli olun

E-ticaret siteniz için alan adı seçerken de genel bir isme yönelebilirsiniz. Doğrudan ürünle ilgili bir alan adı seçemeniz seçeneklerinizi azaltabileceği gibi firmanızın güvenilirliğini de etkileyebilir. Bunun yanı sıra uzun vadede ürün gamınızı değiştirebilirsiniz. Ürünlerinize talep gelmemesi durumunda farklı ürünlere yönelebilirisiniz. Bu sebeple de daha genel bir isim bulmanız ve ürün ismine yönelmemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Web sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurun

Tüketicilerin güvenini kazanmanız bu süreçte oldukça önemlidir. E-ticarette tüketiciler güvendikleri firmalardan alışveriş yaptıkları için altyapınızı iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Bunun yanı sıra kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz ve tüketicilerin web sitenizden rahatlıkla alışveriş yapabilecekleri bir tasarım yapmanız da önemlidir.

Stoksuz satış yaparak kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Stoksuz satış ile ilgili sık sorulan sorular

Stoksuz satışın avantajları nelerdir?

Dropshipping yapmanın beraberinde getirdiği bir takım avantajlar da bulunur. Bu avantajlardan bazıları ise şöyle:

  • Depo tutmanız gerekmediği için masraflarınız azalır
  • Stok tutma zorunluluğu yoktur
  • Ürün paketleme ve kargoya teslim edilme işlemleri tedarikçi firma tarafından sağlanır
  • Ürünleri satın almadan web siteniz üzerinde dilediğiniz ürünleri satışa çıkartabilirsiniz
  • Düşük sermayeyle işe başlayabilirsiniz

Stoksuz satışın dezavantajları nelerdir?

Stoksuz satış yapmanı bazı dezavantajları da bulunur. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ürün teslimatı tedarikçi firma tarafından yapıldığı için ürün kontrollerini yapamazsınız
  • Hasarlı veya yanlış gönderiler olabilir
  • Bu hatalar nedeniyle de marka imajınız zarar görebilir
  • Ürün kontrolü elinizde olmadığı için ürün kalitesini artırmazsınız
  • Güvenilir tedarikçiyle çalışmamak markanıza zarar verebilir

İlgili rehber: Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

Stoksuz satış yapmak için ne kadarlık bütçe gerekir?

Dropshipping için işe başlarken düşük maliyetlerle işe başlayabilirsiniz. İşe başlarken, alan adı ve sunucu masrafları, web site kurulum maliyetleri, altyapı maliyetleri, pazarlama ve reklam için belli bir sermayeye ihtiyaç duyarsınız. Ürün maliyetiniz olmadığı için masraflarınız da daha düşük olacaktır; ancak kullandığınız web site altyapı maliyetleri ve pazarlama bütçenize göre bu sermaye değişiklik gösterebilir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan