Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları

27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları

Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve yaygınlaşmaya başladı. Ancak bu iş modeline giriş yapmadan önce bazı önemli konuları bilmeniz gerekiyor.

Stoksuz satış ipuçları

Kargo teslim tarihlerini kontrol edin

Dropshipping yaparken çalışacağınız tedarikçileri araştırmanız önemlidir. En önemli konulardan biri de kargo teslim süreleridir. Özellikle yurt dışına gönderi yapmayı planlıyorsanız, farklı ülkelere göre ne kadar sürede teslimat yapıldığını öğrenmeniz gerekir.

İlgili rehber: Kargoyla ürün teslimatında tüketiciler nelere dikkat etmeli?

Bu sürenin uzun olması, müşterilerinizin çok beklemesine neden olacağı için müşteri memnuniyetini azaltacağı için sadık müşteriler edinmeniz de zorlaşır. Bunun yanı sıra kargo teslimat sürelerini bilmeniz pazarlama çalışmalarınız için de önemlidir. Böylelikle müşterilerinize destek verirken de bu bilgiden yararlanırsınız.

Sanal pazar yerlerinde stoksuz satış yapmayın

Sanal pazar yerlerinin kendilerine has kuralları vardır ve müşteri memnuniyetine önem vermekteler. Stoksuz satış iş modeli de bu pazar yerlerine pek uymamaktadır. Ürün gönderim sürelerinin yanı sıra bu platformlar kendi ürünlerinizi satmanızı da istemektedirler. Sanal pazar yeri üzerinde bu şekilde satış yaptığınızda mağazanız kapanabileceği gibi marka imajınız da zedelenebilir.

Kargo teslim süresiyle ilgili net olun

Web siteniz üzerinde ürün satışı yaparken, kargo teslim süreleriyle ilgili de müşterilerinize net olmanız önemlidir. Onları bu konuda bilgilendirmemeniz müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olabileceği gibi tüketicilerden gelen şikayetlerin de artmasına neden olabilir. Bu nedenle de teslimat sürelerinizi net bir şekilde belirtmelisiniz.

İade politikanızı oluşturun

Dropshipping yaparken iadeleri de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Tüketiciler herhangi bir nedenle satın aldıkları ürünleri geri gönderebilirler. Bu nedenle de bir iade politikanızın olması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık bir şekilde belirterek müşterilerinize sunun. Böylelikle onlar da bu koşulları görmüş olurlar. E-ticarette iadeler sürekli gerçekleşmektedir ve bu sebeple de bunun için de önlemler almanız gerekir.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

Belli bir niş üzerine odaklanın

Stoksuz satış yaparken yatay bir e-ticaret modelindeyse dikey e-ticarete yönelmeniz daha önemlidir. Niş bir pazara yöneldiğinizde şirketinizi daha iyi yönetebileceğiniz gibi daha net bir hedef kitleye ulaşarak, daha düşük rekabeti olan bir pazara hitap edebilirsiniz. Hitap ettiğiniz pazar büyüdüğünde rekabette arttığı için bu pazarda öne çıkmanız bir hayli zorlaşır.

İlgili rehber: Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Dropshipping sitenizi kurarken, belli bir niş bulmanız ve bu niş üzerine pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız, daha hızlı bir şekilde şirketinizi büyütmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

Alan adınızı seçerken dikkatli olun

E-ticaret siteniz için alan adı seçerken de genel bir isme yönelebilirsiniz. Doğrudan ürünle ilgili bir alan adı seçemeniz seçeneklerinizi azaltabileceği gibi firmanızın güvenilirliğini de etkileyebilir. Bunun yanı sıra uzun vadede ürün gamınızı değiştirebilirsiniz. Ürünlerinize talep gelmemesi durumunda farklı ürünlere yönelebilirisiniz. Bu sebeple de daha genel bir isim bulmanız ve ürün ismine yönelmemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Web sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurun

Tüketicilerin güvenini kazanmanız bu süreçte oldukça önemlidir. E-ticarette tüketiciler güvendikleri firmalardan alışveriş yaptıkları için altyapınızı iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Bunun yanı sıra kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz ve tüketicilerin web sitenizden rahatlıkla alışveriş yapabilecekleri bir tasarım yapmanız da önemlidir.

Stoksuz satış yaparak kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Stoksuz satış ile ilgili sık sorulan sorular

Stoksuz satışın avantajları nelerdir?

Dropshipping yapmanın beraberinde getirdiği bir takım avantajlar da bulunur. Bu avantajlardan bazıları ise şöyle:

  • Depo tutmanız gerekmediği için masraflarınız azalır
  • Stok tutma zorunluluğu yoktur
  • Ürün paketleme ve kargoya teslim edilme işlemleri tedarikçi firma tarafından sağlanır
  • Ürünleri satın almadan web siteniz üzerinde dilediğiniz ürünleri satışa çıkartabilirsiniz
  • Düşük sermayeyle işe başlayabilirsiniz

Stoksuz satışın dezavantajları nelerdir?

Stoksuz satış yapmanı bazı dezavantajları da bulunur. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ürün teslimatı tedarikçi firma tarafından yapıldığı için ürün kontrollerini yapamazsınız
  • Hasarlı veya yanlış gönderiler olabilir
  • Bu hatalar nedeniyle de marka imajınız zarar görebilir
  • Ürün kontrolü elinizde olmadığı için ürün kalitesini artırmazsınız
  • Güvenilir tedarikçiyle çalışmamak markanıza zarar verebilir

İlgili rehber: Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

Stoksuz satış yapmak için ne kadarlık bütçe gerekir?

Dropshipping için işe başlarken düşük maliyetlerle işe başlayabilirsiniz. İşe başlarken, alan adı ve sunucu masrafları, web site kurulum maliyetleri, altyapı maliyetleri, pazarlama ve reklam için belli bir sermayeye ihtiyaç duyarsınız. Ürün maliyetiniz olmadığı için masraflarınız da daha düşük olacaktır; ancak kullandığınız web site altyapı maliyetleri ve pazarlama bütçenize göre bu sermaye değişiklik gösterebilir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan