Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

27 Haziran 2016
Sinan Oypan

Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak edilenler bu yazıda.

Stoksuz e ticaret ya da diğer adıyla “Dropshipping”, küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmaları ya da girişimciler tarafından oldukça sık kullanılan yöntemlerden biri.

Adından da anlaşılacağı gibi Dropshipping, firmaların stok tutmadan, internet üzerinden ürün satabilmelerini sağlayan bir yöntem. Bu sistemde, firmalar bir ya da daha fazla tedarikçi ile anlaşarak, stok tutmadan, tedarikçilerin ellerinde bulunan ürünler satılır. Başka bir deyişle e-ticaret firmalar herhangi bir depo ve stok sistemi kurmaz, tedarikçinin elindeki sistemi, kendi sitesine entegre eder.

Stoksuz e ticaretin, bazı avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır. Bu nedenle de kendi işinizde bu sistemden yararlanmayı planlıyorsanız bu avantaj ve dezavantajlara göz atmanız ve üzerinde araştırma yapmanız gerekmektedir.

Stoksuz e ticaret Dropshipping'in avantajları

Dropshipping e-ticaret firmaları için birçok avantajı bulunuyor. Bu avantajlar şu şekilde:

  • Depo yönetimi olmadığı için, bu alanda çalışacak bir personele ihtiyaç olmaz.
  • Stok tutulmadığı için bir depoya ihtiyaç olmayacağı için, depo masrafları da ortadan kalkmış olur.
  • Ürünlerin paketlenmesi ve kargo işlemleri e ticaret tedarikçi firmalar tarafından yapıldığı için, e-ticaret firmalarının herhangi bir kargo firmasıyla anlaşma yapmasına gerek olmamaktadır.
  • E-ticaret firması sattığı ürünler için belli bir stok bedeli ödemektedir. Satılmayan ya da talep görmeyen ürünler olduğunda bu ürünleri listesinden kaldırarak, istemediği ürünler için stok bedeli ödememiş olur.
  • Ürünleri satın almadan, site üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.
  • Yeni girişimler bu sistem ile büyük sermayelere ihtiyaç duymadan satış yapmaya başlayabilirler.
  • Stok maliyeti olmadığı için farklı kategorilerde birçok farklı ürün internet üzerinden satışa çıkartılabilir.

Stoksuz e ticaret Dropshipping'in dezavantajları

Avantajları olduğu gibi dropshipping’in bazı dezavantajları da bulunuyor.

  • Ürün teslimatları, hasarlı ya da yanlış ürün gönderimi yapılması durumlarında, tüketici doğrudan satıcı firmaya yöneleceği için bu konuda eticaret tedarikçileri ile ilgili iyi bir anlaşma yapılmalı yani güvenilir dropshipping firmaları ile çalışılmalı ve olası sorunlar için bir takım önlemler alınmalı.
  • Dropshipping’de kar marjları çok düşük olabilir. Bu tedarikçiler birden fazla firma ile çalışabilirler ve bu da sektörde rekabetin yüksek olmasına neden olabilir. Böyle bir rekabet ortamında aynı ürünü sattığınız firmalara karşı yüksek kar marjlarıyla baş etmeniz pek de mümkün olmaz.
  • Tedarikçinizin zamanında teslimat yapması gerekiyor. Aksi takdirde yine tüketiciler bu konu ile ilgili bir sorun yaşadığında doğrudan satıcı firma ile muhattap olacaktır.
  • Tedarikçi firmanın depo ve stok yönetiminin de güvenilir olması gerekiyor. Bir ürünün stoğu bittiğinde bu doğrudan sizin sisteminizde de görünebilmeli. Aksi durumlarda stoğu biten bir ürünün satışını yapabilir ve müşterilerinize karşı mahçup olabilirisiniz. Tabii ki böyle durumlar da marka güvenilirliğinize ciddi oranda zarar verir.
  • Müşteri desteği sağlarken, ürünler hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Ürünler hakkında bilgi sahibi olmamanız durumunda, müşterilerinizin yaşadıkları sorunlar karşısında onlara yardımcı olamazsınız.

Stoksuz e-ticaret

Stoksuz e-ticaret Dropshipping ile e-ticaret sürecinize IdeaSoft ile başlayın.

IdeaSoft olarak 100+ farklı tedarikçi ile entegrasyonumuz ve aynı şekilde dropshiping yapabileceğiniz, ürünleri temin edebileceğiniz çözüm ortaklarımız bulunmaktadır. IdeaSoft E-ticaret paketleri ile e-ticaret'e başlamak için yazılımlarımızı 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan