Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

27 Haziran 2016
Sinan Oypan

Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak edilenler bu yazıda.

Stoksuz e ticaret ya da diğer adıyla “Dropshipping”, küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmaları ya da girişimciler tarafından oldukça sık kullanılan yöntemlerden biri.

Adından da anlaşılacağı gibi Dropshipping, firmaların stok tutmadan, internet üzerinden ürün satabilmelerini sağlayan bir yöntem. Bu sistemde, firmalar bir ya da daha fazla tedarikçi ile anlaşarak, stok tutmadan, tedarikçilerin ellerinde bulunan ürünler satılır. Başka bir deyişle e-ticaret firmalar herhangi bir depo ve stok sistemi kurmaz, tedarikçinin elindeki sistemi, kendi sitesine entegre eder.

Stoksuz e ticaretin, bazı avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır. Bu nedenle de kendi işinizde bu sistemden yararlanmayı planlıyorsanız bu avantaj ve dezavantajlara göz atmanız ve üzerinde araştırma yapmanız gerekmektedir.

Stoksuz e ticaret Dropshipping'in avantajları

Dropshipping e-ticaret firmaları için birçok avantajı bulunuyor. Bu avantajlar şu şekilde:

  • Depo yönetimi olmadığı için, bu alanda çalışacak bir personele ihtiyaç olmaz.
  • Stok tutulmadığı için bir depoya ihtiyaç olmayacağı için, depo masrafları da ortadan kalkmış olur.
  • Ürünlerin paketlenmesi ve kargo işlemleri e ticaret tedarikçi firmalar tarafından yapıldığı için, e-ticaret firmalarının herhangi bir kargo firmasıyla anlaşma yapmasına gerek olmamaktadır.
  • E-ticaret firması sattığı ürünler için belli bir stok bedeli ödemektedir. Satılmayan ya da talep görmeyen ürünler olduğunda bu ürünleri listesinden kaldırarak, istemediği ürünler için stok bedeli ödememiş olur.
  • Ürünleri satın almadan, site üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.
  • Yeni girişimler bu sistem ile büyük sermayelere ihtiyaç duymadan satış yapmaya başlayabilirler.
  • Stok maliyeti olmadığı için farklı kategorilerde birçok farklı ürün internet üzerinden satışa çıkartılabilir.

Stoksuz e ticaret Dropshipping'in dezavantajları

Avantajları olduğu gibi dropshipping’in bazı dezavantajları da bulunuyor.

  • Ürün teslimatları, hasarlı ya da yanlış ürün gönderimi yapılması durumlarında, tüketici doğrudan satıcı firmaya yöneleceği için bu konuda eticaret tedarikçileri ile ilgili iyi bir anlaşma yapılmalı yani güvenilir dropshipping firmaları ile çalışılmalı ve olası sorunlar için bir takım önlemler alınmalı.
  • Dropshipping’de kar marjları çok düşük olabilir. Bu tedarikçiler birden fazla firma ile çalışabilirler ve bu da sektörde rekabetin yüksek olmasına neden olabilir. Böyle bir rekabet ortamında aynı ürünü sattığınız firmalara karşı yüksek kar marjlarıyla baş etmeniz pek de mümkün olmaz.
  • Tedarikçinizin zamanında teslimat yapması gerekiyor. Aksi takdirde yine tüketiciler bu konu ile ilgili bir sorun yaşadığında doğrudan satıcı firma ile muhattap olacaktır.
  • Tedarikçi firmanın depo ve stok yönetiminin de güvenilir olması gerekiyor. Bir ürünün stoğu bittiğinde bu doğrudan sizin sisteminizde de görünebilmeli. Aksi durumlarda stoğu biten bir ürünün satışını yapabilir ve müşterilerinize karşı mahçup olabilirisiniz. Tabii ki böyle durumlar da marka güvenilirliğinize ciddi oranda zarar verir.
  • Müşteri desteği sağlarken, ürünler hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Ürünler hakkında bilgi sahibi olmamanız durumunda, müşterilerinizin yaşadıkları sorunlar karşısında onlara yardımcı olamazsınız.

Stoksuz e-ticaret

Stoksuz e-ticaret Dropshipping ile e-ticaret sürecinize IdeaSoft ile başlayın.

IdeaSoft olarak 100+ farklı tedarikçi ile entegrasyonumuz ve aynı şekilde dropshiping yapabileceğiniz, ürünleri temin edebileceğiniz çözüm ortaklarımız bulunmaktadır. IdeaSoft E-ticaret paketleri ile e-ticaret'e başlamak için yazılımlarımızı 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

Pazaryerleri - Alternatif Satış Kanalları Yazıları

İşinizi E-ticarete Taşıyın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan