Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları

Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak edilenler bu yazıda.

Stoksuz e ticaret ya da diğer adıyla “Dropshipping”, küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmaları ya da girişimciler tarafından oldukça sık kullanılan yöntemlerden biri.

Adından da anlaşılacağı gibi Dropshipping, firmaların stok tutmadan, internet üzerinden ürün satabilmelerini sağlayan bir yöntem. Bu sistemde, firmalar bir ya da daha fazla tedarikçi ile anlaşarak, stok tutmadan, tedarikçilerin ellerinde bulunan ürünler satılır. Başka bir deyişle e-ticaret firmalar herhangi bir depo ve stok sistemi kurmaz, tedarikçinin elindeki sistemi, kendi sitesine entegre eder.

Stoksuz e ticaretin, bazı avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır. Bu nedenle de kendi işinizde bu sistemden yararlanmayı planlıyorsanız bu avantaj ve dezavantajlara göz atmanız ve üzerinde araştırma yapmanız gerekmektedir.

Stoksuz e ticaret Dropshipping'in avantajları

Dropshipping e-ticaret firmaları için birçok avantajı bulunuyor. Bu avantajlar şu şekilde:

  • Depo yönetimi olmadığı için, bu alanda çalışacak bir personele ihtiyaç olmaz.
  • Stok tutulmadığı için bir depoya ihtiyaç olmayacağı için, depo masrafları da ortadan kalkmış olur.
  • Ürünlerin paketlenmesi ve kargo işlemleri e ticaret tedarikçi firmalar tarafından yapıldığı için, e-ticaret firmalarının herhangi bir kargo firmasıyla anlaşma yapmasına gerek olmamaktadır.
  • E-ticaret firması sattığı ürünler için belli bir stok bedeli ödemektedir. Satılmayan ya da talep görmeyen ürünler olduğunda bu ürünleri listesinden kaldırarak, istemediği ürünler için stok bedeli ödememiş olur.
  • Ürünleri satın almadan, site üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.
  • Yeni girişimler bu sistem ile büyük sermayelere ihtiyaç duymadan satış yapmaya başlayabilirler.
  • Stok maliyeti olmadığı için farklı kategorilerde birçok farklı ürün internet üzerinden satışa çıkartılabilir.

Stoksuz e ticaret Dropshipping'in dezavantajları

Avantajları olduğu gibi dropshipping’in bazı dezavantajları da bulunuyor.

  • Ürün teslimatları, hasarlı ya da yanlış ürün gönderimi yapılması durumlarında, tüketici doğrudan satıcı firmaya yöneleceği için bu konuda eticaret tedarikçileri ile ilgili iyi bir anlaşma yapılmalı yani güvenilir dropshipping firmaları ile çalışılmalı ve olası sorunlar için bir takım önlemler alınmalı.
  • Dropshipping’de kar marjları çok düşük olabilir. Bu tedarikçiler birden fazla firma ile çalışabilirler ve bu da sektörde rekabetin yüksek olmasına neden olabilir. Böyle bir rekabet ortamında aynı ürünü sattığınız firmalara karşı yüksek kar marjlarıyla baş etmeniz pek de mümkün olmaz.
  • Tedarikçinizin zamanında teslimat yapması gerekiyor. Aksi takdirde yine tüketiciler bu konu ile ilgili bir sorun yaşadığında doğrudan satıcı firma ile muhattap olacaktır.
  • Tedarikçi firmanın depo ve stok yönetiminin de güvenilir olması gerekiyor. Bir ürünün stoğu bittiğinde bu doğrudan sizin sisteminizde de görünebilmeli. Aksi durumlarda stoğu biten bir ürünün satışını yapabilir ve müşterilerinize karşı mahçup olabilirisiniz. Tabii ki böyle durumlar da marka güvenilirliğinize ciddi oranda zarar verir.
  • Müşteri desteği sağlarken, ürünler hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Ürünler hakkında bilgi sahibi olmamanız durumunda, müşterilerinizin yaşadıkları sorunlar karşısında onlara yardımcı olamazsınız.

Stoksuz e-ticaret

Stoksuz e-ticaret Dropshipping ile e-ticaret sürecinize IdeaSoft ile başlayın.

IdeaSoft olarak 100+ farklı tedarikçi ile entegrasyonumuz ve aynı şekilde dropshiping yapabileceğiniz, ürünleri temin edebileceğiniz çözüm ortaklarımız bulunmaktadır. IdeaSoft E-ticaret paketleri ile e-ticaret'e başlamak için yazılımlarımızı 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın