E-ticaret sitesinde sektöre göre renkler nasıl olmalı?

Yapılan araştırmalara göre, web sitesinde kullanılan renklerin satın alma olgusunda büyük önem taşıdığı gözlemlenmiştir. Doğru renk seçimi ile sitenize gelen daha çok ziyaretçiyi alışverişe teşvik edebilirsiniz.
Satın alma aşamalarında site tasarımı %93 etkili olurken renklerin etkisi ise %85 olduğunu söyleyebiliriz.
E-ticaret sitenizin tasarımını oluştururken sektöre göre daha çok kullanılmasını tavsiye ettiğimiz renk algılarında da dikkat etmenizi öneririz.
Renkler marka bilinirliğini de büyük ölçüde artırmaktadır. Markanın akılda kalıcı olması güvenirlilik duygusu ile de bağlantılıdır.
 
Aşağıdaki görselde en çok akılda kalan ve hepimizin bildiği markaların logolarında kullandığı renklerede göz atabilirsiniz.
Color_Emotion_Guide221-1024x897
E-ticarette algısal olarak renkleri sıcak renkler ve soğuk renkler olarak 2 ayrı gruba ayırabiliriz. Kırmızı, turuncu gibi renkler sıcak renk olarak değerlendirilerken, mavi, mor gibi renkleri de soğuk renk olarak değerlendirebiliriz.
Kırmızı tonları dikkat çekici, agrasif, ilgi çekici ve dinamikliliği çağrıştırır. Popüler olarak kullanılan sektörler teknoloji ürünleri, yemek, motorlu taşıtlar, gıda ve tarım sektörüdür. Sağlık ürünleri ve ev ürünleri kategorsinde de kullanıldığı görülmektedir. Enerji, finans, giyim sektörlerinde ise çok fazla tercih edilmemektedir.
Mor tonları nostalji, gizemli algısı yaratmaktadır. Populer kullanım finans, teknoloji ve sağlık sektörüdür. Yemek, giyim, ev malzemeleri ve otomotiv sektöründe de kullanılmaktadır. Mor renginin tercih edilmediği sektörler ise enerji ve tarımdır.
Mavi tonları güvenilir, sorumluk sahibi algısı yarattığından en çok tercih edilen renklerden biridir. Enerji, finans, sağlık, tarım, teknoloji sektörlerinde sıklıkla kullanılır.
Yeşil renk tonu zenginlik, huzur, sağlık ve prestiji simgeler. Eticarette popüler olarak kullanılan sektörler ise enerji, teknoloji, yemek, ev ürünleridir. Yeşil için tercih edilmeyen sektörler ise giyim ve otomotiv diyebiliriz.
Turuncu canlı, eğlenceli olarak değerlendirilebilir. Oyuncak, teknoloji, sağlık sektörlerinde sıklıkla kullanılmaktadır.
Kahverengi toprak rengide olduğundan doğallık ve sadeliği simgeler girim, otomotiv ve tarım söktörlerinde popüler olaak kullanılır. Tercih edilmeyen söktörler ise finans ve teknolojidir.
Siyah prestij, değerliliği temsil eder daha çok tercih eden giyim, teknoloji ve motorlu araç sektörleridir. Finans, enerji sağlık ve yemek sektörleri içinse tercih edilmemektedir.
 
İpucu: Kadınların ve erkeklerin renk algıları farklıdır. Aşağıdaki grafik kadınlar ve erkeklerin favori renklerini ve çok tercih etmediği renkleri göstermektedir. Sadece kadınlara yada sadece erkeklere yönelik ürünleriniz varsa bu grafikte size yön gösterebilir.
favorirenkler