fbpx

Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

27 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem verdiği sosyal konularda öncü olmak, markanıza olumlu katkılar sağlayacaktır. Yaptığınız bu çalışmaları pazarlama çalışmalarınızda da kullanarak, sosyal duyarlılığınızı hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.

Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

Öncelikle size uygun bir amaç belirleyin

Öncelikli olarak şirketinizin vizyonuna ve kültürüne uyum gösteren ve/ya şirket olarak değer verdiğiniz konular üzerine bir amaç belirlemeniz gerekiyor. Sonrasında da bu konuyla ilgili mevcut olan sosyal sorumluluk projelerini araştırabilirsiniz. Böylelikle zaten yürütülmekte olan bu projelere şirket olarak katılım sağlayabilirsiniz.

Mevcut kampanyalara destek vermeniz, kampanyanın kapsamını büyütebileceği gibi sizin duruşunuzu da orataya koyacaktır. Eğer mevcut sosyal sorumluluk projeleri bulunmuyorsa, sizin ve şirketiniz için önemli olan bu konuyla ilgili siz yeni bir kampanya başlatarak, öncü olabilirsiniz. Başkalarının değinmediği konular üzerine bu kampanyaları başlatmanız, tüketicilerde farkındalık yaratmanıza da yardımcı olur.

Sorumluluklarınızı göz önünde bulundurun

Bir sosyal sorumluluk projesi desteklediğinizde, şirket olarak da bazı sorumluluklarınız olacaktır. Bunu halka duyurduğunuzda, verdiğiniz sözlerin arkasında durmanız gerekir; aksi takdirde marka imajınız ciddi şekilde zarar görebileceği gibi yasal sorunlar da yaşayabilirsiniz. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken unsurları şöyle sıralayabiliriz:

  • Yasal sorumluluklar: Desteklediğiniz projelerin herhangi bir yasal sorumluluğu olduğunu araştırmalısınız. E-ticaret siteniz üzerinde satış yaptıktan sonra gelirlerinizin bir kısmını bu projelere ayırıyorsanız, yapılan bağış ve katkı paylarının kayıtlarının tutulması önemlidir.
  • Ahlaki sorumluluklar: Ahlaki açıdan da katıldığınız projelerin, halkı kışkırtmaması ve ayrımcılık yapmaması önemlidir. Ahlaki açıdan sorunlu olan projeler marka imajınızı olumsuz etkileyecektir.
  • Süreklilik: Sosyal sorumluluk projeleri uzun vadeli kampanyalardır ve bir kampanyaya yardımcı olmayı kabul ettiğinizde bunu uzun süreli yapmanız gerekir. Kısa vadeli yatırımlar yapmak hem bu projelerin mantığına aykırıdır hem de şirketinizi fırsatçılıkla suçlayabilecek yorumlara neden olabilir. Pazarlama çalışmalarında kullanılsa da bu projelerin asıl amacı belli bir amaca hizmet etmektir. Bu sebeple de süreklilik önemlidir.

Desteklediğiniz projeleri pazarlama stratejinize dahil edin

Genel dijital pazarlama stratejiniz üzerinde desteklediğiniz projeleri dahil etmelisiniz. Farklı kanallar üzerinden bu yaptığınız çalışmaları duyurarak işe başlayabilirsiniz. Düzenli olarak yaptığınız çalışmaları, pazarlama takviminize ekleyerek, belli dönemlerde bu projelerle ilgili paylaşımlar yaparak, başarılarınızı ve kampanyanın ne durumda olduğunu tüketicilere hatırlatabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bunun için infografikler hazırlayabilir, görsel çalışmalar hazırlayabilir ya da videolarla tüketicileri bilgilendirebilir ve onları bu konu hakkında eyleme geçmeye yönlendirebilirsiniz.

Web site üzerinde duyurlarınızı yapın

E-ticaret siteniz üzerinde duyurularınızı yapabilirsiniz. Desteklediğiniz sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili banner’lar hazırlayabilir ve tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz.

Bu projelerin kapsamını artırmak ve tüketicileri daha fazla bilgilendirmek için bu projeyle ilgili varış sayfaları hazırlayarak, e-ticaret siteniz üzerinde, kampanyayla ilgili yaptığınız çalışmaları anlatabilir, kampanyanın önemini vurgulayabilir ve görsel çalışmalarla katkılarınızı gösterebilirsiniz.

Sosyal meda paylaşımları yapın

Desteklediğiniz projenin kapsamını, neden önemli olduğunu ve tüketicilerin neden bu konuya önem vermeleri gerektiğini anlatan, görsel çalışmalar hazırlayarak sosyal medya hesaplarınızda belli aralıklarla bu paylaşımları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bilgilendirici paylaşımların yanı sıra projeyle ilgili yapılan etkinliklere katılımlarını gösteren video ve görsellerinizi de sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik videoları

Yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili etkinliklerde video çekimleri yapmak olacaktır. Projenin kapsamını, katkılarınızı ve etkinliklerin nasıl geçtiğini gösteren videolar hazırlayarak, bu videoları sosyal medya hesaplarınızda ve e-ticaret siteniz üzerinde gösterebilirsiniz. Etkinlik videoları, yapılan çalışmaları daha iyi anlatacağı gibi tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırarak, yaratabileceğiniz farkındalığı da artıracaktır.

Sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal sorumluluk projesi nedir?

Sosyal sorumluluk projesi, kamu, özel sektör ya da sivil toplumun belli bir amaç için toplanarak yaptıkları destek amaçlı çalışmalardır. Burada kişiler ya da kurumlar kendi çıkarlarının yanı sıra özel bir amaç uğruna, geniş kitlelere ulaşarak, belli bir konu hakkında farkındalık yaratarak destek toplamayı hedefler.

Şirketler ne tür sosyal sorumluluk projeleri yapabilirler?

Şirketlerin katılım sağlayabileceği birçok farklı sosyal sorumluluk projesi bulunmakta. Bu projelerin genel kapsamlarından bazılarını şöyle sıralanabiliriz:

  • Çevreyi koruma ve geri dönüşüm kampanyaları
  • Sağlıkla ilgili kampanyalar
  • Kar amacı gütmeyen yardım kuruluşlarına destek amaçlı kampanyalar
  • İşçi ve çalışanların haklarını koruyan kampanyalar
  • Hayvan hakları ve korunmasıyla ilgili kampanyalar
  • Eğitim amaçlı kampanyalar
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan