Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

27 Mart 2020
Sinan Oypan

Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem verdiği sosyal konularda öncü olmak, markanıza olumlu katkılar sağlayacaktır. Yaptığınız bu çalışmaları pazarlama çalışmalarınızda da kullanarak, sosyal duyarlılığınızı hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.

Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

Öncelikle size uygun bir amaç belirleyin

Öncelikli olarak şirketinizin vizyonuna ve kültürüne uyum gösteren ve/ya şirket olarak değer verdiğiniz konular üzerine bir amaç belirlemeniz gerekiyor. Sonrasında da bu konuyla ilgili mevcut olan sosyal sorumluluk projelerini araştırabilirsiniz. Böylelikle zaten yürütülmekte olan bu projelere şirket olarak katılım sağlayabilirsiniz.

Mevcut kampanyalara destek vermeniz, kampanyanın kapsamını büyütebileceği gibi sizin duruşunuzu da orataya koyacaktır. Eğer mevcut sosyal sorumluluk projeleri bulunmuyorsa, sizin ve şirketiniz için önemli olan bu konuyla ilgili siz yeni bir kampanya başlatarak, öncü olabilirsiniz. Başkalarının değinmediği konular üzerine bu kampanyaları başlatmanız, tüketicilerde farkındalık yaratmanıza da yardımcı olur.

Sorumluluklarınızı göz önünde bulundurun

Bir sosyal sorumluluk projesi desteklediğinizde, şirket olarak da bazı sorumluluklarınız olacaktır. Bunu halka duyurduğunuzda, verdiğiniz sözlerin arkasında durmanız gerekir; aksi takdirde marka imajınız ciddi şekilde zarar görebileceği gibi yasal sorunlar da yaşayabilirsiniz. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken unsurları şöyle sıralayabiliriz:

  • Yasal sorumluluklar: Desteklediğiniz projelerin herhangi bir yasal sorumluluğu olduğunu araştırmalısınız. E-ticaret siteniz üzerinde satış yaptıktan sonra gelirlerinizin bir kısmını bu projelere ayırıyorsanız, yapılan bağış ve katkı paylarının kayıtlarının tutulması önemlidir.
  • Ahlaki sorumluluklar: Ahlaki açıdan da katıldığınız projelerin, halkı kışkırtmaması ve ayrımcılık yapmaması önemlidir. Ahlaki açıdan sorunlu olan projeler marka imajınızı olumsuz etkileyecektir.
  • Süreklilik: Sosyal sorumluluk projeleri uzun vadeli kampanyalardır ve bir kampanyaya yardımcı olmayı kabul ettiğinizde bunu uzun süreli yapmanız gerekir. Kısa vadeli yatırımlar yapmak hem bu projelerin mantığına aykırıdır hem de şirketinizi fırsatçılıkla suçlayabilecek yorumlara neden olabilir. Pazarlama çalışmalarında kullanılsa da bu projelerin asıl amacı belli bir amaca hizmet etmektir. Bu sebeple de süreklilik önemlidir.

Desteklediğiniz projeleri pazarlama stratejinize dahil edin

Genel dijital pazarlama stratejiniz üzerinde desteklediğiniz projeleri dahil etmelisiniz. Farklı kanallar üzerinden bu yaptığınız çalışmaları duyurarak işe başlayabilirsiniz. Düzenli olarak yaptığınız çalışmaları, pazarlama takviminize ekleyerek, belli dönemlerde bu projelerle ilgili paylaşımlar yaparak, başarılarınızı ve kampanyanın ne durumda olduğunu tüketicilere hatırlatabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bunun için infografikler hazırlayabilir, görsel çalışmalar hazırlayabilir ya da videolarla tüketicileri bilgilendirebilir ve onları bu konu hakkında eyleme geçmeye yönlendirebilirsiniz.

Web site üzerinde duyurlarınızı yapın

E-ticaret siteniz üzerinde duyurularınızı yapabilirsiniz. Desteklediğiniz sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili banner’lar hazırlayabilir ve tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz.

Bu projelerin kapsamını artırmak ve tüketicileri daha fazla bilgilendirmek için bu projeyle ilgili varış sayfaları hazırlayarak, e-ticaret siteniz üzerinde, kampanyayla ilgili yaptığınız çalışmaları anlatabilir, kampanyanın önemini vurgulayabilir ve görsel çalışmalarla katkılarınızı gösterebilirsiniz.

Sosyal meda paylaşımları yapın

Desteklediğiniz projenin kapsamını, neden önemli olduğunu ve tüketicilerin neden bu konuya önem vermeleri gerektiğini anlatan, görsel çalışmalar hazırlayarak sosyal medya hesaplarınızda belli aralıklarla bu paylaşımları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bilgilendirici paylaşımların yanı sıra projeyle ilgili yapılan etkinliklere katılımlarını gösteren video ve görsellerinizi de sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik videoları

Yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili etkinliklerde video çekimleri yapmak olacaktır. Projenin kapsamını, katkılarınızı ve etkinliklerin nasıl geçtiğini gösteren videolar hazırlayarak, bu videoları sosyal medya hesaplarınızda ve e-ticaret siteniz üzerinde gösterebilirsiniz. Etkinlik videoları, yapılan çalışmaları daha iyi anlatacağı gibi tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırarak, yaratabileceğiniz farkındalığı da artıracaktır.

Sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal sorumluluk projesi nedir?

Sosyal sorumluluk projesi, kamu, özel sektör ya da sivil toplumun belli bir amaç için toplanarak yaptıkları destek amaçlı çalışmalardır. Burada kişiler ya da kurumlar kendi çıkarlarının yanı sıra özel bir amaç uğruna, geniş kitlelere ulaşarak, belli bir konu hakkında farkındalık yaratarak destek toplamayı hedefler.

Şirketler ne tür sosyal sorumluluk projeleri yapabilirler?

Şirketlerin katılım sağlayabileceği birçok farklı sosyal sorumluluk projesi bulunmakta. Bu projelerin genel kapsamlarından bazılarını şöyle sıralanabiliriz:

  • Çevreyi koruma ve geri dönüşüm kampanyaları
  • Sağlıkla ilgili kampanyalar
  • Kar amacı gütmeyen yardım kuruluşlarına destek amaçlı kampanyalar
  • İşçi ve çalışanların haklarını koruyan kampanyalar
  • Hayvan hakları ve korunmasıyla ilgili kampanyalar
  • Eğitim amaçlı kampanyalar
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan