
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem verdiği sosyal konularda öncü olmak, markanıza olumlu katkılar sağlayacaktır. Yaptığınız bu çalışmaları pazarlama çalışmalarınızda da kullanarak, sosyal duyarlılığınızı hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Öncelikle size uygun bir amaç belirleyin
Öncelikli olarak şirketinizin vizyonuna ve kültürüne uyum gösteren ve/ya şirket olarak değer verdiğiniz konular üzerine bir amaç belirlemeniz gerekiyor. Sonrasında da bu konuyla ilgili mevcut olan sosyal sorumluluk projelerini araştırabilirsiniz. Böylelikle zaten yürütülmekte olan bu projelere şirket olarak katılım sağlayabilirsiniz.
Mevcut kampanyalara destek vermeniz, kampanyanın kapsamını büyütebileceği gibi sizin duruşunuzu da orataya koyacaktır. Eğer mevcut sosyal sorumluluk projeleri bulunmuyorsa, sizin ve şirketiniz için önemli olan bu konuyla ilgili siz yeni bir kampanya başlatarak, öncü olabilirsiniz. Başkalarının değinmediği konular üzerine bu kampanyaları başlatmanız, tüketicilerde farkındalık yaratmanıza da yardımcı olur.
Sorumluluklarınızı göz önünde bulundurun
Bir sosyal sorumluluk projesi desteklediğinizde, şirket olarak da bazı sorumluluklarınız olacaktır. Bunu halka duyurduğunuzda, verdiğiniz sözlerin arkasında durmanız gerekir; aksi takdirde marka imajınız ciddi şekilde zarar görebileceği gibi yasal sorunlar da yaşayabilirsiniz. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken unsurları şöyle sıralayabiliriz:
- Yasal sorumluluklar: Desteklediğiniz projelerin herhangi bir yasal sorumluluğu olduğunu araştırmalısınız. E-ticaret siteniz üzerinde satış yaptıktan sonra gelirlerinizin bir kısmını bu projelere ayırıyorsanız, yapılan bağış ve katkı paylarının kayıtlarının tutulması önemlidir.
- Ahlaki sorumluluklar: Ahlaki açıdan da katıldığınız projelerin, halkı kışkırtmaması ve ayrımcılık yapmaması önemlidir. Ahlaki açıdan sorunlu olan projeler marka imajınızı olumsuz etkileyecektir.
- Süreklilik: Sosyal sorumluluk projeleri uzun vadeli kampanyalardır ve bir kampanyaya yardımcı olmayı kabul ettiğinizde bunu uzun süreli yapmanız gerekir. Kısa vadeli yatırımlar yapmak hem bu projelerin mantığına aykırıdır hem de şirketinizi fırsatçılıkla suçlayabilecek yorumlara neden olabilir. Pazarlama çalışmalarında kullanılsa da bu projelerin asıl amacı belli bir amaca hizmet etmektir. Bu sebeple de süreklilik önemlidir.
Desteklediğiniz projeleri pazarlama stratejinize dahil edin
Genel dijital pazarlama stratejiniz üzerinde desteklediğiniz projeleri dahil etmelisiniz. Farklı kanallar üzerinden bu yaptığınız çalışmaları duyurarak işe başlayabilirsiniz. Düzenli olarak yaptığınız çalışmaları, pazarlama takviminize ekleyerek, belli dönemlerde bu projelerle ilgili paylaşımlar yaparak, başarılarınızı ve kampanyanın ne durumda olduğunu tüketicilere hatırlatabilirsiniz.
İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Bunun için infografikler hazırlayabilir, görsel çalışmalar hazırlayabilir ya da videolarla tüketicileri bilgilendirebilir ve onları bu konu hakkında eyleme geçmeye yönlendirebilirsiniz.
Web site üzerinde duyurlarınızı yapın
E-ticaret siteniz üzerinde duyurularınızı yapabilirsiniz. Desteklediğiniz sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili banner’lar hazırlayabilir ve tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz.
Bu projelerin kapsamını artırmak ve tüketicileri daha fazla bilgilendirmek için bu projeyle ilgili varış sayfaları hazırlayarak, e-ticaret siteniz üzerinde, kampanyayla ilgili yaptığınız çalışmaları anlatabilir, kampanyanın önemini vurgulayabilir ve görsel çalışmalarla katkılarınızı gösterebilirsiniz.
Sosyal meda paylaşımları yapın
Desteklediğiniz projenin kapsamını, neden önemli olduğunu ve tüketicilerin neden bu konuya önem vermeleri gerektiğini anlatan, görsel çalışmalar hazırlayarak sosyal medya hesaplarınızda belli aralıklarla bu paylaşımları yapabilirsiniz.
İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Bilgilendirici paylaşımların yanı sıra projeyle ilgili yapılan etkinliklere katılımlarını gösteren video ve görsellerinizi de sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.
İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?
Etkinlik videoları
Yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili etkinliklerde video çekimleri yapmak olacaktır. Projenin kapsamını, katkılarınızı ve etkinliklerin nasıl geçtiğini gösteren videolar hazırlayarak, bu videoları sosyal medya hesaplarınızda ve e-ticaret siteniz üzerinde gösterebilirsiniz. Etkinlik videoları, yapılan çalışmaları daha iyi anlatacağı gibi tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırarak, yaratabileceğiniz farkındalığı da artıracaktır.
Sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili sık sorulan sorular
Sosyal sorumluluk projesi nedir?
Sosyal sorumluluk projesi, kamu, özel sektör ya da sivil toplumun belli bir amaç için toplanarak yaptıkları destek amaçlı çalışmalardır. Burada kişiler ya da kurumlar kendi çıkarlarının yanı sıra özel bir amaç uğruna, geniş kitlelere ulaşarak, belli bir konu hakkında farkındalık yaratarak destek toplamayı hedefler.
Şirketler ne tür sosyal sorumluluk projeleri yapabilirler?
Şirketlerin katılım sağlayabileceği birçok farklı sosyal sorumluluk projesi bulunmakta. Bu projelerin genel kapsamlarından bazılarını şöyle sıralanabiliriz:
- Çevreyi koruma ve geri dönüşüm kampanyaları
- Sağlıkla ilgili kampanyalar
- Kar amacı gütmeyen yardım kuruluşlarına destek amaçlı kampanyalar
- İşçi ve çalışanların haklarını koruyan kampanyalar
- Hayvan hakları ve korunmasıyla ilgili kampanyalar
- Eğitim amaçlı kampanyalar
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler