Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

27 Mart 2020
Sinan Oypan

Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem verdiği sosyal konularda öncü olmak, markanıza olumlu katkılar sağlayacaktır. Yaptığınız bu çalışmaları pazarlama çalışmalarınızda da kullanarak, sosyal duyarlılığınızı hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.

Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?

Öncelikle size uygun bir amaç belirleyin

Öncelikli olarak şirketinizin vizyonuna ve kültürüne uyum gösteren ve/ya şirket olarak değer verdiğiniz konular üzerine bir amaç belirlemeniz gerekiyor. Sonrasında da bu konuyla ilgili mevcut olan sosyal sorumluluk projelerini araştırabilirsiniz. Böylelikle zaten yürütülmekte olan bu projelere şirket olarak katılım sağlayabilirsiniz.

Mevcut kampanyalara destek vermeniz, kampanyanın kapsamını büyütebileceği gibi sizin duruşunuzu da orataya koyacaktır. Eğer mevcut sosyal sorumluluk projeleri bulunmuyorsa, sizin ve şirketiniz için önemli olan bu konuyla ilgili siz yeni bir kampanya başlatarak, öncü olabilirsiniz. Başkalarının değinmediği konular üzerine bu kampanyaları başlatmanız, tüketicilerde farkındalık yaratmanıza da yardımcı olur.

Sorumluluklarınızı göz önünde bulundurun

Bir sosyal sorumluluk projesi desteklediğinizde, şirket olarak da bazı sorumluluklarınız olacaktır. Bunu halka duyurduğunuzda, verdiğiniz sözlerin arkasında durmanız gerekir; aksi takdirde marka imajınız ciddi şekilde zarar görebileceği gibi yasal sorunlar da yaşayabilirsiniz. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken unsurları şöyle sıralayabiliriz:

  • Yasal sorumluluklar: Desteklediğiniz projelerin herhangi bir yasal sorumluluğu olduğunu araştırmalısınız. E-ticaret siteniz üzerinde satış yaptıktan sonra gelirlerinizin bir kısmını bu projelere ayırıyorsanız, yapılan bağış ve katkı paylarının kayıtlarının tutulması önemlidir.
  • Ahlaki sorumluluklar: Ahlaki açıdan da katıldığınız projelerin, halkı kışkırtmaması ve ayrımcılık yapmaması önemlidir. Ahlaki açıdan sorunlu olan projeler marka imajınızı olumsuz etkileyecektir.
  • Süreklilik: Sosyal sorumluluk projeleri uzun vadeli kampanyalardır ve bir kampanyaya yardımcı olmayı kabul ettiğinizde bunu uzun süreli yapmanız gerekir. Kısa vadeli yatırımlar yapmak hem bu projelerin mantığına aykırıdır hem de şirketinizi fırsatçılıkla suçlayabilecek yorumlara neden olabilir. Pazarlama çalışmalarında kullanılsa da bu projelerin asıl amacı belli bir amaca hizmet etmektir. Bu sebeple de süreklilik önemlidir.

Desteklediğiniz projeleri pazarlama stratejinize dahil edin

Genel dijital pazarlama stratejiniz üzerinde desteklediğiniz projeleri dahil etmelisiniz. Farklı kanallar üzerinden bu yaptığınız çalışmaları duyurarak işe başlayabilirsiniz. Düzenli olarak yaptığınız çalışmaları, pazarlama takviminize ekleyerek, belli dönemlerde bu projelerle ilgili paylaşımlar yaparak, başarılarınızı ve kampanyanın ne durumda olduğunu tüketicilere hatırlatabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bunun için infografikler hazırlayabilir, görsel çalışmalar hazırlayabilir ya da videolarla tüketicileri bilgilendirebilir ve onları bu konu hakkında eyleme geçmeye yönlendirebilirsiniz.

Web site üzerinde duyurlarınızı yapın

E-ticaret siteniz üzerinde duyurularınızı yapabilirsiniz. Desteklediğiniz sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili banner’lar hazırlayabilir ve tüketicileri bu konuda bilgilendirebilirsiniz.

Bu projelerin kapsamını artırmak ve tüketicileri daha fazla bilgilendirmek için bu projeyle ilgili varış sayfaları hazırlayarak, e-ticaret siteniz üzerinde, kampanyayla ilgili yaptığınız çalışmaları anlatabilir, kampanyanın önemini vurgulayabilir ve görsel çalışmalarla katkılarınızı gösterebilirsiniz.

Sosyal meda paylaşımları yapın

Desteklediğiniz projenin kapsamını, neden önemli olduğunu ve tüketicilerin neden bu konuya önem vermeleri gerektiğini anlatan, görsel çalışmalar hazırlayarak sosyal medya hesaplarınızda belli aralıklarla bu paylaşımları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Bilgilendirici paylaşımların yanı sıra projeyle ilgili yapılan etkinliklere katılımlarını gösteren video ve görsellerinizi de sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada markanıza olan güveni nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik videoları

Yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili etkinliklerde video çekimleri yapmak olacaktır. Projenin kapsamını, katkılarınızı ve etkinliklerin nasıl geçtiğini gösteren videolar hazırlayarak, bu videoları sosyal medya hesaplarınızda ve e-ticaret siteniz üzerinde gösterebilirsiniz. Etkinlik videoları, yapılan çalışmaları daha iyi anlatacağı gibi tüketicilerle olan etkileşimlerinizi artırarak, yaratabileceğiniz farkındalığı da artıracaktır.

Sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal sorumluluk projesi nedir?

Sosyal sorumluluk projesi, kamu, özel sektör ya da sivil toplumun belli bir amaç için toplanarak yaptıkları destek amaçlı çalışmalardır. Burada kişiler ya da kurumlar kendi çıkarlarının yanı sıra özel bir amaç uğruna, geniş kitlelere ulaşarak, belli bir konu hakkında farkındalık yaratarak destek toplamayı hedefler.

Şirketler ne tür sosyal sorumluluk projeleri yapabilirler?

Şirketlerin katılım sağlayabileceği birçok farklı sosyal sorumluluk projesi bulunmakta. Bu projelerin genel kapsamlarından bazılarını şöyle sıralanabiliriz:

  • Çevreyi koruma ve geri dönüşüm kampanyaları
  • Sağlıkla ilgili kampanyalar
  • Kar amacı gütmeyen yardım kuruluşlarına destek amaçlı kampanyalar
  • İşçi ve çalışanların haklarını koruyan kampanyalar
  • Hayvan hakları ve korunmasıyla ilgili kampanyalar
  • Eğitim amaçlı kampanyalar
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan