Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

29 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size kazanç sağlar hem de istediğiniz sonuçları almanızı sağlar. Ancak sosyal platform reklamlarına yeni başlayanların yaptığı bazı hatalar onlara pahalıya patlayabilmekte. Bu yazımızda da sık yapılan reklam hatalarının üzerinde duracağız.

Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Hedefleri belirlememek

Sosyal platform reklamları verirken yapılan en büyük yanlışlardan biri de hedefleri belirlemeden rastgele reklam vermektir. Sosyal ağlar üzerinde birçok farklı reklam modeli var ve hepsinin sağladığı getiri de farklıdır. Bu nedenle de öncelikli olarak hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Böylelikle hangi reklam modellerini nasıl kullanmanız gerektiğini de belirleyebilirsiniz.

Bir strateji oluşturmamak

Sosyal platform reklamları verirken yapılan yanlışlardan biri de belli bir strateji oluşturmamaktır. Hedefler belirlenmeden ve bir strateji oluşturmadan reklam kampanyaları oluşturmak, çalışmalarınızdan geri dönüşüm alamamanıza neden olur. Belli bir reklam strateji oluşturmanız ve bir plan dahilinde elinizdeki bütçeyi doğru reklam modellerine yatırmanız, reklamlarınızın performansını artırırken, beklediğiniz sonuçları da almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Hedef kitle analizinin yapılmaması

Sosyal platform üzerindeki çalışmalarda yapılan hatalardan biri de hedef kitleyi analiz etmemektir. Markanızın ulaşmak istediği kitleye ulaşabilmek için onların beklentilerini anlamanız ve isteklerini öğrenmeniz gerekir. Hedef kitle analizi yapmadığınızda reklamlarınızı doğru bir şekilde hedefleyemeyeceğiniz için reklamlarınızın performansı düşecektir. Doğru hedeflemeleri yapabilmek ve sosyal ağlardaki pazarlama çalışmalarınızda daha fazla etkileşim alabilmek için hedef kitle analizini yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Çok dar ya da çok geniş hedefleme yapmak

Reklam hedeflemeleri de sık yapılan yanlışlardan biri. Sosyal platform reklamlarınızda hedeflemelerinizi yaparken çok dar bir hedef kitle seçerseniz, reklamlarınız yeterli sayıda kişiye ulaşmayacaktır. Bu da reklam bütçenizin boşa harcanmasına neden olabilir.

Eğer çok geniş bir kitleye reklam çıkarsanız, bu sefer de reklamanızın performansı düşecektir. Çünkü çok fazla erişim için reklam bütçeniz daha fazla kullanılacaktır ve daha hızlı tükenecektir. Bu nedenle de tam olarak sizinle ilgili kitleye gösterimlerinizi yapamayabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Orta seviyede bir hedefleme yapmanız hem erişiminizin hem de kullandığınız bütçenin daha dengeli olmasını sağlar. Buna dikkat ettiğinizde reklamlarınızdan daha fazla sonuç almaya başlarsınız.

Farklı platformlara göre reklamları optimize etmemek

Herbir sosyal platform kendine has reklam modeline ve dinamiğine sahiptir. Tek tip bir reklam hazırlayarak, tüm platformlarda bu reklam ile ilerlemek reklamlarınızın iyi sonuç alamamasına neden olacaktır. Bu nedenle de farklı platformlara göre farklı reklam kampanyaları oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle herbir platform için farklı bir reklam içeriği ile mecraya özgün içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Tek tip reklam içeriği hazırlamak

Sosyal platform üzerinde reklam içerikleri oluştururken yapılan yanlışlardan biri de tek tip reklam içeriği hazırlamaktır. Birden fazla reklam kampanya içeriğiniz olması gerekir. Çünkü herbir hedef kitle için farklı bir yaklaşımınız olması gerektiği gibi farklı satın alma döngüsünde olan kullanıcılar için de farklı reklamlar sunmanız gerekir. Bununla beraber ilk başlarda reklam modellerini de test ederken, farklı içeriklerle bu testleri yapmanız, doğru reklam modellerini ve hedeflemeleri de bulmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Eyleme çağrı ifadelerini kullanmamak

Yapılan hatalardan biri de reklamlarda eyleme çağrı ifadelerini kullanmamaktır. Reklamınızla karşılaşan kullanıcılara belli bir eyleme geçmeleri için yönlendirmeler yapmanız gerekir. Farklı reklamlarda farklı ifadeleri kullanarak, kullanıcıları reklamınızla etkleşime girmeye yönlendirmelisiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Reklamlarda sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak

Sosyal platform reklamlarınızda yönlendirme linkleri verirken sadece ana sayfaya yönlendirme yapmamanız gerekir. Özellikle belli bir ürün ya da hizmetten bahsediyorsanız, reklam linkinizin doğrudan bu ürün ya da hizmetin olduğu varış sayfasına gitmesi gerekir. Böyle bir durumda ana sayfaya yönlendirirseniz kullanıcı ürünü aramakla ilgilenmeyecek ve siteyi terk edecektir. Reklamlarınız tık alsa dahi, kullanıcılar ilgili ürün sayfasına gitmedikleri için ürün satın almayacaklardır ve yatırım getiriniz düşecekrtir. Bu nedenle de reklamlarınızda kullandığınız yönlendirme linklerine de dikkat etmeniz de yarar var.

Ölçümlemeleri yapmamak

Sosyal platform reklamlarınızın ölçümlemelerini de yapmamanız gerekir. Reklam performans analizlerinizi yapmadığınızda nasıl sonuçlar aldığınızı göremezsiniz ve bu da çalışmalarınızın ne durumda olduğunu anlamamanıza neden olur. Reklamlarınızın performansını iyileştirmek ve yaptığınız çalışmaları geliştirmek için de düzenli olarak reklam ölçümlemelerinizi yapmanız ve bu analizler sonrasında da reklam stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan