Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

29 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size kazanç sağlar hem de istediğiniz sonuçları almanızı sağlar. Ancak sosyal platform reklamlarına yeni başlayanların yaptığı bazı hatalar onlara pahalıya patlayabilmekte. Bu yazımızda da sık yapılan reklam hatalarının üzerinde duracağız.

Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Hedefleri belirlememek

Sosyal platform reklamları verirken yapılan en büyük yanlışlardan biri de hedefleri belirlemeden rastgele reklam vermektir. Sosyal ağlar üzerinde birçok farklı reklam modeli var ve hepsinin sağladığı getiri de farklıdır. Bu nedenle de öncelikli olarak hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Böylelikle hangi reklam modellerini nasıl kullanmanız gerektiğini de belirleyebilirsiniz.

Bir strateji oluşturmamak

Sosyal platform reklamları verirken yapılan yanlışlardan biri de belli bir strateji oluşturmamaktır. Hedefler belirlenmeden ve bir strateji oluşturmadan reklam kampanyaları oluşturmak, çalışmalarınızdan geri dönüşüm alamamanıza neden olur. Belli bir reklam strateji oluşturmanız ve bir plan dahilinde elinizdeki bütçeyi doğru reklam modellerine yatırmanız, reklamlarınızın performansını artırırken, beklediğiniz sonuçları da almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Hedef kitle analizinin yapılmaması

Sosyal platform üzerindeki çalışmalarda yapılan hatalardan biri de hedef kitleyi analiz etmemektir. Markanızın ulaşmak istediği kitleye ulaşabilmek için onların beklentilerini anlamanız ve isteklerini öğrenmeniz gerekir. Hedef kitle analizi yapmadığınızda reklamlarınızı doğru bir şekilde hedefleyemeyeceğiniz için reklamlarınızın performansı düşecektir. Doğru hedeflemeleri yapabilmek ve sosyal ağlardaki pazarlama çalışmalarınızda daha fazla etkileşim alabilmek için hedef kitle analizini yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Çok dar ya da çok geniş hedefleme yapmak

Reklam hedeflemeleri de sık yapılan yanlışlardan biri. Sosyal platform reklamlarınızda hedeflemelerinizi yaparken çok dar bir hedef kitle seçerseniz, reklamlarınız yeterli sayıda kişiye ulaşmayacaktır. Bu da reklam bütçenizin boşa harcanmasına neden olabilir.

Eğer çok geniş bir kitleye reklam çıkarsanız, bu sefer de reklamanızın performansı düşecektir. Çünkü çok fazla erişim için reklam bütçeniz daha fazla kullanılacaktır ve daha hızlı tükenecektir. Bu nedenle de tam olarak sizinle ilgili kitleye gösterimlerinizi yapamayabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Orta seviyede bir hedefleme yapmanız hem erişiminizin hem de kullandığınız bütçenin daha dengeli olmasını sağlar. Buna dikkat ettiğinizde reklamlarınızdan daha fazla sonuç almaya başlarsınız.

Farklı platformlara göre reklamları optimize etmemek

Herbir sosyal platform kendine has reklam modeline ve dinamiğine sahiptir. Tek tip bir reklam hazırlayarak, tüm platformlarda bu reklam ile ilerlemek reklamlarınızın iyi sonuç alamamasına neden olacaktır. Bu nedenle de farklı platformlara göre farklı reklam kampanyaları oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle herbir platform için farklı bir reklam içeriği ile mecraya özgün içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Tek tip reklam içeriği hazırlamak

Sosyal platform üzerinde reklam içerikleri oluştururken yapılan yanlışlardan biri de tek tip reklam içeriği hazırlamaktır. Birden fazla reklam kampanya içeriğiniz olması gerekir. Çünkü herbir hedef kitle için farklı bir yaklaşımınız olması gerektiği gibi farklı satın alma döngüsünde olan kullanıcılar için de farklı reklamlar sunmanız gerekir. Bununla beraber ilk başlarda reklam modellerini de test ederken, farklı içeriklerle bu testleri yapmanız, doğru reklam modellerini ve hedeflemeleri de bulmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Eyleme çağrı ifadelerini kullanmamak

Yapılan hatalardan biri de reklamlarda eyleme çağrı ifadelerini kullanmamaktır. Reklamınızla karşılaşan kullanıcılara belli bir eyleme geçmeleri için yönlendirmeler yapmanız gerekir. Farklı reklamlarda farklı ifadeleri kullanarak, kullanıcıları reklamınızla etkleşime girmeye yönlendirmelisiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Reklamlarda sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak

Sosyal platform reklamlarınızda yönlendirme linkleri verirken sadece ana sayfaya yönlendirme yapmamanız gerekir. Özellikle belli bir ürün ya da hizmetten bahsediyorsanız, reklam linkinizin doğrudan bu ürün ya da hizmetin olduğu varış sayfasına gitmesi gerekir. Böyle bir durumda ana sayfaya yönlendirirseniz kullanıcı ürünü aramakla ilgilenmeyecek ve siteyi terk edecektir. Reklamlarınız tık alsa dahi, kullanıcılar ilgili ürün sayfasına gitmedikleri için ürün satın almayacaklardır ve yatırım getiriniz düşecekrtir. Bu nedenle de reklamlarınızda kullandığınız yönlendirme linklerine de dikkat etmeniz de yarar var.

Ölçümlemeleri yapmamak

Sosyal platform reklamlarınızın ölçümlemelerini de yapmamanız gerekir. Reklam performans analizlerinizi yapmadığınızda nasıl sonuçlar aldığınızı göremezsiniz ve bu da çalışmalarınızın ne durumda olduğunu anlamamanıza neden olur. Reklamlarınızın performansını iyileştirmek ve yaptığınız çalışmaları geliştirmek için de düzenli olarak reklam ölçümlemelerinizi yapmanız ve bu analizler sonrasında da reklam stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan