fbpx

Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size kazanç sağlar hem de istediğiniz sonuçları almanızı sağlar. Ancak sosyal platform reklamlarına yeni başlayanların yaptığı bazı hatalar onlara pahalıya patlayabilmekte. Bu yazımızda da sık yapılan reklam hatalarının üzerinde duracağız.

Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Hedefleri belirlememek

Sosyal platform reklamları verirken yapılan en büyük yanlışlardan biri de hedefleri belirlemeden rastgele reklam vermektir. Sosyal ağlar üzerinde birçok farklı reklam modeli var ve hepsinin sağladığı getiri de farklıdır. Bu nedenle de öncelikli olarak hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Böylelikle hangi reklam modellerini nasıl kullanmanız gerektiğini de belirleyebilirsiniz.

Bir strateji oluşturmamak

Sosyal platform reklamları verirken yapılan yanlışlardan biri de belli bir strateji oluşturmamaktır. Hedefler belirlenmeden ve bir strateji oluşturmadan reklam kampanyaları oluşturmak, çalışmalarınızdan geri dönüşüm alamamanıza neden olur. Belli bir reklam strateji oluşturmanız ve bir plan dahilinde elinizdeki bütçeyi doğru reklam modellerine yatırmanız, reklamlarınızın performansını artırırken, beklediğiniz sonuçları da almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Hedef kitle analizinin yapılmaması

Sosyal platform üzerindeki çalışmalarda yapılan hatalardan biri de hedef kitleyi analiz etmemektir. Markanızın ulaşmak istediği kitleye ulaşabilmek için onların beklentilerini anlamanız ve isteklerini öğrenmeniz gerekir. Hedef kitle analizi yapmadığınızda reklamlarınızı doğru bir şekilde hedefleyemeyeceğiniz için reklamlarınızın performansı düşecektir. Doğru hedeflemeleri yapabilmek ve sosyal ağlardaki pazarlama çalışmalarınızda daha fazla etkileşim alabilmek için hedef kitle analizini yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Çok dar ya da çok geniş hedefleme yapmak

Reklam hedeflemeleri de sık yapılan yanlışlardan biri. Sosyal platform reklamlarınızda hedeflemelerinizi yaparken çok dar bir hedef kitle seçerseniz, reklamlarınız yeterli sayıda kişiye ulaşmayacaktır. Bu da reklam bütçenizin boşa harcanmasına neden olabilir.

Eğer çok geniş bir kitleye reklam çıkarsanız, bu sefer de reklamanızın performansı düşecektir. Çünkü çok fazla erişim için reklam bütçeniz daha fazla kullanılacaktır ve daha hızlı tükenecektir. Bu nedenle de tam olarak sizinle ilgili kitleye gösterimlerinizi yapamayabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Orta seviyede bir hedefleme yapmanız hem erişiminizin hem de kullandığınız bütçenin daha dengeli olmasını sağlar. Buna dikkat ettiğinizde reklamlarınızdan daha fazla sonuç almaya başlarsınız.

Farklı platformlara göre reklamları optimize etmemek

Herbir sosyal platform kendine has reklam modeline ve dinamiğine sahiptir. Tek tip bir reklam hazırlayarak, tüm platformlarda bu reklam ile ilerlemek reklamlarınızın iyi sonuç alamamasına neden olacaktır. Bu nedenle de farklı platformlara göre farklı reklam kampanyaları oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle herbir platform için farklı bir reklam içeriği ile mecraya özgün içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Tek tip reklam içeriği hazırlamak

Sosyal platform üzerinde reklam içerikleri oluştururken yapılan yanlışlardan biri de tek tip reklam içeriği hazırlamaktır. Birden fazla reklam kampanya içeriğiniz olması gerekir. Çünkü herbir hedef kitle için farklı bir yaklaşımınız olması gerektiği gibi farklı satın alma döngüsünde olan kullanıcılar için de farklı reklamlar sunmanız gerekir. Bununla beraber ilk başlarda reklam modellerini de test ederken, farklı içeriklerle bu testleri yapmanız, doğru reklam modellerini ve hedeflemeleri de bulmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Eyleme çağrı ifadelerini kullanmamak

Yapılan hatalardan biri de reklamlarda eyleme çağrı ifadelerini kullanmamaktır. Reklamınızla karşılaşan kullanıcılara belli bir eyleme geçmeleri için yönlendirmeler yapmanız gerekir. Farklı reklamlarda farklı ifadeleri kullanarak, kullanıcıları reklamınızla etkleşime girmeye yönlendirmelisiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Reklamlarda sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak

Sosyal platform reklamlarınızda yönlendirme linkleri verirken sadece ana sayfaya yönlendirme yapmamanız gerekir. Özellikle belli bir ürün ya da hizmetten bahsediyorsanız, reklam linkinizin doğrudan bu ürün ya da hizmetin olduğu varış sayfasına gitmesi gerekir. Böyle bir durumda ana sayfaya yönlendirirseniz kullanıcı ürünü aramakla ilgilenmeyecek ve siteyi terk edecektir. Reklamlarınız tık alsa dahi, kullanıcılar ilgili ürün sayfasına gitmedikleri için ürün satın almayacaklardır ve yatırım getiriniz düşecekrtir. Bu nedenle de reklamlarınızda kullandığınız yönlendirme linklerine de dikkat etmeniz de yarar var.

Ölçümlemeleri yapmamak

Sosyal platform reklamlarınızın ölçümlemelerini de yapmamanız gerekir. Reklam performans analizlerinizi yapmadığınızda nasıl sonuçlar aldığınızı göremezsiniz ve bu da çalışmalarınızın ne durumda olduğunu anlamamanıza neden olur. Reklamlarınızın performansını iyileştirmek ve yaptığınız çalışmaları geliştirmek için de düzenli olarak reklam ölçümlemelerinizi yapmanız ve bu analizler sonrasında da reklam stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan