Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

29 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size kazanç sağlar hem de istediğiniz sonuçları almanızı sağlar. Ancak sosyal platform reklamlarına yeni başlayanların yaptığı bazı hatalar onlara pahalıya patlayabilmekte. Bu yazımızda da sık yapılan reklam hatalarının üzerinde duracağız.

Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Hedefleri belirlememek

Sosyal platform reklamları verirken yapılan en büyük yanlışlardan biri de hedefleri belirlemeden rastgele reklam vermektir. Sosyal ağlar üzerinde birçok farklı reklam modeli var ve hepsinin sağladığı getiri de farklıdır. Bu nedenle de öncelikli olarak hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Böylelikle hangi reklam modellerini nasıl kullanmanız gerektiğini de belirleyebilirsiniz.

Bir strateji oluşturmamak

Sosyal platform reklamları verirken yapılan yanlışlardan biri de belli bir strateji oluşturmamaktır. Hedefler belirlenmeden ve bir strateji oluşturmadan reklam kampanyaları oluşturmak, çalışmalarınızdan geri dönüşüm alamamanıza neden olur. Belli bir reklam strateji oluşturmanız ve bir plan dahilinde elinizdeki bütçeyi doğru reklam modellerine yatırmanız, reklamlarınızın performansını artırırken, beklediğiniz sonuçları da almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Hedef kitle analizinin yapılmaması

Sosyal platform üzerindeki çalışmalarda yapılan hatalardan biri de hedef kitleyi analiz etmemektir. Markanızın ulaşmak istediği kitleye ulaşabilmek için onların beklentilerini anlamanız ve isteklerini öğrenmeniz gerekir. Hedef kitle analizi yapmadığınızda reklamlarınızı doğru bir şekilde hedefleyemeyeceğiniz için reklamlarınızın performansı düşecektir. Doğru hedeflemeleri yapabilmek ve sosyal ağlardaki pazarlama çalışmalarınızda daha fazla etkileşim alabilmek için hedef kitle analizini yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Çok dar ya da çok geniş hedefleme yapmak

Reklam hedeflemeleri de sık yapılan yanlışlardan biri. Sosyal platform reklamlarınızda hedeflemelerinizi yaparken çok dar bir hedef kitle seçerseniz, reklamlarınız yeterli sayıda kişiye ulaşmayacaktır. Bu da reklam bütçenizin boşa harcanmasına neden olabilir.

Eğer çok geniş bir kitleye reklam çıkarsanız, bu sefer de reklamanızın performansı düşecektir. Çünkü çok fazla erişim için reklam bütçeniz daha fazla kullanılacaktır ve daha hızlı tükenecektir. Bu nedenle de tam olarak sizinle ilgili kitleye gösterimlerinizi yapamayabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Orta seviyede bir hedefleme yapmanız hem erişiminizin hem de kullandığınız bütçenin daha dengeli olmasını sağlar. Buna dikkat ettiğinizde reklamlarınızdan daha fazla sonuç almaya başlarsınız.

Farklı platformlara göre reklamları optimize etmemek

Herbir sosyal platform kendine has reklam modeline ve dinamiğine sahiptir. Tek tip bir reklam hazırlayarak, tüm platformlarda bu reklam ile ilerlemek reklamlarınızın iyi sonuç alamamasına neden olacaktır. Bu nedenle de farklı platformlara göre farklı reklam kampanyaları oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle herbir platform için farklı bir reklam içeriği ile mecraya özgün içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Tek tip reklam içeriği hazırlamak

Sosyal platform üzerinde reklam içerikleri oluştururken yapılan yanlışlardan biri de tek tip reklam içeriği hazırlamaktır. Birden fazla reklam kampanya içeriğiniz olması gerekir. Çünkü herbir hedef kitle için farklı bir yaklaşımınız olması gerektiği gibi farklı satın alma döngüsünde olan kullanıcılar için de farklı reklamlar sunmanız gerekir. Bununla beraber ilk başlarda reklam modellerini de test ederken, farklı içeriklerle bu testleri yapmanız, doğru reklam modellerini ve hedeflemeleri de bulmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Eyleme çağrı ifadelerini kullanmamak

Yapılan hatalardan biri de reklamlarda eyleme çağrı ifadelerini kullanmamaktır. Reklamınızla karşılaşan kullanıcılara belli bir eyleme geçmeleri için yönlendirmeler yapmanız gerekir. Farklı reklamlarda farklı ifadeleri kullanarak, kullanıcıları reklamınızla etkleşime girmeye yönlendirmelisiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Reklamlarda sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak

Sosyal platform reklamlarınızda yönlendirme linkleri verirken sadece ana sayfaya yönlendirme yapmamanız gerekir. Özellikle belli bir ürün ya da hizmetten bahsediyorsanız, reklam linkinizin doğrudan bu ürün ya da hizmetin olduğu varış sayfasına gitmesi gerekir. Böyle bir durumda ana sayfaya yönlendirirseniz kullanıcı ürünü aramakla ilgilenmeyecek ve siteyi terk edecektir. Reklamlarınız tık alsa dahi, kullanıcılar ilgili ürün sayfasına gitmedikleri için ürün satın almayacaklardır ve yatırım getiriniz düşecekrtir. Bu nedenle de reklamlarınızda kullandığınız yönlendirme linklerine de dikkat etmeniz de yarar var.

Ölçümlemeleri yapmamak

Sosyal platform reklamlarınızın ölçümlemelerini de yapmamanız gerekir. Reklam performans analizlerinizi yapmadığınızda nasıl sonuçlar aldığınızı göremezsiniz ve bu da çalışmalarınızın ne durumda olduğunu anlamamanıza neden olur. Reklamlarınızın performansını iyileştirmek ve yaptığınız çalışmaları geliştirmek için de düzenli olarak reklam ölçümlemelerinizi yapmanız ve bu analizler sonrasında da reklam stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan