Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size kazanç sağlar hem de istediğiniz sonuçları almanızı sağlar. Ancak sosyal platform reklamlarına yeni başlayanların yaptığı bazı hatalar onlara pahalıya patlayabilmekte. Bu yazımızda da sık yapılan reklam hatalarının üzerinde duracağız.

Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar

Hedefleri belirlememek

Sosyal platform reklamları verirken yapılan en büyük yanlışlardan biri de hedefleri belirlemeden rastgele reklam vermektir. Sosyal ağlar üzerinde birçok farklı reklam modeli var ve hepsinin sağladığı getiri de farklıdır. Bu nedenle de öncelikli olarak hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Böylelikle hangi reklam modellerini nasıl kullanmanız gerektiğini de belirleyebilirsiniz.

Bir strateji oluşturmamak

Sosyal platform reklamları verirken yapılan yanlışlardan biri de belli bir strateji oluşturmamaktır. Hedefler belirlenmeden ve bir strateji oluşturmadan reklam kampanyaları oluşturmak, çalışmalarınızdan geri dönüşüm alamamanıza neden olur. Belli bir reklam strateji oluşturmanız ve bir plan dahilinde elinizdeki bütçeyi doğru reklam modellerine yatırmanız, reklamlarınızın performansını artırırken, beklediğiniz sonuçları da almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Hedef kitle analizinin yapılmaması

Sosyal platform üzerindeki çalışmalarda yapılan hatalardan biri de hedef kitleyi analiz etmemektir. Markanızın ulaşmak istediği kitleye ulaşabilmek için onların beklentilerini anlamanız ve isteklerini öğrenmeniz gerekir. Hedef kitle analizi yapmadığınızda reklamlarınızı doğru bir şekilde hedefleyemeyeceğiniz için reklamlarınızın performansı düşecektir. Doğru hedeflemeleri yapabilmek ve sosyal ağlardaki pazarlama çalışmalarınızda daha fazla etkileşim alabilmek için hedef kitle analizini yapmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Çok dar ya da çok geniş hedefleme yapmak

Reklam hedeflemeleri de sık yapılan yanlışlardan biri. Sosyal platform reklamlarınızda hedeflemelerinizi yaparken çok dar bir hedef kitle seçerseniz, reklamlarınız yeterli sayıda kişiye ulaşmayacaktır. Bu da reklam bütçenizin boşa harcanmasına neden olabilir.

Eğer çok geniş bir kitleye reklam çıkarsanız, bu sefer de reklamanızın performansı düşecektir. Çünkü çok fazla erişim için reklam bütçeniz daha fazla kullanılacaktır ve daha hızlı tükenecektir. Bu nedenle de tam olarak sizinle ilgili kitleye gösterimlerinizi yapamayabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Orta seviyede bir hedefleme yapmanız hem erişiminizin hem de kullandığınız bütçenin daha dengeli olmasını sağlar. Buna dikkat ettiğinizde reklamlarınızdan daha fazla sonuç almaya başlarsınız.

Farklı platformlara göre reklamları optimize etmemek

Herbir sosyal platform kendine has reklam modeline ve dinamiğine sahiptir. Tek tip bir reklam hazırlayarak, tüm platformlarda bu reklam ile ilerlemek reklamlarınızın iyi sonuç alamamasına neden olacaktır. Bu nedenle de farklı platformlara göre farklı reklam kampanyaları oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle herbir platform için farklı bir reklam içeriği ile mecraya özgün içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

Tek tip reklam içeriği hazırlamak

Sosyal platform üzerinde reklam içerikleri oluştururken yapılan yanlışlardan biri de tek tip reklam içeriği hazırlamaktır. Birden fazla reklam kampanya içeriğiniz olması gerekir. Çünkü herbir hedef kitle için farklı bir yaklaşımınız olması gerektiği gibi farklı satın alma döngüsünde olan kullanıcılar için de farklı reklamlar sunmanız gerekir. Bununla beraber ilk başlarda reklam modellerini de test ederken, farklı içeriklerle bu testleri yapmanız, doğru reklam modellerini ve hedeflemeleri de bulmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Eyleme çağrı ifadelerini kullanmamak

Yapılan hatalardan biri de reklamlarda eyleme çağrı ifadelerini kullanmamaktır. Reklamınızla karşılaşan kullanıcılara belli bir eyleme geçmeleri için yönlendirmeler yapmanız gerekir. Farklı reklamlarda farklı ifadeleri kullanarak, kullanıcıları reklamınızla etkleşime girmeye yönlendirmelisiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Reklamlarda sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak

Sosyal platform reklamlarınızda yönlendirme linkleri verirken sadece ana sayfaya yönlendirme yapmamanız gerekir. Özellikle belli bir ürün ya da hizmetten bahsediyorsanız, reklam linkinizin doğrudan bu ürün ya da hizmetin olduğu varış sayfasına gitmesi gerekir. Böyle bir durumda ana sayfaya yönlendirirseniz kullanıcı ürünü aramakla ilgilenmeyecek ve siteyi terk edecektir. Reklamlarınız tık alsa dahi, kullanıcılar ilgili ürün sayfasına gitmedikleri için ürün satın almayacaklardır ve yatırım getiriniz düşecekrtir. Bu nedenle de reklamlarınızda kullandığınız yönlendirme linklerine de dikkat etmeniz de yarar var.

Ölçümlemeleri yapmamak

Sosyal platform reklamlarınızın ölçümlemelerini de yapmamanız gerekir. Reklam performans analizlerinizi yapmadığınızda nasıl sonuçlar aldığınızı göremezsiniz ve bu da çalışmalarınızın ne durumda olduğunu anlamamanıza neden olur. Reklamlarınızın performansını iyileştirmek ve yaptığınız çalışmaları geliştirmek için de düzenli olarak reklam ölçümlemelerinizi yapmanız ve bu analizler sonrasında da reklam stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan