Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar

12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar

Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız.

2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya başlamak doğru olacak. 2018’de sıklıkla başvurulan sosyal medya yöntemleri 2019’da da yine karşımızda olmaya devam ederken, bazı uygulamalar ise popülerliğini biraz daha geride bırakacak.

Sosyal medya trendleri

2019 yılında da markalar sosyal mecralar üzerinden takipçilerine ve yeni hedef kitlelerine ulaşmaya çalışacaklar. Gerek reklamlar ile gerekse de organik olarak takipçilerini e-ticaret sitelerine çekerek satışlarını ve geri dönüşümlerini artırmak isteyen markaların, 2019’da takip etmesi gereken sosyal medya trendlerini ise şöyle sıralayabiliriz:

Video içerikler

2019’da yükselişi devam edecek olan içerik türü video olacak. İnternet kullanıcıları video içerikleri daha fazla tercih ediyor ve bu içeriklerin sağladığı geri dönüşümler de doğal olarak daha fazla oluyor.

2019 yılında yazılı ya da görsel içeriklerden çok video içeriklere olan ilgi daha da artacağı için markaların pazarlama ve içerik çalışmalarında videolara daha fazla yönelmesi, sosyal mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmelerine yardımcı olacaktır.

Dikey video formatı ve sosyal TV yayınları

Video içerikler yaygınlaşırken bir yanda da standart 16:9, yatay Full HD videolar yerini dikey formattaki 9:16 Full HD videolara yerini bırakmaya başlıyor. Bunun nedeni ise kullanıcıların akıllı telefonlarından daha fazla video içerik tüketiyor oluşu. Kullanıcıların akıllı telefonları başında geçirdikleri süre ve video içeriklere olan ilgileri artıkça kullanıcıların daha kolay bir şekilde izleyebilecekleri dikey formatlı videolar da yaygınlaşmaya başlıyor.

İlgili rehber: Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

Dikey formatlı videoların yaygınlaşmasıyla beraber sosyal TV kullanımı da artmaya başlıyor. Özellikle birkaç ay önce kullanıma açılan Instagram TV bu sosyal TV’lerden biri olarak öne çıkıyor. Markalar burada daha uzun video içerikler yayınlayarak, takipçilerine bu şekilde ulaşabiliyorlar.

Bununla beraber dünyanın en büyük video platformu Youtube da Hikaye formatlı video paylaşımlarına izin vermeye başladı. Böylelikle video içerik üreticileri takipçilerine ulaşabilmek için mobil cihazlardan görünen bu Youtube Hikayeler ile farklı pazarlama çalışmaları yapabilecekler. Youtube Hikayeler’in farkı ise burada yayınlanan içerikler 1 hafta süre ile yayında olabilecek. Bu sayede günlük paylaşımlar yerine daha uzun vadeli yayınlar yapılabilecek.

Canlı yayınların yükselişi

Instagram’ın yoğun bir şekilde kullanılmasıyla beraber canlı yayınlara olan ilgi de önemli bir şekilde artmaya başladı. Daha öncesinde Youtube ve Facebook üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyordu; ancak canlı yayınların yükselişi özellikle Instagram’da da bu özelliğin kullanılmasıyla başladı.

Markalar takipçileriyle daha kişisel bir iletişim kurmak ve markalarını daha ilginç bir hale getirmek için canlı yayınlardan yararlanıyorlar ve 2019’da da bu trend devam edecek gibi görünüyor.

Sosyal medya trendleri takipçilerinizle kurduğunuz iletişimi güçlendirmek için oldukça önemli. Bu sebeple de sosyal medya planlarınıza canlı yayınları da dahil etmeye özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Mikro Influencerlar ile çalışmak

Influencer marketing, son yıllarda oldukça popülerleşen pazarlama kanallarından biri. Ancak 2019’da bu kanal üzerinde bir takım değişiklikler görülebilir. Birçok firma özellikle büyük hesaplarla bu çalışmaları tercih ediyor olsa da 2019 sosyal medya trendlerine baktığımızda, daha az takipçisi olan ancak belli bir hedef kitleye ulaşan hesaplarla yapılan çalışmaların daha ön plana çıkacağı görülüyor.

“sosyal

Bunun sebebi ise mikro Influencer’lar niş bir kitleye ulaştıkları için doğrudan kendi paylaşımlarına ilgi duyan kişilere ulaşırlar. Belli bir rutinleri ve paylaşım amaçları vardır ve markalar kendi stratejilerine ve içeriklerine yakın bir mikro hesapla çalıştıklarında aslında daha doğru bir hedef kitleye ulaşırlar. Macro hesapların hedef kitlesi çok değişken olacağı için, yaptığınız çalışmalar doğru ve istediğiniz kişilere ulaşmayabilir. Mikro hesaplarla çalışma konusunda bilgi almak için Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Müşteri desteğinde daha hızlı geri dönüşler

Sosyal mecralar hiçbir zaman uymaz ve bu da kullanıcılarla bu mecralarda etkileşime geçerken, 7/24 aktif olma zorunluluğunu getirebilir. Tabii ki bu her firma için mümkün olan bir yaklaşım olmadığı gibi karşılanması da zor bir taleptir.

7/24 aktif olmasa bile markaların sosyal mecralar üzerinde takipçilerine daha hızlı geri dönüş sağlaması 2019’da daha önemli bir hal alacak. Tüketiciler bu konuda oldukça katı bir yaklaşım sergileyebiliyorlar ve kendilerine hızlı bir şekilde yanıt verilmediğinde tepki gösterebiliyorlar.

Bu tepkileri azaltmak ve onlara iyi bir hizmet sağlamak için profilinizde müşteri desteği için çalışma saatlerini belirtebilir ve ortalama olarak ne kadarlık bir sürede onlara geri dönüş sağladığınızı da not olarak ekleyebilirsiniz. Böylelikle onları bilgilendirmiş olur ve gelecek tepkileri de en aza indirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın