Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar

12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar

Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız.

2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya başlamak doğru olacak. 2018’de sıklıkla başvurulan sosyal medya yöntemleri 2019’da da yine karşımızda olmaya devam ederken, bazı uygulamalar ise popülerliğini biraz daha geride bırakacak.

Sosyal medya trendleri

2019 yılında da markalar sosyal mecralar üzerinden takipçilerine ve yeni hedef kitlelerine ulaşmaya çalışacaklar. Gerek reklamlar ile gerekse de organik olarak takipçilerini e-ticaret sitelerine çekerek satışlarını ve geri dönüşümlerini artırmak isteyen markaların, 2019’da takip etmesi gereken sosyal medya trendlerini ise şöyle sıralayabiliriz:

Video içerikler

2019’da yükselişi devam edecek olan içerik türü video olacak. İnternet kullanıcıları video içerikleri daha fazla tercih ediyor ve bu içeriklerin sağladığı geri dönüşümler de doğal olarak daha fazla oluyor.

2019 yılında yazılı ya da görsel içeriklerden çok video içeriklere olan ilgi daha da artacağı için markaların pazarlama ve içerik çalışmalarında videolara daha fazla yönelmesi, sosyal mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmelerine yardımcı olacaktır.

Dikey video formatı ve sosyal TV yayınları

Video içerikler yaygınlaşırken bir yanda da standart 16:9, yatay Full HD videolar yerini dikey formattaki 9:16 Full HD videolara yerini bırakmaya başlıyor. Bunun nedeni ise kullanıcıların akıllı telefonlarından daha fazla video içerik tüketiyor oluşu. Kullanıcıların akıllı telefonları başında geçirdikleri süre ve video içeriklere olan ilgileri artıkça kullanıcıların daha kolay bir şekilde izleyebilecekleri dikey formatlı videolar da yaygınlaşmaya başlıyor.

İlgili rehber: Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

Dikey formatlı videoların yaygınlaşmasıyla beraber sosyal TV kullanımı da artmaya başlıyor. Özellikle birkaç ay önce kullanıma açılan Instagram TV bu sosyal TV’lerden biri olarak öne çıkıyor. Markalar burada daha uzun video içerikler yayınlayarak, takipçilerine bu şekilde ulaşabiliyorlar.

Bununla beraber dünyanın en büyük video platformu Youtube da Hikaye formatlı video paylaşımlarına izin vermeye başladı. Böylelikle video içerik üreticileri takipçilerine ulaşabilmek için mobil cihazlardan görünen bu Youtube Hikayeler ile farklı pazarlama çalışmaları yapabilecekler. Youtube Hikayeler’in farkı ise burada yayınlanan içerikler 1 hafta süre ile yayında olabilecek. Bu sayede günlük paylaşımlar yerine daha uzun vadeli yayınlar yapılabilecek.

Canlı yayınların yükselişi

Instagram’ın yoğun bir şekilde kullanılmasıyla beraber canlı yayınlara olan ilgi de önemli bir şekilde artmaya başladı. Daha öncesinde Youtube ve Facebook üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyordu; ancak canlı yayınların yükselişi özellikle Instagram’da da bu özelliğin kullanılmasıyla başladı.

Markalar takipçileriyle daha kişisel bir iletişim kurmak ve markalarını daha ilginç bir hale getirmek için canlı yayınlardan yararlanıyorlar ve 2019’da da bu trend devam edecek gibi görünüyor.

Sosyal medya trendleri takipçilerinizle kurduğunuz iletişimi güçlendirmek için oldukça önemli. Bu sebeple de sosyal medya planlarınıza canlı yayınları da dahil etmeye özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Mikro Influencerlar ile çalışmak

Influencer marketing, son yıllarda oldukça popülerleşen pazarlama kanallarından biri. Ancak 2019’da bu kanal üzerinde bir takım değişiklikler görülebilir. Birçok firma özellikle büyük hesaplarla bu çalışmaları tercih ediyor olsa da 2019 sosyal medya trendlerine baktığımızda, daha az takipçisi olan ancak belli bir hedef kitleye ulaşan hesaplarla yapılan çalışmaların daha ön plana çıkacağı görülüyor.

“sosyal

Bunun sebebi ise mikro Influencer’lar niş bir kitleye ulaştıkları için doğrudan kendi paylaşımlarına ilgi duyan kişilere ulaşırlar. Belli bir rutinleri ve paylaşım amaçları vardır ve markalar kendi stratejilerine ve içeriklerine yakın bir mikro hesapla çalıştıklarında aslında daha doğru bir hedef kitleye ulaşırlar. Macro hesapların hedef kitlesi çok değişken olacağı için, yaptığınız çalışmalar doğru ve istediğiniz kişilere ulaşmayabilir. Mikro hesaplarla çalışma konusunda bilgi almak için Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Müşteri desteğinde daha hızlı geri dönüşler

Sosyal mecralar hiçbir zaman uymaz ve bu da kullanıcılarla bu mecralarda etkileşime geçerken, 7/24 aktif olma zorunluluğunu getirebilir. Tabii ki bu her firma için mümkün olan bir yaklaşım olmadığı gibi karşılanması da zor bir taleptir.

7/24 aktif olmasa bile markaların sosyal mecralar üzerinde takipçilerine daha hızlı geri dönüş sağlaması 2019’da daha önemli bir hal alacak. Tüketiciler bu konuda oldukça katı bir yaklaşım sergileyebiliyorlar ve kendilerine hızlı bir şekilde yanıt verilmediğinde tepki gösterebiliyorlar.

Bu tepkileri azaltmak ve onlara iyi bir hizmet sağlamak için profilinizde müşteri desteği için çalışma saatlerini belirtebilir ve ortalama olarak ne kadarlık bir sürede onlara geri dönüş sağladığınızı da not olarak ekleyebilirsiniz. Böylelikle onları bilgilendirmiş olur ve gelecek tepkileri de en aza indirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan