fbpx

Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar

12 Aralık 2018
Sinan Oypan

Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız.

2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya başlamak doğru olacak. 2018’de sıklıkla başvurulan sosyal medya yöntemleri 2019’da da yine karşımızda olmaya devam ederken, bazı uygulamalar ise popülerliğini biraz daha geride bırakacak.

Sosyal medya trendleri

2019 yılında da markalar sosyal mecralar üzerinden takipçilerine ve yeni hedef kitlelerine ulaşmaya çalışacaklar. Gerek reklamlar ile gerekse de organik olarak takipçilerini e-ticaret sitelerine çekerek satışlarını ve geri dönüşümlerini artırmak isteyen markaların, 2019’da takip etmesi gereken sosyal medya trendlerini ise şöyle sıralayabiliriz:

Video içerikler

2019’da yükselişi devam edecek olan içerik türü video olacak. İnternet kullanıcıları video içerikleri daha fazla tercih ediyor ve bu içeriklerin sağladığı geri dönüşümler de doğal olarak daha fazla oluyor.

2019 yılında yazılı ya da görsel içeriklerden çok video içeriklere olan ilgi daha da artacağı için markaların pazarlama ve içerik çalışmalarında videolara daha fazla yönelmesi, sosyal mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmelerine yardımcı olacaktır.

Dikey video formatı ve sosyal TV yayınları

Video içerikler yaygınlaşırken bir yanda da standart 16:9, yatay Full HD videolar yerini dikey formattaki 9:16 Full HD videolara yerini bırakmaya başlıyor. Bunun nedeni ise kullanıcıların akıllı telefonlarından daha fazla video içerik tüketiyor oluşu. Kullanıcıların akıllı telefonları başında geçirdikleri süre ve video içeriklere olan ilgileri artıkça kullanıcıların daha kolay bir şekilde izleyebilecekleri dikey formatlı videolar da yaygınlaşmaya başlıyor.

İlgili rehber: Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

Dikey formatlı videoların yaygınlaşmasıyla beraber sosyal TV kullanımı da artmaya başlıyor. Özellikle birkaç ay önce kullanıma açılan Instagram TV bu sosyal TV’lerden biri olarak öne çıkıyor. Markalar burada daha uzun video içerikler yayınlayarak, takipçilerine bu şekilde ulaşabiliyorlar.

Bununla beraber dünyanın en büyük video platformu Youtube da Hikaye formatlı video paylaşımlarına izin vermeye başladı. Böylelikle video içerik üreticileri takipçilerine ulaşabilmek için mobil cihazlardan görünen bu Youtube Hikayeler ile farklı pazarlama çalışmaları yapabilecekler. Youtube Hikayeler’in farkı ise burada yayınlanan içerikler 1 hafta süre ile yayında olabilecek. Bu sayede günlük paylaşımlar yerine daha uzun vadeli yayınlar yapılabilecek.

Canlı yayınların yükselişi

Instagram’ın yoğun bir şekilde kullanılmasıyla beraber canlı yayınlara olan ilgi de önemli bir şekilde artmaya başladı. Daha öncesinde Youtube ve Facebook üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyordu; ancak canlı yayınların yükselişi özellikle Instagram’da da bu özelliğin kullanılmasıyla başladı.

Markalar takipçileriyle daha kişisel bir iletişim kurmak ve markalarını daha ilginç bir hale getirmek için canlı yayınlardan yararlanıyorlar ve 2019’da da bu trend devam edecek gibi görünüyor.

Sosyal medya trendleri takipçilerinizle kurduğunuz iletişimi güçlendirmek için oldukça önemli. Bu sebeple de sosyal medya planlarınıza canlı yayınları da dahil etmeye özen göstermelisiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Mikro Influencerlar ile çalışmak

Influencer marketing, son yıllarda oldukça popülerleşen pazarlama kanallarından biri. Ancak 2019’da bu kanal üzerinde bir takım değişiklikler görülebilir. Birçok firma özellikle büyük hesaplarla bu çalışmaları tercih ediyor olsa da 2019 sosyal medya trendlerine baktığımızda, daha az takipçisi olan ancak belli bir hedef kitleye ulaşan hesaplarla yapılan çalışmaların daha ön plana çıkacağı görülüyor.

“sosyal

Bunun sebebi ise mikro Influencer’lar niş bir kitleye ulaştıkları için doğrudan kendi paylaşımlarına ilgi duyan kişilere ulaşırlar. Belli bir rutinleri ve paylaşım amaçları vardır ve markalar kendi stratejilerine ve içeriklerine yakın bir mikro hesapla çalıştıklarında aslında daha doğru bir hedef kitleye ulaşırlar. Macro hesapların hedef kitlesi çok değişken olacağı için, yaptığınız çalışmalar doğru ve istediğiniz kişilere ulaşmayabilir. Mikro hesaplarla çalışma konusunda bilgi almak için Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Müşteri desteğinde daha hızlı geri dönüşler

Sosyal mecralar hiçbir zaman uymaz ve bu da kullanıcılarla bu mecralarda etkileşime geçerken, 7/24 aktif olma zorunluluğunu getirebilir. Tabii ki bu her firma için mümkün olan bir yaklaşım olmadığı gibi karşılanması da zor bir taleptir.

7/24 aktif olmasa bile markaların sosyal mecralar üzerinde takipçilerine daha hızlı geri dönüş sağlaması 2019’da daha önemli bir hal alacak. Tüketiciler bu konuda oldukça katı bir yaklaşım sergileyebiliyorlar ve kendilerine hızlı bir şekilde yanıt verilmediğinde tepki gösterebiliyorlar.

Bu tepkileri azaltmak ve onlara iyi bir hizmet sağlamak için profilinizde müşteri desteği için çalışma saatlerini belirtebilir ve ortalama olarak ne kadarlık bir sürede onlara geri dönüş sağladığınızı da not olarak ekleyebilirsiniz. Böylelikle onları bilgilendirmiş olur ve gelecek tepkileri de en aza indirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan