Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu mecralar üzerindeki reklamlar sayesinde de satışa yönlendirme için de öne çıkan bir araç. Peki, sosyal ağlar markalara tam olarak ne gibi yararlar sağlıyor?

Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Marka bilinirliğini artırır

Sosyal medyanın yararları arasında ilk öne çıkan marka bilinirliğini artırma çıkmakta. Bunun nedeni de hem organik olarak hem de reklam kampanyaları ile markalar sosyal ağlar üzerindeki görünürlüklerini ciddi şekilde artırabilmekteler. İçerik paylaşımı yapmak, organik olarak tüketicilere ulaşarak kullanıcılarla etkileşime geçmek bu süreçte markaların isimlerini duyurmalarını sağlar.

Sosyal ağlar aynı zamanda büyük reklam platformlarıdır ve bu mecraların milyonlarda kullanıcı bulunur. Bu platformlar üzerinde reklamlar yayınlamak ve sürekli olarak görünürlüğünüzü artırmak da markanızın daha fazla tanınmasına yardımcı olur.

Web sitesine trafik sağlar

E-ticaret sitenize trafik çekmek için de sosyal medyadan yararlanabilirsiniz. SEO çalışmaları ile organik trafik çekmek uzun vadeli bir yatırımdır ve uzun vadede şirketinize ciddi trafik getirebilir. Ancak bunun yanı sıra hızlı bir şekilde trafik çekerek, kullanıcılara ulaşmak için de sosyal ağların bir yararı bulunuyor. Facebook, Twitter, Youtube ve Linkedin gibi platformlarda, yaptığınız paylaşımlarda doğrudan link paylaşımları yaparak, organik yollarla da kullanıcıları web sitenize çekebilir ve bir yönlendirme trafiği sağlayabilirsiniz.

Buna ek olarak bu platformların reklam araçlarını kullanarak reklam kampanyaları oluşturduğunuzda yine reklamlarınızı gören ve onlara tıklayan kullanıcıları sitenize çekebilirsiniz.

İlgili rehber: İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

Burada Instagram’ı ayrıca ele almak istedik; çünkü Instagram üzeridne normal paylaşımlar yaptığınızda doğrudan bir link ekleyememektesiniz. Hikaye paylaşımlarında ise 10 bin takipçinin üzerindeki hesaplar dışarıya yönlendirme linki paylaşabilmekte. Bunlar haricinde Instagram’da reklam vermediğiniz sürece dışarı link paylaşımını sadece profilinizin hakkımızda bölümü altında yapabilmektesiniz. Ancak reklamları kullandığınızda yine e-ticaret sitenize ciddi bir trafik çekme potansiyeliniz olmaktadır.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Geri dönüşüm oranlarınızı artırırsınız

İnternet kullanıcıları, zamanlarının büyük bir bölümünü sosyal ağlar üzerinde geçirmekte. Bu sebeple de markaların sosyal ağlar üzerinde yer almaları, aktif bir şekilde paylaşımlar yapmaları ve tüketicilerle iletişime geçmeleri de geri dönüşüm oranlarını artırmalarına ciddi şekilde yarar sağlar.

Marka bilinirliğini artırarak, web sitesine daha fazla trafik çekmek, yaptığınız pazarlama çalışmalarının genele vurulduğunda aldığı geri dönüşüm oranlarının artmasına da yardımcı olur. Sosyal medyanın yararları üzerinde durduğumuzda da genel geri dönüşümleri artırmak bu listede yer almakta.

Müşteri hizmet kalitesini artırır

Sosyal ağlar üzerinde yer aldığınızda, müşteri hizmet kalitenizi de artırabilirsiniz. Satış öncesi ve sonrasında size ulaşan tüketicilerin sorularını yanıtlamak, onların sorunlarını çözmek ve onlara yardımcı olmak müşteri hizmet kalitenizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri hizmet kalitenizi artırmanız da takipçilerinizin markanıza daha fazla bağlanmasını sağladığı için de marka itibarınızı artırmanıza da yardımcı olur. Bu da sosyal medyanın sağladığı başka bir faydadır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Marka sadakatini artırabilirsiniz

Marka ve ürün bilinirliğinin artması, müşteri desteği sunarak hizmet kalitesini geliştirmek ve ürettiğiniz içeriklerle kullanıcılarla bir iletişim kurarak, bir topluluk yaratmanız da marka sadakatini artırmanıza yardmcı olur. Tüketicileri bir topluluk altında buluşturmanız, onların ihtiyaçlarını anlayarak onlara çözüm sunmanız ve bunu sosyal ağlar üzerinde yapmanız, başka kullanıcıların da, müşterilerinize verdiğiniz değeri görmelerini sağlayacağı için markanıza bağlanmalarını sağlar.

Hedef kitlenizi daha iyi tanırsınız

Sosyal medyanın yararları arasında hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmek de bulunuyor. Paylaştığınız içeriklere aldığınız yorumlar, etkileşimleriniz, takipçilerinizin yaptıkları yorumlar, reklamlarınıza verdikleri tepkiler onlar hakkında daha fazla bilgi toplamanıza yardımcı olur. Onlar hakkında daha fazla bilgi toplamanız, ilgi alanlarını anlamanız da yeni reklam ve içerik stratejileri oluşturmanıza yardımcı olacağı için oldukça önemlidir. Onları tanımanız, onların ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak ve onları satın almaya yönlendirecek planlar yapmanıza yardımcı olur.

Buna ek olarak sosyal ağların istatistik özellikleri sayesinde takipçilerinizin demografik bilgileri, ilgi alanları ve sosyal ağları ne sıklıkta ve ne zaman kullandıklarına dair de bilgiler toplayabilirsiniz. Bu sayede de yine hedeflemelerinizi daha iyi yapabilirsiniz.

Markanızın hikayesini anlatabilirsiniz

Sosyal ağlar üzerinde birçok farklı içerik paylaşabilirsiniz. Bunlardan biri de markanızın hikayesini anlatmaktır. Vizyonunuzu, değer verdiklerinizi ve markanızın kültürünü anlatmak için bu platformları kullanabilirsiniz. Markanızın hikayesini duyurmak ve sizinle aynı vizyonu paylaşan tüketicilere ulaşmak için de bu mecralar oldukça etkildir.

Ücretsiz olarak pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz

Bir sosyal medya hesabı açmak ücretsizdir ve bu da sosyal medyanın yararları arasında en önemlilerinden biridi; çünkü özellikle yeni girişimlerin pazarlama bütçeleri düşük olabiliyor. Bu durumda da tanıtım yapmaları zorlaşıyor. Ancak sosyal ağlar üzerinde içerik üretimi ile pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Bu sayede firmalar marka tanıtımlarını yaparken, yeni hedef kitlelere de ulaşabilmekteler.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Organik olarak sayfanızı büyütebilmek için farklı içerikler üretmeniz ve kullanıcılarla etkileşime girmeniz önemlidir. Bunu sağladığınızda hem organik olarak sitenize trafik çekebilir hem de organik olarak marka tanıtımınızı yapabilirsiniz. Bunu sağlamak için bir içerik takvimi oluşturmanızda da faydaa vardır. Aşağıdaki rehberimizde bir içerik takvimini nasıl oluşturabileceğinizi de bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan