Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu mecralar üzerindeki reklamlar sayesinde de satışa yönlendirme için de öne çıkan bir araç. Peki, sosyal ağlar markalara tam olarak ne gibi yararlar sağlıyor?

Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Marka bilinirliğini artırır

Sosyal medyanın yararları arasında ilk öne çıkan marka bilinirliğini artırma çıkmakta. Bunun nedeni de hem organik olarak hem de reklam kampanyaları ile markalar sosyal ağlar üzerindeki görünürlüklerini ciddi şekilde artırabilmekteler. İçerik paylaşımı yapmak, organik olarak tüketicilere ulaşarak kullanıcılarla etkileşime geçmek bu süreçte markaların isimlerini duyurmalarını sağlar.

Sosyal ağlar aynı zamanda büyük reklam platformlarıdır ve bu mecraların milyonlarda kullanıcı bulunur. Bu platformlar üzerinde reklamlar yayınlamak ve sürekli olarak görünürlüğünüzü artırmak da markanızın daha fazla tanınmasına yardımcı olur.

Web sitesine trafik sağlar

E-ticaret sitenize trafik çekmek için de sosyal medyadan yararlanabilirsiniz. SEO çalışmaları ile organik trafik çekmek uzun vadeli bir yatırımdır ve uzun vadede şirketinize ciddi trafik getirebilir. Ancak bunun yanı sıra hızlı bir şekilde trafik çekerek, kullanıcılara ulaşmak için de sosyal ağların bir yararı bulunuyor. Facebook, Twitter, Youtube ve Linkedin gibi platformlarda, yaptığınız paylaşımlarda doğrudan link paylaşımları yaparak, organik yollarla da kullanıcıları web sitenize çekebilir ve bir yönlendirme trafiği sağlayabilirsiniz.

Buna ek olarak bu platformların reklam araçlarını kullanarak reklam kampanyaları oluşturduğunuzda yine reklamlarınızı gören ve onlara tıklayan kullanıcıları sitenize çekebilirsiniz.

İlgili rehber: İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

Burada Instagram’ı ayrıca ele almak istedik; çünkü Instagram üzeridne normal paylaşımlar yaptığınızda doğrudan bir link ekleyememektesiniz. Hikaye paylaşımlarında ise 10 bin takipçinin üzerindeki hesaplar dışarıya yönlendirme linki paylaşabilmekte. Bunlar haricinde Instagram’da reklam vermediğiniz sürece dışarı link paylaşımını sadece profilinizin hakkımızda bölümü altında yapabilmektesiniz. Ancak reklamları kullandığınızda yine e-ticaret sitenize ciddi bir trafik çekme potansiyeliniz olmaktadır.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Geri dönüşüm oranlarınızı artırırsınız

İnternet kullanıcıları, zamanlarının büyük bir bölümünü sosyal ağlar üzerinde geçirmekte. Bu sebeple de markaların sosyal ağlar üzerinde yer almaları, aktif bir şekilde paylaşımlar yapmaları ve tüketicilerle iletişime geçmeleri de geri dönüşüm oranlarını artırmalarına ciddi şekilde yarar sağlar.

Marka bilinirliğini artırarak, web sitesine daha fazla trafik çekmek, yaptığınız pazarlama çalışmalarının genele vurulduğunda aldığı geri dönüşüm oranlarının artmasına da yardımcı olur. Sosyal medyanın yararları üzerinde durduğumuzda da genel geri dönüşümleri artırmak bu listede yer almakta.

Müşteri hizmet kalitesini artırır

Sosyal ağlar üzerinde yer aldığınızda, müşteri hizmet kalitenizi de artırabilirsiniz. Satış öncesi ve sonrasında size ulaşan tüketicilerin sorularını yanıtlamak, onların sorunlarını çözmek ve onlara yardımcı olmak müşteri hizmet kalitenizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri hizmet kalitenizi artırmanız da takipçilerinizin markanıza daha fazla bağlanmasını sağladığı için de marka itibarınızı artırmanıza da yardımcı olur. Bu da sosyal medyanın sağladığı başka bir faydadır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Marka sadakatini artırabilirsiniz

Marka ve ürün bilinirliğinin artması, müşteri desteği sunarak hizmet kalitesini geliştirmek ve ürettiğiniz içeriklerle kullanıcılarla bir iletişim kurarak, bir topluluk yaratmanız da marka sadakatini artırmanıza yardmcı olur. Tüketicileri bir topluluk altında buluşturmanız, onların ihtiyaçlarını anlayarak onlara çözüm sunmanız ve bunu sosyal ağlar üzerinde yapmanız, başka kullanıcıların da, müşterilerinize verdiğiniz değeri görmelerini sağlayacağı için markanıza bağlanmalarını sağlar.

Hedef kitlenizi daha iyi tanırsınız

Sosyal medyanın yararları arasında hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmek de bulunuyor. Paylaştığınız içeriklere aldığınız yorumlar, etkileşimleriniz, takipçilerinizin yaptıkları yorumlar, reklamlarınıza verdikleri tepkiler onlar hakkında daha fazla bilgi toplamanıza yardımcı olur. Onlar hakkında daha fazla bilgi toplamanız, ilgi alanlarını anlamanız da yeni reklam ve içerik stratejileri oluşturmanıza yardımcı olacağı için oldukça önemlidir. Onları tanımanız, onların ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak ve onları satın almaya yönlendirecek planlar yapmanıza yardımcı olur.

Buna ek olarak sosyal ağların istatistik özellikleri sayesinde takipçilerinizin demografik bilgileri, ilgi alanları ve sosyal ağları ne sıklıkta ve ne zaman kullandıklarına dair de bilgiler toplayabilirsiniz. Bu sayede de yine hedeflemelerinizi daha iyi yapabilirsiniz.

Markanızın hikayesini anlatabilirsiniz

Sosyal ağlar üzerinde birçok farklı içerik paylaşabilirsiniz. Bunlardan biri de markanızın hikayesini anlatmaktır. Vizyonunuzu, değer verdiklerinizi ve markanızın kültürünü anlatmak için bu platformları kullanabilirsiniz. Markanızın hikayesini duyurmak ve sizinle aynı vizyonu paylaşan tüketicilere ulaşmak için de bu mecralar oldukça etkildir.

Ücretsiz olarak pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz

Bir sosyal medya hesabı açmak ücretsizdir ve bu da sosyal medyanın yararları arasında en önemlilerinden biridi; çünkü özellikle yeni girişimlerin pazarlama bütçeleri düşük olabiliyor. Bu durumda da tanıtım yapmaları zorlaşıyor. Ancak sosyal ağlar üzerinde içerik üretimi ile pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Bu sayede firmalar marka tanıtımlarını yaparken, yeni hedef kitlelere de ulaşabilmekteler.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Organik olarak sayfanızı büyütebilmek için farklı içerikler üretmeniz ve kullanıcılarla etkileşime girmeniz önemlidir. Bunu sağladığınızda hem organik olarak sitenize trafik çekebilir hem de organik olarak marka tanıtımınızı yapabilirsiniz. Bunu sağlamak için bir içerik takvimi oluşturmanızda da faydaa vardır. Aşağıdaki rehberimizde bir içerik takvimini nasıl oluşturabileceğinizi de bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Markethinkers
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Ticaret dünyasında üretim, satış ve pazarlama yapan çok sayıda firma vardır. Fakat söz konusu marka değeri olduğunda hepsinden bahsetmek mümkün değildir. Çünkü marka değeri, sadece ticari faaliyet göstererek yaratılabilen bir...
12 Mart 2022
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın