Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu mecralar üzerindeki reklamlar sayesinde de satışa yönlendirme için de öne çıkan bir araç. Peki, sosyal ağlar markalara tam olarak ne gibi yararlar sağlıyor?

Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Marka bilinirliğini artırır

Sosyal medyanın yararları arasında ilk öne çıkan marka bilinirliğini artırma çıkmakta. Bunun nedeni de hem organik olarak hem de reklam kampanyaları ile markalar sosyal ağlar üzerindeki görünürlüklerini ciddi şekilde artırabilmekteler. İçerik paylaşımı yapmak, organik olarak tüketicilere ulaşarak kullanıcılarla etkileşime geçmek bu süreçte markaların isimlerini duyurmalarını sağlar.

Sosyal ağlar aynı zamanda büyük reklam platformlarıdır ve bu mecraların milyonlarda kullanıcı bulunur. Bu platformlar üzerinde reklamlar yayınlamak ve sürekli olarak görünürlüğünüzü artırmak da markanızın daha fazla tanınmasına yardımcı olur.

Web sitesine trafik sağlar

E-ticaret sitenize trafik çekmek için de sosyal medyadan yararlanabilirsiniz. SEO çalışmaları ile organik trafik çekmek uzun vadeli bir yatırımdır ve uzun vadede şirketinize ciddi trafik getirebilir. Ancak bunun yanı sıra hızlı bir şekilde trafik çekerek, kullanıcılara ulaşmak için de sosyal ağların bir yararı bulunuyor. Facebook, Twitter, Youtube ve Linkedin gibi platformlarda, yaptığınız paylaşımlarda doğrudan link paylaşımları yaparak, organik yollarla da kullanıcıları web sitenize çekebilir ve bir yönlendirme trafiği sağlayabilirsiniz.

Buna ek olarak bu platformların reklam araçlarını kullanarak reklam kampanyaları oluşturduğunuzda yine reklamlarınızı gören ve onlara tıklayan kullanıcıları sitenize çekebilirsiniz.

İlgili rehber: İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

Burada Instagram’ı ayrıca ele almak istedik; çünkü Instagram üzeridne normal paylaşımlar yaptığınızda doğrudan bir link ekleyememektesiniz. Hikaye paylaşımlarında ise 10 bin takipçinin üzerindeki hesaplar dışarıya yönlendirme linki paylaşabilmekte. Bunlar haricinde Instagram’da reklam vermediğiniz sürece dışarı link paylaşımını sadece profilinizin hakkımızda bölümü altında yapabilmektesiniz. Ancak reklamları kullandığınızda yine e-ticaret sitenize ciddi bir trafik çekme potansiyeliniz olmaktadır.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Geri dönüşüm oranlarınızı artırırsınız

İnternet kullanıcıları, zamanlarının büyük bir bölümünü sosyal ağlar üzerinde geçirmekte. Bu sebeple de markaların sosyal ağlar üzerinde yer almaları, aktif bir şekilde paylaşımlar yapmaları ve tüketicilerle iletişime geçmeleri de geri dönüşüm oranlarını artırmalarına ciddi şekilde yarar sağlar.

Marka bilinirliğini artırarak, web sitesine daha fazla trafik çekmek, yaptığınız pazarlama çalışmalarının genele vurulduğunda aldığı geri dönüşüm oranlarının artmasına da yardımcı olur. Sosyal medyanın yararları üzerinde durduğumuzda da genel geri dönüşümleri artırmak bu listede yer almakta.

Müşteri hizmet kalitesini artırır

Sosyal ağlar üzerinde yer aldığınızda, müşteri hizmet kalitenizi de artırabilirsiniz. Satış öncesi ve sonrasında size ulaşan tüketicilerin sorularını yanıtlamak, onların sorunlarını çözmek ve onlara yardımcı olmak müşteri hizmet kalitenizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri hizmet kalitenizi artırmanız da takipçilerinizin markanıza daha fazla bağlanmasını sağladığı için de marka itibarınızı artırmanıza da yardımcı olur. Bu da sosyal medyanın sağladığı başka bir faydadır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Marka sadakatini artırabilirsiniz

Marka ve ürün bilinirliğinin artması, müşteri desteği sunarak hizmet kalitesini geliştirmek ve ürettiğiniz içeriklerle kullanıcılarla bir iletişim kurarak, bir topluluk yaratmanız da marka sadakatini artırmanıza yardmcı olur. Tüketicileri bir topluluk altında buluşturmanız, onların ihtiyaçlarını anlayarak onlara çözüm sunmanız ve bunu sosyal ağlar üzerinde yapmanız, başka kullanıcıların da, müşterilerinize verdiğiniz değeri görmelerini sağlayacağı için markanıza bağlanmalarını sağlar.

Hedef kitlenizi daha iyi tanırsınız

Sosyal medyanın yararları arasında hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmek de bulunuyor. Paylaştığınız içeriklere aldığınız yorumlar, etkileşimleriniz, takipçilerinizin yaptıkları yorumlar, reklamlarınıza verdikleri tepkiler onlar hakkında daha fazla bilgi toplamanıza yardımcı olur. Onlar hakkında daha fazla bilgi toplamanız, ilgi alanlarını anlamanız da yeni reklam ve içerik stratejileri oluşturmanıza yardımcı olacağı için oldukça önemlidir. Onları tanımanız, onların ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak ve onları satın almaya yönlendirecek planlar yapmanıza yardımcı olur.

Buna ek olarak sosyal ağların istatistik özellikleri sayesinde takipçilerinizin demografik bilgileri, ilgi alanları ve sosyal ağları ne sıklıkta ve ne zaman kullandıklarına dair de bilgiler toplayabilirsiniz. Bu sayede de yine hedeflemelerinizi daha iyi yapabilirsiniz.

Markanızın hikayesini anlatabilirsiniz

Sosyal ağlar üzerinde birçok farklı içerik paylaşabilirsiniz. Bunlardan biri de markanızın hikayesini anlatmaktır. Vizyonunuzu, değer verdiklerinizi ve markanızın kültürünü anlatmak için bu platformları kullanabilirsiniz. Markanızın hikayesini duyurmak ve sizinle aynı vizyonu paylaşan tüketicilere ulaşmak için de bu mecralar oldukça etkildir.

Ücretsiz olarak pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz

Bir sosyal medya hesabı açmak ücretsizdir ve bu da sosyal medyanın yararları arasında en önemlilerinden biridi; çünkü özellikle yeni girişimlerin pazarlama bütçeleri düşük olabiliyor. Bu durumda da tanıtım yapmaları zorlaşıyor. Ancak sosyal ağlar üzerinde içerik üretimi ile pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Bu sayede firmalar marka tanıtımlarını yaparken, yeni hedef kitlelere de ulaşabilmekteler.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Organik olarak sayfanızı büyütebilmek için farklı içerikler üretmeniz ve kullanıcılarla etkileşime girmeniz önemlidir. Bunu sağladığınızda hem organik olarak sitenize trafik çekebilir hem de organik olarak marka tanıtımınızı yapabilirsiniz. Bunu sağlamak için bir içerik takvimi oluşturmanızda da faydaa vardır. Aşağıdaki rehberimizde bir içerik takvimini nasıl oluşturabileceğinizi de bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin