Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

18 Nisan 2020
Sinan Oypan

Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu mecralar üzerindeki reklamlar sayesinde de satışa yönlendirme için de öne çıkan bir araç. Peki, sosyal ağlar markalara tam olarak ne gibi yararlar sağlıyor?

Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Marka bilinirliğini artırır

Sosyal medyanın yararları arasında ilk öne çıkan marka bilinirliğini artırma çıkmakta. Bunun nedeni de hem organik olarak hem de reklam kampanyaları ile markalar sosyal ağlar üzerindeki görünürlüklerini ciddi şekilde artırabilmekteler. İçerik paylaşımı yapmak, organik olarak tüketicilere ulaşarak kullanıcılarla etkileşime geçmek bu süreçte markaların isimlerini duyurmalarını sağlar.

Sosyal ağlar aynı zamanda büyük reklam platformlarıdır ve bu mecraların milyonlarda kullanıcı bulunur. Bu platformlar üzerinde reklamlar yayınlamak ve sürekli olarak görünürlüğünüzü artırmak da markanızın daha fazla tanınmasına yardımcı olur.

Web sitesine trafik sağlar

E-ticaret sitenize trafik çekmek için de sosyal medyadan yararlanabilirsiniz. SEO çalışmaları ile organik trafik çekmek uzun vadeli bir yatırımdır ve uzun vadede şirketinize ciddi trafik getirebilir. Ancak bunun yanı sıra hızlı bir şekilde trafik çekerek, kullanıcılara ulaşmak için de sosyal ağların bir yararı bulunuyor. Facebook, Twitter, Youtube ve Linkedin gibi platformlarda, yaptığınız paylaşımlarda doğrudan link paylaşımları yaparak, organik yollarla da kullanıcıları web sitenize çekebilir ve bir yönlendirme trafiği sağlayabilirsiniz.

Buna ek olarak bu platformların reklam araçlarını kullanarak reklam kampanyaları oluşturduğunuzda yine reklamlarınızı gören ve onlara tıklayan kullanıcıları sitenize çekebilirsiniz.

İlgili rehber: İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

Burada Instagram’ı ayrıca ele almak istedik; çünkü Instagram üzeridne normal paylaşımlar yaptığınızda doğrudan bir link ekleyememektesiniz. Hikaye paylaşımlarında ise 10 bin takipçinin üzerindeki hesaplar dışarıya yönlendirme linki paylaşabilmekte. Bunlar haricinde Instagram’da reklam vermediğiniz sürece dışarı link paylaşımını sadece profilinizin hakkımızda bölümü altında yapabilmektesiniz. Ancak reklamları kullandığınızda yine e-ticaret sitenize ciddi bir trafik çekme potansiyeliniz olmaktadır.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Geri dönüşüm oranlarınızı artırırsınız

İnternet kullanıcıları, zamanlarının büyük bir bölümünü sosyal ağlar üzerinde geçirmekte. Bu sebeple de markaların sosyal ağlar üzerinde yer almaları, aktif bir şekilde paylaşımlar yapmaları ve tüketicilerle iletişime geçmeleri de geri dönüşüm oranlarını artırmalarına ciddi şekilde yarar sağlar.

Marka bilinirliğini artırarak, web sitesine daha fazla trafik çekmek, yaptığınız pazarlama çalışmalarının genele vurulduğunda aldığı geri dönüşüm oranlarının artmasına da yardımcı olur. Sosyal medyanın yararları üzerinde durduğumuzda da genel geri dönüşümleri artırmak bu listede yer almakta.

Müşteri hizmet kalitesini artırır

Sosyal ağlar üzerinde yer aldığınızda, müşteri hizmet kalitenizi de artırabilirsiniz. Satış öncesi ve sonrasında size ulaşan tüketicilerin sorularını yanıtlamak, onların sorunlarını çözmek ve onlara yardımcı olmak müşteri hizmet kalitenizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri hizmet kalitenizi artırmanız da takipçilerinizin markanıza daha fazla bağlanmasını sağladığı için de marka itibarınızı artırmanıza da yardımcı olur. Bu da sosyal medyanın sağladığı başka bir faydadır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Marka sadakatini artırabilirsiniz

Marka ve ürün bilinirliğinin artması, müşteri desteği sunarak hizmet kalitesini geliştirmek ve ürettiğiniz içeriklerle kullanıcılarla bir iletişim kurarak, bir topluluk yaratmanız da marka sadakatini artırmanıza yardmcı olur. Tüketicileri bir topluluk altında buluşturmanız, onların ihtiyaçlarını anlayarak onlara çözüm sunmanız ve bunu sosyal ağlar üzerinde yapmanız, başka kullanıcıların da, müşterilerinize verdiğiniz değeri görmelerini sağlayacağı için markanıza bağlanmalarını sağlar.

Hedef kitlenizi daha iyi tanırsınız

Sosyal medyanın yararları arasında hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmek de bulunuyor. Paylaştığınız içeriklere aldığınız yorumlar, etkileşimleriniz, takipçilerinizin yaptıkları yorumlar, reklamlarınıza verdikleri tepkiler onlar hakkında daha fazla bilgi toplamanıza yardımcı olur. Onlar hakkında daha fazla bilgi toplamanız, ilgi alanlarını anlamanız da yeni reklam ve içerik stratejileri oluşturmanıza yardımcı olacağı için oldukça önemlidir. Onları tanımanız, onların ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak ve onları satın almaya yönlendirecek planlar yapmanıza yardımcı olur.

Buna ek olarak sosyal ağların istatistik özellikleri sayesinde takipçilerinizin demografik bilgileri, ilgi alanları ve sosyal ağları ne sıklıkta ve ne zaman kullandıklarına dair de bilgiler toplayabilirsiniz. Bu sayede de yine hedeflemelerinizi daha iyi yapabilirsiniz.

Markanızın hikayesini anlatabilirsiniz

Sosyal ağlar üzerinde birçok farklı içerik paylaşabilirsiniz. Bunlardan biri de markanızın hikayesini anlatmaktır. Vizyonunuzu, değer verdiklerinizi ve markanızın kültürünü anlatmak için bu platformları kullanabilirsiniz. Markanızın hikayesini duyurmak ve sizinle aynı vizyonu paylaşan tüketicilere ulaşmak için de bu mecralar oldukça etkildir.

Ücretsiz olarak pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz

Bir sosyal medya hesabı açmak ücretsizdir ve bu da sosyal medyanın yararları arasında en önemlilerinden biridi; çünkü özellikle yeni girişimlerin pazarlama bütçeleri düşük olabiliyor. Bu durumda da tanıtım yapmaları zorlaşıyor. Ancak sosyal ağlar üzerinde içerik üretimi ile pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Bu sayede firmalar marka tanıtımlarını yaparken, yeni hedef kitlelere de ulaşabilmekteler.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Organik olarak sayfanızı büyütebilmek için farklı içerikler üretmeniz ve kullanıcılarla etkileşime girmeniz önemlidir. Bunu sağladığınızda hem organik olarak sitenize trafik çekebilir hem de organik olarak marka tanıtımınızı yapabilirsiniz. Bunu sağlamak için bir içerik takvimi oluşturmanızda da faydaa vardır. Aşağıdaki rehberimizde bir içerik takvimini nasıl oluşturabileceğinizi de bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan