Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin

12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin

Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda geçirmesi şeklinde özetleyebiliriz. İnternet kullanıcılarının aktif bir şekilde farklı sosyal platformlarda aktif bir şekilde yer alması, sosyal mecraların da bu alanları reklam ve pazarlama amaçlı kullanmalarına olanak tanıyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarından daha iyi geri dönüşler alabilmek için de bu mecraların psikolojisini anlamak gerekiyor. İnternet kullanıcılarının bu mecralar hakkında ne düşündüklerini, ne gibi bir yaklaşımları olduğunu ve nasıl bir psikoloji ile bu mecralardaki içeriklere yaklaştıklarını bilmek, sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. Bu rehberimizde de pazarlama çalışmalarınızı geliştirmek için sosyal ağların psikolojisini sizlerle paylaşacağız.

Kısa dikkat ve ilgi süresi

Sosyal medyada dikkati uzun süre tek bir yerde tutmak oldukça zor bir eylemdir. İnternet kullanıcıları gün içinde yüzlerce içerikle karşılaşabilir ve bu nedenle de tek bir içerik üzerinde çok fazla vakit harcamak istemezler. Vakit harcamanın yanı sıra, çok fazla içeriğin olması kullanıcılarda diğer içeriklere de göz atma isteği uyandırmaktadır.

İnternet kullanıcılarının dikkat ve ilgisini çekebilmek bu nedenle sosyal ağlarda bir hayli zordur. Paylaşılan içerik türü, paylaşımın içerdiği metinler, görseller, videolar ve videoların öne çıkan görselleri dahi bu konuda önemli bir unsur.

Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve belli bir süre bu içerikte bu ilgiyi tutmak için, paylaşımlarınız üzerinde önemli ölçüde çalışmanız gerekmektedir. Bu nedenle de çalışmalarınızı önceden planlamanız, takipçi kitlenizi iyi tanıyarak onların ilgi alanında paylaşımlar yapmak, paylaşımlarınıza daha fazla ilgi çekmenize olanak tanır.

Her sosyal ağın amacı farklıdır

Sosyal medya pazarlamada birden fazla kanaldan yararlanan firmaların buna özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Kullanıcıların herbir sosyal ağı kullanma amacı farklılık gösterir ve sizin de farklı sosyal ağlarda farklı bir içerik planı ve bu ağa farklı bir yaklaşım göstermeniz gerekir.

Sosyal ağların hangi amaçlara hizmet ettiklerini "Hangi sosyal mecra hangi amaca hizmet ediyor? isimli rehberimizde okuyabilir ve farklı mecralar için farklı stratejiler geliştirebilirsiniz.

Bir şeyleri kaçırma korkusu (FOMO)

Sosyal ağların kullanıcılar arasında yaygınlaşmasıyla beraber, internet kullanıcılarında görünen korkulardan biri de “bir şeyleri kaçırma korkusu”, İngilizce kısaltmasıyla (FOMO) oldu. Bunun nedeni de günün büyük bir bölümünü online geçiren kişilerin, kendi çevrelerindeki ya da dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek hiçbir şeyi kaçırmamak istemelerinden kaynaklanıyor.

FOMO’nun etkisi nedeniyle de kullanıcılar sürekli online içeriklere göz atmaya çalışıyor ve bu nedenle de tek bir gönderi üzerine çok fazla dikkatini veremiyor. FOMO, kullanıcıların sosyal ağlarda vakit geçiremediklerinde huzursuz olmalarına da neden oluyor.

Pazarlama yaklaşımı açısından baktığımızda da, bir şeyleri kaçırma korkusunu kendi lehinize çevirebilirsiniz. Özellikle kampanya ve fırsat paylaşımlarını duyurmadan önce bununla ilgili bilgiler vermek ve merak uyandırmak, takipçilerinizin bu fırsatlardan haberdar olmak için sayfanıza ayrıca dikkat etmelerine neden olur. Kampanya ya da fırsat haricindeki önemli gelişmelerde de, öncelikle merak uyandıracak bazı paylaşımlar yapmak; asıl duyuru öncesinde takipçilerinizin dikkatini çekebilir.

Duygular her zaman daha fazla paylaşılır

Sosyal medyanın özelliklerinden biri de internet kullanıcılarının duygularını devamlı olarak paylaştıkları bir alan olması. Günlük hayatlarında yaşadıkları olayların duygusal yaklaşımını devamlı olarak paylaşma eğilimindedirler. Bunun yanı sıra duygusal bir olay olduğunda, bu içerikleri de paylaşarak empati yapmaya meyillidirler. Bu tür duygusal içerikler dünya genelinde bir değer taşır ve hızlı bir şekilde birçok insan tarafından paylaşılabilir.

Özellikle sosyal medya üzerinden müşteri desteği sunarken bu konuya önem vermek gerekir. Kullanıcılar yaşadıkları bir sorunda sosyal ağlarda markalara ulaşabilirler ve buradaki duyguları, başka takipçilerin de dikkatini çekebilir. Kuracağınız iletişimin bu nedenle de önemli olması ve negatif konuşmaları uzatmadan, kullanıcı ile başka bir kanal üzerinden iletişime geçerek konuyu çözmeye odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin