Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin

12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin

Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda geçirmesi şeklinde özetleyebiliriz. İnternet kullanıcılarının aktif bir şekilde farklı sosyal platformlarda aktif bir şekilde yer alması, sosyal mecraların da bu alanları reklam ve pazarlama amaçlı kullanmalarına olanak tanıyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarından daha iyi geri dönüşler alabilmek için de bu mecraların psikolojisini anlamak gerekiyor. İnternet kullanıcılarının bu mecralar hakkında ne düşündüklerini, ne gibi bir yaklaşımları olduğunu ve nasıl bir psikoloji ile bu mecralardaki içeriklere yaklaştıklarını bilmek, sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. Bu rehberimizde de pazarlama çalışmalarınızı geliştirmek için sosyal ağların psikolojisini sizlerle paylaşacağız.

Kısa dikkat ve ilgi süresi

Sosyal medyada dikkati uzun süre tek bir yerde tutmak oldukça zor bir eylemdir. İnternet kullanıcıları gün içinde yüzlerce içerikle karşılaşabilir ve bu nedenle de tek bir içerik üzerinde çok fazla vakit harcamak istemezler. Vakit harcamanın yanı sıra, çok fazla içeriğin olması kullanıcılarda diğer içeriklere de göz atma isteği uyandırmaktadır.

İnternet kullanıcılarının dikkat ve ilgisini çekebilmek bu nedenle sosyal ağlarda bir hayli zordur. Paylaşılan içerik türü, paylaşımın içerdiği metinler, görseller, videolar ve videoların öne çıkan görselleri dahi bu konuda önemli bir unsur.

Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve belli bir süre bu içerikte bu ilgiyi tutmak için, paylaşımlarınız üzerinde önemli ölçüde çalışmanız gerekmektedir. Bu nedenle de çalışmalarınızı önceden planlamanız, takipçi kitlenizi iyi tanıyarak onların ilgi alanında paylaşımlar yapmak, paylaşımlarınıza daha fazla ilgi çekmenize olanak tanır.

Her sosyal ağın amacı farklıdır

Sosyal medya pazarlamada birden fazla kanaldan yararlanan firmaların buna özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Kullanıcıların herbir sosyal ağı kullanma amacı farklılık gösterir ve sizin de farklı sosyal ağlarda farklı bir içerik planı ve bu ağa farklı bir yaklaşım göstermeniz gerekir.

Sosyal ağların hangi amaçlara hizmet ettiklerini "Hangi sosyal mecra hangi amaca hizmet ediyor? isimli rehberimizde okuyabilir ve farklı mecralar için farklı stratejiler geliştirebilirsiniz.

Bir şeyleri kaçırma korkusu (FOMO)

Sosyal ağların kullanıcılar arasında yaygınlaşmasıyla beraber, internet kullanıcılarında görünen korkulardan biri de “bir şeyleri kaçırma korkusu”, İngilizce kısaltmasıyla (FOMO) oldu. Bunun nedeni de günün büyük bir bölümünü online geçiren kişilerin, kendi çevrelerindeki ya da dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek hiçbir şeyi kaçırmamak istemelerinden kaynaklanıyor.

FOMO’nun etkisi nedeniyle de kullanıcılar sürekli online içeriklere göz atmaya çalışıyor ve bu nedenle de tek bir gönderi üzerine çok fazla dikkatini veremiyor. FOMO, kullanıcıların sosyal ağlarda vakit geçiremediklerinde huzursuz olmalarına da neden oluyor.

Pazarlama yaklaşımı açısından baktığımızda da, bir şeyleri kaçırma korkusunu kendi lehinize çevirebilirsiniz. Özellikle kampanya ve fırsat paylaşımlarını duyurmadan önce bununla ilgili bilgiler vermek ve merak uyandırmak, takipçilerinizin bu fırsatlardan haberdar olmak için sayfanıza ayrıca dikkat etmelerine neden olur. Kampanya ya da fırsat haricindeki önemli gelişmelerde de, öncelikle merak uyandıracak bazı paylaşımlar yapmak; asıl duyuru öncesinde takipçilerinizin dikkatini çekebilir.

Duygular her zaman daha fazla paylaşılır

Sosyal medyanın özelliklerinden biri de internet kullanıcılarının duygularını devamlı olarak paylaştıkları bir alan olması. Günlük hayatlarında yaşadıkları olayların duygusal yaklaşımını devamlı olarak paylaşma eğilimindedirler. Bunun yanı sıra duygusal bir olay olduğunda, bu içerikleri de paylaşarak empati yapmaya meyillidirler. Bu tür duygusal içerikler dünya genelinde bir değer taşır ve hızlı bir şekilde birçok insan tarafından paylaşılabilir.

Özellikle sosyal medya üzerinden müşteri desteği sunarken bu konuya önem vermek gerekir. Kullanıcılar yaşadıkları bir sorunda sosyal ağlarda markalara ulaşabilirler ve buradaki duyguları, başka takipçilerin de dikkatini çekebilir. Kuracağınız iletişimin bu nedenle de önemli olması ve negatif konuşmaları uzatmadan, kullanıcı ile başka bir kanal üzerinden iletişime geçerek konuyu çözmeye odaklanmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin