Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin

12 Temmuz 2017
Ferad Osman Sali
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda geçirmesi şeklinde özetleyebiliriz. İnternet kullanıcılarının aktif bir şekilde farklı sosyal platformlarda aktif bir şekilde yer alması, sosyal mecraların da bu alanları reklam ve pazarlama amaçlı kullanmalarına olanak tanıyor. Sosyal medya pazarlama çalışmalarından daha iyi geri dönüşler alabilmek için de bu mecraların psikolojisini anlamak gerekiyor. İnternet kullanıcılarının bu mecralar hakkında ne düşündüklerini, ne gibi bir yaklaşımları olduğunu ve nasıl bir psikoloji ile bu mecralardaki içeriklere yaklaştıklarını bilmek, sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. Bu rehberimizde de pazarlama çalışmalarınızı geliştirmek için sosyal ağların psikolojisini sizlerle paylaşacağız.

Kısa dikkat ve ilgi süresi

Sosyal medyada dikkati uzun süre tek bir yerde tutmak oldukça zor bir eylemdir. İnternet kullanıcıları gün içinde yüzlerce içerikle karşılaşabilir ve bu nedenle de tek bir içerik üzerinde çok fazla vakit harcamak istemezler. Vakit harcamanın yanı sıra, çok fazla içeriğin olması kullanıcılarda diğer içeriklere de göz atma isteği uyandırmaktadır. İnternet kullanıcılarının dikkat ve ilgisini çekebilmek bu nedenle sosyal ağlarda bir hayli zordur. Paylaşılan içerik türü, paylaşımın içerdiği metinler, görseller, videolar ve videoların öne çıkan görselleri dahi bu konuda önemli bir unsur. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve belli bir süre bu içerikte bu ilgiyi tutmak için, paylaşımlarınız üzerinde önemli ölçüde çalışmanız gerekmektedir. Bu nedenle de çalışmalarınızı önceden planlamanız, takipçi kitlenizi iyi tanıyarak onların ilgi alanında paylaşımlar yapmak, paylaşımlarınıza daha fazla ilgi çekmenize olanak tanır.

Her sosyal ağın amacı farklıdır

Sosyal medya pazarlamada birden fazla kanaldan yararlanan firmaların buna özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Kullanıcıların herbir sosyal ağı kullanma amacı farklılık gösterir ve sizin de farklı sosyal ağlarda farklı bir içerik planı ve bu ağa farklı bir yaklaşım göstermeniz gerekir. Sosyal ağların hangi amaçlara hizmet ettiklerini "Hangi sosyal mecra hangi amaca hizmet ediyor? isimli rehberimizde okuyabilir ve farklı mecralar için farklı stratejiler geliştirebilirsiniz.

Bir şeyleri kaçırma korkusu (FOMO)

Sosyal ağların kullanıcılar arasında yaygınlaşmasıyla beraber, internet kullanıcılarında görünen korkulardan biri de “bir şeyleri kaçırma korkusu”, İngilizce kısaltmasıyla (FOMO) oldu. Bunun nedeni de günün büyük bir bölümünü online geçiren kişilerin, kendi çevrelerindeki ya da dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek hiçbir şeyi kaçırmamak istemelerinden kaynaklanıyor. FOMO’nun etkisi nedeniyle de kullanıcılar sürekli online içeriklere göz atmaya çalışıyor ve bu nedenle de tek bir gönderi üzerine çok fazla dikkatini veremiyor. FOMO, kullanıcıların sosyal ağlarda vakit geçiremediklerinde huzursuz olmalarına da neden oluyor. Pazarlama yaklaşımı açısından baktığımızda da, bir şeyleri kaçırma korkusunu kendi lehinize çevirebilirsiniz. Özellikle kampanya ve fırsat paylaşımlarını duyurmadan önce bununla ilgili bilgiler vermek ve merak uyandırmak, takipçilerinizin bu fırsatlardan haberdar olmak için sayfanıza ayrıca dikkat etmelerine neden olur. Kampanya ya da fırsat haricindeki önemli gelişmelerde de, öncelikle merak uyandıracak bazı paylaşımlar yapmak; asıl duyuru öncesinde takipçilerinizin dikkatini çekebilir.

Duygular her zaman daha fazla paylaşılır

Sosyal medyanın özelliklerinden biri de internet kullanıcılarının duygularını devamlı olarak paylaştıkları bir alan olması. Günlük hayatlarında yaşadıkları olayların duygusal yaklaşımını devamlı olarak paylaşma eğilimindedirler. Bunun yanı sıra duygusal bir olay olduğunda, bu içerikleri de paylaşarak empati yapmaya meyillidirler. Bu tür duygusal içerikler dünya genelinde bir değer taşır ve hızlı bir şekilde birçok insan tarafından paylaşılabilir. Özellikle sosyal medya üzerinden müşteri desteği sunarken bu konuya önem vermek gerekir. Kullanıcılar yaşadıkları bir sorunda sosyal ağlarda markalara ulaşabilirler ve buradaki duyguları, başka takipçilerin de dikkatini çekebilir. Kuracağınız iletişimin bu nedenle de önemli olması ve negatif konuşmaları uzatmadan, kullanıcı ile başka bir kanal üzerinden iletişime geçerek konuyu çözmeye odaklanmalısınız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Ferad Osman Sali
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Ferad Osman Sali
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Ferad Osman Sali
İhracat Kayıtlı Fatura Nedir? Kimler İhracat Kayıtlı Fatura Kesebilir?
İhracat Kayıtlı Fatura Nedir? Kimler İhracat Kayıtlı Fatura Kesebilir?
İhracat faaliyetlerinde vergi indirim ve muafiyetlerinden yararlanmak mümkündür. Dış ticaret yapan kişi ve kurumlara ürün tedariği sağlayan şirketler de söz konusu muafiyetlerden faydalanabilir. Bunun için ihracat kayıtlı fatura...
2 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya