E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?

17 Ocak 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında markalara özel sayfaları yayınlamasıyla ve sonrasında da reklam modellerini eklemesiyle başladı diyebiliriz. Geçen 12 yıllık süreçte de sosyal medya, markaların pazarlama çalışmalarından yer almaya başladı.

Sosyal medyanın önemi üzerinde duracak olduğumuzda da, bu çalışmaların markalara birçok farklı şekilde yararı dokunmakta. Bu rehberimizde de bu faydaların üzerinde duracağız.

Sosyal medya iler web sitenize trafik sağlarsınız

E-ticaret sitenize gelen trafiği artırmak için sosyal mecraları kullanabilirsiniz. Bu kanallar üzerinde yaptığınız paylaşımlarda, link paylaşımı da yaptığınızda, takipçileriniz bu linkler sayesinde sitenize geleceklerdir. Yönlendirme trafik oranınızı artırdığınızda da doğal olarak web siteniz üzerinde elde edeceğiniz geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

SEO açısından önemlidir

Sosyal medyanın önemi, SEO konusunda da öne çıkmakta. Sosyal hesaplarınızdaki paylaşımlarınızdaki etkileşim oranlarınızı artırmanız, bu içeriklerin arama motorlarındaki arama sorgularında öne çıkmasını sağladığı gibi, en popüler web sayfalarınıza sosyal hesaplarınızdan trafik çekmeniz, bu sayfaların da değerini artırarak, sıralamalardaki değerini yükseltir. İki bakımdan da sosyal mecralardaki çalışmalarınız, SEO konusunda size fayda sağlar.

Bunun yanı sıra sosyal ağlar da birer arama motoru görevi gördüğü için, doğru anahtar kelimeleri ve etiketleri kullanmak, sosyal ağların içerisinden de içeriklerinize ulaşılmasını sağlayacaktır.

Yeni hedef kitlelere ulaşma konusuda etkilidir

Hedef kitleyi genişletmek ve yeni müşterilere ulaşmak için de sosyal ağlar oldukça etkili mecralardır. Buradaki kullanıcı tabanına erişerek, içeriklerinizi ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Takipçi kitleleri edinmeniz ve buradaki kitlelerle iletişiminizi güçlendirerek, farklı sosyal ağlardan farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya istatistikleri müşterilerinizi tanımanızı sağlar

Sosyal ağların kendi istatistik özellikleri, hedef kitlenizi ve takipçi kitlenizi daha iyi tanımanıza da olanak sağlar. Demografik bilgilerin yanı sıra, onların hangi zaman dilimlerinde internette aktif olduklarını inceleyebilir, kitlelerinizin coğrafik bilgilerini öğrenebilir ve hangi tür içeriklere ve ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini bu mecraların istatistikleri üzerinden öğrenebilirsiniz. Hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanız da pazarlama çalışmalarınızın daha etkili olmasına yardımcı olur.

Sosyal medyada aktif olmanız, hedef kitlenizle iletişim kurmanızı sağlar

Müşteri ve takipçilerinizle sürekli iletişim içerisinde olmanızı sağlaması da sosyal medyanın önemini e-ticaret firmaları için artırıyor. İletişiminizin iyi olması ve onlara bu mecralar üzerinden destek sağlamanız, hem etkileşimlerinizi artırır hem de onlara daha iyi hizmet vermenize yardımcı olur.

Sosyal medya reklamlarından yararlanırsınız

Özellikle Facebook ve Instagram reklamları, ürün ve kampanya tanıtımları için günümüzde oldukça önemli. Tüketicilere ulaşmak, yeni kitleler edinmek, ürün tanıtımları yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal ağların farklı reklam modellerini kullanabilirsiniz. Reklam bütçenizi optimize ederek, size en çok geri dönüşüm sağlayacak sosyal ağlar üzerinde farklı pazarlama kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

Hedefli reklamlar ve retargeting özelliklerinden de yararlanabilirsiniz

Sosyal medyanın önemi, hedefli reklam ve retargeting reklamlar konusunda öne çıkıyor. Kendi takipçi kitlenizi odak alabileceğiniz gibi tamamen farklı özelliklere sahip hedef kitlelere yönelik de reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Aynı zamanda web sitenizi ziyaret eden; ancak sitenizi terk eden kişilere yönelik retargeting reklam çalışmaları yaparak, onları tekrar sitenize çekebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Marka bilinirliği ve güvenini artırabilirsiniz

Sosyal mecralar üzerinde aktif olmak ve müşteri desteği sunmak marka güvenilirliğinizi ve bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur. Aktif bir şekilde paylaşımlar yapmak, canlı yayınlarlar takipçilerinizle doğrudan iletişime kurmak, müşteri destek hizmetleri sunmak ve takipçilerinizin ilgisini çekecek paylaşımlarla etkileşim oranlarınızı artırmanız, markanızın tüketiciler arasında daha fazla tanınmasına yardımcı olacaktır. Bu da marka imajınızı geliştirmenize de önemli bir rol oynar.

PR çalışmaları için önemlidir

Sosyal ağlar, PR çalışmaları yapmak için de etkili mecralardır. Yeni bir ürünü satışa çıkartacağınızda, şirketle ilgili önemli bir duyuru yapacağınızda ya da şirketle ilgili büyük bir değişim oluyorsa, sosyal hesaplarınızda bu haberleri duyurarak, takipçi kitlenizi bilgilendirebilirsiniz. Özellikle yeni ürün ve kampanya duyurları için gerekli olan PR çalışmalarınızı sosyal ağlar üzerinde gerçekleştirebilirsiniz.

Rakiplerinizi inceleyebilirsiniz

Sosyal medyanın önemi, rakip analizinde de öne çıkmakta. Rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını ve sosyal medya stratejilerini analiz ederek inceleyebilirsiniz. Rakiplerin çalışmalarını yakından takip etmeniz, kendi iş stratejilerinizi geliştirmek için de önemlidir. Onların hedef kitlelerini analiz ederek, reklam hedeflemelerinizde bu hedef kitlelere yönelik çalışmalar da yaparak, kendi ürünlerinizi rakip firmaların hedef kitlelerine gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan