E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?

17 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?

Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında markalara özel sayfaları yayınlamasıyla ve sonrasında da reklam modellerini eklemesiyle başladı diyebiliriz. Geçen 12 yıllık süreçte de sosyal medya, markaların pazarlama çalışmalarından yer almaya başladı.

Sosyal medyanın önemi üzerinde duracak olduğumuzda da, bu çalışmaların markalara birçok farklı şekilde yararı dokunmakta. Bu rehberimizde de bu faydaların üzerinde duracağız.

Sosyal medya iler web sitenize trafik sağlarsınız

E-ticaret sitenize gelen trafiği artırmak için sosyal mecraları kullanabilirsiniz. Bu kanallar üzerinde yaptığınız paylaşımlarda, link paylaşımı da yaptığınızda, takipçileriniz bu linkler sayesinde sitenize geleceklerdir. Yönlendirme trafik oranınızı artırdığınızda da doğal olarak web siteniz üzerinde elde edeceğiniz geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

SEO açısından önemlidir

Sosyal medyanın önemi, SEO konusunda da öne çıkmakta. Sosyal hesaplarınızdaki paylaşımlarınızdaki etkileşim oranlarınızı artırmanız, bu içeriklerin arama motorlarındaki arama sorgularında öne çıkmasını sağladığı gibi, en popüler web sayfalarınıza sosyal hesaplarınızdan trafik çekmeniz, bu sayfaların da değerini artırarak, sıralamalardaki değerini yükseltir. İki bakımdan da sosyal mecralardaki çalışmalarınız, SEO konusunda size fayda sağlar.

Bunun yanı sıra sosyal ağlar da birer arama motoru görevi gördüğü için, doğru anahtar kelimeleri ve etiketleri kullanmak, sosyal ağların içerisinden de içeriklerinize ulaşılmasını sağlayacaktır.

Yeni hedef kitlelere ulaşma konusuda etkilidir

Hedef kitleyi genişletmek ve yeni müşterilere ulaşmak için de sosyal ağlar oldukça etkili mecralardır. Buradaki kullanıcı tabanına erişerek, içeriklerinizi ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Takipçi kitleleri edinmeniz ve buradaki kitlelerle iletişiminizi güçlendirerek, farklı sosyal ağlardan farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya istatistikleri müşterilerinizi tanımanızı sağlar

Sosyal ağların kendi istatistik özellikleri, hedef kitlenizi ve takipçi kitlenizi daha iyi tanımanıza da olanak sağlar. Demografik bilgilerin yanı sıra, onların hangi zaman dilimlerinde internette aktif olduklarını inceleyebilir, kitlelerinizin coğrafik bilgilerini öğrenebilir ve hangi tür içeriklere ve ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini bu mecraların istatistikleri üzerinden öğrenebilirsiniz. Hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanız da pazarlama çalışmalarınızın daha etkili olmasına yardımcı olur.

Sosyal medyada aktif olmanız, hedef kitlenizle iletişim kurmanızı sağlar

Müşteri ve takipçilerinizle sürekli iletişim içerisinde olmanızı sağlaması da sosyal medyanın önemini e-ticaret firmaları için artırıyor. İletişiminizin iyi olması ve onlara bu mecralar üzerinden destek sağlamanız, hem etkileşimlerinizi artırır hem de onlara daha iyi hizmet vermenize yardımcı olur.

Sosyal medya reklamlarından yararlanırsınız

Özellikle Facebook ve Instagram reklamları, ürün ve kampanya tanıtımları için günümüzde oldukça önemli. Tüketicilere ulaşmak, yeni kitleler edinmek, ürün tanıtımları yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal ağların farklı reklam modellerini kullanabilirsiniz. Reklam bütçenizi optimize ederek, size en çok geri dönüşüm sağlayacak sosyal ağlar üzerinde farklı pazarlama kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

Hedefli reklamlar ve retargeting özelliklerinden de yararlanabilirsiniz

Sosyal medyanın önemi, hedefli reklam ve retargeting reklamlar konusunda öne çıkıyor. Kendi takipçi kitlenizi odak alabileceğiniz gibi tamamen farklı özelliklere sahip hedef kitlelere yönelik de reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Aynı zamanda web sitenizi ziyaret eden; ancak sitenizi terk eden kişilere yönelik retargeting reklam çalışmaları yaparak, onları tekrar sitenize çekebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Marka bilinirliği ve güvenini artırabilirsiniz

Sosyal mecralar üzerinde aktif olmak ve müşteri desteği sunmak marka güvenilirliğinizi ve bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur. Aktif bir şekilde paylaşımlar yapmak, canlı yayınlarlar takipçilerinizle doğrudan iletişime kurmak, müşteri destek hizmetleri sunmak ve takipçilerinizin ilgisini çekecek paylaşımlarla etkileşim oranlarınızı artırmanız, markanızın tüketiciler arasında daha fazla tanınmasına yardımcı olacaktır. Bu da marka imajınızı geliştirmenize de önemli bir rol oynar.

PR çalışmaları için önemlidir

Sosyal ağlar, PR çalışmaları yapmak için de etkili mecralardır. Yeni bir ürünü satışa çıkartacağınızda, şirketle ilgili önemli bir duyuru yapacağınızda ya da şirketle ilgili büyük bir değişim oluyorsa, sosyal hesaplarınızda bu haberleri duyurarak, takipçi kitlenizi bilgilendirebilirsiniz. Özellikle yeni ürün ve kampanya duyurları için gerekli olan PR çalışmalarınızı sosyal ağlar üzerinde gerçekleştirebilirsiniz.

Rakiplerinizi inceleyebilirsiniz

Sosyal medyanın önemi, rakip analizinde de öne çıkmakta. Rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını ve sosyal medya stratejilerini analiz ederek inceleyebilirsiniz. Rakiplerin çalışmalarını yakından takip etmeniz, kendi iş stratejilerinizi geliştirmek için de önemlidir. Onların hedef kitlelerini analiz ederek, reklam hedeflemelerinizde bu hedef kitlelere yönelik çalışmalar da yaparak, kendi ürünlerinizi rakip firmaların hedef kitlelerine gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
İnternet üzerinden alışveriş yapmanın geniş bir kitle için bir alışkanlık, hatta hayatı kolaylaştıran bir işleme dönüştüğü günümüzde e-ticaret, girişimciler için daha ilgi çekici hâle geliyor. Farklı seviyelerde...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin