E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?

17 Ocak 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında markalara özel sayfaları yayınlamasıyla ve sonrasında da reklam modellerini eklemesiyle başladı diyebiliriz. Geçen 12 yıllık süreçte de sosyal medya, markaların pazarlama çalışmalarından yer almaya başladı.

Sosyal medyanın önemi üzerinde duracak olduğumuzda da, bu çalışmaların markalara birçok farklı şekilde yararı dokunmakta. Bu rehberimizde de bu faydaların üzerinde duracağız.

Sosyal medya iler web sitenize trafik sağlarsınız

E-ticaret sitenize gelen trafiği artırmak için sosyal mecraları kullanabilirsiniz. Bu kanallar üzerinde yaptığınız paylaşımlarda, link paylaşımı da yaptığınızda, takipçileriniz bu linkler sayesinde sitenize geleceklerdir. Yönlendirme trafik oranınızı artırdığınızda da doğal olarak web siteniz üzerinde elde edeceğiniz geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

SEO açısından önemlidir

Sosyal medyanın önemi, SEO konusunda da öne çıkmakta. Sosyal hesaplarınızdaki paylaşımlarınızdaki etkileşim oranlarınızı artırmanız, bu içeriklerin arama motorlarındaki arama sorgularında öne çıkmasını sağladığı gibi, en popüler web sayfalarınıza sosyal hesaplarınızdan trafik çekmeniz, bu sayfaların da değerini artırarak, sıralamalardaki değerini yükseltir. İki bakımdan da sosyal mecralardaki çalışmalarınız, SEO konusunda size fayda sağlar.

Bunun yanı sıra sosyal ağlar da birer arama motoru görevi gördüğü için, doğru anahtar kelimeleri ve etiketleri kullanmak, sosyal ağların içerisinden de içeriklerinize ulaşılmasını sağlayacaktır.

Yeni hedef kitlelere ulaşma konusuda etkilidir

Hedef kitleyi genişletmek ve yeni müşterilere ulaşmak için de sosyal ağlar oldukça etkili mecralardır. Buradaki kullanıcı tabanına erişerek, içeriklerinizi ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Takipçi kitleleri edinmeniz ve buradaki kitlelerle iletişiminizi güçlendirerek, farklı sosyal ağlardan farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya istatistikleri müşterilerinizi tanımanızı sağlar

Sosyal ağların kendi istatistik özellikleri, hedef kitlenizi ve takipçi kitlenizi daha iyi tanımanıza da olanak sağlar. Demografik bilgilerin yanı sıra, onların hangi zaman dilimlerinde internette aktif olduklarını inceleyebilir, kitlelerinizin coğrafik bilgilerini öğrenebilir ve hangi tür içeriklere ve ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini bu mecraların istatistikleri üzerinden öğrenebilirsiniz. Hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanız da pazarlama çalışmalarınızın daha etkili olmasına yardımcı olur.

Sosyal medyada aktif olmanız, hedef kitlenizle iletişim kurmanızı sağlar

Müşteri ve takipçilerinizle sürekli iletişim içerisinde olmanızı sağlaması da sosyal medyanın önemini e-ticaret firmaları için artırıyor. İletişiminizin iyi olması ve onlara bu mecralar üzerinden destek sağlamanız, hem etkileşimlerinizi artırır hem de onlara daha iyi hizmet vermenize yardımcı olur.

Sosyal medya reklamlarından yararlanırsınız

Özellikle Facebook ve Instagram reklamları, ürün ve kampanya tanıtımları için günümüzde oldukça önemli. Tüketicilere ulaşmak, yeni kitleler edinmek, ürün tanıtımları yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal ağların farklı reklam modellerini kullanabilirsiniz. Reklam bütçenizi optimize ederek, size en çok geri dönüşüm sağlayacak sosyal ağlar üzerinde farklı pazarlama kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

Hedefli reklamlar ve retargeting özelliklerinden de yararlanabilirsiniz

Sosyal medyanın önemi, hedefli reklam ve retargeting reklamlar konusunda öne çıkıyor. Kendi takipçi kitlenizi odak alabileceğiniz gibi tamamen farklı özelliklere sahip hedef kitlelere yönelik de reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Aynı zamanda web sitenizi ziyaret eden; ancak sitenizi terk eden kişilere yönelik retargeting reklam çalışmaları yaparak, onları tekrar sitenize çekebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Marka bilinirliği ve güvenini artırabilirsiniz

Sosyal mecralar üzerinde aktif olmak ve müşteri desteği sunmak marka güvenilirliğinizi ve bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur. Aktif bir şekilde paylaşımlar yapmak, canlı yayınlarlar takipçilerinizle doğrudan iletişime kurmak, müşteri destek hizmetleri sunmak ve takipçilerinizin ilgisini çekecek paylaşımlarla etkileşim oranlarınızı artırmanız, markanızın tüketiciler arasında daha fazla tanınmasına yardımcı olacaktır. Bu da marka imajınızı geliştirmenize de önemli bir rol oynar.

PR çalışmaları için önemlidir

Sosyal ağlar, PR çalışmaları yapmak için de etkili mecralardır. Yeni bir ürünü satışa çıkartacağınızda, şirketle ilgili önemli bir duyuru yapacağınızda ya da şirketle ilgili büyük bir değişim oluyorsa, sosyal hesaplarınızda bu haberleri duyurarak, takipçi kitlenizi bilgilendirebilirsiniz. Özellikle yeni ürün ve kampanya duyurları için gerekli olan PR çalışmalarınızı sosyal ağlar üzerinde gerçekleştirebilirsiniz.

Rakiplerinizi inceleyebilirsiniz

Sosyal medyanın önemi, rakip analizinde de öne çıkmakta. Rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını ve sosyal medya stratejilerini analiz ederek inceleyebilirsiniz. Rakiplerin çalışmalarını yakından takip etmeniz, kendi iş stratejilerinizi geliştirmek için de önemlidir. Onların hedef kitlelerini analiz ederek, reklam hedeflemelerinizde bu hedef kitlelere yönelik çalışmalar da yaparak, kendi ürünlerinizi rakip firmaların hedef kitlelerine gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan