E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

18 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından yararlanmaktalar. Milyonlarda aktif internet kullanıcısının her gün, günde birkaç kez sosyal ağları kullanması da bunun nedenlerinden bir tanesi. Peki, sosyal medya e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağlıyor?

Sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Hızlı ve kolay iletişim

Sosyal medyanın faydaları arasında ilk sırada değinebileceğimiz konu hızlı ve kolay iletişim kurma imkanıdır. Tüketicilere hızlı bir şekilde ulaşmak, ürün ve markanızı tanıtmak için bu platformlar üzerinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Reklam modellerinden yararlanarak, içeriklerinizi hedef kitlenize kolay bir şekilde ulaştırarak, pazarlama iletişiminizi yapabilirsiniz.

Müşteri desteği sunma

Sosyal ağlar geçtiğimiz son 10 yılda, aynı zamanda müşteri desteği sunmak için de kullanılmakta. Sosyal ağlar üzerinden müşterilerinizle hızlı bir şekilde iletişime geçebilir, onların sorularını yanıtlayabilir ve siparişleriyle ilgili onlara destek sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

İnternetteki organik görüntülenmeyi artırır

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda organik olarak içeriklerinizi paylaşmış olursunuz. Böylelikle internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili görüntülenebilir organik içerik sayısını da artırmış olursunuz. Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin ve Youtube üzerindeki içerikler Google üzerinde indekslendiği için yaptığınız paylaşımlar kullanıcıların arama sorgularında da görünebilir ve böylelikle organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

Web sitenize yönlendirme trafiği sağlarsınız

Sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yaptığınızda, web sitenize ek bir trafik kanalı oluşturmuş olursunuz. Paylaşımlarınızdan, yönlendirme trafiği alarak, takipçilerinizi web sitenize çekebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Müşterilerden geri bildirim alabilirsiniz

Sosyal medyanın faydaları arasında müşterilerden geri bildirimler almak da yer alıyor. Müşterileriniz direkt mesajlar ya da yorumlarla aldıkları ürün ve hizmet ile ilgili size geri bildirimler vererek, işinizi geliştirmenize de yardımcı olabilirler.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda ve reklamlardan yararlandığınızda içeriklerinizi ve reklam kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız sayesinde de marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşma

Sosyal ağlar üzerinden hem organik hem de reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız da vardır. Sosyal medyanın faydaları arasında e-ticaret firmalarına en büyük katkısı olan unsurlardan biri de budur. Henüz markanızı ya da ürünlerinizi keşfetmemiş olan kişilere bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra yaptığınız paylaşımların, takipçileriniz tarafından kendi hesaplarında ya da arkadaşları arasında paylaşılması da kulaktan kulağa pazarlama ile yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Marka konumlandırmanıza yardımcı olur

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalar markanızı nasıl konumlandıracağınız konusunda da size yardımcı olur. Tüketicilere ulaşırken kullandığınız dil, ulaştığınız hedef kitle, pazardaki konumunuz ve rakiplerinizden farklılıklarınız sosyal ağlar aracılığı ile marka konumalandırma çalışmalarınızı destekler. İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Rakip analizi yapmanızı sağlar

Rakip analiz de e-ticaret firmaları için önemlidir ve sosyal medyanın faydaları arasında rakip analizi yapmak da bulunur. Rakiplerinizi sosyal ağlar üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını takip ederek, onların stratejileri ve marka konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Onların hedef kitlelerini analiz ederek, sosyal ağlarda onların hedef kitlelerine yönelik reklamlar çıkabilir ve onların stratejilerindeki eksikleri bularak, kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya faydaları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejisi hazırlarken, öncelikle hedef kitlenizi analiz ederek, onların ilgi alanlarını ve hangi sosyal ağları daha aktif bir şekilde kullandıklarını belirlemelisiniz. Sonrasında onların aktif olduğu sosyal ağlar üzerindeki içerik formatlarını araştırarak, onların ilgisini çekebilecek içerik fikirlerini oluşturmanız ve bir plan dahilinde içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sosyal medya içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal medya içerik planı hazırlarken öncelikli olarak hangi tür içerikler oluşturabileceğinizi ve bu işlere günde ne kadar zaman ayırabileceğinizi belirlemelisiniz. Sonrasında da hedef kitlenizin ilgi duyacağı konuları bulup, bunları kategorilere ayırmanız ve paylaşım zamanlarınızı belirlemeniz önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal medya reklamları nasıl verilir?

Herbir sosyal ağın kendi reklam platformu bulunmakta. Bu reklamları vermek için ilgili sosyal ağ üzerinde bir şirket hesabı oluşturmanız ve sonrasında da reklam platformu üzerinde ilgili reklam modellerini seçerek, kampanyalarınızı oluşturmanız gerekir. Reklam kampanyalarınızda hedef kitle seçimine önem vermeniz ve reklam bütçenizi belirlemeniz de oldukça önemlidir. Hedef kitlenize, anahtar kelimelerinize ve reklam bütçenize göre reklamlarınızın erişimi ve geri dönüşümü değişiklik gösterecektir. İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan