E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından yararlanmaktalar. Milyonlarda aktif internet kullanıcısının her gün, günde birkaç kez sosyal ağları kullanması da bunun nedenlerinden bir tanesi. Peki, sosyal medya e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağlıyor?

Sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Hızlı ve kolay iletişim

Sosyal medyanın faydaları arasında ilk sırada değinebileceğimiz konu hızlı ve kolay iletişim kurma imkanıdır. Tüketicilere hızlı bir şekilde ulaşmak, ürün ve markanızı tanıtmak için bu platformlar üzerinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Reklam modellerinden yararlanarak, içeriklerinizi hedef kitlenize kolay bir şekilde ulaştırarak, pazarlama iletişiminizi yapabilirsiniz.

Müşteri desteği sunma

Sosyal ağlar geçtiğimiz son 10 yılda, aynı zamanda müşteri desteği sunmak için de kullanılmakta. Sosyal ağlar üzerinden müşterilerinizle hızlı bir şekilde iletişime geçebilir, onların sorularını yanıtlayabilir ve siparişleriyle ilgili onlara destek sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

İnternetteki organik görüntülenmeyi artırır

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda organik olarak içeriklerinizi paylaşmış olursunuz. Böylelikle internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili görüntülenebilir organik içerik sayısını da artırmış olursunuz. Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin ve Youtube üzerindeki içerikler Google üzerinde indekslendiği için yaptığınız paylaşımlar kullanıcıların arama sorgularında da görünebilir ve böylelikle organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

Web sitenize yönlendirme trafiği sağlarsınız

Sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yaptığınızda, web sitenize ek bir trafik kanalı oluşturmuş olursunuz. Paylaşımlarınızdan, yönlendirme trafiği alarak, takipçilerinizi web sitenize çekebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Müşterilerden geri bildirim alabilirsiniz

Sosyal medyanın faydaları arasında müşterilerden geri bildirimler almak da yer alıyor. Müşterileriniz direkt mesajlar ya da yorumlarla aldıkları ürün ve hizmet ile ilgili size geri bildirimler vererek, işinizi geliştirmenize de yardımcı olabilirler.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda ve reklamlardan yararlandığınızda içeriklerinizi ve reklam kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız sayesinde de marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşma

Sosyal ağlar üzerinden hem organik hem de reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız da vardır. Sosyal medyanın faydaları arasında e-ticaret firmalarına en büyük katkısı olan unsurlardan biri de budur. Henüz markanızı ya da ürünlerinizi keşfetmemiş olan kişilere bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra yaptığınız paylaşımların, takipçileriniz tarafından kendi hesaplarında ya da arkadaşları arasında paylaşılması da kulaktan kulağa pazarlama ile yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Marka konumlandırmanıza yardımcı olur

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalar markanızı nasıl konumlandıracağınız konusunda da size yardımcı olur. Tüketicilere ulaşırken kullandığınız dil, ulaştığınız hedef kitle, pazardaki konumunuz ve rakiplerinizden farklılıklarınız sosyal ağlar aracılığı ile marka konumalandırma çalışmalarınızı destekler. İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Rakip analizi yapmanızı sağlar

Rakip analiz de e-ticaret firmaları için önemlidir ve sosyal medyanın faydaları arasında rakip analizi yapmak da bulunur. Rakiplerinizi sosyal ağlar üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını takip ederek, onların stratejileri ve marka konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Onların hedef kitlelerini analiz ederek, sosyal ağlarda onların hedef kitlelerine yönelik reklamlar çıkabilir ve onların stratejilerindeki eksikleri bularak, kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya faydaları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejisi hazırlarken, öncelikle hedef kitlenizi analiz ederek, onların ilgi alanlarını ve hangi sosyal ağları daha aktif bir şekilde kullandıklarını belirlemelisiniz. Sonrasında onların aktif olduğu sosyal ağlar üzerindeki içerik formatlarını araştırarak, onların ilgisini çekebilecek içerik fikirlerini oluşturmanız ve bir plan dahilinde içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sosyal medya içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal medya içerik planı hazırlarken öncelikli olarak hangi tür içerikler oluşturabileceğinizi ve bu işlere günde ne kadar zaman ayırabileceğinizi belirlemelisiniz. Sonrasında da hedef kitlenizin ilgi duyacağı konuları bulup, bunları kategorilere ayırmanız ve paylaşım zamanlarınızı belirlemeniz önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal medya reklamları nasıl verilir?

Herbir sosyal ağın kendi reklam platformu bulunmakta. Bu reklamları vermek için ilgili sosyal ağ üzerinde bir şirket hesabı oluşturmanız ve sonrasında da reklam platformu üzerinde ilgili reklam modellerini seçerek, kampanyalarınızı oluşturmanız gerekir. Reklam kampanyalarınızda hedef kitle seçimine önem vermeniz ve reklam bütçenizi belirlemeniz de oldukça önemlidir. Hedef kitlenize, anahtar kelimelerinize ve reklam bütçenize göre reklamlarınızın erişimi ve geri dönüşümü değişiklik gösterecektir. İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka kimliği, ticarette son dönemin en popüler kavramlarından biri. Bu kavram logo, slogan, iletişim biçimleri ve görseli dil gibi unsurlardan oluşur. Özellikle her geçen gün daha yoğun bir rekabete sahne olan e-ticaret alanında fark...
23 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın