E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

18 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından yararlanmaktalar. Milyonlarda aktif internet kullanıcısının her gün, günde birkaç kez sosyal ağları kullanması da bunun nedenlerinden bir tanesi. Peki, sosyal medya e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağlıyor?

Sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Hızlı ve kolay iletişim

Sosyal medyanın faydaları arasında ilk sırada değinebileceğimiz konu hızlı ve kolay iletişim kurma imkanıdır. Tüketicilere hızlı bir şekilde ulaşmak, ürün ve markanızı tanıtmak için bu platformlar üzerinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Reklam modellerinden yararlanarak, içeriklerinizi hedef kitlenize kolay bir şekilde ulaştırarak, pazarlama iletişiminizi yapabilirsiniz.

Müşteri desteği sunma

Sosyal ağlar geçtiğimiz son 10 yılda, aynı zamanda müşteri desteği sunmak için de kullanılmakta. Sosyal ağlar üzerinden müşterilerinizle hızlı bir şekilde iletişime geçebilir, onların sorularını yanıtlayabilir ve siparişleriyle ilgili onlara destek sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

İnternetteki organik görüntülenmeyi artırır

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda organik olarak içeriklerinizi paylaşmış olursunuz. Böylelikle internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili görüntülenebilir organik içerik sayısını da artırmış olursunuz. Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin ve Youtube üzerindeki içerikler Google üzerinde indekslendiği için yaptığınız paylaşımlar kullanıcıların arama sorgularında da görünebilir ve böylelikle organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

Web sitenize yönlendirme trafiği sağlarsınız

Sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yaptığınızda, web sitenize ek bir trafik kanalı oluşturmuş olursunuz. Paylaşımlarınızdan, yönlendirme trafiği alarak, takipçilerinizi web sitenize çekebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Müşterilerden geri bildirim alabilirsiniz

Sosyal medyanın faydaları arasında müşterilerden geri bildirimler almak da yer alıyor. Müşterileriniz direkt mesajlar ya da yorumlarla aldıkları ürün ve hizmet ile ilgili size geri bildirimler vererek, işinizi geliştirmenize de yardımcı olabilirler.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda ve reklamlardan yararlandığınızda içeriklerinizi ve reklam kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız sayesinde de marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşma

Sosyal ağlar üzerinden hem organik hem de reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız da vardır. Sosyal medyanın faydaları arasında e-ticaret firmalarına en büyük katkısı olan unsurlardan biri de budur. Henüz markanızı ya da ürünlerinizi keşfetmemiş olan kişilere bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra yaptığınız paylaşımların, takipçileriniz tarafından kendi hesaplarında ya da arkadaşları arasında paylaşılması da kulaktan kulağa pazarlama ile yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Marka konumlandırmanıza yardımcı olur

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalar markanızı nasıl konumlandıracağınız konusunda da size yardımcı olur. Tüketicilere ulaşırken kullandığınız dil, ulaştığınız hedef kitle, pazardaki konumunuz ve rakiplerinizden farklılıklarınız sosyal ağlar aracılığı ile marka konumalandırma çalışmalarınızı destekler. İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Rakip analizi yapmanızı sağlar

Rakip analiz de e-ticaret firmaları için önemlidir ve sosyal medyanın faydaları arasında rakip analizi yapmak da bulunur. Rakiplerinizi sosyal ağlar üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını takip ederek, onların stratejileri ve marka konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Onların hedef kitlelerini analiz ederek, sosyal ağlarda onların hedef kitlelerine yönelik reklamlar çıkabilir ve onların stratejilerindeki eksikleri bularak, kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya faydaları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejisi hazırlarken, öncelikle hedef kitlenizi analiz ederek, onların ilgi alanlarını ve hangi sosyal ağları daha aktif bir şekilde kullandıklarını belirlemelisiniz. Sonrasında onların aktif olduğu sosyal ağlar üzerindeki içerik formatlarını araştırarak, onların ilgisini çekebilecek içerik fikirlerini oluşturmanız ve bir plan dahilinde içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sosyal medya içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal medya içerik planı hazırlarken öncelikli olarak hangi tür içerikler oluşturabileceğinizi ve bu işlere günde ne kadar zaman ayırabileceğinizi belirlemelisiniz. Sonrasında da hedef kitlenizin ilgi duyacağı konuları bulup, bunları kategorilere ayırmanız ve paylaşım zamanlarınızı belirlemeniz önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal medya reklamları nasıl verilir?

Herbir sosyal ağın kendi reklam platformu bulunmakta. Bu reklamları vermek için ilgili sosyal ağ üzerinde bir şirket hesabı oluşturmanız ve sonrasında da reklam platformu üzerinde ilgili reklam modellerini seçerek, kampanyalarınızı oluşturmanız gerekir. Reklam kampanyalarınızda hedef kitle seçimine önem vermeniz ve reklam bütçenizi belirlemeniz de oldukça önemlidir. Hedef kitlenize, anahtar kelimelerinize ve reklam bütçenize göre reklamlarınızın erişimi ve geri dönüşümü değişiklik gösterecektir. İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan