E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

18 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından yararlanmaktalar. Milyonlarda aktif internet kullanıcısının her gün, günde birkaç kez sosyal ağları kullanması da bunun nedenlerinden bir tanesi. Peki, sosyal medya e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağlıyor?

Sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Hızlı ve kolay iletişim

Sosyal medyanın faydaları arasında ilk sırada değinebileceğimiz konu hızlı ve kolay iletişim kurma imkanıdır. Tüketicilere hızlı bir şekilde ulaşmak, ürün ve markanızı tanıtmak için bu platformlar üzerinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Reklam modellerinden yararlanarak, içeriklerinizi hedef kitlenize kolay bir şekilde ulaştırarak, pazarlama iletişiminizi yapabilirsiniz.

Müşteri desteği sunma

Sosyal ağlar geçtiğimiz son 10 yılda, aynı zamanda müşteri desteği sunmak için de kullanılmakta. Sosyal ağlar üzerinden müşterilerinizle hızlı bir şekilde iletişime geçebilir, onların sorularını yanıtlayabilir ve siparişleriyle ilgili onlara destek sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

İnternetteki organik görüntülenmeyi artırır

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda organik olarak içeriklerinizi paylaşmış olursunuz. Böylelikle internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili görüntülenebilir organik içerik sayısını da artırmış olursunuz. Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin ve Youtube üzerindeki içerikler Google üzerinde indekslendiği için yaptığınız paylaşımlar kullanıcıların arama sorgularında da görünebilir ve böylelikle organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

Web sitenize yönlendirme trafiği sağlarsınız

Sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yaptığınızda, web sitenize ek bir trafik kanalı oluşturmuş olursunuz. Paylaşımlarınızdan, yönlendirme trafiği alarak, takipçilerinizi web sitenize çekebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Müşterilerden geri bildirim alabilirsiniz

Sosyal medyanın faydaları arasında müşterilerden geri bildirimler almak da yer alıyor. Müşterileriniz direkt mesajlar ya da yorumlarla aldıkları ürün ve hizmet ile ilgili size geri bildirimler vererek, işinizi geliştirmenize de yardımcı olabilirler.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda ve reklamlardan yararlandığınızda içeriklerinizi ve reklam kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız sayesinde de marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşma

Sosyal ağlar üzerinden hem organik hem de reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız da vardır. Sosyal medyanın faydaları arasında e-ticaret firmalarına en büyük katkısı olan unsurlardan biri de budur. Henüz markanızı ya da ürünlerinizi keşfetmemiş olan kişilere bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra yaptığınız paylaşımların, takipçileriniz tarafından kendi hesaplarında ya da arkadaşları arasında paylaşılması da kulaktan kulağa pazarlama ile yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Marka konumlandırmanıza yardımcı olur

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalar markanızı nasıl konumlandıracağınız konusunda da size yardımcı olur. Tüketicilere ulaşırken kullandığınız dil, ulaştığınız hedef kitle, pazardaki konumunuz ve rakiplerinizden farklılıklarınız sosyal ağlar aracılığı ile marka konumalandırma çalışmalarınızı destekler. İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Rakip analizi yapmanızı sağlar

Rakip analiz de e-ticaret firmaları için önemlidir ve sosyal medyanın faydaları arasında rakip analizi yapmak da bulunur. Rakiplerinizi sosyal ağlar üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını takip ederek, onların stratejileri ve marka konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Onların hedef kitlelerini analiz ederek, sosyal ağlarda onların hedef kitlelerine yönelik reklamlar çıkabilir ve onların stratejilerindeki eksikleri bularak, kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya faydaları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejisi hazırlarken, öncelikle hedef kitlenizi analiz ederek, onların ilgi alanlarını ve hangi sosyal ağları daha aktif bir şekilde kullandıklarını belirlemelisiniz. Sonrasında onların aktif olduğu sosyal ağlar üzerindeki içerik formatlarını araştırarak, onların ilgisini çekebilecek içerik fikirlerini oluşturmanız ve bir plan dahilinde içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sosyal medya içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal medya içerik planı hazırlarken öncelikli olarak hangi tür içerikler oluşturabileceğinizi ve bu işlere günde ne kadar zaman ayırabileceğinizi belirlemelisiniz. Sonrasında da hedef kitlenizin ilgi duyacağı konuları bulup, bunları kategorilere ayırmanız ve paylaşım zamanlarınızı belirlemeniz önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal medya reklamları nasıl verilir?

Herbir sosyal ağın kendi reklam platformu bulunmakta. Bu reklamları vermek için ilgili sosyal ağ üzerinde bir şirket hesabı oluşturmanız ve sonrasında da reklam platformu üzerinde ilgili reklam modellerini seçerek, kampanyalarınızı oluşturmanız gerekir. Reklam kampanyalarınızda hedef kitle seçimine önem vermeniz ve reklam bütçenizi belirlemeniz de oldukça önemlidir. Hedef kitlenize, anahtar kelimelerinize ve reklam bütçenize göre reklamlarınızın erişimi ve geri dönüşümü değişiklik gösterecektir. İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan