E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından yararlanmaktalar. Milyonlarda aktif internet kullanıcısının her gün, günde birkaç kez sosyal ağları kullanması da bunun nedenlerinden bir tanesi. Peki, sosyal medya e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağlıyor?

Sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Hızlı ve kolay iletişim

Sosyal medyanın faydaları arasında ilk sırada değinebileceğimiz konu hızlı ve kolay iletişim kurma imkanıdır. Tüketicilere hızlı bir şekilde ulaşmak, ürün ve markanızı tanıtmak için bu platformlar üzerinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Reklam modellerinden yararlanarak, içeriklerinizi hedef kitlenize kolay bir şekilde ulaştırarak, pazarlama iletişiminizi yapabilirsiniz.

Müşteri desteği sunma

Sosyal ağlar geçtiğimiz son 10 yılda, aynı zamanda müşteri desteği sunmak için de kullanılmakta. Sosyal ağlar üzerinden müşterilerinizle hızlı bir şekilde iletişime geçebilir, onların sorularını yanıtlayabilir ve siparişleriyle ilgili onlara destek sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

İnternetteki organik görüntülenmeyi artırır

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda organik olarak içeriklerinizi paylaşmış olursunuz. Böylelikle internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili görüntülenebilir organik içerik sayısını da artırmış olursunuz. Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin ve Youtube üzerindeki içerikler Google üzerinde indekslendiği için yaptığınız paylaşımlar kullanıcıların arama sorgularında da görünebilir ve böylelikle organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

Web sitenize yönlendirme trafiği sağlarsınız

Sosyal ağlar üzerinde paylaşımlar yaptığınızda, web sitenize ek bir trafik kanalı oluşturmuş olursunuz. Paylaşımlarınızdan, yönlendirme trafiği alarak, takipçilerinizi web sitenize çekebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Müşterilerden geri bildirim alabilirsiniz

Sosyal medyanın faydaları arasında müşterilerden geri bildirimler almak da yer alıyor. Müşterileriniz direkt mesajlar ya da yorumlarla aldıkları ürün ve hizmet ile ilgili size geri bildirimler vererek, işinizi geliştirmenize de yardımcı olabilirler.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma

Sosyal ağlarda paylaşım yaptığınızda ve reklamlardan yararlandığınızda içeriklerinizi ve reklam kampanyalarınızı geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız sayesinde de marka ve ürün bilinirliğinizi de artırabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşma

Sosyal ağlar üzerinden hem organik hem de reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşma fırsatınız da vardır. Sosyal medyanın faydaları arasında e-ticaret firmalarına en büyük katkısı olan unsurlardan biri de budur. Henüz markanızı ya da ürünlerinizi keşfetmemiş olan kişilere bu mecralar üzerinden ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra yaptığınız paylaşımların, takipçileriniz tarafından kendi hesaplarında ya da arkadaşları arasında paylaşılması da kulaktan kulağa pazarlama ile yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Marka konumlandırmanıza yardımcı olur

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalar markanızı nasıl konumlandıracağınız konusunda da size yardımcı olur. Tüketicilere ulaşırken kullandığınız dil, ulaştığınız hedef kitle, pazardaki konumunuz ve rakiplerinizden farklılıklarınız sosyal ağlar aracılığı ile marka konumalandırma çalışmalarınızı destekler. İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Rakip analizi yapmanızı sağlar

Rakip analiz de e-ticaret firmaları için önemlidir ve sosyal medyanın faydaları arasında rakip analizi yapmak da bulunur. Rakiplerinizi sosyal ağlar üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını takip ederek, onların stratejileri ve marka konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Onların hedef kitlelerini analiz ederek, sosyal ağlarda onların hedef kitlelerine yönelik reklamlar çıkabilir ve onların stratejilerindeki eksikleri bularak, kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. İlgili rehber: Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya faydaları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejisi hazırlarken, öncelikle hedef kitlenizi analiz ederek, onların ilgi alanlarını ve hangi sosyal ağları daha aktif bir şekilde kullandıklarını belirlemelisiniz. Sonrasında onların aktif olduğu sosyal ağlar üzerindeki içerik formatlarını araştırarak, onların ilgisini çekebilecek içerik fikirlerini oluşturmanız ve bir plan dahilinde içeriklerinizi paylaşmanız gerekir. İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sosyal medya içerik planı nasıl hazırlanır?

Sosyal medya içerik planı hazırlarken öncelikli olarak hangi tür içerikler oluşturabileceğinizi ve bu işlere günde ne kadar zaman ayırabileceğinizi belirlemelisiniz. Sonrasında da hedef kitlenizin ilgi duyacağı konuları bulup, bunları kategorilere ayırmanız ve paylaşım zamanlarınızı belirlemeniz önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Sosyal medya reklamları nasıl verilir?

Herbir sosyal ağın kendi reklam platformu bulunmakta. Bu reklamları vermek için ilgili sosyal ağ üzerinde bir şirket hesabı oluşturmanız ve sonrasında da reklam platformu üzerinde ilgili reklam modellerini seçerek, kampanyalarınızı oluşturmanız gerekir. Reklam kampanyalarınızda hedef kitle seçimine önem vermeniz ve reklam bütçenizi belirlemeniz de oldukça önemlidir. Hedef kitlenize, anahtar kelimelerinize ve reklam bütçenize göre reklamlarınızın erişimi ve geri dönüşümü değişiklik gösterecektir. İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin