Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

23 Eylül 2020
Sinan Oypan

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız, hesaplarınızı güncel tutmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir rutin ve düzen olmadığında hesabınızı büyütmeniz ve yeni takipçiler edinmeniz zor olacağı gibi mevcut takipçileriniz de sizi aktif görmedikleri için, takipten çıkabilirler. Bu nedenle de belli bir paylaşım sıklığı üzerine planlama yapmak gereklidir.

Paylaşım sıklığı hangi faktörlerden etkilenir?

Paylaşım sıklığı, birkaç faktör tarafından etkilenmektedir. Bu faktörleri bilmeniz, sosyal ağlardaki paylaşım sayınızı nasıl artırabileceğinizi anlamanızı sağlar. Bu faktörleri de şöyle sıralayabiliriz:

Elinizdeki iş gücü: Sosyal ağlar üzerinde paylaşım yapmak belli bir mesai ve iş gücü gerektirir. Bu nedenle de paylaşım sıklığı, elinizdeki iş gücüne bağlı olarak değişmektedir. Yeterli iş gücünüz ve bu işe odaklanabilecek bir ekibiniz bulunuyorsa sosyal ağlarda daha fazla paylaşım yapabilecek içerikleri üretebilirsiniz. Ancak iş gücünüz yeterli değilse, daha az paylaşım yapmak zorunda kalabilirsiniz.

İçerik planı:Elinizdeki içerik planınız da paylaşım sıklığını etkileyen faktörlerden biridir. Düzenli olarak içerik üretebilmek için belli bir planınızın olması gerekmektedir. Farklı konularda içerik başlıkları belirleyerek, markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili içerik formatları hazırlayarak, sosyal ağlardaki paylaşımlarınız için belli bir plan hazırlamanız önemlidir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Ayırabileceğiniz zaman: İş gücü ile doğru orantılı ilerleyen bir faktör de sosyal ağlardaki paylaşımlar için gün içerisinde ne kadarlık bir vakit ayırabileceğinizdir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu iş belli bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için, ayırabileceğiniz zaman da önemlidir. Bu iş için belli bir ekibiniz ya da personeliniz olduğunda sosyal paylaşımlar ve yönetim için daha fazla vakit ayırabileceğiniz için bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşüm de daha fazla olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Paylaşım sıklığı neden önemli?

Sosyal medyada paylaşım sıklığı, birkaç sebeple önemlidir. Öncelikli olarak yaptığınız paylaşımlar kullanıcılarla etkileşime geçmenizi sağlarken, hesabınızı büyütmeniz için de önemlidir.

Belli bir paylaşım düzeni olmadan hesabınızı büyütmeniz ve yeni kitlelere ulaşmanız mümkün değildir. Sosyal ağlarda tüketicilere, sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekmekte. Bu nedenle de belli bir plan dahilinde paylaşımlar yaparak, kullanıcılara içerikler sunmanız gereklidir.

Paylaşım sıklığı aynı zamanda marka bilinirliğinizi de doğrudan etkilemektedir. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız ve markanızı sosyal ağlarda tanıtmanız, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacağı için daha fazla kişinin markanızı görmesini sağlar. Bu da marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Paylaşımlarda bir düzenini ve sürekliliği olması aynı zamanda internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracaktır. Sosyal ağlarda markanızla ilgili daha fazla içeriğin olması, kullanıcıların sizin hakkınızda konuşmaları, marka imajınızı da güçlendirecektir.

Düzenli paylaşım yapılmaması ve belli bir sıklığın belirlenmemesi durumunda, takipçileriniz de sizi unutmaya başlar. Sosyal ağlar anlık olarak paylaşımların yapıldığı ve içeriklerin hızlı bir şekilde tüketildiği platformlar. Arka arka birkaç paylaşım yapıp, sonrasında birkaç gün ya da hafta paylaşım yapmamak, sonrasında yine aynı şeyi tekrarlamak, bu çalışmalarınızdan bir sonuç alamamanıza neden olur. Bu sebeple de belli bir plan üzerinde sürekliliği koruyarak, düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı yapmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Sosyal medya paylaşım sıklığı için bir plan yaparken, yazının başında değindiğimiz faktörleri ele almanız gerekecektir. Öncelikli olarak sosyal medya paylaşımlarını hazırlamaya ve hesaplarınızı yönetmeye ne kadar zaman ayıracağınızı belirlemeniz gerekir. Sosyal ağlar içerik paylaşı için kullanılsa da kullanıcıların yaptıkları yorumları ve size gönderdikleri mesajları da takip etmeniz gerekir. Tüketiciler bu mecraları müşteri desteği için de kullandıkları için sosyal medya yönetim planınızın olması önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Burada içerik planınızı oluşturmanız ve ne tür konular üzerinde paylaşımlar yapabileceğinizi önceden planlamanız gerekecek. İçerik fikirlerinizi üreterek, ne yoğunlukta içerik üretimi yapabileceğinizi de görmüş olursunuz.

İçerik planınızı oluşturduktan sonra elinizdeki iş gücüne göre bu içeriklerin üretimi için yeterli olacak zamanı belirlemelisiniz. Bir blog içeriği, video ya da görsel ile sosyal paylaşım içeriği üretmenin size ortalama ne kadar zaman mal olduğunu planlayarak, içerik üretimi için de en ideal süreyi belirleyerek, bunu iş planınıza dahil edebilirsiniz.

Paylaşım aralığı ne kadar olmalı?

Herbir sosyal ağın farklı dinamiği olduğu için paylaşım sıklığı da platforma göre değişiklik göstermektedir. Ancak ortalama olarak günde en az bir paylaşım yapmak herbir sosyal ağ için idealdir. Günlük paylaşımlar yapmak, düzenli olarak tüketicilerle etkileşime girme ve hesabınızı büyütmek için önemlidir.

Facebook ve Instagram üzerinde günlük bir paylaşım yapabilirsiniz. İdeal olan ise günde 2-3 paylaşım yapmaktır. Her paylaşım arasında en az 3-4 saatlik bir süre bırakmanız da spam yapmadan, kullanıcılara içerik sunmanızı sağlar.

Twitter üzerinde paylaşımlar anlık olduğu için içeriklerinizin ortalam 30 dakika ile 1 saatlik bir güncelliği bulunur. Aktifliğinizi arıtmak için gün içerisinde 3-5 gönderi paylaşımı yapmak ideal olsa da içerik planınız buna elverişli değilse yine günlük paylaşımlar yaparak ilerleyebilirsiniz.

Youtube üzerinde haftalık olarak video paylaşımları yapabilirsiniz. Video içerik üretmek daha zorlu bir durum olduğu için haftalık video paylaşımları ilk başta idealdir. Bu süreci elinizdeki içerik planına ve iş gücüne bağlı olarak 2 haftaya ya da ayda bir paylaşıma da yükseltebilirsiniz.

Yeterli iş gücü ve içerik olmadığında ise hiç paylaşım yapmamak yerine, haftalık paylaşımlar yapma yolunu tercih edebilirsiniz. Bunun sebebi ise paylaşım sıklığı az olsa dahi belli bir sürekliliğin olmasını sağlarsınız. Elinizde yeterli içerik olmadığında bunları idareli kullanarak uzun vadede paylaşım yapabilmek için her platformda haftada bir paylaşım yapabilirsiniz. Bu sayede hem kullanıcılara bir içerik sunmuş olur hem de markanızı güncel tutmuş olursunuz.

Tabii ki paylaşım sıklığının az olması, sosyal ağlardan alınacak geri dönüşümleri de düşürebileceğini ve sadık bir kitle yaratmayı zorlaştıracağını da hatırlatmamız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan