Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız, hesaplarınızı güncel tutmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir rutin ve düzen olmadığında hesabınızı büyütmeniz ve yeni takipçiler edinmeniz zor olacağı gibi mevcut takipçileriniz de sizi aktif görmedikleri için, takipten çıkabilirler. Bu nedenle de belli bir paylaşım sıklığı üzerine planlama yapmak gereklidir.

Paylaşım sıklığı hangi faktörlerden etkilenir?

Paylaşım sıklığı, birkaç faktör tarafından etkilenmektedir. Bu faktörleri bilmeniz, sosyal ağlardaki paylaşım sayınızı nasıl artırabileceğinizi anlamanızı sağlar. Bu faktörleri de şöyle sıralayabiliriz:

Elinizdeki iş gücü: Sosyal ağlar üzerinde paylaşım yapmak belli bir mesai ve iş gücü gerektirir. Bu nedenle de paylaşım sıklığı, elinizdeki iş gücüne bağlı olarak değişmektedir. Yeterli iş gücünüz ve bu işe odaklanabilecek bir ekibiniz bulunuyorsa sosyal ağlarda daha fazla paylaşım yapabilecek içerikleri üretebilirsiniz. Ancak iş gücünüz yeterli değilse, daha az paylaşım yapmak zorunda kalabilirsiniz.

İçerik planı:Elinizdeki içerik planınız da paylaşım sıklığını etkileyen faktörlerden biridir. Düzenli olarak içerik üretebilmek için belli bir planınızın olması gerekmektedir. Farklı konularda içerik başlıkları belirleyerek, markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili içerik formatları hazırlayarak, sosyal ağlardaki paylaşımlarınız için belli bir plan hazırlamanız önemlidir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Ayırabileceğiniz zaman: İş gücü ile doğru orantılı ilerleyen bir faktör de sosyal ağlardaki paylaşımlar için gün içerisinde ne kadarlık bir vakit ayırabileceğinizdir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu iş belli bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için, ayırabileceğiniz zaman da önemlidir. Bu iş için belli bir ekibiniz ya da personeliniz olduğunda sosyal paylaşımlar ve yönetim için daha fazla vakit ayırabileceğiniz için bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşüm de daha fazla olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Paylaşım sıklığı neden önemli?

Sosyal medyada paylaşım sıklığı, birkaç sebeple önemlidir. Öncelikli olarak yaptığınız paylaşımlar kullanıcılarla etkileşime geçmenizi sağlarken, hesabınızı büyütmeniz için de önemlidir.

Belli bir paylaşım düzeni olmadan hesabınızı büyütmeniz ve yeni kitlelere ulaşmanız mümkün değildir. Sosyal ağlarda tüketicilere, sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekmekte. Bu nedenle de belli bir plan dahilinde paylaşımlar yaparak, kullanıcılara içerikler sunmanız gereklidir.

Paylaşım sıklığı aynı zamanda marka bilinirliğinizi de doğrudan etkilemektedir. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız ve markanızı sosyal ağlarda tanıtmanız, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacağı için daha fazla kişinin markanızı görmesini sağlar. Bu da marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Paylaşımlarda bir düzenini ve sürekliliği olması aynı zamanda internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracaktır. Sosyal ağlarda markanızla ilgili daha fazla içeriğin olması, kullanıcıların sizin hakkınızda konuşmaları, marka imajınızı da güçlendirecektir.

Düzenli paylaşım yapılmaması ve belli bir sıklığın belirlenmemesi durumunda, takipçileriniz de sizi unutmaya başlar. Sosyal ağlar anlık olarak paylaşımların yapıldığı ve içeriklerin hızlı bir şekilde tüketildiği platformlar. Arka arka birkaç paylaşım yapıp, sonrasında birkaç gün ya da hafta paylaşım yapmamak, sonrasında yine aynı şeyi tekrarlamak, bu çalışmalarınızdan bir sonuç alamamanıza neden olur. Bu sebeple de belli bir plan üzerinde sürekliliği koruyarak, düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı yapmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Sosyal medya paylaşım sıklığı için bir plan yaparken, yazının başında değindiğimiz faktörleri ele almanız gerekecektir. Öncelikli olarak sosyal medya paylaşımlarını hazırlamaya ve hesaplarınızı yönetmeye ne kadar zaman ayıracağınızı belirlemeniz gerekir. Sosyal ağlar içerik paylaşı için kullanılsa da kullanıcıların yaptıkları yorumları ve size gönderdikleri mesajları da takip etmeniz gerekir. Tüketiciler bu mecraları müşteri desteği için de kullandıkları için sosyal medya yönetim planınızın olması önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Burada içerik planınızı oluşturmanız ve ne tür konular üzerinde paylaşımlar yapabileceğinizi önceden planlamanız gerekecek. İçerik fikirlerinizi üreterek, ne yoğunlukta içerik üretimi yapabileceğinizi de görmüş olursunuz.

İçerik planınızı oluşturduktan sonra elinizdeki iş gücüne göre bu içeriklerin üretimi için yeterli olacak zamanı belirlemelisiniz. Bir blog içeriği, video ya da görsel ile sosyal paylaşım içeriği üretmenin size ortalama ne kadar zaman mal olduğunu planlayarak, içerik üretimi için de en ideal süreyi belirleyerek, bunu iş planınıza dahil edebilirsiniz.

Paylaşım aralığı ne kadar olmalı?

Herbir sosyal ağın farklı dinamiği olduğu için paylaşım sıklığı da platforma göre değişiklik göstermektedir. Ancak ortalama olarak günde en az bir paylaşım yapmak herbir sosyal ağ için idealdir. Günlük paylaşımlar yapmak, düzenli olarak tüketicilerle etkileşime girme ve hesabınızı büyütmek için önemlidir.

Facebook ve Instagram üzerinde günlük bir paylaşım yapabilirsiniz. İdeal olan ise günde 2-3 paylaşım yapmaktır. Her paylaşım arasında en az 3-4 saatlik bir süre bırakmanız da spam yapmadan, kullanıcılara içerik sunmanızı sağlar.

Twitter üzerinde paylaşımlar anlık olduğu için içeriklerinizin ortalam 30 dakika ile 1 saatlik bir güncelliği bulunur. Aktifliğinizi arıtmak için gün içerisinde 3-5 gönderi paylaşımı yapmak ideal olsa da içerik planınız buna elverişli değilse yine günlük paylaşımlar yaparak ilerleyebilirsiniz.

Youtube üzerinde haftalık olarak video paylaşımları yapabilirsiniz. Video içerik üretmek daha zorlu bir durum olduğu için haftalık video paylaşımları ilk başta idealdir. Bu süreci elinizdeki içerik planına ve iş gücüne bağlı olarak 2 haftaya ya da ayda bir paylaşıma da yükseltebilirsiniz.

Yeterli iş gücü ve içerik olmadığında ise hiç paylaşım yapmamak yerine, haftalık paylaşımlar yapma yolunu tercih edebilirsiniz. Bunun sebebi ise paylaşım sıklığı az olsa dahi belli bir sürekliliğin olmasını sağlarsınız. Elinizde yeterli içerik olmadığında bunları idareli kullanarak uzun vadede paylaşım yapabilmek için her platformda haftada bir paylaşım yapabilirsiniz. Bu sayede hem kullanıcılara bir içerik sunmuş olur hem de markanızı güncel tutmuş olursunuz.

Tabii ki paylaşım sıklığının az olması, sosyal ağlardan alınacak geri dönüşümleri de düşürebileceğini ve sadık bir kitle yaratmayı zorlaştıracağını da hatırlatmamız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın