Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız, hesaplarınızı güncel tutmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir rutin ve düzen olmadığında hesabınızı büyütmeniz ve yeni takipçiler edinmeniz zor olacağı gibi mevcut takipçileriniz de sizi aktif görmedikleri için, takipten çıkabilirler. Bu nedenle de belli bir paylaşım sıklığı üzerine planlama yapmak gereklidir.

Paylaşım sıklığı hangi faktörlerden etkilenir?

Paylaşım sıklığı, birkaç faktör tarafından etkilenmektedir. Bu faktörleri bilmeniz, sosyal ağlardaki paylaşım sayınızı nasıl artırabileceğinizi anlamanızı sağlar. Bu faktörleri de şöyle sıralayabiliriz:

Elinizdeki iş gücü: Sosyal ağlar üzerinde paylaşım yapmak belli bir mesai ve iş gücü gerektirir. Bu nedenle de paylaşım sıklığı, elinizdeki iş gücüne bağlı olarak değişmektedir. Yeterli iş gücünüz ve bu işe odaklanabilecek bir ekibiniz bulunuyorsa sosyal ağlarda daha fazla paylaşım yapabilecek içerikleri üretebilirsiniz. Ancak iş gücünüz yeterli değilse, daha az paylaşım yapmak zorunda kalabilirsiniz.

İçerik planı:Elinizdeki içerik planınız da paylaşım sıklığını etkileyen faktörlerden biridir. Düzenli olarak içerik üretebilmek için belli bir planınızın olması gerekmektedir. Farklı konularda içerik başlıkları belirleyerek, markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili içerik formatları hazırlayarak, sosyal ağlardaki paylaşımlarınız için belli bir plan hazırlamanız önemlidir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Ayırabileceğiniz zaman: İş gücü ile doğru orantılı ilerleyen bir faktör de sosyal ağlardaki paylaşımlar için gün içerisinde ne kadarlık bir vakit ayırabileceğinizdir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu iş belli bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için, ayırabileceğiniz zaman da önemlidir. Bu iş için belli bir ekibiniz ya da personeliniz olduğunda sosyal paylaşımlar ve yönetim için daha fazla vakit ayırabileceğiniz için bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşüm de daha fazla olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Paylaşım sıklığı neden önemli?

Sosyal medyada paylaşım sıklığı, birkaç sebeple önemlidir. Öncelikli olarak yaptığınız paylaşımlar kullanıcılarla etkileşime geçmenizi sağlarken, hesabınızı büyütmeniz için de önemlidir.

Belli bir paylaşım düzeni olmadan hesabınızı büyütmeniz ve yeni kitlelere ulaşmanız mümkün değildir. Sosyal ağlarda tüketicilere, sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekmekte. Bu nedenle de belli bir plan dahilinde paylaşımlar yaparak, kullanıcılara içerikler sunmanız gereklidir.

Paylaşım sıklığı aynı zamanda marka bilinirliğinizi de doğrudan etkilemektedir. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız ve markanızı sosyal ağlarda tanıtmanız, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacağı için daha fazla kişinin markanızı görmesini sağlar. Bu da marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Paylaşımlarda bir düzenini ve sürekliliği olması aynı zamanda internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracaktır. Sosyal ağlarda markanızla ilgili daha fazla içeriğin olması, kullanıcıların sizin hakkınızda konuşmaları, marka imajınızı da güçlendirecektir.

Düzenli paylaşım yapılmaması ve belli bir sıklığın belirlenmemesi durumunda, takipçileriniz de sizi unutmaya başlar. Sosyal ağlar anlık olarak paylaşımların yapıldığı ve içeriklerin hızlı bir şekilde tüketildiği platformlar. Arka arka birkaç paylaşım yapıp, sonrasında birkaç gün ya da hafta paylaşım yapmamak, sonrasında yine aynı şeyi tekrarlamak, bu çalışmalarınızdan bir sonuç alamamanıza neden olur. Bu sebeple de belli bir plan üzerinde sürekliliği koruyarak, düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı yapmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Sosyal medya paylaşım sıklığı için bir plan yaparken, yazının başında değindiğimiz faktörleri ele almanız gerekecektir. Öncelikli olarak sosyal medya paylaşımlarını hazırlamaya ve hesaplarınızı yönetmeye ne kadar zaman ayıracağınızı belirlemeniz gerekir. Sosyal ağlar içerik paylaşı için kullanılsa da kullanıcıların yaptıkları yorumları ve size gönderdikleri mesajları da takip etmeniz gerekir. Tüketiciler bu mecraları müşteri desteği için de kullandıkları için sosyal medya yönetim planınızın olması önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Burada içerik planınızı oluşturmanız ve ne tür konular üzerinde paylaşımlar yapabileceğinizi önceden planlamanız gerekecek. İçerik fikirlerinizi üreterek, ne yoğunlukta içerik üretimi yapabileceğinizi de görmüş olursunuz.

İçerik planınızı oluşturduktan sonra elinizdeki iş gücüne göre bu içeriklerin üretimi için yeterli olacak zamanı belirlemelisiniz. Bir blog içeriği, video ya da görsel ile sosyal paylaşım içeriği üretmenin size ortalama ne kadar zaman mal olduğunu planlayarak, içerik üretimi için de en ideal süreyi belirleyerek, bunu iş planınıza dahil edebilirsiniz.

Paylaşım aralığı ne kadar olmalı?

Herbir sosyal ağın farklı dinamiği olduğu için paylaşım sıklığı da platforma göre değişiklik göstermektedir. Ancak ortalama olarak günde en az bir paylaşım yapmak herbir sosyal ağ için idealdir. Günlük paylaşımlar yapmak, düzenli olarak tüketicilerle etkileşime girme ve hesabınızı büyütmek için önemlidir.

Facebook ve Instagram üzerinde günlük bir paylaşım yapabilirsiniz. İdeal olan ise günde 2-3 paylaşım yapmaktır. Her paylaşım arasında en az 3-4 saatlik bir süre bırakmanız da spam yapmadan, kullanıcılara içerik sunmanızı sağlar.

Twitter üzerinde paylaşımlar anlık olduğu için içeriklerinizin ortalam 30 dakika ile 1 saatlik bir güncelliği bulunur. Aktifliğinizi arıtmak için gün içerisinde 3-5 gönderi paylaşımı yapmak ideal olsa da içerik planınız buna elverişli değilse yine günlük paylaşımlar yaparak ilerleyebilirsiniz.

Youtube üzerinde haftalık olarak video paylaşımları yapabilirsiniz. Video içerik üretmek daha zorlu bir durum olduğu için haftalık video paylaşımları ilk başta idealdir. Bu süreci elinizdeki içerik planına ve iş gücüne bağlı olarak 2 haftaya ya da ayda bir paylaşıma da yükseltebilirsiniz.

Yeterli iş gücü ve içerik olmadığında ise hiç paylaşım yapmamak yerine, haftalık paylaşımlar yapma yolunu tercih edebilirsiniz. Bunun sebebi ise paylaşım sıklığı az olsa dahi belli bir sürekliliğin olmasını sağlarsınız. Elinizde yeterli içerik olmadığında bunları idareli kullanarak uzun vadede paylaşım yapabilmek için her platformda haftada bir paylaşım yapabilirsiniz. Bu sayede hem kullanıcılara bir içerik sunmuş olur hem de markanızı güncel tutmuş olursunuz.

Tabii ki paylaşım sıklığının az olması, sosyal ağlardan alınacak geri dönüşümleri de düşürebileceğini ve sadık bir kitle yaratmayı zorlaştıracağını da hatırlatmamız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin