fbpx

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız, hesaplarınızı güncel tutmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir rutin ve düzen olmadığında hesabınızı büyütmeniz ve yeni takipçiler edinmeniz zor olacağı gibi mevcut takipçileriniz de sizi aktif görmedikleri için, takipten çıkabilirler. Bu nedenle de belli bir paylaşım sıklığı üzerine planlama yapmak gereklidir.

Paylaşım sıklığı hangi faktörlerden etkilenir?

Paylaşım sıklığı, birkaç faktör tarafından etkilenmektedir. Bu faktörleri bilmeniz, sosyal ağlardaki paylaşım sayınızı nasıl artırabileceğinizi anlamanızı sağlar. Bu faktörleri de şöyle sıralayabiliriz:

Elinizdeki iş gücü: Sosyal ağlar üzerinde paylaşım yapmak belli bir mesai ve iş gücü gerektirir. Bu nedenle de paylaşım sıklığı, elinizdeki iş gücüne bağlı olarak değişmektedir. Yeterli iş gücünüz ve bu işe odaklanabilecek bir ekibiniz bulunuyorsa sosyal ağlarda daha fazla paylaşım yapabilecek içerikleri üretebilirsiniz. Ancak iş gücünüz yeterli değilse, daha az paylaşım yapmak zorunda kalabilirsiniz.

İçerik planı:Elinizdeki içerik planınız da paylaşım sıklığını etkileyen faktörlerden biridir. Düzenli olarak içerik üretebilmek için belli bir planınızın olması gerekmektedir. Farklı konularda içerik başlıkları belirleyerek, markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili içerik formatları hazırlayarak, sosyal ağlardaki paylaşımlarınız için belli bir plan hazırlamanız önemlidir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Ayırabileceğiniz zaman: İş gücü ile doğru orantılı ilerleyen bir faktör de sosyal ağlardaki paylaşımlar için gün içerisinde ne kadarlık bir vakit ayırabileceğinizdir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu iş belli bir mesai ve iş gücü gerektirdiği için, ayırabileceğiniz zaman da önemlidir. Bu iş için belli bir ekibiniz ya da personeliniz olduğunda sosyal paylaşımlar ve yönetim için daha fazla vakit ayırabileceğiniz için bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşüm de daha fazla olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Paylaşım sıklığı neden önemli?

Sosyal medyada paylaşım sıklığı, birkaç sebeple önemlidir. Öncelikli olarak yaptığınız paylaşımlar kullanıcılarla etkileşime geçmenizi sağlarken, hesabınızı büyütmeniz için de önemlidir.

Belli bir paylaşım düzeni olmadan hesabınızı büyütmeniz ve yeni kitlelere ulaşmanız mümkün değildir. Sosyal ağlarda tüketicilere, sizi takip etmeleri için bir sebep vermeniz gerekmekte. Bu nedenle de belli bir plan dahilinde paylaşımlar yaparak, kullanıcılara içerikler sunmanız gereklidir.

Paylaşım sıklığı aynı zamanda marka bilinirliğinizi de doğrudan etkilemektedir. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız ve markanızı sosyal ağlarda tanıtmanız, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacağı için daha fazla kişinin markanızı görmesini sağlar. Bu da marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Paylaşımlarda bir düzenini ve sürekliliği olması aynı zamanda internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracaktır. Sosyal ağlarda markanızla ilgili daha fazla içeriğin olması, kullanıcıların sizin hakkınızda konuşmaları, marka imajınızı da güçlendirecektir.

Düzenli paylaşım yapılmaması ve belli bir sıklığın belirlenmemesi durumunda, takipçileriniz de sizi unutmaya başlar. Sosyal ağlar anlık olarak paylaşımların yapıldığı ve içeriklerin hızlı bir şekilde tüketildiği platformlar. Arka arka birkaç paylaşım yapıp, sonrasında birkaç gün ya da hafta paylaşım yapmamak, sonrasında yine aynı şeyi tekrarlamak, bu çalışmalarınızdan bir sonuç alamamanıza neden olur. Bu sebeple de belli bir plan üzerinde sürekliliği koruyarak, düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı yapmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Paylaşım sıklığı nasıl planlanır?

Sosyal medya paylaşım sıklığı için bir plan yaparken, yazının başında değindiğimiz faktörleri ele almanız gerekecektir. Öncelikli olarak sosyal medya paylaşımlarını hazırlamaya ve hesaplarınızı yönetmeye ne kadar zaman ayıracağınızı belirlemeniz gerekir. Sosyal ağlar içerik paylaşı için kullanılsa da kullanıcıların yaptıkları yorumları ve size gönderdikleri mesajları da takip etmeniz gerekir. Tüketiciler bu mecraları müşteri desteği için de kullandıkları için sosyal medya yönetim planınızın olması önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Burada içerik planınızı oluşturmanız ve ne tür konular üzerinde paylaşımlar yapabileceğinizi önceden planlamanız gerekecek. İçerik fikirlerinizi üreterek, ne yoğunlukta içerik üretimi yapabileceğinizi de görmüş olursunuz.

İçerik planınızı oluşturduktan sonra elinizdeki iş gücüne göre bu içeriklerin üretimi için yeterli olacak zamanı belirlemelisiniz. Bir blog içeriği, video ya da görsel ile sosyal paylaşım içeriği üretmenin size ortalama ne kadar zaman mal olduğunu planlayarak, içerik üretimi için de en ideal süreyi belirleyerek, bunu iş planınıza dahil edebilirsiniz.

Paylaşım aralığı ne kadar olmalı?

Herbir sosyal ağın farklı dinamiği olduğu için paylaşım sıklığı da platforma göre değişiklik göstermektedir. Ancak ortalama olarak günde en az bir paylaşım yapmak herbir sosyal ağ için idealdir. Günlük paylaşımlar yapmak, düzenli olarak tüketicilerle etkileşime girme ve hesabınızı büyütmek için önemlidir.

Facebook ve Instagram üzerinde günlük bir paylaşım yapabilirsiniz. İdeal olan ise günde 2-3 paylaşım yapmaktır. Her paylaşım arasında en az 3-4 saatlik bir süre bırakmanız da spam yapmadan, kullanıcılara içerik sunmanızı sağlar.

Twitter üzerinde paylaşımlar anlık olduğu için içeriklerinizin ortalam 30 dakika ile 1 saatlik bir güncelliği bulunur. Aktifliğinizi arıtmak için gün içerisinde 3-5 gönderi paylaşımı yapmak ideal olsa da içerik planınız buna elverişli değilse yine günlük paylaşımlar yaparak ilerleyebilirsiniz.

Youtube üzerinde haftalık olarak video paylaşımları yapabilirsiniz. Video içerik üretmek daha zorlu bir durum olduğu için haftalık video paylaşımları ilk başta idealdir. Bu süreci elinizdeki içerik planına ve iş gücüne bağlı olarak 2 haftaya ya da ayda bir paylaşıma da yükseltebilirsiniz.

Yeterli iş gücü ve içerik olmadığında ise hiç paylaşım yapmamak yerine, haftalık paylaşımlar yapma yolunu tercih edebilirsiniz. Bunun sebebi ise paylaşım sıklığı az olsa dahi belli bir sürekliliğin olmasını sağlarsınız. Elinizde yeterli içerik olmadığında bunları idareli kullanarak uzun vadede paylaşım yapabilmek için her platformda haftada bir paylaşım yapabilirsiniz. Bu sayede hem kullanıcılara bir içerik sunmuş olur hem de markanızı güncel tutmuş olursunuz.

Tabii ki paylaşım sıklığının az olması, sosyal ağlardan alınacak geri dönüşümleri de düşürebileceğini ve sadık bir kitle yaratmayı zorlaştıracağını da hatırlatmamız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan