fbpx

Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir unsur.

Birçok markanın sıkıntısı bu sürekliliği sağlayamamak oluyor ve bu nedenle de sosyal mecralardan bekledikleri sonuçları alamıyorlar.

Sosyal medyada süreklilik nedir?

Öncelikle süreklilik derken neyi anlatmak istediğimizi detaylı bir şekilde ele alalım. Sosyal medya yönetiminde süreklilik, sosyal mecralarda yaptığınız çalışmaların bir plan çerçevesinde belli bir rutin içerisinde ele alınarak yapılmasıdır. Başka bir deyişle, sosyal platformlarda rastgele ve ara vere vere paylaşım yapmamaktır. Burada belli bir düzeninizin ve rutininizin olması oldukça önemlidir; çünkü bu süreklilik aracılığı ile sosyal ağlardaki etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

Plan yapmak neden önemli?

İçerik planı oluşturmak bu sürekliliği daha kaliteli bir hale getirirken, sizin de önceden hazırlanarak, daha iyi işler yapmanızı sağlacağı gibi sizin de işlerinizi kolaylaştırmaya başlayacaktır.

Bir planınız olduğunda, hangi gün, hangi saat, hangi içeriği paylaşacağınız belli olur ve böylelikle önceden bu çalışmaları için ön hazırlık yapabilir ve son dakikada ne paylaşacağınızı düşünmek zorunda kalmazsınız.

Bir plan hazırladığınızda, kampanya ve özel günler için ön çalışma yapmaya vaktiniz olur ve kampanyalarınızı daha iyi bir şekilde duyurabilirsiniz. İçerik planı oluşturma konusunda detaylı bilgi almak için “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Sosyal medyada süreklilik neden önemli?

Bir plan oluşturup, buna sadık kaldığınızda sürekliliğinizi sağlayabilirsiniz. Küçük çaplı veya e-ticaret sektörüne yeni atılmış firmalar için zor bir iş gibi görünse de sosyal mecralar marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça önemli yerlerdir ve bunlardan yararlanmanız gerekiyor. Bunu da sürekliliğinizi sağlayarak yapabilirsiniz. Bu yüzden bu plana ihtiyacınız olacak ve bu sebeple de yukarıda bahsettiğimiz içerik takvimi oluşturma ile ilgili rehberi dikkatle okumanızı tavsiye ediyoruz.

Kendinizi devamlı olarak hatırlatmış olursunuz

Sürekliliğin sağladığı en büyük avantaj, yaptığınız çalışmalarla kendinizi devamlı olarak hatırlatma fırsatı bulursunuz. Bir etkileşim sağlayabilmek için takipçilerinizin sizden gelen içerikleri devamlı olarak görmeleri lazım. Devamlı görmeleri demek, gün içerisinde 10 tane paylaşım yapacağınız anlamına gelmiyor. Günde bir paylaşım yapsanız dahi, her gün bunu düzenli olarak yapmalısınız.

Bir gün paylaşıp, birkaç gün paylaşım yapmamak unutulmanıza neden olabilir. Bunu da sadece ürün fotoğrafları paylaşarak yapamayabilirsiniz. Bu yüzden de farklı sosyal medya içeriklerine ihtiyacınız olacaktır. Bunu da içerik takvimi hazırlayarak düzenleyebilirsiniz. Yaptığınız çalışmaların sürekliliği sayesinde etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

Yeni takipçilere ulaşabilirsiniz

Sosyal mecralar, devamlı aktif olan ve etkileşim alan sayfaları, başka kullanıcılara öneriyorlar. Bu işlem genellikle, bir kullanıcı bir sayfayı beğendiğinde gerçekleşiyor. Bir sayfa beğenildiğinde önerilen sayfalar gösterilebiliyor. Bu öneriler arasında sizin sayfalarınızda kullanıcılara sunulabilir.

Sürekliliği sağladığınızda, sosyal mecralar sizin sayfanızı da diğer kullanıcılara göstermeye başlayacaklar ve böylelikle yeni takipçi kitlelerine ulaşabileceksiniz.

Kullanıcılar aktif olmayan sayfaları takip etmek istemezler

Sürekliliği sağlamanız için bir başka neden ise kullanıcıların, aktif olmayan sayfaları takip etmemeleri. Kullanıcılar markaların sayfalarını takip ederek, onların kampanyalarını ve ürünlerini takip etmek isterler; ancak düzenli paylaşım yapmadığınızda ya da yapmadığınız görüldüğünde kullanıcılar bu sayfayı takip etmek istemeyebilirler. Paylaşım yapmıyorsanız, yeni takipçilere ulaşmanız oldukça zordur.

Sosyal ağlar etkileşim alan ve paylaşım yapan sayfaları öne çıkartıyor

Özellikle son iki yıldır sosyal ağlar, aktif olarak paylaşım yapan ve etkileşim alan sayfaları kullanıcıların zaman tünellerinde öne çıkarmaya başladı. Bu mecraların kullandıkları algoritmalar, aktif sayların daha ön planda olmasını sağlıyor.

Facebook bunu bir süredir zaten yapıyordu; yakın zaman önce Instagram da benzer bir uygulamaya geçti ve fazla beğeni ve yorum alan paylaşımları, kullanıcıların zaman tünellerinde öne çıkartmaya başladı.

Bu durumda da firmaların sosyal hesaplarını aktif tutmasının önemi giderek artıyor. Sürekliliği sağlamadığınızda, sizin organik erişimlerinizde de belli bir kısıtlamaya gidilecek ve paylaşımlarınız istediğiniz sonuçları alamayacak. Bunun önüne geçmek için de sosyal hesaplarınızı aktif ve düzenli bir şekilde yönetmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan