Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir unsur.

Birçok markanın sıkıntısı bu sürekliliği sağlayamamak oluyor ve bu nedenle de sosyal mecralardan bekledikleri sonuçları alamıyorlar.

Sosyal medyada süreklilik nedir?

Öncelikle süreklilik derken neyi anlatmak istediğimizi detaylı bir şekilde ele alalım. Sosyal medya yönetiminde süreklilik, sosyal mecralarda yaptığınız çalışmaların bir plan çerçevesinde belli bir rutin içerisinde ele alınarak yapılmasıdır. Başka bir deyişle, sosyal platformlarda rastgele ve ara vere vere paylaşım yapmamaktır. Burada belli bir düzeninizin ve rutininizin olması oldukça önemlidir; çünkü bu süreklilik aracılığı ile sosyal ağlardaki etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

Plan yapmak neden önemli?

İçerik planı oluşturmak bu sürekliliği daha kaliteli bir hale getirirken, sizin de önceden hazırlanarak, daha iyi işler yapmanızı sağlacağı gibi sizin de işlerinizi kolaylaştırmaya başlayacaktır.

Bir planınız olduğunda, hangi gün, hangi saat, hangi içeriği paylaşacağınız belli olur ve böylelikle önceden bu çalışmaları için ön hazırlık yapabilir ve son dakikada ne paylaşacağınızı düşünmek zorunda kalmazsınız.

Bir plan hazırladığınızda, kampanya ve özel günler için ön çalışma yapmaya vaktiniz olur ve kampanyalarınızı daha iyi bir şekilde duyurabilirsiniz. İçerik planı oluşturma konusunda detaylı bilgi almak için “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Sosyal medyada süreklilik neden önemli?

Bir plan oluşturup, buna sadık kaldığınızda sürekliliğinizi sağlayabilirsiniz. Küçük çaplı veya e-ticaret sektörüne yeni atılmış firmalar için zor bir iş gibi görünse de sosyal mecralar marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça önemli yerlerdir ve bunlardan yararlanmanız gerekiyor. Bunu da sürekliliğinizi sağlayarak yapabilirsiniz. Bu yüzden bu plana ihtiyacınız olacak ve bu sebeple de yukarıda bahsettiğimiz içerik takvimi oluşturma ile ilgili rehberi dikkatle okumanızı tavsiye ediyoruz.

Kendinizi devamlı olarak hatırlatmış olursunuz

Sürekliliğin sağladığı en büyük avantaj, yaptığınız çalışmalarla kendinizi devamlı olarak hatırlatma fırsatı bulursunuz. Bir etkileşim sağlayabilmek için takipçilerinizin sizden gelen içerikleri devamlı olarak görmeleri lazım. Devamlı görmeleri demek, gün içerisinde 10 tane paylaşım yapacağınız anlamına gelmiyor. Günde bir paylaşım yapsanız dahi, her gün bunu düzenli olarak yapmalısınız.

Bir gün paylaşıp, birkaç gün paylaşım yapmamak unutulmanıza neden olabilir. Bunu da sadece ürün fotoğrafları paylaşarak yapamayabilirsiniz. Bu yüzden de farklı sosyal medya içeriklerine ihtiyacınız olacaktır. Bunu da içerik takvimi hazırlayarak düzenleyebilirsiniz. Yaptığınız çalışmaların sürekliliği sayesinde etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

Yeni takipçilere ulaşabilirsiniz

Sosyal mecralar, devamlı aktif olan ve etkileşim alan sayfaları, başka kullanıcılara öneriyorlar. Bu işlem genellikle, bir kullanıcı bir sayfayı beğendiğinde gerçekleşiyor. Bir sayfa beğenildiğinde önerilen sayfalar gösterilebiliyor. Bu öneriler arasında sizin sayfalarınızda kullanıcılara sunulabilir.

Sürekliliği sağladığınızda, sosyal mecralar sizin sayfanızı da diğer kullanıcılara göstermeye başlayacaklar ve böylelikle yeni takipçi kitlelerine ulaşabileceksiniz.

Kullanıcılar aktif olmayan sayfaları takip etmek istemezler

Sürekliliği sağlamanız için bir başka neden ise kullanıcıların, aktif olmayan sayfaları takip etmemeleri. Kullanıcılar markaların sayfalarını takip ederek, onların kampanyalarını ve ürünlerini takip etmek isterler; ancak düzenli paylaşım yapmadığınızda ya da yapmadığınız görüldüğünde kullanıcılar bu sayfayı takip etmek istemeyebilirler. Paylaşım yapmıyorsanız, yeni takipçilere ulaşmanız oldukça zordur.

Sosyal ağlar etkileşim alan ve paylaşım yapan sayfaları öne çıkartıyor

Özellikle son iki yıldır sosyal ağlar, aktif olarak paylaşım yapan ve etkileşim alan sayfaları kullanıcıların zaman tünellerinde öne çıkarmaya başladı. Bu mecraların kullandıkları algoritmalar, aktif sayların daha ön planda olmasını sağlıyor.

Facebook bunu bir süredir zaten yapıyordu; yakın zaman önce Instagram da benzer bir uygulamaya geçti ve fazla beğeni ve yorum alan paylaşımları, kullanıcıların zaman tünellerinde öne çıkartmaya başladı.

Bu durumda da firmaların sosyal hesaplarını aktif tutmasının önemi giderek artıyor. Sürekliliği sağlamadığınızda, sizin organik erişimlerinizde de belli bir kısıtlamaya gidilecek ve paylaşımlarınız istediğiniz sonuçları alamayacak. Bunun önüne geçmek için de sosyal hesaplarınızı aktif ve düzenli bir şekilde yönetmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin