Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

12 Kasım 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir unsur.

Birçok markanın sıkıntısı bu sürekliliği sağlayamamak oluyor ve bu nedenle de sosyal mecralardan bekledikleri sonuçları alamıyorlar.

Sosyal medyada süreklilik nedir?

Öncelikle süreklilik derken neyi anlatmak istediğimizi detaylı bir şekilde ele alalım. Sosyal medya yönetiminde süreklilik, sosyal mecralarda yaptığınız çalışmaların bir plan çerçevesinde belli bir rutin içerisinde ele alınarak yapılmasıdır. Başka bir deyişle, sosyal platformlarda rastgele ve ara vere vere paylaşım yapmamaktır. Burada belli bir düzeninizin ve rutininizin olması oldukça önemlidir; çünkü bu süreklilik aracılığı ile sosyal ağlardaki etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

Plan yapmak neden önemli?

İçerik planı oluşturmak bu sürekliliği daha kaliteli bir hale getirirken, sizin de önceden hazırlanarak, daha iyi işler yapmanızı sağlacağı gibi sizin de işlerinizi kolaylaştırmaya başlayacaktır.

Bir planınız olduğunda, hangi gün, hangi saat, hangi içeriği paylaşacağınız belli olur ve böylelikle önceden bu çalışmaları için ön hazırlık yapabilir ve son dakikada ne paylaşacağınızı düşünmek zorunda kalmazsınız.

Bir plan hazırladığınızda, kampanya ve özel günler için ön çalışma yapmaya vaktiniz olur ve kampanyalarınızı daha iyi bir şekilde duyurabilirsiniz. İçerik planı oluşturma konusunda detaylı bilgi almak için “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Sosyal medyada süreklilik neden önemli?

Bir plan oluşturup, buna sadık kaldığınızda sürekliliğinizi sağlayabilirsiniz. Küçük çaplı veya e-ticaret sektörüne yeni atılmış firmalar için zor bir iş gibi görünse de sosyal mecralar marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça önemli yerlerdir ve bunlardan yararlanmanız gerekiyor. Bunu da sürekliliğinizi sağlayarak yapabilirsiniz. Bu yüzden bu plana ihtiyacınız olacak ve bu sebeple de yukarıda bahsettiğimiz içerik takvimi oluşturma ile ilgili rehberi dikkatle okumanızı tavsiye ediyoruz.

Kendinizi devamlı olarak hatırlatmış olursunuz

Sürekliliğin sağladığı en büyük avantaj, yaptığınız çalışmalarla kendinizi devamlı olarak hatırlatma fırsatı bulursunuz. Bir etkileşim sağlayabilmek için takipçilerinizin sizden gelen içerikleri devamlı olarak görmeleri lazım. Devamlı görmeleri demek, gün içerisinde 10 tane paylaşım yapacağınız anlamına gelmiyor. Günde bir paylaşım yapsanız dahi, her gün bunu düzenli olarak yapmalısınız.

Bir gün paylaşıp, birkaç gün paylaşım yapmamak unutulmanıza neden olabilir. Bunu da sadece ürün fotoğrafları paylaşarak yapamayabilirsiniz. Bu yüzden de farklı sosyal medya içeriklerine ihtiyacınız olacaktır. Bunu da içerik takvimi hazırlayarak düzenleyebilirsiniz. Yaptığınız çalışmaların sürekliliği sayesinde etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

Yeni takipçilere ulaşabilirsiniz

Sosyal mecralar, devamlı aktif olan ve etkileşim alan sayfaları, başka kullanıcılara öneriyorlar. Bu işlem genellikle, bir kullanıcı bir sayfayı beğendiğinde gerçekleşiyor. Bir sayfa beğenildiğinde önerilen sayfalar gösterilebiliyor. Bu öneriler arasında sizin sayfalarınızda kullanıcılara sunulabilir.

Sürekliliği sağladığınızda, sosyal mecralar sizin sayfanızı da diğer kullanıcılara göstermeye başlayacaklar ve böylelikle yeni takipçi kitlelerine ulaşabileceksiniz.

Kullanıcılar aktif olmayan sayfaları takip etmek istemezler

Sürekliliği sağlamanız için bir başka neden ise kullanıcıların, aktif olmayan sayfaları takip etmemeleri. Kullanıcılar markaların sayfalarını takip ederek, onların kampanyalarını ve ürünlerini takip etmek isterler; ancak düzenli paylaşım yapmadığınızda ya da yapmadığınız görüldüğünde kullanıcılar bu sayfayı takip etmek istemeyebilirler. Paylaşım yapmıyorsanız, yeni takipçilere ulaşmanız oldukça zordur.

Sosyal ağlar etkileşim alan ve paylaşım yapan sayfaları öne çıkartıyor

Özellikle son iki yıldır sosyal ağlar, aktif olarak paylaşım yapan ve etkileşim alan sayfaları kullanıcıların zaman tünellerinde öne çıkarmaya başladı. Bu mecraların kullandıkları algoritmalar, aktif sayların daha ön planda olmasını sağlıyor.

Facebook bunu bir süredir zaten yapıyordu; yakın zaman önce Instagram da benzer bir uygulamaya geçti ve fazla beğeni ve yorum alan paylaşımları, kullanıcıların zaman tünellerinde öne çıkartmaya başladı.

Bu durumda da firmaların sosyal hesaplarını aktif tutmasının önemi giderek artıyor. Sürekliliği sağlamadığınızda, sizin organik erişimlerinizde de belli bir kısıtlamaya gidilecek ve paylaşımlarınız istediğiniz sonuçları alamayacak. Bunun önüne geçmek için de sosyal hesaplarınızı aktif ve düzenli bir şekilde yönetmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan