Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar

17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar

Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha yönlendiriyor. Ancak sosyal medya yönetimi yapılırken, firmaların yaptığı bazı hatalar bulunuyor.

Sosyal medya, doğası gereği çok hızlı değişebilen ve bir sorun olduğunda çok kolay bir şekilde tüm kullanıcılara bu sorunun ulaşmasına neden olan bir organizma. Böyle olduğu için de markaların sosyal medya yönetiminde dikkatli olması gerekiyor.

Sadece kriz yönetimi değil, etkileşim ve geri dönüşümü artırmak için de birçok konuya dikkat etmek gerekiyor. Bu rehberimizde firmaların sıklıkla yaptığı sosyal medya yönetim hatalarını ele alacağız.

İçerik takviminin oluşturulmaması

Sosyal medyada sürekliliği sağlayabilmek ve farklı içerikler sunabilmek için bir içerik takvimine ihtiyacınız vardır. İçerik takvimi hazırladığınızda, sosyal mecralarınızda yapacağınız paylaşımları önceden planlayabilirsiniz ve böylelikle metinleriniz ve görselleriniz üzerinde daha fazla çalışarak, daha kaliteli işler hazırlayabilirsiniz. “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Hedef kitlenin belirlenmemesi

E-ticaretin her alanında olduğu gibi sosyal medyada da hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizin kim olduğu, nerede yaşadığı, hangi cihazları kullandığı, ilgi alanları vb. bilgilere hakim olmanız, sosyal platformlar üzerinde geliştireceğiniz stratejileri doğrudan etkiler. Onların ilgi ve beklentilerini karşılayabilmek için, hedef kitlenizi yakından tanımalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

İletişim dilinin oluşturulmaması

Sosyal mecradaki tüketicilerle konuşurken, belli bir dilinizin olması gerekiyor. Hedef kitlenizi ele alarak, sosyal medyada bir iletişim dili oluşturmalısınız. Bu dil sizin hedef kitlenizin yapısına göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle de hedef kitlenizi iyi tanımanız gerekir. Takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırabilmek için, onların hoşuna giden bir dil ile konuşmalısınız.

Paylaşım için doğru zamanların belirlenmemesi

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanlarda paylaşım yapılmasıdır. Hedef kitlenizi tanımak bu noktada oldukça önemli; çünkü onları tanıdıkça onların hangi gün ve saat aralıklarında sosyal medyada daha aktif olduklarını görebilirsiniz.

Sosyal mecraların kendi istatistik özelliklerinden yararlanarak, takipçilerinizin en aktif olduğu saat aralıklarını gözlemleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Google Analytics üzerinden sitenizin en çok ziyaret edildiği saatleri de inceleyebilirsiniz. Bu sayede markanıza ilgi duyan kişilerin hangi saat dilimlerinde online aktiviteler yaptığını görebilirsiniz.

Çok fazla hashtag kullanmak

Sosyal ağlarda hashtag kullanımının faydaları tabii iki var; ancak her gönderinizi hashtaglere boğmak, gereksiz ve gönderiyle ilgisi olmayan hashtagleri kullanmak, pek de doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Etkileşim ve beğeni almak için, markanızla ilgisi olmayan kişileri hesabınıza çekebilirsiniz.

Görsel kullanmadan paylaşımlar yapmak

Sosyal ağlarda paylaşım yaparken, sadece metin veya link paylaşmak artık hiç ilgi çekici değil. Kullanıcılar çoğu zaman bu içerikleri görmüyorlar bile. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel kullanmanız oldukça önemli.

Bir içerik takvimi oluşturduğunuzda, bu görselleri hazırlamak için önceden kendinize vakit yaratabilirsiniz. Son dakikada bu tür görselleri bulmak pek de kolay olmayacağı için, bu çalışmalar için hazırlanma zamanı bırakmanız gerekiyor. Görsel ve video çalışmalar size daha fazla etkileşim ile geri dönüşüm sağlar. Gönderilerinizde bu öğelere mutlaka yer vermelisiniz.

Takipçilere yanıt vermemek

Tüketicilerle en çok etkileşim yakalayacağınız yer sosyal mecralardır ve bu nedenle de sosyal kanallar üzerinden sizinle iletişime geçen kişilere yanıt vermeniz oldukça önemli. Onların sorularına veya ürünle ilgili yaşadıkları problemlere hızlı bir şekilde dönüş yapmalısınız. Buradaki iletişiminizi iyi tutarsanız, müşteri ilişkilerinizi iyi bir konuma getirebilir ve bir topluluk oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Takipçiye odaklanıp, etkileşimi unutmak

Markaların en sık yaptığı hatalardan biri de etkileşimi önemsemeyerek, takipçi kazanmaya çalışmak oluyor. Marka bilinirliği artıran faktörün, takipçi sayısı olduğu düşünülse de aslında, bu faktör etkileşimdir.

On bin takipçiniz varken, etkileşim oranınız yüzde bir seviyelerindeyse, bu takipçilerin çok çok küçük bir bölümü markanızı biliyordur ve tanıyordur diyebiliriz. Fakat 4-5 bin takipçiniz olup, etkileşim oranlarınızı yüzde 30-40’lara çıkartırsanız, çok daha fazla kişi sizin markanızı biliyor olacak. Sosyal mecralarda etkileşim oldukça önemlidir. Bu konuyu kavramak, sosyal medya stratejilerinizi daha iyi bir yere getirmenizi sağlayacaktır.

Bu nedenle de bu konuyu daha detaylı ele aldığımız “Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?” rehberimizi okumanızı tavsiye ediyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin