Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar

17 Ekim 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha yönlendiriyor. Ancak sosyal medya yönetimi yapılırken, firmaların yaptığı bazı hatalar bulunuyor.

Sosyal medya, doğası gereği çok hızlı değişebilen ve bir sorun olduğunda çok kolay bir şekilde tüm kullanıcılara bu sorunun ulaşmasına neden olan bir organizma. Böyle olduğu için de markaların sosyal medya yönetiminde dikkatli olması gerekiyor.

Sadece kriz yönetimi değil, etkileşim ve geri dönüşümü artırmak için de birçok konuya dikkat etmek gerekiyor. Bu rehberimizde firmaların sıklıkla yaptığı sosyal medya yönetim hatalarını ele alacağız.

İçerik takviminin oluşturulmaması

Sosyal medyada sürekliliği sağlayabilmek ve farklı içerikler sunabilmek için bir içerik takvimine ihtiyacınız vardır. İçerik takvimi hazırladığınızda, sosyal mecralarınızda yapacağınız paylaşımları önceden planlayabilirsiniz ve böylelikle metinleriniz ve görselleriniz üzerinde daha fazla çalışarak, daha kaliteli işler hazırlayabilirsiniz. “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Hedef kitlenin belirlenmemesi

E-ticaretin her alanında olduğu gibi sosyal medyada da hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizin kim olduğu, nerede yaşadığı, hangi cihazları kullandığı, ilgi alanları vb. bilgilere hakim olmanız, sosyal platformlar üzerinde geliştireceğiniz stratejileri doğrudan etkiler. Onların ilgi ve beklentilerini karşılayabilmek için, hedef kitlenizi yakından tanımalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

İletişim dilinin oluşturulmaması

Sosyal mecradaki tüketicilerle konuşurken, belli bir dilinizin olması gerekiyor. Hedef kitlenizi ele alarak, sosyal medyada bir iletişim dili oluşturmalısınız. Bu dil sizin hedef kitlenizin yapısına göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle de hedef kitlenizi iyi tanımanız gerekir. Takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırabilmek için, onların hoşuna giden bir dil ile konuşmalısınız.

Paylaşım için doğru zamanların belirlenmemesi

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanlarda paylaşım yapılmasıdır. Hedef kitlenizi tanımak bu noktada oldukça önemli; çünkü onları tanıdıkça onların hangi gün ve saat aralıklarında sosyal medyada daha aktif olduklarını görebilirsiniz.

Sosyal mecraların kendi istatistik özelliklerinden yararlanarak, takipçilerinizin en aktif olduğu saat aralıklarını gözlemleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Google Analytics üzerinden sitenizin en çok ziyaret edildiği saatleri de inceleyebilirsiniz. Bu sayede markanıza ilgi duyan kişilerin hangi saat dilimlerinde online aktiviteler yaptığını görebilirsiniz.

Çok fazla hashtag kullanmak

Sosyal ağlarda hashtag kullanımının faydaları tabii iki var; ancak her gönderinizi hashtaglere boğmak, gereksiz ve gönderiyle ilgisi olmayan hashtagleri kullanmak, pek de doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Etkileşim ve beğeni almak için, markanızla ilgisi olmayan kişileri hesabınıza çekebilirsiniz.

Görsel kullanmadan paylaşımlar yapmak

Sosyal ağlarda paylaşım yaparken, sadece metin veya link paylaşmak artık hiç ilgi çekici değil. Kullanıcılar çoğu zaman bu içerikleri görmüyorlar bile. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel kullanmanız oldukça önemli.

Bir içerik takvimi oluşturduğunuzda, bu görselleri hazırlamak için önceden kendinize vakit yaratabilirsiniz. Son dakikada bu tür görselleri bulmak pek de kolay olmayacağı için, bu çalışmalar için hazırlanma zamanı bırakmanız gerekiyor. Görsel ve video çalışmalar size daha fazla etkileşim ile geri dönüşüm sağlar. Gönderilerinizde bu öğelere mutlaka yer vermelisiniz.

Takipçilere yanıt vermemek

Tüketicilerle en çok etkileşim yakalayacağınız yer sosyal mecralardır ve bu nedenle de sosyal kanallar üzerinden sizinle iletişime geçen kişilere yanıt vermeniz oldukça önemli. Onların sorularına veya ürünle ilgili yaşadıkları problemlere hızlı bir şekilde dönüş yapmalısınız. Buradaki iletişiminizi iyi tutarsanız, müşteri ilişkilerinizi iyi bir konuma getirebilir ve bir topluluk oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Takipçiye odaklanıp, etkileşimi unutmak

Markaların en sık yaptığı hatalardan biri de etkileşimi önemsemeyerek, takipçi kazanmaya çalışmak oluyor. Marka bilinirliği artıran faktörün, takipçi sayısı olduğu düşünülse de aslında, bu faktör etkileşimdir.

On bin takipçiniz varken, etkileşim oranınız yüzde bir seviyelerindeyse, bu takipçilerin çok çok küçük bir bölümü markanızı biliyordur ve tanıyordur diyebiliriz. Fakat 4-5 bin takipçiniz olup, etkileşim oranlarınızı yüzde 30-40’lara çıkartırsanız, çok daha fazla kişi sizin markanızı biliyor olacak. Sosyal mecralarda etkileşim oldukça önemlidir. Bu konuyu kavramak, sosyal medya stratejilerinizi daha iyi bir yere getirmenizi sağlayacaktır.

Bu nedenle de bu konuyu daha detaylı ele aldığımız “Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?” rehberimizi okumanızı tavsiye ediyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan