fbpx

Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar

17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar

Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha yönlendiriyor. Ancak sosyal medya yönetimi yapılırken, firmaların yaptığı bazı hatalar bulunuyor.

Sosyal medya, doğası gereği çok hızlı değişebilen ve bir sorun olduğunda çok kolay bir şekilde tüm kullanıcılara bu sorunun ulaşmasına neden olan bir organizma. Böyle olduğu için de markaların sosyal medya yönetiminde dikkatli olması gerekiyor.

Sadece kriz yönetimi değil, etkileşim ve geri dönüşümü artırmak için de birçok konuya dikkat etmek gerekiyor. Bu rehberimizde firmaların sıklıkla yaptığı sosyal medya yönetim hatalarını ele alacağız.

İçerik takviminin oluşturulmaması

Sosyal medyada sürekliliği sağlayabilmek ve farklı içerikler sunabilmek için bir içerik takvimine ihtiyacınız vardır. İçerik takvimi hazırladığınızda, sosyal mecralarınızda yapacağınız paylaşımları önceden planlayabilirsiniz ve böylelikle metinleriniz ve görselleriniz üzerinde daha fazla çalışarak, daha kaliteli işler hazırlayabilirsiniz. “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Hedef kitlenin belirlenmemesi

E-ticaretin her alanında olduğu gibi sosyal medyada da hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizin kim olduğu, nerede yaşadığı, hangi cihazları kullandığı, ilgi alanları vb. bilgilere hakim olmanız, sosyal platformlar üzerinde geliştireceğiniz stratejileri doğrudan etkiler. Onların ilgi ve beklentilerini karşılayabilmek için, hedef kitlenizi yakından tanımalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

İletişim dilinin oluşturulmaması

Sosyal mecradaki tüketicilerle konuşurken, belli bir dilinizin olması gerekiyor. Hedef kitlenizi ele alarak, sosyal medyada bir iletişim dili oluşturmalısınız. Bu dil sizin hedef kitlenizin yapısına göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle de hedef kitlenizi iyi tanımanız gerekir. Takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırabilmek için, onların hoşuna giden bir dil ile konuşmalısınız.

Paylaşım için doğru zamanların belirlenmemesi

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanlarda paylaşım yapılmasıdır. Hedef kitlenizi tanımak bu noktada oldukça önemli; çünkü onları tanıdıkça onların hangi gün ve saat aralıklarında sosyal medyada daha aktif olduklarını görebilirsiniz.

Sosyal mecraların kendi istatistik özelliklerinden yararlanarak, takipçilerinizin en aktif olduğu saat aralıklarını gözlemleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Google Analytics üzerinden sitenizin en çok ziyaret edildiği saatleri de inceleyebilirsiniz. Bu sayede markanıza ilgi duyan kişilerin hangi saat dilimlerinde online aktiviteler yaptığını görebilirsiniz.

Çok fazla hashtag kullanmak

Sosyal ağlarda hashtag kullanımının faydaları tabii iki var; ancak her gönderinizi hashtaglere boğmak, gereksiz ve gönderiyle ilgisi olmayan hashtagleri kullanmak, pek de doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Etkileşim ve beğeni almak için, markanızla ilgisi olmayan kişileri hesabınıza çekebilirsiniz.

Görsel kullanmadan paylaşımlar yapmak

Sosyal ağlarda paylaşım yaparken, sadece metin veya link paylaşmak artık hiç ilgi çekici değil. Kullanıcılar çoğu zaman bu içerikleri görmüyorlar bile. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel kullanmanız oldukça önemli.

Bir içerik takvimi oluşturduğunuzda, bu görselleri hazırlamak için önceden kendinize vakit yaratabilirsiniz. Son dakikada bu tür görselleri bulmak pek de kolay olmayacağı için, bu çalışmalar için hazırlanma zamanı bırakmanız gerekiyor. Görsel ve video çalışmalar size daha fazla etkileşim ile geri dönüşüm sağlar. Gönderilerinizde bu öğelere mutlaka yer vermelisiniz.

Takipçilere yanıt vermemek

Tüketicilerle en çok etkileşim yakalayacağınız yer sosyal mecralardır ve bu nedenle de sosyal kanallar üzerinden sizinle iletişime geçen kişilere yanıt vermeniz oldukça önemli. Onların sorularına veya ürünle ilgili yaşadıkları problemlere hızlı bir şekilde dönüş yapmalısınız. Buradaki iletişiminizi iyi tutarsanız, müşteri ilişkilerinizi iyi bir konuma getirebilir ve bir topluluk oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Takipçiye odaklanıp, etkileşimi unutmak

Markaların en sık yaptığı hatalardan biri de etkileşimi önemsemeyerek, takipçi kazanmaya çalışmak oluyor. Marka bilinirliği artıran faktörün, takipçi sayısı olduğu düşünülse de aslında, bu faktör etkileşimdir.

On bin takipçiniz varken, etkileşim oranınız yüzde bir seviyelerindeyse, bu takipçilerin çok çok küçük bir bölümü markanızı biliyordur ve tanıyordur diyebiliriz. Fakat 4-5 bin takipçiniz olup, etkileşim oranlarınızı yüzde 30-40’lara çıkartırsanız, çok daha fazla kişi sizin markanızı biliyor olacak. Sosyal mecralarda etkileşim oldukça önemlidir. Bu konuyu kavramak, sosyal medya stratejilerinizi daha iyi bir yere getirmenizi sağlayacaktır.

Bu nedenle de bu konuyu daha detaylı ele aldığımız “Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?” rehberimizi okumanızı tavsiye ediyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan