Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar

17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar

Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha yönlendiriyor. Ancak sosyal medya yönetimi yapılırken, firmaların yaptığı bazı hatalar bulunuyor.

Sosyal medya, doğası gereği çok hızlı değişebilen ve bir sorun olduğunda çok kolay bir şekilde tüm kullanıcılara bu sorunun ulaşmasına neden olan bir organizma. Böyle olduğu için de markaların sosyal medya yönetiminde dikkatli olması gerekiyor.

Sadece kriz yönetimi değil, etkileşim ve geri dönüşümü artırmak için de birçok konuya dikkat etmek gerekiyor. Bu rehberimizde firmaların sıklıkla yaptığı sosyal medya yönetim hatalarını ele alacağız.

İçerik takviminin oluşturulmaması

Sosyal medyada sürekliliği sağlayabilmek ve farklı içerikler sunabilmek için bir içerik takvimine ihtiyacınız vardır. İçerik takvimi hazırladığınızda, sosyal mecralarınızda yapacağınız paylaşımları önceden planlayabilirsiniz ve böylelikle metinleriniz ve görselleriniz üzerinde daha fazla çalışarak, daha kaliteli işler hazırlayabilirsiniz. “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimizde bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Hedef kitlenin belirlenmemesi

E-ticaretin her alanında olduğu gibi sosyal medyada da hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizin kim olduğu, nerede yaşadığı, hangi cihazları kullandığı, ilgi alanları vb. bilgilere hakim olmanız, sosyal platformlar üzerinde geliştireceğiniz stratejileri doğrudan etkiler. Onların ilgi ve beklentilerini karşılayabilmek için, hedef kitlenizi yakından tanımalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

İletişim dilinin oluşturulmaması

Sosyal mecradaki tüketicilerle konuşurken, belli bir dilinizin olması gerekiyor. Hedef kitlenizi ele alarak, sosyal medyada bir iletişim dili oluşturmalısınız. Bu dil sizin hedef kitlenizin yapısına göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle de hedef kitlenizi iyi tanımanız gerekir. Takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırabilmek için, onların hoşuna giden bir dil ile konuşmalısınız.

Paylaşım için doğru zamanların belirlenmemesi

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanlarda paylaşım yapılmasıdır. Hedef kitlenizi tanımak bu noktada oldukça önemli; çünkü onları tanıdıkça onların hangi gün ve saat aralıklarında sosyal medyada daha aktif olduklarını görebilirsiniz.

Sosyal mecraların kendi istatistik özelliklerinden yararlanarak, takipçilerinizin en aktif olduğu saat aralıklarını gözlemleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Google Analytics üzerinden sitenizin en çok ziyaret edildiği saatleri de inceleyebilirsiniz. Bu sayede markanıza ilgi duyan kişilerin hangi saat dilimlerinde online aktiviteler yaptığını görebilirsiniz.

Çok fazla hashtag kullanmak

Sosyal ağlarda hashtag kullanımının faydaları tabii iki var; ancak her gönderinizi hashtaglere boğmak, gereksiz ve gönderiyle ilgisi olmayan hashtagleri kullanmak, pek de doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Etkileşim ve beğeni almak için, markanızla ilgisi olmayan kişileri hesabınıza çekebilirsiniz.

Görsel kullanmadan paylaşımlar yapmak

Sosyal ağlarda paylaşım yaparken, sadece metin veya link paylaşmak artık hiç ilgi çekici değil. Kullanıcılar çoğu zaman bu içerikleri görmüyorlar bile. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel kullanmanız oldukça önemli.

Bir içerik takvimi oluşturduğunuzda, bu görselleri hazırlamak için önceden kendinize vakit yaratabilirsiniz. Son dakikada bu tür görselleri bulmak pek de kolay olmayacağı için, bu çalışmalar için hazırlanma zamanı bırakmanız gerekiyor. Görsel ve video çalışmalar size daha fazla etkileşim ile geri dönüşüm sağlar. Gönderilerinizde bu öğelere mutlaka yer vermelisiniz.

Takipçilere yanıt vermemek

Tüketicilerle en çok etkileşim yakalayacağınız yer sosyal mecralardır ve bu nedenle de sosyal kanallar üzerinden sizinle iletişime geçen kişilere yanıt vermeniz oldukça önemli. Onların sorularına veya ürünle ilgili yaşadıkları problemlere hızlı bir şekilde dönüş yapmalısınız. Buradaki iletişiminizi iyi tutarsanız, müşteri ilişkilerinizi iyi bir konuma getirebilir ve bir topluluk oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Takipçiye odaklanıp, etkileşimi unutmak

Markaların en sık yaptığı hatalardan biri de etkileşimi önemsemeyerek, takipçi kazanmaya çalışmak oluyor. Marka bilinirliği artıran faktörün, takipçi sayısı olduğu düşünülse de aslında, bu faktör etkileşimdir.

On bin takipçiniz varken, etkileşim oranınız yüzde bir seviyelerindeyse, bu takipçilerin çok çok küçük bir bölümü markanızı biliyordur ve tanıyordur diyebiliriz. Fakat 4-5 bin takipçiniz olup, etkileşim oranlarınızı yüzde 30-40’lara çıkartırsanız, çok daha fazla kişi sizin markanızı biliyor olacak. Sosyal mecralarda etkileşim oldukça önemlidir. Bu konuyu kavramak, sosyal medya stratejilerinizi daha iyi bir yere getirmenizi sağlayacaktır.

Bu nedenle de bu konuyu daha detaylı ele aldığımız “Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?” rehberimizi okumanızı tavsiye ediyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi