Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

11 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler edinerek, sosyal medya pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir yere getirebilirsiniz.

Tabii ki sosyal medya yönetimi sadece sosyal ağlarda paylaşım yapmakla ilgili değil. Arka planda dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunuyor. Özellikle etkileşimi ve sürekliliği sağlamak için bazı kurallara dikkat etmeniz ve uymanız gerekiyor. Bunlara birer kural diyoruz; çünkü yıllardır markalar tarafından uygulanan ve sonuç alınan yöntemler oldukları için, artık sosyal medya yönetiminde bu unsurları bir kural olarak ele alabiliriz.

Kaliteli içerik kuralı

Sosyal mecralarda paylaştığınız içeriklerin kaliteli olması oldukça önemli. Burada yayınladığınız ürün fotoğraflarının yüksek çözünürlüklü olması gerekiyor. Ürünlerinizi iyi bir şekilde yansıtabilmelisiniz. Bunun yanı sıra kullandığınız diğer görsellerin de çözünürlüğünün yüksek olmasına dikkat etmelisiniz.

Fotoğrafların yanı sıra kullandığınız metinlerin de dikkat çekici olması gerekiyor. Sıradan metinler yerine yaratıcı çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

Odaklanma kuralı

Sosyal medya yönetimi ayrı bir iş dalı olarak görülmeli ve bu nedenle de üzerine odaklanılması gerekmektedir. Etkili bir pazarlama çalışması yapabilmek için, bir paylaşım yapıp sonrasında unutmamanız gerekiyor.

Bu alanın üzerine ayrıca odaklanmanız, üzerine plan ve stratejiler geliştirmeniz gerekiyor. Bu gözünüzü korkutmasın. Bunu kolay ve hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Burada önemli olan bir planınızın olması. İlk şablonuzu hazırladıktan sonrası artık bir rutine gireceği için, ilk planlama sonrasında daha rahat edeceksiniz. Plan ve strateji oluşturma konusunda bilgi almak için: “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Sabırlı olma kuralı

Her pazarlama çalışması gibi sosyal medya da sonuç almak için sabır gerektirmektedir. Yaptığınız paylaşımlara ilk etapta çok fazla takipçi ya da etkileşim gelmeyebilir; ancak bu durumda sabırlı olmanız gerekiyor. Bu mecralardan sonuç alabilmek için beklemeniz ve sürekliliğinizi korumanız gerekiyor.

Bazı sonuçlar alamınız için belli bir zaman gerekecektir. Bu süreçte, reklam çalışmaları yaparak süreci hızlandırabilirsiniz; fakat organik olarak da çalışmalarınıza yoğunlaşmanız gerekiyor.

Süreklilik kuralı

Sosyal medyada sonuç alabilmek için sürekliliği korumanız oldukça önemli. yaptığınız çalışmalar sürdürülebilir olmalı. Yani başka bir deyişle, paylaşımlarınıza ara vermemeniz ve oluşturduğunuz plan dahilinde belli paylaşım zamanlarınız olmalı. Çünkü bir süre ara vermeniz, organik olarak büyümenizi yavaşlatacaktır.

Bir günde 3-4 paylaşım yapıp, sonraki iki üç gün paylaşım yapmamak faydalı olmayacaktır. Bunun yerine günde 1 paylaşım yaparak, her gün paylaşım yapabilirsiniz. Bu sayede sürekliliği yaratmış olursunuz.

İletişim kuralı

Üzerinde durmanız gereken ve sizin için oldukça önemli olan kurallardan biri de iletişim kurma kuralıdır. Takipçilerinizle ve sosyal mecralardan sizinle iletişim kurmaya çalışan kişilere yanıt vermeniz oldukça önemlidir.

Takipçileriniz ürünleriniz, siparişleri veya hizmetleriniz hakkında bilgi almak isteyebilirler. Paylaştığınız bir ürünle ilgili sorular sormak isteyebilirler. Onların sorularını yanıtlamak için orada olmalısınız. Sosyal mecralar üzerinden iletişim kurmaya başladığınızda sadık takipçilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dinleme kuralı

Yapmanız gerkenlerden biri de sosyal medya üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları ve konuşmaları takip etmek olacak. Takipçilerinizin ya da ürününüz kullanmış olan kişilerin markanızla ilgili yaptıkları youmları yakından takip etmelisiniz. Bunun yanı sıra şikayetçi olanlar da olabilir. Böyle durumlarda onlara ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sizinle ilgili yapılan yorumları takip etmeye başladığınızda sizi takip etmeyen kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Onlara ulaştığınızda ve onlarla iletişim kurduğunuzda, onların markanıza olan sadakatlerini de artırabilir veya yeni müşteriler kazanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
Ürün Satış Fiyatı Belirlerken Dikkat Edilecekler
Ürün Satış Fiyatı Belirlerken Dikkat Edilecekler
Ürün satış fiyatının belirlenmesi, herhangi bir işletmenin karlılık, rekabet avantajı ve müşteri talepleri gibi bir dizi faktörü dikkate alarak gerçekleştirilen kritik bir süreçtir. Fiyatlandırma stratejisi, işletmenin...
26 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
E-Ticaret İçin İş Planı Hazırlama Rehberi
E-Ticaret İçin İş Planı Hazırlama Rehberi
E-Ticaret sektörü hızla büyüyen bir endüstri haline gelmiştir. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları da değişmektedir. Bu durum, geleneksel perakende satış yerine çevrimiçi...
7 Eylül 2023
Ferad Osman Sali
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Herhangi bir konu hakkında diğer insanların fikrini sormak her zaman iyi ve faydalıdır. Sürece dâhil olan herkesin içine sinen bir karar almak ya da kafa karışıklığı yaşanan anlarda ideal yolu bulmak böylece mümkün olur. Bunu...
15 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
İhracat Kayıtlı Fatura Nedir? Kimler İhracat Kayıtlı Fatura Kesebilir?
İhracat Kayıtlı Fatura Nedir? Kimler İhracat Kayıtlı Fatura Kesebilir?
İhracat faaliyetlerinde vergi indirim ve muafiyetlerinden yararlanmak mümkündür. Dış ticaret yapan kişi ve kurumlara ürün tedariği sağlayan şirketler de söz konusu muafiyetlerden faydalanabilir. Bunun için ihracat kayıtlı fatura...
2 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya