Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler edinerek, sosyal medya pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir yere getirebilirsiniz.

Tabii ki sosyal medya yönetimi sadece sosyal ağlarda paylaşım yapmakla ilgili değil. Arka planda dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunuyor. Özellikle etkileşimi ve sürekliliği sağlamak için bazı kurallara dikkat etmeniz ve uymanız gerekiyor. Bunlara birer kural diyoruz; çünkü yıllardır markalar tarafından uygulanan ve sonuç alınan yöntemler oldukları için, artık sosyal medya yönetiminde bu unsurları bir kural olarak ele alabiliriz.

Kaliteli içerik kuralı

Sosyal mecralarda paylaştığınız içeriklerin kaliteli olması oldukça önemli. Burada yayınladığınız ürün fotoğraflarının yüksek çözünürlüklü olması gerekiyor. Ürünlerinizi iyi bir şekilde yansıtabilmelisiniz. Bunun yanı sıra kullandığınız diğer görsellerin de çözünürlüğünün yüksek olmasına dikkat etmelisiniz.

Fotoğrafların yanı sıra kullandığınız metinlerin de dikkat çekici olması gerekiyor. Sıradan metinler yerine yaratıcı çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

Odaklanma kuralı

Sosyal medya yönetimi ayrı bir iş dalı olarak görülmeli ve bu nedenle de üzerine odaklanılması gerekmektedir. Etkili bir pazarlama çalışması yapabilmek için, bir paylaşım yapıp sonrasında unutmamanız gerekiyor.

Bu alanın üzerine ayrıca odaklanmanız, üzerine plan ve stratejiler geliştirmeniz gerekiyor. Bu gözünüzü korkutmasın. Bunu kolay ve hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Burada önemli olan bir planınızın olması. İlk şablonuzu hazırladıktan sonrası artık bir rutine gireceği için, ilk planlama sonrasında daha rahat edeceksiniz. Plan ve strateji oluşturma konusunda bilgi almak için: “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Sabırlı olma kuralı

Her pazarlama çalışması gibi sosyal medya da sonuç almak için sabır gerektirmektedir. Yaptığınız paylaşımlara ilk etapta çok fazla takipçi ya da etkileşim gelmeyebilir; ancak bu durumda sabırlı olmanız gerekiyor. Bu mecralardan sonuç alabilmek için beklemeniz ve sürekliliğinizi korumanız gerekiyor.

Bazı sonuçlar alamınız için belli bir zaman gerekecektir. Bu süreçte, reklam çalışmaları yaparak süreci hızlandırabilirsiniz; fakat organik olarak da çalışmalarınıza yoğunlaşmanız gerekiyor.

Süreklilik kuralı

Sosyal medyada sonuç alabilmek için sürekliliği korumanız oldukça önemli. yaptığınız çalışmalar sürdürülebilir olmalı. Yani başka bir deyişle, paylaşımlarınıza ara vermemeniz ve oluşturduğunuz plan dahilinde belli paylaşım zamanlarınız olmalı. Çünkü bir süre ara vermeniz, organik olarak büyümenizi yavaşlatacaktır.

Bir günde 3-4 paylaşım yapıp, sonraki iki üç gün paylaşım yapmamak faydalı olmayacaktır. Bunun yerine günde 1 paylaşım yaparak, her gün paylaşım yapabilirsiniz. Bu sayede sürekliliği yaratmış olursunuz.

İletişim kuralı

Üzerinde durmanız gereken ve sizin için oldukça önemli olan kurallardan biri de iletişim kurma kuralıdır. Takipçilerinizle ve sosyal mecralardan sizinle iletişim kurmaya çalışan kişilere yanıt vermeniz oldukça önemlidir.

Takipçileriniz ürünleriniz, siparişleri veya hizmetleriniz hakkında bilgi almak isteyebilirler. Paylaştığınız bir ürünle ilgili sorular sormak isteyebilirler. Onların sorularını yanıtlamak için orada olmalısınız. Sosyal mecralar üzerinden iletişim kurmaya başladığınızda sadık takipçilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dinleme kuralı

Yapmanız gerkenlerden biri de sosyal medya üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları ve konuşmaları takip etmek olacak. Takipçilerinizin ya da ürününüz kullanmış olan kişilerin markanızla ilgili yaptıkları youmları yakından takip etmelisiniz. Bunun yanı sıra şikayetçi olanlar da olabilir. Böyle durumlarda onlara ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sizinle ilgili yapılan yorumları takip etmeye başladığınızda sizi takip etmeyen kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Onlara ulaştığınızda ve onlarla iletişim kurduğunuzda, onların markanıza olan sadakatlerini de artırabilir veya yeni müşteriler kazanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
IdeaSoft
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde sosyal...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın