Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler edinerek, sosyal medya pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir yere getirebilirsiniz.

Tabii ki sosyal medya yönetimi sadece sosyal ağlarda paylaşım yapmakla ilgili değil. Arka planda dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunuyor. Özellikle etkileşimi ve sürekliliği sağlamak için bazı kurallara dikkat etmeniz ve uymanız gerekiyor. Bunlara birer kural diyoruz; çünkü yıllardır markalar tarafından uygulanan ve sonuç alınan yöntemler oldukları için, artık sosyal medya yönetiminde bu unsurları bir kural olarak ele alabiliriz.

Kaliteli içerik kuralı

Sosyal mecralarda paylaştığınız içeriklerin kaliteli olması oldukça önemli. Burada yayınladığınız ürün fotoğraflarının yüksek çözünürlüklü olması gerekiyor. Ürünlerinizi iyi bir şekilde yansıtabilmelisiniz. Bunun yanı sıra kullandığınız diğer görsellerin de çözünürlüğünün yüksek olmasına dikkat etmelisiniz.

Fotoğrafların yanı sıra kullandığınız metinlerin de dikkat çekici olması gerekiyor. Sıradan metinler yerine yaratıcı çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

Odaklanma kuralı

Sosyal medya yönetimi ayrı bir iş dalı olarak görülmeli ve bu nedenle de üzerine odaklanılması gerekmektedir. Etkili bir pazarlama çalışması yapabilmek için, bir paylaşım yapıp sonrasında unutmamanız gerekiyor.

Bu alanın üzerine ayrıca odaklanmanız, üzerine plan ve stratejiler geliştirmeniz gerekiyor. Bu gözünüzü korkutmasın. Bunu kolay ve hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Burada önemli olan bir planınızın olması. İlk şablonuzu hazırladıktan sonrası artık bir rutine gireceği için, ilk planlama sonrasında daha rahat edeceksiniz. Plan ve strateji oluşturma konusunda bilgi almak için: “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Sabırlı olma kuralı

Her pazarlama çalışması gibi sosyal medya da sonuç almak için sabır gerektirmektedir. Yaptığınız paylaşımlara ilk etapta çok fazla takipçi ya da etkileşim gelmeyebilir; ancak bu durumda sabırlı olmanız gerekiyor. Bu mecralardan sonuç alabilmek için beklemeniz ve sürekliliğinizi korumanız gerekiyor.

Bazı sonuçlar alamınız için belli bir zaman gerekecektir. Bu süreçte, reklam çalışmaları yaparak süreci hızlandırabilirsiniz; fakat organik olarak da çalışmalarınıza yoğunlaşmanız gerekiyor.

Süreklilik kuralı

Sosyal medyada sonuç alabilmek için sürekliliği korumanız oldukça önemli. yaptığınız çalışmalar sürdürülebilir olmalı. Yani başka bir deyişle, paylaşımlarınıza ara vermemeniz ve oluşturduğunuz plan dahilinde belli paylaşım zamanlarınız olmalı. Çünkü bir süre ara vermeniz, organik olarak büyümenizi yavaşlatacaktır.

Bir günde 3-4 paylaşım yapıp, sonraki iki üç gün paylaşım yapmamak faydalı olmayacaktır. Bunun yerine günde 1 paylaşım yaparak, her gün paylaşım yapabilirsiniz. Bu sayede sürekliliği yaratmış olursunuz.

İletişim kuralı

Üzerinde durmanız gereken ve sizin için oldukça önemli olan kurallardan biri de iletişim kurma kuralıdır. Takipçilerinizle ve sosyal mecralardan sizinle iletişim kurmaya çalışan kişilere yanıt vermeniz oldukça önemlidir.

Takipçileriniz ürünleriniz, siparişleri veya hizmetleriniz hakkında bilgi almak isteyebilirler. Paylaştığınız bir ürünle ilgili sorular sormak isteyebilirler. Onların sorularını yanıtlamak için orada olmalısınız. Sosyal mecralar üzerinden iletişim kurmaya başladığınızda sadık takipçilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dinleme kuralı

Yapmanız gerkenlerden biri de sosyal medya üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları ve konuşmaları takip etmek olacak. Takipçilerinizin ya da ürününüz kullanmış olan kişilerin markanızla ilgili yaptıkları youmları yakından takip etmelisiniz. Bunun yanı sıra şikayetçi olanlar da olabilir. Böyle durumlarda onlara ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sizinle ilgili yapılan yorumları takip etmeye başladığınızda sizi takip etmeyen kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Onlara ulaştığınızda ve onlarla iletişim kurduğunuzda, onların markanıza olan sadakatlerini de artırabilir veya yeni müşteriler kazanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Ticaretin her türlüsünde göz ardı edilmemesi gereken detaylardan biri vergidir. Özellikle uluslararası ticarette bu konu biraz daha hassastır. Çünkü her ülkenin kendi özelinde bir vergi prosedürü vardır. Tüketiciler de bu...
12 Nisan 2022
Markethinkers
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak bazı...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın