Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler edinerek, sosyal medya pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir yere getirebilirsiniz.

Tabii ki sosyal medya yönetimi sadece sosyal ağlarda paylaşım yapmakla ilgili değil. Arka planda dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunuyor. Özellikle etkileşimi ve sürekliliği sağlamak için bazı kurallara dikkat etmeniz ve uymanız gerekiyor. Bunlara birer kural diyoruz; çünkü yıllardır markalar tarafından uygulanan ve sonuç alınan yöntemler oldukları için, artık sosyal medya yönetiminde bu unsurları bir kural olarak ele alabiliriz.

Kaliteli içerik kuralı

Sosyal mecralarda paylaştığınız içeriklerin kaliteli olması oldukça önemli. Burada yayınladığınız ürün fotoğraflarının yüksek çözünürlüklü olması gerekiyor. Ürünlerinizi iyi bir şekilde yansıtabilmelisiniz. Bunun yanı sıra kullandığınız diğer görsellerin de çözünürlüğünün yüksek olmasına dikkat etmelisiniz.

Fotoğrafların yanı sıra kullandığınız metinlerin de dikkat çekici olması gerekiyor. Sıradan metinler yerine yaratıcı çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

Odaklanma kuralı

Sosyal medya yönetimi ayrı bir iş dalı olarak görülmeli ve bu nedenle de üzerine odaklanılması gerekmektedir. Etkili bir pazarlama çalışması yapabilmek için, bir paylaşım yapıp sonrasında unutmamanız gerekiyor.

Bu alanın üzerine ayrıca odaklanmanız, üzerine plan ve stratejiler geliştirmeniz gerekiyor. Bu gözünüzü korkutmasın. Bunu kolay ve hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Burada önemli olan bir planınızın olması. İlk şablonuzu hazırladıktan sonrası artık bir rutine gireceği için, ilk planlama sonrasında daha rahat edeceksiniz. Plan ve strateji oluşturma konusunda bilgi almak için: “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Sabırlı olma kuralı

Her pazarlama çalışması gibi sosyal medya da sonuç almak için sabır gerektirmektedir. Yaptığınız paylaşımlara ilk etapta çok fazla takipçi ya da etkileşim gelmeyebilir; ancak bu durumda sabırlı olmanız gerekiyor. Bu mecralardan sonuç alabilmek için beklemeniz ve sürekliliğinizi korumanız gerekiyor.

Bazı sonuçlar alamınız için belli bir zaman gerekecektir. Bu süreçte, reklam çalışmaları yaparak süreci hızlandırabilirsiniz; fakat organik olarak da çalışmalarınıza yoğunlaşmanız gerekiyor.

Süreklilik kuralı

Sosyal medyada sonuç alabilmek için sürekliliği korumanız oldukça önemli. yaptığınız çalışmalar sürdürülebilir olmalı. Yani başka bir deyişle, paylaşımlarınıza ara vermemeniz ve oluşturduğunuz plan dahilinde belli paylaşım zamanlarınız olmalı. Çünkü bir süre ara vermeniz, organik olarak büyümenizi yavaşlatacaktır.

Bir günde 3-4 paylaşım yapıp, sonraki iki üç gün paylaşım yapmamak faydalı olmayacaktır. Bunun yerine günde 1 paylaşım yaparak, her gün paylaşım yapabilirsiniz. Bu sayede sürekliliği yaratmış olursunuz.

İletişim kuralı

Üzerinde durmanız gereken ve sizin için oldukça önemli olan kurallardan biri de iletişim kurma kuralıdır. Takipçilerinizle ve sosyal mecralardan sizinle iletişim kurmaya çalışan kişilere yanıt vermeniz oldukça önemlidir.

Takipçileriniz ürünleriniz, siparişleri veya hizmetleriniz hakkında bilgi almak isteyebilirler. Paylaştığınız bir ürünle ilgili sorular sormak isteyebilirler. Onların sorularını yanıtlamak için orada olmalısınız. Sosyal mecralar üzerinden iletişim kurmaya başladığınızda sadık takipçilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dinleme kuralı

Yapmanız gerkenlerden biri de sosyal medya üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları ve konuşmaları takip etmek olacak. Takipçilerinizin ya da ürününüz kullanmış olan kişilerin markanızla ilgili yaptıkları youmları yakından takip etmelisiniz. Bunun yanı sıra şikayetçi olanlar da olabilir. Böyle durumlarda onlara ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sizinle ilgili yapılan yorumları takip etmeye başladığınızda sizi takip etmeyen kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Onlara ulaştığınızda ve onlarla iletişim kurduğunuzda, onların markanıza olan sadakatlerini de artırabilir veya yeni müşteriler kazanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin