fbpx

Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural

Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler edinerek, sosyal medya pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir yere getirebilirsiniz.

Tabii ki sosyal medya yönetimi sadece sosyal ağlarda paylaşım yapmakla ilgili değil. Arka planda dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunuyor. Özellikle etkileşimi ve sürekliliği sağlamak için bazı kurallara dikkat etmeniz ve uymanız gerekiyor. Bunlara birer kural diyoruz; çünkü yıllardır markalar tarafından uygulanan ve sonuç alınan yöntemler oldukları için, artık sosyal medya yönetiminde bu unsurları bir kural olarak ele alabiliriz.

Kaliteli içerik kuralı

Sosyal mecralarda paylaştığınız içeriklerin kaliteli olması oldukça önemli. Burada yayınladığınız ürün fotoğraflarının yüksek çözünürlüklü olması gerekiyor. Ürünlerinizi iyi bir şekilde yansıtabilmelisiniz. Bunun yanı sıra kullandığınız diğer görsellerin de çözünürlüğünün yüksek olmasına dikkat etmelisiniz.

Fotoğrafların yanı sıra kullandığınız metinlerin de dikkat çekici olması gerekiyor. Sıradan metinler yerine yaratıcı çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

Odaklanma kuralı

Sosyal medya yönetimi ayrı bir iş dalı olarak görülmeli ve bu nedenle de üzerine odaklanılması gerekmektedir. Etkili bir pazarlama çalışması yapabilmek için, bir paylaşım yapıp sonrasında unutmamanız gerekiyor.

Bu alanın üzerine ayrıca odaklanmanız, üzerine plan ve stratejiler geliştirmeniz gerekiyor. Bu gözünüzü korkutmasın. Bunu kolay ve hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Burada önemli olan bir planınızın olması. İlk şablonuzu hazırladıktan sonrası artık bir rutine gireceği için, ilk planlama sonrasında daha rahat edeceksiniz. Plan ve strateji oluşturma konusunda bilgi almak için: “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Sabırlı olma kuralı

Her pazarlama çalışması gibi sosyal medya da sonuç almak için sabır gerektirmektedir. Yaptığınız paylaşımlara ilk etapta çok fazla takipçi ya da etkileşim gelmeyebilir; ancak bu durumda sabırlı olmanız gerekiyor. Bu mecralardan sonuç alabilmek için beklemeniz ve sürekliliğinizi korumanız gerekiyor.

Bazı sonuçlar alamınız için belli bir zaman gerekecektir. Bu süreçte, reklam çalışmaları yaparak süreci hızlandırabilirsiniz; fakat organik olarak da çalışmalarınıza yoğunlaşmanız gerekiyor.

Süreklilik kuralı

Sosyal medyada sonuç alabilmek için sürekliliği korumanız oldukça önemli. yaptığınız çalışmalar sürdürülebilir olmalı. Yani başka bir deyişle, paylaşımlarınıza ara vermemeniz ve oluşturduğunuz plan dahilinde belli paylaşım zamanlarınız olmalı. Çünkü bir süre ara vermeniz, organik olarak büyümenizi yavaşlatacaktır.

Bir günde 3-4 paylaşım yapıp, sonraki iki üç gün paylaşım yapmamak faydalı olmayacaktır. Bunun yerine günde 1 paylaşım yaparak, her gün paylaşım yapabilirsiniz. Bu sayede sürekliliği yaratmış olursunuz.

İletişim kuralı

Üzerinde durmanız gereken ve sizin için oldukça önemli olan kurallardan biri de iletişim kurma kuralıdır. Takipçilerinizle ve sosyal mecralardan sizinle iletişim kurmaya çalışan kişilere yanıt vermeniz oldukça önemlidir.

Takipçileriniz ürünleriniz, siparişleri veya hizmetleriniz hakkında bilgi almak isteyebilirler. Paylaştığınız bir ürünle ilgili sorular sormak isteyebilirler. Onların sorularını yanıtlamak için orada olmalısınız. Sosyal mecralar üzerinden iletişim kurmaya başladığınızda sadık takipçilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dinleme kuralı

Yapmanız gerkenlerden biri de sosyal medya üzerinde sizinle ilgili yapılan yorumları ve konuşmaları takip etmek olacak. Takipçilerinizin ya da ürününüz kullanmış olan kişilerin markanızla ilgili yaptıkları youmları yakından takip etmelisiniz. Bunun yanı sıra şikayetçi olanlar da olabilir. Böyle durumlarda onlara ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sizinle ilgili yapılan yorumları takip etmeye başladığınızda sizi takip etmeyen kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Onlara ulaştığınızda ve onlarla iletişim kurduğunuzda, onların markanıza olan sadakatlerini de artırabilir veya yeni müşteriler kazanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan