
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı.
Özellikle sosyal yönlendirme trafiklerinin artması ve organik trafik ile gelen ziyaretçi sayısıyla yarışıyor olması, bu mecraların değerini biraz daha artırıyor. Başka bir deyişle sosyal yönlendirme trafikleri, artık organik trafiklerle yarışıyor ve yakın zamanda yönlendirme trafikleri, organik trafiklerin önüne geçebilir.
Tabii ki böyle bir durumda da e-ticaret firmalarının sosyal medya yönetimine ve bu mecralar üzerinde trafik çekmeye odaklanmaları gerekiyor. Bunu sağlamak için de bazı taktiklerden yararlanabilirsiniz.
Sadece ürün paylaşımları yapmayın
Sosyal medyayı, ürün ve marka tanıtımı yapmak için kullanıyor olabilirsiniz; ancak devamlı olarak ürün paylaşımlarında bulunmak, size çok fazla trafik sağlamayacaktır. Bunun sebebi ise sosyal medya üzerindeki takipçileriniz devamlı olarak alışveriş yapmak ya da sizin ürünlerinizi görmek istemeyebilirler.
Kullanıcılar için sosyal medya biraz kafa dağıtmak ve iyi vakit geçirmek için var. Bu nedenle de tanıtım çalışmalarının yanı sıra, takipçilerinize güzel vakit geçirtebilecek ya da onların ilgisini çekebilecek farklı paylaşımlar yapmanız gerekiyor. İlgi çekici fotoğraf, video, GIF veya blog içerikleri hazırlayarak, sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.
Sosyal medya içerik takvimi hazırlayın
Yukarıda bahsettiğimiz ilgi çekici içerikler için belli bir takvim hazırlayabilirsiniz. Bu takvimi hazırlama nedeniniz, planlı bir şekilde bu içeriklerin paylaşımlarını yaparak düzenli bir sosyal medya yönetimi yapmaktır.
Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımı okuyabilirsiniz.
https://www.ideasoft.com.tr/sosyal-medya-icerik-takvimi-nasil-olusturulur/Aynı içerikleri tekrar paylaşın
Devamlı olarak yeni içerikler oluşturmakta zorlanabilirisiniz. Bu durumlarda da önceden paylaşmış olduğunuz ve iyi etkileşim getirmiş olan içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz.
Tekrar paylaşım yapmadan önce aradan belli bir zaman geçmiş olmasına dikkat edin. Aynı paylaşımı aynı hafta ya da iki hafta içinde paylaşmanız durumunda kendinizi tekrar ediyor gibi görünebilirsiniz. Bu nedenle aradaki sürece dikkat edin.
Tekrar paylaşım yaparken başlıkları değiştirin
Tekrar paylaşım yaparken dikkat etmeniz gereken şeylerden biri de paylaşımlarınızı yaparken kullandığınız başlık ya da metinleri değiştirmek olacaktır.
Örneğin bir blog yazısını tekrar paylaşmayı düşünüyorsanız, bu yazının içinden farklı bir bölümü öne çıkartabilir ve bu şekilde paylaşabilirsiniz. Paylaştığınız içerik aynı olsa bile paylaşım şekliniz farklı olduğu için yeniden etkileşim alabilirsiniz.
Doğru zamanlarda paylaşım yapın
Sosyal mecralarda doğru zamanlarda paylaşım yapmak da oldukça önemlidir. Her firma ve her sektör için bu zaman algısı farklı olacaktır; çünkü farklı hedef kitleler işin içine girmektedir.
Sosyal medya paylaşımlarınızı analiz ederek, en çok hangi saatlerde daha fazla etkileşim aldığınızı inceleyebilirsiniz. Facebook, kendi istatistikler sayfasında, takipçilerinizin en çok aktif oldukları zaman dilimlerini de göstermekte. Bu özelliği kullanarak, takipçilerinizin ne zaman aktif olduklarını görebilir ve sosyal medya stratejinizi bu şekilde geliştirebilirsiniz.
Paylaşımlarınızın arama motorlarında indekslendiğini unutmayın
Google, artık birçok sosyal ağdaki gönderileri indekslemeye başladı. Bu iki açıdan önemli. Sosyal medyada paylaştığınız içerikler, Google üzerindeki arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkabilir. Google üzerinden sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekebilir ve onları sitenize yönlendirebilirsiniz.
Bu durumda da hem Google üzerinde görüntülenmeniz artabilir hem de buradan gelen kullanıcıları sosyal hesaplarınıza çekebilirsiniz. Tabii ki burada bilmeniz gereken bir kural daha bulunuyor. Google, sosyal medyada etkileşimi yüksek olan paylaşımları daha yukarılarda gösteriyor. Bu nedenle de sosyal medya paylaşımlarınızın da etkileşiminin yüksek olması gerekiyor.
Güncel konuları takip edin
Yapmanız gerekenlerden biri de güncel olayları takip etmek olacaktır. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları son dönemlerde oldukça popüler ve markalar bu çalışmalarla hem etkileşimlerini hem de marka bilinirliklerini artırıyor.
Güncel konuları markanız ve sektörünüzle bağlayarak paylaşımlar ve içerikler oluşturabilirsiniz. Etkileşiminizi ne kadar artırırsanız, takipçilerinizin size olan geri dönüşümleri de bir o kadar artacaktır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler