Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı.

Özellikle sosyal yönlendirme trafiklerinin artması ve organik trafik ile gelen ziyaretçi sayısıyla yarışıyor olması, bu mecraların değerini biraz daha artırıyor. Başka bir deyişle sosyal yönlendirme trafikleri, artık organik trafiklerle yarışıyor ve yakın zamanda yönlendirme trafikleri, organik trafiklerin önüne geçebilir.

Tabii ki böyle bir durumda da e-ticaret firmalarının sosyal medya yönetimine ve bu mecralar üzerinde trafik çekmeye odaklanmaları gerekiyor. Bunu sağlamak için de bazı taktiklerden yararlanabilirsiniz.

Sadece ürün paylaşımları yapmayın

Sosyal medyayı, ürün ve marka tanıtımı yapmak için kullanıyor olabilirsiniz; ancak devamlı olarak ürün paylaşımlarında bulunmak, size çok fazla trafik sağlamayacaktır. Bunun sebebi ise sosyal medya üzerindeki takipçileriniz devamlı olarak alışveriş yapmak ya da sizin ürünlerinizi görmek istemeyebilirler.

Kullanıcılar için sosyal medya biraz kafa dağıtmak ve iyi vakit geçirmek için var. Bu nedenle de tanıtım çalışmalarının yanı sıra, takipçilerinize güzel vakit geçirtebilecek ya da onların ilgisini çekebilecek farklı paylaşımlar yapmanız gerekiyor. İlgi çekici fotoğraf, video, GIF veya blog içerikleri hazırlayarak, sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi hazırlayın

Yukarıda bahsettiğimiz ilgi çekici içerikler için belli bir takvim hazırlayabilirsiniz. Bu takvimi hazırlama nedeniniz, planlı bir şekilde bu içeriklerin paylaşımlarını yaparak düzenli bir sosyal medya yönetimi yapmaktır.

Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımı okuyabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Aynı içerikleri tekrar paylaşın

Devamlı olarak yeni içerikler oluşturmakta zorlanabilirisiniz. Bu durumlarda da önceden paylaşmış olduğunuz ve iyi etkileşim getirmiş olan içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz.

Tekrar paylaşım yapmadan önce aradan belli bir zaman geçmiş olmasına dikkat edin. Aynı paylaşımı aynı hafta ya da iki hafta içinde paylaşmanız durumunda kendinizi tekrar ediyor gibi görünebilirsiniz. Bu nedenle aradaki sürece dikkat edin.

Tekrar paylaşım yaparken başlıkları değiştirin

Tekrar paylaşım yaparken dikkat etmeniz gereken şeylerden biri de paylaşımlarınızı yaparken kullandığınız başlık ya da metinleri değiştirmek olacaktır.

Örneğin bir blog yazısını tekrar paylaşmayı düşünüyorsanız, bu yazının içinden farklı bir bölümü öne çıkartabilir ve bu şekilde paylaşabilirsiniz. Paylaştığınız içerik aynı olsa bile paylaşım şekliniz farklı olduğu için yeniden etkileşim alabilirsiniz.

Doğru zamanlarda paylaşım yapın

Sosyal mecralarda doğru zamanlarda paylaşım yapmak da oldukça önemlidir. Her firma ve her sektör için bu zaman algısı farklı olacaktır; çünkü farklı hedef kitleler işin içine girmektedir.

Sosyal medya paylaşımlarınızı analiz ederek, en çok hangi saatlerde daha fazla etkileşim aldığınızı inceleyebilirsiniz. Facebook, kendi istatistikler sayfasında, takipçilerinizin en çok aktif oldukları zaman dilimlerini de göstermekte. Bu özelliği kullanarak, takipçilerinizin ne zaman aktif olduklarını görebilir ve sosyal medya stratejinizi bu şekilde geliştirebilirsiniz.

Paylaşımlarınızın arama motorlarında indekslendiğini unutmayın

Google, artık birçok sosyal ağdaki gönderileri indekslemeye başladı. Bu iki açıdan önemli. Sosyal medyada paylaştığınız içerikler, Google üzerindeki arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkabilir. Google üzerinden sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekebilir ve onları sitenize yönlendirebilirsiniz.

Bu durumda da hem Google üzerinde görüntülenmeniz artabilir hem de buradan gelen kullanıcıları sosyal hesaplarınıza çekebilirsiniz. Tabii ki burada bilmeniz gereken bir kural daha bulunuyor. Google, sosyal medyada etkileşimi yüksek olan paylaşımları daha yukarılarda gösteriyor. Bu nedenle de sosyal medya paylaşımlarınızın da etkileşiminin yüksek olması gerekiyor.

Güncel konuları takip edin

Yapmanız gerekenlerden biri de güncel olayları takip etmek olacaktır. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları son dönemlerde oldukça popüler ve markalar bu çalışmalarla hem etkileşimlerini hem de marka bilinirliklerini artırıyor.

Güncel konuları markanız ve sektörünüzle bağlayarak paylaşımlar ve içerikler oluşturabilirsiniz. Etkileşiminizi ne kadar artırırsanız, takipçilerinizin size olan geri dönüşümleri de bir o kadar artacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
IdeaSoft
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin