Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

17 Ağustos 2016
Sinan Oypan

E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı.

Özellikle sosyal yönlendirme trafiklerinin artması ve organik trafik ile gelen ziyaretçi sayısıyla yarışıyor olması, bu mecraların değerini biraz daha artırıyor. Başka bir deyişle sosyal yönlendirme trafikleri, artık organik trafiklerle yarışıyor ve yakın zamanda yönlendirme trafikleri, organik trafiklerin önüne geçebilir.

Tabii ki böyle bir durumda da e-ticaret firmalarının sosyal medya yönetimine ve bu mecralar üzerinde trafik çekmeye odaklanmaları gerekiyor. Bunu sağlamak için de bazı taktiklerden yararlanabilirsiniz.

Sadece ürün paylaşımları yapmayın

Sosyal medyayı, ürün ve marka tanıtımı yapmak için kullanıyor olabilirsiniz; ancak devamlı olarak ürün paylaşımlarında bulunmak, size çok fazla trafik sağlamayacaktır. Bunun sebebi ise sosyal medya üzerindeki takipçileriniz devamlı olarak alışveriş yapmak ya da sizin ürünlerinizi görmek istemeyebilirler.

Kullanıcılar için sosyal medya biraz kafa dağıtmak ve iyi vakit geçirmek için var. Bu nedenle de tanıtım çalışmalarının yanı sıra, takipçilerinize güzel vakit geçirtebilecek ya da onların ilgisini çekebilecek farklı paylaşımlar yapmanız gerekiyor. İlgi çekici fotoğraf, video, GIF veya blog içerikleri hazırlayarak, sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi hazırlayın

Yukarıda bahsettiğimiz ilgi çekici içerikler için belli bir takvim hazırlayabilirsiniz. Bu takvimi hazırlama nedeniniz, planlı bir şekilde bu içeriklerin paylaşımlarını yaparak düzenli bir sosyal medya yönetimi yapmaktır.

Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımı okuyabilirsiniz.

https://www.ideasoft.com.tr/sosyal-medya-icerik-takvimi-nasil-olusturulur/

Aynı içerikleri tekrar paylaşın

Devamlı olarak yeni içerikler oluşturmakta zorlanabilirisiniz. Bu durumlarda da önceden paylaşmış olduğunuz ve iyi etkileşim getirmiş olan içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz.

Tekrar paylaşım yapmadan önce aradan belli bir zaman geçmiş olmasına dikkat edin. Aynı paylaşımı aynı hafta ya da iki hafta içinde paylaşmanız durumunda kendinizi tekrar ediyor gibi görünebilirsiniz. Bu nedenle aradaki sürece dikkat edin.

Tekrar paylaşım yaparken başlıkları değiştirin

Tekrar paylaşım yaparken dikkat etmeniz gereken şeylerden biri de paylaşımlarınızı yaparken kullandığınız başlık ya da metinleri değiştirmek olacaktır.

Örneğin bir blog yazısını tekrar paylaşmayı düşünüyorsanız, bu yazının içinden farklı bir bölümü öne çıkartabilir ve bu şekilde paylaşabilirsiniz. Paylaştığınız içerik aynı olsa bile paylaşım şekliniz farklı olduğu için yeniden etkileşim alabilirsiniz.

Doğru zamanlarda paylaşım yapın

Sosyal mecralarda doğru zamanlarda paylaşım yapmak da oldukça önemlidir. Her firma ve her sektör için bu zaman algısı farklı olacaktır; çünkü farklı hedef kitleler işin içine girmektedir.

Sosyal medya paylaşımlarınızı analiz ederek, en çok hangi saatlerde daha fazla etkileşim aldığınızı inceleyebilirsiniz. Facebook, kendi istatistikler sayfasında, takipçilerinizin en çok aktif oldukları zaman dilimlerini de göstermekte. Bu özelliği kullanarak, takipçilerinizin ne zaman aktif olduklarını görebilir ve sosyal medya stratejinizi bu şekilde geliştirebilirsiniz.

Paylaşımlarınızın arama motorlarında indekslendiğini unutmayın

Google, artık birçok sosyal ağdaki gönderileri indekslemeye başladı. Bu iki açıdan önemli. Sosyal medyada paylaştığınız içerikler, Google üzerindeki arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkabilir. Google üzerinden sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekebilir ve onları sitenize yönlendirebilirsiniz.

Bu durumda da hem Google üzerinde görüntülenmeniz artabilir hem de buradan gelen kullanıcıları sosyal hesaplarınıza çekebilirsiniz. Tabii ki burada bilmeniz gereken bir kural daha bulunuyor. Google, sosyal medyada etkileşimi yüksek olan paylaşımları daha yukarılarda gösteriyor. Bu nedenle de sosyal medya paylaşımlarınızın da etkileşiminin yüksek olması gerekiyor.

Güncel konuları takip edin

Yapmanız gerekenlerden biri de güncel olayları takip etmek olacaktır. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları son dönemlerde oldukça popüler ve markalar bu çalışmalarla hem etkileşimlerini hem de marka bilinirliklerini artırıyor.

Güncel konuları markanız ve sektörünüzle bağlayarak paylaşımlar ve içerikler oluşturabilirsiniz. Etkileşiminizi ne kadar artırırsanız, takipçilerinizin size olan geri dönüşümleri de bir o kadar artacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan