fbpx

Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı.

Özellikle sosyal yönlendirme trafiklerinin artması ve organik trafik ile gelen ziyaretçi sayısıyla yarışıyor olması, bu mecraların değerini biraz daha artırıyor. Başka bir deyişle sosyal yönlendirme trafikleri, artık organik trafiklerle yarışıyor ve yakın zamanda yönlendirme trafikleri, organik trafiklerin önüne geçebilir.

Tabii ki böyle bir durumda da e-ticaret firmalarının sosyal medya yönetimine ve bu mecralar üzerinde trafik çekmeye odaklanmaları gerekiyor. Bunu sağlamak için de bazı taktiklerden yararlanabilirsiniz.

Sadece ürün paylaşımları yapmayın

Sosyal medyayı, ürün ve marka tanıtımı yapmak için kullanıyor olabilirsiniz; ancak devamlı olarak ürün paylaşımlarında bulunmak, size çok fazla trafik sağlamayacaktır. Bunun sebebi ise sosyal medya üzerindeki takipçileriniz devamlı olarak alışveriş yapmak ya da sizin ürünlerinizi görmek istemeyebilirler.

Kullanıcılar için sosyal medya biraz kafa dağıtmak ve iyi vakit geçirmek için var. Bu nedenle de tanıtım çalışmalarının yanı sıra, takipçilerinize güzel vakit geçirtebilecek ya da onların ilgisini çekebilecek farklı paylaşımlar yapmanız gerekiyor. İlgi çekici fotoğraf, video, GIF veya blog içerikleri hazırlayarak, sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi hazırlayın

Yukarıda bahsettiğimiz ilgi çekici içerikler için belli bir takvim hazırlayabilirsiniz. Bu takvimi hazırlama nedeniniz, planlı bir şekilde bu içeriklerin paylaşımlarını yaparak düzenli bir sosyal medya yönetimi yapmaktır.

Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımı okuyabilirsiniz.

https://www.ideasoft.com.tr/sosyal-medya-icerik-takvimi-nasil-olusturulur/

Aynı içerikleri tekrar paylaşın

Devamlı olarak yeni içerikler oluşturmakta zorlanabilirisiniz. Bu durumlarda da önceden paylaşmış olduğunuz ve iyi etkileşim getirmiş olan içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz.

Tekrar paylaşım yapmadan önce aradan belli bir zaman geçmiş olmasına dikkat edin. Aynı paylaşımı aynı hafta ya da iki hafta içinde paylaşmanız durumunda kendinizi tekrar ediyor gibi görünebilirsiniz. Bu nedenle aradaki sürece dikkat edin.

Tekrar paylaşım yaparken başlıkları değiştirin

Tekrar paylaşım yaparken dikkat etmeniz gereken şeylerden biri de paylaşımlarınızı yaparken kullandığınız başlık ya da metinleri değiştirmek olacaktır.

Örneğin bir blog yazısını tekrar paylaşmayı düşünüyorsanız, bu yazının içinden farklı bir bölümü öne çıkartabilir ve bu şekilde paylaşabilirsiniz. Paylaştığınız içerik aynı olsa bile paylaşım şekliniz farklı olduğu için yeniden etkileşim alabilirsiniz.

Doğru zamanlarda paylaşım yapın

Sosyal mecralarda doğru zamanlarda paylaşım yapmak da oldukça önemlidir. Her firma ve her sektör için bu zaman algısı farklı olacaktır; çünkü farklı hedef kitleler işin içine girmektedir.

Sosyal medya paylaşımlarınızı analiz ederek, en çok hangi saatlerde daha fazla etkileşim aldığınızı inceleyebilirsiniz. Facebook, kendi istatistikler sayfasında, takipçilerinizin en çok aktif oldukları zaman dilimlerini de göstermekte. Bu özelliği kullanarak, takipçilerinizin ne zaman aktif olduklarını görebilir ve sosyal medya stratejinizi bu şekilde geliştirebilirsiniz.

Paylaşımlarınızın arama motorlarında indekslendiğini unutmayın

Google, artık birçok sosyal ağdaki gönderileri indekslemeye başladı. Bu iki açıdan önemli. Sosyal medyada paylaştığınız içerikler, Google üzerindeki arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkabilir. Google üzerinden sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekebilir ve onları sitenize yönlendirebilirsiniz.

Bu durumda da hem Google üzerinde görüntülenmeniz artabilir hem de buradan gelen kullanıcıları sosyal hesaplarınıza çekebilirsiniz. Tabii ki burada bilmeniz gereken bir kural daha bulunuyor. Google, sosyal medyada etkileşimi yüksek olan paylaşımları daha yukarılarda gösteriyor. Bu nedenle de sosyal medya paylaşımlarınızın da etkileşiminin yüksek olması gerekiyor.

Güncel konuları takip edin

Yapmanız gerekenlerden biri de güncel olayları takip etmek olacaktır. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları son dönemlerde oldukça popüler ve markalar bu çalışmalarla hem etkileşimlerini hem de marka bilinirliklerini artırıyor.

Güncel konuları markanız ve sektörünüzle bağlayarak paylaşımlar ve içerikler oluşturabilirsiniz. Etkileşiminizi ne kadar artırırsanız, takipçilerinizin size olan geri dönüşümleri de bir o kadar artacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan