Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı.

Özellikle sosyal yönlendirme trafiklerinin artması ve organik trafik ile gelen ziyaretçi sayısıyla yarışıyor olması, bu mecraların değerini biraz daha artırıyor. Başka bir deyişle sosyal yönlendirme trafikleri, artık organik trafiklerle yarışıyor ve yakın zamanda yönlendirme trafikleri, organik trafiklerin önüne geçebilir.

Tabii ki böyle bir durumda da e-ticaret firmalarının sosyal medya yönetimine ve bu mecralar üzerinde trafik çekmeye odaklanmaları gerekiyor. Bunu sağlamak için de bazı taktiklerden yararlanabilirsiniz.

Sadece ürün paylaşımları yapmayın

Sosyal medyayı, ürün ve marka tanıtımı yapmak için kullanıyor olabilirsiniz; ancak devamlı olarak ürün paylaşımlarında bulunmak, size çok fazla trafik sağlamayacaktır. Bunun sebebi ise sosyal medya üzerindeki takipçileriniz devamlı olarak alışveriş yapmak ya da sizin ürünlerinizi görmek istemeyebilirler.

Kullanıcılar için sosyal medya biraz kafa dağıtmak ve iyi vakit geçirmek için var. Bu nedenle de tanıtım çalışmalarının yanı sıra, takipçilerinize güzel vakit geçirtebilecek ya da onların ilgisini çekebilecek farklı paylaşımlar yapmanız gerekiyor. İlgi çekici fotoğraf, video, GIF veya blog içerikleri hazırlayarak, sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi hazırlayın

Yukarıda bahsettiğimiz ilgi çekici içerikler için belli bir takvim hazırlayabilirsiniz. Bu takvimi hazırlama nedeniniz, planlı bir şekilde bu içeriklerin paylaşımlarını yaparak düzenli bir sosyal medya yönetimi yapmaktır.

Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli yazımı okuyabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Aynı içerikleri tekrar paylaşın

Devamlı olarak yeni içerikler oluşturmakta zorlanabilirisiniz. Bu durumlarda da önceden paylaşmış olduğunuz ve iyi etkileşim getirmiş olan içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz.

Tekrar paylaşım yapmadan önce aradan belli bir zaman geçmiş olmasına dikkat edin. Aynı paylaşımı aynı hafta ya da iki hafta içinde paylaşmanız durumunda kendinizi tekrar ediyor gibi görünebilirsiniz. Bu nedenle aradaki sürece dikkat edin.

Tekrar paylaşım yaparken başlıkları değiştirin

Tekrar paylaşım yaparken dikkat etmeniz gereken şeylerden biri de paylaşımlarınızı yaparken kullandığınız başlık ya da metinleri değiştirmek olacaktır.

Örneğin bir blog yazısını tekrar paylaşmayı düşünüyorsanız, bu yazının içinden farklı bir bölümü öne çıkartabilir ve bu şekilde paylaşabilirsiniz. Paylaştığınız içerik aynı olsa bile paylaşım şekliniz farklı olduğu için yeniden etkileşim alabilirsiniz.

Doğru zamanlarda paylaşım yapın

Sosyal mecralarda doğru zamanlarda paylaşım yapmak da oldukça önemlidir. Her firma ve her sektör için bu zaman algısı farklı olacaktır; çünkü farklı hedef kitleler işin içine girmektedir.

Sosyal medya paylaşımlarınızı analiz ederek, en çok hangi saatlerde daha fazla etkileşim aldığınızı inceleyebilirsiniz. Facebook, kendi istatistikler sayfasında, takipçilerinizin en çok aktif oldukları zaman dilimlerini de göstermekte. Bu özelliği kullanarak, takipçilerinizin ne zaman aktif olduklarını görebilir ve sosyal medya stratejinizi bu şekilde geliştirebilirsiniz.

Paylaşımlarınızın arama motorlarında indekslendiğini unutmayın

Google, artık birçok sosyal ağdaki gönderileri indekslemeye başladı. Bu iki açıdan önemli. Sosyal medyada paylaştığınız içerikler, Google üzerindeki arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkabilir. Google üzerinden sosyal medya hesaplarınıza takipçi çekebilir ve onları sitenize yönlendirebilirsiniz.

Bu durumda da hem Google üzerinde görüntülenmeniz artabilir hem de buradan gelen kullanıcıları sosyal hesaplarınıza çekebilirsiniz. Tabii ki burada bilmeniz gereken bir kural daha bulunuyor. Google, sosyal medyada etkileşimi yüksek olan paylaşımları daha yukarılarda gösteriyor. Bu nedenle de sosyal medya paylaşımlarınızın da etkileşiminin yüksek olması gerekiyor.

Güncel konuları takip edin

Yapmanız gerekenlerden biri de güncel olayları takip etmek olacaktır. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları son dönemlerde oldukça popüler ve markalar bu çalışmalarla hem etkileşimlerini hem de marka bilinirliklerini artırıyor.

Güncel konuları markanız ve sektörünüzle bağlayarak paylaşımlar ve içerikler oluşturabilirsiniz. Etkileşiminizi ne kadar artırırsanız, takipçilerinizin size olan geri dönüşümleri de bir o kadar artacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan