Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler

4 Ekim 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme amacıyla kullanılan sosyal mecralar ve bu mecralardaki pazarlama çalışmalarıyla ilgili yanlış bilinen bazı konular bulunuyor. Bu yanlışlar da sosyal medya pazarlama çalışmalarının başarısız olmasına neden olabiliyor. Bugünkü rehberimizde de sosyal medya yönetiminde yanlış bilinen konuların üzerinde duracağız.

“Şirketteki herhangi biri bu işi yapabilir”

Sanılanın aksine sosyal medya yönetimi kolay bir iş değildir ve bu konu hakkında tecrübesi olmayan kişiler tarafından yapıldığında beklenen yatırım getirisini sağlamaz. Sosyal medya yönetiminin ayrı bir iş olarak görülmesi ve tecrübeli kişiler tarafından yapılması gerekir.

Özellikle küçük firmalar, şirketteki herhangi birinin bu işi yapabileceğini düşündüğü için sosyal medya yönetimini çok fazla ciddiye almayabiliyor. Bu da sosyal mecralar üzerinde doğru adımların atılamamasına neden olduğu için, yapılan çalışmaların yatırım getirileri düşük oluyor. Eğer şirket içinde birine bu görevin ataması yapılacaksa bu kişiye sosyal medya pazarlama ile ilgili eğitimlerin de sunulması daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

“Sosyal mecralarda herkes için geçerli tek bir paylaşım zamanı vardır”

Sosyal mecralarda paylaşım yaparken doğru zaman dilimlerini kullanmak, paylaşılan içeriğin erişeceği kitleyi de artırır. Paylaşımın daha fazla kişiye ulaşması, organik erişimin artmasını sağlayacağı için gönderinin daha fazla etkileşim almasını da sağlar. Ancak bu paylaşım zamanı için tek bir doğru yoktur. Bu paylaşım zamanları sektörden sektöre hatta şirketten şirkete göre değişiklik gösterebilir. Ulaşılan hedef kitlenin farklı olması buradaki önemli belirleyicilerden biri. Bu sebeple de sosyal medya yönetimi sırasında paylaşım zamanlarını belirlerken A/B testleri yapmak ve sonuçları analiz ederek kendi firmanız için en doğru olan saatleri bulmanız gerekir.

“Sosyal medya pazarlaması ucuzdur”

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında küçük meblağlarla reklamlar vermek mümkün; ancak reklam bütçesinin düşük olması, reklam kampanyalarıyla erişilecek kitlenin de az olmasına neden olmaktadır. Bunun yanı sıra organik erişimlerin sosyal mecralar tarafından kısıtlanmış olması da markaları reklam vermeye zorluyor. Bu nedenle de erişim oranlarınızı artırmak ve daha fazla kişiye içeriklerinizi ulaştırmak için reklam kampanyalarınızın sayısını artırmanız gerekir. Bu durumda da reklam bütçeniz giderek yükselmeye başlayacaktır.

Sosyal mecralarda reklam vermenin belli maliyetleri bulunur ve ucuz bir pazarlama aracı değildir; ancak doğru planlama yapılması ve reklam kampanyaları için uzun vadeli stratejilerin oluşturulması elinizdeki reklam bütçesini daha iyi yönetmenize yardımcı olur. Belli bir plan dahilinde ilerliyor olmanız yatırım getirilerinizi de artırmanıza olanak tanır.

“Bir gecede sosyal mecralarda belli bir topluluk oluşturulabilir”

Yanlış bilinen konulardan biri de sosyal mecralarda hızlı bir şekilde bir topluluk oluşturulabileceğidir. Sosyal mecralarda bir topluluk oluşturmak için belli bir marka bilinirliği ve etkileşim gerekmektedir. Firmalar takipçi sayılarını artırmak için takipçi satın alma programlarından yararlanabiliyor; ancak bu yazılımlar takipçi sayısını artırsa da etkileşim oranlarını artırmadığı için etkileşim içinde olan bir topluluk oluşmasını sağlamıyor.

Takipçi sayısından çok etkileşim oranları sosyal mecralarda daha önemlidir. 10 bin takipçiniz varken etkileşim oranlarınız yüzde 10’un altındaysa, takipçilerinizin ilgisini yeterince çekemediğinizi söyleyebiliriz. Öncelikli hedef bir kitle oluşturmak olmalıdır ve bu da zaman içerisinde organik olarak oluştuğunda daha değerli bir hal almaktadır.

"Tüm platformlarda aktif olmalısınız"

Günümüzde onlarca sosyal mecra ve bu mecraların herbirinin kendine ait bir kitlesi bulunuyor. Ancak firmaların tüm bu mecralarda yer alması gerekmiyor; zaten küçük ve orta ölçekli firmalar için tüm bu mecralarda yer almak da mümkün değil. Burada önemli olan tüm mecralarda olmak değil; yer aldığınız mecraları en etkin şekilde kullanabilmektir.

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağlarda yer almak daha doğru bir yaklaşımdır. Kendi iş gücünüze ve imkanlarınıza göre bu mecraları seçebilirsiniz. Tüm mecraları yönetmek başlı başına bir iştir ve maliyetleri de artırmaktadır. Bunun yerine az sayıda mecrada yer alarak, bu mecraları iyi bir şekilde yönetmek yatırım getirilerinizi arıtmanıza olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan