Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler

4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler

Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme amacıyla kullanılan sosyal mecralar ve bu mecralardaki pazarlama çalışmalarıyla ilgili yanlış bilinen bazı konular bulunuyor. Bu yanlışlar da sosyal medya pazarlama çalışmalarının başarısız olmasına neden olabiliyor. Bugünkü rehberimizde de sosyal medya yönetiminde yanlış bilinen konuların üzerinde duracağız.

“Şirketteki herhangi biri bu işi yapabilir”

Sanılanın aksine sosyal medya yönetimi kolay bir iş değildir ve bu konu hakkında tecrübesi olmayan kişiler tarafından yapıldığında beklenen yatırım getirisini sağlamaz. Sosyal medya yönetiminin ayrı bir iş olarak görülmesi ve tecrübeli kişiler tarafından yapılması gerekir.

Özellikle küçük firmalar, şirketteki herhangi birinin bu işi yapabileceğini düşündüğü için sosyal medya yönetimini çok fazla ciddiye almayabiliyor. Bu da sosyal mecralar üzerinde doğru adımların atılamamasına neden olduğu için, yapılan çalışmaların yatırım getirileri düşük oluyor. Eğer şirket içinde birine bu görevin ataması yapılacaksa bu kişiye sosyal medya pazarlama ile ilgili eğitimlerin de sunulması daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

“Sosyal mecralarda herkes için geçerli tek bir paylaşım zamanı vardır”

Sosyal mecralarda paylaşım yaparken doğru zaman dilimlerini kullanmak, paylaşılan içeriğin erişeceği kitleyi de artırır. Paylaşımın daha fazla kişiye ulaşması, organik erişimin artmasını sağlayacağı için gönderinin daha fazla etkileşim almasını da sağlar. Ancak bu paylaşım zamanı için tek bir doğru yoktur. Bu paylaşım zamanları sektörden sektöre hatta şirketten şirkete göre değişiklik gösterebilir. Ulaşılan hedef kitlenin farklı olması buradaki önemli belirleyicilerden biri. Bu sebeple de sosyal medya yönetimi sırasında paylaşım zamanlarını belirlerken A/B testleri yapmak ve sonuçları analiz ederek kendi firmanız için en doğru olan saatleri bulmanız gerekir.

“Sosyal medya pazarlaması ucuzdur”

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında küçük meblağlarla reklamlar vermek mümkün; ancak reklam bütçesinin düşük olması, reklam kampanyalarıyla erişilecek kitlenin de az olmasına neden olmaktadır. Bunun yanı sıra organik erişimlerin sosyal mecralar tarafından kısıtlanmış olması da markaları reklam vermeye zorluyor. Bu nedenle de erişim oranlarınızı artırmak ve daha fazla kişiye içeriklerinizi ulaştırmak için reklam kampanyalarınızın sayısını artırmanız gerekir. Bu durumda da reklam bütçeniz giderek yükselmeye başlayacaktır.

Sosyal mecralarda reklam vermenin belli maliyetleri bulunur ve ucuz bir pazarlama aracı değildir; ancak doğru planlama yapılması ve reklam kampanyaları için uzun vadeli stratejilerin oluşturulması elinizdeki reklam bütçesini daha iyi yönetmenize yardımcı olur. Belli bir plan dahilinde ilerliyor olmanız yatırım getirilerinizi de artırmanıza olanak tanır.

“Bir gecede sosyal mecralarda belli bir topluluk oluşturulabilir”

Yanlış bilinen konulardan biri de sosyal mecralarda hızlı bir şekilde bir topluluk oluşturulabileceğidir. Sosyal mecralarda bir topluluk oluşturmak için belli bir marka bilinirliği ve etkileşim gerekmektedir. Firmalar takipçi sayılarını artırmak için takipçi satın alma programlarından yararlanabiliyor; ancak bu yazılımlar takipçi sayısını artırsa da etkileşim oranlarını artırmadığı için etkileşim içinde olan bir topluluk oluşmasını sağlamıyor.

Takipçi sayısından çok etkileşim oranları sosyal mecralarda daha önemlidir. 10 bin takipçiniz varken etkileşim oranlarınız yüzde 10’un altındaysa, takipçilerinizin ilgisini yeterince çekemediğinizi söyleyebiliriz. Öncelikli hedef bir kitle oluşturmak olmalıdır ve bu da zaman içerisinde organik olarak oluştuğunda daha değerli bir hal almaktadır.

"Tüm platformlarda aktif olmalısınız"

Günümüzde onlarca sosyal mecra ve bu mecraların herbirinin kendine ait bir kitlesi bulunuyor. Ancak firmaların tüm bu mecralarda yer alması gerekmiyor; zaten küçük ve orta ölçekli firmalar için tüm bu mecralarda yer almak da mümkün değil. Burada önemli olan tüm mecralarda olmak değil; yer aldığınız mecraları en etkin şekilde kullanabilmektir.

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağlarda yer almak daha doğru bir yaklaşımdır. Kendi iş gücünüze ve imkanlarınıza göre bu mecraları seçebilirsiniz. Tüm mecraları yönetmek başlı başına bir iştir ve maliyetleri de artırmaktadır. Bunun yerine az sayıda mecrada yer alarak, bu mecraları iyi bir şekilde yönetmek yatırım getirilerinizi arıtmanıza olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin