fbpx

Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler

4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler

Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme amacıyla kullanılan sosyal mecralar ve bu mecralardaki pazarlama çalışmalarıyla ilgili yanlış bilinen bazı konular bulunuyor. Bu yanlışlar da sosyal medya pazarlama çalışmalarının başarısız olmasına neden olabiliyor. Bugünkü rehberimizde de sosyal medya yönetiminde yanlış bilinen konuların üzerinde duracağız.

“Şirketteki herhangi biri bu işi yapabilir”

Sanılanın aksine sosyal medya yönetimi kolay bir iş değildir ve bu konu hakkında tecrübesi olmayan kişiler tarafından yapıldığında beklenen yatırım getirisini sağlamaz. Sosyal medya yönetiminin ayrı bir iş olarak görülmesi ve tecrübeli kişiler tarafından yapılması gerekir.

Özellikle küçük firmalar, şirketteki herhangi birinin bu işi yapabileceğini düşündüğü için sosyal medya yönetimini çok fazla ciddiye almayabiliyor. Bu da sosyal mecralar üzerinde doğru adımların atılamamasına neden olduğu için, yapılan çalışmaların yatırım getirileri düşük oluyor. Eğer şirket içinde birine bu görevin ataması yapılacaksa bu kişiye sosyal medya pazarlama ile ilgili eğitimlerin de sunulması daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

“Sosyal mecralarda herkes için geçerli tek bir paylaşım zamanı vardır”

Sosyal mecralarda paylaşım yaparken doğru zaman dilimlerini kullanmak, paylaşılan içeriğin erişeceği kitleyi de artırır. Paylaşımın daha fazla kişiye ulaşması, organik erişimin artmasını sağlayacağı için gönderinin daha fazla etkileşim almasını da sağlar. Ancak bu paylaşım zamanı için tek bir doğru yoktur. Bu paylaşım zamanları sektörden sektöre hatta şirketten şirkete göre değişiklik gösterebilir. Ulaşılan hedef kitlenin farklı olması buradaki önemli belirleyicilerden biri. Bu sebeple de sosyal medya yönetimi sırasında paylaşım zamanlarını belirlerken A/B testleri yapmak ve sonuçları analiz ederek kendi firmanız için en doğru olan saatleri bulmanız gerekir.

“Sosyal medya pazarlaması ucuzdur”

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında küçük meblağlarla reklamlar vermek mümkün; ancak reklam bütçesinin düşük olması, reklam kampanyalarıyla erişilecek kitlenin de az olmasına neden olmaktadır. Bunun yanı sıra organik erişimlerin sosyal mecralar tarafından kısıtlanmış olması da markaları reklam vermeye zorluyor. Bu nedenle de erişim oranlarınızı artırmak ve daha fazla kişiye içeriklerinizi ulaştırmak için reklam kampanyalarınızın sayısını artırmanız gerekir. Bu durumda da reklam bütçeniz giderek yükselmeye başlayacaktır.

Sosyal mecralarda reklam vermenin belli maliyetleri bulunur ve ucuz bir pazarlama aracı değildir; ancak doğru planlama yapılması ve reklam kampanyaları için uzun vadeli stratejilerin oluşturulması elinizdeki reklam bütçesini daha iyi yönetmenize yardımcı olur. Belli bir plan dahilinde ilerliyor olmanız yatırım getirilerinizi de artırmanıza olanak tanır.

“Bir gecede sosyal mecralarda belli bir topluluk oluşturulabilir”

Yanlış bilinen konulardan biri de sosyal mecralarda hızlı bir şekilde bir topluluk oluşturulabileceğidir. Sosyal mecralarda bir topluluk oluşturmak için belli bir marka bilinirliği ve etkileşim gerekmektedir. Firmalar takipçi sayılarını artırmak için takipçi satın alma programlarından yararlanabiliyor; ancak bu yazılımlar takipçi sayısını artırsa da etkileşim oranlarını artırmadığı için etkileşim içinde olan bir topluluk oluşmasını sağlamıyor.

Takipçi sayısından çok etkileşim oranları sosyal mecralarda daha önemlidir. 10 bin takipçiniz varken etkileşim oranlarınız yüzde 10’un altındaysa, takipçilerinizin ilgisini yeterince çekemediğinizi söyleyebiliriz. Öncelikli hedef bir kitle oluşturmak olmalıdır ve bu da zaman içerisinde organik olarak oluştuğunda daha değerli bir hal almaktadır.

"Tüm platformlarda aktif olmalısınız"

Günümüzde onlarca sosyal mecra ve bu mecraların herbirinin kendine ait bir kitlesi bulunuyor. Ancak firmaların tüm bu mecralarda yer alması gerekmiyor; zaten küçük ve orta ölçekli firmalar için tüm bu mecralarda yer almak da mümkün değil. Burada önemli olan tüm mecralarda olmak değil; yer aldığınız mecraları en etkin şekilde kullanabilmektir.

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağlarda yer almak daha doğru bir yaklaşımdır. Kendi iş gücünüze ve imkanlarınıza göre bu mecraları seçebilirsiniz. Tüm mecraları yönetmek başlı başına bir iştir ve maliyetleri de artırmaktadır. Bunun yerine az sayıda mecrada yer alarak, bu mecraları iyi bir şekilde yönetmek yatırım getirilerinizi arıtmanıza olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan