fbpx

Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi görevlerden sorumlu olduğunu bilmeniz önemlidir; çünkü böylelikle yapılan işlerin kapsamını da bileceğiniz gibi bu kişiden ne gibi raporlamalar alacağınız hakkında da bilgi sahibi olursunuz.

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlardaki birçok farklı görevden sorumludur. Bu görevleri de şu şekilde ele alabiliriz:

Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Amaçların belirlenmesi

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlarda yapılacak çalışmaların hangi amaca ya da amaçlara hizmet edeceğini belirleyeceği gibi şirket yönetimi ile beraber bu doğru amaçları da belirlemelidir. Doğru hedeflerin belirlenmesi, şirket yönetiminin doğru bir şekilde yönlendirilmesi ve bilgilendirilmesi de bu süreçte yapılması gereken çalışmalardır.

Hedef kitlenin belirlenmesi

Görevlerden biri de sosyal ağlar üzerinde marka ile ilgili olan hedef kitlenin belirlenmesidir. Markanın müşteri profiline uygun olan hedef kitlenin belirlenmesi, bu hedef kitlenin ilgi alanlarının belirlenmesi, reklam çalışmalarında yapılacak hedeflemelerin kırılımlarının belirlenmesi gibi bir takım işler bulunmaktadır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Hedef kitlenin yer aldığı ve marka için daha uygun olacak sosyal ağların belirlenmesiyle beraber markanın bu sosyal ağlara yönlendirilmesi de görev tanımları arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Planlama ve strateji

Şirketin hangi amaçlar doğrultusunda sosyal medya yer alacağının belirlenmesiyle beraber bu amaçlar uygun planlamaların yapılması, hangi sosyal ağlar üzerinde bu amaçlara ulaşılabileceği, nasıl bir hedefleme yapılması gerektiğ, içerik stratejileri gibi birçok konu bu süreçte sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmalıdır.

Farklı sosyal ağlarda farklı içerik üretilmesi ve farklı bir iletişim kurulması gerektiği için firmanın yer alacağı herbir sosyal mecra için farklı bir strateji oluşturulması gerekir. Farklı sosyal mecralar için içerik stratejilerinin oluşturulması gerektiği gibi farklı bir hedef kitleye ulaşılacağı için bu hedef kitleyle iletişim stratejilerinin de bu süreçte hazırlanması gerekmektedir.

Marka bilinirliği ve online itibar yönetimi

Sosyal medya yöneticisi, stratejilerini oluştururken marka bilinirliğini artırma ve online itibar yönetimi üzerinde de durmalıdır. Markanın sosyal ağlardaki görünürlüğünü artıracak içerik çalışmalarının yanı sıra reklam kampanyalarının planlanması, farklı sosyal mecralardaki hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek içerik fikirlerinin oluşturulması gibi farklı çalışmaları planlaması gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğinin yanı sıra sosyal medya yöneticisi, markanın sosyal ağlardaki itibar yönetimini de yapmalıdır. Online itibar yönetimi, tüketicilerin marka ile ilgili nasıl bir izlenimleri olmasının yanı sıra markanın online platformlarda nasıl bir imaj çizdiğini kapsamaktadır. Online itibar yönetim sürecinde, sosyal ağlarda yapılan paylaşımların şirket imajına etkilerinin hesaplanması ve takip edilmesinin yanı sıra sosyal platformlarda yaşanabilecek krizlerde, kriz yönetiminin yapılarak bu itibarın korunması gibi konular da yine bu süreçte yapılması gereken görevler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

İçerik planlamasının yapılması

Sosyal ağlar üzerinde hangi format ve konularda içerik paylaşımlarının yapılması da sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmaktadır. Farklı sosyal ağlar için farklı içerik takvimleri oluşturmak ve bu içeriklerin kategorilere ayrılarak farklı günlerde farklı içerik paylaşımlarını planlamak bu süreçte yapılması gereken işler arasında yer almaktadır.

Görsel tasarım ve geliştirme stratejilerinin belirlenmesi

Sosyal ağlarda yapılacak olan tüm çalışmalarda nasıl bir görsel tasarım kullanılacağı, nasıl bir format kullanılacağı, grafik kullanımları, şablonlar gibi görsel tasarımla ilgili olan konuların tamamı ve bunların geliştirilmesi de sosyal medya yöneticisi tarafından belli bir stratejiye oturtulmalıdır.

Sosyal ağlardaki paylaşımlarda belli bir tema uygulamak ve markanın konseptiyle bunu uyumlu hale getirmek önemli olduğu için görsel tasarım şablonlarının oluşturulması ve marka bilinirliğini artırmak için belli bir konsept oluşturmak da bu süreçte üzerinde durulması gereken konulardan biri.

Reklam stratejilerinin oluşturulması

Sosyal ağlarda yapılacak olan reklam kampanyaları için bir strateji oluşturmak da bu görev tanımının içerisinde yer almaktadır. Belirlenen ve markaya uygun olan hedef kitleye nasıl reklam kampanyalarının çıkılacağının belirlenmesi gerekmektedir.

Sosyal medya yöneticisi, hangi reklam modellerinin kullanılacağını, reklam hedeflemelerinin nasıl olacağını, reklam içerik ve görsellerinin nasıl olacağını belirlemekle yükümlüdür.

Bütçelerin belirlenmesi

Sosyal ağlardaki reklam kampanyaları için gerekli olan bütçelerin belirlenerek yönetime bildirilmesinin yanı sıra reklam kampanyalarında kullanılan bütçelerin optimize edilerek, en verimli hale getirilmesini sağlayan reklam modelleri ve hedeflemelerinin oluşturulması da sosyal medya yöneticisinin görevleri arasında yer almaktadır.

Etkileşimlerin geliştirilmesi

Sosyal ağlarda yapılan paylaşımlar sonrasında alınacak olan etkileşimlerin geliştirilmesi için ne gibi çalışmaların yapılacağı da bu süreçte yer alan görevlerden biridir. Mevcut çalışmaların analizlerinin yapılarak, takipçilerin hangi içeriklerle daha fazla etkileşime girdikleri, hangileriyle ilgilenmedikleri takip etmelidir.

İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Analiz ve raporlamalar

Sosyal medya yöneticisi, sosyal platformlarda yapılan tüm çalışmaların analizini ve bu analizlerin de raporlamalarını yapmakla yükümlüdür.

  • Takipçi kitlesinin ne kadar büyüdüğü
  • Etkileşim oranları
  • İtibar ve marka imajının nasıl geliştiği
  • Sosyal ağlarda marka ile ilgili yapılan paylaşımların etkileri
  • Erişim oranları
  • İçerik türlerine göre alınan etkileşimler
  • Web siteye yönlendirmeler
  • Reklamlardan alınan sonuçlar
  • Yatırım getirisi
  • Olumsuz geri dönüşümler
  • Müşterilere geri dönüş süreleri ve kalitesi

gibi birçok metriğin analizinin yapılarak, yönetime bunların raporlar halinde sunulması gerekmektedir. Bu analizler, sosyal medya pazarlama çalışmalarının performansını gözler önüne sermekte ve alınan sonuçlar hakkında birçok bilgiyi ortaya koyar.

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan