Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi görevlerden sorumlu olduğunu bilmeniz önemlidir; çünkü böylelikle yapılan işlerin kapsamını da bileceğiniz gibi bu kişiden ne gibi raporlamalar alacağınız hakkında da bilgi sahibi olursunuz.

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlardaki birçok farklı görevden sorumludur. Bu görevleri de şu şekilde ele alabiliriz:

Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Amaçların belirlenmesi

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlarda yapılacak çalışmaların hangi amaca ya da amaçlara hizmet edeceğini belirleyeceği gibi şirket yönetimi ile beraber bu doğru amaçları da belirlemelidir. Doğru hedeflerin belirlenmesi, şirket yönetiminin doğru bir şekilde yönlendirilmesi ve bilgilendirilmesi de bu süreçte yapılması gereken çalışmalardır.

Hedef kitlenin belirlenmesi

Görevlerden biri de sosyal ağlar üzerinde marka ile ilgili olan hedef kitlenin belirlenmesidir. Markanın müşteri profiline uygun olan hedef kitlenin belirlenmesi, bu hedef kitlenin ilgi alanlarının belirlenmesi, reklam çalışmalarında yapılacak hedeflemelerin kırılımlarının belirlenmesi gibi bir takım işler bulunmaktadır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Hedef kitlenin yer aldığı ve marka için daha uygun olacak sosyal ağların belirlenmesiyle beraber markanın bu sosyal ağlara yönlendirilmesi de görev tanımları arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Planlama ve strateji

Şirketin hangi amaçlar doğrultusunda sosyal medya yer alacağının belirlenmesiyle beraber bu amaçlar uygun planlamaların yapılması, hangi sosyal ağlar üzerinde bu amaçlara ulaşılabileceği, nasıl bir hedefleme yapılması gerektiğ, içerik stratejileri gibi birçok konu bu süreçte sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmalıdır.

Farklı sosyal ağlarda farklı içerik üretilmesi ve farklı bir iletişim kurulması gerektiği için firmanın yer alacağı herbir sosyal mecra için farklı bir strateji oluşturulması gerekir. Farklı sosyal mecralar için içerik stratejilerinin oluşturulması gerektiği gibi farklı bir hedef kitleye ulaşılacağı için bu hedef kitleyle iletişim stratejilerinin de bu süreçte hazırlanması gerekmektedir.

Marka bilinirliği ve online itibar yönetimi

Sosyal medya yöneticisi, stratejilerini oluştururken marka bilinirliğini artırma ve online itibar yönetimi üzerinde de durmalıdır. Markanın sosyal ağlardaki görünürlüğünü artıracak içerik çalışmalarının yanı sıra reklam kampanyalarının planlanması, farklı sosyal mecralardaki hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek içerik fikirlerinin oluşturulması gibi farklı çalışmaları planlaması gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğinin yanı sıra sosyal medya yöneticisi, markanın sosyal ağlardaki itibar yönetimini de yapmalıdır. Online itibar yönetimi, tüketicilerin marka ile ilgili nasıl bir izlenimleri olmasının yanı sıra markanın online platformlarda nasıl bir imaj çizdiğini kapsamaktadır. Online itibar yönetim sürecinde, sosyal ağlarda yapılan paylaşımların şirket imajına etkilerinin hesaplanması ve takip edilmesinin yanı sıra sosyal platformlarda yaşanabilecek krizlerde, kriz yönetiminin yapılarak bu itibarın korunması gibi konular da yine bu süreçte yapılması gereken görevler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

İçerik planlamasının yapılması

Sosyal ağlar üzerinde hangi format ve konularda içerik paylaşımlarının yapılması da sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmaktadır. Farklı sosyal ağlar için farklı içerik takvimleri oluşturmak ve bu içeriklerin kategorilere ayrılarak farklı günlerde farklı içerik paylaşımlarını planlamak bu süreçte yapılması gereken işler arasında yer almaktadır.

Görsel tasarım ve geliştirme stratejilerinin belirlenmesi

Sosyal ağlarda yapılacak olan tüm çalışmalarda nasıl bir görsel tasarım kullanılacağı, nasıl bir format kullanılacağı, grafik kullanımları, şablonlar gibi görsel tasarımla ilgili olan konuların tamamı ve bunların geliştirilmesi de sosyal medya yöneticisi tarafından belli bir stratejiye oturtulmalıdır.

Sosyal ağlardaki paylaşımlarda belli bir tema uygulamak ve markanın konseptiyle bunu uyumlu hale getirmek önemli olduğu için görsel tasarım şablonlarının oluşturulması ve marka bilinirliğini artırmak için belli bir konsept oluşturmak da bu süreçte üzerinde durulması gereken konulardan biri.

Reklam stratejilerinin oluşturulması

Sosyal ağlarda yapılacak olan reklam kampanyaları için bir strateji oluşturmak da bu görev tanımının içerisinde yer almaktadır. Belirlenen ve markaya uygun olan hedef kitleye nasıl reklam kampanyalarının çıkılacağının belirlenmesi gerekmektedir.

Sosyal medya yöneticisi, hangi reklam modellerinin kullanılacağını, reklam hedeflemelerinin nasıl olacağını, reklam içerik ve görsellerinin nasıl olacağını belirlemekle yükümlüdür.

Bütçelerin belirlenmesi

Sosyal ağlardaki reklam kampanyaları için gerekli olan bütçelerin belirlenerek yönetime bildirilmesinin yanı sıra reklam kampanyalarında kullanılan bütçelerin optimize edilerek, en verimli hale getirilmesini sağlayan reklam modelleri ve hedeflemelerinin oluşturulması da sosyal medya yöneticisinin görevleri arasında yer almaktadır.

Etkileşimlerin geliştirilmesi

Sosyal ağlarda yapılan paylaşımlar sonrasında alınacak olan etkileşimlerin geliştirilmesi için ne gibi çalışmaların yapılacağı da bu süreçte yer alan görevlerden biridir. Mevcut çalışmaların analizlerinin yapılarak, takipçilerin hangi içeriklerle daha fazla etkileşime girdikleri, hangileriyle ilgilenmedikleri takip etmelidir.

İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Analiz ve raporlamalar

Sosyal medya yöneticisi, sosyal platformlarda yapılan tüm çalışmaların analizini ve bu analizlerin de raporlamalarını yapmakla yükümlüdür.

  • Takipçi kitlesinin ne kadar büyüdüğü
  • Etkileşim oranları
  • İtibar ve marka imajının nasıl geliştiği
  • Sosyal ağlarda marka ile ilgili yapılan paylaşımların etkileri
  • Erişim oranları
  • İçerik türlerine göre alınan etkileşimler
  • Web siteye yönlendirmeler
  • Reklamlardan alınan sonuçlar
  • Yatırım getirisi
  • Olumsuz geri dönüşümler
  • Müşterilere geri dönüş süreleri ve kalitesi

gibi birçok metriğin analizinin yapılarak, yönetime bunların raporlar halinde sunulması gerekmektedir. Bu analizler, sosyal medya pazarlama çalışmalarının performansını gözler önüne sermekte ve alınan sonuçlar hakkında birçok bilgiyi ortaya koyar.

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin