Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

7 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi görevlerden sorumlu olduğunu bilmeniz önemlidir; çünkü böylelikle yapılan işlerin kapsamını da bileceğiniz gibi bu kişiden ne gibi raporlamalar alacağınız hakkında da bilgi sahibi olursunuz.

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlardaki birçok farklı görevden sorumludur. Bu görevleri de şu şekilde ele alabiliriz:

Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Amaçların belirlenmesi

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlarda yapılacak çalışmaların hangi amaca ya da amaçlara hizmet edeceğini belirleyeceği gibi şirket yönetimi ile beraber bu doğru amaçları da belirlemelidir. Doğru hedeflerin belirlenmesi, şirket yönetiminin doğru bir şekilde yönlendirilmesi ve bilgilendirilmesi de bu süreçte yapılması gereken çalışmalardır.

Hedef kitlenin belirlenmesi

Görevlerden biri de sosyal ağlar üzerinde marka ile ilgili olan hedef kitlenin belirlenmesidir. Markanın müşteri profiline uygun olan hedef kitlenin belirlenmesi, bu hedef kitlenin ilgi alanlarının belirlenmesi, reklam çalışmalarında yapılacak hedeflemelerin kırılımlarının belirlenmesi gibi bir takım işler bulunmaktadır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Hedef kitlenin yer aldığı ve marka için daha uygun olacak sosyal ağların belirlenmesiyle beraber markanın bu sosyal ağlara yönlendirilmesi de görev tanımları arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Planlama ve strateji

Şirketin hangi amaçlar doğrultusunda sosyal medya yer alacağının belirlenmesiyle beraber bu amaçlar uygun planlamaların yapılması, hangi sosyal ağlar üzerinde bu amaçlara ulaşılabileceği, nasıl bir hedefleme yapılması gerektiğ, içerik stratejileri gibi birçok konu bu süreçte sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmalıdır.

Farklı sosyal ağlarda farklı içerik üretilmesi ve farklı bir iletişim kurulması gerektiği için firmanın yer alacağı herbir sosyal mecra için farklı bir strateji oluşturulması gerekir. Farklı sosyal mecralar için içerik stratejilerinin oluşturulması gerektiği gibi farklı bir hedef kitleye ulaşılacağı için bu hedef kitleyle iletişim stratejilerinin de bu süreçte hazırlanması gerekmektedir.

Marka bilinirliği ve online itibar yönetimi

Sosyal medya yöneticisi, stratejilerini oluştururken marka bilinirliğini artırma ve online itibar yönetimi üzerinde de durmalıdır. Markanın sosyal ağlardaki görünürlüğünü artıracak içerik çalışmalarının yanı sıra reklam kampanyalarının planlanması, farklı sosyal mecralardaki hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek içerik fikirlerinin oluşturulması gibi farklı çalışmaları planlaması gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğinin yanı sıra sosyal medya yöneticisi, markanın sosyal ağlardaki itibar yönetimini de yapmalıdır. Online itibar yönetimi, tüketicilerin marka ile ilgili nasıl bir izlenimleri olmasının yanı sıra markanın online platformlarda nasıl bir imaj çizdiğini kapsamaktadır. Online itibar yönetim sürecinde, sosyal ağlarda yapılan paylaşımların şirket imajına etkilerinin hesaplanması ve takip edilmesinin yanı sıra sosyal platformlarda yaşanabilecek krizlerde, kriz yönetiminin yapılarak bu itibarın korunması gibi konular da yine bu süreçte yapılması gereken görevler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

İçerik planlamasının yapılması

Sosyal ağlar üzerinde hangi format ve konularda içerik paylaşımlarının yapılması da sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmaktadır. Farklı sosyal ağlar için farklı içerik takvimleri oluşturmak ve bu içeriklerin kategorilere ayrılarak farklı günlerde farklı içerik paylaşımlarını planlamak bu süreçte yapılması gereken işler arasında yer almaktadır.

Görsel tasarım ve geliştirme stratejilerinin belirlenmesi

Sosyal ağlarda yapılacak olan tüm çalışmalarda nasıl bir görsel tasarım kullanılacağı, nasıl bir format kullanılacağı, grafik kullanımları, şablonlar gibi görsel tasarımla ilgili olan konuların tamamı ve bunların geliştirilmesi de sosyal medya yöneticisi tarafından belli bir stratejiye oturtulmalıdır.

Sosyal ağlardaki paylaşımlarda belli bir tema uygulamak ve markanın konseptiyle bunu uyumlu hale getirmek önemli olduğu için görsel tasarım şablonlarının oluşturulması ve marka bilinirliğini artırmak için belli bir konsept oluşturmak da bu süreçte üzerinde durulması gereken konulardan biri.

Reklam stratejilerinin oluşturulması

Sosyal ağlarda yapılacak olan reklam kampanyaları için bir strateji oluşturmak da bu görev tanımının içerisinde yer almaktadır. Belirlenen ve markaya uygun olan hedef kitleye nasıl reklam kampanyalarının çıkılacağının belirlenmesi gerekmektedir.

Sosyal medya yöneticisi, hangi reklam modellerinin kullanılacağını, reklam hedeflemelerinin nasıl olacağını, reklam içerik ve görsellerinin nasıl olacağını belirlemekle yükümlüdür.

Bütçelerin belirlenmesi

Sosyal ağlardaki reklam kampanyaları için gerekli olan bütçelerin belirlenerek yönetime bildirilmesinin yanı sıra reklam kampanyalarında kullanılan bütçelerin optimize edilerek, en verimli hale getirilmesini sağlayan reklam modelleri ve hedeflemelerinin oluşturulması da sosyal medya yöneticisinin görevleri arasında yer almaktadır.

Etkileşimlerin geliştirilmesi

Sosyal ağlarda yapılan paylaşımlar sonrasında alınacak olan etkileşimlerin geliştirilmesi için ne gibi çalışmaların yapılacağı da bu süreçte yer alan görevlerden biridir. Mevcut çalışmaların analizlerinin yapılarak, takipçilerin hangi içeriklerle daha fazla etkileşime girdikleri, hangileriyle ilgilenmedikleri takip etmelidir.

İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Analiz ve raporlamalar

Sosyal medya yöneticisi, sosyal platformlarda yapılan tüm çalışmaların analizini ve bu analizlerin de raporlamalarını yapmakla yükümlüdür.

  • Takipçi kitlesinin ne kadar büyüdüğü
  • Etkileşim oranları
  • İtibar ve marka imajının nasıl geliştiği
  • Sosyal ağlarda marka ile ilgili yapılan paylaşımların etkileri
  • Erişim oranları
  • İçerik türlerine göre alınan etkileşimler
  • Web siteye yönlendirmeler
  • Reklamlardan alınan sonuçlar
  • Yatırım getirisi
  • Olumsuz geri dönüşümler
  • Müşterilere geri dönüş süreleri ve kalitesi

gibi birçok metriğin analizinin yapılarak, yönetime bunların raporlar halinde sunulması gerekmektedir. Bu analizler, sosyal medya pazarlama çalışmalarının performansını gözler önüne sermekte ve alınan sonuçlar hakkında birçok bilgiyi ortaya koyar.

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan