Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

7 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi görevlerden sorumlu olduğunu bilmeniz önemlidir; çünkü böylelikle yapılan işlerin kapsamını da bileceğiniz gibi bu kişiden ne gibi raporlamalar alacağınız hakkında da bilgi sahibi olursunuz.

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlardaki birçok farklı görevden sorumludur. Bu görevleri de şu şekilde ele alabiliriz:

Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Amaçların belirlenmesi

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlarda yapılacak çalışmaların hangi amaca ya da amaçlara hizmet edeceğini belirleyeceği gibi şirket yönetimi ile beraber bu doğru amaçları da belirlemelidir. Doğru hedeflerin belirlenmesi, şirket yönetiminin doğru bir şekilde yönlendirilmesi ve bilgilendirilmesi de bu süreçte yapılması gereken çalışmalardır.

Hedef kitlenin belirlenmesi

Görevlerden biri de sosyal ağlar üzerinde marka ile ilgili olan hedef kitlenin belirlenmesidir. Markanın müşteri profiline uygun olan hedef kitlenin belirlenmesi, bu hedef kitlenin ilgi alanlarının belirlenmesi, reklam çalışmalarında yapılacak hedeflemelerin kırılımlarının belirlenmesi gibi bir takım işler bulunmaktadır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Hedef kitlenin yer aldığı ve marka için daha uygun olacak sosyal ağların belirlenmesiyle beraber markanın bu sosyal ağlara yönlendirilmesi de görev tanımları arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Planlama ve strateji

Şirketin hangi amaçlar doğrultusunda sosyal medya yer alacağının belirlenmesiyle beraber bu amaçlar uygun planlamaların yapılması, hangi sosyal ağlar üzerinde bu amaçlara ulaşılabileceği, nasıl bir hedefleme yapılması gerektiğ, içerik stratejileri gibi birçok konu bu süreçte sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmalıdır.

Farklı sosyal ağlarda farklı içerik üretilmesi ve farklı bir iletişim kurulması gerektiği için firmanın yer alacağı herbir sosyal mecra için farklı bir strateji oluşturulması gerekir. Farklı sosyal mecralar için içerik stratejilerinin oluşturulması gerektiği gibi farklı bir hedef kitleye ulaşılacağı için bu hedef kitleyle iletişim stratejilerinin de bu süreçte hazırlanması gerekmektedir.

Marka bilinirliği ve online itibar yönetimi

Sosyal medya yöneticisi, stratejilerini oluştururken marka bilinirliğini artırma ve online itibar yönetimi üzerinde de durmalıdır. Markanın sosyal ağlardaki görünürlüğünü artıracak içerik çalışmalarının yanı sıra reklam kampanyalarının planlanması, farklı sosyal mecralardaki hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek içerik fikirlerinin oluşturulması gibi farklı çalışmaları planlaması gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğinin yanı sıra sosyal medya yöneticisi, markanın sosyal ağlardaki itibar yönetimini de yapmalıdır. Online itibar yönetimi, tüketicilerin marka ile ilgili nasıl bir izlenimleri olmasının yanı sıra markanın online platformlarda nasıl bir imaj çizdiğini kapsamaktadır. Online itibar yönetim sürecinde, sosyal ağlarda yapılan paylaşımların şirket imajına etkilerinin hesaplanması ve takip edilmesinin yanı sıra sosyal platformlarda yaşanabilecek krizlerde, kriz yönetiminin yapılarak bu itibarın korunması gibi konular da yine bu süreçte yapılması gereken görevler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

İçerik planlamasının yapılması

Sosyal ağlar üzerinde hangi format ve konularda içerik paylaşımlarının yapılması da sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmaktadır. Farklı sosyal ağlar için farklı içerik takvimleri oluşturmak ve bu içeriklerin kategorilere ayrılarak farklı günlerde farklı içerik paylaşımlarını planlamak bu süreçte yapılması gereken işler arasında yer almaktadır.

Görsel tasarım ve geliştirme stratejilerinin belirlenmesi

Sosyal ağlarda yapılacak olan tüm çalışmalarda nasıl bir görsel tasarım kullanılacağı, nasıl bir format kullanılacağı, grafik kullanımları, şablonlar gibi görsel tasarımla ilgili olan konuların tamamı ve bunların geliştirilmesi de sosyal medya yöneticisi tarafından belli bir stratejiye oturtulmalıdır.

Sosyal ağlardaki paylaşımlarda belli bir tema uygulamak ve markanın konseptiyle bunu uyumlu hale getirmek önemli olduğu için görsel tasarım şablonlarının oluşturulması ve marka bilinirliğini artırmak için belli bir konsept oluşturmak da bu süreçte üzerinde durulması gereken konulardan biri.

Reklam stratejilerinin oluşturulması

Sosyal ağlarda yapılacak olan reklam kampanyaları için bir strateji oluşturmak da bu görev tanımının içerisinde yer almaktadır. Belirlenen ve markaya uygun olan hedef kitleye nasıl reklam kampanyalarının çıkılacağının belirlenmesi gerekmektedir.

Sosyal medya yöneticisi, hangi reklam modellerinin kullanılacağını, reklam hedeflemelerinin nasıl olacağını, reklam içerik ve görsellerinin nasıl olacağını belirlemekle yükümlüdür.

Bütçelerin belirlenmesi

Sosyal ağlardaki reklam kampanyaları için gerekli olan bütçelerin belirlenerek yönetime bildirilmesinin yanı sıra reklam kampanyalarında kullanılan bütçelerin optimize edilerek, en verimli hale getirilmesini sağlayan reklam modelleri ve hedeflemelerinin oluşturulması da sosyal medya yöneticisinin görevleri arasında yer almaktadır.

Etkileşimlerin geliştirilmesi

Sosyal ağlarda yapılan paylaşımlar sonrasında alınacak olan etkileşimlerin geliştirilmesi için ne gibi çalışmaların yapılacağı da bu süreçte yer alan görevlerden biridir. Mevcut çalışmaların analizlerinin yapılarak, takipçilerin hangi içeriklerle daha fazla etkileşime girdikleri, hangileriyle ilgilenmedikleri takip etmelidir.

İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Analiz ve raporlamalar

Sosyal medya yöneticisi, sosyal platformlarda yapılan tüm çalışmaların analizini ve bu analizlerin de raporlamalarını yapmakla yükümlüdür.

  • Takipçi kitlesinin ne kadar büyüdüğü
  • Etkileşim oranları
  • İtibar ve marka imajının nasıl geliştiği
  • Sosyal ağlarda marka ile ilgili yapılan paylaşımların etkileri
  • Erişim oranları
  • İçerik türlerine göre alınan etkileşimler
  • Web siteye yönlendirmeler
  • Reklamlardan alınan sonuçlar
  • Yatırım getirisi
  • Olumsuz geri dönüşümler
  • Müşterilere geri dönüş süreleri ve kalitesi

gibi birçok metriğin analizinin yapılarak, yönetime bunların raporlar halinde sunulması gerekmektedir. Bu analizler, sosyal medya pazarlama çalışmalarının performansını gözler önüne sermekte ve alınan sonuçlar hakkında birçok bilgiyi ortaya koyar.

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan