fbpx

Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

7 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi görevlerden sorumlu olduğunu bilmeniz önemlidir; çünkü böylelikle yapılan işlerin kapsamını da bileceğiniz gibi bu kişiden ne gibi raporlamalar alacağınız hakkında da bilgi sahibi olursunuz.

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlardaki birçok farklı görevden sorumludur. Bu görevleri de şu şekilde ele alabiliriz:

Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?

Amaçların belirlenmesi

Sosyal medya yöneticisi, sosyal ağlarda yapılacak çalışmaların hangi amaca ya da amaçlara hizmet edeceğini belirleyeceği gibi şirket yönetimi ile beraber bu doğru amaçları da belirlemelidir. Doğru hedeflerin belirlenmesi, şirket yönetiminin doğru bir şekilde yönlendirilmesi ve bilgilendirilmesi de bu süreçte yapılması gereken çalışmalardır.

Hedef kitlenin belirlenmesi

Görevlerden biri de sosyal ağlar üzerinde marka ile ilgili olan hedef kitlenin belirlenmesidir. Markanın müşteri profiline uygun olan hedef kitlenin belirlenmesi, bu hedef kitlenin ilgi alanlarının belirlenmesi, reklam çalışmalarında yapılacak hedeflemelerin kırılımlarının belirlenmesi gibi bir takım işler bulunmaktadır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Hedef kitlenin yer aldığı ve marka için daha uygun olacak sosyal ağların belirlenmesiyle beraber markanın bu sosyal ağlara yönlendirilmesi de görev tanımları arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Planlama ve strateji

Şirketin hangi amaçlar doğrultusunda sosyal medya yer alacağının belirlenmesiyle beraber bu amaçlar uygun planlamaların yapılması, hangi sosyal ağlar üzerinde bu amaçlara ulaşılabileceği, nasıl bir hedefleme yapılması gerektiğ, içerik stratejileri gibi birçok konu bu süreçte sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmalıdır.

Farklı sosyal ağlarda farklı içerik üretilmesi ve farklı bir iletişim kurulması gerektiği için firmanın yer alacağı herbir sosyal mecra için farklı bir strateji oluşturulması gerekir. Farklı sosyal mecralar için içerik stratejilerinin oluşturulması gerektiği gibi farklı bir hedef kitleye ulaşılacağı için bu hedef kitleyle iletişim stratejilerinin de bu süreçte hazırlanması gerekmektedir.

Marka bilinirliği ve online itibar yönetimi

Sosyal medya yöneticisi, stratejilerini oluştururken marka bilinirliğini artırma ve online itibar yönetimi üzerinde de durmalıdır. Markanın sosyal ağlardaki görünürlüğünü artıracak içerik çalışmalarının yanı sıra reklam kampanyalarının planlanması, farklı sosyal mecralardaki hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek içerik fikirlerinin oluşturulması gibi farklı çalışmaları planlaması gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğinin yanı sıra sosyal medya yöneticisi, markanın sosyal ağlardaki itibar yönetimini de yapmalıdır. Online itibar yönetimi, tüketicilerin marka ile ilgili nasıl bir izlenimleri olmasının yanı sıra markanın online platformlarda nasıl bir imaj çizdiğini kapsamaktadır. Online itibar yönetim sürecinde, sosyal ağlarda yapılan paylaşımların şirket imajına etkilerinin hesaplanması ve takip edilmesinin yanı sıra sosyal platformlarda yaşanabilecek krizlerde, kriz yönetiminin yapılarak bu itibarın korunması gibi konular da yine bu süreçte yapılması gereken görevler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

İçerik planlamasının yapılması

Sosyal ağlar üzerinde hangi format ve konularda içerik paylaşımlarının yapılması da sosyal medya yöneticisi tarafından planlanmaktadır. Farklı sosyal ağlar için farklı içerik takvimleri oluşturmak ve bu içeriklerin kategorilere ayrılarak farklı günlerde farklı içerik paylaşımlarını planlamak bu süreçte yapılması gereken işler arasında yer almaktadır.

Görsel tasarım ve geliştirme stratejilerinin belirlenmesi

Sosyal ağlarda yapılacak olan tüm çalışmalarda nasıl bir görsel tasarım kullanılacağı, nasıl bir format kullanılacağı, grafik kullanımları, şablonlar gibi görsel tasarımla ilgili olan konuların tamamı ve bunların geliştirilmesi de sosyal medya yöneticisi tarafından belli bir stratejiye oturtulmalıdır.

Sosyal ağlardaki paylaşımlarda belli bir tema uygulamak ve markanın konseptiyle bunu uyumlu hale getirmek önemli olduğu için görsel tasarım şablonlarının oluşturulması ve marka bilinirliğini artırmak için belli bir konsept oluşturmak da bu süreçte üzerinde durulması gereken konulardan biri.

Reklam stratejilerinin oluşturulması

Sosyal ağlarda yapılacak olan reklam kampanyaları için bir strateji oluşturmak da bu görev tanımının içerisinde yer almaktadır. Belirlenen ve markaya uygun olan hedef kitleye nasıl reklam kampanyalarının çıkılacağının belirlenmesi gerekmektedir.

Sosyal medya yöneticisi, hangi reklam modellerinin kullanılacağını, reklam hedeflemelerinin nasıl olacağını, reklam içerik ve görsellerinin nasıl olacağını belirlemekle yükümlüdür.

Bütçelerin belirlenmesi

Sosyal ağlardaki reklam kampanyaları için gerekli olan bütçelerin belirlenerek yönetime bildirilmesinin yanı sıra reklam kampanyalarında kullanılan bütçelerin optimize edilerek, en verimli hale getirilmesini sağlayan reklam modelleri ve hedeflemelerinin oluşturulması da sosyal medya yöneticisinin görevleri arasında yer almaktadır.

Etkileşimlerin geliştirilmesi

Sosyal ağlarda yapılan paylaşımlar sonrasında alınacak olan etkileşimlerin geliştirilmesi için ne gibi çalışmaların yapılacağı da bu süreçte yer alan görevlerden biridir. Mevcut çalışmaların analizlerinin yapılarak, takipçilerin hangi içeriklerle daha fazla etkileşime girdikleri, hangileriyle ilgilenmedikleri takip etmelidir.

İlgili rehber: Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Analiz ve raporlamalar

Sosyal medya yöneticisi, sosyal platformlarda yapılan tüm çalışmaların analizini ve bu analizlerin de raporlamalarını yapmakla yükümlüdür.

  • Takipçi kitlesinin ne kadar büyüdüğü
  • Etkileşim oranları
  • İtibar ve marka imajının nasıl geliştiği
  • Sosyal ağlarda marka ile ilgili yapılan paylaşımların etkileri
  • Erişim oranları
  • İçerik türlerine göre alınan etkileşimler
  • Web siteye yönlendirmeler
  • Reklamlardan alınan sonuçlar
  • Yatırım getirisi
  • Olumsuz geri dönüşümler
  • Müşterilere geri dönüş süreleri ve kalitesi

gibi birçok metriğin analizinin yapılarak, yönetime bunların raporlar halinde sunulması gerekmektedir. Bu analizler, sosyal medya pazarlama çalışmalarının performansını gözler önüne sermekte ve alınan sonuçlar hakkında birçok bilgiyi ortaya koyar.

İlgili rehber: Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan