Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

8 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz.

Sosyal medya yarışması

Sosyal medya üzerinde yarışmalar düzenlemek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için markalar tarafından sıkça kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Bu yarışmalar ile hem sosyal hesaplarınıza takipçi çekebilir hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Sosyal mecralardaki bu yarışmalar genellikle bir kampanya döneminde ya da sayfaya takipçi çekmek için yapılmaktadır. Peki, başarılı bir sosyal medya yarışması düzenlemek için neler yapmanız gerekiyor?

Amacınız nedir?

Öncelikle bu yarışmalardaki amacınızı belirlemeniz gerekiyor. Bu amaçlar arasında;

  • Marka bilinirliğini artırmak,
  • Kullanıcılarla olan etkileşimi artırmak,
  • Bir kampanya da fırsatı duyurmak,
  • Yeni bir ürünü tanıtmak gibi seçenekler olabilir.

Öncelikle amacınızı belirlemek, yarışmanın koşullarını ve konusunu belirlemeniz için size yardımcı olacaktır. Bu sebeple de ilk olarak konseptinize karar vermeniz gerekmektedir.

Yarışmayı planlayın

Amacınızı ve konseptinizi belirledikten sonra, sosyal hesaplarınız üzerinden yapacağınız bu yarışmayı planlamanız gerekiyor. Bu yarışmalar sadece bir gönderi paylaşıp, kullanıcıların buna katılmasını beklemekle olmamaktadır. Bu nedenle de yarışma sürecini detaylı bir şekilde planlamanız gerekmektedir.

Kullanıcıların bu yarışmaya nasıl katılacaklarını, yarışmanın gereksinimlerini ve diğer detayları planlamalısınız. Bu detayları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Yarışma ne zaman yapılacak?
  • Yarışmanın geçerlilik süresi ne kadar olacak?
  • Katılımcılardan hangi bilgiler istenecek?
  • Hangi platformlar üzerinden bu yarışma yapılacak?
  • Katılım koşulları ne olacak?
  • Yarışma ne zaman ve nasıl bitecek?
  • Kazanan ne zaman ve nasıl açıklanacak?

Bu detayları iyi bir şekilde planlamak, yarışma sürecindeki iş yükünüzü azaltarak, doğrudan yarışmaya odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

Yarışmaya katılım koşulları ve kuralları hazırlayın

Tüketicilerin yarışmanıza nasıl katılacaklarını ve yarışmanızın kurallarını da önceden hazırlamanız gerekiyor. Yarışma katılım koşullarında neler yapılmasını isteyeceksiniz?

Bu tür yarışmalarda genellikle katılımcıların, marka sayfasını ve yarışma gönderisini beğenmeleri istenmektedir. Bunlara ek olarak, bu yarışma linkinin kendi hesaplarında paylaşılması veya birkaç arkadaşının bu yarışma gönderisinin altına etiketlenmesi de istenmektedir.

Eğer yarışma katılımı için, tüketicilerin bir gönderi paylaşmasını istiyorsanız (fotoğraf yarışması gb.) bu paylaşımların nasıl yapılacağını ve nasıl gönderileceğini belirlemelisiniz. Bu gönderilerin takibinin yapılması için markanıza özel bir hashtag oluşturmanız gerekecektir; aksi takdirde gönderileri takip edemeyebilirsiniz.

Katılım koşullarının yanı sıra yarışma kurallarını da önceden belirlemeniz ve bu kuralların yer aldığı bir landing page hazırlamanız da gerekecektir. Yarışmaya nasıl katılınılabileceğini ve katılımcıların hangi kurallara uymaları gerektiğini açıklamanız da oldukça önemlidir. Aksi halde uygunsuz durumlar ortaya çıkabilir ve yarışmanıza olumsuz tepkiler gelebilir.

Kazananları nasıl seçeceksiniz?

Bir çekiliş sonrasında mı yoksa katılımcılardan gelen en iyi içeriklere göre mi kazananı seçeceksiniz? Bu konu oldukça önemli çünkü yarışmanızı paylaşırken, kazananın nasıl seçileceğini açıkça belirtmeniz gerekiyor.

Eğer çekilişle bu kazananı duyuracaksanız, çekiliş koşullarını detaylı bir şekilde yazmalısınız. Eğer bir gönderiyi seçecekseniz, bu konuda da seçimin nasıl yapılacağını, bu değerlendirmeyi kimlerin yapacağınız yarışmanızda belirtmelisiniz.

Yarışmayı farklı mecralarda duyurun

Yarışmanızı tek bir sosyal mecra üzerinde yapıyor olabilirsiniz; ancak yarışmaya katılımı artırmak için diğer sosyal hesaplarınızdan da duyurular yapmalısınız. Tek bir hesaptan duyuru yapmanız, sadece buradaki takipçilerinize ulaşmanıza neden olur. Bu sebeple yarışmalarınıza katılımı artırmak için diğer hesaplarınızdan da faydalanın.

Yarışmaya katılımı artırmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Organik erişimlerin yanı sıra reklamlar ile yarışmanızın daha geniş kitlelere ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanızı takip etmeyen kişilere de ulaşarak, onları da yarışmanıza dahil edebilirsiniz.

“Sosyal

Yarışma sonuçlarını analiz edin

Yarışmanız bittikten sonra da yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Yarışmanıza kaç kişinin katıldığı, yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş sağladığınızı, kaç kişinin sosyal medya sayfanızı takip ettiğini analiz etmelisiniz.

Böylelikle bu yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı görerek, ilerleyen zamanlardaki yarışmalarınızda daha iyi stratejiler geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan