Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

8 Mart 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz.

Sosyal medya yarışması

Sosyal medya üzerinde yarışmalar düzenlemek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için markalar tarafından sıkça kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Bu yarışmalar ile hem sosyal hesaplarınıza takipçi çekebilir hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Sosyal mecralardaki bu yarışmalar genellikle bir kampanya döneminde ya da sayfaya takipçi çekmek için yapılmaktadır. Peki, başarılı bir sosyal medya yarışması düzenlemek için neler yapmanız gerekiyor?

Amacınız nedir?

Öncelikle bu yarışmalardaki amacınızı belirlemeniz gerekiyor. Bu amaçlar arasında;

  • Marka bilinirliğini artırmak,
  • Kullanıcılarla olan etkileşimi artırmak,
  • Bir kampanya da fırsatı duyurmak,
  • Yeni bir ürünü tanıtmak gibi seçenekler olabilir.

Öncelikle amacınızı belirlemek, yarışmanın koşullarını ve konusunu belirlemeniz için size yardımcı olacaktır. Bu sebeple de ilk olarak konseptinize karar vermeniz gerekmektedir.

Yarışmayı planlayın

Amacınızı ve konseptinizi belirledikten sonra, sosyal hesaplarınız üzerinden yapacağınız bu yarışmayı planlamanız gerekiyor. Bu yarışmalar sadece bir gönderi paylaşıp, kullanıcıların buna katılmasını beklemekle olmamaktadır. Bu nedenle de yarışma sürecini detaylı bir şekilde planlamanız gerekmektedir.

Kullanıcıların bu yarışmaya nasıl katılacaklarını, yarışmanın gereksinimlerini ve diğer detayları planlamalısınız. Bu detayları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Yarışma ne zaman yapılacak?
  • Yarışmanın geçerlilik süresi ne kadar olacak?
  • Katılımcılardan hangi bilgiler istenecek?
  • Hangi platformlar üzerinden bu yarışma yapılacak?
  • Katılım koşulları ne olacak?
  • Yarışma ne zaman ve nasıl bitecek?
  • Kazanan ne zaman ve nasıl açıklanacak?

Bu detayları iyi bir şekilde planlamak, yarışma sürecindeki iş yükünüzü azaltarak, doğrudan yarışmaya odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

Yarışmaya katılım koşulları ve kuralları hazırlayın

Tüketicilerin yarışmanıza nasıl katılacaklarını ve yarışmanızın kurallarını da önceden hazırlamanız gerekiyor. Yarışma katılım koşullarında neler yapılmasını isteyeceksiniz?

Bu tür yarışmalarda genellikle katılımcıların, marka sayfasını ve yarışma gönderisini beğenmeleri istenmektedir. Bunlara ek olarak, bu yarışma linkinin kendi hesaplarında paylaşılması veya birkaç arkadaşının bu yarışma gönderisinin altına etiketlenmesi de istenmektedir.

Eğer yarışma katılımı için, tüketicilerin bir gönderi paylaşmasını istiyorsanız (fotoğraf yarışması gb.) bu paylaşımların nasıl yapılacağını ve nasıl gönderileceğini belirlemelisiniz. Bu gönderilerin takibinin yapılması için markanıza özel bir hashtag oluşturmanız gerekecektir; aksi takdirde gönderileri takip edemeyebilirsiniz.

Katılım koşullarının yanı sıra yarışma kurallarını da önceden belirlemeniz ve bu kuralların yer aldığı bir landing page hazırlamanız da gerekecektir. Yarışmaya nasıl katılınılabileceğini ve katılımcıların hangi kurallara uymaları gerektiğini açıklamanız da oldukça önemlidir. Aksi halde uygunsuz durumlar ortaya çıkabilir ve yarışmanıza olumsuz tepkiler gelebilir.

Kazananları nasıl seçeceksiniz?

Bir çekiliş sonrasında mı yoksa katılımcılardan gelen en iyi içeriklere göre mi kazananı seçeceksiniz? Bu konu oldukça önemli çünkü yarışmanızı paylaşırken, kazananın nasıl seçileceğini açıkça belirtmeniz gerekiyor.

Eğer çekilişle bu kazananı duyuracaksanız, çekiliş koşullarını detaylı bir şekilde yazmalısınız. Eğer bir gönderiyi seçecekseniz, bu konuda da seçimin nasıl yapılacağını, bu değerlendirmeyi kimlerin yapacağınız yarışmanızda belirtmelisiniz.

Yarışmayı farklı mecralarda duyurun

Yarışmanızı tek bir sosyal mecra üzerinde yapıyor olabilirsiniz; ancak yarışmaya katılımı artırmak için diğer sosyal hesaplarınızdan da duyurular yapmalısınız. Tek bir hesaptan duyuru yapmanız, sadece buradaki takipçilerinize ulaşmanıza neden olur. Bu sebeple yarışmalarınıza katılımı artırmak için diğer hesaplarınızdan da faydalanın.

Yarışmaya katılımı artırmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Organik erişimlerin yanı sıra reklamlar ile yarışmanızın daha geniş kitlelere ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanızı takip etmeyen kişilere de ulaşarak, onları da yarışmanıza dahil edebilirsiniz.

“Sosyal

Yarışma sonuçlarını analiz edin

Yarışmanız bittikten sonra da yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Yarışmanıza kaç kişinin katıldığı, yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş sağladığınızı, kaç kişinin sosyal medya sayfanızı takip ettiğini analiz etmelisiniz.

Böylelikle bu yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı görerek, ilerleyen zamanlardaki yarışmalarınızda daha iyi stratejiler geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan