Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

8 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz.

Sosyal medya yarışması

Sosyal medya üzerinde yarışmalar düzenlemek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için markalar tarafından sıkça kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Bu yarışmalar ile hem sosyal hesaplarınıza takipçi çekebilir hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Sosyal mecralardaki bu yarışmalar genellikle bir kampanya döneminde ya da sayfaya takipçi çekmek için yapılmaktadır. Peki, başarılı bir sosyal medya yarışması düzenlemek için neler yapmanız gerekiyor?

Amacınız nedir?

Öncelikle bu yarışmalardaki amacınızı belirlemeniz gerekiyor. Bu amaçlar arasında;

  • Marka bilinirliğini artırmak,
  • Kullanıcılarla olan etkileşimi artırmak,
  • Bir kampanya da fırsatı duyurmak,
  • Yeni bir ürünü tanıtmak gibi seçenekler olabilir.

Öncelikle amacınızı belirlemek, yarışmanın koşullarını ve konusunu belirlemeniz için size yardımcı olacaktır. Bu sebeple de ilk olarak konseptinize karar vermeniz gerekmektedir.

Yarışmayı planlayın

Amacınızı ve konseptinizi belirledikten sonra, sosyal hesaplarınız üzerinden yapacağınız bu yarışmayı planlamanız gerekiyor. Bu yarışmalar sadece bir gönderi paylaşıp, kullanıcıların buna katılmasını beklemekle olmamaktadır. Bu nedenle de yarışma sürecini detaylı bir şekilde planlamanız gerekmektedir.

Kullanıcıların bu yarışmaya nasıl katılacaklarını, yarışmanın gereksinimlerini ve diğer detayları planlamalısınız. Bu detayları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Yarışma ne zaman yapılacak?
  • Yarışmanın geçerlilik süresi ne kadar olacak?
  • Katılımcılardan hangi bilgiler istenecek?
  • Hangi platformlar üzerinden bu yarışma yapılacak?
  • Katılım koşulları ne olacak?
  • Yarışma ne zaman ve nasıl bitecek?
  • Kazanan ne zaman ve nasıl açıklanacak?

Bu detayları iyi bir şekilde planlamak, yarışma sürecindeki iş yükünüzü azaltarak, doğrudan yarışmaya odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

Yarışmaya katılım koşulları ve kuralları hazırlayın

Tüketicilerin yarışmanıza nasıl katılacaklarını ve yarışmanızın kurallarını da önceden hazırlamanız gerekiyor. Yarışma katılım koşullarında neler yapılmasını isteyeceksiniz?

Bu tür yarışmalarda genellikle katılımcıların, marka sayfasını ve yarışma gönderisini beğenmeleri istenmektedir. Bunlara ek olarak, bu yarışma linkinin kendi hesaplarında paylaşılması veya birkaç arkadaşının bu yarışma gönderisinin altına etiketlenmesi de istenmektedir.

Eğer yarışma katılımı için, tüketicilerin bir gönderi paylaşmasını istiyorsanız (fotoğraf yarışması gb.) bu paylaşımların nasıl yapılacağını ve nasıl gönderileceğini belirlemelisiniz. Bu gönderilerin takibinin yapılması için markanıza özel bir hashtag oluşturmanız gerekecektir; aksi takdirde gönderileri takip edemeyebilirsiniz.

Katılım koşullarının yanı sıra yarışma kurallarını da önceden belirlemeniz ve bu kuralların yer aldığı bir landing page hazırlamanız da gerekecektir. Yarışmaya nasıl katılınılabileceğini ve katılımcıların hangi kurallara uymaları gerektiğini açıklamanız da oldukça önemlidir. Aksi halde uygunsuz durumlar ortaya çıkabilir ve yarışmanıza olumsuz tepkiler gelebilir.

Kazananları nasıl seçeceksiniz?

Bir çekiliş sonrasında mı yoksa katılımcılardan gelen en iyi içeriklere göre mi kazananı seçeceksiniz? Bu konu oldukça önemli çünkü yarışmanızı paylaşırken, kazananın nasıl seçileceğini açıkça belirtmeniz gerekiyor.

Eğer çekilişle bu kazananı duyuracaksanız, çekiliş koşullarını detaylı bir şekilde yazmalısınız. Eğer bir gönderiyi seçecekseniz, bu konuda da seçimin nasıl yapılacağını, bu değerlendirmeyi kimlerin yapacağınız yarışmanızda belirtmelisiniz.

Yarışmayı farklı mecralarda duyurun

Yarışmanızı tek bir sosyal mecra üzerinde yapıyor olabilirsiniz; ancak yarışmaya katılımı artırmak için diğer sosyal hesaplarınızdan da duyurular yapmalısınız. Tek bir hesaptan duyuru yapmanız, sadece buradaki takipçilerinize ulaşmanıza neden olur. Bu sebeple yarışmalarınıza katılımı artırmak için diğer hesaplarınızdan da faydalanın.

Yarışmaya katılımı artırmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Organik erişimlerin yanı sıra reklamlar ile yarışmanızın daha geniş kitlelere ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanızı takip etmeyen kişilere de ulaşarak, onları da yarışmanıza dahil edebilirsiniz.

“Sosyal

Yarışma sonuçlarını analiz edin

Yarışmanız bittikten sonra da yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Yarışmanıza kaç kişinin katıldığı, yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş sağladığınızı, kaç kişinin sosyal medya sayfanızı takip ettiğini analiz etmelisiniz.

Böylelikle bu yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı görerek, ilerleyen zamanlardaki yarışmalarınızda daha iyi stratejiler geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın