fbpx

Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

8 Mart 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz.

Sosyal medya yarışması

Sosyal medya üzerinde yarışmalar düzenlemek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için markalar tarafından sıkça kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Bu yarışmalar ile hem sosyal hesaplarınıza takipçi çekebilir hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Sosyal mecralardaki bu yarışmalar genellikle bir kampanya döneminde ya da sayfaya takipçi çekmek için yapılmaktadır. Peki, başarılı bir sosyal medya yarışması düzenlemek için neler yapmanız gerekiyor?

Amacınız nedir?

Öncelikle bu yarışmalardaki amacınızı belirlemeniz gerekiyor. Bu amaçlar arasında;

  • Marka bilinirliğini artırmak,
  • Kullanıcılarla olan etkileşimi artırmak,
  • Bir kampanya da fırsatı duyurmak,
  • Yeni bir ürünü tanıtmak gibi seçenekler olabilir.

Öncelikle amacınızı belirlemek, yarışmanın koşullarını ve konusunu belirlemeniz için size yardımcı olacaktır. Bu sebeple de ilk olarak konseptinize karar vermeniz gerekmektedir.

Yarışmayı planlayın

Amacınızı ve konseptinizi belirledikten sonra, sosyal hesaplarınız üzerinden yapacağınız bu yarışmayı planlamanız gerekiyor. Bu yarışmalar sadece bir gönderi paylaşıp, kullanıcıların buna katılmasını beklemekle olmamaktadır. Bu nedenle de yarışma sürecini detaylı bir şekilde planlamanız gerekmektedir.

Kullanıcıların bu yarışmaya nasıl katılacaklarını, yarışmanın gereksinimlerini ve diğer detayları planlamalısınız. Bu detayları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Yarışma ne zaman yapılacak?
  • Yarışmanın geçerlilik süresi ne kadar olacak?
  • Katılımcılardan hangi bilgiler istenecek?
  • Hangi platformlar üzerinden bu yarışma yapılacak?
  • Katılım koşulları ne olacak?
  • Yarışma ne zaman ve nasıl bitecek?
  • Kazanan ne zaman ve nasıl açıklanacak?

Bu detayları iyi bir şekilde planlamak, yarışma sürecindeki iş yükünüzü azaltarak, doğrudan yarışmaya odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

Yarışmaya katılım koşulları ve kuralları hazırlayın

Tüketicilerin yarışmanıza nasıl katılacaklarını ve yarışmanızın kurallarını da önceden hazırlamanız gerekiyor. Yarışma katılım koşullarında neler yapılmasını isteyeceksiniz?

Bu tür yarışmalarda genellikle katılımcıların, marka sayfasını ve yarışma gönderisini beğenmeleri istenmektedir. Bunlara ek olarak, bu yarışma linkinin kendi hesaplarında paylaşılması veya birkaç arkadaşının bu yarışma gönderisinin altına etiketlenmesi de istenmektedir.

Eğer yarışma katılımı için, tüketicilerin bir gönderi paylaşmasını istiyorsanız (fotoğraf yarışması gb.) bu paylaşımların nasıl yapılacağını ve nasıl gönderileceğini belirlemelisiniz. Bu gönderilerin takibinin yapılması için markanıza özel bir hashtag oluşturmanız gerekecektir; aksi takdirde gönderileri takip edemeyebilirsiniz.

Katılım koşullarının yanı sıra yarışma kurallarını da önceden belirlemeniz ve bu kuralların yer aldığı bir landing page hazırlamanız da gerekecektir. Yarışmaya nasıl katılınılabileceğini ve katılımcıların hangi kurallara uymaları gerektiğini açıklamanız da oldukça önemlidir. Aksi halde uygunsuz durumlar ortaya çıkabilir ve yarışmanıza olumsuz tepkiler gelebilir.

Kazananları nasıl seçeceksiniz?

Bir çekiliş sonrasında mı yoksa katılımcılardan gelen en iyi içeriklere göre mi kazananı seçeceksiniz? Bu konu oldukça önemli çünkü yarışmanızı paylaşırken, kazananın nasıl seçileceğini açıkça belirtmeniz gerekiyor.

Eğer çekilişle bu kazananı duyuracaksanız, çekiliş koşullarını detaylı bir şekilde yazmalısınız. Eğer bir gönderiyi seçecekseniz, bu konuda da seçimin nasıl yapılacağını, bu değerlendirmeyi kimlerin yapacağınız yarışmanızda belirtmelisiniz.

Yarışmayı farklı mecralarda duyurun

Yarışmanızı tek bir sosyal mecra üzerinde yapıyor olabilirsiniz; ancak yarışmaya katılımı artırmak için diğer sosyal hesaplarınızdan da duyurular yapmalısınız. Tek bir hesaptan duyuru yapmanız, sadece buradaki takipçilerinize ulaşmanıza neden olur. Bu sebeple yarışmalarınıza katılımı artırmak için diğer hesaplarınızdan da faydalanın.

Yarışmaya katılımı artırmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Organik erişimlerin yanı sıra reklamlar ile yarışmanızın daha geniş kitlelere ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanızı takip etmeyen kişilere de ulaşarak, onları da yarışmanıza dahil edebilirsiniz.

“Sosyal

Yarışma sonuçlarını analiz edin

Yarışmanız bittikten sonra da yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Yarışmanıza kaç kişinin katıldığı, yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş sağladığınızı, kaç kişinin sosyal medya sayfanızı takip ettiğini analiz etmelisiniz.

Böylelikle bu yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı görerek, ilerleyen zamanlardaki yarışmalarınızda daha iyi stratejiler geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan