Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

8 Mart 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz.

Sosyal medya yarışması

Sosyal medya üzerinde yarışmalar düzenlemek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için markalar tarafından sıkça kullanılan yöntemler arasında yer alıyor. Bu yarışmalar ile hem sosyal hesaplarınıza takipçi çekebilir hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Sosyal mecralardaki bu yarışmalar genellikle bir kampanya döneminde ya da sayfaya takipçi çekmek için yapılmaktadır. Peki, başarılı bir sosyal medya yarışması düzenlemek için neler yapmanız gerekiyor?

Amacınız nedir?

Öncelikle bu yarışmalardaki amacınızı belirlemeniz gerekiyor. Bu amaçlar arasında;

  • Marka bilinirliğini artırmak,
  • Kullanıcılarla olan etkileşimi artırmak,
  • Bir kampanya da fırsatı duyurmak,
  • Yeni bir ürünü tanıtmak gibi seçenekler olabilir.

Öncelikle amacınızı belirlemek, yarışmanın koşullarını ve konusunu belirlemeniz için size yardımcı olacaktır. Bu sebeple de ilk olarak konseptinize karar vermeniz gerekmektedir.

Yarışmayı planlayın

Amacınızı ve konseptinizi belirledikten sonra, sosyal hesaplarınız üzerinden yapacağınız bu yarışmayı planlamanız gerekiyor. Bu yarışmalar sadece bir gönderi paylaşıp, kullanıcıların buna katılmasını beklemekle olmamaktadır. Bu nedenle de yarışma sürecini detaylı bir şekilde planlamanız gerekmektedir.

Kullanıcıların bu yarışmaya nasıl katılacaklarını, yarışmanın gereksinimlerini ve diğer detayları planlamalısınız. Bu detayları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Yarışma ne zaman yapılacak?
  • Yarışmanın geçerlilik süresi ne kadar olacak?
  • Katılımcılardan hangi bilgiler istenecek?
  • Hangi platformlar üzerinden bu yarışma yapılacak?
  • Katılım koşulları ne olacak?
  • Yarışma ne zaman ve nasıl bitecek?
  • Kazanan ne zaman ve nasıl açıklanacak?

Bu detayları iyi bir şekilde planlamak, yarışma sürecindeki iş yükünüzü azaltarak, doğrudan yarışmaya odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

Yarışmaya katılım koşulları ve kuralları hazırlayın

Tüketicilerin yarışmanıza nasıl katılacaklarını ve yarışmanızın kurallarını da önceden hazırlamanız gerekiyor. Yarışma katılım koşullarında neler yapılmasını isteyeceksiniz?

Bu tür yarışmalarda genellikle katılımcıların, marka sayfasını ve yarışma gönderisini beğenmeleri istenmektedir. Bunlara ek olarak, bu yarışma linkinin kendi hesaplarında paylaşılması veya birkaç arkadaşının bu yarışma gönderisinin altına etiketlenmesi de istenmektedir.

Eğer yarışma katılımı için, tüketicilerin bir gönderi paylaşmasını istiyorsanız (fotoğraf yarışması gb.) bu paylaşımların nasıl yapılacağını ve nasıl gönderileceğini belirlemelisiniz. Bu gönderilerin takibinin yapılması için markanıza özel bir hashtag oluşturmanız gerekecektir; aksi takdirde gönderileri takip edemeyebilirsiniz.

Katılım koşullarının yanı sıra yarışma kurallarını da önceden belirlemeniz ve bu kuralların yer aldığı bir landing page hazırlamanız da gerekecektir. Yarışmaya nasıl katılınılabileceğini ve katılımcıların hangi kurallara uymaları gerektiğini açıklamanız da oldukça önemlidir. Aksi halde uygunsuz durumlar ortaya çıkabilir ve yarışmanıza olumsuz tepkiler gelebilir.

Kazananları nasıl seçeceksiniz?

Bir çekiliş sonrasında mı yoksa katılımcılardan gelen en iyi içeriklere göre mi kazananı seçeceksiniz? Bu konu oldukça önemli çünkü yarışmanızı paylaşırken, kazananın nasıl seçileceğini açıkça belirtmeniz gerekiyor.

Eğer çekilişle bu kazananı duyuracaksanız, çekiliş koşullarını detaylı bir şekilde yazmalısınız. Eğer bir gönderiyi seçecekseniz, bu konuda da seçimin nasıl yapılacağını, bu değerlendirmeyi kimlerin yapacağınız yarışmanızda belirtmelisiniz.

Yarışmayı farklı mecralarda duyurun

Yarışmanızı tek bir sosyal mecra üzerinde yapıyor olabilirsiniz; ancak yarışmaya katılımı artırmak için diğer sosyal hesaplarınızdan da duyurular yapmalısınız. Tek bir hesaptan duyuru yapmanız, sadece buradaki takipçilerinize ulaşmanıza neden olur. Bu sebeple yarışmalarınıza katılımı artırmak için diğer hesaplarınızdan da faydalanın.

Yarışmaya katılımı artırmak için sosyal medya reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Organik erişimlerin yanı sıra reklamlar ile yarışmanızın daha geniş kitlelere ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanızı takip etmeyen kişilere de ulaşarak, onları da yarışmanıza dahil edebilirsiniz.

“Sosyal

Yarışma sonuçlarını analiz edin

Yarışmanız bittikten sonra da yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Yarışmanıza kaç kişinin katıldığı, yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş sağladığınızı, kaç kişinin sosyal medya sayfanızı takip ettiğini analiz etmelisiniz.

Böylelikle bu yarışmadan ne kadarlık bir geri dönüş aldığınızı görerek, ilerleyen zamanlardaki yarışmalarınızda daha iyi stratejiler geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan