Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem

16 Kasım 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım çalışmalar ve araştırmalar yapmanız da gerekiyor.

Sosyal ağlar organik olarak belli bir kitleye erişmenizi sağlasa da bu tek başına yeterli olmayabilir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak, sosyal medyaya özgü içerikler hazırlamak yeni müşteriler edinmenizi sağlamayabilir. Bunun için farklı yollara başvurmanız gerekiyor.

Facebook ve Instagram reklamlarını kullanın

Sosyal ağlarda reklam çalışmaları yapmak yeni müşterilere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Sosyal ağlar arasında reklam geri dönüşleri en yüksek olan mecralar ise Facebook ve Instagram.

Sosyal ağlar, organik erişimleri ciddi ölçüde kısıtlıyor. Bunu yapma sebepleri ise markaları reklamlara yöneltmek. Bu nedenle de sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalar organik olarak beklediğiniz sonuçları vermeyebilir. Bu erişimleri ve geri dönüşümleri artırabilmek için bu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekecek.

Facebook reklamları

Facebook reklamları uzun zamandır markaların birincil reklam alanlarından biri. Buradaki reklam faaliyetlerinizle birçok farklı aksiyon alabiliyorsunuz. Facebook’un reklam modelleri sayesinde ürün tanıtımları, mobil uygulamaya yönlendirme, siteye yönlendirme, sayfa beğenisi artırma gibi birçok farklı eylem yapılabiliyor.

Facebook’taki marka sayfanız üzerinden ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilir ve ulaştığınız bu kitleleri müşterilere dönüştürebilirsiniz.

facebook-remarketing-example

Facebook’un reklam ölçümlemelerinizi daha iyi getirmek için kullandığını UTM ve piksel kod özellikleri aracılığı ile de reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşümleri daha iyi bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.

Facebook reklamları konusunda daha detaylı bilgi almak için “Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler” ve “Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata” isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Reklamlarınızın planlaması ve kampanya dönemlerinde reklam çalışmalarınızı nasıl yapmanız gerektiğini ise “Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları” isimli yazımızdan okuyabilirsiniz.

Instagram reklamları

Facebook reklamlarından sonra en sık kullanılan reklam mecrası ise son dönemlerde Instagram oldu. Facebook’un reklam yöneticisi üzerinden oluşturduğunuz reklamları Instagram üzerinde de yayınlayabiliyorsunuz ve Facebook’un reklam modellerini Instagram üzerinde de kullanabiliyorsunuz.

Son dönemlerde Instagram’ın bu kadar popülerleşmesiyle beraber birçok firma da bu reklam modellerini kullanarak, yeni müşteriler kazanmaya çalışıyor.

instagram-ad-example

Facebook üzerinde olduğu gibi bu mecrada da ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Hedef kitle ayarlarınızda farklı stratejiler kullanarak yeni kitlelere ulaşabilir veya var olan takipçilerinizi satışa yönlendirecek kampanyalar hazırlayabilirsiniz.

Instagram reklamlarıyla ilgili daha kapsamlı bilgi edinmek için "Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?" isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya monitoring ile rakiplerinizin hedef kitlelerine ulaşın

Size rakip olan firmaların, takipçi ve hedef kitlelerine ulaşabilmek için sosyal medya üzerinde monitoring, yani takip ve dinleme çalışmaları yapabilirsiniz. Rakipleriniz de sizinle benzer bir hedef kitleye sahip oldukları için, onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, onların hedef kitlelerini belirlemek ve takibe almak yeni müşteriler kazanama konususunda size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya monitoring ile ilgili bilgi edinmek ve bu işlemleri nasıl yapacağınızı öğrenmek için “Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya üzerinden yarışmalar düzenlemek

Yeni kitlelere ulaşma ve kullanıcıları internet sitenize çekerek onları müşterilere dönüştürmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de sosyal mecralar üzerinde yarışmalar düzenlemek olacak. Birçok marka, özellikle yeni kurulan firmalar takipçi kitlelerini artırmak için, Instagram üzerinden yarışmalar düzenliyorlar.

Bu yarışmaları sadece Instagram ile sınırlandırmak da gerekmiyor. Aktif olduğunuz diğer mecralarada da bu yarışmaları düzenleyebilirsiniz ya da tek yarışmayı farklı mecralarda duyurabilirsiniz.

Bu yarışmalar farklı konseptlerle oluşturulabilir. Kullanıcıların,

  • bir arkadaşlarını etikeletmelerini isteyebilir,
  • bir gönderiyi kendi hesaplarında paylaşmalarını isteyebilir,
  • yarışmaya bir içerik (kendi çektikleri bir fotoğraf vb.) göndermelerini ve bunu paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

instagram-repost-example

Bu yarışmalarda çekiliş ile bir hediye verebilir ya da kullanıcıların internet sitenizde kullanabilecekleri bir indirim sunabilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, kullanıcıya bir fayda sağlama amacı ile yapıldığından, etkileşim getirmektedir.

Özellikle kullanıcıların kendi hesapları üzerinde paylaşımlar yapmalarını istemeniz, bu gönderilerin birçok farklı sayfada paylaşılmasını sağlayacağı için, gönderiniz birçok farklı kişiye ulaşmış olur. Başka bir deyişle yarışmaya katılanların kendi çevrelerine ulaşmış olursunuz ve bunu ücretsiz bir şekilde yapmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan