Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem

16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem

Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım çalışmalar ve araştırmalar yapmanız da gerekiyor.

Sosyal ağlar organik olarak belli bir kitleye erişmenizi sağlasa da bu tek başına yeterli olmayabilir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak, sosyal medyaya özgü içerikler hazırlamak yeni müşteriler edinmenizi sağlamayabilir. Bunun için farklı yollara başvurmanız gerekiyor.

Facebook ve Instagram reklamlarını kullanın

Sosyal ağlarda reklam çalışmaları yapmak yeni müşterilere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Sosyal ağlar arasında reklam geri dönüşleri en yüksek olan mecralar ise Facebook ve Instagram.

Sosyal ağlar, organik erişimleri ciddi ölçüde kısıtlıyor. Bunu yapma sebepleri ise markaları reklamlara yöneltmek. Bu nedenle de sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalar organik olarak beklediğiniz sonuçları vermeyebilir. Bu erişimleri ve geri dönüşümleri artırabilmek için bu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekecek.

Facebook reklamları

Facebook reklamları uzun zamandır markaların birincil reklam alanlarından biri. Buradaki reklam faaliyetlerinizle birçok farklı aksiyon alabiliyorsunuz. Facebook’un reklam modelleri sayesinde ürün tanıtımları, mobil uygulamaya yönlendirme, siteye yönlendirme, sayfa beğenisi artırma gibi birçok farklı eylem yapılabiliyor.

Facebook’taki marka sayfanız üzerinden ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilir ve ulaştığınız bu kitleleri müşterilere dönüştürebilirsiniz.

facebook-remarketing-example

Facebook’un reklam ölçümlemelerinizi daha iyi getirmek için kullandığını UTM ve piksel kod özellikleri aracılığı ile de reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşümleri daha iyi bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.

Facebook reklamları konusunda daha detaylı bilgi almak için “Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler” ve “Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata” isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Reklamlarınızın planlaması ve kampanya dönemlerinde reklam çalışmalarınızı nasıl yapmanız gerektiğini ise “Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları” isimli yazımızdan okuyabilirsiniz.

Instagram reklamları

Facebook reklamlarından sonra en sık kullanılan reklam mecrası ise son dönemlerde Instagram oldu. Facebook’un reklam yöneticisi üzerinden oluşturduğunuz reklamları Instagram üzerinde de yayınlayabiliyorsunuz ve Facebook’un reklam modellerini Instagram üzerinde de kullanabiliyorsunuz.

Son dönemlerde Instagram’ın bu kadar popülerleşmesiyle beraber birçok firma da bu reklam modellerini kullanarak, yeni müşteriler kazanmaya çalışıyor.

instagram-ad-example

Facebook üzerinde olduğu gibi bu mecrada da ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Hedef kitle ayarlarınızda farklı stratejiler kullanarak yeni kitlelere ulaşabilir veya var olan takipçilerinizi satışa yönlendirecek kampanyalar hazırlayabilirsiniz.

Instagram reklamlarıyla ilgili daha kapsamlı bilgi edinmek için "Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?" isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya monitoring ile rakiplerinizin hedef kitlelerine ulaşın

Size rakip olan firmaların, takipçi ve hedef kitlelerine ulaşabilmek için sosyal medya üzerinde monitoring, yani takip ve dinleme çalışmaları yapabilirsiniz. Rakipleriniz de sizinle benzer bir hedef kitleye sahip oldukları için, onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, onların hedef kitlelerini belirlemek ve takibe almak yeni müşteriler kazanama konususunda size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya monitoring ile ilgili bilgi edinmek ve bu işlemleri nasıl yapacağınızı öğrenmek için “Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya üzerinden yarışmalar düzenlemek

Yeni kitlelere ulaşma ve kullanıcıları internet sitenize çekerek onları müşterilere dönüştürmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de sosyal mecralar üzerinde yarışmalar düzenlemek olacak. Birçok marka, özellikle yeni kurulan firmalar takipçi kitlelerini artırmak için, Instagram üzerinden yarışmalar düzenliyorlar.

Bu yarışmaları sadece Instagram ile sınırlandırmak da gerekmiyor. Aktif olduğunuz diğer mecralarada da bu yarışmaları düzenleyebilirsiniz ya da tek yarışmayı farklı mecralarda duyurabilirsiniz.

Bu yarışmalar farklı konseptlerle oluşturulabilir. Kullanıcıların,

  • bir arkadaşlarını etikeletmelerini isteyebilir,
  • bir gönderiyi kendi hesaplarında paylaşmalarını isteyebilir,
  • yarışmaya bir içerik (kendi çektikleri bir fotoğraf vb.) göndermelerini ve bunu paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

instagram-repost-example

Bu yarışmalarda çekiliş ile bir hediye verebilir ya da kullanıcıların internet sitenizde kullanabilecekleri bir indirim sunabilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, kullanıcıya bir fayda sağlama amacı ile yapıldığından, etkileşim getirmektedir.

Özellikle kullanıcıların kendi hesapları üzerinde paylaşımlar yapmalarını istemeniz, bu gönderilerin birçok farklı sayfada paylaşılmasını sağlayacağı için, gönderiniz birçok farklı kişiye ulaşmış olur. Başka bir deyişle yarışmaya katılanların kendi çevrelerine ulaşmış olursunuz ve bunu ücretsiz bir şekilde yapmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın