Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem

16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem

Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım çalışmalar ve araştırmalar yapmanız da gerekiyor.

Sosyal ağlar organik olarak belli bir kitleye erişmenizi sağlasa da bu tek başına yeterli olmayabilir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak, sosyal medyaya özgü içerikler hazırlamak yeni müşteriler edinmenizi sağlamayabilir. Bunun için farklı yollara başvurmanız gerekiyor.

Facebook ve Instagram reklamlarını kullanın

Sosyal ağlarda reklam çalışmaları yapmak yeni müşterilere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Sosyal ağlar arasında reklam geri dönüşleri en yüksek olan mecralar ise Facebook ve Instagram.

Sosyal ağlar, organik erişimleri ciddi ölçüde kısıtlıyor. Bunu yapma sebepleri ise markaları reklamlara yöneltmek. Bu nedenle de sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalar organik olarak beklediğiniz sonuçları vermeyebilir. Bu erişimleri ve geri dönüşümleri artırabilmek için bu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekecek.

Facebook reklamları

Facebook reklamları uzun zamandır markaların birincil reklam alanlarından biri. Buradaki reklam faaliyetlerinizle birçok farklı aksiyon alabiliyorsunuz. Facebook’un reklam modelleri sayesinde ürün tanıtımları, mobil uygulamaya yönlendirme, siteye yönlendirme, sayfa beğenisi artırma gibi birçok farklı eylem yapılabiliyor.

Facebook’taki marka sayfanız üzerinden ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilir ve ulaştığınız bu kitleleri müşterilere dönüştürebilirsiniz.

facebook-remarketing-example

Facebook’un reklam ölçümlemelerinizi daha iyi getirmek için kullandığını UTM ve piksel kod özellikleri aracılığı ile de reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşümleri daha iyi bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.

Facebook reklamları konusunda daha detaylı bilgi almak için “Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler” ve “Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata” isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Reklamlarınızın planlaması ve kampanya dönemlerinde reklam çalışmalarınızı nasıl yapmanız gerektiğini ise “Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları” isimli yazımızdan okuyabilirsiniz.

Instagram reklamları

Facebook reklamlarından sonra en sık kullanılan reklam mecrası ise son dönemlerde Instagram oldu. Facebook’un reklam yöneticisi üzerinden oluşturduğunuz reklamları Instagram üzerinde de yayınlayabiliyorsunuz ve Facebook’un reklam modellerini Instagram üzerinde de kullanabiliyorsunuz.

Son dönemlerde Instagram’ın bu kadar popülerleşmesiyle beraber birçok firma da bu reklam modellerini kullanarak, yeni müşteriler kazanmaya çalışıyor.

instagram-ad-example

Facebook üzerinde olduğu gibi bu mecrada da ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Hedef kitle ayarlarınızda farklı stratejiler kullanarak yeni kitlelere ulaşabilir veya var olan takipçilerinizi satışa yönlendirecek kampanyalar hazırlayabilirsiniz.

Instagram reklamlarıyla ilgili daha kapsamlı bilgi edinmek için "Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?" isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya monitoring ile rakiplerinizin hedef kitlelerine ulaşın

Size rakip olan firmaların, takipçi ve hedef kitlelerine ulaşabilmek için sosyal medya üzerinde monitoring, yani takip ve dinleme çalışmaları yapabilirsiniz. Rakipleriniz de sizinle benzer bir hedef kitleye sahip oldukları için, onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, onların hedef kitlelerini belirlemek ve takibe almak yeni müşteriler kazanama konususunda size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya monitoring ile ilgili bilgi edinmek ve bu işlemleri nasıl yapacağınızı öğrenmek için “Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya üzerinden yarışmalar düzenlemek

Yeni kitlelere ulaşma ve kullanıcıları internet sitenize çekerek onları müşterilere dönüştürmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de sosyal mecralar üzerinde yarışmalar düzenlemek olacak. Birçok marka, özellikle yeni kurulan firmalar takipçi kitlelerini artırmak için, Instagram üzerinden yarışmalar düzenliyorlar.

Bu yarışmaları sadece Instagram ile sınırlandırmak da gerekmiyor. Aktif olduğunuz diğer mecralarada da bu yarışmaları düzenleyebilirsiniz ya da tek yarışmayı farklı mecralarda duyurabilirsiniz.

Bu yarışmalar farklı konseptlerle oluşturulabilir. Kullanıcıların,

  • bir arkadaşlarını etikeletmelerini isteyebilir,
  • bir gönderiyi kendi hesaplarında paylaşmalarını isteyebilir,
  • yarışmaya bir içerik (kendi çektikleri bir fotoğraf vb.) göndermelerini ve bunu paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

instagram-repost-example

Bu yarışmalarda çekiliş ile bir hediye verebilir ya da kullanıcıların internet sitenizde kullanabilecekleri bir indirim sunabilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, kullanıcıya bir fayda sağlama amacı ile yapıldığından, etkileşim getirmektedir.

Özellikle kullanıcıların kendi hesapları üzerinde paylaşımlar yapmalarını istemeniz, bu gönderilerin birçok farklı sayfada paylaşılmasını sağlayacağı için, gönderiniz birçok farklı kişiye ulaşmış olur. Başka bir deyişle yarışmaya katılanların kendi çevrelerine ulaşmış olursunuz ve bunu ücretsiz bir şekilde yapmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin