Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem

16 Kasım 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım çalışmalar ve araştırmalar yapmanız da gerekiyor.

Sosyal ağlar organik olarak belli bir kitleye erişmenizi sağlasa da bu tek başına yeterli olmayabilir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak, sosyal medyaya özgü içerikler hazırlamak yeni müşteriler edinmenizi sağlamayabilir. Bunun için farklı yollara başvurmanız gerekiyor.

Facebook ve Instagram reklamlarını kullanın

Sosyal ağlarda reklam çalışmaları yapmak yeni müşterilere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Sosyal ağlar arasında reklam geri dönüşleri en yüksek olan mecralar ise Facebook ve Instagram.

Sosyal ağlar, organik erişimleri ciddi ölçüde kısıtlıyor. Bunu yapma sebepleri ise markaları reklamlara yöneltmek. Bu nedenle de sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalar organik olarak beklediğiniz sonuçları vermeyebilir. Bu erişimleri ve geri dönüşümleri artırabilmek için bu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekecek.

Facebook reklamları

Facebook reklamları uzun zamandır markaların birincil reklam alanlarından biri. Buradaki reklam faaliyetlerinizle birçok farklı aksiyon alabiliyorsunuz. Facebook’un reklam modelleri sayesinde ürün tanıtımları, mobil uygulamaya yönlendirme, siteye yönlendirme, sayfa beğenisi artırma gibi birçok farklı eylem yapılabiliyor.

Facebook’taki marka sayfanız üzerinden ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilir ve ulaştığınız bu kitleleri müşterilere dönüştürebilirsiniz.

facebook-remarketing-example

Facebook’un reklam ölçümlemelerinizi daha iyi getirmek için kullandığını UTM ve piksel kod özellikleri aracılığı ile de reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşümleri daha iyi bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.

Facebook reklamları konusunda daha detaylı bilgi almak için “Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler” ve “Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata” isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Reklamlarınızın planlaması ve kampanya dönemlerinde reklam çalışmalarınızı nasıl yapmanız gerektiğini ise “Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları” isimli yazımızdan okuyabilirsiniz.

Instagram reklamları

Facebook reklamlarından sonra en sık kullanılan reklam mecrası ise son dönemlerde Instagram oldu. Facebook’un reklam yöneticisi üzerinden oluşturduğunuz reklamları Instagram üzerinde de yayınlayabiliyorsunuz ve Facebook’un reklam modellerini Instagram üzerinde de kullanabiliyorsunuz.

Son dönemlerde Instagram’ın bu kadar popülerleşmesiyle beraber birçok firma da bu reklam modellerini kullanarak, yeni müşteriler kazanmaya çalışıyor.

instagram-ad-example

Facebook üzerinde olduğu gibi bu mecrada da ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Hedef kitle ayarlarınızda farklı stratejiler kullanarak yeni kitlelere ulaşabilir veya var olan takipçilerinizi satışa yönlendirecek kampanyalar hazırlayabilirsiniz.

Instagram reklamlarıyla ilgili daha kapsamlı bilgi edinmek için "Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?" isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya monitoring ile rakiplerinizin hedef kitlelerine ulaşın

Size rakip olan firmaların, takipçi ve hedef kitlelerine ulaşabilmek için sosyal medya üzerinde monitoring, yani takip ve dinleme çalışmaları yapabilirsiniz. Rakipleriniz de sizinle benzer bir hedef kitleye sahip oldukları için, onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, onların hedef kitlelerini belirlemek ve takibe almak yeni müşteriler kazanama konususunda size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya monitoring ile ilgili bilgi edinmek ve bu işlemleri nasıl yapacağınızı öğrenmek için “Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya üzerinden yarışmalar düzenlemek

Yeni kitlelere ulaşma ve kullanıcıları internet sitenize çekerek onları müşterilere dönüştürmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de sosyal mecralar üzerinde yarışmalar düzenlemek olacak. Birçok marka, özellikle yeni kurulan firmalar takipçi kitlelerini artırmak için, Instagram üzerinden yarışmalar düzenliyorlar.

Bu yarışmaları sadece Instagram ile sınırlandırmak da gerekmiyor. Aktif olduğunuz diğer mecralarada da bu yarışmaları düzenleyebilirsiniz ya da tek yarışmayı farklı mecralarda duyurabilirsiniz.

Bu yarışmalar farklı konseptlerle oluşturulabilir. Kullanıcıların,

  • bir arkadaşlarını etikeletmelerini isteyebilir,
  • bir gönderiyi kendi hesaplarında paylaşmalarını isteyebilir,
  • yarışmaya bir içerik (kendi çektikleri bir fotoğraf vb.) göndermelerini ve bunu paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

instagram-repost-example

Bu yarışmalarda çekiliş ile bir hediye verebilir ya da kullanıcıların internet sitenizde kullanabilecekleri bir indirim sunabilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, kullanıcıya bir fayda sağlama amacı ile yapıldığından, etkileşim getirmektedir.

Özellikle kullanıcıların kendi hesapları üzerinde paylaşımlar yapmalarını istemeniz, bu gönderilerin birçok farklı sayfada paylaşılmasını sağlayacağı için, gönderiniz birçok farklı kişiye ulaşmış olur. Başka bir deyişle yarışmaya katılanların kendi çevrelerine ulaşmış olursunuz ve bunu ücretsiz bir şekilde yapmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan