fbpx

Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem

16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem

Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım çalışmalar ve araştırmalar yapmanız da gerekiyor.

Sosyal ağlar organik olarak belli bir kitleye erişmenizi sağlasa da bu tek başına yeterli olmayabilir. Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak, sosyal medyaya özgü içerikler hazırlamak yeni müşteriler edinmenizi sağlamayabilir. Bunun için farklı yollara başvurmanız gerekiyor.

Facebook ve Instagram reklamlarını kullanın

Sosyal ağlarda reklam çalışmaları yapmak yeni müşterilere ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Sosyal ağlar arasında reklam geri dönüşleri en yüksek olan mecralar ise Facebook ve Instagram.

Sosyal ağlar, organik erişimleri ciddi ölçüde kısıtlıyor. Bunu yapma sebepleri ise markaları reklamlara yöneltmek. Bu nedenle de sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalar organik olarak beklediğiniz sonuçları vermeyebilir. Bu erişimleri ve geri dönüşümleri artırabilmek için bu mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekecek.

Facebook reklamları

Facebook reklamları uzun zamandır markaların birincil reklam alanlarından biri. Buradaki reklam faaliyetlerinizle birçok farklı aksiyon alabiliyorsunuz. Facebook’un reklam modelleri sayesinde ürün tanıtımları, mobil uygulamaya yönlendirme, siteye yönlendirme, sayfa beğenisi artırma gibi birçok farklı eylem yapılabiliyor.

Facebook’taki marka sayfanız üzerinden ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilir ve ulaştığınız bu kitleleri müşterilere dönüştürebilirsiniz.

facebook-remarketing-example

Facebook’un reklam ölçümlemelerinizi daha iyi getirmek için kullandığını UTM ve piksel kod özellikleri aracılığı ile de reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşümleri daha iyi bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.

Facebook reklamları konusunda daha detaylı bilgi almak için “Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler” ve “Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata” isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Reklamlarınızın planlaması ve kampanya dönemlerinde reklam çalışmalarınızı nasıl yapmanız gerektiğini ise “Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları” isimli yazımızdan okuyabilirsiniz.

Instagram reklamları

Facebook reklamlarından sonra en sık kullanılan reklam mecrası ise son dönemlerde Instagram oldu. Facebook’un reklam yöneticisi üzerinden oluşturduğunuz reklamları Instagram üzerinde de yayınlayabiliyorsunuz ve Facebook’un reklam modellerini Instagram üzerinde de kullanabiliyorsunuz.

Son dönemlerde Instagram’ın bu kadar popülerleşmesiyle beraber birçok firma da bu reklam modellerini kullanarak, yeni müşteriler kazanmaya çalışıyor.

instagram-ad-example

Facebook üzerinde olduğu gibi bu mecrada da ihtiyacınıza yönelik reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Hedef kitle ayarlarınızda farklı stratejiler kullanarak yeni kitlelere ulaşabilir veya var olan takipçilerinizi satışa yönlendirecek kampanyalar hazırlayabilirsiniz.

Instagram reklamlarıyla ilgili daha kapsamlı bilgi edinmek için "Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?" isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya monitoring ile rakiplerinizin hedef kitlelerine ulaşın

Size rakip olan firmaların, takipçi ve hedef kitlelerine ulaşabilmek için sosyal medya üzerinde monitoring, yani takip ve dinleme çalışmaları yapabilirsiniz. Rakipleriniz de sizinle benzer bir hedef kitleye sahip oldukları için, onların yaptıkları çalışmaları takip etmek, onların hedef kitlelerini belirlemek ve takibe almak yeni müşteriler kazanama konususunda size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya monitoring ile ilgili bilgi edinmek ve bu işlemleri nasıl yapacağınızı öğrenmek için “Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Sosyal medya üzerinden yarışmalar düzenlemek

Yeni kitlelere ulaşma ve kullanıcıları internet sitenize çekerek onları müşterilere dönüştürmek için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de sosyal mecralar üzerinde yarışmalar düzenlemek olacak. Birçok marka, özellikle yeni kurulan firmalar takipçi kitlelerini artırmak için, Instagram üzerinden yarışmalar düzenliyorlar.

Bu yarışmaları sadece Instagram ile sınırlandırmak da gerekmiyor. Aktif olduğunuz diğer mecralarada da bu yarışmaları düzenleyebilirsiniz ya da tek yarışmayı farklı mecralarda duyurabilirsiniz.

Bu yarışmalar farklı konseptlerle oluşturulabilir. Kullanıcıların,

  • bir arkadaşlarını etikeletmelerini isteyebilir,
  • bir gönderiyi kendi hesaplarında paylaşmalarını isteyebilir,
  • yarışmaya bir içerik (kendi çektikleri bir fotoğraf vb.) göndermelerini ve bunu paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

instagram-repost-example

Bu yarışmalarda çekiliş ile bir hediye verebilir ya da kullanıcıların internet sitenizde kullanabilecekleri bir indirim sunabilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, kullanıcıya bir fayda sağlama amacı ile yapıldığından, etkileşim getirmektedir.

Özellikle kullanıcıların kendi hesapları üzerinde paylaşımlar yapmalarını istemeniz, bu gönderilerin birçok farklı sayfada paylaşılmasını sağlayacağı için, gönderiniz birçok farklı kişiye ulaşmış olur. Başka bir deyişle yarışmaya katılanların kendi çevrelerine ulaşmış olursunuz ve bunu ücretsiz bir şekilde yapmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan