Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?

18 Aralık 2016
Sinan Oypan

Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya yönlendirecek.

Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için, markalara tarafından sıkça kullanılan sosyal mecralar üzerindeki bu değişiklikleri yakından takip etmek, 2017’de sosyal profilleriniz üzerinden alabileceğiniz geri dönüşüm oranlarını da artıracaktır.

Diğer alanlardaki trendler hakkında bilgi edinmek için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?

E-posta pazarlama çalışmaları 2017’de nasıl şekillenecek?

2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

Belli süre görünen içerikler

2017’de öne çıkacak olan trendlerden biri de süresi geçen yani kısa bir süre sonra otomatik olarak silinen içerikler olacak. Bu uygulama Snapchat ile popüler olmuştu ve sonrasında Instagram’a Hikayeler özelliğinin gelmesiyle beraber popülerliği daha da artmaya başladı.

Kullanıcılar, 24 saat içinde silinen bu içeriklere oldukça ilgi gösteriyorlar. Markalar da bu ilgiden dolayı, içeriklerini bu şekilde hazırlamaya başlıyorlar. 2017’de sosyal medya yönetiminde bu içeriklere yer vermeyi düşünmelisiniz. Ne tür içerikler paylaşabileceğiniz konusunda bilgi almak için “Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?” ve “E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?” isimli rehberlerimize bakabilirsiniz.

Canlı yayınlar

Popüler olan uygulamalardan biri de canlı yayınlar olmaya başladı. Facebook Live özelliği ile, birçok kişi ve kurum canlı yayınlara başladı. Tabii ki bu uygulamanın kolay bir şekilde kullanılabiliyor olması, canlı yayın maliyetlerini bir hayli düşürdü. Bunun yanı sıra Youtube üzerinden canlı yayın yapılabiliyor olması da hem kullanıcıların hem de firmaların işini bir hayli kolaylaştırdı.

Kullanıcılar 2017’de canlı yayınlara daha çok ilgi gösterecekler. Tabii ki dikkat etmeniz gereken bir durum daha var. Yayın anında çok fazla katılımcınız olmayabilir; bu nedenle de canlı yayınlarınızı daha sonrasında yayınlamak için kaydediyor olmanız gerekiyor. Canlı yayın sonrasında, etkileşimi artırmak için, bu yayınların tekrar kaydını kanallarınızdan paylaşabilirsiniz.

Video ve animasyonlu içerikler

2016’da video ve animasyonlu (GIF) içerikler bir hayli popülerleşmeye başladı. Bu akım, önümüzdeki yıl da devam edecek. Kullanıcıların ilgisini çekebilecek, onları eğlendirebilecek video ve animasyonlu içerikleri kullanmaya 2017’de de devam etmeniz gerekecek.

Sosyal mecralar üzerinden alışveriş dönemi

Facebook üzerinden markalar bir süredir ürün satışı yapabiliyorlar. 2017’de Instagram’ın da bu özelliğini açması bekleniyor. Yakın zaman önce, e-ticaret firmalarının, Instagram üzerinden satış yapabileceğine yönelik bir haber paylaşmıştık.

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Sosyal mecraların böyle bir yol izlemesinden dolayı, firmalar sosyal mecralar üzerinden satış yapmaya biraz daha odaklanacaklar. Kullanıcıları internet sitelerine çekmeden, doğrudan platform üzerinden alışverişe yönlendirmek, birçok konuda firmalara yarar sağlayacak.

Organik trafik düşüşte olacak

Özellikle 2016’da sosyal mecralar üzerindeki organik trafik ve erişim oranlarını ciddi ölçüde düşmeye başladı. Facebook üzerinde aktif olan firmalar, organik erişimlerinin kısıtlanmasından çok şikayetçi oldular. Ne yazık ki bu durum önümüzdeki yıl da devam edecek. Firmalar, sosyal platformlar üzerinden organik erişimlere ulaşmakta bir hayli zorlanacaklar.

Erişim ve trafik için sosyal medya reklamları kullanılacak

Sosyal platformlar, gelirlerini artırmak ve firmaların bu mecralara ayırdıkları bütçelerini artırmaları için organik trafik ve erişim oranlarını kısıtlıyor. Bu durumda da firmalar, sosyal mecralardan geri dönüşüm sağlayabilmek için sosyal medya reklamlarına yatırım yapmak zorunda kalacaklar.

Başka bir deyişle, sosyal ağlardan geri dönüşüm, etkileşim ve trafik alabilmeniz için, bu alan için belli bir reklam bütçesi ayırmanız gerekecek.

Mobil platformlar öncelikli olacak

Mobil cihaz kullanım oranlarının önemli ölçüde artmasından dolayı, kullanıcılar bilgisayarları başında çok fazla vakit geçirmiyorlar. Bu sebeple de sosyal ağları, mobil cihazları üzerinde kullanıyorlar. İçerik üreticisi olarak, mobil cihazlarda rahat okunabilen, rahat görünebilen ve yüklenebilen içerikler üretmeniz oldukça önemli olacak.

İçerik üretiminin yanı sıra, reklam hedeflemeleri yaparken, akıllı telefon modellerine, işletim sistemlerine ve telefon markalarına yönelik çalışmalar yapmanız ve mobile uyumlu reklamlarla hazırlamanız bir hayli önemli olacak.

Mobil reklamlardaki geri dönüşümlerinizi ölçümleyerek, bu alandan ne gibi geri dönüşümler aldığınızı görebilir ve mobil reklam stratejilerinizi yeniden ele alarak, daha iyi hedeflemeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan