Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?

18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?

Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya yönlendirecek.

Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için, markalara tarafından sıkça kullanılan sosyal mecralar üzerindeki bu değişiklikleri yakından takip etmek, 2017’de sosyal profilleriniz üzerinden alabileceğiniz geri dönüşüm oranlarını da artıracaktır.

Diğer alanlardaki trendler hakkında bilgi edinmek için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?

E-posta pazarlama çalışmaları 2017’de nasıl şekillenecek?

2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

Belli süre görünen içerikler

2017’de öne çıkacak olan trendlerden biri de süresi geçen yani kısa bir süre sonra otomatik olarak silinen içerikler olacak. Bu uygulama Snapchat ile popüler olmuştu ve sonrasında Instagram’a Hikayeler özelliğinin gelmesiyle beraber popülerliği daha da artmaya başladı.

Kullanıcılar, 24 saat içinde silinen bu içeriklere oldukça ilgi gösteriyorlar. Markalar da bu ilgiden dolayı, içeriklerini bu şekilde hazırlamaya başlıyorlar. 2017’de sosyal medya yönetiminde bu içeriklere yer vermeyi düşünmelisiniz. Ne tür içerikler paylaşabileceğiniz konusunda bilgi almak için “Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?” ve “E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?” isimli rehberlerimize bakabilirsiniz.

Canlı yayınlar

Popüler olan uygulamalardan biri de canlı yayınlar olmaya başladı. Facebook Live özelliği ile, birçok kişi ve kurum canlı yayınlara başladı. Tabii ki bu uygulamanın kolay bir şekilde kullanılabiliyor olması, canlı yayın maliyetlerini bir hayli düşürdü. Bunun yanı sıra Youtube üzerinden canlı yayın yapılabiliyor olması da hem kullanıcıların hem de firmaların işini bir hayli kolaylaştırdı.

Kullanıcılar 2017’de canlı yayınlara daha çok ilgi gösterecekler. Tabii ki dikkat etmeniz gereken bir durum daha var. Yayın anında çok fazla katılımcınız olmayabilir; bu nedenle de canlı yayınlarınızı daha sonrasında yayınlamak için kaydediyor olmanız gerekiyor. Canlı yayın sonrasında, etkileşimi artırmak için, bu yayınların tekrar kaydını kanallarınızdan paylaşabilirsiniz.

Video ve animasyonlu içerikler

2016’da video ve animasyonlu (GIF) içerikler bir hayli popülerleşmeye başladı. Bu akım, önümüzdeki yıl da devam edecek. Kullanıcıların ilgisini çekebilecek, onları eğlendirebilecek video ve animasyonlu içerikleri kullanmaya 2017’de de devam etmeniz gerekecek.

Sosyal mecralar üzerinden alışveriş dönemi

Facebook üzerinden markalar bir süredir ürün satışı yapabiliyorlar. 2017’de Instagram’ın da bu özelliğini açması bekleniyor. Yakın zaman önce, e-ticaret firmalarının, Instagram üzerinden satış yapabileceğine yönelik bir haber paylaşmıştık.

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Sosyal mecraların böyle bir yol izlemesinden dolayı, firmalar sosyal mecralar üzerinden satış yapmaya biraz daha odaklanacaklar. Kullanıcıları internet sitelerine çekmeden, doğrudan platform üzerinden alışverişe yönlendirmek, birçok konuda firmalara yarar sağlayacak.

Organik trafik düşüşte olacak

Özellikle 2016’da sosyal mecralar üzerindeki organik trafik ve erişim oranlarını ciddi ölçüde düşmeye başladı. Facebook üzerinde aktif olan firmalar, organik erişimlerinin kısıtlanmasından çok şikayetçi oldular. Ne yazık ki bu durum önümüzdeki yıl da devam edecek. Firmalar, sosyal platformlar üzerinden organik erişimlere ulaşmakta bir hayli zorlanacaklar.

Erişim ve trafik için sosyal medya reklamları kullanılacak

Sosyal platformlar, gelirlerini artırmak ve firmaların bu mecralara ayırdıkları bütçelerini artırmaları için organik trafik ve erişim oranlarını kısıtlıyor. Bu durumda da firmalar, sosyal mecralardan geri dönüşüm sağlayabilmek için sosyal medya reklamlarına yatırım yapmak zorunda kalacaklar.

Başka bir deyişle, sosyal ağlardan geri dönüşüm, etkileşim ve trafik alabilmeniz için, bu alan için belli bir reklam bütçesi ayırmanız gerekecek.

Mobil platformlar öncelikli olacak

Mobil cihaz kullanım oranlarının önemli ölçüde artmasından dolayı, kullanıcılar bilgisayarları başında çok fazla vakit geçirmiyorlar. Bu sebeple de sosyal ağları, mobil cihazları üzerinde kullanıyorlar. İçerik üreticisi olarak, mobil cihazlarda rahat okunabilen, rahat görünebilen ve yüklenebilen içerikler üretmeniz oldukça önemli olacak.

İçerik üretiminin yanı sıra, reklam hedeflemeleri yaparken, akıllı telefon modellerine, işletim sistemlerine ve telefon markalarına yönelik çalışmalar yapmanız ve mobile uyumlu reklamlarla hazırlamanız bir hayli önemli olacak.

Mobil reklamlardaki geri dönüşümlerinizi ölçümleyerek, bu alandan ne gibi geri dönüşümler aldığınızı görebilir ve mobil reklam stratejilerinizi yeniden ele alarak, daha iyi hedeflemeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin