fbpx

Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?

18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?

Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya yönlendirecek.

Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için, markalara tarafından sıkça kullanılan sosyal mecralar üzerindeki bu değişiklikleri yakından takip etmek, 2017’de sosyal profilleriniz üzerinden alabileceğiniz geri dönüşüm oranlarını da artıracaktır.

Diğer alanlardaki trendler hakkında bilgi edinmek için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?

E-posta pazarlama çalışmaları 2017’de nasıl şekillenecek?

2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

Belli süre görünen içerikler

2017’de öne çıkacak olan trendlerden biri de süresi geçen yani kısa bir süre sonra otomatik olarak silinen içerikler olacak. Bu uygulama Snapchat ile popüler olmuştu ve sonrasında Instagram’a Hikayeler özelliğinin gelmesiyle beraber popülerliği daha da artmaya başladı.

Kullanıcılar, 24 saat içinde silinen bu içeriklere oldukça ilgi gösteriyorlar. Markalar da bu ilgiden dolayı, içeriklerini bu şekilde hazırlamaya başlıyorlar. 2017’de sosyal medya yönetiminde bu içeriklere yer vermeyi düşünmelisiniz. Ne tür içerikler paylaşabileceğiniz konusunda bilgi almak için “Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?” ve “E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?” isimli rehberlerimize bakabilirsiniz.

Canlı yayınlar

Popüler olan uygulamalardan biri de canlı yayınlar olmaya başladı. Facebook Live özelliği ile, birçok kişi ve kurum canlı yayınlara başladı. Tabii ki bu uygulamanın kolay bir şekilde kullanılabiliyor olması, canlı yayın maliyetlerini bir hayli düşürdü. Bunun yanı sıra Youtube üzerinden canlı yayın yapılabiliyor olması da hem kullanıcıların hem de firmaların işini bir hayli kolaylaştırdı.

Kullanıcılar 2017’de canlı yayınlara daha çok ilgi gösterecekler. Tabii ki dikkat etmeniz gereken bir durum daha var. Yayın anında çok fazla katılımcınız olmayabilir; bu nedenle de canlı yayınlarınızı daha sonrasında yayınlamak için kaydediyor olmanız gerekiyor. Canlı yayın sonrasında, etkileşimi artırmak için, bu yayınların tekrar kaydını kanallarınızdan paylaşabilirsiniz.

Video ve animasyonlu içerikler

2016’da video ve animasyonlu (GIF) içerikler bir hayli popülerleşmeye başladı. Bu akım, önümüzdeki yıl da devam edecek. Kullanıcıların ilgisini çekebilecek, onları eğlendirebilecek video ve animasyonlu içerikleri kullanmaya 2017’de de devam etmeniz gerekecek.

Sosyal mecralar üzerinden alışveriş dönemi

Facebook üzerinden markalar bir süredir ürün satışı yapabiliyorlar. 2017’de Instagram’ın da bu özelliğini açması bekleniyor. Yakın zaman önce, e-ticaret firmalarının, Instagram üzerinden satış yapabileceğine yönelik bir haber paylaşmıştık.

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Sosyal mecraların böyle bir yol izlemesinden dolayı, firmalar sosyal mecralar üzerinden satış yapmaya biraz daha odaklanacaklar. Kullanıcıları internet sitelerine çekmeden, doğrudan platform üzerinden alışverişe yönlendirmek, birçok konuda firmalara yarar sağlayacak.

Organik trafik düşüşte olacak

Özellikle 2016’da sosyal mecralar üzerindeki organik trafik ve erişim oranlarını ciddi ölçüde düşmeye başladı. Facebook üzerinde aktif olan firmalar, organik erişimlerinin kısıtlanmasından çok şikayetçi oldular. Ne yazık ki bu durum önümüzdeki yıl da devam edecek. Firmalar, sosyal platformlar üzerinden organik erişimlere ulaşmakta bir hayli zorlanacaklar.

Erişim ve trafik için sosyal medya reklamları kullanılacak

Sosyal platformlar, gelirlerini artırmak ve firmaların bu mecralara ayırdıkları bütçelerini artırmaları için organik trafik ve erişim oranlarını kısıtlıyor. Bu durumda da firmalar, sosyal mecralardan geri dönüşüm sağlayabilmek için sosyal medya reklamlarına yatırım yapmak zorunda kalacaklar.

Başka bir deyişle, sosyal ağlardan geri dönüşüm, etkileşim ve trafik alabilmeniz için, bu alan için belli bir reklam bütçesi ayırmanız gerekecek.

Mobil platformlar öncelikli olacak

Mobil cihaz kullanım oranlarının önemli ölçüde artmasından dolayı, kullanıcılar bilgisayarları başında çok fazla vakit geçirmiyorlar. Bu sebeple de sosyal ağları, mobil cihazları üzerinde kullanıyorlar. İçerik üreticisi olarak, mobil cihazlarda rahat okunabilen, rahat görünebilen ve yüklenebilen içerikler üretmeniz oldukça önemli olacak.

İçerik üretiminin yanı sıra, reklam hedeflemeleri yaparken, akıllı telefon modellerine, işletim sistemlerine ve telefon markalarına yönelik çalışmalar yapmanız ve mobile uyumlu reklamlarla hazırlamanız bir hayli önemli olacak.

Mobil reklamlardaki geri dönüşümlerinizi ölçümleyerek, bu alandan ne gibi geri dönüşümler aldığınızı görebilir ve mobil reklam stratejilerinizi yeniden ele alarak, daha iyi hedeflemeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan