Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?

18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?

Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya yönlendirecek.

Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için, markalara tarafından sıkça kullanılan sosyal mecralar üzerindeki bu değişiklikleri yakından takip etmek, 2017’de sosyal profilleriniz üzerinden alabileceğiniz geri dönüşüm oranlarını da artıracaktır.

Diğer alanlardaki trendler hakkında bilgi edinmek için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?

E-posta pazarlama çalışmaları 2017’de nasıl şekillenecek?

2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

Belli süre görünen içerikler

2017’de öne çıkacak olan trendlerden biri de süresi geçen yani kısa bir süre sonra otomatik olarak silinen içerikler olacak. Bu uygulama Snapchat ile popüler olmuştu ve sonrasında Instagram’a Hikayeler özelliğinin gelmesiyle beraber popülerliği daha da artmaya başladı.

Kullanıcılar, 24 saat içinde silinen bu içeriklere oldukça ilgi gösteriyorlar. Markalar da bu ilgiden dolayı, içeriklerini bu şekilde hazırlamaya başlıyorlar. 2017’de sosyal medya yönetiminde bu içeriklere yer vermeyi düşünmelisiniz. Ne tür içerikler paylaşabileceğiniz konusunda bilgi almak için “Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?” ve “E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?” isimli rehberlerimize bakabilirsiniz.

Canlı yayınlar

Popüler olan uygulamalardan biri de canlı yayınlar olmaya başladı. Facebook Live özelliği ile, birçok kişi ve kurum canlı yayınlara başladı. Tabii ki bu uygulamanın kolay bir şekilde kullanılabiliyor olması, canlı yayın maliyetlerini bir hayli düşürdü. Bunun yanı sıra Youtube üzerinden canlı yayın yapılabiliyor olması da hem kullanıcıların hem de firmaların işini bir hayli kolaylaştırdı.

Kullanıcılar 2017’de canlı yayınlara daha çok ilgi gösterecekler. Tabii ki dikkat etmeniz gereken bir durum daha var. Yayın anında çok fazla katılımcınız olmayabilir; bu nedenle de canlı yayınlarınızı daha sonrasında yayınlamak için kaydediyor olmanız gerekiyor. Canlı yayın sonrasında, etkileşimi artırmak için, bu yayınların tekrar kaydını kanallarınızdan paylaşabilirsiniz.

Video ve animasyonlu içerikler

2016’da video ve animasyonlu (GIF) içerikler bir hayli popülerleşmeye başladı. Bu akım, önümüzdeki yıl da devam edecek. Kullanıcıların ilgisini çekebilecek, onları eğlendirebilecek video ve animasyonlu içerikleri kullanmaya 2017’de de devam etmeniz gerekecek.

Sosyal mecralar üzerinden alışveriş dönemi

Facebook üzerinden markalar bir süredir ürün satışı yapabiliyorlar. 2017’de Instagram’ın da bu özelliğini açması bekleniyor. Yakın zaman önce, e-ticaret firmalarının, Instagram üzerinden satış yapabileceğine yönelik bir haber paylaşmıştık.

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Sosyal mecraların böyle bir yol izlemesinden dolayı, firmalar sosyal mecralar üzerinden satış yapmaya biraz daha odaklanacaklar. Kullanıcıları internet sitelerine çekmeden, doğrudan platform üzerinden alışverişe yönlendirmek, birçok konuda firmalara yarar sağlayacak.

Organik trafik düşüşte olacak

Özellikle 2016’da sosyal mecralar üzerindeki organik trafik ve erişim oranlarını ciddi ölçüde düşmeye başladı. Facebook üzerinde aktif olan firmalar, organik erişimlerinin kısıtlanmasından çok şikayetçi oldular. Ne yazık ki bu durum önümüzdeki yıl da devam edecek. Firmalar, sosyal platformlar üzerinden organik erişimlere ulaşmakta bir hayli zorlanacaklar.

Erişim ve trafik için sosyal medya reklamları kullanılacak

Sosyal platformlar, gelirlerini artırmak ve firmaların bu mecralara ayırdıkları bütçelerini artırmaları için organik trafik ve erişim oranlarını kısıtlıyor. Bu durumda da firmalar, sosyal mecralardan geri dönüşüm sağlayabilmek için sosyal medya reklamlarına yatırım yapmak zorunda kalacaklar.

Başka bir deyişle, sosyal ağlardan geri dönüşüm, etkileşim ve trafik alabilmeniz için, bu alan için belli bir reklam bütçesi ayırmanız gerekecek.

Mobil platformlar öncelikli olacak

Mobil cihaz kullanım oranlarının önemli ölçüde artmasından dolayı, kullanıcılar bilgisayarları başında çok fazla vakit geçirmiyorlar. Bu sebeple de sosyal ağları, mobil cihazları üzerinde kullanıyorlar. İçerik üreticisi olarak, mobil cihazlarda rahat okunabilen, rahat görünebilen ve yüklenebilen içerikler üretmeniz oldukça önemli olacak.

İçerik üretiminin yanı sıra, reklam hedeflemeleri yaparken, akıllı telefon modellerine, işletim sistemlerine ve telefon markalarına yönelik çalışmalar yapmanız ve mobile uyumlu reklamlarla hazırlamanız bir hayli önemli olacak.

Mobil reklamlardaki geri dönüşümlerinizi ölçümleyerek, bu alandan ne gibi geri dönüşümler aldığınızı görebilir ve mobil reklam stratejilerinizi yeniden ele alarak, daha iyi hedeflemeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın