fbpx

Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam olarak anlayabilmek ve stratejinizi belirlemek için instagram terimleri / facebook terimleri başta olmak üzere sosyal medya terimleri hakkında bilginiz olması gerekir.

Sosyal medya terimleri

Birçok farklı sosyal platform olsa da birçoğunda kullanılan terimler aynı ya da benzer olduğu için temel terimleri öğrenmeniz, diğer sosyal ağların da mantığını ve terimlerini anlamanıza yardımcı olur. Burada da farklı platformlardaki sosyal medya terimlerini ele alacağız.

Facebook & Instagram

Facebook ve Instagram’da yer alan sosyal medya terimleri benzer ve aynı olduğu için tek bir başlık altında yer alacağız.

Beğeni: Sayfanızda yaptığınız paylaşımların kaç kişi tarafından beğenildiğini gösterir.

Paylaşma: Gönderilerinizin kaç kişi tarafından paylaşıldığını gösterir.

Yorum: Paylaşımlarınıza kaç kişinin yorum yaptığını gösterir.

Kaydedilenler: Instagram’daki paylaşımlarınızın kaç kişi tarafından kaydedildiğini gösterir. Bu istatistiği sadece reklam verdiğiniz paylaşımlarda görebilirsiniz.

Erişim: Paylaşımlarınızın organik ya da reklam çalışmaları ile kaç kişiye ulaştığını belirtir.

Sayfa erişimi: Sayfanızın belli bir periyot içerisinde kaç farklı tekil kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini gösterir.

Görüntülenme: Sayfanızın ya da paylaşımınızın toplam olarak kaç tekil kişi tarafından görüntülendiğini belirtir.

Toplam website yönlendirmeleri: Paylaşımınız ya da reklamınızdan web sitenize yapılan toplam yönlendirme trafiğini gösterir.

Tıklama: Reklamlarınızdaki toplam tıklanma sayısını belirtir.

Harcanan tutar: Reklamlarınızda harcanızın bütçeyi gösterir. Reklamın bitiş tarihinde toplam harcanan bütçe gösterilirken, reklam devam ederken, geçen süreç içerisinde ne kadarlık bir bütçe harcandığını da görebilirsiniz.

Tıklama başına maliyet (CPC): Reklamla modellerinde bütçenin nasıl harcanacağını seçmenizi sağlayan bir ayardır ve reklamlarınızda tıklama başına bütçenizin harcanacağını gösterir. Bu durumda gösterim başına değil, kullanıcılar reklamlarınıza tıkladığında bir ücret ödersiniz.

“sosyal

Twitter

Toplam durum güncellemesi: Belli bir periyot içerisinde yapılan toplam toplam durum güncellemesini gösterir.

Takipçiler: Sizin hesabınızı takip eden toplam kullanıcı sayısını gösterir.

Takip edilenler: Hesabınızın takip ettiği diğer Twitter hesaplarının sayısını gösterir.

Retweet: Bir tweetin, başka kullanıcılar tarafından paylaşılmasıdır ve toplam paylaşım sayısını gösterir.

Mention (Bahsetmek): Twitter üzerinde bir kullanıcıdan bahsetmek veya onu tweet’e eklemek demektir. Bir kullanıcının ya da tüm takipçilerinizin belli bir hesapla olan etkileşiminizi görmenizi de sağşar.

Toplam website yönlendirmeleri: Tweetlerinizde yer alan linklerden web sitenize yapılan toplam yönlendirme trafiğini gösterir.

Youtube

Beğeni: Videolarınızın kaç kişi tarafından beğenildiğini gösterir.

Beğenmeme: Videolarınızı beğenmeyen kişilerin sayısını gösterir.

İzlenme: Videolarınızın kaç kez izlendiğini gösterir.

Paylaşım: Videolarınızın kaç kez farklı platformlar üzerinde paylaşıldığını gösterir.

Ortalama görüntülenme sayısı: Videonuzun ortalama olarak kaç dakika/saniye oynatıldığını gösterir.

Aboneler: Youtube kanalınıza abone olan tekil kullanıcı sayısını gösterir.

Oynatma listesi: Youtube üzerinde birden fazla videoyu listelediğiniz alanlardır. Burada farklı konseptler ilgili videolarınızı bir araya toplayabilirsiniz.

Trafik kaynağı: Hangi kanallar üzerinden videolarınıza trafik geldiğini gösterir.

Tekil görüntüleyen kişi sayısı: Videonuzu tekil olarak görüntüleyenlerin sayısını gösterir.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda özellikle bilmeniz gereken temel sosyal medya terimleri bu şekilde. Sosyal medya pazarlama hakkında daha fazla bilgi almak ve kendinizi geliştirmek isterseniz Sosyal medya pazarlama rehberleri kategorimizde yer alan yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

Eğer kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız da İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve kendi online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan