Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

31 Aralık 2018
Sinan Oypan

Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam olarak anlayabilmek ve stratejinizi belirlemek için instagram terimleri / facebook terimleri başta olmak üzere sosyal medya terimleri hakkında bilginiz olması gerekir.

Sosyal medya terimleri

Birçok farklı sosyal platform olsa da birçoğunda kullanılan terimler aynı ya da benzer olduğu için temel terimleri öğrenmeniz, diğer sosyal ağların da mantığını ve terimlerini anlamanıza yardımcı olur. Burada da farklı platformlardaki sosyal medya terimlerini ele alacağız.

Facebook & Instagram

Facebook ve Instagram’da yer alan sosyal medya terimleri benzer ve aynı olduğu için tek bir başlık altında yer alacağız.

Beğeni: Sayfanızda yaptığınız paylaşımların kaç kişi tarafından beğenildiğini gösterir.

Paylaşma: Gönderilerinizin kaç kişi tarafından paylaşıldığını gösterir.

Yorum: Paylaşımlarınıza kaç kişinin yorum yaptığını gösterir.

Kaydedilenler: Instagram’daki paylaşımlarınızın kaç kişi tarafından kaydedildiğini gösterir. Bu istatistiği sadece reklam verdiğiniz paylaşımlarda görebilirsiniz.

Erişim: Paylaşımlarınızın organik ya da reklam çalışmaları ile kaç kişiye ulaştığını belirtir.

Sayfa erişimi: Sayfanızın belli bir periyot içerisinde kaç farklı tekil kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini gösterir.

Görüntülenme: Sayfanızın ya da paylaşımınızın toplam olarak kaç tekil kişi tarafından görüntülendiğini belirtir.

Toplam website yönlendirmeleri: Paylaşımınız ya da reklamınızdan web sitenize yapılan toplam yönlendirme trafiğini gösterir.

Tıklama: Reklamlarınızdaki toplam tıklanma sayısını belirtir.

Harcanan tutar: Reklamlarınızda harcanızın bütçeyi gösterir. Reklamın bitiş tarihinde toplam harcanan bütçe gösterilirken, reklam devam ederken, geçen süreç içerisinde ne kadarlık bir bütçe harcandığını da görebilirsiniz.

Tıklama başına maliyet (CPC): Reklamla modellerinde bütçenin nasıl harcanacağını seçmenizi sağlayan bir ayardır ve reklamlarınızda tıklama başına bütçenizin harcanacağını gösterir. Bu durumda gösterim başına değil, kullanıcılar reklamlarınıza tıkladığında bir ücret ödersiniz.

“sosyal

Twitter

Toplam durum güncellemesi: Belli bir periyot içerisinde yapılan toplam toplam durum güncellemesini gösterir.

Takipçiler: Sizin hesabınızı takip eden toplam kullanıcı sayısını gösterir.

Takip edilenler: Hesabınızın takip ettiği diğer Twitter hesaplarının sayısını gösterir.

Retweet: Bir tweetin, başka kullanıcılar tarafından paylaşılmasıdır ve toplam paylaşım sayısını gösterir.

Mention (Bahsetmek): Twitter üzerinde bir kullanıcıdan bahsetmek veya onu tweet’e eklemek demektir. Bir kullanıcının ya da tüm takipçilerinizin belli bir hesapla olan etkileşiminizi görmenizi de sağşar.

Toplam website yönlendirmeleri: Tweetlerinizde yer alan linklerden web sitenize yapılan toplam yönlendirme trafiğini gösterir.

Youtube

Beğeni: Videolarınızın kaç kişi tarafından beğenildiğini gösterir.

Beğenmeme: Videolarınızı beğenmeyen kişilerin sayısını gösterir.

İzlenme: Videolarınızın kaç kez izlendiğini gösterir.

Paylaşım: Videolarınızın kaç kez farklı platformlar üzerinde paylaşıldığını gösterir.

Ortalama görüntülenme sayısı: Videonuzun ortalama olarak kaç dakika/saniye oynatıldığını gösterir.

Aboneler: Youtube kanalınıza abone olan tekil kullanıcı sayısını gösterir.

Oynatma listesi: Youtube üzerinde birden fazla videoyu listelediğiniz alanlardır. Burada farklı konseptler ilgili videolarınızı bir araya toplayabilirsiniz.

Trafik kaynağı: Hangi kanallar üzerinden videolarınıza trafik geldiğini gösterir.

Tekil görüntüleyen kişi sayısı: Videonuzu tekil olarak görüntüleyenlerin sayısını gösterir.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda özellikle bilmeniz gereken temel sosyal medya terimleri bu şekilde. Sosyal medya pazarlama hakkında daha fazla bilgi almak ve kendinizi geliştirmek isterseniz Sosyal medya pazarlama rehberleri kategorimizde yer alan yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

Eğer kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız da İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve kendi online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan