Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam olarak anlayabilmek ve stratejinizi belirlemek için instagram terimleri / facebook terimleri başta olmak üzere sosyal medya terimleri hakkında bilginiz olması gerekir.

Sosyal medya terimleri

Birçok farklı sosyal platform olsa da birçoğunda kullanılan terimler aynı ya da benzer olduğu için temel terimleri öğrenmeniz, diğer sosyal ağların da mantığını ve terimlerini anlamanıza yardımcı olur. Burada da farklı platformlardaki sosyal medya terimlerini ele alacağız.

Facebook & Instagram

Facebook ve Instagram’da yer alan sosyal medya terimleri benzer ve aynı olduğu için tek bir başlık altında yer alacağız.

Beğeni: Sayfanızda yaptığınız paylaşımların kaç kişi tarafından beğenildiğini gösterir.

Paylaşma: Gönderilerinizin kaç kişi tarafından paylaşıldığını gösterir.

Yorum: Paylaşımlarınıza kaç kişinin yorum yaptığını gösterir.

Kaydedilenler: Instagram’daki paylaşımlarınızın kaç kişi tarafından kaydedildiğini gösterir. Bu istatistiği sadece reklam verdiğiniz paylaşımlarda görebilirsiniz.

Erişim: Paylaşımlarınızın organik ya da reklam çalışmaları ile kaç kişiye ulaştığını belirtir.

Sayfa erişimi: Sayfanızın belli bir periyot içerisinde kaç farklı tekil kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini gösterir.

Görüntülenme: Sayfanızın ya da paylaşımınızın toplam olarak kaç tekil kişi tarafından görüntülendiğini belirtir.

Toplam website yönlendirmeleri: Paylaşımınız ya da reklamınızdan web sitenize yapılan toplam yönlendirme trafiğini gösterir.

Tıklama: Reklamlarınızdaki toplam tıklanma sayısını belirtir.

Harcanan tutar: Reklamlarınızda harcanızın bütçeyi gösterir. Reklamın bitiş tarihinde toplam harcanan bütçe gösterilirken, reklam devam ederken, geçen süreç içerisinde ne kadarlık bir bütçe harcandığını da görebilirsiniz.

Tıklama başına maliyet (CPC): Reklamla modellerinde bütçenin nasıl harcanacağını seçmenizi sağlayan bir ayardır ve reklamlarınızda tıklama başına bütçenizin harcanacağını gösterir. Bu durumda gösterim başına değil, kullanıcılar reklamlarınıza tıkladığında bir ücret ödersiniz.

“sosyal

Twitter

Toplam durum güncellemesi: Belli bir periyot içerisinde yapılan toplam toplam durum güncellemesini gösterir.

Takipçiler: Sizin hesabınızı takip eden toplam kullanıcı sayısını gösterir.

Takip edilenler: Hesabınızın takip ettiği diğer Twitter hesaplarının sayısını gösterir.

Retweet: Bir tweetin, başka kullanıcılar tarafından paylaşılmasıdır ve toplam paylaşım sayısını gösterir.

Mention (Bahsetmek): Twitter üzerinde bir kullanıcıdan bahsetmek veya onu tweet’e eklemek demektir. Bir kullanıcının ya da tüm takipçilerinizin belli bir hesapla olan etkileşiminizi görmenizi de sağşar.

Toplam website yönlendirmeleri: Tweetlerinizde yer alan linklerden web sitenize yapılan toplam yönlendirme trafiğini gösterir.

Youtube

Beğeni: Videolarınızın kaç kişi tarafından beğenildiğini gösterir.

Beğenmeme: Videolarınızı beğenmeyen kişilerin sayısını gösterir.

İzlenme: Videolarınızın kaç kez izlendiğini gösterir.

Paylaşım: Videolarınızın kaç kez farklı platformlar üzerinde paylaşıldığını gösterir.

Ortalama görüntülenme sayısı: Videonuzun ortalama olarak kaç dakika/saniye oynatıldığını gösterir.

Aboneler: Youtube kanalınıza abone olan tekil kullanıcı sayısını gösterir.

Oynatma listesi: Youtube üzerinde birden fazla videoyu listelediğiniz alanlardır. Burada farklı konseptler ilgili videolarınızı bir araya toplayabilirsiniz.

Trafik kaynağı: Hangi kanallar üzerinden videolarınıza trafik geldiğini gösterir.

Tekil görüntüleyen kişi sayısı: Videonuzu tekil olarak görüntüleyenlerin sayısını gösterir.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda özellikle bilmeniz gereken temel sosyal medya terimleri bu şekilde. Sosyal medya pazarlama hakkında daha fazla bilgi almak ve kendinizi geliştirmek isterseniz Sosyal medya pazarlama rehberleri kategorimizde yer alan yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

Eğer kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız da İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve kendi online mağazanızı hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
E-ticarete atıldığınızda, geleneksel ticaret hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Ticarette temel mantık aynı olsa da e-ticaret, geleneksel ticaretin dijitalize ve daha gelişmiş hâlidir. Ortak nokta ise elbette pazarlamadır. Hem...
24 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin