Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya takibi yaparken, bazı konular üzerinde özellikle durmanız sosyal ağlarda markanızla ilgili konuları öğrenmenizi sağlar.

Sosyal medya takibi yaparken hangi çalışmaların üzerinde durmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

Neden sosyal medya takibi yapmak istediğinizi belirleyin

Tüm alanlarda olduğu gibi bu konu üzerinde de çalışırken de bir amacınızın olması ve bu amacınızı net bir şekilde belirlemeniz önemlidir. Bir amacın olmaması bu çalışmaların nasıl ilerleyeceğini belirleyememenize neden olur. Takip etmek istediğiniz konu başlıklarını ve hashtag’leri belirlemeli, müşteri geri bildirimleri ve soruları gibi takip edilmesi gereken konuları belirleyerek amaçlarınızı net bir şekilde belirlemelisiniz.

Sosyal medya takibi araçlarınızı seçin

Sosyal ağlarda kelime ve kelime grubu takibi yaparken bazı araçlara ihtiyacınız olacaktır. Bu araçlar, sosyal ağlarda ve internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşımları takip etmenizi kolaylaştırır. Bu çalışmalarda kullanabileceğiniz bazı araçlar ise şöyle;

Sosyal medya takibi yaparken üzerinde durmanız gereken konular

Müşteri soruları ve endişeleri

Sosyal medya takibi yaparken, müşterilerin sorularını, ürünlerle ilgili geri bildirimlerini, ürünleri beğenip beğenmediklerini ve markanız ya da ürünle ilgili olan endişelerini takip etmelisiniz. Müşterilerinizeden alacağınız bu geri bildirimler hem ürünlerinizi hem de hizmetlerinizi geliştirmek için bir fırsattır. Bu sebeple de takip araçlarında bu konular özelinde alarmlar kurarak, geri bildirimleri takip etmeniz gerekir.

Rakip firmalar

Bu çalışmaları yapmanın güzelliklerinden biri de rakip firmaları takip edebilmektir. Rakip firmaların, sosyal ağlarda ve internet üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını, müşteriyle nasıl iletişim kurduklarını, sosyal medya ve Adwords çalışmalarını, içerik ve video paylaşımlarıyla ilgili detayları görerek, kendi pazarlama ve reklam stratejilerinizi geliştirebilir ve onların önüne geçecek adımları atabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Marka ve ürünleriniz

Sosyal ağlar üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşım ve yorumların da takip edilmesi önemlidir. Marka bilinilirliği ve imajınızın sosyal ağlar üzerinde nasıl olduğunu görmek ve tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini anlayabilmek için bu takipleri yapmanız önemlidir.

Marka isminiz ve markanızın nasıl anıldığı ile ilgili alarmlar kurarak, takip edeceğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bunlar haricinde, ürün ve ürün kategorilerinizle de ilgili olacak kelime gruplarınızı belirlemelisiniz. Böylelikle bu ürünlerle ilgili yapılan paylaşımları da takip etme fırsatınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?

Sektör ve pazar

Sektörünüz ve içinde bulunduğunuz pazarla ilgili bilgiler alabilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek için de sosyal medya takibi yapabilirsiniz. Sektörünüz ve pazarınızla ilgili önemli olan ve kullanıcıların sık kullandıkları kelime gruplarını belirleyerek, alarmlarınızı kurabilirsiniz. Bu kelime grupları sayesinde sektörünüzü yakından takip edebilir ve gelişmelerden haberdar olarak, işiniz için gerekli atılımları yapabilirsiniz.

Şirket yöneticileri

Bu süreçte şirket yöneticilerinizle ilgili yapılan paylaşımları da takip etmeyi düşünebilirsiniz. Özellikle, sosyal ağlarda aktif olan ve tüketicileri bilgilendirecek içerik paylaşımları yaparak, internet kullanıcıları üzerinde etkisi olan yöneticileriniz bulunuyorsa, sosyal ağlarda onlarla ilgili yapılan paylaşımları da takip edebilirsiniz. Bu şirket imajı için etkili olduğu gibi yöneticileriniz adına da önemlidir. Yöneticileriniz, şirketinizin dışardaki imajını etkilediği için kullanıcıların onlarla ilgili neler düşündükleri de önemlidir. Yöneticilerin isimleri özelinde alarmla kurmak, onlar hakkında yapılan paylaşımları da görmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan