Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

5 Haziran 2019
Sinan Oypan

Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya takibi yaparken, bazı konular üzerinde özellikle durmanız sosyal ağlarda markanızla ilgili konuları öğrenmenizi sağlar.

Sosyal medya takibi yaparken hangi çalışmaların üzerinde durmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

Neden sosyal medya takibi yapmak istediğinizi belirleyin

Tüm alanlarda olduğu gibi bu konu üzerinde de çalışırken de bir amacınızın olması ve bu amacınızı net bir şekilde belirlemeniz önemlidir. Bir amacın olmaması bu çalışmaların nasıl ilerleyeceğini belirleyememenize neden olur. Takip etmek istediğiniz konu başlıklarını ve hashtag’leri belirlemeli, müşteri geri bildirimleri ve soruları gibi takip edilmesi gereken konuları belirleyerek amaçlarınızı net bir şekilde belirlemelisiniz.

Sosyal medya takibi araçlarınızı seçin

Sosyal ağlarda kelime ve kelime grubu takibi yaparken bazı araçlara ihtiyacınız olacaktır. Bu araçlar, sosyal ağlarda ve internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşımları takip etmenizi kolaylaştırır. Bu çalışmalarda kullanabileceğiniz bazı araçlar ise şöyle;

Sosyal medya takibi yaparken üzerinde durmanız gereken konular

Müşteri soruları ve endişeleri

Sosyal medya takibi yaparken, müşterilerin sorularını, ürünlerle ilgili geri bildirimlerini, ürünleri beğenip beğenmediklerini ve markanız ya da ürünle ilgili olan endişelerini takip etmelisiniz. Müşterilerinizeden alacağınız bu geri bildirimler hem ürünlerinizi hem de hizmetlerinizi geliştirmek için bir fırsattır. Bu sebeple de takip araçlarında bu konular özelinde alarmlar kurarak, geri bildirimleri takip etmeniz gerekir.

Rakip firmalar

Bu çalışmaları yapmanın güzelliklerinden biri de rakip firmaları takip edebilmektir. Rakip firmaların, sosyal ağlarda ve internet üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını, müşteriyle nasıl iletişim kurduklarını, sosyal medya ve Adwords çalışmalarını, içerik ve video paylaşımlarıyla ilgili detayları görerek, kendi pazarlama ve reklam stratejilerinizi geliştirebilir ve onların önüne geçecek adımları atabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Marka ve ürünleriniz

Sosyal ağlar üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşım ve yorumların da takip edilmesi önemlidir. Marka bilinilirliği ve imajınızın sosyal ağlar üzerinde nasıl olduğunu görmek ve tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini anlayabilmek için bu takipleri yapmanız önemlidir.

Marka isminiz ve markanızın nasıl anıldığı ile ilgili alarmlar kurarak, takip edeceğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bunlar haricinde, ürün ve ürün kategorilerinizle de ilgili olacak kelime gruplarınızı belirlemelisiniz. Böylelikle bu ürünlerle ilgili yapılan paylaşımları da takip etme fırsatınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?

Sektör ve pazar

Sektörünüz ve içinde bulunduğunuz pazarla ilgili bilgiler alabilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek için de sosyal medya takibi yapabilirsiniz. Sektörünüz ve pazarınızla ilgili önemli olan ve kullanıcıların sık kullandıkları kelime gruplarını belirleyerek, alarmlarınızı kurabilirsiniz. Bu kelime grupları sayesinde sektörünüzü yakından takip edebilir ve gelişmelerden haberdar olarak, işiniz için gerekli atılımları yapabilirsiniz.

Şirket yöneticileri

Bu süreçte şirket yöneticilerinizle ilgili yapılan paylaşımları da takip etmeyi düşünebilirsiniz. Özellikle, sosyal ağlarda aktif olan ve tüketicileri bilgilendirecek içerik paylaşımları yaparak, internet kullanıcıları üzerinde etkisi olan yöneticileriniz bulunuyorsa, sosyal ağlarda onlarla ilgili yapılan paylaşımları da takip edebilirsiniz. Bu şirket imajı için etkili olduğu gibi yöneticileriniz adına da önemlidir. Yöneticileriniz, şirketinizin dışardaki imajını etkilediği için kullanıcıların onlarla ilgili neler düşündükleri de önemlidir. Yöneticilerin isimleri özelinde alarmla kurmak, onlar hakkında yapılan paylaşımları da görmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan