Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya takibi yaparken, bazı konular üzerinde özellikle durmanız sosyal ağlarda markanızla ilgili konuları öğrenmenizi sağlar.

Sosyal medya takibi yaparken hangi çalışmaların üzerinde durmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

Neden sosyal medya takibi yapmak istediğinizi belirleyin

Tüm alanlarda olduğu gibi bu konu üzerinde de çalışırken de bir amacınızın olması ve bu amacınızı net bir şekilde belirlemeniz önemlidir. Bir amacın olmaması bu çalışmaların nasıl ilerleyeceğini belirleyememenize neden olur. Takip etmek istediğiniz konu başlıklarını ve hashtag’leri belirlemeli, müşteri geri bildirimleri ve soruları gibi takip edilmesi gereken konuları belirleyerek amaçlarınızı net bir şekilde belirlemelisiniz.

Sosyal medya takibi araçlarınızı seçin

Sosyal ağlarda kelime ve kelime grubu takibi yaparken bazı araçlara ihtiyacınız olacaktır. Bu araçlar, sosyal ağlarda ve internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşımları takip etmenizi kolaylaştırır. Bu çalışmalarda kullanabileceğiniz bazı araçlar ise şöyle;

Sosyal medya takibi yaparken üzerinde durmanız gereken konular

Müşteri soruları ve endişeleri

Sosyal medya takibi yaparken, müşterilerin sorularını, ürünlerle ilgili geri bildirimlerini, ürünleri beğenip beğenmediklerini ve markanız ya da ürünle ilgili olan endişelerini takip etmelisiniz. Müşterilerinizeden alacağınız bu geri bildirimler hem ürünlerinizi hem de hizmetlerinizi geliştirmek için bir fırsattır. Bu sebeple de takip araçlarında bu konular özelinde alarmlar kurarak, geri bildirimleri takip etmeniz gerekir.

Rakip firmalar

Bu çalışmaları yapmanın güzelliklerinden biri de rakip firmaları takip edebilmektir. Rakip firmaların, sosyal ağlarda ve internet üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını, müşteriyle nasıl iletişim kurduklarını, sosyal medya ve Adwords çalışmalarını, içerik ve video paylaşımlarıyla ilgili detayları görerek, kendi pazarlama ve reklam stratejilerinizi geliştirebilir ve onların önüne geçecek adımları atabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Marka ve ürünleriniz

Sosyal ağlar üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşım ve yorumların da takip edilmesi önemlidir. Marka bilinilirliği ve imajınızın sosyal ağlar üzerinde nasıl olduğunu görmek ve tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini anlayabilmek için bu takipleri yapmanız önemlidir.

Marka isminiz ve markanızın nasıl anıldığı ile ilgili alarmlar kurarak, takip edeceğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bunlar haricinde, ürün ve ürün kategorilerinizle de ilgili olacak kelime gruplarınızı belirlemelisiniz. Böylelikle bu ürünlerle ilgili yapılan paylaşımları da takip etme fırsatınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?

Sektör ve pazar

Sektörünüz ve içinde bulunduğunuz pazarla ilgili bilgiler alabilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek için de sosyal medya takibi yapabilirsiniz. Sektörünüz ve pazarınızla ilgili önemli olan ve kullanıcıların sık kullandıkları kelime gruplarını belirleyerek, alarmlarınızı kurabilirsiniz. Bu kelime grupları sayesinde sektörünüzü yakından takip edebilir ve gelişmelerden haberdar olarak, işiniz için gerekli atılımları yapabilirsiniz.

Şirket yöneticileri

Bu süreçte şirket yöneticilerinizle ilgili yapılan paylaşımları da takip etmeyi düşünebilirsiniz. Özellikle, sosyal ağlarda aktif olan ve tüketicileri bilgilendirecek içerik paylaşımları yaparak, internet kullanıcıları üzerinde etkisi olan yöneticileriniz bulunuyorsa, sosyal ağlarda onlarla ilgili yapılan paylaşımları da takip edebilirsiniz. Bu şirket imajı için etkili olduğu gibi yöneticileriniz adına da önemlidir. Yöneticileriniz, şirketinizin dışardaki imajını etkilediği için kullanıcıların onlarla ilgili neler düşündükleri de önemlidir. Yöneticilerin isimleri özelinde alarmla kurmak, onlar hakkında yapılan paylaşımları da görmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin