Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

5 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya takibi yaparken, bazı konular üzerinde özellikle durmanız sosyal ağlarda markanızla ilgili konuları öğrenmenizi sağlar.

Sosyal medya takibi yaparken hangi çalışmaların üzerinde durmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

Neden sosyal medya takibi yapmak istediğinizi belirleyin

Tüm alanlarda olduğu gibi bu konu üzerinde de çalışırken de bir amacınızın olması ve bu amacınızı net bir şekilde belirlemeniz önemlidir. Bir amacın olmaması bu çalışmaların nasıl ilerleyeceğini belirleyememenize neden olur. Takip etmek istediğiniz konu başlıklarını ve hashtag’leri belirlemeli, müşteri geri bildirimleri ve soruları gibi takip edilmesi gereken konuları belirleyerek amaçlarınızı net bir şekilde belirlemelisiniz.

Sosyal medya takibi araçlarınızı seçin

Sosyal ağlarda kelime ve kelime grubu takibi yaparken bazı araçlara ihtiyacınız olacaktır. Bu araçlar, sosyal ağlarda ve internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşımları takip etmenizi kolaylaştırır. Bu çalışmalarda kullanabileceğiniz bazı araçlar ise şöyle;

Sosyal medya takibi yaparken üzerinde durmanız gereken konular

Müşteri soruları ve endişeleri

Sosyal medya takibi yaparken, müşterilerin sorularını, ürünlerle ilgili geri bildirimlerini, ürünleri beğenip beğenmediklerini ve markanız ya da ürünle ilgili olan endişelerini takip etmelisiniz. Müşterilerinizeden alacağınız bu geri bildirimler hem ürünlerinizi hem de hizmetlerinizi geliştirmek için bir fırsattır. Bu sebeple de takip araçlarında bu konular özelinde alarmlar kurarak, geri bildirimleri takip etmeniz gerekir.

Rakip firmalar

Bu çalışmaları yapmanın güzelliklerinden biri de rakip firmaları takip edebilmektir. Rakip firmaların, sosyal ağlarda ve internet üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını, müşteriyle nasıl iletişim kurduklarını, sosyal medya ve Adwords çalışmalarını, içerik ve video paylaşımlarıyla ilgili detayları görerek, kendi pazarlama ve reklam stratejilerinizi geliştirebilir ve onların önüne geçecek adımları atabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Marka ve ürünleriniz

Sosyal ağlar üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşım ve yorumların da takip edilmesi önemlidir. Marka bilinilirliği ve imajınızın sosyal ağlar üzerinde nasıl olduğunu görmek ve tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini anlayabilmek için bu takipleri yapmanız önemlidir.

Marka isminiz ve markanızın nasıl anıldığı ile ilgili alarmlar kurarak, takip edeceğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bunlar haricinde, ürün ve ürün kategorilerinizle de ilgili olacak kelime gruplarınızı belirlemelisiniz. Böylelikle bu ürünlerle ilgili yapılan paylaşımları da takip etme fırsatınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?

Sektör ve pazar

Sektörünüz ve içinde bulunduğunuz pazarla ilgili bilgiler alabilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek için de sosyal medya takibi yapabilirsiniz. Sektörünüz ve pazarınızla ilgili önemli olan ve kullanıcıların sık kullandıkları kelime gruplarını belirleyerek, alarmlarınızı kurabilirsiniz. Bu kelime grupları sayesinde sektörünüzü yakından takip edebilir ve gelişmelerden haberdar olarak, işiniz için gerekli atılımları yapabilirsiniz.

Şirket yöneticileri

Bu süreçte şirket yöneticilerinizle ilgili yapılan paylaşımları da takip etmeyi düşünebilirsiniz. Özellikle, sosyal ağlarda aktif olan ve tüketicileri bilgilendirecek içerik paylaşımları yaparak, internet kullanıcıları üzerinde etkisi olan yöneticileriniz bulunuyorsa, sosyal ağlarda onlarla ilgili yapılan paylaşımları da takip edebilirsiniz. Bu şirket imajı için etkili olduğu gibi yöneticileriniz adına da önemlidir. Yöneticileriniz, şirketinizin dışardaki imajını etkilediği için kullanıcıların onlarla ilgili neler düşündükleri de önemlidir. Yöneticilerin isimleri özelinde alarmla kurmak, onlar hakkında yapılan paylaşımları da görmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Savaş Çetinkaya
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya
İhracat İle E-İhracat Arasındaki Farklar Nelerdir?
İhracat İle E-İhracat Arasındaki Farklar Nelerdir?
Yurt dışına ürün satışı yapmak detaylı bir operasyon süreci gerektirir. Gümrük prosedürleri, resmi beyanlar, kargo ve lojistik işlemleri bu sürecin önemli aşamalarıdır. Söz konusu aşamalarda yapılması gerekenler satışın...
25 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Ferad Osman Sali
İngiltere'de Şirket Kurmak ve Dikkat Edilmesi Gerekenler ( 2023 )
İngiltere'de Şirket Kurmak ve Dikkat Edilmesi Gerekenler ( 2023 )
İngiltere’de şirket kurmak için ne yapmak gerekir? Eğer yurtdışında şirket açmayı planlıyorsanız bu süreci başından sonuna kadar iyi bir şekilde yönetmeniz gerekir. Her ülkede şirket kurma süreçleri değişiklik...
29 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali