fbpx

Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya takibi yaparken, bazı konular üzerinde özellikle durmanız sosyal ağlarda markanızla ilgili konuları öğrenmenizi sağlar.

Sosyal medya takibi yaparken hangi çalışmaların üzerinde durmanız gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

Neden sosyal medya takibi yapmak istediğinizi belirleyin

Tüm alanlarda olduğu gibi bu konu üzerinde de çalışırken de bir amacınızın olması ve bu amacınızı net bir şekilde belirlemeniz önemlidir. Bir amacın olmaması bu çalışmaların nasıl ilerleyeceğini belirleyememenize neden olur. Takip etmek istediğiniz konu başlıklarını ve hashtag’leri belirlemeli, müşteri geri bildirimleri ve soruları gibi takip edilmesi gereken konuları belirleyerek amaçlarınızı net bir şekilde belirlemelisiniz.

Sosyal medya takibi araçlarınızı seçin

Sosyal ağlarda kelime ve kelime grubu takibi yaparken bazı araçlara ihtiyacınız olacaktır. Bu araçlar, sosyal ağlarda ve internet üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşımları takip etmenizi kolaylaştırır. Bu çalışmalarda kullanabileceğiniz bazı araçlar ise şöyle;

Sosyal medya takibi yaparken üzerinde durmanız gereken konular

Müşteri soruları ve endişeleri

Sosyal medya takibi yaparken, müşterilerin sorularını, ürünlerle ilgili geri bildirimlerini, ürünleri beğenip beğenmediklerini ve markanız ya da ürünle ilgili olan endişelerini takip etmelisiniz. Müşterilerinizeden alacağınız bu geri bildirimler hem ürünlerinizi hem de hizmetlerinizi geliştirmek için bir fırsattır. Bu sebeple de takip araçlarında bu konular özelinde alarmlar kurarak, geri bildirimleri takip etmeniz gerekir.

Rakip firmalar

Bu çalışmaları yapmanın güzelliklerinden biri de rakip firmaları takip edebilmektir. Rakip firmaların, sosyal ağlarda ve internet üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını, müşteriyle nasıl iletişim kurduklarını, sosyal medya ve Adwords çalışmalarını, içerik ve video paylaşımlarıyla ilgili detayları görerek, kendi pazarlama ve reklam stratejilerinizi geliştirebilir ve onların önüne geçecek adımları atabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Marka ve ürünleriniz

Sosyal ağlar üzerinde markanız ve ürünlerinizle ilgili yapılan paylaşım ve yorumların da takip edilmesi önemlidir. Marka bilinilirliği ve imajınızın sosyal ağlar üzerinde nasıl olduğunu görmek ve tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini anlayabilmek için bu takipleri yapmanız önemlidir.

Marka isminiz ve markanızın nasıl anıldığı ile ilgili alarmlar kurarak, takip edeceğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bunlar haricinde, ürün ve ürün kategorilerinizle de ilgili olacak kelime gruplarınızı belirlemelisiniz. Böylelikle bu ürünlerle ilgili yapılan paylaşımları da takip etme fırsatınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?

Sektör ve pazar

Sektörünüz ve içinde bulunduğunuz pazarla ilgili bilgiler alabilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek için de sosyal medya takibi yapabilirsiniz. Sektörünüz ve pazarınızla ilgili önemli olan ve kullanıcıların sık kullandıkları kelime gruplarını belirleyerek, alarmlarınızı kurabilirsiniz. Bu kelime grupları sayesinde sektörünüzü yakından takip edebilir ve gelişmelerden haberdar olarak, işiniz için gerekli atılımları yapabilirsiniz.

Şirket yöneticileri

Bu süreçte şirket yöneticilerinizle ilgili yapılan paylaşımları da takip etmeyi düşünebilirsiniz. Özellikle, sosyal ağlarda aktif olan ve tüketicileri bilgilendirecek içerik paylaşımları yaparak, internet kullanıcıları üzerinde etkisi olan yöneticileriniz bulunuyorsa, sosyal ağlarda onlarla ilgili yapılan paylaşımları da takip edebilirsiniz. Bu şirket imajı için etkili olduğu gibi yöneticileriniz adına da önemlidir. Yöneticileriniz, şirketinizin dışardaki imajını etkilediği için kullanıcıların onlarla ilgili neler düşündükleri de önemlidir. Yöneticilerin isimleri özelinde alarmla kurmak, onlar hakkında yapılan paylaşımları da görmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan