Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

26 Haziran 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi oluşturmak, geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olacağı gibi marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı da sağlar.

Sosyal medya stratejisi üzerinde çalışırken, belli aralıklarla bu çalışmaları güncellemeniz ve önceki çalışmalarınızın analizlerini yaparak, stratejinizi daha iyi bir hale de getirebilirsiniz. Önceki verilerin analizi, hangi çalışmaların size getiri sağladığını görmenizi sağlar. Genel olarak ele aldığımızda da sosyal medya stratejinizi nasıl daha iyi hale getirebileceğinizle ilgili ipuçlarını da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için sosyal medya strateji ipuçları

Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sizin için doğru olan platformları belirleyin

Stratejinizin etkili bir şekilde çalışabilmesi için hangi sosyal ağların sizin için doğru mecralar olduğunu belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenizin yer almadığı ya da içerik olarak içini dolduramayacağınız sosyal ağlar, size pek bir geri dönüş sağlamayacaktır. Bu sebeple de sizin için en ideal olan ve size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan platformları seçmeniz önemlidir.

Hedef kitlenizi ve ürettiğiniz içerik formatlarına göre bu platformlar arasında seçim yaparak, sosyal medya stratejinizden daha fazla verim ve geri dönüşüm alabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Doğru paylaşım zamanlarını bulun

Sosyal ağlarda etkileşimler, paylaşımların erişimlerini daha fazla artırmaktadır. Bu sebeple de en yüksek etkileşimleri alabileceğiniz zaman aralıklarında paylaşım yapmanız, toplam erişim oranlarınızı da artıracaktır. Hedef kitlenizin hangi zaman dilimleri arasında aktif olduğunu belirleyerek ve ölçümleyerek, sosyal ağlarda bu zaman dilimleri içerisinde paylaşımlar yapmaya özen gösterin. Aşağıdaki rehberimizden, en doğru paylaşım zamanını nasıl bulabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Mikro influencerlar ile çalışın

Influencer pazarlama, son dönemler de popüler olduğu gibi sosyal medya stratejisi geliştirmek için de önemli çalışmalar arasında yer alır. Influencer hesaplar, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için önemli oldukları için, stratejilerinize bu çalışmaları da katmayı düşünebilirsiniz.

Influencer hesaplarla çalışırken, mikro hesaplara yönelmeniz, yaptığınız çalışmalardan daha fazla verim almanıza yardımcı olacaktır. Çünkü büyük hesaplarla çalışmak hem ekstra maliyetli hem de doğrudan sizin hedef kitlenin dışında kalabilir. Mikro hesaplar daha niş bir kitleye ulaşsa da ulaşmak istediğiniz hedef kitleye sahip olabilirler. Bu da alacağınız geri dönüşümleri artırmanızda önemli bir rol oynar. Mikro hesaplarla çalışmanın size neler katabileceğini aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Reklam hedeflemelerinizi doğru yapın

Reklam hedeflemeleri de sosyal medya stratejisi geliştirirken önemli konulardan biridir. Reklamlarınızın erişimini ve geri dönüşümünü artırmak için markanız ve ürünlerinizle ilgili olacak hedef kitleleri seçmeniz gerekir. Hedef kitlenizi doğru seçmediğinizde reklamlarınızdan belli bir erişim alsanız bile geri dönüşümleriniz ve satın almaya yönlendirmeleriniz düşük olacaktır. Bu nedenle de sosyal medya reklamlarınızda hedef kitle seçimine özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Sahte takipçilerden kaçının ve silin

Sahte takipçiler, hesabınızı şişkin gösterecektir; ancak analiz ve ölçümlemelerle yaptığınız çalışmaların performansını ölçmeye kalktığınızda performansınızın düşük görünmesine neden olacaktır. Sahte takipçiler, takipçi sayısını yüksek göstermek için etkili olsa da konu etkileşime ve geri dönüşüme geldiğinde size hiçbir şey katmazlar. Bu sebeple de etkileşim oranlarınızı yüksek tutmak ve erişimlerinizi de artırmak için sahte takipçi alımlarından kaçmanız ve hesabınızdaki sahte takipçileri de silmeniz gerekir. Organik olarak takipçi edinmek, markanızın daha fazla değer kazanmasını sağlarken, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın da daha etkili olmasını sağlar.

ilgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

İçerik planınızı oluşturun

Sosyal medya stratejisi geliştirirken, içerik planınız da geri dönüşümlerinde önemli rol oynar. Farklı içerik türlerinin yanı sıra içerik fikirleri üretmek ve bunları planlayarak paylaşımlar yapmanız, hem son dakika içerik üretme sıkıntısını ortadan kaldırır hem de sürekliliği sağlayarak, düzenli olarak paylaşım yapmanızı sağlar. İçerik planı oluşturmak için de bazı adımları atmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan