Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

26 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi oluşturmak, geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olacağı gibi marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı da sağlar.

Sosyal medya stratejisi üzerinde çalışırken, belli aralıklarla bu çalışmaları güncellemeniz ve önceki çalışmalarınızın analizlerini yaparak, stratejinizi daha iyi bir hale de getirebilirsiniz. Önceki verilerin analizi, hangi çalışmaların size getiri sağladığını görmenizi sağlar. Genel olarak ele aldığımızda da sosyal medya stratejinizi nasıl daha iyi hale getirebileceğinizle ilgili ipuçlarını da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için sosyal medya strateji ipuçları

Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sizin için doğru olan platformları belirleyin

Stratejinizin etkili bir şekilde çalışabilmesi için hangi sosyal ağların sizin için doğru mecralar olduğunu belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenizin yer almadığı ya da içerik olarak içini dolduramayacağınız sosyal ağlar, size pek bir geri dönüş sağlamayacaktır. Bu sebeple de sizin için en ideal olan ve size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan platformları seçmeniz önemlidir.

Hedef kitlenizi ve ürettiğiniz içerik formatlarına göre bu platformlar arasında seçim yaparak, sosyal medya stratejinizden daha fazla verim ve geri dönüşüm alabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Doğru paylaşım zamanlarını bulun

Sosyal ağlarda etkileşimler, paylaşımların erişimlerini daha fazla artırmaktadır. Bu sebeple de en yüksek etkileşimleri alabileceğiniz zaman aralıklarında paylaşım yapmanız, toplam erişim oranlarınızı da artıracaktır. Hedef kitlenizin hangi zaman dilimleri arasında aktif olduğunu belirleyerek ve ölçümleyerek, sosyal ağlarda bu zaman dilimleri içerisinde paylaşımlar yapmaya özen gösterin. Aşağıdaki rehberimizden, en doğru paylaşım zamanını nasıl bulabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Mikro influencerlar ile çalışın

Influencer pazarlama, son dönemler de popüler olduğu gibi sosyal medya stratejisi geliştirmek için de önemli çalışmalar arasında yer alır. Influencer hesaplar, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için önemli oldukları için, stratejilerinize bu çalışmaları da katmayı düşünebilirsiniz.

Influencer hesaplarla çalışırken, mikro hesaplara yönelmeniz, yaptığınız çalışmalardan daha fazla verim almanıza yardımcı olacaktır. Çünkü büyük hesaplarla çalışmak hem ekstra maliyetli hem de doğrudan sizin hedef kitlenin dışında kalabilir. Mikro hesaplar daha niş bir kitleye ulaşsa da ulaşmak istediğiniz hedef kitleye sahip olabilirler. Bu da alacağınız geri dönüşümleri artırmanızda önemli bir rol oynar. Mikro hesaplarla çalışmanın size neler katabileceğini aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Reklam hedeflemelerinizi doğru yapın

Reklam hedeflemeleri de sosyal medya stratejisi geliştirirken önemli konulardan biridir. Reklamlarınızın erişimini ve geri dönüşümünü artırmak için markanız ve ürünlerinizle ilgili olacak hedef kitleleri seçmeniz gerekir. Hedef kitlenizi doğru seçmediğinizde reklamlarınızdan belli bir erişim alsanız bile geri dönüşümleriniz ve satın almaya yönlendirmeleriniz düşük olacaktır. Bu nedenle de sosyal medya reklamlarınızda hedef kitle seçimine özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Sahte takipçilerden kaçının ve silin

Sahte takipçiler, hesabınızı şişkin gösterecektir; ancak analiz ve ölçümlemelerle yaptığınız çalışmaların performansını ölçmeye kalktığınızda performansınızın düşük görünmesine neden olacaktır. Sahte takipçiler, takipçi sayısını yüksek göstermek için etkili olsa da konu etkileşime ve geri dönüşüme geldiğinde size hiçbir şey katmazlar. Bu sebeple de etkileşim oranlarınızı yüksek tutmak ve erişimlerinizi de artırmak için sahte takipçi alımlarından kaçmanız ve hesabınızdaki sahte takipçileri de silmeniz gerekir. Organik olarak takipçi edinmek, markanızın daha fazla değer kazanmasını sağlarken, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın da daha etkili olmasını sağlar.

ilgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

İçerik planınızı oluşturun

Sosyal medya stratejisi geliştirirken, içerik planınız da geri dönüşümlerinde önemli rol oynar. Farklı içerik türlerinin yanı sıra içerik fikirleri üretmek ve bunları planlayarak paylaşımlar yapmanız, hem son dakika içerik üretme sıkıntısını ortadan kaldırır hem de sürekliliği sağlayarak, düzenli olarak paylaşım yapmanızı sağlar. İçerik planı oluşturmak için de bazı adımları atmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Ferad Osman Sali
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Ferad Osman Sali
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-ticarete başlarken ne satacağınıza önceden karar verirsiniz. Karar aşamasına gelene kadar birtakım araştırma ve analizleri yapmış olursunuz. E-ihracat yapmak için de benzer bir durum geçerlidir. E-ticarette sektör gereklilikleri ve...
2 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
Ürün Yorumları ile Satışlarınızı Nasıl Arttırırsınız?
Ürün Yorumları ile Satışlarınızı Nasıl Arttırırsınız?
Müşterilerin kararlarını etkileyen faktörler arasında ürün yorumları önemli bir rol oynamaktadır. İyi yönetildiğinde, ürün yorumları müşteri güvenini ve satışları önemli ölçüde artırabilir. Müşterilerin ürün satın...
18 Eylül 2023
Ferad Osman Sali
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali