fbpx

Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

26 Haziran 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi oluşturmak, geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olacağı gibi marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı da sağlar.

Sosyal medya stratejisi üzerinde çalışırken, belli aralıklarla bu çalışmaları güncellemeniz ve önceki çalışmalarınızın analizlerini yaparak, stratejinizi daha iyi bir hale de getirebilirsiniz. Önceki verilerin analizi, hangi çalışmaların size getiri sağladığını görmenizi sağlar. Genel olarak ele aldığımızda da sosyal medya stratejinizi nasıl daha iyi hale getirebileceğinizle ilgili ipuçlarını da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için sosyal medya strateji ipuçları

Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sizin için doğru olan platformları belirleyin

Stratejinizin etkili bir şekilde çalışabilmesi için hangi sosyal ağların sizin için doğru mecralar olduğunu belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenizin yer almadığı ya da içerik olarak içini dolduramayacağınız sosyal ağlar, size pek bir geri dönüş sağlamayacaktır. Bu sebeple de sizin için en ideal olan ve size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan platformları seçmeniz önemlidir.

Hedef kitlenizi ve ürettiğiniz içerik formatlarına göre bu platformlar arasında seçim yaparak, sosyal medya stratejinizden daha fazla verim ve geri dönüşüm alabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Doğru paylaşım zamanlarını bulun

Sosyal ağlarda etkileşimler, paylaşımların erişimlerini daha fazla artırmaktadır. Bu sebeple de en yüksek etkileşimleri alabileceğiniz zaman aralıklarında paylaşım yapmanız, toplam erişim oranlarınızı da artıracaktır. Hedef kitlenizin hangi zaman dilimleri arasında aktif olduğunu belirleyerek ve ölçümleyerek, sosyal ağlarda bu zaman dilimleri içerisinde paylaşımlar yapmaya özen gösterin. Aşağıdaki rehberimizden, en doğru paylaşım zamanını nasıl bulabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Mikro influencerlar ile çalışın

Influencer pazarlama, son dönemler de popüler olduğu gibi sosyal medya stratejisi geliştirmek için de önemli çalışmalar arasında yer alır. Influencer hesaplar, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için önemli oldukları için, stratejilerinize bu çalışmaları da katmayı düşünebilirsiniz.

Influencer hesaplarla çalışırken, mikro hesaplara yönelmeniz, yaptığınız çalışmalardan daha fazla verim almanıza yardımcı olacaktır. Çünkü büyük hesaplarla çalışmak hem ekstra maliyetli hem de doğrudan sizin hedef kitlenin dışında kalabilir. Mikro hesaplar daha niş bir kitleye ulaşsa da ulaşmak istediğiniz hedef kitleye sahip olabilirler. Bu da alacağınız geri dönüşümleri artırmanızda önemli bir rol oynar. Mikro hesaplarla çalışmanın size neler katabileceğini aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Reklam hedeflemelerinizi doğru yapın

Reklam hedeflemeleri de sosyal medya stratejisi geliştirirken önemli konulardan biridir. Reklamlarınızın erişimini ve geri dönüşümünü artırmak için markanız ve ürünlerinizle ilgili olacak hedef kitleleri seçmeniz gerekir. Hedef kitlenizi doğru seçmediğinizde reklamlarınızdan belli bir erişim alsanız bile geri dönüşümleriniz ve satın almaya yönlendirmeleriniz düşük olacaktır. Bu nedenle de sosyal medya reklamlarınızda hedef kitle seçimine özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Sahte takipçilerden kaçının ve silin

Sahte takipçiler, hesabınızı şişkin gösterecektir; ancak analiz ve ölçümlemelerle yaptığınız çalışmaların performansını ölçmeye kalktığınızda performansınızın düşük görünmesine neden olacaktır. Sahte takipçiler, takipçi sayısını yüksek göstermek için etkili olsa da konu etkileşime ve geri dönüşüme geldiğinde size hiçbir şey katmazlar. Bu sebeple de etkileşim oranlarınızı yüksek tutmak ve erişimlerinizi de artırmak için sahte takipçi alımlarından kaçmanız ve hesabınızdaki sahte takipçileri de silmeniz gerekir. Organik olarak takipçi edinmek, markanızın daha fazla değer kazanmasını sağlarken, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın da daha etkili olmasını sağlar.

ilgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

İçerik planınızı oluşturun

Sosyal medya stratejisi geliştirirken, içerik planınız da geri dönüşümlerinde önemli rol oynar. Farklı içerik türlerinin yanı sıra içerik fikirleri üretmek ve bunları planlayarak paylaşımlar yapmanız, hem son dakika içerik üretme sıkıntısını ortadan kaldırır hem de sürekliliği sağlayarak, düzenli olarak paylaşım yapmanızı sağlar. İçerik planı oluşturmak için de bazı adımları atmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan