Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

26 Haziran 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi oluşturmak, geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olacağı gibi marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı da sağlar.

Sosyal medya stratejisi üzerinde çalışırken, belli aralıklarla bu çalışmaları güncellemeniz ve önceki çalışmalarınızın analizlerini yaparak, stratejinizi daha iyi bir hale de getirebilirsiniz. Önceki verilerin analizi, hangi çalışmaların size getiri sağladığını görmenizi sağlar. Genel olarak ele aldığımızda da sosyal medya stratejinizi nasıl daha iyi hale getirebileceğinizle ilgili ipuçlarını da bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için sosyal medya strateji ipuçları

Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Sizin için doğru olan platformları belirleyin

Stratejinizin etkili bir şekilde çalışabilmesi için hangi sosyal ağların sizin için doğru mecralar olduğunu belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenizin yer almadığı ya da içerik olarak içini dolduramayacağınız sosyal ağlar, size pek bir geri dönüş sağlamayacaktır. Bu sebeple de sizin için en ideal olan ve size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan platformları seçmeniz önemlidir.

Hedef kitlenizi ve ürettiğiniz içerik formatlarına göre bu platformlar arasında seçim yaparak, sosyal medya stratejinizden daha fazla verim ve geri dönüşüm alabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Doğru paylaşım zamanlarını bulun

Sosyal ağlarda etkileşimler, paylaşımların erişimlerini daha fazla artırmaktadır. Bu sebeple de en yüksek etkileşimleri alabileceğiniz zaman aralıklarında paylaşım yapmanız, toplam erişim oranlarınızı da artıracaktır. Hedef kitlenizin hangi zaman dilimleri arasında aktif olduğunu belirleyerek ve ölçümleyerek, sosyal ağlarda bu zaman dilimleri içerisinde paylaşımlar yapmaya özen gösterin. Aşağıdaki rehberimizden, en doğru paylaşım zamanını nasıl bulabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Mikro influencerlar ile çalışın

Influencer pazarlama, son dönemler de popüler olduğu gibi sosyal medya stratejisi geliştirmek için de önemli çalışmalar arasında yer alır. Influencer hesaplar, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için önemli oldukları için, stratejilerinize bu çalışmaları da katmayı düşünebilirsiniz.

Influencer hesaplarla çalışırken, mikro hesaplara yönelmeniz, yaptığınız çalışmalardan daha fazla verim almanıza yardımcı olacaktır. Çünkü büyük hesaplarla çalışmak hem ekstra maliyetli hem de doğrudan sizin hedef kitlenin dışında kalabilir. Mikro hesaplar daha niş bir kitleye ulaşsa da ulaşmak istediğiniz hedef kitleye sahip olabilirler. Bu da alacağınız geri dönüşümleri artırmanızda önemli bir rol oynar. Mikro hesaplarla çalışmanın size neler katabileceğini aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Reklam hedeflemelerinizi doğru yapın

Reklam hedeflemeleri de sosyal medya stratejisi geliştirirken önemli konulardan biridir. Reklamlarınızın erişimini ve geri dönüşümünü artırmak için markanız ve ürünlerinizle ilgili olacak hedef kitleleri seçmeniz gerekir. Hedef kitlenizi doğru seçmediğinizde reklamlarınızdan belli bir erişim alsanız bile geri dönüşümleriniz ve satın almaya yönlendirmeleriniz düşük olacaktır. Bu nedenle de sosyal medya reklamlarınızda hedef kitle seçimine özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Sahte takipçilerden kaçının ve silin

Sahte takipçiler, hesabınızı şişkin gösterecektir; ancak analiz ve ölçümlemelerle yaptığınız çalışmaların performansını ölçmeye kalktığınızda performansınızın düşük görünmesine neden olacaktır. Sahte takipçiler, takipçi sayısını yüksek göstermek için etkili olsa da konu etkileşime ve geri dönüşüme geldiğinde size hiçbir şey katmazlar. Bu sebeple de etkileşim oranlarınızı yüksek tutmak ve erişimlerinizi de artırmak için sahte takipçi alımlarından kaçmanız ve hesabınızdaki sahte takipçileri de silmeniz gerekir. Organik olarak takipçi edinmek, markanızın daha fazla değer kazanmasını sağlarken, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın da daha etkili olmasını sağlar.

ilgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

İçerik planınızı oluşturun

Sosyal medya stratejisi geliştirirken, içerik planınız da geri dönüşümlerinde önemli rol oynar. Farklı içerik türlerinin yanı sıra içerik fikirleri üretmek ve bunları planlayarak paylaşımlar yapmanız, hem son dakika içerik üretme sıkıntısını ortadan kaldırır hem de sürekliliği sağlayarak, düzenli olarak paylaşım yapmanızı sağlar. İçerik planı oluşturmak için de bazı adımları atmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan