Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde içeriklerinizi hazırlayabilir ve yaptığınız çalışmalardan daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsinizi. Sosyal medya stratejisi rehber serimizin ikinci bölümünde dünkü yazımızda kaldığımız yerden devam ederek, stratejinizi nasıl oluşturmanız gerektiği konusunda bilgileri paylaşamaya devam edeceğiz. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.
Sosyal medya stratejisi
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
İş atamalarını yapın
Küçük ve orta ölçekli firmalar genellikle sosyal medya çalışmalarını kendileri yapmaktadırlar ve bu sebeple de şirket içinde müsait olan kişiler bu işi yapmaktadır. Ancak bu pek de doğru bir yaklaşım olmamaktadır. Sosyal medya pazarlamayı bir iş olarak görmek ve bu iş için sorumlu en az bir kişi belirlemek gerekir.
Elinizdeki iş gücüne göre, sosyal medya çalışmalarından sorumlu olacak kişileri belirlemeli ve bu işlerin takibini bu kişilere bırakmalısınız. Böylelikle sosyal hesaplarınızın yönetimini daha profesyonel ve kontrollü bir şekilde yapabilirsiniz.
İçerik türlerinizi belirleyin
Sosyal mecralarda farklı içerik türleri paylaşılabiliyor. Bu sebeple de elinizdeki iş gücüne göre ne tür içerikler paylaşabileceğinizi kararlaştırmanız gerekiyor. İçerik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız, blog içeriklerinizi sosyal mecralarda paylaşabilir, fotoğraf ve video içerikleri oluşturarak sosyal mecralarda etkileşim odaklı işler yapabilirsiniz.
Buradaki önemli nokta elinizdeki iş gücüne göre, ne tür içerikler hazırlayabileceğinize karar vermek olacaktır. Sosyal medya içerik türleri hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
İçerik takvimi oluşturun
İçerik türlerinize karar verdikten sonra yapmanız gerkenlerden biri de bir içerik takvimi oluşturmak olacaktır. Planlı bir şekilde içeriklerinizi paylaşmak ve öncesinde bu içerikleri hazırlamak için belli bir zaman yaratmak için bu takvimlerden yararlanabilirsiniz.
”Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimli rehberimizde bu konuya detaylı bir şekilde değiniyoruz. Bu içeriği okuyarak, içerik takvimi konusunda daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
Pazarlama bütçenizi belirleyin
Sosyal medya stratejinizde belirlemeniz gerekenlerden biri de pazarlama ve reklam çalışmalarınız için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızdır. Sosyal medya için bir bütçe ayırdıktan sonra, her bir sosyal mecra için ne kadarlık bir harcama yapacağınızı da belirlemeniz gerekir.
Pazarlama bütçenizi dönemsel kampanyalar ve ürün tanıtım kampanyaları gibi farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle her bir reklam kampanyası için ne kadarlık bir bütçeye ihtiyaç duyacağını bilir ve elinizdeki pazarlama bütçesini daha doğru bir şekilde yönetebilirsiniz.
Sosyal medya stratejilerinize önem vermek ve belli aralıklarla hedeflerinizi ve içerik türlerinizi güncellemeniz; bütçelerinizi gözden geçirmeniz uzun vadede size yarar sağlayacaktır.
Bütçe yönetimi yapmak ve bu bütçeyi doğru şekilde dağıtmak, sosyal medya reklamlarını daha etkili kullanmanıza yardımcı olur ve reklam başına elde ettiğiniz yatırım getirisini de daha iyi bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar