Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde içeriklerinizi hazırlayabilir ve yaptığınız çalışmalardan daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsinizi. Sosyal medya stratejisi rehber serimizin ikinci bölümünde dünkü yazımızda kaldığımız yerden devam ederek, stratejinizi nasıl oluşturmanız gerektiği konusunda bilgileri paylaşamaya devam edeceğiz. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Sosyal medya stratejisi

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

İş atamalarını yapın

Küçük ve orta ölçekli firmalar genellikle sosyal medya çalışmalarını kendileri yapmaktadırlar ve bu sebeple de şirket içinde müsait olan kişiler bu işi yapmaktadır. Ancak bu pek de doğru bir yaklaşım olmamaktadır. Sosyal medya pazarlamayı bir iş olarak görmek ve bu iş için sorumlu en az bir kişi belirlemek gerekir.

Elinizdeki iş gücüne göre, sosyal medya çalışmalarından sorumlu olacak kişileri belirlemeli ve bu işlerin takibini bu kişilere bırakmalısınız. Böylelikle sosyal hesaplarınızın yönetimini daha profesyonel ve kontrollü bir şekilde yapabilirsiniz.

İçerik türlerinizi belirleyin

Sosyal mecralarda farklı içerik türleri paylaşılabiliyor. Bu sebeple de elinizdeki iş gücüne göre ne tür içerikler paylaşabileceğinizi kararlaştırmanız gerekiyor. İçerik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız, blog içeriklerinizi sosyal mecralarda paylaşabilir, fotoğraf ve video içerikleri oluşturarak sosyal mecralarda etkileşim odaklı işler yapabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta elinizdeki iş gücüne göre, ne tür içerikler hazırlayabileceğinize karar vermek olacaktır. Sosyal medya içerik türleri hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

“Sosyal

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İçerik takvimi oluşturun

İçerik türlerinize karar verdikten sonra yapmanız gerkenlerden biri de bir içerik takvimi oluşturmak olacaktır. Planlı bir şekilde içeriklerinizi paylaşmak ve öncesinde bu içerikleri hazırlamak için belli bir zaman yaratmak için bu takvimlerden yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizde bu konuya detaylı bir şekilde değiniyoruz. Bu içeriği okuyarak, içerik takvimi konusunda daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Pazarlama bütçenizi belirleyin

Sosyal medya stratejinizde belirlemeniz gerekenlerden biri de pazarlama ve reklam çalışmalarınız için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızdır. Sosyal medya için bir bütçe ayırdıktan sonra, her bir sosyal mecra için ne kadarlık bir harcama yapacağınızı da belirlemeniz gerekir.

Pazarlama bütçenizi dönemsel kampanyalar ve ürün tanıtım kampanyaları gibi farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle her bir reklam kampanyası için ne kadarlık bir bütçeye ihtiyaç duyacağını bilir ve elinizdeki pazarlama bütçesini daha doğru bir şekilde yönetebilirsiniz.

Sosyal medya stratejilerinize önem vermek ve belli aralıklarla hedeflerinizi ve içerik türlerinizi güncellemeniz; bütçelerinizi gözden geçirmeniz uzun vadede size yarar sağlayacaktır.

Bütçe yönetimi yapmak ve bu bütçeyi doğru şekilde dağıtmak, sosyal medya reklamlarını daha etkili kullanmanıza yardımcı olur ve reklam başına elde ettiğiniz yatırım getirisini de daha iyi bir şekilde kontrol edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Markethinkers
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın