Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

27 Haziran 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde içeriklerinizi hazırlayabilir ve yaptığınız çalışmalardan daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsinizi. Sosyal medya stratejisi rehber serimizin ikinci bölümünde dünkü yazımızda kaldığımız yerden devam ederek, stratejinizi nasıl oluşturmanız gerektiği konusunda bilgileri paylaşamaya devam edeceğiz. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Sosyal medya stratejisi

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

İş atamalarını yapın

Küçük ve orta ölçekli firmalar genellikle sosyal medya çalışmalarını kendileri yapmaktadırlar ve bu sebeple de şirket içinde müsait olan kişiler bu işi yapmaktadır. Ancak bu pek de doğru bir yaklaşım olmamaktadır. Sosyal medya pazarlamayı bir iş olarak görmek ve bu iş için sorumlu en az bir kişi belirlemek gerekir.

Elinizdeki iş gücüne göre, sosyal medya çalışmalarından sorumlu olacak kişileri belirlemeli ve bu işlerin takibini bu kişilere bırakmalısınız. Böylelikle sosyal hesaplarınızın yönetimini daha profesyonel ve kontrollü bir şekilde yapabilirsiniz.

İçerik türlerinizi belirleyin

Sosyal mecralarda farklı içerik türleri paylaşılabiliyor. Bu sebeple de elinizdeki iş gücüne göre ne tür içerikler paylaşabileceğinizi kararlaştırmanız gerekiyor. İçerik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız, blog içeriklerinizi sosyal mecralarda paylaşabilir, fotoğraf ve video içerikleri oluşturarak sosyal mecralarda etkileşim odaklı işler yapabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta elinizdeki iş gücüne göre, ne tür içerikler hazırlayabileceğinize karar vermek olacaktır. Sosyal medya içerik türleri hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

“Sosyal

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İçerik takvimi oluşturun

İçerik türlerinize karar verdikten sonra yapmanız gerkenlerden biri de bir içerik takvimi oluşturmak olacaktır. Planlı bir şekilde içeriklerinizi paylaşmak ve öncesinde bu içerikleri hazırlamak için belli bir zaman yaratmak için bu takvimlerden yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizde bu konuya detaylı bir şekilde değiniyoruz. Bu içeriği okuyarak, içerik takvimi konusunda daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Pazarlama bütçenizi belirleyin

Sosyal medya stratejinizde belirlemeniz gerekenlerden biri de pazarlama ve reklam çalışmalarınız için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızdır. Sosyal medya için bir bütçe ayırdıktan sonra, her bir sosyal mecra için ne kadarlık bir harcama yapacağınızı da belirlemeniz gerekir.

Pazarlama bütçenizi dönemsel kampanyalar ve ürün tanıtım kampanyaları gibi farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle her bir reklam kampanyası için ne kadarlık bir bütçeye ihtiyaç duyacağını bilir ve elinizdeki pazarlama bütçesini daha doğru bir şekilde yönetebilirsiniz.

Sosyal medya stratejilerinize önem vermek ve belli aralıklarla hedeflerinizi ve içerik türlerinizi güncellemeniz; bütçelerinizi gözden geçirmeniz uzun vadede size yarar sağlayacaktır.

Bütçe yönetimi yapmak ve bu bütçeyi doğru şekilde dağıtmak, sosyal medya reklamlarını daha etkili kullanmanıza yardımcı olur ve reklam başına elde ettiğiniz yatırım getirisini de daha iyi bir şekilde kontrol edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers