Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

27 Haziran 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde içeriklerinizi hazırlayabilir ve yaptığınız çalışmalardan daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsinizi. Sosyal medya stratejisi rehber serimizin ikinci bölümünde dünkü yazımızda kaldığımız yerden devam ederek, stratejinizi nasıl oluşturmanız gerektiği konusunda bilgileri paylaşamaya devam edeceğiz. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Sosyal medya stratejisi

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

İş atamalarını yapın

Küçük ve orta ölçekli firmalar genellikle sosyal medya çalışmalarını kendileri yapmaktadırlar ve bu sebeple de şirket içinde müsait olan kişiler bu işi yapmaktadır. Ancak bu pek de doğru bir yaklaşım olmamaktadır. Sosyal medya pazarlamayı bir iş olarak görmek ve bu iş için sorumlu en az bir kişi belirlemek gerekir.

Elinizdeki iş gücüne göre, sosyal medya çalışmalarından sorumlu olacak kişileri belirlemeli ve bu işlerin takibini bu kişilere bırakmalısınız. Böylelikle sosyal hesaplarınızın yönetimini daha profesyonel ve kontrollü bir şekilde yapabilirsiniz.

İçerik türlerinizi belirleyin

Sosyal mecralarda farklı içerik türleri paylaşılabiliyor. Bu sebeple de elinizdeki iş gücüne göre ne tür içerikler paylaşabileceğinizi kararlaştırmanız gerekiyor. İçerik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız, blog içeriklerinizi sosyal mecralarda paylaşabilir, fotoğraf ve video içerikleri oluşturarak sosyal mecralarda etkileşim odaklı işler yapabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta elinizdeki iş gücüne göre, ne tür içerikler hazırlayabileceğinize karar vermek olacaktır. Sosyal medya içerik türleri hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

“Sosyal

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İçerik takvimi oluşturun

İçerik türlerinize karar verdikten sonra yapmanız gerkenlerden biri de bir içerik takvimi oluşturmak olacaktır. Planlı bir şekilde içeriklerinizi paylaşmak ve öncesinde bu içerikleri hazırlamak için belli bir zaman yaratmak için bu takvimlerden yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizde bu konuya detaylı bir şekilde değiniyoruz. Bu içeriği okuyarak, içerik takvimi konusunda daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Pazarlama bütçenizi belirleyin

Sosyal medya stratejinizde belirlemeniz gerekenlerden biri de pazarlama ve reklam çalışmalarınız için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızdır. Sosyal medya için bir bütçe ayırdıktan sonra, her bir sosyal mecra için ne kadarlık bir harcama yapacağınızı da belirlemeniz gerekir.

Pazarlama bütçenizi dönemsel kampanyalar ve ürün tanıtım kampanyaları gibi farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle her bir reklam kampanyası için ne kadarlık bir bütçeye ihtiyaç duyacağını bilir ve elinizdeki pazarlama bütçesini daha doğru bir şekilde yönetebilirsiniz.

Sosyal medya stratejilerinize önem vermek ve belli aralıklarla hedeflerinizi ve içerik türlerinizi güncellemeniz; bütçelerinizi gözden geçirmeniz uzun vadede size yarar sağlayacaktır.

Bütçe yönetimi yapmak ve bu bütçeyi doğru şekilde dağıtmak, sosyal medya reklamlarını daha etkili kullanmanıza yardımcı olur ve reklam başına elde ettiğiniz yatırım getirisini de daha iyi bir şekilde kontrol edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan