Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

27 Haziran 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde içeriklerinizi hazırlayabilir ve yaptığınız çalışmalardan daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsinizi. Sosyal medya stratejisi rehber serimizin ikinci bölümünde dünkü yazımızda kaldığımız yerden devam ederek, stratejinizi nasıl oluşturmanız gerektiği konusunda bilgileri paylaşamaya devam edeceğiz. Yazının ilk bölümünü aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Sosyal medya stratejisi

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

İş atamalarını yapın

Küçük ve orta ölçekli firmalar genellikle sosyal medya çalışmalarını kendileri yapmaktadırlar ve bu sebeple de şirket içinde müsait olan kişiler bu işi yapmaktadır. Ancak bu pek de doğru bir yaklaşım olmamaktadır. Sosyal medya pazarlamayı bir iş olarak görmek ve bu iş için sorumlu en az bir kişi belirlemek gerekir.

Elinizdeki iş gücüne göre, sosyal medya çalışmalarından sorumlu olacak kişileri belirlemeli ve bu işlerin takibini bu kişilere bırakmalısınız. Böylelikle sosyal hesaplarınızın yönetimini daha profesyonel ve kontrollü bir şekilde yapabilirsiniz.

İçerik türlerinizi belirleyin

Sosyal mecralarda farklı içerik türleri paylaşılabiliyor. Bu sebeple de elinizdeki iş gücüne göre ne tür içerikler paylaşabileceğinizi kararlaştırmanız gerekiyor. İçerik pazarlama çalışmaları yapıyorsanız, blog içeriklerinizi sosyal mecralarda paylaşabilir, fotoğraf ve video içerikleri oluşturarak sosyal mecralarda etkileşim odaklı işler yapabilirsiniz.

Buradaki önemli nokta elinizdeki iş gücüne göre, ne tür içerikler hazırlayabileceğinize karar vermek olacaktır. Sosyal medya içerik türleri hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

“Sosyal

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

İçerik takvimi oluşturun

İçerik türlerinize karar verdikten sonra yapmanız gerkenlerden biri de bir içerik takvimi oluşturmak olacaktır. Planlı bir şekilde içeriklerinizi paylaşmak ve öncesinde bu içerikleri hazırlamak için belli bir zaman yaratmak için bu takvimlerden yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur? isimli rehberimizde bu konuya detaylı bir şekilde değiniyoruz. Bu içeriği okuyarak, içerik takvimi konusunda daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Pazarlama bütçenizi belirleyin

Sosyal medya stratejinizde belirlemeniz gerekenlerden biri de pazarlama ve reklam çalışmalarınız için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızdır. Sosyal medya için bir bütçe ayırdıktan sonra, her bir sosyal mecra için ne kadarlık bir harcama yapacağınızı da belirlemeniz gerekir.

Pazarlama bütçenizi dönemsel kampanyalar ve ürün tanıtım kampanyaları gibi farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle her bir reklam kampanyası için ne kadarlık bir bütçeye ihtiyaç duyacağını bilir ve elinizdeki pazarlama bütçesini daha doğru bir şekilde yönetebilirsiniz.

Sosyal medya stratejilerinize önem vermek ve belli aralıklarla hedeflerinizi ve içerik türlerinizi güncellemeniz; bütçelerinizi gözden geçirmeniz uzun vadede size yarar sağlayacaktır.

Bütçe yönetimi yapmak ve bu bütçeyi doğru şekilde dağıtmak, sosyal medya reklamlarını daha etkili kullanmanıza yardımcı olur ve reklam başına elde ettiğiniz yatırım getirisini de daha iyi bir şekilde kontrol edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan