Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

26 Haziran 2017
Sinan Oypan

Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır.

Sosyal medya stratejisi

Özellikle Facebook’un popülerliğinin artması ve şirket sayfalarını açmasının ardından (2010’ların başları) sosyal platformlar şirketler için önemli bir pazarlama kanalına dönüşmeye başladı.

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi sosyal medya pazarlamada da doğru bir strateji kurgulamak ve doğru adımları atmak, bu pazarlama çalışmalarından alınacak olan geri dönüşümleri ve yatırım getirisini artıracaktır. Bu rehber serimizde de işiniz için kapsamlı bir sosyal medya stratejisini nasıl oluşturabileceğinizi sizlere anlatıyor olacağız.

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri amaçlarınızı belirlemek olacaktır. Sosyal mecralardaki faaliyetlerinizden ne gibi dönüşler almayı planlıyorsunuz, bu mecralarda neden yer alacaksınız ve bu çalışmalar sonucunda neler elde etmeyi planlıyorsunuz?

Bu soruların yanıtlarını vermek ve sosyal platformlar için bir hedef koymak yapmanız gereken ilk çalışmadır. Şirket olarak beklentilerinizi belirledikten sonra bu mecralar üzerinde çalışmalara başlayabilirsiniz.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine bağlayın

Hedeflerinizi belirledikten sonra bu hedefleri bir pazarlama aktivitesiyle entegre etmeniz gerekir. Örneğin marka bilinirliğinizi artırmayı hedefliyorsanız öncelikle bunu nasıl yapacağınızı belirlemelisiniz. Sosyal medya reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşmayı planlayabilir, bu reklamları kurgulayabilir ve ne tür içeriklerle marka bilinirliğinizi artıracağınız belirleyebilirsiniz.

Satış odaklı hedefleriniz bulunuyorsa, hangi mecralar üzerinden ürün tanıtım reklamları çıkabileceğinizi araştırmanız gerekir. Bu reklam modellerinin nasıl çalıştığını, ne tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını ve reklam içeriklerinin nasıl oluşturulması gerektiği konusunda çalışmalar yaparak, satış hedeflerinizi gerçekleştirecek planlar oluşturmalısınız.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine entegre etmek, A noktasından B noktasına nasıl gideceğiniz konusunda size bir yol haritası çıkartır. Böylelikle de belirlediğiniz hedefi gerçekleştirmek için nasıl çalışmalar yapmanız gerektiğini bilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi belirleyin

İdeal hedef kitlenizi belirlemek, sosyal mecralarda yapacağınız çalışmalarda ne tür içerikler paylaşacağınızı ve nasıl bir dil kullanacağınızı etkiler. Takipçilerinizin ilgi alanlarına giren konuları, ürünleri ve hizmetleri belirleyerek, yapacağınız paylaşımlarda bu konular üzerine odaklanmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı doğrudan etkiler.

“Sosyal

Yer alacağınız sosyal mecraları belirleyin

Sosyal medya pazarlamada hedef kitle önemli bir rol oynar. Çünkü birçok farklı sosyal ağ bulunuyor ve her birinin hedef kitlesi de birbirinden değişik olabiliyor. Bu sebeple de ideal hedef kitlenizi belirlemek yer alacağınız sosyal mecrayı da belirlemektedir.

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünler ve sunduğunuz hizmetler nasıl bir hedef kitleye hitap ediyor. Bu kitleyi tanımlayarak bir profil oluşturmalı ve bu kişilerin yer aldığı sosyal ağları belirlemeniz gerekir. Her bir sosyal ağda aktif olmak küçük ve orta ölçekli firmalar için zor olabilir. Bu sebeple de nokta atışı yapmak ve sizinle ilgili olabilecek hedef kitlelerin yer aldığı mecralarda bulunmak ve aktif olmak, yapacağınız çalışmalardan daha iyi geri dönüşler almanıza yardımcı olur.

Rekabeti araştırın

Rekabeti araştırmak birkaç farklı yönden önemlidir. Öncelikle rakip firmaların ne gibi çalışmalar yaptıklarını görebilir ve bu çalışmalardan notlar alarak, kendi sosyal medya stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bir başka yön ise rakip firmaların kendi takipçileriyle nasıl bir etkileşimde olduklarını görebilir, onların ulaştıkları hedef kitleleri inceleyerek siz de bu kitleleri çekmeye çalışabilirsiniz.

Rakip analizi yaparak, bu firmalarla aranızdaki farkları ortaya çıkartabilir; onların iyi yaptıkları çalışmalardan dersler alabilir ve rekabet konusunda ne durumda olduğunuzu görerek, hem sosyal medya stratejilerinizi hem de iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ile ilgili diğer rehberlerimiz: Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya stratejisi oluşturma rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Aşağıdaki linki tıklayıp 2. Bölümü okuyabilirsiniz.

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan