Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

26 Haziran 2017
Sinan Oypan

Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır.

Sosyal medya stratejisi

Özellikle Facebook’un popülerliğinin artması ve şirket sayfalarını açmasının ardından (2010’ların başları) sosyal platformlar şirketler için önemli bir pazarlama kanalına dönüşmeye başladı.

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi sosyal medya pazarlamada da doğru bir strateji kurgulamak ve doğru adımları atmak, bu pazarlama çalışmalarından alınacak olan geri dönüşümleri ve yatırım getirisini artıracaktır. Bu rehber serimizde de işiniz için kapsamlı bir sosyal medya stratejisini nasıl oluşturabileceğinizi sizlere anlatıyor olacağız.

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri amaçlarınızı belirlemek olacaktır. Sosyal mecralardaki faaliyetlerinizden ne gibi dönüşler almayı planlıyorsunuz, bu mecralarda neden yer alacaksınız ve bu çalışmalar sonucunda neler elde etmeyi planlıyorsunuz?

Bu soruların yanıtlarını vermek ve sosyal platformlar için bir hedef koymak yapmanız gereken ilk çalışmadır. Şirket olarak beklentilerinizi belirledikten sonra bu mecralar üzerinde çalışmalara başlayabilirsiniz.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine bağlayın

Hedeflerinizi belirledikten sonra bu hedefleri bir pazarlama aktivitesiyle entegre etmeniz gerekir. Örneğin marka bilinirliğinizi artırmayı hedefliyorsanız öncelikle bunu nasıl yapacağınızı belirlemelisiniz. Sosyal medya reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşmayı planlayabilir, bu reklamları kurgulayabilir ve ne tür içeriklerle marka bilinirliğinizi artıracağınız belirleyebilirsiniz.

Satış odaklı hedefleriniz bulunuyorsa, hangi mecralar üzerinden ürün tanıtım reklamları çıkabileceğinizi araştırmanız gerekir. Bu reklam modellerinin nasıl çalıştığını, ne tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını ve reklam içeriklerinin nasıl oluşturulması gerektiği konusunda çalışmalar yaparak, satış hedeflerinizi gerçekleştirecek planlar oluşturmalısınız.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine entegre etmek, A noktasından B noktasına nasıl gideceğiniz konusunda size bir yol haritası çıkartır. Böylelikle de belirlediğiniz hedefi gerçekleştirmek için nasıl çalışmalar yapmanız gerektiğini bilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi belirleyin

İdeal hedef kitlenizi belirlemek, sosyal mecralarda yapacağınız çalışmalarda ne tür içerikler paylaşacağınızı ve nasıl bir dil kullanacağınızı etkiler. Takipçilerinizin ilgi alanlarına giren konuları, ürünleri ve hizmetleri belirleyerek, yapacağınız paylaşımlarda bu konular üzerine odaklanmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı doğrudan etkiler.

“Sosyal

Yer alacağınız sosyal mecraları belirleyin

Sosyal medya pazarlamada hedef kitle önemli bir rol oynar. Çünkü birçok farklı sosyal ağ bulunuyor ve her birinin hedef kitlesi de birbirinden değişik olabiliyor. Bu sebeple de ideal hedef kitlenizi belirlemek yer alacağınız sosyal mecrayı da belirlemektedir.

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünler ve sunduğunuz hizmetler nasıl bir hedef kitleye hitap ediyor. Bu kitleyi tanımlayarak bir profil oluşturmalı ve bu kişilerin yer aldığı sosyal ağları belirlemeniz gerekir. Her bir sosyal ağda aktif olmak küçük ve orta ölçekli firmalar için zor olabilir. Bu sebeple de nokta atışı yapmak ve sizinle ilgili olabilecek hedef kitlelerin yer aldığı mecralarda bulunmak ve aktif olmak, yapacağınız çalışmalardan daha iyi geri dönüşler almanıza yardımcı olur.

Rekabeti araştırın

Rekabeti araştırmak birkaç farklı yönden önemlidir. Öncelikle rakip firmaların ne gibi çalışmalar yaptıklarını görebilir ve bu çalışmalardan notlar alarak, kendi sosyal medya stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bir başka yön ise rakip firmaların kendi takipçileriyle nasıl bir etkileşimde olduklarını görebilir, onların ulaştıkları hedef kitleleri inceleyerek siz de bu kitleleri çekmeye çalışabilirsiniz.

Rakip analizi yaparak, bu firmalarla aranızdaki farkları ortaya çıkartabilir; onların iyi yaptıkları çalışmalardan dersler alabilir ve rekabet konusunda ne durumda olduğunuzu görerek, hem sosyal medya stratejilerinizi hem de iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ile ilgili diğer rehberlerimiz: Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya stratejisi oluşturma rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Aşağıdaki linki tıklayıp 2. Bölümü okuyabilirsiniz.

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan