fbpx

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır.

Sosyal medya stratejisi

Özellikle Facebook’un popülerliğinin artması ve şirket sayfalarını açmasının ardından (2010’ların başları) sosyal platformlar şirketler için önemli bir pazarlama kanalına dönüşmeye başladı.

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi sosyal medya pazarlamada da doğru bir strateji kurgulamak ve doğru adımları atmak, bu pazarlama çalışmalarından alınacak olan geri dönüşümleri ve yatırım getirisini artıracaktır. Bu rehber serimizde de işiniz için kapsamlı bir sosyal medya stratejisini nasıl oluşturabileceğinizi sizlere anlatıyor olacağız.

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri amaçlarınızı belirlemek olacaktır. Sosyal mecralardaki faaliyetlerinizden ne gibi dönüşler almayı planlıyorsunuz, bu mecralarda neden yer alacaksınız ve bu çalışmalar sonucunda neler elde etmeyi planlıyorsunuz?

Bu soruların yanıtlarını vermek ve sosyal platformlar için bir hedef koymak yapmanız gereken ilk çalışmadır. Şirket olarak beklentilerinizi belirledikten sonra bu mecralar üzerinde çalışmalara başlayabilirsiniz.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine bağlayın

Hedeflerinizi belirledikten sonra bu hedefleri bir pazarlama aktivitesiyle entegre etmeniz gerekir. Örneğin marka bilinirliğinizi artırmayı hedefliyorsanız öncelikle bunu nasıl yapacağınızı belirlemelisiniz. Sosyal medya reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşmayı planlayabilir, bu reklamları kurgulayabilir ve ne tür içeriklerle marka bilinirliğinizi artıracağınız belirleyebilirsiniz.

Satış odaklı hedefleriniz bulunuyorsa, hangi mecralar üzerinden ürün tanıtım reklamları çıkabileceğinizi araştırmanız gerekir. Bu reklam modellerinin nasıl çalıştığını, ne tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını ve reklam içeriklerinin nasıl oluşturulması gerektiği konusunda çalışmalar yaparak, satış hedeflerinizi gerçekleştirecek planlar oluşturmalısınız.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine entegre etmek, A noktasından B noktasına nasıl gideceğiniz konusunda size bir yol haritası çıkartır. Böylelikle de belirlediğiniz hedefi gerçekleştirmek için nasıl çalışmalar yapmanız gerektiğini bilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi belirleyin

İdeal hedef kitlenizi belirlemek, sosyal mecralarda yapacağınız çalışmalarda ne tür içerikler paylaşacağınızı ve nasıl bir dil kullanacağınızı etkiler. Takipçilerinizin ilgi alanlarına giren konuları, ürünleri ve hizmetleri belirleyerek, yapacağınız paylaşımlarda bu konular üzerine odaklanmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı doğrudan etkiler.

“Sosyal

Yer alacağınız sosyal mecraları belirleyin

Sosyal medya pazarlamada hedef kitle önemli bir rol oynar. Çünkü birçok farklı sosyal ağ bulunuyor ve her birinin hedef kitlesi de birbirinden değişik olabiliyor. Bu sebeple de ideal hedef kitlenizi belirlemek yer alacağınız sosyal mecrayı da belirlemektedir.

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünler ve sunduğunuz hizmetler nasıl bir hedef kitleye hitap ediyor. Bu kitleyi tanımlayarak bir profil oluşturmalı ve bu kişilerin yer aldığı sosyal ağları belirlemeniz gerekir. Her bir sosyal ağda aktif olmak küçük ve orta ölçekli firmalar için zor olabilir. Bu sebeple de nokta atışı yapmak ve sizinle ilgili olabilecek hedef kitlelerin yer aldığı mecralarda bulunmak ve aktif olmak, yapacağınız çalışmalardan daha iyi geri dönüşler almanıza yardımcı olur.

Rekabeti araştırın

Rekabeti araştırmak birkaç farklı yönden önemlidir. Öncelikle rakip firmaların ne gibi çalışmalar yaptıklarını görebilir ve bu çalışmalardan notlar alarak, kendi sosyal medya stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bir başka yön ise rakip firmaların kendi takipçileriyle nasıl bir etkileşimde olduklarını görebilir, onların ulaştıkları hedef kitleleri inceleyerek siz de bu kitleleri çekmeye çalışabilirsiniz.

Rakip analizi yaparak, bu firmalarla aranızdaki farkları ortaya çıkartabilir; onların iyi yaptıkları çalışmalardan dersler alabilir ve rekabet konusunda ne durumda olduğunuzu görerek, hem sosyal medya stratejilerinizi hem de iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ile ilgili diğer rehberlerimiz: Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya stratejisi oluşturma rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Aşağıdaki linki tıklayıp 2. Bölümü okuyabilirsiniz.

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers