Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır.

Sosyal medya stratejisi

Özellikle Facebook’un popülerliğinin artması ve şirket sayfalarını açmasının ardından (2010’ların başları) sosyal platformlar şirketler için önemli bir pazarlama kanalına dönüşmeye başladı.

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi sosyal medya pazarlamada da doğru bir strateji kurgulamak ve doğru adımları atmak, bu pazarlama çalışmalarından alınacak olan geri dönüşümleri ve yatırım getirisini artıracaktır. Bu rehber serimizde de işiniz için kapsamlı bir sosyal medya stratejisini nasıl oluşturabileceğinizi sizlere anlatıyor olacağız.

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri amaçlarınızı belirlemek olacaktır. Sosyal mecralardaki faaliyetlerinizden ne gibi dönüşler almayı planlıyorsunuz, bu mecralarda neden yer alacaksınız ve bu çalışmalar sonucunda neler elde etmeyi planlıyorsunuz?

Bu soruların yanıtlarını vermek ve sosyal platformlar için bir hedef koymak yapmanız gereken ilk çalışmadır. Şirket olarak beklentilerinizi belirledikten sonra bu mecralar üzerinde çalışmalara başlayabilirsiniz.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine bağlayın

Hedeflerinizi belirledikten sonra bu hedefleri bir pazarlama aktivitesiyle entegre etmeniz gerekir. Örneğin marka bilinirliğinizi artırmayı hedefliyorsanız öncelikle bunu nasıl yapacağınızı belirlemelisiniz. Sosyal medya reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşmayı planlayabilir, bu reklamları kurgulayabilir ve ne tür içeriklerle marka bilinirliğinizi artıracağınız belirleyebilirsiniz.

Satış odaklı hedefleriniz bulunuyorsa, hangi mecralar üzerinden ürün tanıtım reklamları çıkabileceğinizi araştırmanız gerekir. Bu reklam modellerinin nasıl çalıştığını, ne tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını ve reklam içeriklerinin nasıl oluşturulması gerektiği konusunda çalışmalar yaparak, satış hedeflerinizi gerçekleştirecek planlar oluşturmalısınız.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine entegre etmek, A noktasından B noktasına nasıl gideceğiniz konusunda size bir yol haritası çıkartır. Böylelikle de belirlediğiniz hedefi gerçekleştirmek için nasıl çalışmalar yapmanız gerektiğini bilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi belirleyin

İdeal hedef kitlenizi belirlemek, sosyal mecralarda yapacağınız çalışmalarda ne tür içerikler paylaşacağınızı ve nasıl bir dil kullanacağınızı etkiler. Takipçilerinizin ilgi alanlarına giren konuları, ürünleri ve hizmetleri belirleyerek, yapacağınız paylaşımlarda bu konular üzerine odaklanmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı doğrudan etkiler.

“Sosyal

Yer alacağınız sosyal mecraları belirleyin

Sosyal medya pazarlamada hedef kitle önemli bir rol oynar. Çünkü birçok farklı sosyal ağ bulunuyor ve her birinin hedef kitlesi de birbirinden değişik olabiliyor. Bu sebeple de ideal hedef kitlenizi belirlemek yer alacağınız sosyal mecrayı da belirlemektedir.

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünler ve sunduğunuz hizmetler nasıl bir hedef kitleye hitap ediyor. Bu kitleyi tanımlayarak bir profil oluşturmalı ve bu kişilerin yer aldığı sosyal ağları belirlemeniz gerekir. Her bir sosyal ağda aktif olmak küçük ve orta ölçekli firmalar için zor olabilir. Bu sebeple de nokta atışı yapmak ve sizinle ilgili olabilecek hedef kitlelerin yer aldığı mecralarda bulunmak ve aktif olmak, yapacağınız çalışmalardan daha iyi geri dönüşler almanıza yardımcı olur.

Rekabeti araştırın

Rekabeti araştırmak birkaç farklı yönden önemlidir. Öncelikle rakip firmaların ne gibi çalışmalar yaptıklarını görebilir ve bu çalışmalardan notlar alarak, kendi sosyal medya stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bir başka yön ise rakip firmaların kendi takipçileriyle nasıl bir etkileşimde olduklarını görebilir, onların ulaştıkları hedef kitleleri inceleyerek siz de bu kitleleri çekmeye çalışabilirsiniz.

Rakip analizi yaparak, bu firmalarla aranızdaki farkları ortaya çıkartabilir; onların iyi yaptıkları çalışmalardan dersler alabilir ve rekabet konusunda ne durumda olduğunuzu görerek, hem sosyal medya stratejilerinizi hem de iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ile ilgili diğer rehberlerimiz: Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya stratejisi oluşturma rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Aşağıdaki linki tıklayıp 2. Bölümü okuyabilirsiniz.

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz konusu...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın