Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

26 Haziran 2017
Sinan Oypan

Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır.

Sosyal medya stratejisi

Özellikle Facebook’un popülerliğinin artması ve şirket sayfalarını açmasının ardından (2010’ların başları) sosyal platformlar şirketler için önemli bir pazarlama kanalına dönüşmeye başladı.

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi sosyal medya pazarlamada da doğru bir strateji kurgulamak ve doğru adımları atmak, bu pazarlama çalışmalarından alınacak olan geri dönüşümleri ve yatırım getirisini artıracaktır. Bu rehber serimizde de işiniz için kapsamlı bir sosyal medya stratejisini nasıl oluşturabileceğinizi sizlere anlatıyor olacağız.

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri amaçlarınızı belirlemek olacaktır. Sosyal mecralardaki faaliyetlerinizden ne gibi dönüşler almayı planlıyorsunuz, bu mecralarda neden yer alacaksınız ve bu çalışmalar sonucunda neler elde etmeyi planlıyorsunuz?

Bu soruların yanıtlarını vermek ve sosyal platformlar için bir hedef koymak yapmanız gereken ilk çalışmadır. Şirket olarak beklentilerinizi belirledikten sonra bu mecralar üzerinde çalışmalara başlayabilirsiniz.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine bağlayın

Hedeflerinizi belirledikten sonra bu hedefleri bir pazarlama aktivitesiyle entegre etmeniz gerekir. Örneğin marka bilinirliğinizi artırmayı hedefliyorsanız öncelikle bunu nasıl yapacağınızı belirlemelisiniz. Sosyal medya reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşmayı planlayabilir, bu reklamları kurgulayabilir ve ne tür içeriklerle marka bilinirliğinizi artıracağınız belirleyebilirsiniz.

Satış odaklı hedefleriniz bulunuyorsa, hangi mecralar üzerinden ürün tanıtım reklamları çıkabileceğinizi araştırmanız gerekir. Bu reklam modellerinin nasıl çalıştığını, ne tür görsellerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını ve reklam içeriklerinin nasıl oluşturulması gerektiği konusunda çalışmalar yaparak, satış hedeflerinizi gerçekleştirecek planlar oluşturmalısınız.

Hedeflerinizi bir pazarlama aktivitesine entegre etmek, A noktasından B noktasına nasıl gideceğiniz konusunda size bir yol haritası çıkartır. Böylelikle de belirlediğiniz hedefi gerçekleştirmek için nasıl çalışmalar yapmanız gerektiğini bilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi belirleyin

İdeal hedef kitlenizi belirlemek, sosyal mecralarda yapacağınız çalışmalarda ne tür içerikler paylaşacağınızı ve nasıl bir dil kullanacağınızı etkiler. Takipçilerinizin ilgi alanlarına giren konuları, ürünleri ve hizmetleri belirleyerek, yapacağınız paylaşımlarda bu konular üzerine odaklanmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı doğrudan etkiler.

“Sosyal

Yer alacağınız sosyal mecraları belirleyin

Sosyal medya pazarlamada hedef kitle önemli bir rol oynar. Çünkü birçok farklı sosyal ağ bulunuyor ve her birinin hedef kitlesi de birbirinden değişik olabiliyor. Bu sebeple de ideal hedef kitlenizi belirlemek yer alacağınız sosyal mecrayı da belirlemektedir.

E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünler ve sunduğunuz hizmetler nasıl bir hedef kitleye hitap ediyor. Bu kitleyi tanımlayarak bir profil oluşturmalı ve bu kişilerin yer aldığı sosyal ağları belirlemeniz gerekir. Her bir sosyal ağda aktif olmak küçük ve orta ölçekli firmalar için zor olabilir. Bu sebeple de nokta atışı yapmak ve sizinle ilgili olabilecek hedef kitlelerin yer aldığı mecralarda bulunmak ve aktif olmak, yapacağınız çalışmalardan daha iyi geri dönüşler almanıza yardımcı olur.

Rekabeti araştırın

Rekabeti araştırmak birkaç farklı yönden önemlidir. Öncelikle rakip firmaların ne gibi çalışmalar yaptıklarını görebilir ve bu çalışmalardan notlar alarak, kendi sosyal medya stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bir başka yön ise rakip firmaların kendi takipçileriyle nasıl bir etkileşimde olduklarını görebilir, onların ulaştıkları hedef kitleleri inceleyerek siz de bu kitleleri çekmeye çalışabilirsiniz.

Rakip analizi yaparak, bu firmalarla aranızdaki farkları ortaya çıkartabilir; onların iyi yaptıkları çalışmalardan dersler alabilir ve rekabet konusunda ne durumda olduğunuzu görerek, hem sosyal medya stratejilerinizi hem de iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ile ilgili diğer rehberlerimiz: Sosyal medya yönetim rehberleri

Sosyal medya stratejisi oluşturma rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Aşağıdaki linki tıklayıp 2. Bölümü okuyabilirsiniz.

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan