E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri

30 Haziran 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web sitenize trafik çekebilir ve takipçilerinizle iletişim kurarak, onları satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medya satış yöntemleri üzerinde çalışırken bir planınızın olması ve üzerinde çalışmalar yaptığınız sosyal ağları ve hedef kitlenizi de iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Bu rehberimizde de sosyal mecralar üzerinde satışlarınızı artırmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Sosyal medya satış yöntemleri

Planınızı hazırlayın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sosyal medya satış çalışmaları yapmadan önce bir plan hazırlamanız oldukça önemli. Bu plan içerisinde, satışlarınızı nasıl artırabileceğinizin yanı sıra başka konuları da ele almanız gerekiyor. Bu konuları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Sosyal medya için hedefler belirleyin: Sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalar için bazı hedefler belirlemeniz gerekir. Etkileşim, iletişim, geri dönüşüm odaklı olacak hedeflerinizin olması önemlidir.
  • Rekabeti araştırın: Rakip firmaların sosyal ağlarda neler yaptıklarını araştırarak, onların önüne geçmek için stratejilerinizi oluşturun.
  • Geçmiş çalışmalarınızı analiz edin: Geçmişte sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmaları analiz ederek, doğru ve yanlış yaptığınız çalışmaları görerek, size sonuç getiren çalışmalarınızı yeni stratejilerinize de dahil edebilirsiniz.
  • Sosyal medya içerik takvimi oluşturun: İçerik takvimi oluşturmanız, içeriklerinizi belli bir plan dahilinde hazırlamanızı sağlarken, farklı içerik türleri üretmenize ve düzenli olarak içerik paylaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Rakip analizi raporunuzu nasıl hazırlayabilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hangi sosyal ağın sizin için doğru olduğuna karar verin

Özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlerin tüm sosyal ağlarda yer alması, iş gücü ve zamandan dolayı mümkün değildir. Bu sebeple de marka için doğru olan sosyal ağları tercih etmek gerekir. Hedef kitlenizi tanımanız bu açıdan önemlidir. Hedef kitlenizi tanıdığınızda, bu kitlenin hangi sosyal ağları daha aktif bir şekilde kullandığını da görmeye başlarsınız. Sizin için doğru olan sosyal ağı seçtiğinizde, çalışmalarınızı ve zamanınızı bu mecraya odaklayarak, daha fazla verim alabilirsiniz. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer almadığı mecralarda çalışmalar yapmanız, veriminizi düşürecektir. Bu sebeple de markanız için doğru olan sosyal ağlara yatırım yapmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Hedef kitlenizi tanıyın

Hedef kitle, sosyal medya satış çalışmaları için önemli bir kriter olduğu için, ulaşmak istediğiniz kitleyle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Öncelikle onların hangi sosyal ağlarda daha aktif olduğunu araştırmanız gerekir. Sonrasında da onların bu mecralar üzerinde ne tür içeriklere ilgi gösterdiklerini ve markalarla nasıl etkileşime geçtiklerini araştırmalısınız.

Bu çalışmaların sonrasında onların ilgi alanları hakkında daha fazla bilgi toplamaya başlarsınız. Onların ilgi alanlarını öğrenmeye başladığınızda da sosyal mecralar için ürettiğiniz içerikleri bu doğrultuda hazırlamaya başlayabilirsiniz. Onların ilgi göstereceği içeriklere yatırım yapmanız, ilk etapta etkileşimlerinizi artırmanıza, sonraki süreçte de bu etkileşimlerin satışa dönüşmesine etki eder.

Bir topluluk oluşturun

Sosyal medya satış çalışmalarında başarılı olmak için sosyal ağlarda bir topluluk oluşturmanız ve bu toplulukla güçlü bir iletişiminizin olması gerekir. Bunu sağlamak için de sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalarda takipçilerinizle sürekli olarak iletişim içinde olmaya çalışın. Onların yaptıkları yorumlara yanıtlar verin, direkt mesajlara hızlı şekilde yanıt vererek, onlara yardımcı olun. Bunların yanı sıra canlı yayınlar yaparak, doğrudan takipçilerinize seslenin, canlı yayında onların sorularını yanıtlayın ve onlarla yakın bir ilişki kurun.

Arkanızda bir topluluğun olması aynı zamanda sadık müşteri kitleleri de kazanmanızı sağlayacağı için sosyal ağlarda takipçilerinizle iyi ilişkiler kurmanız, sosyal medya satış çalışmaları için de önemlidir.

Dikkat çekici görsel ve videolar paylaşın

Ürün tanıtımları, kampanya duyuruları da ya etkileşim amaçlı gönderilerde sıradan fotoğraf veya videolar yerine takipçilerinizin ilgi alanlarına hitap edecek ve dikkat çekici içerikler paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırmanız için önemlidir. Video içerikler, statik fotoğraflara kıyasla daha fazla etkileşim getirdiği için video içeriklere daha fazla ağırlık vermeyi düşünebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden, sosyal ağlar için video ve içerik fikirlerine ulaşabilirsiniz.

ilgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Sosyal medya satış yöntemleri arasında sosyal medya reklamlarını da ele almak gerekiyor. Facebook, Instagram ve Twitter gibi en çok kullanılan sosyal ağların kendi platformları içerisinde birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bu reklam modelleri ile farklı hedef kitlelere farklı reklamlar sunulabiliyor. Ürün ve hizmet tanıtımları, yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği, mobil uygulama tanıtımı, web siteye trafik sağlama ya da belli bir eylem için geri dönüşüm sağlama amacıyla sosyal medya reklamlarından yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan