E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri

30 Haziran 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web sitenize trafik çekebilir ve takipçilerinizle iletişim kurarak, onları satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medya satış yöntemleri üzerinde çalışırken bir planınızın olması ve üzerinde çalışmalar yaptığınız sosyal ağları ve hedef kitlenizi de iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Bu rehberimizde de sosyal mecralar üzerinde satışlarınızı artırmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Sosyal medya satış yöntemleri

Planınızı hazırlayın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sosyal medya satış çalışmaları yapmadan önce bir plan hazırlamanız oldukça önemli. Bu plan içerisinde, satışlarınızı nasıl artırabileceğinizin yanı sıra başka konuları da ele almanız gerekiyor. Bu konuları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Sosyal medya için hedefler belirleyin: Sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalar için bazı hedefler belirlemeniz gerekir. Etkileşim, iletişim, geri dönüşüm odaklı olacak hedeflerinizin olması önemlidir.
  • Rekabeti araştırın: Rakip firmaların sosyal ağlarda neler yaptıklarını araştırarak, onların önüne geçmek için stratejilerinizi oluşturun.
  • Geçmiş çalışmalarınızı analiz edin: Geçmişte sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmaları analiz ederek, doğru ve yanlış yaptığınız çalışmaları görerek, size sonuç getiren çalışmalarınızı yeni stratejilerinize de dahil edebilirsiniz.
  • Sosyal medya içerik takvimi oluşturun: İçerik takvimi oluşturmanız, içeriklerinizi belli bir plan dahilinde hazırlamanızı sağlarken, farklı içerik türleri üretmenize ve düzenli olarak içerik paylaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Rakip analizi raporunuzu nasıl hazırlayabilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hangi sosyal ağın sizin için doğru olduğuna karar verin

Özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlerin tüm sosyal ağlarda yer alması, iş gücü ve zamandan dolayı mümkün değildir. Bu sebeple de marka için doğru olan sosyal ağları tercih etmek gerekir. Hedef kitlenizi tanımanız bu açıdan önemlidir. Hedef kitlenizi tanıdığınızda, bu kitlenin hangi sosyal ağları daha aktif bir şekilde kullandığını da görmeye başlarsınız. Sizin için doğru olan sosyal ağı seçtiğinizde, çalışmalarınızı ve zamanınızı bu mecraya odaklayarak, daha fazla verim alabilirsiniz. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer almadığı mecralarda çalışmalar yapmanız, veriminizi düşürecektir. Bu sebeple de markanız için doğru olan sosyal ağlara yatırım yapmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Hedef kitlenizi tanıyın

Hedef kitle, sosyal medya satış çalışmaları için önemli bir kriter olduğu için, ulaşmak istediğiniz kitleyle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Öncelikle onların hangi sosyal ağlarda daha aktif olduğunu araştırmanız gerekir. Sonrasında da onların bu mecralar üzerinde ne tür içeriklere ilgi gösterdiklerini ve markalarla nasıl etkileşime geçtiklerini araştırmalısınız.

Bu çalışmaların sonrasında onların ilgi alanları hakkında daha fazla bilgi toplamaya başlarsınız. Onların ilgi alanlarını öğrenmeye başladığınızda da sosyal mecralar için ürettiğiniz içerikleri bu doğrultuda hazırlamaya başlayabilirsiniz. Onların ilgi göstereceği içeriklere yatırım yapmanız, ilk etapta etkileşimlerinizi artırmanıza, sonraki süreçte de bu etkileşimlerin satışa dönüşmesine etki eder.

Bir topluluk oluşturun

Sosyal medya satış çalışmalarında başarılı olmak için sosyal ağlarda bir topluluk oluşturmanız ve bu toplulukla güçlü bir iletişiminizin olması gerekir. Bunu sağlamak için de sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalarda takipçilerinizle sürekli olarak iletişim içinde olmaya çalışın. Onların yaptıkları yorumlara yanıtlar verin, direkt mesajlara hızlı şekilde yanıt vererek, onlara yardımcı olun. Bunların yanı sıra canlı yayınlar yaparak, doğrudan takipçilerinize seslenin, canlı yayında onların sorularını yanıtlayın ve onlarla yakın bir ilişki kurun.

Arkanızda bir topluluğun olması aynı zamanda sadık müşteri kitleleri de kazanmanızı sağlayacağı için sosyal ağlarda takipçilerinizle iyi ilişkiler kurmanız, sosyal medya satış çalışmaları için de önemlidir.

Dikkat çekici görsel ve videolar paylaşın

Ürün tanıtımları, kampanya duyuruları da ya etkileşim amaçlı gönderilerde sıradan fotoğraf veya videolar yerine takipçilerinizin ilgi alanlarına hitap edecek ve dikkat çekici içerikler paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırmanız için önemlidir. Video içerikler, statik fotoğraflara kıyasla daha fazla etkileşim getirdiği için video içeriklere daha fazla ağırlık vermeyi düşünebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden, sosyal ağlar için video ve içerik fikirlerine ulaşabilirsiniz.

ilgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Sosyal medya satış yöntemleri arasında sosyal medya reklamlarını da ele almak gerekiyor. Facebook, Instagram ve Twitter gibi en çok kullanılan sosyal ağların kendi platformları içerisinde birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bu reklam modelleri ile farklı hedef kitlelere farklı reklamlar sunulabiliyor. Ürün ve hizmet tanıtımları, yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği, mobil uygulama tanıtımı, web siteye trafik sağlama ya da belli bir eylem için geri dönüşüm sağlama amacıyla sosyal medya reklamlarından yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya