Blog

E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri

Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web sitenize trafik çekebilir ve takipçilerinizle iletişim kurarak, onları satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medya satış yöntemleri üzerinde çalışırken bir planınızın olması ve üzerinde çalışmalar yaptığınız sosyal ağları ve hedef kitlenizi de iyi bir şekilde tanımanız gerekir. Bu rehberimizde de sosyal mecralar üzerinde satışlarınızı artırmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Sosyal medya satış yöntemleri

Planınızı hazırlayın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sosyal medya satış çalışmaları yapmadan önce bir plan hazırlamanız oldukça önemli. Bu plan içerisinde, satışlarınızı nasıl artırabileceğinizin yanı sıra başka konuları da ele almanız gerekiyor. Bu konuları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Sosyal medya için hedefler belirleyin: Sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalar için bazı hedefler belirlemeniz gerekir. Etkileşim, iletişim, geri dönüşüm odaklı olacak hedeflerinizin olması önemlidir.
  • Rekabeti araştırın: Rakip firmaların sosyal ağlarda neler yaptıklarını araştırarak, onların önüne geçmek için stratejilerinizi oluşturun.
  • Geçmiş çalışmalarınızı analiz edin: Geçmişte sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmaları analiz ederek, doğru ve yanlış yaptığınız çalışmaları görerek, size sonuç getiren çalışmalarınızı yeni stratejilerinize de dahil edebilirsiniz.
  • Sosyal medya içerik takvimi oluşturun: İçerik takvimi oluşturmanız, içeriklerinizi belli bir plan dahilinde hazırlamanızı sağlarken, farklı içerik türleri üretmenize ve düzenli olarak içerik paylaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Rakip analizi raporunuzu nasıl hazırlayabilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hangi sosyal ağın sizin için doğru olduğuna karar verin

Özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlerin tüm sosyal ağlarda yer alması, iş gücü ve zamandan dolayı mümkün değildir. Bu sebeple de marka için doğru olan sosyal ağları tercih etmek gerekir. Hedef kitlenizi tanımanız bu açıdan önemlidir. Hedef kitlenizi tanıdığınızda, bu kitlenin hangi sosyal ağları daha aktif bir şekilde kullandığını da görmeye başlarsınız. Sizin için doğru olan sosyal ağı seçtiğinizde, çalışmalarınızı ve zamanınızı bu mecraya odaklayarak, daha fazla verim alabilirsiniz. Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer almadığı mecralarda çalışmalar yapmanız, veriminizi düşürecektir. Bu sebeple de markanız için doğru olan sosyal ağlara yatırım yapmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Hedef kitlenizi tanıyın

Hedef kitle, sosyal medya satış çalışmaları için önemli bir kriter olduğu için, ulaşmak istediğiniz kitleyle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Öncelikle onların hangi sosyal ağlarda daha aktif olduğunu araştırmanız gerekir. Sonrasında da onların bu mecralar üzerinde ne tür içeriklere ilgi gösterdiklerini ve markalarla nasıl etkileşime geçtiklerini araştırmalısınız.

Bu çalışmaların sonrasında onların ilgi alanları hakkında daha fazla bilgi toplamaya başlarsınız. Onların ilgi alanlarını öğrenmeye başladığınızda da sosyal mecralar için ürettiğiniz içerikleri bu doğrultuda hazırlamaya başlayabilirsiniz. Onların ilgi göstereceği içeriklere yatırım yapmanız, ilk etapta etkileşimlerinizi artırmanıza, sonraki süreçte de bu etkileşimlerin satışa dönüşmesine etki eder.

Bir topluluk oluşturun

Sosyal medya satış çalışmalarında başarılı olmak için sosyal ağlarda bir topluluk oluşturmanız ve bu toplulukla güçlü bir iletişiminizin olması gerekir. Bunu sağlamak için de sosyal ağlarda yaptığınız çalışmalarda takipçilerinizle sürekli olarak iletişim içinde olmaya çalışın. Onların yaptıkları yorumlara yanıtlar verin, direkt mesajlara hızlı şekilde yanıt vererek, onlara yardımcı olun. Bunların yanı sıra canlı yayınlar yaparak, doğrudan takipçilerinize seslenin, canlı yayında onların sorularını yanıtlayın ve onlarla yakın bir ilişki kurun.

Arkanızda bir topluluğun olması aynı zamanda sadık müşteri kitleleri de kazanmanızı sağlayacağı için sosyal ağlarda takipçilerinizle iyi ilişkiler kurmanız, sosyal medya satış çalışmaları için de önemlidir.

Dikkat çekici görsel ve videolar paylaşın

Ürün tanıtımları, kampanya duyuruları da ya etkileşim amaçlı gönderilerde sıradan fotoğraf veya videolar yerine takipçilerinizin ilgi alanlarına hitap edecek ve dikkat çekici içerikler paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırmanız için önemlidir. Video içerikler, statik fotoğraflara kıyasla daha fazla etkileşim getirdiği için video içeriklere daha fazla ağırlık vermeyi düşünebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizden, sosyal ağlar için video ve içerik fikirlerine ulaşabilirsiniz.

ilgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Sosyal medya satış yöntemleri arasında sosyal medya reklamlarını da ele almak gerekiyor. Facebook, Instagram ve Twitter gibi en çok kullanılan sosyal ağların kendi platformları içerisinde birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bu reklam modelleri ile farklı hedef kitlelere farklı reklamlar sunulabiliyor. Ürün ve hizmet tanıtımları, yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği, mobil uygulama tanıtımı, web siteye trafik sağlama ya da belli bir eylem için geri dönüşüm sağlama amacıyla sosyal medya reklamlarından yararlanabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!