Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de çalışmalar yapabilirsiniz. Bu rehberimizde de yararlanabileceğiniz farklı reklam fikirleri üzerinde duracağız.

Sosyal medyada kullanabileceğiniz reklam fikirleri

SSS ile ilgili gönderiler oluşturun

Müşterilerinizin sık karşılaştıkları sorunların çözümlerini daha geniş kitlelere ulaştırmak için SSS (sık sorulan sorular) bölümünüzle ilgili yaratıcı ve ilgi çekici görsel içerikler hazırlayabileceğiniz gibi bir video hazırlayarak da reklamlar çıkabilirsiniz. Bu reklamlarda, hedef kitlenize ulaşarak, onların sorunlarını nasıl çözdüğünüzü onlara anlatabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

Kullanıcılardan gelen içeriklerle ilgili reklamlar

Sosyal kanıt oluşturmak e-ticarette oldukça önemli konulardan biri. Tüketicilerin fikirlerini değiştirerek, onları satın almaya yönlendirmek için sizin ürünlerinizi kullanan ve bunları bir görsel ya da video ile sizinle paylaşan müşterilerinizin gönderilerini de kendi sayfanızda yayınlayarak, reklam kampanyaları çıkabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini ve ürünlere olan ilgiyi ön plana çıkartmak için bu tür reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları düzenleyin

Yarışmalar, etkileşim yaratma, marka bilinirliği artırma ve yeni takipçiler kazanmak için oldukça etkilidir. Bunu sağlamak için de fotoğraf yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Müşterilerinizi belli bir konseptte paylaşımlar yapmaya yönlendirebilir ve yarışma kazananlara hediyeler verebilirsiniz. Bu içeriklerinizi de reklam kampanyaları ile destekleyerek daha fazla kişinin bu yarışmalara katılmalarını sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

”Arkadaşını etiketle” gönderileri

“Arkadaşını etiketle” gönderileri de sosyal medya reklam fikirleri arasında yer almakta. İçeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve etkileşimlerinizi artırmak için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. Bu tür gönderilerinize sosyal ağlar da küçük reklamlar vererek, bu gönderilerin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İnfografik paylaşımları

Reklam içerikleri oluşturmak için infografiklerden de yararlanabilirsiniz. Web sitenizle ilgili gelişmeleri, müşteri memnuniyet oranlarınızı, hizmetlerinizi, ürünlerinizle ilgili ilginç verileri infografiklerle paylaşabilirsiniz. Bu paylaşımlarınızı da yine küçük bütçelerle sosyal ağlar üzerinde öne çıkartarak içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz.

Sahne arkası video ve fotoğraflarını paylaşın

Reklam fikirleri olarak öne çıkan içerik türlerinden biri de sahne arkası video ya da fotoğraflarıdır. Şirketin iç yüzünü göstermenin yanı sıra çalışanları paylaşarak, şirket kültürünüzü yansıtarak, takipçilerinizle etkileşime girmek için bu gönderilerinizi de reklam kampanyalarınızda küçük bütçelerle öne çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Ürün yapımı, sipariş hazırlama süreçlerini paylaşın

Eğer kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız, işin mutfağını göstermek ve ürünün nasıl bir şekilde hazırlandığını göstermek için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu reklamlar, ürün yapımı gösterdiği için tüketicilerin ilgisini bir hayli çekmektedir. Kendi üretiminizi yapmıyorsanız, kullanıcıların dikkatini çekmek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem de siparişlerin hazırlanma süreci, kargolanması gibi yine işin mutfağında olan konuları ele almak olacaktır. Her bir siparişinizde bunu yapmanız mümkün değildir; ancak ara sıra da olsa bu tür içerikler hazırlayarak hem içerik çeşitliliği sağlar hem de takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Anketler yapın

Anketler de reklam fikirleri arasında kullanılabilecek içerik türleri arasında yer alıyor. Sosyal ağlar üzerinde anketler düzenleyebilir ve bu gönderilerinize de reklam kampanları düzenleyerek, anketlerinize olan katılımı artırabilirsiniz. Farklı içerikler sunmak ve kullanıcıları etkileşim halinde tutmak, yeni takipçiler kazanmanızı da sağlayacağı gibi mevcut kitlenizle olan iletişiminizi de güçlendirir.

Canlı yayın duyurularınızı yapın

Canlı yayınlar sosyal ağlarda bir hayli popüler. Özel konuklar çağırarak ya da röportajlar düzenleyerek bunları canlı yayın olarak sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Bu canlı yayınları yapmadan önce de merak uyandırmak ve takipçilerinizi bilgilendirmek için görsel veya video içerikler oluşturup bu içeriklere reklamlar verebilirsiniz. Canlı yayından 1-2 gün önce bu tür reklamlarla canlı yayınlarınıza olan katılımları da artırabilirsiniz.

Sosyal medya reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya reklam modelleri nelerdir?

Sosyal ağlarda birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Etkileşim yaratma, marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımı, iletişim, geri dönüşüm sağlama, satın almaya yönlendirme gibi farklı amaçları tetikleyen reklam modelleri Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin ve Snapchat gibi mecralarda yer almakta. İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir? İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Sosyal medya reklamı verirken nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya reklam fikirleri üzerinde çalışırken, öncelikli olarak reklam bütçenizi en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir. Bunun için de reklam içeriğinizi en iyi şekilde öne çıkartacak reklam modelinizi seçmeniz, sonrasında da hedeflemelerinizi çok iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bunlara ek olarak reklamlarınızda kullanacağınız görsel, video ve metinlerinizi de düzenlerken ilgi çekici ve merak uyandıracak şekilde olmalarına özen göstermelisiniz. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Reklam fotoğrafı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam fikirleri iyi olsa da bu reklamlarda kullandığınız görsellerin de dikkat çekici olması gerekir. Yüksek çözünürlüklü ve net görseller seçmeye dikkat etmeli, fotoğraflarda insanları kullanmalı, hedef kitlenizle uyumlu olmalı ve metin kullanmasanız dahi mesajınız hakkında bir bilgi verecek görseller üzerinde odaklanmanız gerekir. İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan