fbpx

Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de çalışmalar yapabilirsiniz. Bu rehberimizde de yararlanabileceğiniz farklı reklam fikirleri üzerinde duracağız.

Sosyal medyada kullanabileceğiniz reklam fikirleri

SSS ile ilgili gönderiler oluşturun

Müşterilerinizin sık karşılaştıkları sorunların çözümlerini daha geniş kitlelere ulaştırmak için SSS (sık sorulan sorular) bölümünüzle ilgili yaratıcı ve ilgi çekici görsel içerikler hazırlayabileceğiniz gibi bir video hazırlayarak da reklamlar çıkabilirsiniz. Bu reklamlarda, hedef kitlenize ulaşarak, onların sorunlarını nasıl çözdüğünüzü onlara anlatabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

Kullanıcılardan gelen içeriklerle ilgili reklamlar

Sosyal kanıt oluşturmak e-ticarette oldukça önemli konulardan biri. Tüketicilerin fikirlerini değiştirerek, onları satın almaya yönlendirmek için sizin ürünlerinizi kullanan ve bunları bir görsel ya da video ile sizinle paylaşan müşterilerinizin gönderilerini de kendi sayfanızda yayınlayarak, reklam kampanyaları çıkabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini ve ürünlere olan ilgiyi ön plana çıkartmak için bu tür reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları düzenleyin

Yarışmalar, etkileşim yaratma, marka bilinirliği artırma ve yeni takipçiler kazanmak için oldukça etkilidir. Bunu sağlamak için de fotoğraf yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Müşterilerinizi belli bir konseptte paylaşımlar yapmaya yönlendirebilir ve yarışma kazananlara hediyeler verebilirsiniz. Bu içeriklerinizi de reklam kampanyaları ile destekleyerek daha fazla kişinin bu yarışmalara katılmalarını sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

”Arkadaşını etiketle” gönderileri

“Arkadaşını etiketle” gönderileri de sosyal medya reklam fikirleri arasında yer almakta. İçeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve etkileşimlerinizi artırmak için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. Bu tür gönderilerinize sosyal ağlar da küçük reklamlar vererek, bu gönderilerin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İnfografik paylaşımları

Reklam içerikleri oluşturmak için infografiklerden de yararlanabilirsiniz. Web sitenizle ilgili gelişmeleri, müşteri memnuniyet oranlarınızı, hizmetlerinizi, ürünlerinizle ilgili ilginç verileri infografiklerle paylaşabilirsiniz. Bu paylaşımlarınızı da yine küçük bütçelerle sosyal ağlar üzerinde öne çıkartarak içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz.

Sahne arkası video ve fotoğraflarını paylaşın

Reklam fikirleri olarak öne çıkan içerik türlerinden biri de sahne arkası video ya da fotoğraflarıdır. Şirketin iç yüzünü göstermenin yanı sıra çalışanları paylaşarak, şirket kültürünüzü yansıtarak, takipçilerinizle etkileşime girmek için bu gönderilerinizi de reklam kampanyalarınızda küçük bütçelerle öne çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Ürün yapımı, sipariş hazırlama süreçlerini paylaşın

Eğer kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız, işin mutfağını göstermek ve ürünün nasıl bir şekilde hazırlandığını göstermek için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu reklamlar, ürün yapımı gösterdiği için tüketicilerin ilgisini bir hayli çekmektedir. Kendi üretiminizi yapmıyorsanız, kullanıcıların dikkatini çekmek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem de siparişlerin hazırlanma süreci, kargolanması gibi yine işin mutfağında olan konuları ele almak olacaktır. Her bir siparişinizde bunu yapmanız mümkün değildir; ancak ara sıra da olsa bu tür içerikler hazırlayarak hem içerik çeşitliliği sağlar hem de takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Anketler yapın

Anketler de reklam fikirleri arasında kullanılabilecek içerik türleri arasında yer alıyor. Sosyal ağlar üzerinde anketler düzenleyebilir ve bu gönderilerinize de reklam kampanları düzenleyerek, anketlerinize olan katılımı artırabilirsiniz. Farklı içerikler sunmak ve kullanıcıları etkileşim halinde tutmak, yeni takipçiler kazanmanızı da sağlayacağı gibi mevcut kitlenizle olan iletişiminizi de güçlendirir.

Canlı yayın duyurularınızı yapın

Canlı yayınlar sosyal ağlarda bir hayli popüler. Özel konuklar çağırarak ya da röportajlar düzenleyerek bunları canlı yayın olarak sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Bu canlı yayınları yapmadan önce de merak uyandırmak ve takipçilerinizi bilgilendirmek için görsel veya video içerikler oluşturup bu içeriklere reklamlar verebilirsiniz. Canlı yayından 1-2 gün önce bu tür reklamlarla canlı yayınlarınıza olan katılımları da artırabilirsiniz.

Sosyal medya reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya reklam modelleri nelerdir?

Sosyal ağlarda birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Etkileşim yaratma, marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımı, iletişim, geri dönüşüm sağlama, satın almaya yönlendirme gibi farklı amaçları tetikleyen reklam modelleri Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin ve Snapchat gibi mecralarda yer almakta. İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir? İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Sosyal medya reklamı verirken nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya reklam fikirleri üzerinde çalışırken, öncelikli olarak reklam bütçenizi en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir. Bunun için de reklam içeriğinizi en iyi şekilde öne çıkartacak reklam modelinizi seçmeniz, sonrasında da hedeflemelerinizi çok iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bunlara ek olarak reklamlarınızda kullanacağınız görsel, video ve metinlerinizi de düzenlerken ilgi çekici ve merak uyandıracak şekilde olmalarına özen göstermelisiniz. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Reklam fotoğrafı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam fikirleri iyi olsa da bu reklamlarda kullandığınız görsellerin de dikkat çekici olması gerekir. Yüksek çözünürlüklü ve net görseller seçmeye dikkat etmeli, fotoğraflarda insanları kullanmalı, hedef kitlenizle uyumlu olmalı ve metin kullanmasanız dahi mesajınız hakkında bir bilgi verecek görseller üzerinde odaklanmanız gerekir. İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan