Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de çalışmalar yapabilirsiniz. Bu rehberimizde de yararlanabileceğiniz farklı reklam fikirleri üzerinde duracağız.

Sosyal medyada kullanabileceğiniz reklam fikirleri

SSS ile ilgili gönderiler oluşturun

Müşterilerinizin sık karşılaştıkları sorunların çözümlerini daha geniş kitlelere ulaştırmak için SSS (sık sorulan sorular) bölümünüzle ilgili yaratıcı ve ilgi çekici görsel içerikler hazırlayabileceğiniz gibi bir video hazırlayarak da reklamlar çıkabilirsiniz. Bu reklamlarda, hedef kitlenize ulaşarak, onların sorunlarını nasıl çözdüğünüzü onlara anlatabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

Kullanıcılardan gelen içeriklerle ilgili reklamlar

Sosyal kanıt oluşturmak e-ticarette oldukça önemli konulardan biri. Tüketicilerin fikirlerini değiştirerek, onları satın almaya yönlendirmek için sizin ürünlerinizi kullanan ve bunları bir görsel ya da video ile sizinle paylaşan müşterilerinizin gönderilerini de kendi sayfanızda yayınlayarak, reklam kampanyaları çıkabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini ve ürünlere olan ilgiyi ön plana çıkartmak için bu tür reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları düzenleyin

Yarışmalar, etkileşim yaratma, marka bilinirliği artırma ve yeni takipçiler kazanmak için oldukça etkilidir. Bunu sağlamak için de fotoğraf yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Müşterilerinizi belli bir konseptte paylaşımlar yapmaya yönlendirebilir ve yarışma kazananlara hediyeler verebilirsiniz. Bu içeriklerinizi de reklam kampanyaları ile destekleyerek daha fazla kişinin bu yarışmalara katılmalarını sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

”Arkadaşını etiketle” gönderileri

“Arkadaşını etiketle” gönderileri de sosyal medya reklam fikirleri arasında yer almakta. İçeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve etkileşimlerinizi artırmak için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. Bu tür gönderilerinize sosyal ağlar da küçük reklamlar vererek, bu gönderilerin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İnfografik paylaşımları

Reklam içerikleri oluşturmak için infografiklerden de yararlanabilirsiniz. Web sitenizle ilgili gelişmeleri, müşteri memnuniyet oranlarınızı, hizmetlerinizi, ürünlerinizle ilgili ilginç verileri infografiklerle paylaşabilirsiniz. Bu paylaşımlarınızı da yine küçük bütçelerle sosyal ağlar üzerinde öne çıkartarak içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz.

Sahne arkası video ve fotoğraflarını paylaşın

Reklam fikirleri olarak öne çıkan içerik türlerinden biri de sahne arkası video ya da fotoğraflarıdır. Şirketin iç yüzünü göstermenin yanı sıra çalışanları paylaşarak, şirket kültürünüzü yansıtarak, takipçilerinizle etkileşime girmek için bu gönderilerinizi de reklam kampanyalarınızda küçük bütçelerle öne çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Ürün yapımı, sipariş hazırlama süreçlerini paylaşın

Eğer kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız, işin mutfağını göstermek ve ürünün nasıl bir şekilde hazırlandığını göstermek için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu reklamlar, ürün yapımı gösterdiği için tüketicilerin ilgisini bir hayli çekmektedir. Kendi üretiminizi yapmıyorsanız, kullanıcıların dikkatini çekmek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem de siparişlerin hazırlanma süreci, kargolanması gibi yine işin mutfağında olan konuları ele almak olacaktır. Her bir siparişinizde bunu yapmanız mümkün değildir; ancak ara sıra da olsa bu tür içerikler hazırlayarak hem içerik çeşitliliği sağlar hem de takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Anketler yapın

Anketler de reklam fikirleri arasında kullanılabilecek içerik türleri arasında yer alıyor. Sosyal ağlar üzerinde anketler düzenleyebilir ve bu gönderilerinize de reklam kampanları düzenleyerek, anketlerinize olan katılımı artırabilirsiniz. Farklı içerikler sunmak ve kullanıcıları etkileşim halinde tutmak, yeni takipçiler kazanmanızı da sağlayacağı gibi mevcut kitlenizle olan iletişiminizi de güçlendirir.

Canlı yayın duyurularınızı yapın

Canlı yayınlar sosyal ağlarda bir hayli popüler. Özel konuklar çağırarak ya da röportajlar düzenleyerek bunları canlı yayın olarak sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Bu canlı yayınları yapmadan önce de merak uyandırmak ve takipçilerinizi bilgilendirmek için görsel veya video içerikler oluşturup bu içeriklere reklamlar verebilirsiniz. Canlı yayından 1-2 gün önce bu tür reklamlarla canlı yayınlarınıza olan katılımları da artırabilirsiniz.

Sosyal medya reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya reklam modelleri nelerdir?

Sosyal ağlarda birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Etkileşim yaratma, marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımı, iletişim, geri dönüşüm sağlama, satın almaya yönlendirme gibi farklı amaçları tetikleyen reklam modelleri Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin ve Snapchat gibi mecralarda yer almakta. İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir? İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Sosyal medya reklamı verirken nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya reklam fikirleri üzerinde çalışırken, öncelikli olarak reklam bütçenizi en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir. Bunun için de reklam içeriğinizi en iyi şekilde öne çıkartacak reklam modelinizi seçmeniz, sonrasında da hedeflemelerinizi çok iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bunlara ek olarak reklamlarınızda kullanacağınız görsel, video ve metinlerinizi de düzenlerken ilgi çekici ve merak uyandıracak şekilde olmalarına özen göstermelisiniz. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Reklam fotoğrafı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam fikirleri iyi olsa da bu reklamlarda kullandığınız görsellerin de dikkat çekici olması gerekir. Yüksek çözünürlüklü ve net görseller seçmeye dikkat etmeli, fotoğraflarda insanları kullanmalı, hedef kitlenizle uyumlu olmalı ve metin kullanmasanız dahi mesajınız hakkında bir bilgi verecek görseller üzerinde odaklanmanız gerekir. İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin