Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de çalışmalar yapabilirsiniz. Bu rehberimizde de yararlanabileceğiniz farklı reklam fikirleri üzerinde duracağız.

Sosyal medyada kullanabileceğiniz reklam fikirleri

SSS ile ilgili gönderiler oluşturun

Müşterilerinizin sık karşılaştıkları sorunların çözümlerini daha geniş kitlelere ulaştırmak için SSS (sık sorulan sorular) bölümünüzle ilgili yaratıcı ve ilgi çekici görsel içerikler hazırlayabileceğiniz gibi bir video hazırlayarak da reklamlar çıkabilirsiniz. Bu reklamlarda, hedef kitlenize ulaşarak, onların sorunlarını nasıl çözdüğünüzü onlara anlatabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

Kullanıcılardan gelen içeriklerle ilgili reklamlar

Sosyal kanıt oluşturmak e-ticarette oldukça önemli konulardan biri. Tüketicilerin fikirlerini değiştirerek, onları satın almaya yönlendirmek için sizin ürünlerinizi kullanan ve bunları bir görsel ya da video ile sizinle paylaşan müşterilerinizin gönderilerini de kendi sayfanızda yayınlayarak, reklam kampanyaları çıkabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini ve ürünlere olan ilgiyi ön plana çıkartmak için bu tür reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları düzenleyin

Yarışmalar, etkileşim yaratma, marka bilinirliği artırma ve yeni takipçiler kazanmak için oldukça etkilidir. Bunu sağlamak için de fotoğraf yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Müşterilerinizi belli bir konseptte paylaşımlar yapmaya yönlendirebilir ve yarışma kazananlara hediyeler verebilirsiniz. Bu içeriklerinizi de reklam kampanyaları ile destekleyerek daha fazla kişinin bu yarışmalara katılmalarını sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

”Arkadaşını etiketle” gönderileri

“Arkadaşını etiketle” gönderileri de sosyal medya reklam fikirleri arasında yer almakta. İçeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve etkileşimlerinizi artırmak için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. Bu tür gönderilerinize sosyal ağlar da küçük reklamlar vererek, bu gönderilerin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İnfografik paylaşımları

Reklam içerikleri oluşturmak için infografiklerden de yararlanabilirsiniz. Web sitenizle ilgili gelişmeleri, müşteri memnuniyet oranlarınızı, hizmetlerinizi, ürünlerinizle ilgili ilginç verileri infografiklerle paylaşabilirsiniz. Bu paylaşımlarınızı da yine küçük bütçelerle sosyal ağlar üzerinde öne çıkartarak içeriklerinizi daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz.

Sahne arkası video ve fotoğraflarını paylaşın

Reklam fikirleri olarak öne çıkan içerik türlerinden biri de sahne arkası video ya da fotoğraflarıdır. Şirketin iç yüzünü göstermenin yanı sıra çalışanları paylaşarak, şirket kültürünüzü yansıtarak, takipçilerinizle etkileşime girmek için bu gönderilerinizi de reklam kampanyalarınızda küçük bütçelerle öne çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Ürün yapımı, sipariş hazırlama süreçlerini paylaşın

Eğer kendi ürünlerinizin üretimini yapıyorsanız, işin mutfağını göstermek ve ürünün nasıl bir şekilde hazırlandığını göstermek için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu reklamlar, ürün yapımı gösterdiği için tüketicilerin ilgisini bir hayli çekmektedir. Kendi üretiminizi yapmıyorsanız, kullanıcıların dikkatini çekmek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem de siparişlerin hazırlanma süreci, kargolanması gibi yine işin mutfağında olan konuları ele almak olacaktır. Her bir siparişinizde bunu yapmanız mümkün değildir; ancak ara sıra da olsa bu tür içerikler hazırlayarak hem içerik çeşitliliği sağlar hem de takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Anketler yapın

Anketler de reklam fikirleri arasında kullanılabilecek içerik türleri arasında yer alıyor. Sosyal ağlar üzerinde anketler düzenleyebilir ve bu gönderilerinize de reklam kampanları düzenleyerek, anketlerinize olan katılımı artırabilirsiniz. Farklı içerikler sunmak ve kullanıcıları etkileşim halinde tutmak, yeni takipçiler kazanmanızı da sağlayacağı gibi mevcut kitlenizle olan iletişiminizi de güçlendirir.

Canlı yayın duyurularınızı yapın

Canlı yayınlar sosyal ağlarda bir hayli popüler. Özel konuklar çağırarak ya da röportajlar düzenleyerek bunları canlı yayın olarak sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Bu canlı yayınları yapmadan önce de merak uyandırmak ve takipçilerinizi bilgilendirmek için görsel veya video içerikler oluşturup bu içeriklere reklamlar verebilirsiniz. Canlı yayından 1-2 gün önce bu tür reklamlarla canlı yayınlarınıza olan katılımları da artırabilirsiniz.

Sosyal medya reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya reklam modelleri nelerdir?

Sosyal ağlarda birçok farklı reklam modeli bulunuyor. Etkileşim yaratma, marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımı, iletişim, geri dönüşüm sağlama, satın almaya yönlendirme gibi farklı amaçları tetikleyen reklam modelleri Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin ve Snapchat gibi mecralarda yer almakta. İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir? İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Sosyal medya reklamı verirken nelere dikkat etmelisiniz?

Sosyal medya reklam fikirleri üzerinde çalışırken, öncelikli olarak reklam bütçenizi en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir. Bunun için de reklam içeriğinizi en iyi şekilde öne çıkartacak reklam modelinizi seçmeniz, sonrasında da hedeflemelerinizi çok iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Bunlara ek olarak reklamlarınızda kullanacağınız görsel, video ve metinlerinizi de düzenlerken ilgi çekici ve merak uyandıracak şekilde olmalarına özen göstermelisiniz. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Reklam fotoğrafı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam fikirleri iyi olsa da bu reklamlarda kullandığınız görsellerin de dikkat çekici olması gerekir. Yüksek çözünürlüklü ve net görseller seçmeye dikkat etmeli, fotoğraflarda insanları kullanmalı, hedef kitlenizle uyumlu olmalı ve metin kullanmasanız dahi mesajınız hakkında bir bilgi verecek görseller üzerinde odaklanmanız gerekir. İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret...
17 Kasım 2021
Markethinkers
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın