Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?

30 Aralık 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi, sosyal medya platformları üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, hem mevcut hem de yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Tabii ki bu mecraların dinamikleri de 2020 yılında biraz değişikliğe gidecek. Bu rehberimizde de bu değişiklik ve yenilikleri ele alacağız.

Sosyal medya trendleri 2020’de nasıl olacak?

Hikaye içeriklerinin popülerliği devam edecek

24 saat boyunca yayında olan Instagram Hikaye ve Snapchat gönderilerinin popülerliği 2020 yılında da devam ediyor olacak. Kullanıcı alışkanlıkları özellikle Instagram üzerinde zaman tünelindeki gönderileri incelemek yerine Hikayeleri izleme yönünde değiştiği için Hikaye paylaşımlarının popülerliği artıyor.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

Özellikle 2019 yılında bu trendin önce çıkmasıyla beraber Hikaye reklamları da şirketler için önemli bir rol oynamaya başladı. Markalar reklam içeriklerini belirlerken hikayeleri de göz önünde bulundurmalılar.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram “beğenileri” kaldırıyor

Instagram, 2019 yılının son dönemlerinde gönderilerin altındaki beğeni sayılarını gösterme özelliğini kaldırma yolunda denemelere gitti ve 2020 yılında da hem işletme hem de kullanıcı sayfalarında beğenileri kaldırmayı planlıyor. Bu noktada da ne kadar çok beğeninizin olduğu görünmeyecek ve beğeni sayılarının kullanıcılar üzerindeki etkisi ortadan kalkmış olacak. Beğeni sayılarına göre bir değerlendirmeden ziyade içeriğin kalitesinin önemi daha fazla artmış olacağı için 2020’de beğeni sayısından ziyade içeriğin kalitesi daha önemli olacak.

NOT: Beğeni sayıları kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde görüntülenmeyecek olsa da markalar, Instagram istatistikler özelliği üzerinden gönderilerin kaç beğeni aldığını takip edebilecekler.

Video içerikler daha önemli olacak

Yazılı ve görsel içerikler yerini yavaş yavaş videolara bırakmaya başlıyor. 2020 yılında da sosyal medya platformları üzerinde daha fazla video içerik görmeye başlayacağız. Kullanıcıların video içeriklere daha fazla ilgi göstermesi doğal olarak etkileşimleri de artıyor. Sosyal ağlar üzerinde hem reklam hem de organik paylaşımlarda video içeriklere olan yatırım önümüzdeki sene daha da artacak.

Artırılmış Gerçeklik (AR) filtreleri ilgi çekmeye devam edecek

Facebook, Instagram ve Snapchat gibi platformlar üzerindeki artırılmış gerçeklik filtreleri 2020 yılında da kullanıcıların ilgisini çekmeye devam edecek. Snapchat’in bu AR filtreleri ile ilgili reklam çalışmaları, farklı pazarlama stratejileri geliştirerek, kullanıcıları pazarlama çalışmalarına dahil etmek isteyen firmalar için önemli bir araç olacak.

Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımlar devam edecek

2019 yılında özellikle konuşulan konulardan biri Influencer pazarlama çalışmalarıydı. Markalar sosyal medya platformları üzerinde, Infuencer kişi veya hesaplarla çalışarak, içeriklerinin tanıtımını yaptılar ve yeni kitlelere ulaştılar. 2020 sosyal medya trendleri arasında bu çalışmalar da yerini alacak. Markalar tanınmış kişi veya hesaplarla çalışarak marka ve ürün bilinirliklerini artırarak, yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapmaya devam edecekler.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Reklam hedeflemelerinde konum odaklı seçimlerin önemi artacak

Sosyal medya platformları üzerinde reklam kampanyaları oluştururken, hedefleme de bir hayli önemli konulardan biri oluyor. Hedefleme kırılımları üzerinde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de 2020 yılında konum odaklı seçimler olacak. Doğru hedef kitlelere ulaşmak ve reklamların performansını artırmak için konum odaklı reklamlar da işletmeler tarafından sıklıkla kullanılmaya devam edecek.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Sosyal medya platformları üzerinde müşteri desteği sunmak devam edecek

Sosyal medya trendleri arasında yer alacak konulardan biri de sosyal ağlar üzerinden müşteri desteği sunmak olacak. Birçok marka bunu hali hazırda yapmakta; ancak bunun için bir strateji oluşturmayan markalar da bulunuyor. İletişim kanallarınızı genişletmek ve hedef kitlenizle farklı bir yerden iletişim kurmak için sosyal medya kanallarınızı da aktif bir şekilde kullanmanız gerekiyor. Gönderilerin altına yapılan yorumların yanı sıra özel mesajlarla da kullanıcılar markalarla iletişime geçtiği için, sosyal medya müşteri destek stratejinizi geliştirmeniz bir hayli önemli olacak.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Sosyal medya platformları ile ilgili sık sorulan sorular

Facebook ve Instagram reklam ölçüleri neler?

Facebook ve Instagram birçok farklı reklam modeli sunduğu gibi platformlar üzerinde de bu reklamların görüntülenebildiği farklı alanlar bulunuyor. Bu sebeple de tek bir reklam görsel boyutu bulunmuyor. Reklamlarınızı hazırlarken, reklamlarınızın hangi alanda görüneceğini planlayarak, bu görsel ve videoları hazırlamanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden Facebook ve Instagram reklam ölçülerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

Sosyal medya platformları arasında en popüler olan ağ Instagram ve Hikaye özelliği de kullanıcıların en çok tercih ettiği içerik türlerinden biri olmaya başladı. Hikayeler üzerinde reklam vererek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz. Instagram Hikaye reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden verilmektedir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, detaylı bir şekilde reklam aşamalarını görebilisiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Sosyal medya reklamlarında hedefleme neden önemli?

Sosyal medya reklam kampanyalarınızın performansını artırmak, bütçenizi daha verimli kullanmak, markanız ya da ürünlerinize ilgi gösterecek kitlelere ulaşmak ve yatırım getirinizi artırmak için hedeflemelere önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan