Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?

30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?

Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi, sosyal medya platformları üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, hem mevcut hem de yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Tabii ki bu mecraların dinamikleri de 2020 yılında biraz değişikliğe gidecek. Bu rehberimizde de bu değişiklik ve yenilikleri ele alacağız.

Sosyal medya trendleri 2020’de nasıl olacak?

Hikaye içeriklerinin popülerliği devam edecek

24 saat boyunca yayında olan Instagram Hikaye ve Snapchat gönderilerinin popülerliği 2020 yılında da devam ediyor olacak. Kullanıcı alışkanlıkları özellikle Instagram üzerinde zaman tünelindeki gönderileri incelemek yerine Hikayeleri izleme yönünde değiştiği için Hikaye paylaşımlarının popülerliği artıyor.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

Özellikle 2019 yılında bu trendin önce çıkmasıyla beraber Hikaye reklamları da şirketler için önemli bir rol oynamaya başladı. Markalar reklam içeriklerini belirlerken hikayeleri de göz önünde bulundurmalılar.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram “beğenileri” kaldırıyor

Instagram, 2019 yılının son dönemlerinde gönderilerin altındaki beğeni sayılarını gösterme özelliğini kaldırma yolunda denemelere gitti ve 2020 yılında da hem işletme hem de kullanıcı sayfalarında beğenileri kaldırmayı planlıyor. Bu noktada da ne kadar çok beğeninizin olduğu görünmeyecek ve beğeni sayılarının kullanıcılar üzerindeki etkisi ortadan kalkmış olacak. Beğeni sayılarına göre bir değerlendirmeden ziyade içeriğin kalitesinin önemi daha fazla artmış olacağı için 2020’de beğeni sayısından ziyade içeriğin kalitesi daha önemli olacak.

NOT: Beğeni sayıları kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde görüntülenmeyecek olsa da markalar, Instagram istatistikler özelliği üzerinden gönderilerin kaç beğeni aldığını takip edebilecekler.

Video içerikler daha önemli olacak

Yazılı ve görsel içerikler yerini yavaş yavaş videolara bırakmaya başlıyor. 2020 yılında da sosyal medya platformları üzerinde daha fazla video içerik görmeye başlayacağız. Kullanıcıların video içeriklere daha fazla ilgi göstermesi doğal olarak etkileşimleri de artıyor. Sosyal ağlar üzerinde hem reklam hem de organik paylaşımlarda video içeriklere olan yatırım önümüzdeki sene daha da artacak.

Artırılmış Gerçeklik (AR) filtreleri ilgi çekmeye devam edecek

Facebook, Instagram ve Snapchat gibi platformlar üzerindeki artırılmış gerçeklik filtreleri 2020 yılında da kullanıcıların ilgisini çekmeye devam edecek. Snapchat’in bu AR filtreleri ile ilgili reklam çalışmaları, farklı pazarlama stratejileri geliştirerek, kullanıcıları pazarlama çalışmalarına dahil etmek isteyen firmalar için önemli bir araç olacak.

Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımlar devam edecek

2019 yılında özellikle konuşulan konulardan biri Influencer pazarlama çalışmalarıydı. Markalar sosyal medya platformları üzerinde, Infuencer kişi veya hesaplarla çalışarak, içeriklerinin tanıtımını yaptılar ve yeni kitlelere ulaştılar. 2020 sosyal medya trendleri arasında bu çalışmalar da yerini alacak. Markalar tanınmış kişi veya hesaplarla çalışarak marka ve ürün bilinirliklerini artırarak, yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapmaya devam edecekler.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Reklam hedeflemelerinde konum odaklı seçimlerin önemi artacak

Sosyal medya platformları üzerinde reklam kampanyaları oluştururken, hedefleme de bir hayli önemli konulardan biri oluyor. Hedefleme kırılımları üzerinde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de 2020 yılında konum odaklı seçimler olacak. Doğru hedef kitlelere ulaşmak ve reklamların performansını artırmak için konum odaklı reklamlar da işletmeler tarafından sıklıkla kullanılmaya devam edecek.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Sosyal medya platformları üzerinde müşteri desteği sunmak devam edecek

Sosyal medya trendleri arasında yer alacak konulardan biri de sosyal ağlar üzerinden müşteri desteği sunmak olacak. Birçok marka bunu hali hazırda yapmakta; ancak bunun için bir strateji oluşturmayan markalar da bulunuyor. İletişim kanallarınızı genişletmek ve hedef kitlenizle farklı bir yerden iletişim kurmak için sosyal medya kanallarınızı da aktif bir şekilde kullanmanız gerekiyor. Gönderilerin altına yapılan yorumların yanı sıra özel mesajlarla da kullanıcılar markalarla iletişime geçtiği için, sosyal medya müşteri destek stratejinizi geliştirmeniz bir hayli önemli olacak.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Sosyal medya platformları ile ilgili sık sorulan sorular

Facebook ve Instagram reklam ölçüleri neler?

Facebook ve Instagram birçok farklı reklam modeli sunduğu gibi platformlar üzerinde de bu reklamların görüntülenebildiği farklı alanlar bulunuyor. Bu sebeple de tek bir reklam görsel boyutu bulunmuyor. Reklamlarınızı hazırlarken, reklamlarınızın hangi alanda görüneceğini planlayarak, bu görsel ve videoları hazırlamanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden Facebook ve Instagram reklam ölçülerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

Sosyal medya platformları arasında en popüler olan ağ Instagram ve Hikaye özelliği de kullanıcıların en çok tercih ettiği içerik türlerinden biri olmaya başladı. Hikayeler üzerinde reklam vererek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz. Instagram Hikaye reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden verilmektedir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, detaylı bir şekilde reklam aşamalarını görebilisiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Sosyal medya reklamlarında hedefleme neden önemli?

Sosyal medya reklam kampanyalarınızın performansını artırmak, bütçenizi daha verimli kullanmak, markanız ya da ürünlerinize ilgi gösterecek kitlelere ulaşmak ve yatırım getirinizi artırmak için hedeflemelere önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan