fbpx

Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?

30 Aralık 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi, sosyal medya platformları üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, hem mevcut hem de yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Tabii ki bu mecraların dinamikleri de 2020 yılında biraz değişikliğe gidecek. Bu rehberimizde de bu değişiklik ve yenilikleri ele alacağız.

Sosyal medya trendleri 2020’de nasıl olacak?

Hikaye içeriklerinin popülerliği devam edecek

24 saat boyunca yayında olan Instagram Hikaye ve Snapchat gönderilerinin popülerliği 2020 yılında da devam ediyor olacak. Kullanıcı alışkanlıkları özellikle Instagram üzerinde zaman tünelindeki gönderileri incelemek yerine Hikayeleri izleme yönünde değiştiği için Hikaye paylaşımlarının popülerliği artıyor.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

Özellikle 2019 yılında bu trendin önce çıkmasıyla beraber Hikaye reklamları da şirketler için önemli bir rol oynamaya başladı. Markalar reklam içeriklerini belirlerken hikayeleri de göz önünde bulundurmalılar.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram “beğenileri” kaldırıyor

Instagram, 2019 yılının son dönemlerinde gönderilerin altındaki beğeni sayılarını gösterme özelliğini kaldırma yolunda denemelere gitti ve 2020 yılında da hem işletme hem de kullanıcı sayfalarında beğenileri kaldırmayı planlıyor. Bu noktada da ne kadar çok beğeninizin olduğu görünmeyecek ve beğeni sayılarının kullanıcılar üzerindeki etkisi ortadan kalkmış olacak. Beğeni sayılarına göre bir değerlendirmeden ziyade içeriğin kalitesinin önemi daha fazla artmış olacağı için 2020’de beğeni sayısından ziyade içeriğin kalitesi daha önemli olacak.

NOT: Beğeni sayıları kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde görüntülenmeyecek olsa da markalar, Instagram istatistikler özelliği üzerinden gönderilerin kaç beğeni aldığını takip edebilecekler.

Video içerikler daha önemli olacak

Yazılı ve görsel içerikler yerini yavaş yavaş videolara bırakmaya başlıyor. 2020 yılında da sosyal medya platformları üzerinde daha fazla video içerik görmeye başlayacağız. Kullanıcıların video içeriklere daha fazla ilgi göstermesi doğal olarak etkileşimleri de artıyor. Sosyal ağlar üzerinde hem reklam hem de organik paylaşımlarda video içeriklere olan yatırım önümüzdeki sene daha da artacak.

Artırılmış Gerçeklik (AR) filtreleri ilgi çekmeye devam edecek

Facebook, Instagram ve Snapchat gibi platformlar üzerindeki artırılmış gerçeklik filtreleri 2020 yılında da kullanıcıların ilgisini çekmeye devam edecek. Snapchat’in bu AR filtreleri ile ilgili reklam çalışmaları, farklı pazarlama stratejileri geliştirerek, kullanıcıları pazarlama çalışmalarına dahil etmek isteyen firmalar için önemli bir araç olacak.

Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımlar devam edecek

2019 yılında özellikle konuşulan konulardan biri Influencer pazarlama çalışmalarıydı. Markalar sosyal medya platformları üzerinde, Infuencer kişi veya hesaplarla çalışarak, içeriklerinin tanıtımını yaptılar ve yeni kitlelere ulaştılar. 2020 sosyal medya trendleri arasında bu çalışmalar da yerini alacak. Markalar tanınmış kişi veya hesaplarla çalışarak marka ve ürün bilinirliklerini artırarak, yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapmaya devam edecekler.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Reklam hedeflemelerinde konum odaklı seçimlerin önemi artacak

Sosyal medya platformları üzerinde reklam kampanyaları oluştururken, hedefleme de bir hayli önemli konulardan biri oluyor. Hedefleme kırılımları üzerinde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de 2020 yılında konum odaklı seçimler olacak. Doğru hedef kitlelere ulaşmak ve reklamların performansını artırmak için konum odaklı reklamlar da işletmeler tarafından sıklıkla kullanılmaya devam edecek.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Sosyal medya platformları üzerinde müşteri desteği sunmak devam edecek

Sosyal medya trendleri arasında yer alacak konulardan biri de sosyal ağlar üzerinden müşteri desteği sunmak olacak. Birçok marka bunu hali hazırda yapmakta; ancak bunun için bir strateji oluşturmayan markalar da bulunuyor. İletişim kanallarınızı genişletmek ve hedef kitlenizle farklı bir yerden iletişim kurmak için sosyal medya kanallarınızı da aktif bir şekilde kullanmanız gerekiyor. Gönderilerin altına yapılan yorumların yanı sıra özel mesajlarla da kullanıcılar markalarla iletişime geçtiği için, sosyal medya müşteri destek stratejinizi geliştirmeniz bir hayli önemli olacak.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Sosyal medya platformları ile ilgili sık sorulan sorular

Facebook ve Instagram reklam ölçüleri neler?

Facebook ve Instagram birçok farklı reklam modeli sunduğu gibi platformlar üzerinde de bu reklamların görüntülenebildiği farklı alanlar bulunuyor. Bu sebeple de tek bir reklam görsel boyutu bulunmuyor. Reklamlarınızı hazırlarken, reklamlarınızın hangi alanda görüneceğini planlayarak, bu görsel ve videoları hazırlamanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden Facebook ve Instagram reklam ölçülerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

Sosyal medya platformları arasında en popüler olan ağ Instagram ve Hikaye özelliği de kullanıcıların en çok tercih ettiği içerik türlerinden biri olmaya başladı. Hikayeler üzerinde reklam vererek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz. Instagram Hikaye reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden verilmektedir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, detaylı bir şekilde reklam aşamalarını görebilisiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Sosyal medya reklamlarında hedefleme neden önemli?

Sosyal medya reklam kampanyalarınızın performansını artırmak, bütçenizi daha verimli kullanmak, markanız ya da ürünlerinize ilgi gösterecek kitlelere ulaşmak ve yatırım getirinizi artırmak için hedeflemelere önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan