Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?

30 Aralık 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi, sosyal medya platformları üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, hem mevcut hem de yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Tabii ki bu mecraların dinamikleri de 2020 yılında biraz değişikliğe gidecek. Bu rehberimizde de bu değişiklik ve yenilikleri ele alacağız.

Sosyal medya trendleri 2020’de nasıl olacak?

Hikaye içeriklerinin popülerliği devam edecek

24 saat boyunca yayında olan Instagram Hikaye ve Snapchat gönderilerinin popülerliği 2020 yılında da devam ediyor olacak. Kullanıcı alışkanlıkları özellikle Instagram üzerinde zaman tünelindeki gönderileri incelemek yerine Hikayeleri izleme yönünde değiştiği için Hikaye paylaşımlarının popülerliği artıyor.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

Özellikle 2019 yılında bu trendin önce çıkmasıyla beraber Hikaye reklamları da şirketler için önemli bir rol oynamaya başladı. Markalar reklam içeriklerini belirlerken hikayeleri de göz önünde bulundurmalılar.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram “beğenileri” kaldırıyor

Instagram, 2019 yılının son dönemlerinde gönderilerin altındaki beğeni sayılarını gösterme özelliğini kaldırma yolunda denemelere gitti ve 2020 yılında da hem işletme hem de kullanıcı sayfalarında beğenileri kaldırmayı planlıyor. Bu noktada da ne kadar çok beğeninizin olduğu görünmeyecek ve beğeni sayılarının kullanıcılar üzerindeki etkisi ortadan kalkmış olacak. Beğeni sayılarına göre bir değerlendirmeden ziyade içeriğin kalitesinin önemi daha fazla artmış olacağı için 2020’de beğeni sayısından ziyade içeriğin kalitesi daha önemli olacak.

NOT: Beğeni sayıları kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde görüntülenmeyecek olsa da markalar, Instagram istatistikler özelliği üzerinden gönderilerin kaç beğeni aldığını takip edebilecekler.

Video içerikler daha önemli olacak

Yazılı ve görsel içerikler yerini yavaş yavaş videolara bırakmaya başlıyor. 2020 yılında da sosyal medya platformları üzerinde daha fazla video içerik görmeye başlayacağız. Kullanıcıların video içeriklere daha fazla ilgi göstermesi doğal olarak etkileşimleri de artıyor. Sosyal ağlar üzerinde hem reklam hem de organik paylaşımlarda video içeriklere olan yatırım önümüzdeki sene daha da artacak.

Artırılmış Gerçeklik (AR) filtreleri ilgi çekmeye devam edecek

Facebook, Instagram ve Snapchat gibi platformlar üzerindeki artırılmış gerçeklik filtreleri 2020 yılında da kullanıcıların ilgisini çekmeye devam edecek. Snapchat’in bu AR filtreleri ile ilgili reklam çalışmaları, farklı pazarlama stratejileri geliştirerek, kullanıcıları pazarlama çalışmalarına dahil etmek isteyen firmalar için önemli bir araç olacak.

Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımlar devam edecek

2019 yılında özellikle konuşulan konulardan biri Influencer pazarlama çalışmalarıydı. Markalar sosyal medya platformları üzerinde, Infuencer kişi veya hesaplarla çalışarak, içeriklerinin tanıtımını yaptılar ve yeni kitlelere ulaştılar. 2020 sosyal medya trendleri arasında bu çalışmalar da yerini alacak. Markalar tanınmış kişi veya hesaplarla çalışarak marka ve ürün bilinirliklerini artırarak, yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapmaya devam edecekler.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Reklam hedeflemelerinde konum odaklı seçimlerin önemi artacak

Sosyal medya platformları üzerinde reklam kampanyaları oluştururken, hedefleme de bir hayli önemli konulardan biri oluyor. Hedefleme kırılımları üzerinde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de 2020 yılında konum odaklı seçimler olacak. Doğru hedef kitlelere ulaşmak ve reklamların performansını artırmak için konum odaklı reklamlar da işletmeler tarafından sıklıkla kullanılmaya devam edecek.

İlgili rehber: Konum bazlı reklamlar neden önemli?

Sosyal medya platformları üzerinde müşteri desteği sunmak devam edecek

Sosyal medya trendleri arasında yer alacak konulardan biri de sosyal ağlar üzerinden müşteri desteği sunmak olacak. Birçok marka bunu hali hazırda yapmakta; ancak bunun için bir strateji oluşturmayan markalar da bulunuyor. İletişim kanallarınızı genişletmek ve hedef kitlenizle farklı bir yerden iletişim kurmak için sosyal medya kanallarınızı da aktif bir şekilde kullanmanız gerekiyor. Gönderilerin altına yapılan yorumların yanı sıra özel mesajlarla da kullanıcılar markalarla iletişime geçtiği için, sosyal medya müşteri destek stratejinizi geliştirmeniz bir hayli önemli olacak.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Sosyal medya platformları ile ilgili sık sorulan sorular

Facebook ve Instagram reklam ölçüleri neler?

Facebook ve Instagram birçok farklı reklam modeli sunduğu gibi platformlar üzerinde de bu reklamların görüntülenebildiği farklı alanlar bulunuyor. Bu sebeple de tek bir reklam görsel boyutu bulunmuyor. Reklamlarınızı hazırlarken, reklamlarınızın hangi alanda görüneceğini planlayarak, bu görsel ve videoları hazırlamanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden Facebook ve Instagram reklam ölçülerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

Sosyal medya platformları arasında en popüler olan ağ Instagram ve Hikaye özelliği de kullanıcıların en çok tercih ettiği içerik türlerinden biri olmaya başladı. Hikayeler üzerinde reklam vererek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz. Instagram Hikaye reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden verilmektedir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, detaylı bir şekilde reklam aşamalarını görebilisiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Sosyal medya reklamlarında hedefleme neden önemli?

Sosyal medya reklam kampanyalarınızın performansını artırmak, bütçenizi daha verimli kullanmak, markanız ya da ürünlerinize ilgi gösterecek kitlelere ulaşmak ve yatırım getirinizi artırmak için hedeflemelere önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan