Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor.

Sosyal medya pazarlaması, sadece Facebook, Twitter ya da Instagram’da paylaşım yapmak demek değildir. Buradaki önemli nokta mecra da değildir. Sosyal ağlara nasıl yaklaştığınızdır ve bu hesaplarınızı nasıl yönettiğinizdir. Bu sebeple de sosyal medya üzerinde ayrıca çalışması gereken bir alandır ve bir iş alanı olarak görülmesi gerekmektedir. Aksi takdirde hem para hem de zaman harcarsınız; fakat beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Bu durumda da sosyal medya pazarlamasında bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Bu küçük noktalar, sizin sosyal platformlarda aldığınız sonuçları önemli şekilde etkileyecektir.

Sosyal mecraların nasıl çalıştığını anlamak için zaman ayırın ve bunları öğrenmeye çalışın

Sosyal medya yönetiminde yeniyseniz, öncelikli olarak bu mecraların nasıl çalıştığını, dinamiklerinin nasıl işlediğini, kullanıcıların aktivitelerinin nasıl olduğunu ve kullanıcıların markalardan neler beklediğini öğrenmeniz gerekir.

Her bir mecranın kendine göre dinamikleri ve kullanım alanları bulunmaktadır. Tek bir mecrayı öğrenmeniz diğerleri hakkında da yeterli bilgiye sahip olacağınız anlamına gelmeyebilir. Her mecranın kullanım amacı ve kullanıcıların bu mecraları nasıl kullandığı farklılık gösterdiği için, her platforma başka bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bunun yanı sıra reklam modelleri ve gönderi standartları da değişiklik gösterdiği için farklı mecraları öğrenmeniz gerekir.

Bunun için de sosyal mecralarla ilgili yayınları, rehberleri ve içerikleri takip edip öğrenmeniz gerekir. İlk etapta bu platformlar hakkında bilgi sahibi olmak için vakit ayırmanız, uzun vadede yapacağınız çalışmaları daha iyi ve doğru bir şekilde yapmanıza yardımcı olur. Sosyal medya pazarlaması rehberlerimizi okuyarak, farklı mecralar ve genel olarak sosyal medya yönetimi ile ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.

Dinlemeyi öğrenin

Sosyal medyada başarılı olabilmek için dinlemeyi de iyi bilmeniz gerekir. Sosyal platformlardaki kullanıcıların neler konuştuğunu, nelere ilgi gösterdiklerini bilmeniz gerekir. Böylelikle stratejilerinizi bu yönde belirleyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal hesaplarınızdaki takipçilerinizin sizinle ve ürünlerinizle ilgili neler konuştuklarını da yakından takip etmelisiniz. Onların memnuniyetleri ya da şikayetleri işinizi nasıl yaptığınızı yakından gösterecektir ve daha da önemlisi sizinle ilgili düşüncelerini diğer kullanıcılarla paylaşıyor olacaklar. Bu da tabii ki hem iyi hem de kötü anlamda reklamınızın yapılmasına neden olabilir.

Takipçilerinizin yorumlarını yakından takip etmeli ve onların görüşlerini ciddiye alarak, iş ve sosyal medya stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Sosyal mecralar üzerinde sizin veya ürünleriniz hakkında yorum yapan kişilerle iletişime geçmeniz de bir o kadar önemlidir. Onları dinlemek tek başına yeterli olmayacaktır. Yaptıkları yorumlar sonrasında onlarla iletişime geçmelisiniz. Sorun yaşadıklarında onlara çözümler sunmak için yaklaşmalı; memnuniyetlerini paylaştıklarında da teşekkürlerinizi sunmalısınız.

Takipçilerinizle iletişim halinde olmanız, bire bir iletişim kurma konusunda da size yardımcı olacağı için, daha samimi bir yaklaşım sergilemenize olanak sağlar.

Sadece ürün ve kampanya içeriği paylaşmayın

Sosyal medya geri dönüşümlerinizi artırmak için farklı paylaşımlar yapmayı da göz önünde bulundurmanız gerekir. Sosyal mecralar marka bilinirliğini artırmanız için oldukça etkili yerlerdir ve bu hedefe sadece ürün ya da kampanya paylaşımı yaparak ulaşmanız biraz zorlaşacaktır.

Kullanıcıların dikkatini çekecek ve paylaşmak isteyecekleri içeriklere de odaklanmanız gerekir. Bunun için de bir sosyal medya planı oluşturmalısınız. Detaylı bilgi almak ve sosyal mecralarda farklı içerikler oluşturma hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

Takipçilerinizle etkileşime girin

Takipçilerinizle iletişime geçmenin bir adım ötesinde de onlarla etkileşime girmelisiniz. Onların yaptıkları yorumlara cevap verebilir, onların yaptıkları muhabbetlere dahil olarak, kendinizi onlardan biri gibi gösterebilirsiniz.

Etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacak yöntemlerden biri de bir önceki maddede değindiğimiz farklı içerik türleri olacaktır. Sadece ürün paylaşımları yapmak bu etkileşimleri yaratmayabilir. Farklı içerik türlerinden yararlanmanız, onlarla daha iyi bir şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur.

Yaptığınız çalışmaların analizini yapın

Unutmamanız gereken çalışmalardan biri de sosyal mecralar üzerinde yaptığınız çalışmaları analiz etmek olacaktır. Etkileşim oranlarınızı, erişim sayınızı, gönderilerinize gelen yorum, beğeni ve paylaşım saylarını takip etmelisiniz.

Bu analizleri yaptığınızda hangi tür paylaşımlardan daha fazla geri dönüş aldığınızı size gösterecektir. Bu sayede de ilerleyen dönemlerde yeni stratejiler geliştirebilir; geri dönüşümü yüksek olan içerik türlerine ve yaklaşımlara yoğunlaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan