Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor.

Sosyal medya pazarlaması, sadece Facebook, Twitter ya da Instagram’da paylaşım yapmak demek değildir. Buradaki önemli nokta mecra da değildir. Sosyal ağlara nasıl yaklaştığınızdır ve bu hesaplarınızı nasıl yönettiğinizdir. Bu sebeple de sosyal medya üzerinde ayrıca çalışması gereken bir alandır ve bir iş alanı olarak görülmesi gerekmektedir. Aksi takdirde hem para hem de zaman harcarsınız; fakat beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Bu durumda da sosyal medya pazarlamasında bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Bu küçük noktalar, sizin sosyal platformlarda aldığınız sonuçları önemli şekilde etkileyecektir.

Sosyal mecraların nasıl çalıştığını anlamak için zaman ayırın ve bunları öğrenmeye çalışın

Sosyal medya yönetiminde yeniyseniz, öncelikli olarak bu mecraların nasıl çalıştığını, dinamiklerinin nasıl işlediğini, kullanıcıların aktivitelerinin nasıl olduğunu ve kullanıcıların markalardan neler beklediğini öğrenmeniz gerekir.

Her bir mecranın kendine göre dinamikleri ve kullanım alanları bulunmaktadır. Tek bir mecrayı öğrenmeniz diğerleri hakkında da yeterli bilgiye sahip olacağınız anlamına gelmeyebilir. Her mecranın kullanım amacı ve kullanıcıların bu mecraları nasıl kullandığı farklılık gösterdiği için, her platforma başka bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bunun yanı sıra reklam modelleri ve gönderi standartları da değişiklik gösterdiği için farklı mecraları öğrenmeniz gerekir.

Bunun için de sosyal mecralarla ilgili yayınları, rehberleri ve içerikleri takip edip öğrenmeniz gerekir. İlk etapta bu platformlar hakkında bilgi sahibi olmak için vakit ayırmanız, uzun vadede yapacağınız çalışmaları daha iyi ve doğru bir şekilde yapmanıza yardımcı olur. Sosyal medya pazarlaması rehberlerimizi okuyarak, farklı mecralar ve genel olarak sosyal medya yönetimi ile ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.

Dinlemeyi öğrenin

Sosyal medyada başarılı olabilmek için dinlemeyi de iyi bilmeniz gerekir. Sosyal platformlardaki kullanıcıların neler konuştuğunu, nelere ilgi gösterdiklerini bilmeniz gerekir. Böylelikle stratejilerinizi bu yönde belirleyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal hesaplarınızdaki takipçilerinizin sizinle ve ürünlerinizle ilgili neler konuştuklarını da yakından takip etmelisiniz. Onların memnuniyetleri ya da şikayetleri işinizi nasıl yaptığınızı yakından gösterecektir ve daha da önemlisi sizinle ilgili düşüncelerini diğer kullanıcılarla paylaşıyor olacaklar. Bu da tabii ki hem iyi hem de kötü anlamda reklamınızın yapılmasına neden olabilir.

Takipçilerinizin yorumlarını yakından takip etmeli ve onların görüşlerini ciddiye alarak, iş ve sosyal medya stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Sosyal mecralar üzerinde sizin veya ürünleriniz hakkında yorum yapan kişilerle iletişime geçmeniz de bir o kadar önemlidir. Onları dinlemek tek başına yeterli olmayacaktır. Yaptıkları yorumlar sonrasında onlarla iletişime geçmelisiniz. Sorun yaşadıklarında onlara çözümler sunmak için yaklaşmalı; memnuniyetlerini paylaştıklarında da teşekkürlerinizi sunmalısınız.

Takipçilerinizle iletişim halinde olmanız, bire bir iletişim kurma konusunda da size yardımcı olacağı için, daha samimi bir yaklaşım sergilemenize olanak sağlar.

Sadece ürün ve kampanya içeriği paylaşmayın

Sosyal medya geri dönüşümlerinizi artırmak için farklı paylaşımlar yapmayı da göz önünde bulundurmanız gerekir. Sosyal mecralar marka bilinirliğini artırmanız için oldukça etkili yerlerdir ve bu hedefe sadece ürün ya da kampanya paylaşımı yaparak ulaşmanız biraz zorlaşacaktır.

Kullanıcıların dikkatini çekecek ve paylaşmak isteyecekleri içeriklere de odaklanmanız gerekir. Bunun için de bir sosyal medya planı oluşturmalısınız. Detaylı bilgi almak ve sosyal mecralarda farklı içerikler oluşturma hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

Takipçilerinizle etkileşime girin

Takipçilerinizle iletişime geçmenin bir adım ötesinde de onlarla etkileşime girmelisiniz. Onların yaptıkları yorumlara cevap verebilir, onların yaptıkları muhabbetlere dahil olarak, kendinizi onlardan biri gibi gösterebilirsiniz.

Etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacak yöntemlerden biri de bir önceki maddede değindiğimiz farklı içerik türleri olacaktır. Sadece ürün paylaşımları yapmak bu etkileşimleri yaratmayabilir. Farklı içerik türlerinden yararlanmanız, onlarla daha iyi bir şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur.

Yaptığınız çalışmaların analizini yapın

Unutmamanız gereken çalışmalardan biri de sosyal mecralar üzerinde yaptığınız çalışmaları analiz etmek olacaktır. Etkileşim oranlarınızı, erişim sayınızı, gönderilerinize gelen yorum, beğeni ve paylaşım saylarını takip etmelisiniz.

Bu analizleri yaptığınızda hangi tür paylaşımlardan daha fazla geri dönüş aldığınızı size gösterecektir. Bu sayede de ilerleyen dönemlerde yeni stratejiler geliştirebilir; geri dönüşümü yüksek olan içerik türlerine ve yaklaşımlara yoğunlaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin