Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

3 Nisan 2017
Sinan Oypan

Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor.

Sosyal medya pazarlaması, sadece Facebook, Twitter ya da Instagram’da paylaşım yapmak demek değildir. Buradaki önemli nokta mecra da değildir. Sosyal ağlara nasıl yaklaştığınızdır ve bu hesaplarınızı nasıl yönettiğinizdir. Bu sebeple de sosyal medya üzerinde ayrıca çalışması gereken bir alandır ve bir iş alanı olarak görülmesi gerekmektedir. Aksi takdirde hem para hem de zaman harcarsınız; fakat beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Bu durumda da sosyal medya pazarlamasında bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Bu küçük noktalar, sizin sosyal platformlarda aldığınız sonuçları önemli şekilde etkileyecektir.

Sosyal mecraların nasıl çalıştığını anlamak için zaman ayırın ve bunları öğrenmeye çalışın

Sosyal medya yönetiminde yeniyseniz, öncelikli olarak bu mecraların nasıl çalıştığını, dinamiklerinin nasıl işlediğini, kullanıcıların aktivitelerinin nasıl olduğunu ve kullanıcıların markalardan neler beklediğini öğrenmeniz gerekir.

Her bir mecranın kendine göre dinamikleri ve kullanım alanları bulunmaktadır. Tek bir mecrayı öğrenmeniz diğerleri hakkında da yeterli bilgiye sahip olacağınız anlamına gelmeyebilir. Her mecranın kullanım amacı ve kullanıcıların bu mecraları nasıl kullandığı farklılık gösterdiği için, her platforma başka bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bunun yanı sıra reklam modelleri ve gönderi standartları da değişiklik gösterdiği için farklı mecraları öğrenmeniz gerekir.

Bunun için de sosyal mecralarla ilgili yayınları, rehberleri ve içerikleri takip edip öğrenmeniz gerekir. İlk etapta bu platformlar hakkında bilgi sahibi olmak için vakit ayırmanız, uzun vadede yapacağınız çalışmaları daha iyi ve doğru bir şekilde yapmanıza yardımcı olur. Sosyal medya pazarlaması rehberlerimizi okuyarak, farklı mecralar ve genel olarak sosyal medya yönetimi ile ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.

Dinlemeyi öğrenin

Sosyal medyada başarılı olabilmek için dinlemeyi de iyi bilmeniz gerekir. Sosyal platformlardaki kullanıcıların neler konuştuğunu, nelere ilgi gösterdiklerini bilmeniz gerekir. Böylelikle stratejilerinizi bu yönde belirleyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal hesaplarınızdaki takipçilerinizin sizinle ve ürünlerinizle ilgili neler konuştuklarını da yakından takip etmelisiniz. Onların memnuniyetleri ya da şikayetleri işinizi nasıl yaptığınızı yakından gösterecektir ve daha da önemlisi sizinle ilgili düşüncelerini diğer kullanıcılarla paylaşıyor olacaklar. Bu da tabii ki hem iyi hem de kötü anlamda reklamınızın yapılmasına neden olabilir.

Takipçilerinizin yorumlarını yakından takip etmeli ve onların görüşlerini ciddiye alarak, iş ve sosyal medya stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Sosyal mecralar üzerinde sizin veya ürünleriniz hakkında yorum yapan kişilerle iletişime geçmeniz de bir o kadar önemlidir. Onları dinlemek tek başına yeterli olmayacaktır. Yaptıkları yorumlar sonrasında onlarla iletişime geçmelisiniz. Sorun yaşadıklarında onlara çözümler sunmak için yaklaşmalı; memnuniyetlerini paylaştıklarında da teşekkürlerinizi sunmalısınız.

Takipçilerinizle iletişim halinde olmanız, bire bir iletişim kurma konusunda da size yardımcı olacağı için, daha samimi bir yaklaşım sergilemenize olanak sağlar.

Sadece ürün ve kampanya içeriği paylaşmayın

Sosyal medya geri dönüşümlerinizi artırmak için farklı paylaşımlar yapmayı da göz önünde bulundurmanız gerekir. Sosyal mecralar marka bilinirliğini artırmanız için oldukça etkili yerlerdir ve bu hedefe sadece ürün ya da kampanya paylaşımı yaparak ulaşmanız biraz zorlaşacaktır.

Kullanıcıların dikkatini çekecek ve paylaşmak isteyecekleri içeriklere de odaklanmanız gerekir. Bunun için de bir sosyal medya planı oluşturmalısınız. Detaylı bilgi almak ve sosyal mecralarda farklı içerikler oluşturma hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

Takipçilerinizle etkileşime girin

Takipçilerinizle iletişime geçmenin bir adım ötesinde de onlarla etkileşime girmelisiniz. Onların yaptıkları yorumlara cevap verebilir, onların yaptıkları muhabbetlere dahil olarak, kendinizi onlardan biri gibi gösterebilirsiniz.

Etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacak yöntemlerden biri de bir önceki maddede değindiğimiz farklı içerik türleri olacaktır. Sadece ürün paylaşımları yapmak bu etkileşimleri yaratmayabilir. Farklı içerik türlerinden yararlanmanız, onlarla daha iyi bir şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur.

Yaptığınız çalışmaların analizini yapın

Unutmamanız gereken çalışmalardan biri de sosyal mecralar üzerinde yaptığınız çalışmaları analiz etmek olacaktır. Etkileşim oranlarınızı, erişim sayınızı, gönderilerinize gelen yorum, beğeni ve paylaşım saylarını takip etmelisiniz.

Bu analizleri yaptığınızda hangi tür paylaşımlardan daha fazla geri dönüş aldığınızı size gösterecektir. Bu sayede de ilerleyen dönemlerde yeni stratejiler geliştirebilir; geri dönüşümü yüksek olan içerik türlerine ve yaklaşımlara yoğunlaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan