Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor.
Sosyal medya pazarlaması, sadece Facebook, Twitter ya da Instagram’da paylaşım yapmak demek değildir. Buradaki önemli nokta mecra da değildir. Sosyal ağlara nasıl yaklaştığınızdır ve bu hesaplarınızı nasıl yönettiğinizdir. Bu sebeple de sosyal medya üzerinde ayrıca çalışması gereken bir alandır ve bir iş alanı olarak görülmesi gerekmektedir. Aksi takdirde hem para hem de zaman harcarsınız; fakat beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.
Bu durumda da sosyal medya pazarlamasında bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Bu küçük noktalar, sizin sosyal platformlarda aldığınız sonuçları önemli şekilde etkileyecektir.
Sosyal mecraların nasıl çalıştığını anlamak için zaman ayırın ve bunları öğrenmeye çalışın
Sosyal medya yönetiminde yeniyseniz, öncelikli olarak bu mecraların nasıl çalıştığını, dinamiklerinin nasıl işlediğini, kullanıcıların aktivitelerinin nasıl olduğunu ve kullanıcıların markalardan neler beklediğini öğrenmeniz gerekir.
Her bir mecranın kendine göre dinamikleri ve kullanım alanları bulunmaktadır. Tek bir mecrayı öğrenmeniz diğerleri hakkında da yeterli bilgiye sahip olacağınız anlamına gelmeyebilir. Her mecranın kullanım amacı ve kullanıcıların bu mecraları nasıl kullandığı farklılık gösterdiği için, her platforma başka bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bunun yanı sıra reklam modelleri ve gönderi standartları da değişiklik gösterdiği için farklı mecraları öğrenmeniz gerekir.
Bunun için de sosyal mecralarla ilgili yayınları, rehberleri ve içerikleri takip edip öğrenmeniz gerekir. İlk etapta bu platformlar hakkında bilgi sahibi olmak için vakit ayırmanız, uzun vadede yapacağınız çalışmaları daha iyi ve doğru bir şekilde yapmanıza yardımcı olur. Sosyal medya pazarlaması rehberlerimizi okuyarak, farklı mecralar ve genel olarak sosyal medya yönetimi ile ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.
Dinlemeyi öğrenin
Sosyal medyada başarılı olabilmek için dinlemeyi de iyi bilmeniz gerekir. Sosyal platformlardaki kullanıcıların neler konuştuğunu, nelere ilgi gösterdiklerini bilmeniz gerekir. Böylelikle stratejilerinizi bu yönde belirleyebilirsiniz.
Bunların yanı sıra sosyal hesaplarınızdaki takipçilerinizin sizinle ve ürünlerinizle ilgili neler konuştuklarını da yakından takip etmelisiniz. Onların memnuniyetleri ya da şikayetleri işinizi nasıl yaptığınızı yakından gösterecektir ve daha da önemlisi sizinle ilgili düşüncelerini diğer kullanıcılarla paylaşıyor olacaklar. Bu da tabii ki hem iyi hem de kötü anlamda reklamınızın yapılmasına neden olabilir.
Takipçilerinizin yorumlarını yakından takip etmeli ve onların görüşlerini ciddiye alarak, iş ve sosyal medya stratejilerinizi geliştirmelisiniz.
Takipçilerinizle iletişim kurun
Sosyal mecralar üzerinde sizin veya ürünleriniz hakkında yorum yapan kişilerle iletişime geçmeniz de bir o kadar önemlidir. Onları dinlemek tek başına yeterli olmayacaktır. Yaptıkları yorumlar sonrasında onlarla iletişime geçmelisiniz. Sorun yaşadıklarında onlara çözümler sunmak için yaklaşmalı; memnuniyetlerini paylaştıklarında da teşekkürlerinizi sunmalısınız.
Takipçilerinizle iletişim halinde olmanız, bire bir iletişim kurma konusunda da size yardımcı olacağı için, daha samimi bir yaklaşım sergilemenize olanak sağlar.
Sadece ürün ve kampanya içeriği paylaşmayın
Sosyal medya geri dönüşümlerinizi artırmak için farklı paylaşımlar yapmayı da göz önünde bulundurmanız gerekir. Sosyal mecralar marka bilinirliğini artırmanız için oldukça etkili yerlerdir ve bu hedefe sadece ürün ya da kampanya paylaşımı yaparak ulaşmanız biraz zorlaşacaktır.
Kullanıcıların dikkatini çekecek ve paylaşmak isteyecekleri içeriklere de odaklanmanız gerekir. Bunun için de bir sosyal medya planı oluşturmalısınız. Detaylı bilgi almak ve sosyal mecralarda farklı içerikler oluşturma hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri
Takipçilerinizle etkileşime girin
Takipçilerinizle iletişime geçmenin bir adım ötesinde de onlarla etkileşime girmelisiniz. Onların yaptıkları yorumlara cevap verebilir, onların yaptıkları muhabbetlere dahil olarak, kendinizi onlardan biri gibi gösterebilirsiniz.
Etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacak yöntemlerden biri de bir önceki maddede değindiğimiz farklı içerik türleri olacaktır. Sadece ürün paylaşımları yapmak bu etkileşimleri yaratmayabilir. Farklı içerik türlerinden yararlanmanız, onlarla daha iyi bir şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur.
Yaptığınız çalışmaların analizini yapın
Unutmamanız gereken çalışmalardan biri de sosyal mecralar üzerinde yaptığınız çalışmaları analiz etmek olacaktır. Etkileşim oranlarınızı, erişim sayınızı, gönderilerinize gelen yorum, beğeni ve paylaşım saylarını takip etmelisiniz.
Bu analizleri yaptığınızda hangi tür paylaşımlardan daha fazla geri dönüş aldığınızı size gösterecektir. Bu sayede de ilerleyen dönemlerde yeni stratejiler geliştirebilir; geri dönüşümü yüksek olan içerik türlerine ve yaklaşımlara yoğunlaşabilirsiniz.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar