fbpx

Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor.

Sosyal medya pazarlaması, sadece Facebook, Twitter ya da Instagram’da paylaşım yapmak demek değildir. Buradaki önemli nokta mecra da değildir. Sosyal ağlara nasıl yaklaştığınızdır ve bu hesaplarınızı nasıl yönettiğinizdir. Bu sebeple de sosyal medya üzerinde ayrıca çalışması gereken bir alandır ve bir iş alanı olarak görülmesi gerekmektedir. Aksi takdirde hem para hem de zaman harcarsınız; fakat beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Bu durumda da sosyal medya pazarlamasında bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Bu küçük noktalar, sizin sosyal platformlarda aldığınız sonuçları önemli şekilde etkileyecektir.

Sosyal mecraların nasıl çalıştığını anlamak için zaman ayırın ve bunları öğrenmeye çalışın

Sosyal medya yönetiminde yeniyseniz, öncelikli olarak bu mecraların nasıl çalıştığını, dinamiklerinin nasıl işlediğini, kullanıcıların aktivitelerinin nasıl olduğunu ve kullanıcıların markalardan neler beklediğini öğrenmeniz gerekir.

Her bir mecranın kendine göre dinamikleri ve kullanım alanları bulunmaktadır. Tek bir mecrayı öğrenmeniz diğerleri hakkında da yeterli bilgiye sahip olacağınız anlamına gelmeyebilir. Her mecranın kullanım amacı ve kullanıcıların bu mecraları nasıl kullandığı farklılık gösterdiği için, her platforma başka bir şekilde yaklaşmak gerekir. Bunun yanı sıra reklam modelleri ve gönderi standartları da değişiklik gösterdiği için farklı mecraları öğrenmeniz gerekir.

Bunun için de sosyal mecralarla ilgili yayınları, rehberleri ve içerikleri takip edip öğrenmeniz gerekir. İlk etapta bu platformlar hakkında bilgi sahibi olmak için vakit ayırmanız, uzun vadede yapacağınız çalışmaları daha iyi ve doğru bir şekilde yapmanıza yardımcı olur. Sosyal medya pazarlaması rehberlerimizi okuyarak, farklı mecralar ve genel olarak sosyal medya yönetimi ile ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.

Dinlemeyi öğrenin

Sosyal medyada başarılı olabilmek için dinlemeyi de iyi bilmeniz gerekir. Sosyal platformlardaki kullanıcıların neler konuştuğunu, nelere ilgi gösterdiklerini bilmeniz gerekir. Böylelikle stratejilerinizi bu yönde belirleyebilirsiniz.

Bunların yanı sıra sosyal hesaplarınızdaki takipçilerinizin sizinle ve ürünlerinizle ilgili neler konuştuklarını da yakından takip etmelisiniz. Onların memnuniyetleri ya da şikayetleri işinizi nasıl yaptığınızı yakından gösterecektir ve daha da önemlisi sizinle ilgili düşüncelerini diğer kullanıcılarla paylaşıyor olacaklar. Bu da tabii ki hem iyi hem de kötü anlamda reklamınızın yapılmasına neden olabilir.

Takipçilerinizin yorumlarını yakından takip etmeli ve onların görüşlerini ciddiye alarak, iş ve sosyal medya stratejilerinizi geliştirmelisiniz.

Takipçilerinizle iletişim kurun

Sosyal mecralar üzerinde sizin veya ürünleriniz hakkında yorum yapan kişilerle iletişime geçmeniz de bir o kadar önemlidir. Onları dinlemek tek başına yeterli olmayacaktır. Yaptıkları yorumlar sonrasında onlarla iletişime geçmelisiniz. Sorun yaşadıklarında onlara çözümler sunmak için yaklaşmalı; memnuniyetlerini paylaştıklarında da teşekkürlerinizi sunmalısınız.

Takipçilerinizle iletişim halinde olmanız, bire bir iletişim kurma konusunda da size yardımcı olacağı için, daha samimi bir yaklaşım sergilemenize olanak sağlar.

Sadece ürün ve kampanya içeriği paylaşmayın

Sosyal medya geri dönüşümlerinizi artırmak için farklı paylaşımlar yapmayı da göz önünde bulundurmanız gerekir. Sosyal mecralar marka bilinirliğini artırmanız için oldukça etkili yerlerdir ve bu hedefe sadece ürün ya da kampanya paylaşımı yaparak ulaşmanız biraz zorlaşacaktır.

Kullanıcıların dikkatini çekecek ve paylaşmak isteyecekleri içeriklere de odaklanmanız gerekir. Bunun için de bir sosyal medya planı oluşturmalısınız. Detaylı bilgi almak ve sosyal mecralarda farklı içerikler oluşturma hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

Takipçilerinizle etkileşime girin

Takipçilerinizle iletişime geçmenin bir adım ötesinde de onlarla etkileşime girmelisiniz. Onların yaptıkları yorumlara cevap verebilir, onların yaptıkları muhabbetlere dahil olarak, kendinizi onlardan biri gibi gösterebilirsiniz.

Etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacak yöntemlerden biri de bir önceki maddede değindiğimiz farklı içerik türleri olacaktır. Sadece ürün paylaşımları yapmak bu etkileşimleri yaratmayabilir. Farklı içerik türlerinden yararlanmanız, onlarla daha iyi bir şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur.

Yaptığınız çalışmaların analizini yapın

Unutmamanız gereken çalışmalardan biri de sosyal mecralar üzerinde yaptığınız çalışmaları analiz etmek olacaktır. Etkileşim oranlarınızı, erişim sayınızı, gönderilerinize gelen yorum, beğeni ve paylaşım saylarını takip etmelisiniz.

Bu analizleri yaptığınızda hangi tür paylaşımlardan daha fazla geri dönüş aldığınızı size gösterecektir. Bu sayede de ilerleyen dönemlerde yeni stratejiler geliştirebilir; geri dönüşümü yüksek olan içerik türlerine ve yaklaşımlara yoğunlaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan