Blog

Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği hakkında size bazı fikirler verecektir. Doğru bir planlama yapmak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız yatırım getirinizi de artıracaktır.

Plan oluşturma

Öncelikli olarak bir planınızın olması gerekiyor. Belli bir planınız olmadan sosyal medya üzerinde çalışmalar yaptığınızda, bu çalışmalar için harcayacağınız bütçeyi de belirlemekte zorlanırsınız. İlk önceliğiniz bir plan oluşturmak olması bu nedenle önemlidir. Bu planda:

  • Hangi sosyal mecralara odaklanacaksınız?
  • Organik ve ücretli içeriklerinizin oranı ne olacak?
  • Bu içerikleri kim paylaşacak ve kullanıcılarla kim etkileşime geçecek?
  • Ne sıklıkta ve ne zaman paylaşımlar yapacaksınız?
  • Sosyal medya trafiğinizi nereye yönlendireceksiniz?
  • Şirketiniz için ne kadarlık bir sosyal medya etkileşimi yaratmayı planlıyorsunuz?

gibi sorulara yanıt vererek stratejinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Yazılımlar ve araçlar

Sosyal medya yönetiminde bazı yazılımlardan ve araçlardan yararlanmak alınacak geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya üzerinde içerik zamanlama ve planlama araçlarının yanı sıra istatistik ölçümleri için de kullanabileceğiniz birçok araç bulunuyor. Proje yönetimi, reklam kampanya takibi, telifli görseller için araçlar ve monitoring çalışmaları için farklı araçlara ihtiyacınız olacaktır ve bunların hepsi de sizin sosyal medya bütçenizi etkileyecektir. Kullancağınız yazılım ve araçları belirleyerek bunların maliyet hesaplarını yapmanız gerekir.

Sosyal medya yönetimi

Sosyal medya insanların bir araya gelerek kendi iletişimlerini oluşturdukları bir platform olsa da marka olarak sizin bu kişilerle iletişimde kalmanız ve topluluğunuzu yönetmeniz gerekir. Bunun için de belli bir kişinin sosyal medya yönetimini yapması gerekir. Bütçenizi oluştururken bir tam zamanlı çalışanın bu işlerle ilgileneceğini de düşünmeniz gerekir. Sosyal medya yönetiminde süreklilik sağlamak ve geri dönüşümler almak için bu işi ciddiye almak gerekir. Bu kişi:

  • Sosyal medya yönetimi (paylaşımlar, hesapların takibi ve etkileşime geçme)
  • Strateji ve analiz
  • İçerik üretimi
  • Topluluk yönetimi
  • Reklam kampanyaları oluştura

gibi işlerle ilgileniyor olacak. Bu nedenle de tam zamanlı bir çalışanın olması bu konuda daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Yaratıcılık ve marka oluşturma

Marka algısı yaratmak ve marka değerinizi artırmak sosyal mecralar üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biridir. Bunun için de yaratıcı içeriklere ve marka değerini artıracak içeriklere ihtiyacınız vardır. Infografikler, videolar, GIF’ler ve yüksek çözünürlüklü görseller marka bilinci yaratma konusunda size yardımcı olacaktır.

Bu içerikleri dışarıdan destek alarak yapabileceğiniz gibi bazı araçlar ve yazılımlarla da yapabilirsiniz. Tabii ki hem dışarıdan destek almak hem de ek araçlar kullanmak maliyetlerinizi artıracaktır. Bütçenizi oluştururken bu maliyetleri de dikkate almanız gerekir.

Ücretli içerikler (Reklam kampanyaları)

Sosyal mecralar üzerinde organik erişimler oldukça kısıtlı. Birçok sosyal ağ bu erişimleri kısıtlayarak, markaları reklamlı içerikler oluşturmaya yönlendirmeye çalışıyor. Bu nedenle de sosyal ağlarda içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşabilmesi için ücretli içerikler oluşturmalısınız.

Reklam kampanyalarıyla erişimlerinizi artırabileceğiniz gibi daha fazla geri dönüşüm de sağlayabilirsiniz. Display, retargeting reklamların yanı sıra mobil üzerinde reklamlar da verebilirsiniz. Facebook ve Instagram son dönemlerde en çok reklam verilen sosyal platformlar olarak öne çıkıyor. Bu iki platformun kendi reklam araçlarıyla, içeriklerinizi oluşturarak reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

Reklam kampanyaları oluşturmadan önce de bütçenizi bu kampanyalar için optimize etmeniz gerekir. Kampanya başına sabit bir ücret belirleyebileceğiniz gibi toplam bir bütçe oluşturarak, her bir kampanyada farklı bir bütçe kullanabilirsiniz.

Burada önemli olan firmanız için ideal olan reklam kampanyalarını ve hedeflemeleri belirlemeden önce A/B testleri yaparak farklı testler yapmanızdır. Bu testleri yapıp sonuçları inceledikten sonra ideal kampanya parametrelerinizi oluşturabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!