Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

5 Ekim 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği hakkında size bazı fikirler verecektir. Doğru bir planlama yapmak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız yatırım getirinizi de artıracaktır.

Plan oluşturma

Öncelikli olarak bir planınızın olması gerekiyor. Belli bir planınız olmadan sosyal medya üzerinde çalışmalar yaptığınızda, bu çalışmalar için harcayacağınız bütçeyi de belirlemekte zorlanırsınız. İlk önceliğiniz bir plan oluşturmak olması bu nedenle önemlidir. Bu planda:

  • Hangi sosyal mecralara odaklanacaksınız?
  • Organik ve ücretli içeriklerinizin oranı ne olacak?
  • Bu içerikleri kim paylaşacak ve kullanıcılarla kim etkileşime geçecek?
  • Ne sıklıkta ve ne zaman paylaşımlar yapacaksınız?
  • Sosyal medya trafiğinizi nereye yönlendireceksiniz?
  • Şirketiniz için ne kadarlık bir sosyal medya etkileşimi yaratmayı planlıyorsunuz?

gibi sorulara yanıt vererek stratejinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Yazılımlar ve araçlar

Sosyal medya yönetiminde bazı yazılımlardan ve araçlardan yararlanmak alınacak geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya üzerinde içerik zamanlama ve planlama araçlarının yanı sıra istatistik ölçümleri için de kullanabileceğiniz birçok araç bulunuyor. Proje yönetimi, reklam kampanya takibi, telifli görseller için araçlar ve monitoring çalışmaları için farklı araçlara ihtiyacınız olacaktır ve bunların hepsi de sizin sosyal medya bütçenizi etkileyecektir. Kullancağınız yazılım ve araçları belirleyerek bunların maliyet hesaplarını yapmanız gerekir.

Sosyal medya yönetimi

Sosyal medya insanların bir araya gelerek kendi iletişimlerini oluşturdukları bir platform olsa da marka olarak sizin bu kişilerle iletişimde kalmanız ve topluluğunuzu yönetmeniz gerekir. Bunun için de belli bir kişinin sosyal medya yönetimini yapması gerekir. Bütçenizi oluştururken bir tam zamanlı çalışanın bu işlerle ilgileneceğini de düşünmeniz gerekir. Sosyal medya yönetiminde süreklilik sağlamak ve geri dönüşümler almak için bu işi ciddiye almak gerekir. Bu kişi:

  • Sosyal medya yönetimi (paylaşımlar, hesapların takibi ve etkileşime geçme)
  • Strateji ve analiz
  • İçerik üretimi
  • Topluluk yönetimi
  • Reklam kampanyaları oluştura

gibi işlerle ilgileniyor olacak. Bu nedenle de tam zamanlı bir çalışanın olması bu konuda daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Yaratıcılık ve marka oluşturma

Marka algısı yaratmak ve marka değerinizi artırmak sosyal mecralar üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biridir. Bunun için de yaratıcı içeriklere ve marka değerini artıracak içeriklere ihtiyacınız vardır. Infografikler, videolar, GIF’ler ve yüksek çözünürlüklü görseller marka bilinci yaratma konusunda size yardımcı olacaktır.

Bu içerikleri dışarıdan destek alarak yapabileceğiniz gibi bazı araçlar ve yazılımlarla da yapabilirsiniz. Tabii ki hem dışarıdan destek almak hem de ek araçlar kullanmak maliyetlerinizi artıracaktır. Bütçenizi oluştururken bu maliyetleri de dikkate almanız gerekir.

Ücretli içerikler (Reklam kampanyaları)

Sosyal mecralar üzerinde organik erişimler oldukça kısıtlı. Birçok sosyal ağ bu erişimleri kısıtlayarak, markaları reklamlı içerikler oluşturmaya yönlendirmeye çalışıyor. Bu nedenle de sosyal ağlarda içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşabilmesi için ücretli içerikler oluşturmalısınız.

Reklam kampanyalarıyla erişimlerinizi artırabileceğiniz gibi daha fazla geri dönüşüm de sağlayabilirsiniz. Display, retargeting reklamların yanı sıra mobil üzerinde reklamlar da verebilirsiniz. Facebook ve Instagram son dönemlerde en çok reklam verilen sosyal platformlar olarak öne çıkıyor. Bu iki platformun kendi reklam araçlarıyla, içeriklerinizi oluşturarak reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

Reklam kampanyaları oluşturmadan önce de bütçenizi bu kampanyalar için optimize etmeniz gerekir. Kampanya başına sabit bir ücret belirleyebileceğiniz gibi toplam bir bütçe oluşturarak, her bir kampanyada farklı bir bütçe kullanabilirsiniz.

Burada önemli olan firmanız için ideal olan reklam kampanyalarını ve hedeflemeleri belirlemeden önce A/B testleri yaparak farklı testler yapmanızdır. Bu testleri yapıp sonuçları inceledikten sonra ideal kampanya parametrelerinizi oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan