Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

5 Ekim 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği hakkında size bazı fikirler verecektir. Doğru bir planlama yapmak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız yatırım getirinizi de artıracaktır.

Plan oluşturma

Öncelikli olarak bir planınızın olması gerekiyor. Belli bir planınız olmadan sosyal medya üzerinde çalışmalar yaptığınızda, bu çalışmalar için harcayacağınız bütçeyi de belirlemekte zorlanırsınız. İlk önceliğiniz bir plan oluşturmak olması bu nedenle önemlidir. Bu planda:

  • Hangi sosyal mecralara odaklanacaksınız?
  • Organik ve ücretli içeriklerinizin oranı ne olacak?
  • Bu içerikleri kim paylaşacak ve kullanıcılarla kim etkileşime geçecek?
  • Ne sıklıkta ve ne zaman paylaşımlar yapacaksınız?
  • Sosyal medya trafiğinizi nereye yönlendireceksiniz?
  • Şirketiniz için ne kadarlık bir sosyal medya etkileşimi yaratmayı planlıyorsunuz?

gibi sorulara yanıt vererek stratejinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Yazılımlar ve araçlar

Sosyal medya yönetiminde bazı yazılımlardan ve araçlardan yararlanmak alınacak geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya üzerinde içerik zamanlama ve planlama araçlarının yanı sıra istatistik ölçümleri için de kullanabileceğiniz birçok araç bulunuyor. Proje yönetimi, reklam kampanya takibi, telifli görseller için araçlar ve monitoring çalışmaları için farklı araçlara ihtiyacınız olacaktır ve bunların hepsi de sizin sosyal medya bütçenizi etkileyecektir. Kullancağınız yazılım ve araçları belirleyerek bunların maliyet hesaplarını yapmanız gerekir.

Sosyal medya yönetimi

Sosyal medya insanların bir araya gelerek kendi iletişimlerini oluşturdukları bir platform olsa da marka olarak sizin bu kişilerle iletişimde kalmanız ve topluluğunuzu yönetmeniz gerekir. Bunun için de belli bir kişinin sosyal medya yönetimini yapması gerekir. Bütçenizi oluştururken bir tam zamanlı çalışanın bu işlerle ilgileneceğini de düşünmeniz gerekir. Sosyal medya yönetiminde süreklilik sağlamak ve geri dönüşümler almak için bu işi ciddiye almak gerekir. Bu kişi:

  • Sosyal medya yönetimi (paylaşımlar, hesapların takibi ve etkileşime geçme)
  • Strateji ve analiz
  • İçerik üretimi
  • Topluluk yönetimi
  • Reklam kampanyaları oluştura

gibi işlerle ilgileniyor olacak. Bu nedenle de tam zamanlı bir çalışanın olması bu konuda daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Yaratıcılık ve marka oluşturma

Marka algısı yaratmak ve marka değerinizi artırmak sosyal mecralar üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biridir. Bunun için de yaratıcı içeriklere ve marka değerini artıracak içeriklere ihtiyacınız vardır. Infografikler, videolar, GIF’ler ve yüksek çözünürlüklü görseller marka bilinci yaratma konusunda size yardımcı olacaktır.

Bu içerikleri dışarıdan destek alarak yapabileceğiniz gibi bazı araçlar ve yazılımlarla da yapabilirsiniz. Tabii ki hem dışarıdan destek almak hem de ek araçlar kullanmak maliyetlerinizi artıracaktır. Bütçenizi oluştururken bu maliyetleri de dikkate almanız gerekir.

Ücretli içerikler (Reklam kampanyaları)

Sosyal mecralar üzerinde organik erişimler oldukça kısıtlı. Birçok sosyal ağ bu erişimleri kısıtlayarak, markaları reklamlı içerikler oluşturmaya yönlendirmeye çalışıyor. Bu nedenle de sosyal ağlarda içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşabilmesi için ücretli içerikler oluşturmalısınız.

Reklam kampanyalarıyla erişimlerinizi artırabileceğiniz gibi daha fazla geri dönüşüm de sağlayabilirsiniz. Display, retargeting reklamların yanı sıra mobil üzerinde reklamlar da verebilirsiniz. Facebook ve Instagram son dönemlerde en çok reklam verilen sosyal platformlar olarak öne çıkıyor. Bu iki platformun kendi reklam araçlarıyla, içeriklerinizi oluşturarak reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

Reklam kampanyaları oluşturmadan önce de bütçenizi bu kampanyalar için optimize etmeniz gerekir. Kampanya başına sabit bir ücret belirleyebileceğiniz gibi toplam bir bütçe oluşturarak, her bir kampanyada farklı bir bütçe kullanabilirsiniz.

Burada önemli olan firmanız için ideal olan reklam kampanyalarını ve hedeflemeleri belirlemeden önce A/B testleri yaparak farklı testler yapmanızdır. Bu testleri yapıp sonuçları inceledikten sonra ideal kampanya parametrelerinizi oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan