Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği hakkında size bazı fikirler verecektir. Doğru bir planlama yapmak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız yatırım getirinizi de artıracaktır.

Plan oluşturma

Öncelikli olarak bir planınızın olması gerekiyor. Belli bir planınız olmadan sosyal medya üzerinde çalışmalar yaptığınızda, bu çalışmalar için harcayacağınız bütçeyi de belirlemekte zorlanırsınız. İlk önceliğiniz bir plan oluşturmak olması bu nedenle önemlidir. Bu planda:

  • Hangi sosyal mecralara odaklanacaksınız?
  • Organik ve ücretli içeriklerinizin oranı ne olacak?
  • Bu içerikleri kim paylaşacak ve kullanıcılarla kim etkileşime geçecek?
  • Ne sıklıkta ve ne zaman paylaşımlar yapacaksınız?
  • Sosyal medya trafiğinizi nereye yönlendireceksiniz?
  • Şirketiniz için ne kadarlık bir sosyal medya etkileşimi yaratmayı planlıyorsunuz?

gibi sorulara yanıt vererek stratejinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Yazılımlar ve araçlar

Sosyal medya yönetiminde bazı yazılımlardan ve araçlardan yararlanmak alınacak geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya üzerinde içerik zamanlama ve planlama araçlarının yanı sıra istatistik ölçümleri için de kullanabileceğiniz birçok araç bulunuyor. Proje yönetimi, reklam kampanya takibi, telifli görseller için araçlar ve monitoring çalışmaları için farklı araçlara ihtiyacınız olacaktır ve bunların hepsi de sizin sosyal medya bütçenizi etkileyecektir. Kullancağınız yazılım ve araçları belirleyerek bunların maliyet hesaplarını yapmanız gerekir.

Sosyal medya yönetimi

Sosyal medya insanların bir araya gelerek kendi iletişimlerini oluşturdukları bir platform olsa da marka olarak sizin bu kişilerle iletişimde kalmanız ve topluluğunuzu yönetmeniz gerekir. Bunun için de belli bir kişinin sosyal medya yönetimini yapması gerekir. Bütçenizi oluştururken bir tam zamanlı çalışanın bu işlerle ilgileneceğini de düşünmeniz gerekir. Sosyal medya yönetiminde süreklilik sağlamak ve geri dönüşümler almak için bu işi ciddiye almak gerekir. Bu kişi:

  • Sosyal medya yönetimi (paylaşımlar, hesapların takibi ve etkileşime geçme)
  • Strateji ve analiz
  • İçerik üretimi
  • Topluluk yönetimi
  • Reklam kampanyaları oluştura

gibi işlerle ilgileniyor olacak. Bu nedenle de tam zamanlı bir çalışanın olması bu konuda daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Yaratıcılık ve marka oluşturma

Marka algısı yaratmak ve marka değerinizi artırmak sosyal mecralar üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biridir. Bunun için de yaratıcı içeriklere ve marka değerini artıracak içeriklere ihtiyacınız vardır. Infografikler, videolar, GIF’ler ve yüksek çözünürlüklü görseller marka bilinci yaratma konusunda size yardımcı olacaktır.

Bu içerikleri dışarıdan destek alarak yapabileceğiniz gibi bazı araçlar ve yazılımlarla da yapabilirsiniz. Tabii ki hem dışarıdan destek almak hem de ek araçlar kullanmak maliyetlerinizi artıracaktır. Bütçenizi oluştururken bu maliyetleri de dikkate almanız gerekir.

Ücretli içerikler (Reklam kampanyaları)

Sosyal mecralar üzerinde organik erişimler oldukça kısıtlı. Birçok sosyal ağ bu erişimleri kısıtlayarak, markaları reklamlı içerikler oluşturmaya yönlendirmeye çalışıyor. Bu nedenle de sosyal ağlarda içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşabilmesi için ücretli içerikler oluşturmalısınız.

Reklam kampanyalarıyla erişimlerinizi artırabileceğiniz gibi daha fazla geri dönüşüm de sağlayabilirsiniz. Display, retargeting reklamların yanı sıra mobil üzerinde reklamlar da verebilirsiniz. Facebook ve Instagram son dönemlerde en çok reklam verilen sosyal platformlar olarak öne çıkıyor. Bu iki platformun kendi reklam araçlarıyla, içeriklerinizi oluşturarak reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

Reklam kampanyaları oluşturmadan önce de bütçenizi bu kampanyalar için optimize etmeniz gerekir. Kampanya başına sabit bir ücret belirleyebileceğiniz gibi toplam bir bütçe oluşturarak, her bir kampanyada farklı bir bütçe kullanabilirsiniz.

Burada önemli olan firmanız için ideal olan reklam kampanyalarını ve hedeflemeleri belirlemeden önce A/B testleri yaparak farklı testler yapmanızdır. Bu testleri yapıp sonuçları inceledikten sonra ideal kampanya parametrelerinizi oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın