fbpx

Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği hakkında size bazı fikirler verecektir. Doğru bir planlama yapmak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız yatırım getirinizi de artıracaktır.

Plan oluşturma

Öncelikli olarak bir planınızın olması gerekiyor. Belli bir planınız olmadan sosyal medya üzerinde çalışmalar yaptığınızda, bu çalışmalar için harcayacağınız bütçeyi de belirlemekte zorlanırsınız. İlk önceliğiniz bir plan oluşturmak olması bu nedenle önemlidir. Bu planda:

  • Hangi sosyal mecralara odaklanacaksınız?
  • Organik ve ücretli içeriklerinizin oranı ne olacak?
  • Bu içerikleri kim paylaşacak ve kullanıcılarla kim etkileşime geçecek?
  • Ne sıklıkta ve ne zaman paylaşımlar yapacaksınız?
  • Sosyal medya trafiğinizi nereye yönlendireceksiniz?
  • Şirketiniz için ne kadarlık bir sosyal medya etkileşimi yaratmayı planlıyorsunuz?

gibi sorulara yanıt vererek stratejinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Yazılımlar ve araçlar

Sosyal medya yönetiminde bazı yazılımlardan ve araçlardan yararlanmak alınacak geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya üzerinde içerik zamanlama ve planlama araçlarının yanı sıra istatistik ölçümleri için de kullanabileceğiniz birçok araç bulunuyor. Proje yönetimi, reklam kampanya takibi, telifli görseller için araçlar ve monitoring çalışmaları için farklı araçlara ihtiyacınız olacaktır ve bunların hepsi de sizin sosyal medya bütçenizi etkileyecektir. Kullancağınız yazılım ve araçları belirleyerek bunların maliyet hesaplarını yapmanız gerekir.

Sosyal medya yönetimi

Sosyal medya insanların bir araya gelerek kendi iletişimlerini oluşturdukları bir platform olsa da marka olarak sizin bu kişilerle iletişimde kalmanız ve topluluğunuzu yönetmeniz gerekir. Bunun için de belli bir kişinin sosyal medya yönetimini yapması gerekir. Bütçenizi oluştururken bir tam zamanlı çalışanın bu işlerle ilgileneceğini de düşünmeniz gerekir. Sosyal medya yönetiminde süreklilik sağlamak ve geri dönüşümler almak için bu işi ciddiye almak gerekir. Bu kişi:

  • Sosyal medya yönetimi (paylaşımlar, hesapların takibi ve etkileşime geçme)
  • Strateji ve analiz
  • İçerik üretimi
  • Topluluk yönetimi
  • Reklam kampanyaları oluştura

gibi işlerle ilgileniyor olacak. Bu nedenle de tam zamanlı bir çalışanın olması bu konuda daha etkin sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Yaratıcılık ve marka oluşturma

Marka algısı yaratmak ve marka değerinizi artırmak sosyal mecralar üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardan biridir. Bunun için de yaratıcı içeriklere ve marka değerini artıracak içeriklere ihtiyacınız vardır. Infografikler, videolar, GIF’ler ve yüksek çözünürlüklü görseller marka bilinci yaratma konusunda size yardımcı olacaktır.

Bu içerikleri dışarıdan destek alarak yapabileceğiniz gibi bazı araçlar ve yazılımlarla da yapabilirsiniz. Tabii ki hem dışarıdan destek almak hem de ek araçlar kullanmak maliyetlerinizi artıracaktır. Bütçenizi oluştururken bu maliyetleri de dikkate almanız gerekir.

Ücretli içerikler (Reklam kampanyaları)

Sosyal mecralar üzerinde organik erişimler oldukça kısıtlı. Birçok sosyal ağ bu erişimleri kısıtlayarak, markaları reklamlı içerikler oluşturmaya yönlendirmeye çalışıyor. Bu nedenle de sosyal ağlarda içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşabilmesi için ücretli içerikler oluşturmalısınız.

Reklam kampanyalarıyla erişimlerinizi artırabileceğiniz gibi daha fazla geri dönüşüm de sağlayabilirsiniz. Display, retargeting reklamların yanı sıra mobil üzerinde reklamlar da verebilirsiniz. Facebook ve Instagram son dönemlerde en çok reklam verilen sosyal platformlar olarak öne çıkıyor. Bu iki platformun kendi reklam araçlarıyla, içeriklerinizi oluşturarak reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

Reklam kampanyaları oluşturmadan önce de bütçenizi bu kampanyalar için optimize etmeniz gerekir. Kampanya başına sabit bir ücret belirleyebileceğiniz gibi toplam bir bütçe oluşturarak, her bir kampanyada farklı bir bütçe kullanabilirsiniz.

Burada önemli olan firmanız için ideal olan reklam kampanyalarını ve hedeflemeleri belirlemeden önce A/B testleri yaparak farklı testler yapmanızdır. Bu testleri yapıp sonuçları inceledikten sonra ideal kampanya parametrelerinizi oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan