Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla desteklenerek performanslarının artırılması gerekir. Sosyal medya paylaşımları, farklı platformlarda farklı şekillerde ele alındığı ve herbir sosyal ağın dinamikleri ile kullanım şekilleri farklı olduğu için bu performans artırma ve reklam çalışmaları da değişiklik göstermektedir. Sosyal medya paylaşımları için performans artırma çalışmalarını da üç farklı sosyal ağ üzerinde ele alacağız. Facebook, Instagram ve Twitter üzerinde bu paylaşımlarınızı daha fazla öne çıkartmak için neler yapmak istediğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Facebook’ta sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Facebook üzerindeki paylaşımlarınızı, reklam platformuna girmeden doğrudan sayfanız üzerinden reklam vererek öne çıkartabiliyorsunuz. Bu reklam çalışmaları hızlı geri dönüş alabilecek ve performans artırıcı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu performans artırma çalışmaları ile gönderilerinizi öne çıkartmak için şu adımları takip etmeniz gerekiyor: 1. Facebook marka sayfanız üzerinde öne çıkartmak istediğiniz gönderiyi seçin. 2. Gönderinin altında yer alan “Gönderiyi Öne Çıkar” butonuna tıklayın. 3. Hedef kitlenizi seçin. Gönderinizi reklam ile öne çıkartırken hedef kitle seçimi bir hayli önemlidir. Hedef kitlelerinizi iyi belirlememeniz, sosyal medya paylaşımları için performans artırma çalışmalarınızın verimi ciddi şekilde düşecektir. Bu sebeple de hedeflemelerinizi iyi bir şekilde ayarlamanız ve gönderilerinizin içeriğine göre ayarlamanız gerekir. İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları 4. Bütçenizi ayarlayın. Öne çıkartma işlemi için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Küçük bütçelerle birden fazla gönderiyi öne çıkartabilirsiniz. Özellikle erişimlerinizi artırarak, sosyal medya üzerinden geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmaları düzenli olarak yapabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Instagram’da sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Instagram için sosyal medya paylaşımları yaparken, gönderilerinizin performansını artırmak için gönderi üzerinden doğrudan tanıtım yapabilirsiniz. Tanıtım çalışmaları için yine belli bir bütçe belirlemeniz ve hedeflemeler yapmanız gerekir. Bu noktada da takip etmeniz gereken adımlar ise şöyle: 1. Instagram paylaşımınızın altında bulunan “Tanıtım Yap” butonuna tıklayın. Bu çalışmayı yapabilmek için Instagram şirket profilinizin olması gerekmektedir. İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz? 2. Reklam ve tanıtımınız için bir amaç seçin. Instagram’ın farklı reklam ve gönderi öne çıkartma seçenekleri bulunuyor. Bu modellerden sizin ve gönderiniz için en uygun olanı seçerek amacınızı seçin. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler 3. Hedef kitlenizi belirleyin. Facebook reklamlarında olduğu gibi Instagram’da sosyal medya paylaşımları için hedef kitle belirlemeniz gerekir. Burada daha önceden oluşturduğunuz hedef kitleleri seçebileceğiniz gibi sıfırdan yeni bir kitle de yaratabilirsiniz. İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019) 4.Bütçenizi ve reklam süresini belirleyin. Reklamınızın kaç gün boyunca devam edeceğini ve günlük olarak ne kadarlık bir reklam bütçesi ayıracağınızı belirleyerek reklamınızı çıkın. İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Twitter’da sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Twitter’ı da sosyal medya gönderilerinizi öne çıkartmak için kullanabilirsiniz. Twitter üzerindeki reklam ve öne çıkartma seçeneklerini kullanarak, sosyal medya paylaşımlarınızın performansını artırabilirsiniz. Tweetlerinizi öne çıkartmak için aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekiyor: 1. “Tweet Aktivitesini Görüntüle” butonun tıklayın. 2. “Tweet’i Öne Çıkart” butonuna tıklayın. 3. Hedeflemelerinizi seçin. Instagram ve Facebook’ta olduğu gibi Twitter üzerinde de hedeflemelerinizi seçmeniz gerekiyor. Hedeflemelerinizi yapmamak reklam gönderilerinizin performansını ciddi şekilde düşüreceği gibi bütçenizin de boşuna harcanmasına neden olacaktır. 4. Bütçenizi belirleyin. Öne çıkartmak istediğiniz Tweet’in kaç gün boyunca öne çıkartılacağını ve günlük olarak ne kadarlık bir bütçe ayıracağınız belirleyerek, reklamınızı hazırlayın.

Sonuç olarak

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi sosyal ağların organik erişimleri düşük olduğu için ekstra performans artırıcı çalışmalar yapmanız gerekir. Bunları da reklam içerikleriyle destekleyebilirsiniz. Gönderi üzerinden bu paylaşımlara reklam vermek hızlı bir şekilde reklam içeriklerinizi oluşturmanızı sağlar. Bunun haricinde platformların kendi reklam yöneticileri üzerinden de gönderilerinizi öne çıkartacak reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Basın Bülteni Nedir? Nasıl Yazılır? E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Basın Bülteni Nedir? Nasıl Yazılır? E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Basın bülteni, e-ticaret işletmeniz ile ilgili kamuoyu grubu arasında ilişki kurabilmenizi sağlar. İşletmenizin bilinirliğini ve marka değerini artırmak için, kurumsallaşma adımlarını doğru atmanız gerekir. Bu doğrultuda...
3 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve yeni...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın