fbpx

Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla desteklenerek performanslarının artırılması gerekir.

Sosyal medya paylaşımları, farklı platformlarda farklı şekillerde ele alındığı ve herbir sosyal ağın dinamikleri ile kullanım şekilleri farklı olduğu için bu performans artırma ve reklam çalışmaları da değişiklik göstermektedir. Sosyal medya paylaşımları için performans artırma çalışmalarını da üç farklı sosyal ağ üzerinde ele alacağız. Facebook, Instagram ve Twitter üzerinde bu paylaşımlarınızı daha fazla öne çıkartmak için neler yapmak istediğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Facebook’ta sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Facebook üzerindeki paylaşımlarınızı, reklam platformuna girmeden doğrudan sayfanız üzerinden reklam vererek öne çıkartabiliyorsunuz. Bu reklam çalışmaları hızlı geri dönüş alabilecek ve performans artırıcı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu performans artırma çalışmaları ile gönderilerinizi öne çıkartmak için şu adımları takip etmeniz gerekiyor:

1. Facebook marka sayfanız üzerinde öne çıkartmak istediğiniz gönderiyi seçin.

2. Gönderinin altında yer alan “Gönderiyi Öne Çıkar” butonuna tıklayın.

3. Hedef kitlenizi seçin. Gönderinizi reklam ile öne çıkartırken hedef kitle seçimi bir hayli önemlidir. Hedef kitlelerinizi iyi belirlememeniz, sosyal medya paylaşımları için performans artırma çalışmalarınızın verimi ciddi şekilde düşecektir. Bu sebeple de hedeflemelerinizi iyi bir şekilde ayarlamanız ve gönderilerinizin içeriğine göre ayarlamanız gerekir.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

4. Bütçenizi ayarlayın. Öne çıkartma işlemi için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Küçük bütçelerle birden fazla gönderiyi öne çıkartabilirsiniz. Özellikle erişimlerinizi artırarak, sosyal medya üzerinden geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmaları düzenli olarak yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Instagram’da sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Instagram için sosyal medya paylaşımları yaparken, gönderilerinizin performansını artırmak için gönderi üzerinden doğrudan tanıtım yapabilirsiniz. Tanıtım çalışmaları için yine belli bir bütçe belirlemeniz ve hedeflemeler yapmanız gerekir. Bu noktada da takip etmeniz gereken adımlar ise şöyle:

1. Instagram paylaşımınızın altında bulunan “Tanıtım Yap” butonuna tıklayın. Bu çalışmayı yapabilmek için Instagram şirket profilinizin olması gerekmektedir.

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

2. Reklam ve tanıtımınız için bir amaç seçin. Instagram’ın farklı reklam ve gönderi öne çıkartma seçenekleri bulunuyor. Bu modellerden sizin ve gönderiniz için en uygun olanı seçerek amacınızı seçin.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

3. Hedef kitlenizi belirleyin. Facebook reklamlarında olduğu gibi Instagram’da sosyal medya paylaşımları için hedef kitle belirlemeniz gerekir. Burada daha önceden oluşturduğunuz hedef kitleleri seçebileceğiniz gibi sıfırdan yeni bir kitle de yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

4.Bütçenizi ve reklam süresini belirleyin. Reklamınızın kaç gün boyunca devam edeceğini ve günlük olarak ne kadarlık bir reklam bütçesi ayıracağınızı belirleyerek reklamınızı çıkın.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Twitter’da sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Twitter’ı da sosyal medya gönderilerinizi öne çıkartmak için kullanabilirsiniz. Twitter üzerindeki reklam ve öne çıkartma seçeneklerini kullanarak, sosyal medya paylaşımlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Tweetlerinizi öne çıkartmak için aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekiyor:

1. “Tweet Aktivitesini Görüntüle” butonun tıklayın.

2. “Tweet’i Öne Çıkart” butonuna tıklayın.

3. Hedeflemelerinizi seçin. Instagram ve Facebook’ta olduğu gibi Twitter üzerinde de hedeflemelerinizi seçmeniz gerekiyor. Hedeflemelerinizi yapmamak reklam gönderilerinizin performansını ciddi şekilde düşüreceği gibi bütçenizin de boşuna harcanmasına neden olacaktır.

4. Bütçenizi belirleyin. Öne çıkartmak istediğiniz Tweet’in kaç gün boyunca öne çıkartılacağını ve günlük olarak ne kadarlık bir bütçe ayıracağınız belirleyerek, reklamınızı hazırlayın.

Sonuç olarak

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi sosyal ağların organik erişimleri düşük olduğu için ekstra performans artırıcı çalışmalar yapmanız gerekir. Bunları da reklam içerikleriyle destekleyebilirsiniz.

Gönderi üzerinden bu paylaşımlara reklam vermek hızlı bir şekilde reklam içeriklerinizi oluşturmanızı sağlar. Bunun haricinde platformların kendi reklam yöneticileri üzerinden de gönderilerinizi öne çıkartacak reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan