Blog

Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla desteklenerek performanslarının artırılması gerekir.

Sosyal medya paylaşımları, farklı platformlarda farklı şekillerde ele alındığı ve herbir sosyal ağın dinamikleri ile kullanım şekilleri farklı olduğu için bu performans artırma ve reklam çalışmaları da değişiklik göstermektedir. Sosyal medya paylaşımları için performans artırma çalışmalarını da üç farklı sosyal ağ üzerinde ele alacağız. Facebook, Instagram ve Twitter üzerinde bu paylaşımlarınızı daha fazla öne çıkartmak için neler yapmak istediğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Facebook’ta sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Facebook üzerindeki paylaşımlarınızı, reklam platformuna girmeden doğrudan sayfanız üzerinden reklam vererek öne çıkartabiliyorsunuz. Bu reklam çalışmaları hızlı geri dönüş alabilecek ve performans artırıcı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu performans artırma çalışmaları ile gönderilerinizi öne çıkartmak için şu adımları takip etmeniz gerekiyor:

1. Facebook marka sayfanız üzerinde öne çıkartmak istediğiniz gönderiyi seçin.

2. Gönderinin altında yer alan “Gönderiyi Öne Çıkar” butonuna tıklayın.

3. Hedef kitlenizi seçin. Gönderinizi reklam ile öne çıkartırken hedef kitle seçimi bir hayli önemlidir. Hedef kitlelerinizi iyi belirlememeniz, sosyal medya paylaşımları için performans artırma çalışmalarınızın verimi ciddi şekilde düşecektir. Bu sebeple de hedeflemelerinizi iyi bir şekilde ayarlamanız ve gönderilerinizin içeriğine göre ayarlamanız gerekir.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

4. Bütçenizi ayarlayın. Öne çıkartma işlemi için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Küçük bütçelerle birden fazla gönderiyi öne çıkartabilirsiniz. Özellikle erişimlerinizi artırarak, sosyal medya üzerinden geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmaları düzenli olarak yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Instagram’da sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Instagram için sosyal medya paylaşımları yaparken, gönderilerinizin performansını artırmak için gönderi üzerinden doğrudan tanıtım yapabilirsiniz. Tanıtım çalışmaları için yine belli bir bütçe belirlemeniz ve hedeflemeler yapmanız gerekir. Bu noktada da takip etmeniz gereken adımlar ise şöyle:

1. Instagram paylaşımınızın altında bulunan “Tanıtım Yap” butonuna tıklayın. Bu çalışmayı yapabilmek için Instagram şirket profilinizin olması gerekmektedir.

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

2. Reklam ve tanıtımınız için bir amaç seçin. Instagram’ın farklı reklam ve gönderi öne çıkartma seçenekleri bulunuyor. Bu modellerden sizin ve gönderiniz için en uygun olanı seçerek amacınızı seçin.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

3. Hedef kitlenizi belirleyin. Facebook reklamlarında olduğu gibi Instagram’da sosyal medya paylaşımları için hedef kitle belirlemeniz gerekir. Burada daha önceden oluşturduğunuz hedef kitleleri seçebileceğiniz gibi sıfırdan yeni bir kitle de yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

4.Bütçenizi ve reklam süresini belirleyin. Reklamınızın kaç gün boyunca devam edeceğini ve günlük olarak ne kadarlık bir reklam bütçesi ayıracağınızı belirleyerek reklamınızı çıkın.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Twitter’da sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Twitter’ı da sosyal medya gönderilerinizi öne çıkartmak için kullanabilirsiniz. Twitter üzerindeki reklam ve öne çıkartma seçeneklerini kullanarak, sosyal medya paylaşımlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Tweetlerinizi öne çıkartmak için aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekiyor:

1. “Tweet Aktivitesini Görüntüle” butonun tıklayın.

2. “Tweet’i Öne Çıkart” butonuna tıklayın.

3. Hedeflemelerinizi seçin. Instagram ve Facebook’ta olduğu gibi Twitter üzerinde de hedeflemelerinizi seçmeniz gerekiyor. Hedeflemelerinizi yapmamak reklam gönderilerinizin performansını ciddi şekilde düşüreceği gibi bütçenizin de boşuna harcanmasına neden olacaktır.

4. Bütçenizi belirleyin. Öne çıkartmak istediğiniz Tweet’in kaç gün boyunca öne çıkartılacağını ve günlük olarak ne kadarlık bir bütçe ayıracağınız belirleyerek, reklamınızı hazırlayın.

Sonuç olarak

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi sosyal ağların organik erişimleri düşük olduğu için ekstra performans artırıcı çalışmalar yapmanız gerekir. Bunları da reklam içerikleriyle destekleyebilirsiniz.

Gönderi üzerinden bu paylaşımlara reklam vermek hızlı bir şekilde reklam içeriklerinizi oluşturmanızı sağlar. Bunun haricinde platformların kendi reklam yöneticileri üzerinden de gönderilerinizi öne çıkartacak reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!