Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

11 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla desteklenerek performanslarının artırılması gerekir.

Sosyal medya paylaşımları, farklı platformlarda farklı şekillerde ele alındığı ve herbir sosyal ağın dinamikleri ile kullanım şekilleri farklı olduğu için bu performans artırma ve reklam çalışmaları da değişiklik göstermektedir. Sosyal medya paylaşımları için performans artırma çalışmalarını da üç farklı sosyal ağ üzerinde ele alacağız. Facebook, Instagram ve Twitter üzerinde bu paylaşımlarınızı daha fazla öne çıkartmak için neler yapmak istediğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Facebook’ta sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Facebook üzerindeki paylaşımlarınızı, reklam platformuna girmeden doğrudan sayfanız üzerinden reklam vererek öne çıkartabiliyorsunuz. Bu reklam çalışmaları hızlı geri dönüş alabilecek ve performans artırıcı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu performans artırma çalışmaları ile gönderilerinizi öne çıkartmak için şu adımları takip etmeniz gerekiyor:

1. Facebook marka sayfanız üzerinde öne çıkartmak istediğiniz gönderiyi seçin.

2. Gönderinin altında yer alan “Gönderiyi Öne Çıkar” butonuna tıklayın.

3. Hedef kitlenizi seçin. Gönderinizi reklam ile öne çıkartırken hedef kitle seçimi bir hayli önemlidir. Hedef kitlelerinizi iyi belirlememeniz, sosyal medya paylaşımları için performans artırma çalışmalarınızın verimi ciddi şekilde düşecektir. Bu sebeple de hedeflemelerinizi iyi bir şekilde ayarlamanız ve gönderilerinizin içeriğine göre ayarlamanız gerekir.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

4. Bütçenizi ayarlayın. Öne çıkartma işlemi için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Küçük bütçelerle birden fazla gönderiyi öne çıkartabilirsiniz. Özellikle erişimlerinizi artırarak, sosyal medya üzerinden geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmaları düzenli olarak yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Instagram’da sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Instagram için sosyal medya paylaşımları yaparken, gönderilerinizin performansını artırmak için gönderi üzerinden doğrudan tanıtım yapabilirsiniz. Tanıtım çalışmaları için yine belli bir bütçe belirlemeniz ve hedeflemeler yapmanız gerekir. Bu noktada da takip etmeniz gereken adımlar ise şöyle:

1. Instagram paylaşımınızın altında bulunan “Tanıtım Yap” butonuna tıklayın. Bu çalışmayı yapabilmek için Instagram şirket profilinizin olması gerekmektedir.

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

2. Reklam ve tanıtımınız için bir amaç seçin. Instagram’ın farklı reklam ve gönderi öne çıkartma seçenekleri bulunuyor. Bu modellerden sizin ve gönderiniz için en uygun olanı seçerek amacınızı seçin.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

3. Hedef kitlenizi belirleyin. Facebook reklamlarında olduğu gibi Instagram’da sosyal medya paylaşımları için hedef kitle belirlemeniz gerekir. Burada daha önceden oluşturduğunuz hedef kitleleri seçebileceğiniz gibi sıfırdan yeni bir kitle de yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

4.Bütçenizi ve reklam süresini belirleyin. Reklamınızın kaç gün boyunca devam edeceğini ve günlük olarak ne kadarlık bir reklam bütçesi ayıracağınızı belirleyerek reklamınızı çıkın.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Twitter’da sosyal medya paylaşımları için performans artırma

Twitter’ı da sosyal medya gönderilerinizi öne çıkartmak için kullanabilirsiniz. Twitter üzerindeki reklam ve öne çıkartma seçeneklerini kullanarak, sosyal medya paylaşımlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Tweetlerinizi öne çıkartmak için aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekiyor:

1. “Tweet Aktivitesini Görüntüle” butonun tıklayın.

2. “Tweet’i Öne Çıkart” butonuna tıklayın.

3. Hedeflemelerinizi seçin. Instagram ve Facebook’ta olduğu gibi Twitter üzerinde de hedeflemelerinizi seçmeniz gerekiyor. Hedeflemelerinizi yapmamak reklam gönderilerinizin performansını ciddi şekilde düşüreceği gibi bütçenizin de boşuna harcanmasına neden olacaktır.

4. Bütçenizi belirleyin. Öne çıkartmak istediğiniz Tweet’in kaç gün boyunca öne çıkartılacağını ve günlük olarak ne kadarlık bir bütçe ayıracağınız belirleyerek, reklamınızı hazırlayın.

Sonuç olarak

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi sosyal ağların organik erişimleri düşük olduğu için ekstra performans artırıcı çalışmalar yapmanız gerekir. Bunları da reklam içerikleriyle destekleyebilirsiniz.

Gönderi üzerinden bu paylaşımlara reklam vermek hızlı bir şekilde reklam içeriklerinizi oluşturmanızı sağlar. Bunun haricinde platformların kendi reklam yöneticileri üzerinden de gönderilerinizi öne çıkartacak reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan