Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya paylaşımları, bir plan içerisinde, belli bir sıklıkta ve düzen içerisinde yapıldığında etkili olduğu için ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmanız gerektiğini de bilmeniz önemlidir.

Paylaşım sıklığı üzerine yapılan bazı araştırmalar, sosyal medya üzerinde iyi etkileşim alan ve başarılı olan firmaların günlük olarak ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını ortaya koyuyor. Bu yazımızda da bu araştırmalardan öne çıkan notları ve 2019’da ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapılması gerektiğine dair verileri paylaşacağız.

Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız?

Bu sorunun yanıtı farklı sosyal ağlara göre değişiklik göstermekte. Her sosyal ağın dinamikleri ve kullanıcı alışkanlıkları farklı olduğu için farklı mecralar için farklı stratejiler izlemeniz gerekebilir.

Facebook: Günde 1-2 paylaşım. Facebook üzerinde markaların büyük bir bölümü gün içerisinde 1 ya da en fazla 2 paylaşım yapmakta. Bu sayının üzerinde paylaşım yapıldığında, gönderi başına daha az etkileşim aldığı görülüyor.

Twitter: Günde 5-10 paylaşım. Twitter daha fazla dinamik ve sürekli zaman akışı üzerinde yeni gönderilerin aktığı bir mecra olduğu için, bu mecra üzerinde günde 5 ile 10 paylaşım arasında bir sıklık idealdir. Bu gönderileri kullanıcıların çoğunun en aktif olduğu sabah 8 ile öğleden sonra 4 saatleri arasında yapmaya özen gösterin.

Instagram: Günde 1-2 paylaşım. Instagram paylaşımlarındaki sıklığın günde 1 ya da 2 paylaşım olması önerilmekte.

Pinterest: Günde 5 ile 30 pin. Pinterest üzerindeki çalışmalarda, elinizde çok fazla içerik bulunmaması durumunda günde 5 pin yapmak idealken, bu sayıyı gün içerisinde 30 pin’e kadar çıkartmanız erişim ve etkileşimlerinizi önemli ölçüde artırmaktadır.

Linkedin: Ayda 20 paylaşım. Özellikle B2B firmaları için etkili olan Linkedin üzerinde ayda 20 paylaşım yapmak, marka görünürlüğü ve etkileşimleri için önemli. Bu sayıda paylaşım yapmak, platform üzerindeki kitlenin yüzde 60’ına erişmenizi sağlamaktadır.

İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya paylaşım sayınızı nasıl artırabilirsiniz?

Etkileşim ve erişim oranlarını artırmak için markaların günlük olarak sosyal ağlar üzerinde aktif olmaları önemli. Bu nedenle paylaşım sıklığınızı artırabilecek çözümler ve planlar üretmeniz önemli.

Tüm sosyal ağlarda yer almaya çalışmayın

Yapılacak en büyük yanlışlardan biri, tüm sosyal ağlarda birden yer almaya çalışmak olacaktır. Özellikle yeterli bir personeliniz yoksa tüm sosyal ağlar için ayrı içerik üretimi ve paylaşımı yapmanız bir hayli zor olur.

Sosyal medya paylaşımları yaparken, özellikle sizin hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı mecraları tercih etmeniz önemlidir. Bu tür durumlarda 2 ya da en fazla 3 sosyal platform üzerinde çalışmalar yapmanız yeterli olacaktır. Aksi taktirde iş ve paylaşımlarınızı yapmak için yeterli zamanı bulamayacağınız için düzenli paylaşımlar yapamazsınız.

İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Marka ve sektörünüzle ilgili hesapları da takip edin

Sosyal medya paylaşım sayısını artırmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de marka ve sektörünüzle ilgili olacak hesapları takip ederek, onları yaptığı paylaşımları retweet edebilir ya da paylaşabilirsiniz. Bu hem diğer hesaplarla bir etkileşim kurmanızı sağlarken, farklı içeriklerle farklı etkileşimler edinmenizi sağlar.

Bu hesaplardaki ilgi çekici ve hedef kitlenizin de beğeneceği içerikleri takip etmeniz, sürekli olarak içerik üretme yükünü de üzerinizden alacaktır. Tabii ki bunu belli aralıklarla yapmanız ve sürekli olarak başka içeriklere bel bağlamamanız da gerekir.

Web sitenizde yer alan içeriklerinizi paylaşın

Web sitenizde mevcut olan ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikleri de sosyal medya paylaşımları haline getirebilirsiniz. Bir görsel ile beraber bu içerikleri sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilir ve aynı zamanda kullanıcıları link yönlendirmeleriyle web sitenize de çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

Kullanıcıların aktif olduğu zamanlarda paylaşımlar yapın

Sosyal medya paylaşımları yaparken, kullanıcıların aktif bir şekilde bu mecraları kullandıkları zaman aralıklarını seçmeniz de hem erişim hem de etkileşim oranlarınızı artırmanızı sağlayacaktır.

Kullanıcıların aktif olmadığı zamanlarda yaptığınız gönderiler, kullanıcıların gönderi akış sayfalarının alt bölümlerinde kalmanıza neden olacağı için etkileşimleriniz düşecektir ki bu da erişimlerinizin de düşmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan...
17 Aralık 2021
Markethinkers
İyzico Nedir, Nasıl Kullanılır?
İyzico Nedir, Nasıl Kullanılır?
Geleneksel alışveriş algısını kökten değiştiren e-ticaretin, benzer bir etkiyi ödeme sistem ve şekilleri üzerinde de yaptığı söylenebilir. İnternet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satın almak ilk etapta akla kredi...
26 Mart 2022
Markethinkers
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternette En Çok Satılan Ürünler
İnternette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade...
14 Eylül 2021
Markethinkers
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın