Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

16 Nisan 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya paylaşımları, bir plan içerisinde, belli bir sıklıkta ve düzen içerisinde yapıldığında etkili olduğu için ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmanız gerektiğini de bilmeniz önemlidir.

Paylaşım sıklığı üzerine yapılan bazı araştırmalar, sosyal medya üzerinde iyi etkileşim alan ve başarılı olan firmaların günlük olarak ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını ortaya koyuyor. Bu yazımızda da bu araştırmalardan öne çıkan notları ve 2019’da ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapılması gerektiğine dair verileri paylaşacağız.

Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız?

Bu sorunun yanıtı farklı sosyal ağlara göre değişiklik göstermekte. Her sosyal ağın dinamikleri ve kullanıcı alışkanlıkları farklı olduğu için farklı mecralar için farklı stratejiler izlemeniz gerekebilir.

Facebook: Günde 1-2 paylaşım. Facebook üzerinde markaların büyük bir bölümü gün içerisinde 1 ya da en fazla 2 paylaşım yapmakta. Bu sayının üzerinde paylaşım yapıldığında, gönderi başına daha az etkileşim aldığı görülüyor.

Twitter: Günde 5-10 paylaşım. Twitter daha fazla dinamik ve sürekli zaman akışı üzerinde yeni gönderilerin aktığı bir mecra olduğu için, bu mecra üzerinde günde 5 ile 10 paylaşım arasında bir sıklık idealdir. Bu gönderileri kullanıcıların çoğunun en aktif olduğu sabah 8 ile öğleden sonra 4 saatleri arasında yapmaya özen gösterin.

Instagram: Günde 1-2 paylaşım. Instagram paylaşımlarındaki sıklığın günde 1 ya da 2 paylaşım olması önerilmekte.

Pinterest: Günde 5 ile 30 pin. Pinterest üzerindeki çalışmalarda, elinizde çok fazla içerik bulunmaması durumunda günde 5 pin yapmak idealken, bu sayıyı gün içerisinde 30 pin’e kadar çıkartmanız erişim ve etkileşimlerinizi önemli ölçüde artırmaktadır.

Linkedin: Ayda 20 paylaşım. Özellikle B2B firmaları için etkili olan Linkedin üzerinde ayda 20 paylaşım yapmak, marka görünürlüğü ve etkileşimleri için önemli. Bu sayıda paylaşım yapmak, platform üzerindeki kitlenin yüzde 60’ına erişmenizi sağlamaktadır.

İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya paylaşım sayınızı nasıl artırabilirsiniz?

Etkileşim ve erişim oranlarını artırmak için markaların günlük olarak sosyal ağlar üzerinde aktif olmaları önemli. Bu nedenle paylaşım sıklığınızı artırabilecek çözümler ve planlar üretmeniz önemli.

Tüm sosyal ağlarda yer almaya çalışmayın

Yapılacak en büyük yanlışlardan biri, tüm sosyal ağlarda birden yer almaya çalışmak olacaktır. Özellikle yeterli bir personeliniz yoksa tüm sosyal ağlar için ayrı içerik üretimi ve paylaşımı yapmanız bir hayli zor olur.

Sosyal medya paylaşımları yaparken, özellikle sizin hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı mecraları tercih etmeniz önemlidir. Bu tür durumlarda 2 ya da en fazla 3 sosyal platform üzerinde çalışmalar yapmanız yeterli olacaktır. Aksi taktirde iş ve paylaşımlarınızı yapmak için yeterli zamanı bulamayacağınız için düzenli paylaşımlar yapamazsınız.

İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Marka ve sektörünüzle ilgili hesapları da takip edin

Sosyal medya paylaşım sayısını artırmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de marka ve sektörünüzle ilgili olacak hesapları takip ederek, onları yaptığı paylaşımları retweet edebilir ya da paylaşabilirsiniz. Bu hem diğer hesaplarla bir etkileşim kurmanızı sağlarken, farklı içeriklerle farklı etkileşimler edinmenizi sağlar.

Bu hesaplardaki ilgi çekici ve hedef kitlenizin de beğeneceği içerikleri takip etmeniz, sürekli olarak içerik üretme yükünü de üzerinizden alacaktır. Tabii ki bunu belli aralıklarla yapmanız ve sürekli olarak başka içeriklere bel bağlamamanız da gerekir.

Web sitenizde yer alan içeriklerinizi paylaşın

Web sitenizde mevcut olan ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikleri de sosyal medya paylaşımları haline getirebilirsiniz. Bir görsel ile beraber bu içerikleri sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilir ve aynı zamanda kullanıcıları link yönlendirmeleriyle web sitenize de çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

Kullanıcıların aktif olduğu zamanlarda paylaşımlar yapın

Sosyal medya paylaşımları yaparken, kullanıcıların aktif bir şekilde bu mecraları kullandıkları zaman aralıklarını seçmeniz de hem erişim hem de etkileşim oranlarınızı artırmanızı sağlayacaktır.

Kullanıcıların aktif olmadığı zamanlarda yaptığınız gönderiler, kullanıcıların gönderi akış sayfalarının alt bölümlerinde kalmanıza neden olacağı için etkileşimleriniz düşecektir ki bu da erişimlerinizin de düşmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan