Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

16 Nisan 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya paylaşımları, bir plan içerisinde, belli bir sıklıkta ve düzen içerisinde yapıldığında etkili olduğu için ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmanız gerektiğini de bilmeniz önemlidir.

Paylaşım sıklığı üzerine yapılan bazı araştırmalar, sosyal medya üzerinde iyi etkileşim alan ve başarılı olan firmaların günlük olarak ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını ortaya koyuyor. Bu yazımızda da bu araştırmalardan öne çıkan notları ve 2019’da ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapılması gerektiğine dair verileri paylaşacağız.

Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız?

Bu sorunun yanıtı farklı sosyal ağlara göre değişiklik göstermekte. Her sosyal ağın dinamikleri ve kullanıcı alışkanlıkları farklı olduğu için farklı mecralar için farklı stratejiler izlemeniz gerekebilir.

Facebook: Günde 1-2 paylaşım. Facebook üzerinde markaların büyük bir bölümü gün içerisinde 1 ya da en fazla 2 paylaşım yapmakta. Bu sayının üzerinde paylaşım yapıldığında, gönderi başına daha az etkileşim aldığı görülüyor.

Twitter: Günde 5-10 paylaşım. Twitter daha fazla dinamik ve sürekli zaman akışı üzerinde yeni gönderilerin aktığı bir mecra olduğu için, bu mecra üzerinde günde 5 ile 10 paylaşım arasında bir sıklık idealdir. Bu gönderileri kullanıcıların çoğunun en aktif olduğu sabah 8 ile öğleden sonra 4 saatleri arasında yapmaya özen gösterin.

Instagram: Günde 1-2 paylaşım. Instagram paylaşımlarındaki sıklığın günde 1 ya da 2 paylaşım olması önerilmekte.

Pinterest: Günde 5 ile 30 pin. Pinterest üzerindeki çalışmalarda, elinizde çok fazla içerik bulunmaması durumunda günde 5 pin yapmak idealken, bu sayıyı gün içerisinde 30 pin’e kadar çıkartmanız erişim ve etkileşimlerinizi önemli ölçüde artırmaktadır.

Linkedin: Ayda 20 paylaşım. Özellikle B2B firmaları için etkili olan Linkedin üzerinde ayda 20 paylaşım yapmak, marka görünürlüğü ve etkileşimleri için önemli. Bu sayıda paylaşım yapmak, platform üzerindeki kitlenin yüzde 60’ına erişmenizi sağlamaktadır.

İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya paylaşım sayınızı nasıl artırabilirsiniz?

Etkileşim ve erişim oranlarını artırmak için markaların günlük olarak sosyal ağlar üzerinde aktif olmaları önemli. Bu nedenle paylaşım sıklığınızı artırabilecek çözümler ve planlar üretmeniz önemli.

Tüm sosyal ağlarda yer almaya çalışmayın

Yapılacak en büyük yanlışlardan biri, tüm sosyal ağlarda birden yer almaya çalışmak olacaktır. Özellikle yeterli bir personeliniz yoksa tüm sosyal ağlar için ayrı içerik üretimi ve paylaşımı yapmanız bir hayli zor olur.

Sosyal medya paylaşımları yaparken, özellikle sizin hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı mecraları tercih etmeniz önemlidir. Bu tür durumlarda 2 ya da en fazla 3 sosyal platform üzerinde çalışmalar yapmanız yeterli olacaktır. Aksi taktirde iş ve paylaşımlarınızı yapmak için yeterli zamanı bulamayacağınız için düzenli paylaşımlar yapamazsınız.

İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Marka ve sektörünüzle ilgili hesapları da takip edin

Sosyal medya paylaşım sayısını artırmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de marka ve sektörünüzle ilgili olacak hesapları takip ederek, onları yaptığı paylaşımları retweet edebilir ya da paylaşabilirsiniz. Bu hem diğer hesaplarla bir etkileşim kurmanızı sağlarken, farklı içeriklerle farklı etkileşimler edinmenizi sağlar.

Bu hesaplardaki ilgi çekici ve hedef kitlenizin de beğeneceği içerikleri takip etmeniz, sürekli olarak içerik üretme yükünü de üzerinizden alacaktır. Tabii ki bunu belli aralıklarla yapmanız ve sürekli olarak başka içeriklere bel bağlamamanız da gerekir.

Web sitenizde yer alan içeriklerinizi paylaşın

Web sitenizde mevcut olan ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikleri de sosyal medya paylaşımları haline getirebilirsiniz. Bir görsel ile beraber bu içerikleri sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilir ve aynı zamanda kullanıcıları link yönlendirmeleriyle web sitenize de çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

Kullanıcıların aktif olduğu zamanlarda paylaşımlar yapın

Sosyal medya paylaşımları yaparken, kullanıcıların aktif bir şekilde bu mecraları kullandıkları zaman aralıklarını seçmeniz de hem erişim hem de etkileşim oranlarınızı artırmanızı sağlayacaktır.

Kullanıcıların aktif olmadığı zamanlarda yaptığınız gönderiler, kullanıcıların gönderi akış sayfalarının alt bölümlerinde kalmanıza neden olacağı için etkileşimleriniz düşecektir ki bu da erişimlerinizin de düşmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan