Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya paylaşımları, bir plan içerisinde, belli bir sıklıkta ve düzen içerisinde yapıldığında etkili olduğu için ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmanız gerektiğini de bilmeniz önemlidir.

Paylaşım sıklığı üzerine yapılan bazı araştırmalar, sosyal medya üzerinde iyi etkileşim alan ve başarılı olan firmaların günlük olarak ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını ortaya koyuyor. Bu yazımızda da bu araştırmalardan öne çıkan notları ve 2019’da ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapılması gerektiğine dair verileri paylaşacağız.

Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız?

Bu sorunun yanıtı farklı sosyal ağlara göre değişiklik göstermekte. Her sosyal ağın dinamikleri ve kullanıcı alışkanlıkları farklı olduğu için farklı mecralar için farklı stratejiler izlemeniz gerekebilir.

Facebook: Günde 1-2 paylaşım. Facebook üzerinde markaların büyük bir bölümü gün içerisinde 1 ya da en fazla 2 paylaşım yapmakta. Bu sayının üzerinde paylaşım yapıldığında, gönderi başına daha az etkileşim aldığı görülüyor.

Twitter: Günde 5-10 paylaşım. Twitter daha fazla dinamik ve sürekli zaman akışı üzerinde yeni gönderilerin aktığı bir mecra olduğu için, bu mecra üzerinde günde 5 ile 10 paylaşım arasında bir sıklık idealdir. Bu gönderileri kullanıcıların çoğunun en aktif olduğu sabah 8 ile öğleden sonra 4 saatleri arasında yapmaya özen gösterin.

Instagram: Günde 1-2 paylaşım. Instagram paylaşımlarındaki sıklığın günde 1 ya da 2 paylaşım olması önerilmekte.

Pinterest: Günde 5 ile 30 pin. Pinterest üzerindeki çalışmalarda, elinizde çok fazla içerik bulunmaması durumunda günde 5 pin yapmak idealken, bu sayıyı gün içerisinde 30 pin’e kadar çıkartmanız erişim ve etkileşimlerinizi önemli ölçüde artırmaktadır.

Linkedin: Ayda 20 paylaşım. Özellikle B2B firmaları için etkili olan Linkedin üzerinde ayda 20 paylaşım yapmak, marka görünürlüğü ve etkileşimleri için önemli. Bu sayıda paylaşım yapmak, platform üzerindeki kitlenin yüzde 60’ına erişmenizi sağlamaktadır.

İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya paylaşım sayınızı nasıl artırabilirsiniz?

Etkileşim ve erişim oranlarını artırmak için markaların günlük olarak sosyal ağlar üzerinde aktif olmaları önemli. Bu nedenle paylaşım sıklığınızı artırabilecek çözümler ve planlar üretmeniz önemli.

Tüm sosyal ağlarda yer almaya çalışmayın

Yapılacak en büyük yanlışlardan biri, tüm sosyal ağlarda birden yer almaya çalışmak olacaktır. Özellikle yeterli bir personeliniz yoksa tüm sosyal ağlar için ayrı içerik üretimi ve paylaşımı yapmanız bir hayli zor olur.

Sosyal medya paylaşımları yaparken, özellikle sizin hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı mecraları tercih etmeniz önemlidir. Bu tür durumlarda 2 ya da en fazla 3 sosyal platform üzerinde çalışmalar yapmanız yeterli olacaktır. Aksi taktirde iş ve paylaşımlarınızı yapmak için yeterli zamanı bulamayacağınız için düzenli paylaşımlar yapamazsınız.

İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Marka ve sektörünüzle ilgili hesapları da takip edin

Sosyal medya paylaşım sayısını artırmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de marka ve sektörünüzle ilgili olacak hesapları takip ederek, onları yaptığı paylaşımları retweet edebilir ya da paylaşabilirsiniz. Bu hem diğer hesaplarla bir etkileşim kurmanızı sağlarken, farklı içeriklerle farklı etkileşimler edinmenizi sağlar.

Bu hesaplardaki ilgi çekici ve hedef kitlenizin de beğeneceği içerikleri takip etmeniz, sürekli olarak içerik üretme yükünü de üzerinizden alacaktır. Tabii ki bunu belli aralıklarla yapmanız ve sürekli olarak başka içeriklere bel bağlamamanız da gerekir.

Web sitenizde yer alan içeriklerinizi paylaşın

Web sitenizde mevcut olan ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikleri de sosyal medya paylaşımları haline getirebilirsiniz. Bir görsel ile beraber bu içerikleri sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilir ve aynı zamanda kullanıcıları link yönlendirmeleriyle web sitenize de çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

Kullanıcıların aktif olduğu zamanlarda paylaşımlar yapın

Sosyal medya paylaşımları yaparken, kullanıcıların aktif bir şekilde bu mecraları kullandıkları zaman aralıklarını seçmeniz de hem erişim hem de etkileşim oranlarınızı artırmanızı sağlayacaktır.

Kullanıcıların aktif olmadığı zamanlarda yaptığınız gönderiler, kullanıcıların gönderi akış sayfalarının alt bölümlerinde kalmanıza neden olacağı için etkileşimleriniz düşecektir ki bu da erişimlerinizin de düşmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Günümüzde iyiden iyiye yaygınlaşmakta olan sanal pazar yeri platformlarını, internetin günün her saati kalabalık olan caddeleri olarak yorumlamak çok da yanlış olmayacaktır. Fiziksel bir dükkânın ürün ya da...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın