Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

16 Nisan 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya paylaşımları, bir plan içerisinde, belli bir sıklıkta ve düzen içerisinde yapıldığında etkili olduğu için ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmanız gerektiğini de bilmeniz önemlidir.

Paylaşım sıklığı üzerine yapılan bazı araştırmalar, sosyal medya üzerinde iyi etkileşim alan ve başarılı olan firmaların günlük olarak ne sıklıkta paylaşım yaptıklarını ortaya koyuyor. Bu yazımızda da bu araştırmalardan öne çıkan notları ve 2019’da ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapılması gerektiğine dair verileri paylaşacağız.

Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız?

Bu sorunun yanıtı farklı sosyal ağlara göre değişiklik göstermekte. Her sosyal ağın dinamikleri ve kullanıcı alışkanlıkları farklı olduğu için farklı mecralar için farklı stratejiler izlemeniz gerekebilir.

Facebook: Günde 1-2 paylaşım. Facebook üzerinde markaların büyük bir bölümü gün içerisinde 1 ya da en fazla 2 paylaşım yapmakta. Bu sayının üzerinde paylaşım yapıldığında, gönderi başına daha az etkileşim aldığı görülüyor.

Twitter: Günde 5-10 paylaşım. Twitter daha fazla dinamik ve sürekli zaman akışı üzerinde yeni gönderilerin aktığı bir mecra olduğu için, bu mecra üzerinde günde 5 ile 10 paylaşım arasında bir sıklık idealdir. Bu gönderileri kullanıcıların çoğunun en aktif olduğu sabah 8 ile öğleden sonra 4 saatleri arasında yapmaya özen gösterin.

Instagram: Günde 1-2 paylaşım. Instagram paylaşımlarındaki sıklığın günde 1 ya da 2 paylaşım olması önerilmekte.

Pinterest: Günde 5 ile 30 pin. Pinterest üzerindeki çalışmalarda, elinizde çok fazla içerik bulunmaması durumunda günde 5 pin yapmak idealken, bu sayıyı gün içerisinde 30 pin’e kadar çıkartmanız erişim ve etkileşimlerinizi önemli ölçüde artırmaktadır.

Linkedin: Ayda 20 paylaşım. Özellikle B2B firmaları için etkili olan Linkedin üzerinde ayda 20 paylaşım yapmak, marka görünürlüğü ve etkileşimleri için önemli. Bu sayıda paylaşım yapmak, platform üzerindeki kitlenin yüzde 60’ına erişmenizi sağlamaktadır.

İlgili rehber: 7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya paylaşım sayınızı nasıl artırabilirsiniz?

Etkileşim ve erişim oranlarını artırmak için markaların günlük olarak sosyal ağlar üzerinde aktif olmaları önemli. Bu nedenle paylaşım sıklığınızı artırabilecek çözümler ve planlar üretmeniz önemli.

Tüm sosyal ağlarda yer almaya çalışmayın

Yapılacak en büyük yanlışlardan biri, tüm sosyal ağlarda birden yer almaya çalışmak olacaktır. Özellikle yeterli bir personeliniz yoksa tüm sosyal ağlar için ayrı içerik üretimi ve paylaşımı yapmanız bir hayli zor olur.

Sosyal medya paylaşımları yaparken, özellikle sizin hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı mecraları tercih etmeniz önemlidir. Bu tür durumlarda 2 ya da en fazla 3 sosyal platform üzerinde çalışmalar yapmanız yeterli olacaktır. Aksi taktirde iş ve paylaşımlarınızı yapmak için yeterli zamanı bulamayacağınız için düzenli paylaşımlar yapamazsınız.

İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Marka ve sektörünüzle ilgili hesapları da takip edin

Sosyal medya paylaşım sayısını artırmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de marka ve sektörünüzle ilgili olacak hesapları takip ederek, onları yaptığı paylaşımları retweet edebilir ya da paylaşabilirsiniz. Bu hem diğer hesaplarla bir etkileşim kurmanızı sağlarken, farklı içeriklerle farklı etkileşimler edinmenizi sağlar.

Bu hesaplardaki ilgi çekici ve hedef kitlenizin de beğeneceği içerikleri takip etmeniz, sürekli olarak içerik üretme yükünü de üzerinizden alacaktır. Tabii ki bunu belli aralıklarla yapmanız ve sürekli olarak başka içeriklere bel bağlamamanız da gerekir.

Web sitenizde yer alan içeriklerinizi paylaşın

Web sitenizde mevcut olan ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikleri de sosyal medya paylaşımları haline getirebilirsiniz. Bir görsel ile beraber bu içerikleri sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilir ve aynı zamanda kullanıcıları link yönlendirmeleriyle web sitenize de çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

Kullanıcıların aktif olduğu zamanlarda paylaşımlar yapın

Sosyal medya paylaşımları yaparken, kullanıcıların aktif bir şekilde bu mecraları kullandıkları zaman aralıklarını seçmeniz de hem erişim hem de etkileşim oranlarınızı artırmanızı sağlayacaktır.

Kullanıcıların aktif olmadığı zamanlarda yaptığınız gönderiler, kullanıcıların gönderi akış sayfalarının alt bölümlerinde kalmanıza neden olacağı için etkileşimleriniz düşecektir ki bu da erişimlerinizin de düşmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan