Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır.

Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal mecralardan bazıları size bu istatistikleri sunuyor olsa da sizin de kendi araştırmalarınızı ve analizlerinizi yapmanız gerekiyor.

Sosyal medyada doğru zamanlarda paylaşım yaptığınızda hem sosyal medyadan sitenize trafik çekebilirsiniz hem de takipçilerinizi artırarak onlarla etkileşime girebilirsiniz.

Farklı zaman dilimleri belirleyin

Öncelikle gün ve hafta içinde farklı zaman dilimleri belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Farklı zaman dilimlerinde ne kadar etkileşim ve organik olarak erişim aldığınız test etmek için bu zaman dilimlerini yaratmak yararlı olacaktır.

Bunu yapmak için sabah, öğle, akşam ve gece olmak üzere farklı zamanlar için farklı paylaşım ayarları yapın. İçeriklerinizi bir hafta boyunca bu zaman dilimi üzerinden paylaşın. Günde bir içerik paylaşımı yapıyorsanız, ilk önceliğiniz olan zaman dilimi ile başlayın.

A/B testleri yapın

Farklı zaman dilimlerini oluşturduktan sonra bazı testler yapmanız gerekecek. Paylaşımlarınız için farklı zaman dilimleri seçin. Örneğin bir hafta boyunca sadece sabahları paylaşım yapın, sonraki hafta öğlen, bir sonraki hafta ise akşam saatlerinde paylaşımlar yapın.

Bir ay boyunca böyle denemeler yaparak, hangi saat aralıklarında daha fazla etkileşim aldığınızı inceleyebilirsiniz. Takipçilerinizin hangi günler hangi saat dilimlerinde daha aktif olduklarını bu şekilde görebilirsiniz.

Her sosyal ağ için farklı bir strateji geliştirin

Sizin için en ideal zaman dilimini belirlerken, farklı sosyal ağlar için de farklı stratejiler geliştirmeniz gerekecektir. Bunun sebebi ise her sosyal mecrada farklı bir kullanıcı kitlesi vardır ve onların bu mecralarda aktif oldukları saat aralıkları değişkenlik gösterebilir.

Bu nedenle de her sosyal mecrada aynı zaman dilimlerinde gönderiler yapmak pek de doğru olmayabilir. Yukarıda bahsettiğimiz A/B testlerini farklı sosyal mecralar için de deneyebilir ve bu mecralar için doğru zaman dilimlerini bulabilirsiniz.

Facebook İstatistikler özelliğini kullanın

Facebook, marka sayfaları için İstatistikler özelliği sunmakta. Bu ölçümleme özelliğinin içinde, sayfanızı beğenen kullanıcıların hangi günlerde hangi saat dilimleri arasında aktif olduklarını gösteren bir bölüm bulunuyor.

Bu özelliğe erişmek için:

  • Facebook üzerindeki marka sayfanıza giriş yapın.
  • Üst menüde bulunan İstatistikler sekmesine tıklayın.
  • Açılan sayfada “Gönderiler” sekmesine tıklayın.

Bu işlemleri yaptıktan sonra açılan sayfada size takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında ne kadar aktif olduklarını ayrı ayrı gösteren bir tablo göreceksiniz. Facebook üzerindeki faaliyetlerinizi belirlerken, buradaki istatistiklerden yararlanabilirsiniz.

Kesin bir sonuç olmasa da buradaki bilgiler diğer mecralardaki stratejileriniz için bir fikir de verebilir. Aynı hedef gruba yönelik çalışmalar yapacağınız için bu saat aralıkları onların sosyal mecralarda aktif oldukları zaman dilimlerini gösterebilir.

Tabii ki daha net bir sonuç alabilmek için, bu istatistikleri sunmayan diğer mecralar üzerinde kendi testlerinizi ve analizlerinizi yapmanız daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
İnternet üzerinden alışveriş yapmanın geniş bir kitle için bir alışkanlık, hatta hayatı kolaylaştıran bir işleme dönüştüğü günümüzde e-ticaret, girişimciler için daha ilgi çekici hâle geliyor. Farklı seviyelerde...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın