Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır.

Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal mecralardan bazıları size bu istatistikleri sunuyor olsa da sizin de kendi araştırmalarınızı ve analizlerinizi yapmanız gerekiyor.

Sosyal medyada doğru zamanlarda paylaşım yaptığınızda hem sosyal medyadan sitenize trafik çekebilirsiniz hem de takipçilerinizi artırarak onlarla etkileşime girebilirsiniz.

Farklı zaman dilimleri belirleyin

Öncelikle gün ve hafta içinde farklı zaman dilimleri belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Farklı zaman dilimlerinde ne kadar etkileşim ve organik olarak erişim aldığınız test etmek için bu zaman dilimlerini yaratmak yararlı olacaktır.

Bunu yapmak için sabah, öğle, akşam ve gece olmak üzere farklı zamanlar için farklı paylaşım ayarları yapın. İçeriklerinizi bir hafta boyunca bu zaman dilimi üzerinden paylaşın. Günde bir içerik paylaşımı yapıyorsanız, ilk önceliğiniz olan zaman dilimi ile başlayın.

A/B testleri yapın

Farklı zaman dilimlerini oluşturduktan sonra bazı testler yapmanız gerekecek. Paylaşımlarınız için farklı zaman dilimleri seçin. Örneğin bir hafta boyunca sadece sabahları paylaşım yapın, sonraki hafta öğlen, bir sonraki hafta ise akşam saatlerinde paylaşımlar yapın.

Bir ay boyunca böyle denemeler yaparak, hangi saat aralıklarında daha fazla etkileşim aldığınızı inceleyebilirsiniz. Takipçilerinizin hangi günler hangi saat dilimlerinde daha aktif olduklarını bu şekilde görebilirsiniz.

Her sosyal ağ için farklı bir strateji geliştirin

Sizin için en ideal zaman dilimini belirlerken, farklı sosyal ağlar için de farklı stratejiler geliştirmeniz gerekecektir. Bunun sebebi ise her sosyal mecrada farklı bir kullanıcı kitlesi vardır ve onların bu mecralarda aktif oldukları saat aralıkları değişkenlik gösterebilir.

Bu nedenle de her sosyal mecrada aynı zaman dilimlerinde gönderiler yapmak pek de doğru olmayabilir. Yukarıda bahsettiğimiz A/B testlerini farklı sosyal mecralar için de deneyebilir ve bu mecralar için doğru zaman dilimlerini bulabilirsiniz.

Facebook İstatistikler özelliğini kullanın

Facebook, marka sayfaları için İstatistikler özelliği sunmakta. Bu ölçümleme özelliğinin içinde, sayfanızı beğenen kullanıcıların hangi günlerde hangi saat dilimleri arasında aktif olduklarını gösteren bir bölüm bulunuyor.

Bu özelliğe erişmek için:

  • Facebook üzerindeki marka sayfanıza giriş yapın.
  • Üst menüde bulunan İstatistikler sekmesine tıklayın.
  • Açılan sayfada “Gönderiler” sekmesine tıklayın.

Bu işlemleri yaptıktan sonra açılan sayfada size takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında ne kadar aktif olduklarını ayrı ayrı gösteren bir tablo göreceksiniz. Facebook üzerindeki faaliyetlerinizi belirlerken, buradaki istatistiklerden yararlanabilirsiniz.

Kesin bir sonuç olmasa da buradaki bilgiler diğer mecralardaki stratejileriniz için bir fikir de verebilir. Aynı hedef gruba yönelik çalışmalar yapacağınız için bu saat aralıkları onların sosyal mecralarda aktif oldukları zaman dilimlerini gösterebilir.

Tabii ki daha net bir sonuç alabilmek için, bu istatistikleri sunmayan diğer mecralar üzerinde kendi testlerinizi ve analizlerinizi yapmanız daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin