Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır.

Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal mecralardan bazıları size bu istatistikleri sunuyor olsa da sizin de kendi araştırmalarınızı ve analizlerinizi yapmanız gerekiyor.

Sosyal medyada doğru zamanlarda paylaşım yaptığınızda hem sosyal medyadan sitenize trafik çekebilirsiniz hem de takipçilerinizi artırarak onlarla etkileşime girebilirsiniz.

Farklı zaman dilimleri belirleyin

Öncelikle gün ve hafta içinde farklı zaman dilimleri belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Farklı zaman dilimlerinde ne kadar etkileşim ve organik olarak erişim aldığınız test etmek için bu zaman dilimlerini yaratmak yararlı olacaktır.

Bunu yapmak için sabah, öğle, akşam ve gece olmak üzere farklı zamanlar için farklı paylaşım ayarları yapın. İçeriklerinizi bir hafta boyunca bu zaman dilimi üzerinden paylaşın. Günde bir içerik paylaşımı yapıyorsanız, ilk önceliğiniz olan zaman dilimi ile başlayın.

A/B testleri yapın

Farklı zaman dilimlerini oluşturduktan sonra bazı testler yapmanız gerekecek. Paylaşımlarınız için farklı zaman dilimleri seçin. Örneğin bir hafta boyunca sadece sabahları paylaşım yapın, sonraki hafta öğlen, bir sonraki hafta ise akşam saatlerinde paylaşımlar yapın.

Bir ay boyunca böyle denemeler yaparak, hangi saat aralıklarında daha fazla etkileşim aldığınızı inceleyebilirsiniz. Takipçilerinizin hangi günler hangi saat dilimlerinde daha aktif olduklarını bu şekilde görebilirsiniz.

Her sosyal ağ için farklı bir strateji geliştirin

Sizin için en ideal zaman dilimini belirlerken, farklı sosyal ağlar için de farklı stratejiler geliştirmeniz gerekecektir. Bunun sebebi ise her sosyal mecrada farklı bir kullanıcı kitlesi vardır ve onların bu mecralarda aktif oldukları saat aralıkları değişkenlik gösterebilir.

Bu nedenle de her sosyal mecrada aynı zaman dilimlerinde gönderiler yapmak pek de doğru olmayabilir. Yukarıda bahsettiğimiz A/B testlerini farklı sosyal mecralar için de deneyebilir ve bu mecralar için doğru zaman dilimlerini bulabilirsiniz.

Facebook İstatistikler özelliğini kullanın

Facebook, marka sayfaları için İstatistikler özelliği sunmakta. Bu ölçümleme özelliğinin içinde, sayfanızı beğenen kullanıcıların hangi günlerde hangi saat dilimleri arasında aktif olduklarını gösteren bir bölüm bulunuyor.

Bu özelliğe erişmek için:

  • Facebook üzerindeki marka sayfanıza giriş yapın.
  • Üst menüde bulunan İstatistikler sekmesine tıklayın.
  • Açılan sayfada “Gönderiler” sekmesine tıklayın.

Bu işlemleri yaptıktan sonra açılan sayfada size takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında ne kadar aktif olduklarını ayrı ayrı gösteren bir tablo göreceksiniz. Facebook üzerindeki faaliyetlerinizi belirlerken, buradaki istatistiklerden yararlanabilirsiniz.

Kesin bir sonuç olmasa da buradaki bilgiler diğer mecralardaki stratejileriniz için bir fikir de verebilir. Aynı hedef gruba yönelik çalışmalar yapacağınız için bu saat aralıkları onların sosyal mecralarda aktif oldukları zaman dilimlerini gösterebilir.

Tabii ki daha net bir sonuç alabilmek için, bu istatistikleri sunmayan diğer mecralar üzerinde kendi testlerinizi ve analizlerinizi yapmanız daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan