Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

18 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır.

Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal mecralardan bazıları size bu istatistikleri sunuyor olsa da sizin de kendi araştırmalarınızı ve analizlerinizi yapmanız gerekiyor.

Sosyal medyada doğru zamanlarda paylaşım yaptığınızda hem sosyal medyadan sitenize trafik çekebilirsiniz hem de takipçilerinizi artırarak onlarla etkileşime girebilirsiniz.

Farklı zaman dilimleri belirleyin

Öncelikle gün ve hafta içinde farklı zaman dilimleri belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Farklı zaman dilimlerinde ne kadar etkileşim ve organik olarak erişim aldığınız test etmek için bu zaman dilimlerini yaratmak yararlı olacaktır.

Bunu yapmak için sabah, öğle, akşam ve gece olmak üzere farklı zamanlar için farklı paylaşım ayarları yapın. İçeriklerinizi bir hafta boyunca bu zaman dilimi üzerinden paylaşın. Günde bir içerik paylaşımı yapıyorsanız, ilk önceliğiniz olan zaman dilimi ile başlayın.

A/B testleri yapın

Farklı zaman dilimlerini oluşturduktan sonra bazı testler yapmanız gerekecek. Paylaşımlarınız için farklı zaman dilimleri seçin. Örneğin bir hafta boyunca sadece sabahları paylaşım yapın, sonraki hafta öğlen, bir sonraki hafta ise akşam saatlerinde paylaşımlar yapın.

Bir ay boyunca böyle denemeler yaparak, hangi saat aralıklarında daha fazla etkileşim aldığınızı inceleyebilirsiniz. Takipçilerinizin hangi günler hangi saat dilimlerinde daha aktif olduklarını bu şekilde görebilirsiniz.

Her sosyal ağ için farklı bir strateji geliştirin

Sizin için en ideal zaman dilimini belirlerken, farklı sosyal ağlar için de farklı stratejiler geliştirmeniz gerekecektir. Bunun sebebi ise her sosyal mecrada farklı bir kullanıcı kitlesi vardır ve onların bu mecralarda aktif oldukları saat aralıkları değişkenlik gösterebilir.

Bu nedenle de her sosyal mecrada aynı zaman dilimlerinde gönderiler yapmak pek de doğru olmayabilir. Yukarıda bahsettiğimiz A/B testlerini farklı sosyal mecralar için de deneyebilir ve bu mecralar için doğru zaman dilimlerini bulabilirsiniz.

Facebook İstatistikler özelliğini kullanın

Facebook, marka sayfaları için İstatistikler özelliği sunmakta. Bu ölçümleme özelliğinin içinde, sayfanızı beğenen kullanıcıların hangi günlerde hangi saat dilimleri arasında aktif olduklarını gösteren bir bölüm bulunuyor.

Bu özelliğe erişmek için:

  • Facebook üzerindeki marka sayfanıza giriş yapın.
  • Üst menüde bulunan İstatistikler sekmesine tıklayın.
  • Açılan sayfada “Gönderiler” sekmesine tıklayın.

Bu işlemleri yaptıktan sonra açılan sayfada size takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında ne kadar aktif olduklarını ayrı ayrı gösteren bir tablo göreceksiniz. Facebook üzerindeki faaliyetlerinizi belirlerken, buradaki istatistiklerden yararlanabilirsiniz.

Kesin bir sonuç olmasa da buradaki bilgiler diğer mecralardaki stratejileriniz için bir fikir de verebilir. Aynı hedef gruba yönelik çalışmalar yapacağınız için bu saat aralıkları onların sosyal mecralarda aktif oldukları zaman dilimlerini gösterebilir.

Tabii ki daha net bir sonuç alabilmek için, bu istatistikleri sunmayan diğer mecralar üzerinde kendi testlerinizi ve analizlerinizi yapmanız daha sağlıklı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan