Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve takipçi sayınızı da artırmış olursunuz.

Sosyal medya paylaşım butonları

Tabii ki sosyal medya paylaşım butonlarını kullanırken, web sitenizin hangi bölümlerinde bu araçları kullandığınızın da oldukça önemi vardır. Doğru yerlerde bunları kullanıyor olmak, ziyaretçilerin bu butonlarla daha fazla etkileşme girmesini sağlayacağı için, alacağınız geri dönüşümler de artacaktır.

E-ticaret sitenizin farklı bölümlerinde bu butonları kullanabilirsiniz. Bazı bölümlerde ise bu butonları kullanmamanız gerekmektedir. Bu rehberimizde de sosyal medya paylaşım butonlarını e-ticaret sitenizde nasıl ve nerede kullanmanız gerektiğini ele alacağız.

Sosyal medya paylaşım butonlarını nerede kullanmalısınız?

E-ticaret siteniz üzerinde bu butonları kullanabileceğiniz farklı bölümler bulunuyor. Bunları tek tek ele alacak olursak:

Header (Sayfanın üst bölümü)

Sayfanızın en üst bölümü, yani Header alanında sosyal medya paylaşım butonlarını kullanabilirsiniz. Bu bölüm, dilendiğinde web sitenizin tüm sayfalarında görüntülenebilir olduğu için, sitenizde herhangi bir sayfayı ziyaret eden kullanıcılar diledikleri zaman bu butonlar üzerinden sosyal medya hesaplarınıza ulaşabilirler.

Bunun yanı sıra sayfanın üst bölümünde bu butonları kullandığınızda, kullanıcıların ilk gözüne çarpan elementlerden biri de olacağı için, markanızı takip etmek isteyen kullanıcıların size rahatlıkla ulaşabilecekleri adresleri de sunmuş olursunuz.

Footer (Sayfanın en alt bölümü)

Footer, sitede sayfanın en alt bölümü olmaktadır ve tüm site genelinde görüntülenebilir. Header gibi Footer alanı da tüm web sitenizde görüntülenebildiği için, sosyal medya hesaplarınızı sergilemek için ideal yerlerden biridir.

Footer üzerindeki link alanına, sosyal medya hesaplarınızı, iletişim bilgilerinizin olduğu bölüme ekleyebileceğiniz gibi tamamen ayrı bir alanda da bu butonları paylaşabilirsiniz.

Sidebar (Sayfanın yan alanı)

Sidebar özelliği, sayfanın sağ ya da sol tarafında ek özelliklerin sunulduğu alandır. Ana sayfa üzerinde her zaman olmasa da tasarımlarda, iç sayfalarda bu özellikten yararlanılır. Özellikle dikkat çekecek ve incelenecek sayfalar üzerindeki Sidebar kullanımlarında sosyal medya hesaplarınızı da sergileyebilirsiniz.

Blog gönderilerinin başı, sonu veya ortasında

Blog paylaşımlarınızda da sosyal medya paylaşım butonlarınızı farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Öncelikli olarak, sayfanın üst bölümünde başlığın ya da öne çıkan fotoğrafın altında bu butonları kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra blog yazılarınızın orta bölümünde de bu butonları kullanabilirsiniz.

Yazının orta bölümündeki paylaşım butonları daha fazla etkileşim yaratabilir. Bunun nedeni ise bu bölüme kadar içeriğinizi okuyan kişiler, içeriğinize ilgi duymuş olacaklardır ve kendi hesapları üzerinden de paylaşım yapmak isteyebilirler.

Bir başka alan ise blog yazılarının sonu. Bu bölümde yine orta bölümdeki butonlarda olduğu gibi içeriğe ilgi duyan kişilerin, paylaşım yapmalarını kolaylaştırmaktadır.

Sosyal medya paylaşım butonu kullanımında yapmamanız gerekenler

Sosyal medya butonlarını kullanırken bazı uygulamalardan da kaçınmanız gerekiyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

Çok aşırıya kaçmayın: Paylaşımı tetiklemek için bu butonları kullanırken çok aşırıya kaçmamaya özen göstermelisiniz. Çok aşırıya kaçtığınızda kullanıcıları sıkabilirsiniz. Bu kötü bir izlenim yaratacağı için, sayfanın en fazla 2 bölümünde bu butonları kullanmaya özen gösterin.

“Sosyal

Özel ve farklı tasarımlı butonları kullanmayın: Bazen site tasarımı yapılırken, sosyal medya butonlarında da özel ve farklı yasarımlar yapılabiliyor; ancak bu iyi bir yaklaşım olmayabilir. Tasarımınızla bütünleşmiş olsalar da, bu butonların farklı görünmesi, kullanıcıların gözünden kaçmasına neden olabilir. Kullanıcılar aşina olmadıkları durumlarda bu butonlarla etkileşime girmeyebilirler.

Çok küçük butonlar kullanmayın: Sosyal medya paylaşım butonlarınızın çok küçük olması da etkileşimleri düşürecektir. Dikkat çekiciliği azaldığı için gözden kaçma ihtimali artabilir. Bu sebeple de orta boy ya da tasarımınızın uygunsa büyük boy butonları tercih etmeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Çok fazla sayıda sosyal ağ göstermeyin: Paylaşım butonlarını gösterirken, çok fazla sayıda sosyal hesap göstermek de sayfa üzerinde kalabalık yaratacaktır. Bunun yerine en popüler olan ağları gösterip, sonrasında da bir (+) tuşuyla diğer ağların ikonlarına erişim sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanız karışık görünmeyeceği gibi, popüler olan ağları göstererek etkileşimleri artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin