fbpx

Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve takipçi sayınızı da artırmış olursunuz.

Sosyal medya paylaşım butonları

Tabii ki sosyal medya paylaşım butonlarını kullanırken, web sitenizin hangi bölümlerinde bu araçları kullandığınızın da oldukça önemi vardır. Doğru yerlerde bunları kullanıyor olmak, ziyaretçilerin bu butonlarla daha fazla etkileşme girmesini sağlayacağı için, alacağınız geri dönüşümler de artacaktır.

E-ticaret sitenizin farklı bölümlerinde bu butonları kullanabilirsiniz. Bazı bölümlerde ise bu butonları kullanmamanız gerekmektedir. Bu rehberimizde de sosyal medya paylaşım butonlarını e-ticaret sitenizde nasıl ve nerede kullanmanız gerektiğini ele alacağız.

Sosyal medya paylaşım butonlarını nerede kullanmalısınız?

E-ticaret siteniz üzerinde bu butonları kullanabileceğiniz farklı bölümler bulunuyor. Bunları tek tek ele alacak olursak:

Header (Sayfanın üst bölümü)

Sayfanızın en üst bölümü, yani Header alanında sosyal medya paylaşım butonlarını kullanabilirsiniz. Bu bölüm, dilendiğinde web sitenizin tüm sayfalarında görüntülenebilir olduğu için, sitenizde herhangi bir sayfayı ziyaret eden kullanıcılar diledikleri zaman bu butonlar üzerinden sosyal medya hesaplarınıza ulaşabilirler.

Bunun yanı sıra sayfanın üst bölümünde bu butonları kullandığınızda, kullanıcıların ilk gözüne çarpan elementlerden biri de olacağı için, markanızı takip etmek isteyen kullanıcıların size rahatlıkla ulaşabilecekleri adresleri de sunmuş olursunuz.

Footer (Sayfanın en alt bölümü)

Footer, sitede sayfanın en alt bölümü olmaktadır ve tüm site genelinde görüntülenebilir. Header gibi Footer alanı da tüm web sitenizde görüntülenebildiği için, sosyal medya hesaplarınızı sergilemek için ideal yerlerden biridir.

Footer üzerindeki link alanına, sosyal medya hesaplarınızı, iletişim bilgilerinizin olduğu bölüme ekleyebileceğiniz gibi tamamen ayrı bir alanda da bu butonları paylaşabilirsiniz.

Sidebar (Sayfanın yan alanı)

Sidebar özelliği, sayfanın sağ ya da sol tarafında ek özelliklerin sunulduğu alandır. Ana sayfa üzerinde her zaman olmasa da tasarımlarda, iç sayfalarda bu özellikten yararlanılır. Özellikle dikkat çekecek ve incelenecek sayfalar üzerindeki Sidebar kullanımlarında sosyal medya hesaplarınızı da sergileyebilirsiniz.

Blog gönderilerinin başı, sonu veya ortasında

Blog paylaşımlarınızda da sosyal medya paylaşım butonlarınızı farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Öncelikli olarak, sayfanın üst bölümünde başlığın ya da öne çıkan fotoğrafın altında bu butonları kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra blog yazılarınızın orta bölümünde de bu butonları kullanabilirsiniz.

Yazının orta bölümündeki paylaşım butonları daha fazla etkileşim yaratabilir. Bunun nedeni ise bu bölüme kadar içeriğinizi okuyan kişiler, içeriğinize ilgi duymuş olacaklardır ve kendi hesapları üzerinden de paylaşım yapmak isteyebilirler.

Bir başka alan ise blog yazılarının sonu. Bu bölümde yine orta bölümdeki butonlarda olduğu gibi içeriğe ilgi duyan kişilerin, paylaşım yapmalarını kolaylaştırmaktadır.

Sosyal medya paylaşım butonu kullanımında yapmamanız gerekenler

Sosyal medya butonlarını kullanırken bazı uygulamalardan da kaçınmanız gerekiyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

Çok aşırıya kaçmayın: Paylaşımı tetiklemek için bu butonları kullanırken çok aşırıya kaçmamaya özen göstermelisiniz. Çok aşırıya kaçtığınızda kullanıcıları sıkabilirsiniz. Bu kötü bir izlenim yaratacağı için, sayfanın en fazla 2 bölümünde bu butonları kullanmaya özen gösterin.

“Sosyal

Özel ve farklı tasarımlı butonları kullanmayın: Bazen site tasarımı yapılırken, sosyal medya butonlarında da özel ve farklı yasarımlar yapılabiliyor; ancak bu iyi bir yaklaşım olmayabilir. Tasarımınızla bütünleşmiş olsalar da, bu butonların farklı görünmesi, kullanıcıların gözünden kaçmasına neden olabilir. Kullanıcılar aşina olmadıkları durumlarda bu butonlarla etkileşime girmeyebilirler.

Çok küçük butonlar kullanmayın: Sosyal medya paylaşım butonlarınızın çok küçük olması da etkileşimleri düşürecektir. Dikkat çekiciliği azaldığı için gözden kaçma ihtimali artabilir. Bu sebeple de orta boy ya da tasarımınızın uygunsa büyük boy butonları tercih etmeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Çok fazla sayıda sosyal ağ göstermeyin: Paylaşım butonlarını gösterirken, çok fazla sayıda sosyal hesap göstermek de sayfa üzerinde kalabalık yaratacaktır. Bunun yerine en popüler olan ağları gösterip, sonrasında da bir (+) tuşuyla diğer ağların ikonlarına erişim sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanız karışık görünmeyeceği gibi, popüler olan ağları göstererek etkileşimleri artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan