Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve takipçi sayınızı da artırmış olursunuz.

Sosyal medya paylaşım butonları

Tabii ki sosyal medya paylaşım butonlarını kullanırken, web sitenizin hangi bölümlerinde bu araçları kullandığınızın da oldukça önemi vardır. Doğru yerlerde bunları kullanıyor olmak, ziyaretçilerin bu butonlarla daha fazla etkileşme girmesini sağlayacağı için, alacağınız geri dönüşümler de artacaktır.

E-ticaret sitenizin farklı bölümlerinde bu butonları kullanabilirsiniz. Bazı bölümlerde ise bu butonları kullanmamanız gerekmektedir. Bu rehberimizde de sosyal medya paylaşım butonlarını e-ticaret sitenizde nasıl ve nerede kullanmanız gerektiğini ele alacağız.

Sosyal medya paylaşım butonlarını nerede kullanmalısınız?

E-ticaret siteniz üzerinde bu butonları kullanabileceğiniz farklı bölümler bulunuyor. Bunları tek tek ele alacak olursak:

Header (Sayfanın üst bölümü)

Sayfanızın en üst bölümü, yani Header alanında sosyal medya paylaşım butonlarını kullanabilirsiniz. Bu bölüm, dilendiğinde web sitenizin tüm sayfalarında görüntülenebilir olduğu için, sitenizde herhangi bir sayfayı ziyaret eden kullanıcılar diledikleri zaman bu butonlar üzerinden sosyal medya hesaplarınıza ulaşabilirler.

Bunun yanı sıra sayfanın üst bölümünde bu butonları kullandığınızda, kullanıcıların ilk gözüne çarpan elementlerden biri de olacağı için, markanızı takip etmek isteyen kullanıcıların size rahatlıkla ulaşabilecekleri adresleri de sunmuş olursunuz.

Footer (Sayfanın en alt bölümü)

Footer, sitede sayfanın en alt bölümü olmaktadır ve tüm site genelinde görüntülenebilir. Header gibi Footer alanı da tüm web sitenizde görüntülenebildiği için, sosyal medya hesaplarınızı sergilemek için ideal yerlerden biridir.

Footer üzerindeki link alanına, sosyal medya hesaplarınızı, iletişim bilgilerinizin olduğu bölüme ekleyebileceğiniz gibi tamamen ayrı bir alanda da bu butonları paylaşabilirsiniz.

Sidebar (Sayfanın yan alanı)

Sidebar özelliği, sayfanın sağ ya da sol tarafında ek özelliklerin sunulduğu alandır. Ana sayfa üzerinde her zaman olmasa da tasarımlarda, iç sayfalarda bu özellikten yararlanılır. Özellikle dikkat çekecek ve incelenecek sayfalar üzerindeki Sidebar kullanımlarında sosyal medya hesaplarınızı da sergileyebilirsiniz.

Blog gönderilerinin başı, sonu veya ortasında

Blog paylaşımlarınızda da sosyal medya paylaşım butonlarınızı farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Öncelikli olarak, sayfanın üst bölümünde başlığın ya da öne çıkan fotoğrafın altında bu butonları kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra blog yazılarınızın orta bölümünde de bu butonları kullanabilirsiniz.

Yazının orta bölümündeki paylaşım butonları daha fazla etkileşim yaratabilir. Bunun nedeni ise bu bölüme kadar içeriğinizi okuyan kişiler, içeriğinize ilgi duymuş olacaklardır ve kendi hesapları üzerinden de paylaşım yapmak isteyebilirler.

Bir başka alan ise blog yazılarının sonu. Bu bölümde yine orta bölümdeki butonlarda olduğu gibi içeriğe ilgi duyan kişilerin, paylaşım yapmalarını kolaylaştırmaktadır.

Sosyal medya paylaşım butonu kullanımında yapmamanız gerekenler

Sosyal medya butonlarını kullanırken bazı uygulamalardan da kaçınmanız gerekiyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

Çok aşırıya kaçmayın: Paylaşımı tetiklemek için bu butonları kullanırken çok aşırıya kaçmamaya özen göstermelisiniz. Çok aşırıya kaçtığınızda kullanıcıları sıkabilirsiniz. Bu kötü bir izlenim yaratacağı için, sayfanın en fazla 2 bölümünde bu butonları kullanmaya özen gösterin.

“Sosyal

Özel ve farklı tasarımlı butonları kullanmayın: Bazen site tasarımı yapılırken, sosyal medya butonlarında da özel ve farklı yasarımlar yapılabiliyor; ancak bu iyi bir yaklaşım olmayabilir. Tasarımınızla bütünleşmiş olsalar da, bu butonların farklı görünmesi, kullanıcıların gözünden kaçmasına neden olabilir. Kullanıcılar aşina olmadıkları durumlarda bu butonlarla etkileşime girmeyebilirler.

Çok küçük butonlar kullanmayın: Sosyal medya paylaşım butonlarınızın çok küçük olması da etkileşimleri düşürecektir. Dikkat çekiciliği azaldığı için gözden kaçma ihtimali artabilir. Bu sebeple de orta boy ya da tasarımınızın uygunsa büyük boy butonları tercih etmeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Çok fazla sayıda sosyal ağ göstermeyin: Paylaşım butonlarını gösterirken, çok fazla sayıda sosyal hesap göstermek de sayfa üzerinde kalabalık yaratacaktır. Bunun yerine en popüler olan ağları gösterip, sonrasında da bir (+) tuşuyla diğer ağların ikonlarına erişim sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanız karışık görünmeyeceği gibi, popüler olan ağları göstererek etkileşimleri artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan