Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

13 Ocak 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve takipçi sayınızı da artırmış olursunuz.

Sosyal medya paylaşım butonları

Tabii ki sosyal medya paylaşım butonlarını kullanırken, web sitenizin hangi bölümlerinde bu araçları kullandığınızın da oldukça önemi vardır. Doğru yerlerde bunları kullanıyor olmak, ziyaretçilerin bu butonlarla daha fazla etkileşme girmesini sağlayacağı için, alacağınız geri dönüşümler de artacaktır.

E-ticaret sitenizin farklı bölümlerinde bu butonları kullanabilirsiniz. Bazı bölümlerde ise bu butonları kullanmamanız gerekmektedir. Bu rehberimizde de sosyal medya paylaşım butonlarını e-ticaret sitenizde nasıl ve nerede kullanmanız gerektiğini ele alacağız.

Sosyal medya paylaşım butonlarını nerede kullanmalısınız?

E-ticaret siteniz üzerinde bu butonları kullanabileceğiniz farklı bölümler bulunuyor. Bunları tek tek ele alacak olursak:

Header (Sayfanın üst bölümü)

Sayfanızın en üst bölümü, yani Header alanında sosyal medya paylaşım butonlarını kullanabilirsiniz. Bu bölüm, dilendiğinde web sitenizin tüm sayfalarında görüntülenebilir olduğu için, sitenizde herhangi bir sayfayı ziyaret eden kullanıcılar diledikleri zaman bu butonlar üzerinden sosyal medya hesaplarınıza ulaşabilirler.

Bunun yanı sıra sayfanın üst bölümünde bu butonları kullandığınızda, kullanıcıların ilk gözüne çarpan elementlerden biri de olacağı için, markanızı takip etmek isteyen kullanıcıların size rahatlıkla ulaşabilecekleri adresleri de sunmuş olursunuz.

Footer (Sayfanın en alt bölümü)

Footer, sitede sayfanın en alt bölümü olmaktadır ve tüm site genelinde görüntülenebilir. Header gibi Footer alanı da tüm web sitenizde görüntülenebildiği için, sosyal medya hesaplarınızı sergilemek için ideal yerlerden biridir.

Footer üzerindeki link alanına, sosyal medya hesaplarınızı, iletişim bilgilerinizin olduğu bölüme ekleyebileceğiniz gibi tamamen ayrı bir alanda da bu butonları paylaşabilirsiniz.

Sidebar (Sayfanın yan alanı)

Sidebar özelliği, sayfanın sağ ya da sol tarafında ek özelliklerin sunulduğu alandır. Ana sayfa üzerinde her zaman olmasa da tasarımlarda, iç sayfalarda bu özellikten yararlanılır. Özellikle dikkat çekecek ve incelenecek sayfalar üzerindeki Sidebar kullanımlarında sosyal medya hesaplarınızı da sergileyebilirsiniz.

Blog gönderilerinin başı, sonu veya ortasında

Blog paylaşımlarınızda da sosyal medya paylaşım butonlarınızı farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Öncelikli olarak, sayfanın üst bölümünde başlığın ya da öne çıkan fotoğrafın altında bu butonları kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra blog yazılarınızın orta bölümünde de bu butonları kullanabilirsiniz.

Yazının orta bölümündeki paylaşım butonları daha fazla etkileşim yaratabilir. Bunun nedeni ise bu bölüme kadar içeriğinizi okuyan kişiler, içeriğinize ilgi duymuş olacaklardır ve kendi hesapları üzerinden de paylaşım yapmak isteyebilirler.

Bir başka alan ise blog yazılarının sonu. Bu bölümde yine orta bölümdeki butonlarda olduğu gibi içeriğe ilgi duyan kişilerin, paylaşım yapmalarını kolaylaştırmaktadır.

Sosyal medya paylaşım butonu kullanımında yapmamanız gerekenler

Sosyal medya butonlarını kullanırken bazı uygulamalardan da kaçınmanız gerekiyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

Çok aşırıya kaçmayın: Paylaşımı tetiklemek için bu butonları kullanırken çok aşırıya kaçmamaya özen göstermelisiniz. Çok aşırıya kaçtığınızda kullanıcıları sıkabilirsiniz. Bu kötü bir izlenim yaratacağı için, sayfanın en fazla 2 bölümünde bu butonları kullanmaya özen gösterin.

“Sosyal

Özel ve farklı tasarımlı butonları kullanmayın: Bazen site tasarımı yapılırken, sosyal medya butonlarında da özel ve farklı yasarımlar yapılabiliyor; ancak bu iyi bir yaklaşım olmayabilir. Tasarımınızla bütünleşmiş olsalar da, bu butonların farklı görünmesi, kullanıcıların gözünden kaçmasına neden olabilir. Kullanıcılar aşina olmadıkları durumlarda bu butonlarla etkileşime girmeyebilirler.

Çok küçük butonlar kullanmayın: Sosyal medya paylaşım butonlarınızın çok küçük olması da etkileşimleri düşürecektir. Dikkat çekiciliği azaldığı için gözden kaçma ihtimali artabilir. Bu sebeple de orta boy ya da tasarımınızın uygunsa büyük boy butonları tercih etmeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Çok fazla sayıda sosyal ağ göstermeyin: Paylaşım butonlarını gösterirken, çok fazla sayıda sosyal hesap göstermek de sayfa üzerinde kalabalık yaratacaktır. Bunun yerine en popüler olan ağları gösterip, sonrasında da bir (+) tuşuyla diğer ağların ikonlarına erişim sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanız karışık görünmeyeceği gibi, popüler olan ağları göstererek etkileşimleri artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara