Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?

13 Ocak 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve takipçi sayınızı da artırmış olursunuz.

Sosyal medya paylaşım butonları

Tabii ki sosyal medya paylaşım butonlarını kullanırken, web sitenizin hangi bölümlerinde bu araçları kullandığınızın da oldukça önemi vardır. Doğru yerlerde bunları kullanıyor olmak, ziyaretçilerin bu butonlarla daha fazla etkileşme girmesini sağlayacağı için, alacağınız geri dönüşümler de artacaktır.

E-ticaret sitenizin farklı bölümlerinde bu butonları kullanabilirsiniz. Bazı bölümlerde ise bu butonları kullanmamanız gerekmektedir. Bu rehberimizde de sosyal medya paylaşım butonlarını e-ticaret sitenizde nasıl ve nerede kullanmanız gerektiğini ele alacağız.

Sosyal medya paylaşım butonlarını nerede kullanmalısınız?

E-ticaret siteniz üzerinde bu butonları kullanabileceğiniz farklı bölümler bulunuyor. Bunları tek tek ele alacak olursak:

Header (Sayfanın üst bölümü)

Sayfanızın en üst bölümü, yani Header alanında sosyal medya paylaşım butonlarını kullanabilirsiniz. Bu bölüm, dilendiğinde web sitenizin tüm sayfalarında görüntülenebilir olduğu için, sitenizde herhangi bir sayfayı ziyaret eden kullanıcılar diledikleri zaman bu butonlar üzerinden sosyal medya hesaplarınıza ulaşabilirler.

Bunun yanı sıra sayfanın üst bölümünde bu butonları kullandığınızda, kullanıcıların ilk gözüne çarpan elementlerden biri de olacağı için, markanızı takip etmek isteyen kullanıcıların size rahatlıkla ulaşabilecekleri adresleri de sunmuş olursunuz.

Footer (Sayfanın en alt bölümü)

Footer, sitede sayfanın en alt bölümü olmaktadır ve tüm site genelinde görüntülenebilir. Header gibi Footer alanı da tüm web sitenizde görüntülenebildiği için, sosyal medya hesaplarınızı sergilemek için ideal yerlerden biridir.

Footer üzerindeki link alanına, sosyal medya hesaplarınızı, iletişim bilgilerinizin olduğu bölüme ekleyebileceğiniz gibi tamamen ayrı bir alanda da bu butonları paylaşabilirsiniz.

Sidebar (Sayfanın yan alanı)

Sidebar özelliği, sayfanın sağ ya da sol tarafında ek özelliklerin sunulduğu alandır. Ana sayfa üzerinde her zaman olmasa da tasarımlarda, iç sayfalarda bu özellikten yararlanılır. Özellikle dikkat çekecek ve incelenecek sayfalar üzerindeki Sidebar kullanımlarında sosyal medya hesaplarınızı da sergileyebilirsiniz.

Blog gönderilerinin başı, sonu veya ortasında

Blog paylaşımlarınızda da sosyal medya paylaşım butonlarınızı farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Öncelikli olarak, sayfanın üst bölümünde başlığın ya da öne çıkan fotoğrafın altında bu butonları kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra blog yazılarınızın orta bölümünde de bu butonları kullanabilirsiniz.

Yazının orta bölümündeki paylaşım butonları daha fazla etkileşim yaratabilir. Bunun nedeni ise bu bölüme kadar içeriğinizi okuyan kişiler, içeriğinize ilgi duymuş olacaklardır ve kendi hesapları üzerinden de paylaşım yapmak isteyebilirler.

Bir başka alan ise blog yazılarının sonu. Bu bölümde yine orta bölümdeki butonlarda olduğu gibi içeriğe ilgi duyan kişilerin, paylaşım yapmalarını kolaylaştırmaktadır.

Sosyal medya paylaşım butonu kullanımında yapmamanız gerekenler

Sosyal medya butonlarını kullanırken bazı uygulamalardan da kaçınmanız gerekiyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

Çok aşırıya kaçmayın: Paylaşımı tetiklemek için bu butonları kullanırken çok aşırıya kaçmamaya özen göstermelisiniz. Çok aşırıya kaçtığınızda kullanıcıları sıkabilirsiniz. Bu kötü bir izlenim yaratacağı için, sayfanın en fazla 2 bölümünde bu butonları kullanmaya özen gösterin.

“Sosyal

Özel ve farklı tasarımlı butonları kullanmayın: Bazen site tasarımı yapılırken, sosyal medya butonlarında da özel ve farklı yasarımlar yapılabiliyor; ancak bu iyi bir yaklaşım olmayabilir. Tasarımınızla bütünleşmiş olsalar da, bu butonların farklı görünmesi, kullanıcıların gözünden kaçmasına neden olabilir. Kullanıcılar aşina olmadıkları durumlarda bu butonlarla etkileşime girmeyebilirler.

Çok küçük butonlar kullanmayın: Sosyal medya paylaşım butonlarınızın çok küçük olması da etkileşimleri düşürecektir. Dikkat çekiciliği azaldığı için gözden kaçma ihtimali artabilir. Bu sebeple de orta boy ya da tasarımınızın uygunsa büyük boy butonları tercih etmeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Çok fazla sayıda sosyal ağ göstermeyin: Paylaşım butonlarını gösterirken, çok fazla sayıda sosyal hesap göstermek de sayfa üzerinde kalabalık yaratacaktır. Bunun yerine en popüler olan ağları gösterip, sonrasında da bir (+) tuşuyla diğer ağların ikonlarına erişim sağlayabilirsiniz. Böylelikle sayfanız karışık görünmeyeceği gibi, popüler olan ağları göstererek etkileşimleri artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2020
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan