Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

20 Şubat 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik nedeniyle sosyal medya pazarlamaya yatırım yapmalarını da farklı rehberlerimizde anlatmıştık.

Sosyal ağlar üzerinden marka bilinirliğini artırmak için farklı yollar bulunuyor. Bu yöntemler aracılığı ile firmalar, bu platformlar üzerinde markalarını tanıtarak, farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşma imkanı bulabilirler. Peki, bu yöntemler nelerdir?

Hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor

Öncelikle işe hedef kitlenizi belirlemekle başlamanız gerekiyor. Sosyal medya pazarlamasında hedef kitle oldukça önemli bir kriter ve bu nedenle de yapmanız gereken ilk çalışma hedef kitlenizi belirlemek olmalı.

Hedef kitlenizi tanıdığınızda, bu kitlenin ve oluşturduğunuz müşteri profillerinin hangi sosyal ağlarda yer aldığını belirlemeniz gerekiyor. Sosyal ağlar birçok farklı kullanıcı tarafından kullanılıyor olsa da, sizin hitap etmeyi planladığınız kitlenin yoğun bir şekilde yer aldığı sosyal ağı belirlemeniz gerekiyor.

Çünkü bu çalışmalara hem para hem de zaman ayıracaksınız ve müşteri profilinizin sıklıkla kullanmadığı bir mecraya yatırım yapmak zaman ve para kaybına neden olacaktır. Bu sebeple de markanızın hedef kitlesini bulmanız ve sonrasında da bu kitlenin hangi sosyal ağı ya da ağları daha aktif bir şekilde kullandığını araştırmalısınız. Bu ağları belirledikten sonra da sosyal medya çalışmalarınız için bir strateji geliştirmeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İçerik planı oluşturun

Hedef kitlenizi ve aktif olarak yer alacağınız sosyal mecrayı belirledikten sonra, burada yapacağınız paylaşımlar için bir plan yapmanız gerekecek. Çünkü sadece ürün fotoğrafı paylaşmak ya da markanızla ilgili bir paylaşım yapmanız, marka bilinirliğinizi artırma konusunda tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de farklı içerikler oluşturarak, takipçilerinizin ilgisini çekecek konulara değinmeli ve etkileşim oranlarınızı artırmak için çalışmalar yapmalısınız. İçerik takvimi ve planı oluşturmakla ilgili aşağıdaki rehberimizden faydalanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Etkileşim yaratmaya odaklanın

Marka bilinirliğinizi artırmanızı sağlayacak unsurlardan biri, sosyal hesaplarınızda etkileşim oranlarınızı artırmak olacaktır. Yani tüketicilerle iletişim halinde olmak, paylaşımlarınızın beğenilmesi, paylaşıması ve bu paylaşımlara yorum yapılması gerekmektedir.

Bunu sağlamak için de takipçilerinizin ilgisini çekebilecek içerikler paylaşmanız gerekiyor. İçerik takvimi oluşturmak bu nedenle önemlidir. Farklı günlerde farklı paylaşımlar yapmak, farklı konsept ve kategorilerde içerikler üreterek, takipçilerinizin paylaşımlarınızla etkileşime girmesini sağlamanız gerekiyor. Sadece ürün fotoğrafı ya da kampanya paylaşımı yapmak bu etkileşimleri sağlamanız konusunda yardımcı olmayabilir.

Komik ve eğlenceli GIF ya da fotoğraf paylaşımlarının yanı sıra farklı konseptlerdeki blog yazılarınızı paylaşmak sosyal ağlarda üzerinden daha fazla etkileşim sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Dilinizi iyi seçin

Sosyal mecralar üzerinden takipçilerinizle iletişim kurarken, çok fazla kurumsal olmak ya da kalıplaşmış cevap metinleriyle yanıtlar vermek, olumsuz geri dönüşlere sebep olabilir. Tüketiciler, bu hesapları da bir insanın yönettiğini biliyorlar ve siz de buna karşılık vermelisiniz. Onlarla konuşurken çok mekanik yanıtlar vermek yerine sıcak ve samimi bir dille onlara hitap etmeniz, iletişiminizi güçlendirecektir.

Hedef kitlenize uygun bir dil seçmeniz ve iletişim kurarken bu dili onlara göstermeniz, tüketicilerin bir yetkiliyle ya da daha önemlisi bir insanla muhattap oldukları izlenimini yakalamalarını sağlayacaktır.

Yarışmalar düzenleyin

Marka bilinirliğini artırmak ve takipçilerinizin çevrelerindeki kişilere ulaşarak hitap ettiğiniz kitleyi genişletmek için yarışmalar bir hayli etkili yöntemlerden biri.

Bu yarışmalarda kazanan kişiye belli bir ödül sunabilirsiniz ve bu ödülü kazanmak için, takipçilerinizin ve katılımcıların sayfanızı beğenmelerini ve bu gönderiyi beğenerek kendi sayfalarında paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Bu tür çalışmalar sayesinde katılımcılar hem sayfanızı beğeneceklerdir hem de sizin gönderinizi kendi sayfalarında paylaşarak kendi çevrelerine markanızı göstereceklerdir.

İçeriklerinizin daha fazla paylaşımlası da doğal olarak yeni kitlelere ulaşarak, takipçi sayınızın ve etkileşim oranlarınızın artmasına yardımcı olacaktır.

Reklamlardan yararlanın

Sosyal mecralar üzerinde marka bilinirliğinizi artırmak için bu mecraların reklam modellerinden de yararlanabilirsiniz. Özellikle Facebook ve Instagram şu dönemlerde oldukça popüler ve bu iki mecranın da çok geniş kapsamlı reklam modelleri bulunuyor. Bu modellerden yararlanmanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Bunun için aylık bir bütçe ayırabilir ve sosyal medyada markanız ve ürünlerinizle ilgili farklı reklam kampanyaları oluşturarak, markanızı farklı kitlelere tanıtmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlk etapta internet sitenize trafik çekmeye ve sosyal hesabınızı beğenmeye yönelik kampanyalar düzenleyebilirsiniz. Belli bir takipçi kitlesine ve etkileşime ulaştıktan sonra, hesabınızı diğer reklam modelleriyle destekleyebilirsiniz. Böylelikle reklam kampanyalarında da bir çeşitlilik sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan