Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik nedeniyle sosyal medya pazarlamaya yatırım yapmalarını da farklı rehberlerimizde anlatmıştık.
Sosyal ağlar üzerinden marka bilinirliğini artırmak için farklı yollar bulunuyor. Bu yöntemler aracılığı ile firmalar, bu platformlar üzerinde markalarını tanıtarak, farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşma imkanı bulabilirler. Peki, bu yöntemler nelerdir?
Hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor
Öncelikle işe hedef kitlenizi belirlemekle başlamanız gerekiyor. Sosyal medya pazarlamasında hedef kitle oldukça önemli bir kriter ve bu nedenle de yapmanız gereken ilk çalışma hedef kitlenizi belirlemek olmalı.
Hedef kitlenizi tanıdığınızda, bu kitlenin ve oluşturduğunuz müşteri profillerinin hangi sosyal ağlarda yer aldığını belirlemeniz gerekiyor. Sosyal ağlar birçok farklı kullanıcı tarafından kullanılıyor olsa da, sizin hitap etmeyi planladığınız kitlenin yoğun bir şekilde yer aldığı sosyal ağı belirlemeniz gerekiyor.
Çünkü bu çalışmalara hem para hem de zaman ayıracaksınız ve müşteri profilinizin sıklıkla kullanmadığı bir mecraya yatırım yapmak zaman ve para kaybına neden olacaktır. Bu sebeple de markanızın hedef kitlesini bulmanız ve sonrasında da bu kitlenin hangi sosyal ağı ya da ağları daha aktif bir şekilde kullandığını araştırmalısınız. Bu ağları belirledikten sonra da sosyal medya çalışmalarınız için bir strateji geliştirmeye başlayabilirsiniz.
İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İçerik planı oluşturun
Hedef kitlenizi ve aktif olarak yer alacağınız sosyal mecrayı belirledikten sonra, burada yapacağınız paylaşımlar için bir plan yapmanız gerekecek. Çünkü sadece ürün fotoğrafı paylaşmak ya da markanızla ilgili bir paylaşım yapmanız, marka bilinirliğinizi artırma konusunda tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de farklı içerikler oluşturarak, takipçilerinizin ilgisini çekecek konulara değinmeli ve etkileşim oranlarınızı artırmak için çalışmalar yapmalısınız. İçerik takvimi ve planı oluşturmakla ilgili aşağıdaki rehberimizden faydalanabilirsiniz.
İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Etkileşim yaratmaya odaklanın
Marka bilinirliğinizi artırmanızı sağlayacak unsurlardan biri, sosyal hesaplarınızda etkileşim oranlarınızı artırmak olacaktır. Yani tüketicilerle iletişim halinde olmak, paylaşımlarınızın beğenilmesi, paylaşıması ve bu paylaşımlara yorum yapılması gerekmektedir.
Bunu sağlamak için de takipçilerinizin ilgisini çekebilecek içerikler paylaşmanız gerekiyor. İçerik takvimi oluşturmak bu nedenle önemlidir. Farklı günlerde farklı paylaşımlar yapmak, farklı konsept ve kategorilerde içerikler üreterek, takipçilerinizin paylaşımlarınızla etkileşime girmesini sağlamanız gerekiyor. Sadece ürün fotoğrafı ya da kampanya paylaşımı yapmak bu etkileşimleri sağlamanız konusunda yardımcı olmayabilir.
Komik ve eğlenceli GIF ya da fotoğraf paylaşımlarının yanı sıra farklı konseptlerdeki blog yazılarınızı paylaşmak sosyal ağlarda üzerinden daha fazla etkileşim sağlamanıza yardımcı olacaktır.
Dilinizi iyi seçin
Sosyal mecralar üzerinden takipçilerinizle iletişim kurarken, çok fazla kurumsal olmak ya da kalıplaşmış cevap metinleriyle yanıtlar vermek, olumsuz geri dönüşlere sebep olabilir. Tüketiciler, bu hesapları da bir insanın yönettiğini biliyorlar ve siz de buna karşılık vermelisiniz. Onlarla konuşurken çok mekanik yanıtlar vermek yerine sıcak ve samimi bir dille onlara hitap etmeniz, iletişiminizi güçlendirecektir.
Hedef kitlenize uygun bir dil seçmeniz ve iletişim kurarken bu dili onlara göstermeniz, tüketicilerin bir yetkiliyle ya da daha önemlisi bir insanla muhattap oldukları izlenimini yakalamalarını sağlayacaktır.
Yarışmalar düzenleyin
Marka bilinirliğini artırmak ve takipçilerinizin çevrelerindeki kişilere ulaşarak hitap ettiğiniz kitleyi genişletmek için yarışmalar bir hayli etkili yöntemlerden biri.
Bu yarışmalarda kazanan kişiye belli bir ödül sunabilirsiniz ve bu ödülü kazanmak için, takipçilerinizin ve katılımcıların sayfanızı beğenmelerini ve bu gönderiyi beğenerek kendi sayfalarında paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Bu tür çalışmalar sayesinde katılımcılar hem sayfanızı beğeneceklerdir hem de sizin gönderinizi kendi sayfalarında paylaşarak kendi çevrelerine markanızı göstereceklerdir.
İçeriklerinizin daha fazla paylaşımlası da doğal olarak yeni kitlelere ulaşarak, takipçi sayınızın ve etkileşim oranlarınızın artmasına yardımcı olacaktır.
Reklamlardan yararlanın
Sosyal mecralar üzerinde marka bilinirliğinizi artırmak için bu mecraların reklam modellerinden de yararlanabilirsiniz. Özellikle Facebook ve Instagram şu dönemlerde oldukça popüler ve bu iki mecranın da çok geniş kapsamlı reklam modelleri bulunuyor. Bu modellerden yararlanmanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.
Bunun için aylık bir bütçe ayırabilir ve sosyal medyada markanız ve ürünlerinizle ilgili farklı reklam kampanyaları oluşturarak, markanızı farklı kitlelere tanıtmak için çalışmalar yapabilirsiniz.
İlk etapta internet sitenize trafik çekmeye ve sosyal hesabınızı beğenmeye yönelik kampanyalar düzenleyebilirsiniz. Belli bir takipçi kitlesine ve etkileşime ulaştıktan sonra, hesabınızı diğer reklam modelleriyle destekleyebilirsiniz. Böylelikle reklam kampanyalarında da bir çeşitlilik sağlayabilirsiniz.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar