Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik nedeniyle sosyal medya pazarlamaya yatırım yapmalarını da farklı rehberlerimizde anlatmıştık.

Sosyal ağlar üzerinden marka bilinirliğini artırmak için farklı yollar bulunuyor. Bu yöntemler aracılığı ile firmalar, bu platformlar üzerinde markalarını tanıtarak, farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşma imkanı bulabilirler. Peki, bu yöntemler nelerdir?

Hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor

Öncelikle işe hedef kitlenizi belirlemekle başlamanız gerekiyor. Sosyal medya pazarlamasında hedef kitle oldukça önemli bir kriter ve bu nedenle de yapmanız gereken ilk çalışma hedef kitlenizi belirlemek olmalı.

Hedef kitlenizi tanıdığınızda, bu kitlenin ve oluşturduğunuz müşteri profillerinin hangi sosyal ağlarda yer aldığını belirlemeniz gerekiyor. Sosyal ağlar birçok farklı kullanıcı tarafından kullanılıyor olsa da, sizin hitap etmeyi planladığınız kitlenin yoğun bir şekilde yer aldığı sosyal ağı belirlemeniz gerekiyor.

Çünkü bu çalışmalara hem para hem de zaman ayıracaksınız ve müşteri profilinizin sıklıkla kullanmadığı bir mecraya yatırım yapmak zaman ve para kaybına neden olacaktır. Bu sebeple de markanızın hedef kitlesini bulmanız ve sonrasında da bu kitlenin hangi sosyal ağı ya da ağları daha aktif bir şekilde kullandığını araştırmalısınız. Bu ağları belirledikten sonra da sosyal medya çalışmalarınız için bir strateji geliştirmeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İçerik planı oluşturun

Hedef kitlenizi ve aktif olarak yer alacağınız sosyal mecrayı belirledikten sonra, burada yapacağınız paylaşımlar için bir plan yapmanız gerekecek. Çünkü sadece ürün fotoğrafı paylaşmak ya da markanızla ilgili bir paylaşım yapmanız, marka bilinirliğinizi artırma konusunda tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de farklı içerikler oluşturarak, takipçilerinizin ilgisini çekecek konulara değinmeli ve etkileşim oranlarınızı artırmak için çalışmalar yapmalısınız. İçerik takvimi ve planı oluşturmakla ilgili aşağıdaki rehberimizden faydalanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Etkileşim yaratmaya odaklanın

Marka bilinirliğinizi artırmanızı sağlayacak unsurlardan biri, sosyal hesaplarınızda etkileşim oranlarınızı artırmak olacaktır. Yani tüketicilerle iletişim halinde olmak, paylaşımlarınızın beğenilmesi, paylaşıması ve bu paylaşımlara yorum yapılması gerekmektedir.

Bunu sağlamak için de takipçilerinizin ilgisini çekebilecek içerikler paylaşmanız gerekiyor. İçerik takvimi oluşturmak bu nedenle önemlidir. Farklı günlerde farklı paylaşımlar yapmak, farklı konsept ve kategorilerde içerikler üreterek, takipçilerinizin paylaşımlarınızla etkileşime girmesini sağlamanız gerekiyor. Sadece ürün fotoğrafı ya da kampanya paylaşımı yapmak bu etkileşimleri sağlamanız konusunda yardımcı olmayabilir.

Komik ve eğlenceli GIF ya da fotoğraf paylaşımlarının yanı sıra farklı konseptlerdeki blog yazılarınızı paylaşmak sosyal ağlarda üzerinden daha fazla etkileşim sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Dilinizi iyi seçin

Sosyal mecralar üzerinden takipçilerinizle iletişim kurarken, çok fazla kurumsal olmak ya da kalıplaşmış cevap metinleriyle yanıtlar vermek, olumsuz geri dönüşlere sebep olabilir. Tüketiciler, bu hesapları da bir insanın yönettiğini biliyorlar ve siz de buna karşılık vermelisiniz. Onlarla konuşurken çok mekanik yanıtlar vermek yerine sıcak ve samimi bir dille onlara hitap etmeniz, iletişiminizi güçlendirecektir.

Hedef kitlenize uygun bir dil seçmeniz ve iletişim kurarken bu dili onlara göstermeniz, tüketicilerin bir yetkiliyle ya da daha önemlisi bir insanla muhattap oldukları izlenimini yakalamalarını sağlayacaktır.

Yarışmalar düzenleyin

Marka bilinirliğini artırmak ve takipçilerinizin çevrelerindeki kişilere ulaşarak hitap ettiğiniz kitleyi genişletmek için yarışmalar bir hayli etkili yöntemlerden biri.

Bu yarışmalarda kazanan kişiye belli bir ödül sunabilirsiniz ve bu ödülü kazanmak için, takipçilerinizin ve katılımcıların sayfanızı beğenmelerini ve bu gönderiyi beğenerek kendi sayfalarında paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Bu tür çalışmalar sayesinde katılımcılar hem sayfanızı beğeneceklerdir hem de sizin gönderinizi kendi sayfalarında paylaşarak kendi çevrelerine markanızı göstereceklerdir.

İçeriklerinizin daha fazla paylaşımlası da doğal olarak yeni kitlelere ulaşarak, takipçi sayınızın ve etkileşim oranlarınızın artmasına yardımcı olacaktır.

Reklamlardan yararlanın

Sosyal mecralar üzerinde marka bilinirliğinizi artırmak için bu mecraların reklam modellerinden de yararlanabilirsiniz. Özellikle Facebook ve Instagram şu dönemlerde oldukça popüler ve bu iki mecranın da çok geniş kapsamlı reklam modelleri bulunuyor. Bu modellerden yararlanmanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Bunun için aylık bir bütçe ayırabilir ve sosyal medyada markanız ve ürünlerinizle ilgili farklı reklam kampanyaları oluşturarak, markanızı farklı kitlelere tanıtmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlk etapta internet sitenize trafik çekmeye ve sosyal hesabınızı beğenmeye yönelik kampanyalar düzenleyebilirsiniz. Belli bir takipçi kitlesine ve etkileşime ulaştıktan sonra, hesabınızı diğer reklam modelleriyle destekleyebilirsiniz. Böylelikle reklam kampanyalarında da bir çeşitlilik sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin