fbpx

Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik nedeniyle sosyal medya pazarlamaya yatırım yapmalarını da farklı rehberlerimizde anlatmıştık.

Sosyal ağlar üzerinden marka bilinirliğini artırmak için farklı yollar bulunuyor. Bu yöntemler aracılığı ile firmalar, bu platformlar üzerinde markalarını tanıtarak, farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşma imkanı bulabilirler. Peki, bu yöntemler nelerdir?

Hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor

Öncelikle işe hedef kitlenizi belirlemekle başlamanız gerekiyor. Sosyal medya pazarlamasında hedef kitle oldukça önemli bir kriter ve bu nedenle de yapmanız gereken ilk çalışma hedef kitlenizi belirlemek olmalı.

Hedef kitlenizi tanıdığınızda, bu kitlenin ve oluşturduğunuz müşteri profillerinin hangi sosyal ağlarda yer aldığını belirlemeniz gerekiyor. Sosyal ağlar birçok farklı kullanıcı tarafından kullanılıyor olsa da, sizin hitap etmeyi planladığınız kitlenin yoğun bir şekilde yer aldığı sosyal ağı belirlemeniz gerekiyor.

Çünkü bu çalışmalara hem para hem de zaman ayıracaksınız ve müşteri profilinizin sıklıkla kullanmadığı bir mecraya yatırım yapmak zaman ve para kaybına neden olacaktır. Bu sebeple de markanızın hedef kitlesini bulmanız ve sonrasında da bu kitlenin hangi sosyal ağı ya da ağları daha aktif bir şekilde kullandığını araştırmalısınız. Bu ağları belirledikten sonra da sosyal medya çalışmalarınız için bir strateji geliştirmeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İçerik planı oluşturun

Hedef kitlenizi ve aktif olarak yer alacağınız sosyal mecrayı belirledikten sonra, burada yapacağınız paylaşımlar için bir plan yapmanız gerekecek. Çünkü sadece ürün fotoğrafı paylaşmak ya da markanızla ilgili bir paylaşım yapmanız, marka bilinirliğinizi artırma konusunda tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de farklı içerikler oluşturarak, takipçilerinizin ilgisini çekecek konulara değinmeli ve etkileşim oranlarınızı artırmak için çalışmalar yapmalısınız. İçerik takvimi ve planı oluşturmakla ilgili aşağıdaki rehberimizden faydalanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Etkileşim yaratmaya odaklanın

Marka bilinirliğinizi artırmanızı sağlayacak unsurlardan biri, sosyal hesaplarınızda etkileşim oranlarınızı artırmak olacaktır. Yani tüketicilerle iletişim halinde olmak, paylaşımlarınızın beğenilmesi, paylaşıması ve bu paylaşımlara yorum yapılması gerekmektedir.

Bunu sağlamak için de takipçilerinizin ilgisini çekebilecek içerikler paylaşmanız gerekiyor. İçerik takvimi oluşturmak bu nedenle önemlidir. Farklı günlerde farklı paylaşımlar yapmak, farklı konsept ve kategorilerde içerikler üreterek, takipçilerinizin paylaşımlarınızla etkileşime girmesini sağlamanız gerekiyor. Sadece ürün fotoğrafı ya da kampanya paylaşımı yapmak bu etkileşimleri sağlamanız konusunda yardımcı olmayabilir.

Komik ve eğlenceli GIF ya da fotoğraf paylaşımlarının yanı sıra farklı konseptlerdeki blog yazılarınızı paylaşmak sosyal ağlarda üzerinden daha fazla etkileşim sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Dilinizi iyi seçin

Sosyal mecralar üzerinden takipçilerinizle iletişim kurarken, çok fazla kurumsal olmak ya da kalıplaşmış cevap metinleriyle yanıtlar vermek, olumsuz geri dönüşlere sebep olabilir. Tüketiciler, bu hesapları da bir insanın yönettiğini biliyorlar ve siz de buna karşılık vermelisiniz. Onlarla konuşurken çok mekanik yanıtlar vermek yerine sıcak ve samimi bir dille onlara hitap etmeniz, iletişiminizi güçlendirecektir.

Hedef kitlenize uygun bir dil seçmeniz ve iletişim kurarken bu dili onlara göstermeniz, tüketicilerin bir yetkiliyle ya da daha önemlisi bir insanla muhattap oldukları izlenimini yakalamalarını sağlayacaktır.

Yarışmalar düzenleyin

Marka bilinirliğini artırmak ve takipçilerinizin çevrelerindeki kişilere ulaşarak hitap ettiğiniz kitleyi genişletmek için yarışmalar bir hayli etkili yöntemlerden biri.

Bu yarışmalarda kazanan kişiye belli bir ödül sunabilirsiniz ve bu ödülü kazanmak için, takipçilerinizin ve katılımcıların sayfanızı beğenmelerini ve bu gönderiyi beğenerek kendi sayfalarında paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Bu tür çalışmalar sayesinde katılımcılar hem sayfanızı beğeneceklerdir hem de sizin gönderinizi kendi sayfalarında paylaşarak kendi çevrelerine markanızı göstereceklerdir.

İçeriklerinizin daha fazla paylaşımlası da doğal olarak yeni kitlelere ulaşarak, takipçi sayınızın ve etkileşim oranlarınızın artmasına yardımcı olacaktır.

Reklamlardan yararlanın

Sosyal mecralar üzerinde marka bilinirliğinizi artırmak için bu mecraların reklam modellerinden de yararlanabilirsiniz. Özellikle Facebook ve Instagram şu dönemlerde oldukça popüler ve bu iki mecranın da çok geniş kapsamlı reklam modelleri bulunuyor. Bu modellerden yararlanmanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Bunun için aylık bir bütçe ayırabilir ve sosyal medyada markanız ve ürünlerinizle ilgili farklı reklam kampanyaları oluşturarak, markanızı farklı kitlelere tanıtmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlk etapta internet sitenize trafik çekmeye ve sosyal hesabınızı beğenmeye yönelik kampanyalar düzenleyebilirsiniz. Belli bir takipçi kitlesine ve etkileşime ulaştıktan sonra, hesabınızı diğer reklam modelleriyle destekleyebilirsiniz. Böylelikle reklam kampanyalarında da bir çeşitlilik sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan