Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler yükselir. Bu süreçte markaların özellikle izlemeleri gereken bazı adımlar bulunuyor.

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yürütülür?

Doğru sosyal platformları bulun

Öncelikli olarak hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabileceğiniz sosyal medya platformlarını bulmanız ve içeriklerinizi bu platformlara göre hazırlamanız önemlidir. Günümüzde tüketicilerin en yoğun şekilde kullandığı sosyal ağlar Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat ve TikTok olarak öne çıkıyor. Kendi hedef kitlenizin en yaygın şekilde kullandığı platformları araştırarak, kampanyalarınızı bu mecralar üzerine yoğunlaştırmanız hem emek hem zaman hem de para konusunda daha verimli işler yapmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Test kampanyası başlatın

Sosyal medya kampanya başarısı, doğru hedeflemelere, doğru içerik ve eyleme çağrı ifadelerine göre değişmektedir. Bu nedenle de öncelikli olarak test kampanyaları başlatmanız ve ölçümlemelerinizi yapmanız gerekir. İçeriklerinizi, mesajlarınızı, hedef kitlenizi ve eyleme çağrı ifadelerinizi aldıkları geri dönüşüm ve erişimlere göre ölçümleyerek, nasıl bir kampanya düzenlemeniz gerektiğine dair bilgiler edinebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda da başarılı bir kampanya için gerekli unsurları belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Tüm platformlar üzerinde marka imajını aynı tutun

Sosyal medya kampanyası yürütürken, farklı platformlardan yararlanabilirsiniz. Bu durumda da tüm platformlarda üzerinde aynı marka imajını korumanız, içerik kalitesi ve mesajını aynı tutarak marka konumlandırmanızı doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Böylelikle farklı platformlarda içerik paylaşımı yapsanız da marka ve kurumsallığınızı koruyarak, tüketicilerin gözünde tek bir imajınız olmuş olur.

Hedef kitlenizi analiz edin

Bu kampanyaların başarılı olabilmesi için içeriklerinizi doğru kişilere ulaştırmanız lazım. Genel bir kitleye hitap etmektense kitlenizi daraltmanız ve daha hedefli hale getirmeniz, reklam ve pazarlama bütçelerinizi daha verimli kullanmanızı sağlarken, erişimlerinizi artırır ve bu içerikler doğrudan sizinle olan kişilere ulaşmanızı sağladığı için geri dönüşümleriniz de daha yüksek olur. Genel hedeflemeler yapmak, kampanya genelindeki sonuçlar ele alındığında daha düşük geri dönüşümler edinmenize neden olur ve bu da kampanyalarınızın performansını kötü yönde etkiler.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Onları belli bir eyleme geçmeye davet edin

Tüketiciler gün içerisinde birçok sosyal medya kampanyası görmekteler ve bu nedenle de onları belli bir eyleme davet etmeniz de bir hayli önemlidir. Markanızı takip etmelerini, web sitenizi ziyaret etmelerini veya abone olmalarını istemek, onları belli bir eyleme davet ettiği için onlarla etkileşim kurmanız da daha yüksek ihtimal olacaktır. Bu nedenle de eyleme çağrı ifadelerinin kullanımı bu kampanyalarda önemli bir kriterdir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

İçerik ve SEO çalışmalarını unutmayın

Sosyal medya kampanyası, tek başına etkileşim ve geri dönüşüm için yeterli değildir. Bu kampanyaları diğer içerik çalışmalarıyla da desteklemeniz gerekir. Blog yazılarının yanı sıra video içerikler üretmeniz, markalaşma sürecinde size yardımcı olacağı gibi bu kampanyalarınızı da bu içeriklerle destekleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlaması için yeni konuları nasıl bulabilirsiniz?

İçerik çalışmaları yaparken SEO çalışmalarına da önem vermeniz, organik arama trafiklerinden yararlanmanıza yardımcı olur. Kampanyanızı, markanızı, ürün ve hizmetlerinizi öne çıkartacak anahtar kelime kalıplarını araştırarak, içeriklerinizi bu şekilde oluşturmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle sosyal ağlar haricinde arama motorları üzerinden de trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Kendi Hashtag’lerinizi oluşturun

Sosyal ağlar üzerinden tanıtımlarınızı ve kampanyalarınızı yaparken, kampanyayı daha özel kılmak için kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Böylelikle herbir kampanya için farklı Hashtag stratejisi oluşturabilirsiniz.

Buna ek olarak kampanyanızla uyumlu olabilecek farklı Hashtag’leri de kullanmalısınız. Doğru Hashtag kullanımı, yeni kitlelere ulaşarak, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Yarışma ve çekilişlerden yararlanın

Sosyal medya kampanyası düzenlerken, katılımı ve kampanyanın erişimini artırmak için sosyal ağlar üzerinde yarışma ve çekilişlerden de yararlanabilirsiniz. Bu çalışmalar sonrasında kupon kodları veya hediyeler vermek, tüketicilerin kampanyaya katılımını da artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanya ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya kampanya başarısı nasıl ölçümlenir?

Sosyal medya kampanyasının ölçümlenmesi de önemlidir. Bu süreçte, harcanan bütçe, erişim, etkileşim, tıklama sayısı, geri dönüşüm oranı, web site trafiği, yatırım getirisi, müşteri başına reklam maliyeti, sayfayı terk etme oranı, sayfada kalma süresi gibi metriklerin ölçümlemelerini yapmanız gerekir.

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanyası düzenlerken, hesap yönetimine de ağırlık vermeniz gerekir. Hesap yönetimi yaparken de şunlara dikkat etmeniz gerekir:

  • Hedefleri belirlemek
  • İçerik takvimi oluşturmak
  • Doğru paylaşım zamanlarını bulmak
  • Hedef kitleyi tanımak
  • Düzenli olarak paylaşım yapmak
  • Yorum ve mesajların yönetimini yapmak

İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin