Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

1 Nisan 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler yükselir. Bu süreçte markaların özellikle izlemeleri gereken bazı adımlar bulunuyor.

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yürütülür?

Doğru sosyal platformları bulun

Öncelikli olarak hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabileceğiniz sosyal medya platformlarını bulmanız ve içeriklerinizi bu platformlara göre hazırlamanız önemlidir. Günümüzde tüketicilerin en yoğun şekilde kullandığı sosyal ağlar Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat ve TikTok olarak öne çıkıyor. Kendi hedef kitlenizin en yaygın şekilde kullandığı platformları araştırarak, kampanyalarınızı bu mecralar üzerine yoğunlaştırmanız hem emek hem zaman hem de para konusunda daha verimli işler yapmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Test kampanyası başlatın

Sosyal medya kampanya başarısı, doğru hedeflemelere, doğru içerik ve eyleme çağrı ifadelerine göre değişmektedir. Bu nedenle de öncelikli olarak test kampanyaları başlatmanız ve ölçümlemelerinizi yapmanız gerekir. İçeriklerinizi, mesajlarınızı, hedef kitlenizi ve eyleme çağrı ifadelerinizi aldıkları geri dönüşüm ve erişimlere göre ölçümleyerek, nasıl bir kampanya düzenlemeniz gerektiğine dair bilgiler edinebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda da başarılı bir kampanya için gerekli unsurları belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Tüm platformlar üzerinde marka imajını aynı tutun

Sosyal medya kampanyası yürütürken, farklı platformlardan yararlanabilirsiniz. Bu durumda da tüm platformlarda üzerinde aynı marka imajını korumanız, içerik kalitesi ve mesajını aynı tutarak marka konumlandırmanızı doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Böylelikle farklı platformlarda içerik paylaşımı yapsanız da marka ve kurumsallığınızı koruyarak, tüketicilerin gözünde tek bir imajınız olmuş olur.

Hedef kitlenizi analiz edin

Bu kampanyaların başarılı olabilmesi için içeriklerinizi doğru kişilere ulaştırmanız lazım. Genel bir kitleye hitap etmektense kitlenizi daraltmanız ve daha hedefli hale getirmeniz, reklam ve pazarlama bütçelerinizi daha verimli kullanmanızı sağlarken, erişimlerinizi artırır ve bu içerikler doğrudan sizinle olan kişilere ulaşmanızı sağladığı için geri dönüşümleriniz de daha yüksek olur. Genel hedeflemeler yapmak, kampanya genelindeki sonuçlar ele alındığında daha düşük geri dönüşümler edinmenize neden olur ve bu da kampanyalarınızın performansını kötü yönde etkiler.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Onları belli bir eyleme geçmeye davet edin

Tüketiciler gün içerisinde birçok sosyal medya kampanyası görmekteler ve bu nedenle de onları belli bir eyleme davet etmeniz de bir hayli önemlidir. Markanızı takip etmelerini, web sitenizi ziyaret etmelerini veya abone olmalarını istemek, onları belli bir eyleme davet ettiği için onlarla etkileşim kurmanız da daha yüksek ihtimal olacaktır. Bu nedenle de eyleme çağrı ifadelerinin kullanımı bu kampanyalarda önemli bir kriterdir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

İçerik ve SEO çalışmalarını unutmayın

Sosyal medya kampanyası, tek başına etkileşim ve geri dönüşüm için yeterli değildir. Bu kampanyaları diğer içerik çalışmalarıyla da desteklemeniz gerekir. Blog yazılarının yanı sıra video içerikler üretmeniz, markalaşma sürecinde size yardımcı olacağı gibi bu kampanyalarınızı da bu içeriklerle destekleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlaması için yeni konuları nasıl bulabilirsiniz?

İçerik çalışmaları yaparken SEO çalışmalarına da önem vermeniz, organik arama trafiklerinden yararlanmanıza yardımcı olur. Kampanyanızı, markanızı, ürün ve hizmetlerinizi öne çıkartacak anahtar kelime kalıplarını araştırarak, içeriklerinizi bu şekilde oluşturmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle sosyal ağlar haricinde arama motorları üzerinden de trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Kendi Hashtag’lerinizi oluşturun

Sosyal ağlar üzerinden tanıtımlarınızı ve kampanyalarınızı yaparken, kampanyayı daha özel kılmak için kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Böylelikle herbir kampanya için farklı Hashtag stratejisi oluşturabilirsiniz.

Buna ek olarak kampanyanızla uyumlu olabilecek farklı Hashtag’leri de kullanmalısınız. Doğru Hashtag kullanımı, yeni kitlelere ulaşarak, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Yarışma ve çekilişlerden yararlanın

Sosyal medya kampanyası düzenlerken, katılımı ve kampanyanın erişimini artırmak için sosyal ağlar üzerinde yarışma ve çekilişlerden de yararlanabilirsiniz. Bu çalışmalar sonrasında kupon kodları veya hediyeler vermek, tüketicilerin kampanyaya katılımını da artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanya ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya kampanya başarısı nasıl ölçümlenir?

Sosyal medya kampanyasının ölçümlenmesi de önemlidir. Bu süreçte, harcanan bütçe, erişim, etkileşim, tıklama sayısı, geri dönüşüm oranı, web site trafiği, yatırım getirisi, müşteri başına reklam maliyeti, sayfayı terk etme oranı, sayfada kalma süresi gibi metriklerin ölçümlemelerini yapmanız gerekir.

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanyası düzenlerken, hesap yönetimine de ağırlık vermeniz gerekir. Hesap yönetimi yaparken de şunlara dikkat etmeniz gerekir:

  • Hedefleri belirlemek
  • İçerik takvimi oluşturmak
  • Doğru paylaşım zamanlarını bulmak
  • Hedef kitleyi tanımak
  • Düzenli olarak paylaşım yapmak
  • Yorum ve mesajların yönetimini yapmak

İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan