fbpx

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler yükselir. Bu süreçte markaların özellikle izlemeleri gereken bazı adımlar bulunuyor.

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yürütülür?

Doğru sosyal platformları bulun

Öncelikli olarak hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabileceğiniz sosyal medya platformlarını bulmanız ve içeriklerinizi bu platformlara göre hazırlamanız önemlidir. Günümüzde tüketicilerin en yoğun şekilde kullandığı sosyal ağlar Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat ve TikTok olarak öne çıkıyor. Kendi hedef kitlenizin en yaygın şekilde kullandığı platformları araştırarak, kampanyalarınızı bu mecralar üzerine yoğunlaştırmanız hem emek hem zaman hem de para konusunda daha verimli işler yapmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Test kampanyası başlatın

Sosyal medya kampanya başarısı, doğru hedeflemelere, doğru içerik ve eyleme çağrı ifadelerine göre değişmektedir. Bu nedenle de öncelikli olarak test kampanyaları başlatmanız ve ölçümlemelerinizi yapmanız gerekir. İçeriklerinizi, mesajlarınızı, hedef kitlenizi ve eyleme çağrı ifadelerinizi aldıkları geri dönüşüm ve erişimlere göre ölçümleyerek, nasıl bir kampanya düzenlemeniz gerektiğine dair bilgiler edinebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda da başarılı bir kampanya için gerekli unsurları belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Tüm platformlar üzerinde marka imajını aynı tutun

Sosyal medya kampanyası yürütürken, farklı platformlardan yararlanabilirsiniz. Bu durumda da tüm platformlarda üzerinde aynı marka imajını korumanız, içerik kalitesi ve mesajını aynı tutarak marka konumlandırmanızı doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Böylelikle farklı platformlarda içerik paylaşımı yapsanız da marka ve kurumsallığınızı koruyarak, tüketicilerin gözünde tek bir imajınız olmuş olur.

Hedef kitlenizi analiz edin

Bu kampanyaların başarılı olabilmesi için içeriklerinizi doğru kişilere ulaştırmanız lazım. Genel bir kitleye hitap etmektense kitlenizi daraltmanız ve daha hedefli hale getirmeniz, reklam ve pazarlama bütçelerinizi daha verimli kullanmanızı sağlarken, erişimlerinizi artırır ve bu içerikler doğrudan sizinle olan kişilere ulaşmanızı sağladığı için geri dönüşümleriniz de daha yüksek olur. Genel hedeflemeler yapmak, kampanya genelindeki sonuçlar ele alındığında daha düşük geri dönüşümler edinmenize neden olur ve bu da kampanyalarınızın performansını kötü yönde etkiler.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Onları belli bir eyleme geçmeye davet edin

Tüketiciler gün içerisinde birçok sosyal medya kampanyası görmekteler ve bu nedenle de onları belli bir eyleme davet etmeniz de bir hayli önemlidir. Markanızı takip etmelerini, web sitenizi ziyaret etmelerini veya abone olmalarını istemek, onları belli bir eyleme davet ettiği için onlarla etkileşim kurmanız da daha yüksek ihtimal olacaktır. Bu nedenle de eyleme çağrı ifadelerinin kullanımı bu kampanyalarda önemli bir kriterdir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

İçerik ve SEO çalışmalarını unutmayın

Sosyal medya kampanyası, tek başına etkileşim ve geri dönüşüm için yeterli değildir. Bu kampanyaları diğer içerik çalışmalarıyla da desteklemeniz gerekir. Blog yazılarının yanı sıra video içerikler üretmeniz, markalaşma sürecinde size yardımcı olacağı gibi bu kampanyalarınızı da bu içeriklerle destekleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlaması için yeni konuları nasıl bulabilirsiniz?

İçerik çalışmaları yaparken SEO çalışmalarına da önem vermeniz, organik arama trafiklerinden yararlanmanıza yardımcı olur. Kampanyanızı, markanızı, ürün ve hizmetlerinizi öne çıkartacak anahtar kelime kalıplarını araştırarak, içeriklerinizi bu şekilde oluşturmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle sosyal ağlar haricinde arama motorları üzerinden de trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Kendi Hashtag’lerinizi oluşturun

Sosyal ağlar üzerinden tanıtımlarınızı ve kampanyalarınızı yaparken, kampanyayı daha özel kılmak için kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Böylelikle herbir kampanya için farklı Hashtag stratejisi oluşturabilirsiniz.

Buna ek olarak kampanyanızla uyumlu olabilecek farklı Hashtag’leri de kullanmalısınız. Doğru Hashtag kullanımı, yeni kitlelere ulaşarak, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Yarışma ve çekilişlerden yararlanın

Sosyal medya kampanyası düzenlerken, katılımı ve kampanyanın erişimini artırmak için sosyal ağlar üzerinde yarışma ve çekilişlerden de yararlanabilirsiniz. Bu çalışmalar sonrasında kupon kodları veya hediyeler vermek, tüketicilerin kampanyaya katılımını da artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanya ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya kampanya başarısı nasıl ölçümlenir?

Sosyal medya kampanyasının ölçümlenmesi de önemlidir. Bu süreçte, harcanan bütçe, erişim, etkileşim, tıklama sayısı, geri dönüşüm oranı, web site trafiği, yatırım getirisi, müşteri başına reklam maliyeti, sayfayı terk etme oranı, sayfada kalma süresi gibi metriklerin ölçümlemelerini yapmanız gerekir.

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanyası düzenlerken, hesap yönetimine de ağırlık vermeniz gerekir. Hesap yönetimi yaparken de şunlara dikkat etmeniz gerekir:

  • Hedefleri belirlemek
  • İçerik takvimi oluşturmak
  • Doğru paylaşım zamanlarını bulmak
  • Hedef kitleyi tanımak
  • Düzenli olarak paylaşım yapmak
  • Yorum ve mesajların yönetimini yapmak

İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan