Blog

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler yükselir. Bu süreçte markaların özellikle izlemeleri gereken bazı adımlar bulunuyor.

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yürütülür?

Doğru sosyal platformları bulun

Öncelikli olarak hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabileceğiniz sosyal medya platformlarını bulmanız ve içeriklerinizi bu platformlara göre hazırlamanız önemlidir. Günümüzde tüketicilerin en yoğun şekilde kullandığı sosyal ağlar Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat ve TikTok olarak öne çıkıyor. Kendi hedef kitlenizin en yaygın şekilde kullandığı platformları araştırarak, kampanyalarınızı bu mecralar üzerine yoğunlaştırmanız hem emek hem zaman hem de para konusunda daha verimli işler yapmanızı sağlar.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Test kampanyası başlatın

Sosyal medya kampanya başarısı, doğru hedeflemelere, doğru içerik ve eyleme çağrı ifadelerine göre değişmektedir. Bu nedenle de öncelikli olarak test kampanyaları başlatmanız ve ölçümlemelerinizi yapmanız gerekir. İçeriklerinizi, mesajlarınızı, hedef kitlenizi ve eyleme çağrı ifadelerinizi aldıkları geri dönüşüm ve erişimlere göre ölçümleyerek, nasıl bir kampanya düzenlemeniz gerektiğine dair bilgiler edinebilirsiniz. Bu bilgiler doğrultusunda da başarılı bir kampanya için gerekli unsurları belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Tüm platformlar üzerinde marka imajını aynı tutun

Sosyal medya kampanyası yürütürken, farklı platformlardan yararlanabilirsiniz. Bu durumda da tüm platformlarda üzerinde aynı marka imajını korumanız, içerik kalitesi ve mesajını aynı tutarak marka konumlandırmanızı doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Böylelikle farklı platformlarda içerik paylaşımı yapsanız da marka ve kurumsallığınızı koruyarak, tüketicilerin gözünde tek bir imajınız olmuş olur.

Hedef kitlenizi analiz edin

Bu kampanyaların başarılı olabilmesi için içeriklerinizi doğru kişilere ulaştırmanız lazım. Genel bir kitleye hitap etmektense kitlenizi daraltmanız ve daha hedefli hale getirmeniz, reklam ve pazarlama bütçelerinizi daha verimli kullanmanızı sağlarken, erişimlerinizi artırır ve bu içerikler doğrudan sizinle olan kişilere ulaşmanızı sağladığı için geri dönüşümleriniz de daha yüksek olur. Genel hedeflemeler yapmak, kampanya genelindeki sonuçlar ele alındığında daha düşük geri dönüşümler edinmenize neden olur ve bu da kampanyalarınızın performansını kötü yönde etkiler.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Onları belli bir eyleme geçmeye davet edin

Tüketiciler gün içerisinde birçok sosyal medya kampanyası görmekteler ve bu nedenle de onları belli bir eyleme davet etmeniz de bir hayli önemlidir. Markanızı takip etmelerini, web sitenizi ziyaret etmelerini veya abone olmalarını istemek, onları belli bir eyleme davet ettiği için onlarla etkileşim kurmanız da daha yüksek ihtimal olacaktır. Bu nedenle de eyleme çağrı ifadelerinin kullanımı bu kampanyalarda önemli bir kriterdir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

İçerik ve SEO çalışmalarını unutmayın

Sosyal medya kampanyası, tek başına etkileşim ve geri dönüşüm için yeterli değildir. Bu kampanyaları diğer içerik çalışmalarıyla da desteklemeniz gerekir. Blog yazılarının yanı sıra video içerikler üretmeniz, markalaşma sürecinde size yardımcı olacağı gibi bu kampanyalarınızı da bu içeriklerle destekleyebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlaması için yeni konuları nasıl bulabilirsiniz?

İçerik çalışmaları yaparken SEO çalışmalarına da önem vermeniz, organik arama trafiklerinden yararlanmanıza yardımcı olur. Kampanyanızı, markanızı, ürün ve hizmetlerinizi öne çıkartacak anahtar kelime kalıplarını araştırarak, içeriklerinizi bu şekilde oluşturmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle sosyal ağlar haricinde arama motorları üzerinden de trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Kendi Hashtag’lerinizi oluşturun

Sosyal ağlar üzerinden tanıtımlarınızı ve kampanyalarınızı yaparken, kampanyayı daha özel kılmak için kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Böylelikle herbir kampanya için farklı Hashtag stratejisi oluşturabilirsiniz.

Buna ek olarak kampanyanızla uyumlu olabilecek farklı Hashtag’leri de kullanmalısınız. Doğru Hashtag kullanımı, yeni kitlelere ulaşarak, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Yarışma ve çekilişlerden yararlanın

Sosyal medya kampanyası düzenlerken, katılımı ve kampanyanın erişimini artırmak için sosyal ağlar üzerinde yarışma ve çekilişlerden de yararlanabilirsiniz. Bu çalışmalar sonrasında kupon kodları veya hediyeler vermek, tüketicilerin kampanyaya katılımını da artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanya ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya kampanya başarısı nasıl ölçümlenir?

Sosyal medya kampanyasının ölçümlenmesi de önemlidir. Bu süreçte, harcanan bütçe, erişim, etkileşim, tıklama sayısı, geri dönüşüm oranı, web site trafiği, yatırım getirisi, müşteri başına reklam maliyeti, sayfayı terk etme oranı, sayfada kalma süresi gibi metriklerin ölçümlemelerini yapmanız gerekir.

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Sosyal medya kampanyası düzenlerken, hesap yönetimine de ağırlık vermeniz gerekir. Hesap yönetimi yaparken de şunlara dikkat etmeniz gerekir:

  • Hedefleri belirlemek
  • İçerik takvimi oluşturmak
  • Doğru paylaşım zamanlarını bulmak
  • Hedef kitleyi tanımak
  • Düzenli olarak paylaşım yapmak
  • Yorum ve mesajların yönetimini yapmak

İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!