Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

14 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de itibar yönetimidir. Marka itibarının korunması ve takipçilerle sağlıklı ve kaliteli bir iletişim kurulması gerekir. Bunun için de sosyal mecralardaki hesapların iyi bir şekilde yönetimlesi, kriz anlarında sakin kalınarak, takipçilerle doğru bir şekilde iletişime geçilmelidir.

Sosyal medya itibar yönetimi

Sosyal medya üzerindeki marka itibarınız ve bu itibarın yönetimi ile ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken detaylar bulunuyor. Bunun yanı sıra marka itibarınızı nasıl geliştirebileceğinizi de bilmeniz bir hayli önemli. Bu rehberimizde de marka itibarı ile ilgili bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

Sosyal mecralar üzerinde monitoring oldukça önemli

Marka itibarı, sadece sizin sosyal mecralarda yaptıklarınızla sınırlı değildir. Aynı zamanda takipçilerinizin ve müşterilerinizin sosyal mecralar üzerinde sizinle ilgili neler dediğidir. Bu sebeple de monitoring çalışmalarının önemi oldukça fazladır.

Belli konu başlıkları, etiketler veya doğrudan markanızla ilgili kelimeler üzerinde takipler yaparak, kullanıcıların markanızla ilgili neler söylediklerini yakından takip edebilirsiniz. Bu takipleri yapmak ve gereken zamanlarda bu kullanıcılarla iletişime geçmek, marka itibarınız için bir hayli önemlidir.

Bu takipleri yapmadığınızda, hakkınızda konuşulanları bilemeyebilir ve kötü senaryoda, markanızla ilgili yapılan olumsuz yorumlara yanıt vermediğiniz için marka itibarınıza zarar verebilirsiniz. Bu kötü senaryoların önüne geçmek ve olası kötü ya da negatif yorumların önüne geçmek için kullanıcılarla doğrudan iletişime geçebilmelisiniz.

Sosyal mecralar üzerinde takiplerinizi yaparken, kullanıcı yorumlarının yanı sıra ürün ve hizmetlerinizle ilgili olan yorumlara da dikkat etmeniz faydalı olacaktır.

Etkileşim oranlarınızı yüksek tutmaya çalışın

Markanızın itibarını yükseltmek ve kullanıcıların markanızla ilgili daha fazla konuşmalarını sağlamak için etkileşim oranlarınızı yükseltmeye de önem vermelisiniz. Bunu sağlamak için de kullanıcılarla iletişim kurmanız, paylaşımlarınızda onları yorum yapmaya, paylaşımlarınızı beğenmeye ve yorum yapmaya yönlendirmeniz gerekiyor.

Etkileşim oranlarınızın artması, markanızla ilgili içeriklerin sosyal mecralarda organik olarak daha fazla görünmesini sağlayacağı için, kullanıcılarda marka aşinalığı yaratmaya başlayacaktır. Marka bilinirliğinizin artması, takipçilerinizle kurduğunuz iletişimin de görülmesini sağlayacaktır. Takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmanız ve onlarla etkileşime geçmeniz de marka itibarınızı artırmanıza yardımcı olacak detaylardan biri.

Sosyal mecralar üzerinde tartışmaya ve kavgalardan kaçının

Marka itibarınızı zedelemenize neden olacak durumlardan biri de takipçilerinizle bu mecralar üzerinde kavga etmek ya da tartışmaya girmek olacaktır. Sosyal mecralar üzerinde özellikle markaların dahil olduğu tartışmalar ve kavgalar hızlı bir şekilde yayılabilir.

Kimi kullanıcılar markaları provoke etmek için de bu tür tartışmalar başlatabilirler. Bu sebeple de kullanıcılara yanıt verirken, özellikle bu tür hassas durumlarda, öncelikle sakin kalmanız ve bir adım atmadan önce karşınızdaki kişinin niyetini iyi bir şekilde anlayamaya çalışmanız gerekir.

“sosyal

Gereken durumlarda birebir iletişime geçin

Yukarıda bahsettiğimiz gibi durumlarla karşılaştığınızda, sosyal medya itibar yönetimi ve marka itibarınıza zarar vermemek için diyaloğu daha kişisel bir ortama taşımanız daha yararlı olacaktır. Telefon ya da e-posta gibi farklı bir iletişim kanalına geçmeniz, tartışmayı herkese açık bir ortamdan kişisel bir ortama taşımanızı sağlar. Bu yaklaşım sayesinde bu konuşma sırasında olabilecek herhangi bir olumsuz konuşma, halka açık bir mecrada görülmemiş olacak.

Bu şekilde bir yaklaşım kullanıcıyla olan iletişiminizin de daha sağlıklı hale gelmesini sağlarken, sosyal mecralar üzerindeki itibarınızı da korumuş olacaksınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alışveriş ve ticaretin hiçbir zaman değişmeyen en temel unsuru paradır. Para unsuru değişmez fakat paranın kendisi değişir. Öyle ki günümüzde para yerine geçen çok sayıda ödeme aracı var ve nakit paranın yakın gelecekte...
9 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak bazı...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın