fbpx

Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

14 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de itibar yönetimidir. Marka itibarının korunması ve takipçilerle sağlıklı ve kaliteli bir iletişim kurulması gerekir. Bunun için de sosyal mecralardaki hesapların iyi bir şekilde yönetimlesi, kriz anlarında sakin kalınarak, takipçilerle doğru bir şekilde iletişime geçilmelidir.

Sosyal medya itibar yönetimi

Sosyal medya üzerindeki marka itibarınız ve bu itibarın yönetimi ile ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken detaylar bulunuyor. Bunun yanı sıra marka itibarınızı nasıl geliştirebileceğinizi de bilmeniz bir hayli önemli. Bu rehberimizde de marka itibarı ile ilgili bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

Sosyal mecralar üzerinde monitoring oldukça önemli

Marka itibarı, sadece sizin sosyal mecralarda yaptıklarınızla sınırlı değildir. Aynı zamanda takipçilerinizin ve müşterilerinizin sosyal mecralar üzerinde sizinle ilgili neler dediğidir. Bu sebeple de monitoring çalışmalarının önemi oldukça fazladır.

Belli konu başlıkları, etiketler veya doğrudan markanızla ilgili kelimeler üzerinde takipler yaparak, kullanıcıların markanızla ilgili neler söylediklerini yakından takip edebilirsiniz. Bu takipleri yapmak ve gereken zamanlarda bu kullanıcılarla iletişime geçmek, marka itibarınız için bir hayli önemlidir.

Bu takipleri yapmadığınızda, hakkınızda konuşulanları bilemeyebilir ve kötü senaryoda, markanızla ilgili yapılan olumsuz yorumlara yanıt vermediğiniz için marka itibarınıza zarar verebilirsiniz. Bu kötü senaryoların önüne geçmek ve olası kötü ya da negatif yorumların önüne geçmek için kullanıcılarla doğrudan iletişime geçebilmelisiniz.

Sosyal mecralar üzerinde takiplerinizi yaparken, kullanıcı yorumlarının yanı sıra ürün ve hizmetlerinizle ilgili olan yorumlara da dikkat etmeniz faydalı olacaktır.

Etkileşim oranlarınızı yüksek tutmaya çalışın

Markanızın itibarını yükseltmek ve kullanıcıların markanızla ilgili daha fazla konuşmalarını sağlamak için etkileşim oranlarınızı yükseltmeye de önem vermelisiniz. Bunu sağlamak için de kullanıcılarla iletişim kurmanız, paylaşımlarınızda onları yorum yapmaya, paylaşımlarınızı beğenmeye ve yorum yapmaya yönlendirmeniz gerekiyor.

Etkileşim oranlarınızın artması, markanızla ilgili içeriklerin sosyal mecralarda organik olarak daha fazla görünmesini sağlayacağı için, kullanıcılarda marka aşinalığı yaratmaya başlayacaktır. Marka bilinirliğinizin artması, takipçilerinizle kurduğunuz iletişimin de görülmesini sağlayacaktır. Takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmanız ve onlarla etkileşime geçmeniz de marka itibarınızı artırmanıza yardımcı olacak detaylardan biri.

Sosyal mecralar üzerinde tartışmaya ve kavgalardan kaçının

Marka itibarınızı zedelemenize neden olacak durumlardan biri de takipçilerinizle bu mecralar üzerinde kavga etmek ya da tartışmaya girmek olacaktır. Sosyal mecralar üzerinde özellikle markaların dahil olduğu tartışmalar ve kavgalar hızlı bir şekilde yayılabilir.

Kimi kullanıcılar markaları provoke etmek için de bu tür tartışmalar başlatabilirler. Bu sebeple de kullanıcılara yanıt verirken, özellikle bu tür hassas durumlarda, öncelikle sakin kalmanız ve bir adım atmadan önce karşınızdaki kişinin niyetini iyi bir şekilde anlayamaya çalışmanız gerekir.

“sosyal

Gereken durumlarda birebir iletişime geçin

Yukarıda bahsettiğimiz gibi durumlarla karşılaştığınızda, sosyal medya itibar yönetimi ve marka itibarınıza zarar vermemek için diyaloğu daha kişisel bir ortama taşımanız daha yararlı olacaktır. Telefon ya da e-posta gibi farklı bir iletişim kanalına geçmeniz, tartışmayı herkese açık bir ortamdan kişisel bir ortama taşımanızı sağlar. Bu yaklaşım sayesinde bu konuşma sırasında olabilecek herhangi bir olumsuz konuşma, halka açık bir mecrada görülmemiş olacak.

Bu şekilde bir yaklaşım kullanıcıyla olan iletişiminizin de daha sağlıklı hale gelmesini sağlarken, sosyal mecralar üzerindeki itibarınızı da korumuş olacaksınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan