Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

14 Mart 2018
Sinan Oypan

Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de itibar yönetimidir. Marka itibarının korunması ve takipçilerle sağlıklı ve kaliteli bir iletişim kurulması gerekir. Bunun için de sosyal mecralardaki hesapların iyi bir şekilde yönetimlesi, kriz anlarında sakin kalınarak, takipçilerle doğru bir şekilde iletişime geçilmelidir.

Sosyal medya itibar yönetimi

Sosyal medya üzerindeki marka itibarınız ve bu itibarın yönetimi ile ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken detaylar bulunuyor. Bunun yanı sıra marka itibarınızı nasıl geliştirebileceğinizi de bilmeniz bir hayli önemli. Bu rehberimizde de marka itibarı ile ilgili bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

Sosyal mecralar üzerinde monitoring oldukça önemli

Marka itibarı, sadece sizin sosyal mecralarda yaptıklarınızla sınırlı değildir. Aynı zamanda takipçilerinizin ve müşterilerinizin sosyal mecralar üzerinde sizinle ilgili neler dediğidir. Bu sebeple de monitoring çalışmalarının önemi oldukça fazladır.

Belli konu başlıkları, etiketler veya doğrudan markanızla ilgili kelimeler üzerinde takipler yaparak, kullanıcıların markanızla ilgili neler söylediklerini yakından takip edebilirsiniz. Bu takipleri yapmak ve gereken zamanlarda bu kullanıcılarla iletişime geçmek, marka itibarınız için bir hayli önemlidir.

Bu takipleri yapmadığınızda, hakkınızda konuşulanları bilemeyebilir ve kötü senaryoda, markanızla ilgili yapılan olumsuz yorumlara yanıt vermediğiniz için marka itibarınıza zarar verebilirsiniz. Bu kötü senaryoların önüne geçmek ve olası kötü ya da negatif yorumların önüne geçmek için kullanıcılarla doğrudan iletişime geçebilmelisiniz.

Sosyal mecralar üzerinde takiplerinizi yaparken, kullanıcı yorumlarının yanı sıra ürün ve hizmetlerinizle ilgili olan yorumlara da dikkat etmeniz faydalı olacaktır.

Etkileşim oranlarınızı yüksek tutmaya çalışın

Markanızın itibarını yükseltmek ve kullanıcıların markanızla ilgili daha fazla konuşmalarını sağlamak için etkileşim oranlarınızı yükseltmeye de önem vermelisiniz. Bunu sağlamak için de kullanıcılarla iletişim kurmanız, paylaşımlarınızda onları yorum yapmaya, paylaşımlarınızı beğenmeye ve yorum yapmaya yönlendirmeniz gerekiyor.

Etkileşim oranlarınızın artması, markanızla ilgili içeriklerin sosyal mecralarda organik olarak daha fazla görünmesini sağlayacağı için, kullanıcılarda marka aşinalığı yaratmaya başlayacaktır. Marka bilinirliğinizin artması, takipçilerinizle kurduğunuz iletişimin de görülmesini sağlayacaktır. Takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmanız ve onlarla etkileşime geçmeniz de marka itibarınızı artırmanıza yardımcı olacak detaylardan biri.

Sosyal mecralar üzerinde tartışmaya ve kavgalardan kaçının

Marka itibarınızı zedelemenize neden olacak durumlardan biri de takipçilerinizle bu mecralar üzerinde kavga etmek ya da tartışmaya girmek olacaktır. Sosyal mecralar üzerinde özellikle markaların dahil olduğu tartışmalar ve kavgalar hızlı bir şekilde yayılabilir.

Kimi kullanıcılar markaları provoke etmek için de bu tür tartışmalar başlatabilirler. Bu sebeple de kullanıcılara yanıt verirken, özellikle bu tür hassas durumlarda, öncelikle sakin kalmanız ve bir adım atmadan önce karşınızdaki kişinin niyetini iyi bir şekilde anlayamaya çalışmanız gerekir.

“sosyal

Gereken durumlarda birebir iletişime geçin

Yukarıda bahsettiğimiz gibi durumlarla karşılaştığınızda, sosyal medya itibar yönetimi ve marka itibarınıza zarar vermemek için diyaloğu daha kişisel bir ortama taşımanız daha yararlı olacaktır. Telefon ya da e-posta gibi farklı bir iletişim kanalına geçmeniz, tartışmayı herkese açık bir ortamdan kişisel bir ortama taşımanızı sağlar. Bu yaklaşım sayesinde bu konuşma sırasında olabilecek herhangi bir olumsuz konuşma, halka açık bir mecrada görülmemiş olacak.

Bu şekilde bir yaklaşım kullanıcıyla olan iletişiminizin de daha sağlıklı hale gelmesini sağlarken, sosyal mecralar üzerindeki itibarınızı da korumuş olacaksınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan