
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar.
Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel olarak yayınlanan sosyal medya istatistiklerini de yakından takip etmeleri gerekiyor. Bu istatistikler doğrultusunda sosyal medya çalışmalarınızda bazı strateji değişikliklerine gidebilirsiniz.
Bu rehberde de son dönemlerde yayınlanan sosyal medya istatistiklerinin üzerinde duracağız. Buradaki sonuçlara göre kendi işinizdeki içerik ve planlama stratejilerinizde geliştirmeler yapabilirsiniz.Sosyal mecralarda ortalama geçirilen süre 1 saat 43 dakika
Akıllı telefon ve internet kullanımının artmasıyla beraber internet üzerinde geçirilen vakit de artmaya başladı. Trafikte, işte, sosyal ortamlarda akıllı telefonlar üzerinden devamlı olarak sosyal mecralara erişilebiliyor. Yapılan araştırmalara göre internet kullanıcıları günde 1 saat 43 dakikalarını sosyal mecralar üzerinde geçiriyor.
Günlük olarak yapılan aktivitelere bakıldığında, bu süre oldukça ciddi bir zaman alıyor diyebiliriz. Markalar kendi hedef kitlelerinin gün içinde en aktif oldukları zaman dilimlerini belirleyerek, paylaşımlarını bu zaman dilimleri içerisinde yapabilirler.
Facebook kullanıcılarının yarısı sadece mobil cihazlardan buraya erişiyor
Facebook’un 1,59 milyar aylık aktif kullanıcısının yüzde 47’lik bölümü sadece mobil cihazları üzerinden bu mecraya erişiyor. Bu oldukça büyük bir oran ve markaların da bu oranı ciddiye alması gerekiyor.
Hazırlanan içeriklerin mobile uyumlu olmasının yanı sıra mobil reklam gösterimlerine de dikkat edilmesi gerekiyor. Özellikle reklam çalışmalarında mobile odaklanmamak, hedef kitlenizin ciddi bir bölümüne erişememenize neden olabilir.
Sosyal yönlendirmeler 57 saniyelik bir etkileşim sağlıyor
Firmalar, sosyal mecralar üzerinden internet sitelerine trafik yönlendirmeye çalışıyorlar. Bu yönlendirmeler ile internet siteleri üzerinden bir geri dönüşüm almaya çalışıyorlar. Ancak sosyal yönlendirmeler ile bir internet sitesine giden kullanıcılar, bu sayfalarda ortalama olarak 57 saniye kalıyorlar.
Bu oldukça düşük bir süre diyebiliriz. Bu sürenin kısa olmasının birden fazla sebebi olabilir. Kullanıcılar sayfaları hızlı bir şekilde okuyor olabilir, sayfada buldukları yeterince ilgilerini çekmeyebilir ya da ilgili olmayan sayfalara yönleniyor olabilirler.
Firmaların bu konuda üzerinde durmaları gereken konulardan biri, 1 dakikadan az bir süre içinde ziyaretçileri site üzerinde bir geri dönüşüme yönlendirmek olmalı. Burada yaptığınız call to action’ları iyi değerlendirmeli ve içeriklerinizi ilgi çekici hale getirerek bu süreyi uzatmaya çalışmalısınız.
Sosyal ağları en aktif kullanan kitle, 5 yaşından küçük çocukları olan anneler
Sosyal mecraları en aktif kullanan kitlenin genellikle Z kuşağı olduğu düşünülür. Z kuşağı devamlı olarak telefonlarıyla internet üzerinde vakit geçiriyor olabilir; fakat yapılan araştırmalar küçük çocukları olan annelerin sosyal medyada diğer tüm hedef gruplardan daha aktif olduğunu ortaya koyuyor.Bu veri sonrasında e-ticaret firmaları annelere yönelik daha fazla sosyal medya çalışmaları yapmaya yönelmeliler.
İnternet üzerindeki paylaşımların yüzde 69’u sosyal medyalar haricinde yapılır
Sosyal mecralar kullanıcıların paylaşımlar yaptıkları yerler olsa da, genel olarak bu aktivite ele alındığında, yapılan paylaşımların yüzde 69’luk bir bölümü e-postalar, uygulamalar ve forumlar gibi sosyal mecraların dışındaki alanlarda yapılıyor.
Firmalar sosyal mecralara ağırlık verseler de e-posta pazarlama ve forum gibi kanallara da yatırım yapmalılar. Bu alanlarda varlık göstermek, daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olabilir.
Markalar hızlı bir dönüş olan kullanıcılar, bu markaları başkalarına öneriyor
Sosyal mecraların kullanım alanlarından biri de tüketicilerle iletişim kurmak. Ancak büyük firmalar, sosyal mecralardan tüketicilere hızlı bir dönüş yapma konusunda sıkıntılar yaşıyorlar. Araştırmalar, kullanıcıların yüzde 71’i, sosyal mecralar üzerinden kendilerine hızlı bir şekilde dönüş yapan firmaları, başkalarına da önerdiklerini gösteriyor.
Sosyal ağlar üzerindeki iletişim ve yanıt sürenizi minimuma indirmek, sadık müşteri kitlelerinize ulaşmanıza yardımcı olabileceği gibi yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olabilir.
Snapchat’te günde 7 milyar video izleniyor
Snapchat son birkaç yıldır en hızlı büyüyen sosyal platformlardan biri. Özellikle Z kuşağının yer aldığı; fakat X ve Y kuşağının da kıyısından yakaladığı bu mecrada, bir günde 7 milyar video izleniyor. Bu rakam 2015 Eylül’de 4 milyar civarındaydı.
Her geçen gün bu mecra üzerinde yapılan aktivite sayısı artmaya başlıyor ve firmaların da bunu göz önünde bulundurması gerekiyor. Birçok firma Snapchat’te yer alarak, video ve fotoğraf paylaşımları yapıyor. Bu kadar hızlı büyüyen bir mecrada yer almak farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olabilir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler