E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği

27 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel olarak yayınlanan sosyal medya istatistiklerini de yakından takip etmeleri gerekiyor. Bu istatistikler doğrultusunda sosyal medya çalışmalarınızda bazı strateji değişikliklerine gidebilirsiniz. Bu rehberde de son dönemlerde yayınlanan sosyal medya istatistiklerinin üzerinde duracağız. Buradaki sonuçlara göre kendi işinizdeki içerik ve planlama stratejilerinizde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Sosyal mecralarda ortalama geçirilen süre 1 saat 43 dakika

Akıllı telefon ve internet kullanımının artmasıyla beraber internet üzerinde geçirilen vakit de artmaya başladı. Trafikte, işte, sosyal ortamlarda akıllı telefonlar üzerinden devamlı olarak sosyal mecralara erişilebiliyor. Yapılan araştırmalara göre internet kullanıcıları günde 1 saat 43 dakikalarını sosyal mecralar üzerinde geçiriyor. Günlük olarak yapılan aktivitelere bakıldığında, bu süre oldukça ciddi bir zaman alıyor diyebiliriz. Markalar kendi hedef kitlelerinin gün içinde en aktif oldukları zaman dilimlerini belirleyerek, paylaşımlarını bu zaman dilimleri içerisinde yapabilirler.

Facebook kullanıcılarının yarısı sadece mobil cihazlardan buraya erişiyor

Facebook’un 1,59 milyar aylık aktif kullanıcısının yüzde 47’lik bölümü sadece mobil cihazları üzerinden bu mecraya erişiyor. Bu oldukça büyük bir oran ve markaların da bu oranı ciddiye alması gerekiyor. Hazırlanan içeriklerin mobile uyumlu olmasının yanı sıra mobil reklam gösterimlerine de dikkat edilmesi gerekiyor. Özellikle reklam çalışmalarında mobile odaklanmamak, hedef kitlenizin ciddi bir bölümüne erişememenize neden olabilir.

Sosyal yönlendirmeler 57 saniyelik bir etkileşim sağlıyor

Firmalar, sosyal mecralar üzerinden internet sitelerine trafik yönlendirmeye çalışıyorlar. Bu yönlendirmeler ile internet siteleri üzerinden bir geri dönüşüm almaya çalışıyorlar. Ancak sosyal yönlendirmeler ile bir internet sitesine giden kullanıcılar, bu sayfalarda ortalama olarak 57 saniye kalıyorlar. Bu oldukça düşük bir süre diyebiliriz. Bu sürenin kısa olmasının birden fazla sebebi olabilir. Kullanıcılar sayfaları hızlı bir şekilde okuyor olabilir, sayfada buldukları yeterince ilgilerini çekmeyebilir ya da ilgili olmayan sayfalara yönleniyor olabilirler. Firmaların bu konuda üzerinde durmaları gereken konulardan biri, 1 dakikadan az bir süre içinde ziyaretçileri site üzerinde bir geri dönüşüme yönlendirmek olmalı. Burada yaptığınız call to action’ları iyi değerlendirmeli ve içeriklerinizi ilgi çekici hale getirerek bu süreyi uzatmaya çalışmalısınız.

Sosyal ağları en aktif kullanan kitle, 5 yaşından küçük çocukları olan anneler

Sosyal mecraları en aktif kullanan kitlenin genellikle Z kuşağı olduğu düşünülür. Z kuşağı devamlı olarak telefonlarıyla internet üzerinde vakit geçiriyor olabilir; fakat yapılan araştırmalar küçük çocukları olan annelerin sosyal medyada diğer tüm hedef gruplardan daha aktif olduğunu ortaya koyuyor.Bu veri sonrasında e-ticaret firmaları annelere yönelik daha fazla sosyal medya çalışmaları yapmaya yönelmeliler.

İnternet üzerindeki paylaşımların yüzde 69’u sosyal medyalar haricinde yapılır

Sosyal mecralar kullanıcıların paylaşımlar yaptıkları yerler olsa da, genel olarak bu aktivite ele alındığında, yapılan paylaşımların yüzde 69’luk bir bölümü e-postalar, uygulamalar ve forumlar gibi sosyal mecraların dışındaki alanlarda yapılıyor. Firmalar sosyal mecralara ağırlık verseler de e-posta pazarlama ve forum gibi kanallara da yatırım yapmalılar. Bu alanlarda varlık göstermek, daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Markalar hızlı bir dönüş olan kullanıcılar, bu markaları başkalarına öneriyor

Sosyal mecraların kullanım alanlarından biri de tüketicilerle iletişim kurmak. Ancak büyük firmalar, sosyal mecralardan tüketicilere hızlı bir dönüş yapma konusunda sıkıntılar yaşıyorlar. Araştırmalar, kullanıcıların yüzde 71’i, sosyal mecralar üzerinden kendilerine hızlı bir şekilde dönüş yapan firmaları, başkalarına da önerdiklerini gösteriyor. Sosyal ağlar üzerindeki iletişim ve yanıt sürenizi minimuma indirmek, sadık müşteri kitlelerinize ulaşmanıza yardımcı olabileceği gibi yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olabilir.

Snapchat’te günde 7 milyar video izleniyor

Snapchat son birkaç yıldır en hızlı büyüyen sosyal platformlardan biri. Özellikle Z kuşağının yer aldığı; fakat X ve Y kuşağının da kıyısından yakaladığı bu mecrada, bir günde 7 milyar video izleniyor. Bu rakam 2015 Eylül’de 4 milyar civarındaydı. Her geçen gün bu mecra üzerinde yapılan aktivite sayısı artmaya başlıyor ve firmaların da bunu göz önünde bulundurması gerekiyor. Birçok firma Snapchat’te yer alarak, video ve fotoğraf paylaşımları yapıyor. Bu kadar hızlı büyüyen bir mecrada yer almak farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olabilir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, her geçen gün daha önemli hâle gelen ve pek çok girişimcinin ilgisini çeken bir iş sahası olarak değerlendirilebilir. İnternetten ürün ya da hizmet satma fikrine dayanan bu faaliyet, ilk etapta ülke içine yönelik...
22 Nisan 2022
Markethinkers
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın