E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği

27 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar.

Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel olarak yayınlanan sosyal medya istatistiklerini de yakından takip etmeleri gerekiyor. Bu istatistikler doğrultusunda sosyal medya çalışmalarınızda bazı strateji değişikliklerine gidebilirsiniz.

Bu rehberde de son dönemlerde yayınlanan sosyal medya istatistiklerinin üzerinde duracağız. Buradaki sonuçlara göre kendi işinizdeki içerik ve planlama stratejilerinizde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Sosyal mecralarda ortalama geçirilen süre 1 saat 43 dakika

Akıllı telefon ve internet kullanımının artmasıyla beraber internet üzerinde geçirilen vakit de artmaya başladı. Trafikte, işte, sosyal ortamlarda akıllı telefonlar üzerinden devamlı olarak sosyal mecralara erişilebiliyor. Yapılan araştırmalara göre internet kullanıcıları günde 1 saat 43 dakikalarını sosyal mecralar üzerinde geçiriyor.

Günlük olarak yapılan aktivitelere bakıldığında, bu süre oldukça ciddi bir zaman alıyor diyebiliriz. Markalar kendi hedef kitlelerinin gün içinde en aktif oldukları zaman dilimlerini belirleyerek, paylaşımlarını bu zaman dilimleri içerisinde yapabilirler.

Facebook kullanıcılarının yarısı sadece mobil cihazlardan buraya erişiyor

Facebook’un 1,59 milyar aylık aktif kullanıcısının yüzde 47’lik bölümü sadece mobil cihazları üzerinden bu mecraya erişiyor. Bu oldukça büyük bir oran ve markaların da bu oranı ciddiye alması gerekiyor.

Hazırlanan içeriklerin mobile uyumlu olmasının yanı sıra mobil reklam gösterimlerine de dikkat edilmesi gerekiyor. Özellikle reklam çalışmalarında mobile odaklanmamak, hedef kitlenizin ciddi bir bölümüne erişememenize neden olabilir.

Sosyal yönlendirmeler 57 saniyelik bir etkileşim sağlıyor

Firmalar, sosyal mecralar üzerinden internet sitelerine trafik yönlendirmeye çalışıyorlar. Bu yönlendirmeler ile internet siteleri üzerinden bir geri dönüşüm almaya çalışıyorlar. Ancak sosyal yönlendirmeler ile bir internet sitesine giden kullanıcılar, bu sayfalarda ortalama olarak 57 saniye kalıyorlar.

Bu oldukça düşük bir süre diyebiliriz. Bu sürenin kısa olmasının birden fazla sebebi olabilir. Kullanıcılar sayfaları hızlı bir şekilde okuyor olabilir, sayfada buldukları yeterince ilgilerini çekmeyebilir ya da ilgili olmayan sayfalara yönleniyor olabilirler.

Firmaların bu konuda üzerinde durmaları gereken konulardan biri, 1 dakikadan az bir süre içinde ziyaretçileri site üzerinde bir geri dönüşüme yönlendirmek olmalı. Burada yaptığınız call to action’ları iyi değerlendirmeli ve içeriklerinizi ilgi çekici hale getirerek bu süreyi uzatmaya çalışmalısınız.

Sosyal ağları en aktif kullanan kitle, 5 yaşından küçük çocukları olan anneler

Sosyal mecraları en aktif kullanan kitlenin genellikle Z kuşağı olduğu düşünülür. Z kuşağı devamlı olarak telefonlarıyla internet üzerinde vakit geçiriyor olabilir; fakat yapılan araştırmalar küçük çocukları olan annelerin sosyal medyada diğer tüm hedef gruplardan daha aktif olduğunu ortaya koyuyor.Bu veri sonrasında e-ticaret firmaları annelere yönelik daha fazla sosyal medya çalışmaları yapmaya yönelmeliler.

İnternet üzerindeki paylaşımların yüzde 69’u sosyal medyalar haricinde yapılır

Sosyal mecralar kullanıcıların paylaşımlar yaptıkları yerler olsa da, genel olarak bu aktivite ele alındığında, yapılan paylaşımların yüzde 69’luk bir bölümü e-postalar, uygulamalar ve forumlar gibi sosyal mecraların dışındaki alanlarda yapılıyor.

Firmalar sosyal mecralara ağırlık verseler de e-posta pazarlama ve forum gibi kanallara da yatırım yapmalılar. Bu alanlarda varlık göstermek, daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Markalar hızlı bir dönüş olan kullanıcılar, bu markaları başkalarına öneriyor

Sosyal mecraların kullanım alanlarından biri de tüketicilerle iletişim kurmak. Ancak büyük firmalar, sosyal mecralardan tüketicilere hızlı bir dönüş yapma konusunda sıkıntılar yaşıyorlar. Araştırmalar, kullanıcıların yüzde 71’i, sosyal mecralar üzerinden kendilerine hızlı bir şekilde dönüş yapan firmaları, başkalarına da önerdiklerini gösteriyor.

Sosyal ağlar üzerindeki iletişim ve yanıt sürenizi minimuma indirmek, sadık müşteri kitlelerinize ulaşmanıza yardımcı olabileceği gibi yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olabilir.

Snapchat’te günde 7 milyar video izleniyor

Snapchat son birkaç yıldır en hızlı büyüyen sosyal platformlardan biri. Özellikle Z kuşağının yer aldığı; fakat X ve Y kuşağının da kıyısından yakaladığı bu mecrada, bir günde 7 milyar video izleniyor. Bu rakam 2015 Eylül’de 4 milyar civarındaydı.

Her geçen gün bu mecra üzerinde yapılan aktivite sayısı artmaya başlıyor ve firmaların da bunu göz önünde bulundurması gerekiyor. Birçok firma Snapchat’te yer alarak, video ve fotoğraf paylaşımları yapıyor. Bu kadar hızlı büyüyen bir mecrada yer almak farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan