E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği

27 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği

E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar.

Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel olarak yayınlanan sosyal medya istatistiklerini de yakından takip etmeleri gerekiyor. Bu istatistikler doğrultusunda sosyal medya çalışmalarınızda bazı strateji değişikliklerine gidebilirsiniz.

Bu rehberde de son dönemlerde yayınlanan sosyal medya istatistiklerinin üzerinde duracağız. Buradaki sonuçlara göre kendi işinizdeki içerik ve planlama stratejilerinizde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Sosyal mecralarda ortalama geçirilen süre 1 saat 43 dakika

Akıllı telefon ve internet kullanımının artmasıyla beraber internet üzerinde geçirilen vakit de artmaya başladı. Trafikte, işte, sosyal ortamlarda akıllı telefonlar üzerinden devamlı olarak sosyal mecralara erişilebiliyor. Yapılan araştırmalara göre internet kullanıcıları günde 1 saat 43 dakikalarını sosyal mecralar üzerinde geçiriyor.

Günlük olarak yapılan aktivitelere bakıldığında, bu süre oldukça ciddi bir zaman alıyor diyebiliriz. Markalar kendi hedef kitlelerinin gün içinde en aktif oldukları zaman dilimlerini belirleyerek, paylaşımlarını bu zaman dilimleri içerisinde yapabilirler.

Facebook kullanıcılarının yarısı sadece mobil cihazlardan buraya erişiyor

Facebook’un 1,59 milyar aylık aktif kullanıcısının yüzde 47’lik bölümü sadece mobil cihazları üzerinden bu mecraya erişiyor. Bu oldukça büyük bir oran ve markaların da bu oranı ciddiye alması gerekiyor.

Hazırlanan içeriklerin mobile uyumlu olmasının yanı sıra mobil reklam gösterimlerine de dikkat edilmesi gerekiyor. Özellikle reklam çalışmalarında mobile odaklanmamak, hedef kitlenizin ciddi bir bölümüne erişememenize neden olabilir.

Sosyal yönlendirmeler 57 saniyelik bir etkileşim sağlıyor

Firmalar, sosyal mecralar üzerinden internet sitelerine trafik yönlendirmeye çalışıyorlar. Bu yönlendirmeler ile internet siteleri üzerinden bir geri dönüşüm almaya çalışıyorlar. Ancak sosyal yönlendirmeler ile bir internet sitesine giden kullanıcılar, bu sayfalarda ortalama olarak 57 saniye kalıyorlar.

Bu oldukça düşük bir süre diyebiliriz. Bu sürenin kısa olmasının birden fazla sebebi olabilir. Kullanıcılar sayfaları hızlı bir şekilde okuyor olabilir, sayfada buldukları yeterince ilgilerini çekmeyebilir ya da ilgili olmayan sayfalara yönleniyor olabilirler.

Firmaların bu konuda üzerinde durmaları gereken konulardan biri, 1 dakikadan az bir süre içinde ziyaretçileri site üzerinde bir geri dönüşüme yönlendirmek olmalı. Burada yaptığınız call to action’ları iyi değerlendirmeli ve içeriklerinizi ilgi çekici hale getirerek bu süreyi uzatmaya çalışmalısınız.

Sosyal ağları en aktif kullanan kitle, 5 yaşından küçük çocukları olan anneler

Sosyal mecraları en aktif kullanan kitlenin genellikle Z kuşağı olduğu düşünülür. Z kuşağı devamlı olarak telefonlarıyla internet üzerinde vakit geçiriyor olabilir; fakat yapılan araştırmalar küçük çocukları olan annelerin sosyal medyada diğer tüm hedef gruplardan daha aktif olduğunu ortaya koyuyor.Bu veri sonrasında e-ticaret firmaları annelere yönelik daha fazla sosyal medya çalışmaları yapmaya yönelmeliler.

İnternet üzerindeki paylaşımların yüzde 69’u sosyal medyalar haricinde yapılır

Sosyal mecralar kullanıcıların paylaşımlar yaptıkları yerler olsa da, genel olarak bu aktivite ele alındığında, yapılan paylaşımların yüzde 69’luk bir bölümü e-postalar, uygulamalar ve forumlar gibi sosyal mecraların dışındaki alanlarda yapılıyor.

Firmalar sosyal mecralara ağırlık verseler de e-posta pazarlama ve forum gibi kanallara da yatırım yapmalılar. Bu alanlarda varlık göstermek, daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Markalar hızlı bir dönüş olan kullanıcılar, bu markaları başkalarına öneriyor

Sosyal mecraların kullanım alanlarından biri de tüketicilerle iletişim kurmak. Ancak büyük firmalar, sosyal mecralardan tüketicilere hızlı bir dönüş yapma konusunda sıkıntılar yaşıyorlar. Araştırmalar, kullanıcıların yüzde 71’i, sosyal mecralar üzerinden kendilerine hızlı bir şekilde dönüş yapan firmaları, başkalarına da önerdiklerini gösteriyor.

Sosyal ağlar üzerindeki iletişim ve yanıt sürenizi minimuma indirmek, sadık müşteri kitlelerinize ulaşmanıza yardımcı olabileceği gibi yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olabilir.

Snapchat’te günde 7 milyar video izleniyor

Snapchat son birkaç yıldır en hızlı büyüyen sosyal platformlardan biri. Özellikle Z kuşağının yer aldığı; fakat X ve Y kuşağının da kıyısından yakaladığı bu mecrada, bir günde 7 milyar video izleniyor. Bu rakam 2015 Eylül’de 4 milyar civarındaydı.

Her geçen gün bu mecra üzerinde yapılan aktivite sayısı artmaya başlıyor ve firmaların da bunu göz önünde bulundurması gerekiyor. Birçok firma Snapchat’te yer alarak, video ve fotoğraf paylaşımları yapıyor. Bu kadar hızlı büyüyen bir mecrada yer almak farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin