Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?

20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu araçlar üzerinden takip ederek, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın kalitesini artırarak, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmanın önemi

Hedef kitleniz hakkında bilgi edinirsiniz

Sosyal medya istatistik araçlarının en büyük avantajlarından biri hedef kitleniz ve takipçileriniz hakkında size birçok farklı bilgi sunuyor olması. Sosyal ağlarda aktif olduklar zaman aralıkları, demografik bilgiler, ilgi alanları gibi farklı bilgilere erişebiliyosunuz. Hedef kitlenizle ilgili bu bilgiler doğrultusunda da içerik stratejileriniz, paylaşım zamanlarınız gibi konular üzerinden planlar oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra takipçi kitlenizin demografik bilgileri üzerinden sosyal medya reklamlarınızda da hedefleme çalışmalarını daha detaylı bir şekilde düzenleyebilir ya da hali hazırda ulaşamadığınız kitleler için reklam çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz. İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Paylaşımlarınız hakkında bilgi toplarsınız

Sosyal ağlarda yaptığınız paylaşımlarla ilgili bilgi toplamak için de bu araçlar önemlidir. Sosyal medya istatistik araçları üzerinde geriye dönük, yaptığınız paylaşımlarla ilgili erişim, etkileşim oranı gibi bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler Bu sayede de sosyal medya içerik planınızı geliştirebilirsiniz. Etkileşim alan gönderilerinizden yola çıkarak, içerik stratejilerinizi bu yönde geliştirebilir ve sonuç almayan gönderilerinizin neden sonuç almadığını analiz ederek, bu gönderi formatlarını geliştirebilir ya da doğrudan sonuç alanlara yönelik planlamalar yapabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Reklam kampanyalarınızın takibini yapabilirsiniz

Sosyal medya istatistik araçlarının bir diğer faydası ise reklam kampanyalarınızın sonuçlarını görmenize yardımcı olmalarıdır. Reklamlarınızın performansını, erişimlerini, harcadığınız bütçeyi, geri dönüşüm oranlarınızı, tıklama sayılarını, etkileşimleri ve yatırım getirinizi de istatistik araçları üzerinden takip ederek kampanya ölçümlemelerinizi rahatlıkla yapabilirsiniz.

Paylaşım zamanları hakkında bilgi edinirsiniz

Sosyal ağlarda doğru zamanlarda paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin organik erişim sürelerini de doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple de takipçilerinizin aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmanız gerekir. Bu zaman aralıklarını da istatistik araçları üzerinde bulabilirsiniz. Herbir sosyal platformun istatistik özelliklerinde, demografik bilgi ile detaylar bulunur. Bu detaylar arasında da takipçilerin, sosyal ağ üzerinde hangi saat aralıklarında aktif olduklarını görebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da sosyal ağlarda paylaşım yaparken, takipçilerinizin aktfi olduğu gün ve saat aralıklarına paylaşımlar yapmaya özen göstererek, organik erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Birçok sosyal ağ, gönderilerin aldığı etkileşim oranlarına göre diğer kullanıcıların zaman akışları üzerinde gösterdiği için, doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız, organik olarak alacağınız etkileşimleri de biraz daha artıracağı için, daha fazla kişinin zaman akışı üzerinde üst sıralarda görünmenize yardımcı olur. İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Geri dönüşüm ve yatırım getirisi hesaplama

Sosyal ağlardaki istatistik özelliklerini kullanarak, sosyal ağlardaki çalışmalarınızın genel performansını ve size ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını da analiz edebilirsiniz. Yaptığınız paylaşımlar sonucunda, yeni takipçi kazanımları, sosyal ağlardan gelen web site trafiği, yeni müşteri kazanımı gibi metriler üzerinde bu mecralardaki çalışmalar için harcadığınız bütçenin ne kadarlık bir geri dönüş sağladığını görebilirsiniz. Reklam kampanyalarınızın analizini yaparak da reklamlarınızın yatırım getirisini hesaplayabilir, yeni bir müşteri kazanma maliyetlerinizi hesaplayabilir ve herbir reklam kampanyasının sağladığı sonuçları analiz edebilirsiniz. Bu verileri geri dönük zaman aralıkları içerisinde de analiz ederek, geçen zaman içerisinde ne kadarlık bir kazanımınız olduğunu ve sosyal ağlardaki performansınızın nasıl etkilendiğini de görebilirsiniz. İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

Sosyal medya istatistik araçları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya istatistik araçları nasıl kullanılır?

Herbir sosyal ağın istatistik aracı farklı şekilde kullanıldığı gibi farklı özellikler sunabilmekte. Facebook, Twitter ve Instagram’ın istatistik özelliklerine bir PC ile ulaşabileceğiniz gibi mobil cihazlarınız üzerinden de ulaşabilirsiniz. Bu istatistik ayarları genellikle profilinizin ayar menüsünün altında ayırca yer almaktadır. Aşağıdaki rehberlerimizde bazı sosyal ağların istatistik araçlarının kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehberler: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır? Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Sosyal medya istatistik araçları ile yeni strateji nasıl oluşturulur?

Sosyal medya istatistik araçları ile hedef kitle, demografik yapı, paylaşımların aldığı geri dönüşümler gibi bilgilere ulaşabildiğiniz için, bu verileri kullanarak yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Örneğin, etkileşim oranı düşük bir gönderiyi analiz ederek, bu gönderinin ne tür görseller içerdiğini, verdiğiniz mesajı analiz edebilirsiniz. Sonrasında da etkileşimi yüksek olan bir gönderi ile bu içeriği karşılaştırarak, nerede sorunların olduğunu görebilirsiniz. Demografik yapı ile de takipçilerinizin yaş ve ilgi alanları hakkında bilgi sahibi olarak, içerik formatlarınızı da bu şekilde değiştirerek, onların ilgisini çekecek bir formata geçirebilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin