Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?

20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu araçlar üzerinden takip ederek, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın kalitesini artırarak, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmanın önemi

Hedef kitleniz hakkında bilgi edinirsiniz

Sosyal medya istatistik araçlarının en büyük avantajlarından biri hedef kitleniz ve takipçileriniz hakkında size birçok farklı bilgi sunuyor olması. Sosyal ağlarda aktif olduklar zaman aralıkları, demografik bilgiler, ilgi alanları gibi farklı bilgilere erişebiliyosunuz. Hedef kitlenizle ilgili bu bilgiler doğrultusunda da içerik stratejileriniz, paylaşım zamanlarınız gibi konular üzerinden planlar oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra takipçi kitlenizin demografik bilgileri üzerinden sosyal medya reklamlarınızda da hedefleme çalışmalarını daha detaylı bir şekilde düzenleyebilir ya da hali hazırda ulaşamadığınız kitleler için reklam çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz. İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Paylaşımlarınız hakkında bilgi toplarsınız

Sosyal ağlarda yaptığınız paylaşımlarla ilgili bilgi toplamak için de bu araçlar önemlidir. Sosyal medya istatistik araçları üzerinde geriye dönük, yaptığınız paylaşımlarla ilgili erişim, etkileşim oranı gibi bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler Bu sayede de sosyal medya içerik planınızı geliştirebilirsiniz. Etkileşim alan gönderilerinizden yola çıkarak, içerik stratejilerinizi bu yönde geliştirebilir ve sonuç almayan gönderilerinizin neden sonuç almadığını analiz ederek, bu gönderi formatlarını geliştirebilir ya da doğrudan sonuç alanlara yönelik planlamalar yapabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Reklam kampanyalarınızın takibini yapabilirsiniz

Sosyal medya istatistik araçlarının bir diğer faydası ise reklam kampanyalarınızın sonuçlarını görmenize yardımcı olmalarıdır. Reklamlarınızın performansını, erişimlerini, harcadığınız bütçeyi, geri dönüşüm oranlarınızı, tıklama sayılarını, etkileşimleri ve yatırım getirinizi de istatistik araçları üzerinden takip ederek kampanya ölçümlemelerinizi rahatlıkla yapabilirsiniz.

Paylaşım zamanları hakkında bilgi edinirsiniz

Sosyal ağlarda doğru zamanlarda paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin organik erişim sürelerini de doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple de takipçilerinizin aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmanız gerekir. Bu zaman aralıklarını da istatistik araçları üzerinde bulabilirsiniz. Herbir sosyal platformun istatistik özelliklerinde, demografik bilgi ile detaylar bulunur. Bu detaylar arasında da takipçilerin, sosyal ağ üzerinde hangi saat aralıklarında aktif olduklarını görebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da sosyal ağlarda paylaşım yaparken, takipçilerinizin aktfi olduğu gün ve saat aralıklarına paylaşımlar yapmaya özen göstererek, organik erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Birçok sosyal ağ, gönderilerin aldığı etkileşim oranlarına göre diğer kullanıcıların zaman akışları üzerinde gösterdiği için, doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız, organik olarak alacağınız etkileşimleri de biraz daha artıracağı için, daha fazla kişinin zaman akışı üzerinde üst sıralarda görünmenize yardımcı olur. İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Geri dönüşüm ve yatırım getirisi hesaplama

Sosyal ağlardaki istatistik özelliklerini kullanarak, sosyal ağlardaki çalışmalarınızın genel performansını ve size ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını da analiz edebilirsiniz. Yaptığınız paylaşımlar sonucunda, yeni takipçi kazanımları, sosyal ağlardan gelen web site trafiği, yeni müşteri kazanımı gibi metriler üzerinde bu mecralardaki çalışmalar için harcadığınız bütçenin ne kadarlık bir geri dönüş sağladığını görebilirsiniz. Reklam kampanyalarınızın analizini yaparak da reklamlarınızın yatırım getirisini hesaplayabilir, yeni bir müşteri kazanma maliyetlerinizi hesaplayabilir ve herbir reklam kampanyasının sağladığı sonuçları analiz edebilirsiniz. Bu verileri geri dönük zaman aralıkları içerisinde de analiz ederek, geçen zaman içerisinde ne kadarlık bir kazanımınız olduğunu ve sosyal ağlardaki performansınızın nasıl etkilendiğini de görebilirsiniz. İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

Sosyal medya istatistik araçları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya istatistik araçları nasıl kullanılır?

Herbir sosyal ağın istatistik aracı farklı şekilde kullanıldığı gibi farklı özellikler sunabilmekte. Facebook, Twitter ve Instagram’ın istatistik özelliklerine bir PC ile ulaşabileceğiniz gibi mobil cihazlarınız üzerinden de ulaşabilirsiniz. Bu istatistik ayarları genellikle profilinizin ayar menüsünün altında ayırca yer almaktadır. Aşağıdaki rehberlerimizde bazı sosyal ağların istatistik araçlarının kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehberler: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır? Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Sosyal medya istatistik araçları ile yeni strateji nasıl oluşturulur?

Sosyal medya istatistik araçları ile hedef kitle, demografik yapı, paylaşımların aldığı geri dönüşümler gibi bilgilere ulaşabildiğiniz için, bu verileri kullanarak yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Örneğin, etkileşim oranı düşük bir gönderiyi analiz ederek, bu gönderinin ne tür görseller içerdiğini, verdiğiniz mesajı analiz edebilirsiniz. Sonrasında da etkileşimi yüksek olan bir gönderi ile bu içeriği karşılaştırarak, nerede sorunların olduğunu görebilirsiniz. Demografik yapı ile de takipçilerinizin yaş ve ilgi alanları hakkında bilgi sahibi olarak, içerik formatlarınızı da bu şekilde değiştirerek, onların ilgisini çekecek bir formata geçirebilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan