Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?

20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu araçlar üzerinden takip ederek, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın kalitesini artırarak, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmanın önemi

Hedef kitleniz hakkında bilgi edinirsiniz

Sosyal medya istatistik araçlarının en büyük avantajlarından biri hedef kitleniz ve takipçileriniz hakkında size birçok farklı bilgi sunuyor olması. Sosyal ağlarda aktif olduklar zaman aralıkları, demografik bilgiler, ilgi alanları gibi farklı bilgilere erişebiliyosunuz. Hedef kitlenizle ilgili bu bilgiler doğrultusunda da içerik stratejileriniz, paylaşım zamanlarınız gibi konular üzerinden planlar oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra takipçi kitlenizin demografik bilgileri üzerinden sosyal medya reklamlarınızda da hedefleme çalışmalarını daha detaylı bir şekilde düzenleyebilir ya da hali hazırda ulaşamadığınız kitleler için reklam çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz. İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Paylaşımlarınız hakkında bilgi toplarsınız

Sosyal ağlarda yaptığınız paylaşımlarla ilgili bilgi toplamak için de bu araçlar önemlidir. Sosyal medya istatistik araçları üzerinde geriye dönük, yaptığınız paylaşımlarla ilgili erişim, etkileşim oranı gibi bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler Bu sayede de sosyal medya içerik planınızı geliştirebilirsiniz. Etkileşim alan gönderilerinizden yola çıkarak, içerik stratejilerinizi bu yönde geliştirebilir ve sonuç almayan gönderilerinizin neden sonuç almadığını analiz ederek, bu gönderi formatlarını geliştirebilir ya da doğrudan sonuç alanlara yönelik planlamalar yapabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Reklam kampanyalarınızın takibini yapabilirsiniz

Sosyal medya istatistik araçlarının bir diğer faydası ise reklam kampanyalarınızın sonuçlarını görmenize yardımcı olmalarıdır. Reklamlarınızın performansını, erişimlerini, harcadığınız bütçeyi, geri dönüşüm oranlarınızı, tıklama sayılarını, etkileşimleri ve yatırım getirinizi de istatistik araçları üzerinden takip ederek kampanya ölçümlemelerinizi rahatlıkla yapabilirsiniz.

Paylaşım zamanları hakkında bilgi edinirsiniz

Sosyal ağlarda doğru zamanlarda paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin organik erişim sürelerini de doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple de takipçilerinizin aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmanız gerekir. Bu zaman aralıklarını da istatistik araçları üzerinde bulabilirsiniz. Herbir sosyal platformun istatistik özelliklerinde, demografik bilgi ile detaylar bulunur. Bu detaylar arasında da takipçilerin, sosyal ağ üzerinde hangi saat aralıklarında aktif olduklarını görebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da sosyal ağlarda paylaşım yaparken, takipçilerinizin aktfi olduğu gün ve saat aralıklarına paylaşımlar yapmaya özen göstererek, organik erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Birçok sosyal ağ, gönderilerin aldığı etkileşim oranlarına göre diğer kullanıcıların zaman akışları üzerinde gösterdiği için, doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız, organik olarak alacağınız etkileşimleri de biraz daha artıracağı için, daha fazla kişinin zaman akışı üzerinde üst sıralarda görünmenize yardımcı olur. İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Geri dönüşüm ve yatırım getirisi hesaplama

Sosyal ağlardaki istatistik özelliklerini kullanarak, sosyal ağlardaki çalışmalarınızın genel performansını ve size ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını da analiz edebilirsiniz. Yaptığınız paylaşımlar sonucunda, yeni takipçi kazanımları, sosyal ağlardan gelen web site trafiği, yeni müşteri kazanımı gibi metriler üzerinde bu mecralardaki çalışmalar için harcadığınız bütçenin ne kadarlık bir geri dönüş sağladığını görebilirsiniz. Reklam kampanyalarınızın analizini yaparak da reklamlarınızın yatırım getirisini hesaplayabilir, yeni bir müşteri kazanma maliyetlerinizi hesaplayabilir ve herbir reklam kampanyasının sağladığı sonuçları analiz edebilirsiniz. Bu verileri geri dönük zaman aralıkları içerisinde de analiz ederek, geçen zaman içerisinde ne kadarlık bir kazanımınız olduğunu ve sosyal ağlardaki performansınızın nasıl etkilendiğini de görebilirsiniz. İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

Sosyal medya istatistik araçları ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya istatistik araçları nasıl kullanılır?

Herbir sosyal ağın istatistik aracı farklı şekilde kullanıldığı gibi farklı özellikler sunabilmekte. Facebook, Twitter ve Instagram’ın istatistik özelliklerine bir PC ile ulaşabileceğiniz gibi mobil cihazlarınız üzerinden de ulaşabilirsiniz. Bu istatistik ayarları genellikle profilinizin ayar menüsünün altında ayırca yer almaktadır. Aşağıdaki rehberlerimizde bazı sosyal ağların istatistik araçlarının kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehberler: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır? Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Sosyal medya istatistik araçları ile yeni strateji nasıl oluşturulur?

Sosyal medya istatistik araçları ile hedef kitle, demografik yapı, paylaşımların aldığı geri dönüşümler gibi bilgilere ulaşabildiğiniz için, bu verileri kullanarak yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Örneğin, etkileşim oranı düşük bir gönderiyi analiz ederek, bu gönderinin ne tür görseller içerdiğini, verdiğiniz mesajı analiz edebilirsiniz. Sonrasında da etkileşimi yüksek olan bir gönderi ile bu içeriği karşılaştırarak, nerede sorunların olduğunu görebilirsiniz. Demografik yapı ile de takipçilerinizin yaş ve ilgi alanları hakkında bilgi sahibi olarak, içerik formatlarınızı da bu şekilde değiştirerek, onların ilgisini çekecek bir formata geçirebilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan