Sosyal Medya İstatistik Araçlarının Önemi

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 29.11.2023
Sosyal Medya İstatistik Araçlarının Önemi

Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu araçlar üzerinden takip ederek, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın kalitesini artırarak, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

Sosyal medya İstatistik araçlarını kullanmanın önemi

Hedef kitleniz hakkında bilgi edinirsiniz

Sosyal medya istatistik araçlarının en büyük avantajlarından biri hedef kitleniz ve takipçileriniz hakkında size birçok farklı bilgi sunuyor olması. Sosyal ağlarda aktif olduklar zaman aralıkları, demografik bilgiler, ilgi alanları gibi farklı bilgilere erişebiliyosunuz.

Hedef kitlenizle ilgili bu bilgiler doğrultusunda da içerik stratejileriniz, paylaşım zamanlarınız gibi konular üzerinden planlar oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra takipçi kitlenizin demografik bilgileri üzerinden sosyal medya reklamlarınızda da hedefleme çalışmalarını daha detaylı bir şekilde düzenleyebilir ya da hali hazırda ulaşamadığınız kitleler için reklam çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Paylaşımlarınız hakkında bilgi toplarsınız

Sosyal ağlarda yaptığınız paylaşımlarla ilgili bilgi toplamak için de bu araçlar önemlidir. Sosyal medya istatistik araçları üzerinde geriye dönük, yaptığınız paylaşımlarla ilgili erişim, etkileşim oranı gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu sayede de sosyal medya içerik planınızı geliştirebilirsiniz. Etkileşim alan gönderilerinizden yola çıkarak, içerik stratejilerinizi bu yönde geliştirebilir ve sonuç almayan gönderilerinizin neden sonuç almadığını analiz ederek, bu gönderi formatlarını geliştirebilir ya da doğrudan sonuç alanlara yönelik planlamalar yapabilirsiniz.

Reklam kampanyalarınızın takibini yapabilirsiniz

Sosyal medya istatistik araçlarının bir diğer faydası ise reklam kampanyalarınızın sonuçlarını görmenize yardımcı olmalarıdır. Reklamlarınızın performansını, erişimlerini, harcadığınız bütçeyi, geri dönüşüm oranlarınızı, tıklama sayılarını, etkileşimleri ve yatırım getirinizi de istatistik araçları üzerinden takip ederek kampanya ölçümlemelerinizi rahatlıkla yapabilirsiniz.

Paylaşım zamanları hakkında bilgi edinirsiniz

Sosyal ağlarda doğru zamanlarda paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin organik erişim sürelerini de doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple de takipçilerinizin aktif olduğu zaman dilimlerinde paylaşımlar yapmanız gerekir. Bu zaman aralıklarını da istatistik araçları üzerinde bulabilirsiniz.

Herbir sosyal platformun istatistik özelliklerinde, demografik bilgi ile detaylar bulunur. Bu detaylar arasında da takipçilerin, sosyal ağ üzerinde hangi saat aralıklarında aktif olduklarını görebilirsiniz. Bu veriler doğrultusunda da sosyal ağlarda paylaşım yaparken, takipçilerinizin aktfi olduğu gün ve saat aralıklarına paylaşımlar yapmaya özen göstererek, organik erişimlerinizi de artırabilirsiniz.

Birçok sosyal ağ, gönderilerin aldığı etkileşim oranlarına göre diğer kullanıcıların zaman akışları üzerinde gösterdiği için, doğru zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız, organik olarak alacağınız etkileşimleri de biraz daha artıracağı için, daha fazla kişinin zaman akışı üzerinde üst sıralarda görünmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Geri dönüşüm ve yatırım getirisi hesaplama

Sosyal ağlardaki istatistik özelliklerini kullanarak, sosyal ağlardaki çalışmalarınızın genel performansını ve size ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını da analiz edebilirsiniz.

Yaptığınız paylaşımlar sonucunda, yeni takipçi kazanımları, sosyal ağlardan gelen web site trafiği, yeni müşteri kazanımı gibi metriler üzerinde bu mecralardaki çalışmalar için harcadığınız bütçenin ne kadarlık bir geri dönüş sağladığını görebilirsiniz.

Reklam kampanyalarınızın analizini yaparak da reklamlarınızın yatırım getirisini hesaplayabilir, yeni bir müşteri kazanma maliyetlerinizi hesaplayabilir ve herbir reklam kampanyasının sağladığı sonuçları analiz edebilirsiniz.

Bu verileri geri dönük zaman aralıkları içerisinde de analiz ederek, geçen zaman içerisinde ne kadarlık bir kazanımınız olduğunu ve sosyal ağlardaki performansınızın nasıl etkilendiğini de görebilirsiniz.

Sosyal medya İstatistik araçları nasıl kullanılır?

Herbir sosyal ağın istatistik aracı farklı şekilde kullanıldığı gibi farklı özellikler sunabilmekte. Facebook, Twitter ve Instagram’ın istatistik özelliklerine bir PC ile ulaşabileceğiniz gibi mobil cihazlarınız üzerinden de ulaşabilirsiniz. Bu istatistik ayarları genellikle profilinizin ayar menüsünün altında ayırca yer almaktadır.

Sosyal medya istatistik araçları ile yeni strateji nasıl oluşturulur?

Sosyal medya istatistik araçları ile hedef kitle, demografik yapı, paylaşımların aldığı geri dönüşümler gibi bilgilere ulaşabildiğiniz için, bu verileri kullanarak yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Örneğin, etkileşim oranı düşük bir gönderiyi analiz ederek, bu gönderinin ne tür görseller içerdiğini, verdiğiniz mesajı analiz edebilirsiniz. Sonrasında da etkileşimi yüksek olan bir gönderi ile bu içeriği karşılaştırarak, nerede sorunların olduğunu görebilirsiniz. Demografik yapı ile de takipçilerinizin yaş ve ilgi alanları hakkında bilgi sahibi olarak, içerik formatlarınızı da bu şekilde değiştirerek, onların ilgisini çekecek bir formata geçirebilirsiniz.

E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya İstatistiği

E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar.

Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel olarak yayınlanan sosyal medya istatistiklerini de yakından takip etmeleri gerekiyor. Bu istatistikler doğrultusunda sosyal medya çalışmalarınızda bazı strateji değişikliklerine gidebilirsiniz.

Bu rehberde de son dönemlerde yayınlanan sosyal medya istatistiklerinin üzerinde duracağız. Buradaki sonuçlara göre kendi işinizdeki içerik ve planlama stratejilerinizde geliştirmeler yapabilirsiniz.

Sosyal mecralarda ortalama geçirilen süre 1 saat 43 dakika

Akıllı telefon ve internet kullanımının artmasıyla beraber internet üzerinde geçirilen vakit de artmaya başladı. Trafikte, işte, sosyal ortamlarda akıllı telefonlar üzerinden devamlı olarak sosyal mecralara erişilebiliyor. Yapılan araştırmalara göre internet kullanıcıları günde 1 saat 43 dakikalarını sosyal mecralar üzerinde geçiriyor.

Günlük olarak yapılan aktivitelere bakıldığında, bu süre oldukça ciddi bir zaman alıyor diyebiliriz. Markalar kendi hedef kitlelerinin gün içinde en aktif oldukları zaman dilimlerini belirleyerek, paylaşımlarını bu zaman dilimleri içerisinde yapabilirler.

Facebook kullanıcılarının yarısı sadece mobil cihazlardan buraya erişiyor

Facebook’un 1,59 milyar aylık aktif kullanıcısının yüzde 47’lik bölümü sadece mobil cihazları üzerinden bu mecraya erişiyor. Bu oldukça büyük bir oran ve markaların da bu oranı ciddiye alması gerekiyor.

Hazırlanan içeriklerin mobile uyumlu olmasının yanı sıra mobil reklam gösterimlerine de dikkat edilmesi gerekiyor. Özellikle reklam çalışmalarında mobile odaklanmamak, hedef kitlenizin ciddi bir bölümüne erişememenize neden olabilir.

Sosyal yönlendirmeler 57 saniyelik bir etkileşim sağlıyor

Firmalar, sosyal mecralar üzerinden internet sitelerine trafik yönlendirmeye çalışıyorlar. Bu yönlendirmeler ile internet siteleri üzerinden bir geri dönüşüm almaya çalışıyorlar. Ancak sosyal yönlendirmeler ile bir internet sitesine giden kullanıcılar, bu sayfalarda ortalama olarak 57 saniye kalıyorlar.

Bu oldukça düşük bir süre diyebiliriz. Bu sürenin kısa olmasının birden fazla sebebi olabilir. Kullanıcılar sayfaları hızlı bir şekilde okuyor olabilir, sayfada buldukları yeterince ilgilerini çekmeyebilir ya da ilgili olmayan sayfalara yönleniyor olabilirler.

Firmaların bu konuda üzerinde durmaları gereken konulardan biri, 1 dakikadan az bir süre içinde ziyaretçileri site üzerinde bir geri dönüşüme yönlendirmek olmalı. Burada yaptığınız call to action’ları iyi değerlendirmeli ve içeriklerinizi ilgi çekici hale getirerek bu süreyi uzatmaya çalışmalısınız.

Sosyal ağları en aktif kullanan kitle, 5 yaşından küçük çocukları olan anneler

Sosyal mecraları en aktif kullanan kitlenin genellikle Z kuşağı olduğu düşünülür. Z kuşağı devamlı olarak telefonlarıyla internet üzerinde vakit geçiriyor olabilir; fakat yapılan araştırmalar küçük çocukları olan annelerin sosyal medyada diğer tüm hedef gruplardan daha aktif olduğunu ortaya koyuyor.Bu veri sonrasında e-ticaret firmaları annelere yönelik daha fazla sosyal medya çalışmaları yapmaya yönelmeliler.

İnternet üzerindeki paylaşımların yüzde 69’u sosyal medyalar haricinde yapılır

Sosyal mecralar kullanıcıların paylaşımlar yaptıkları yerler olsa da, genel olarak bu aktivite ele alındığında, yapılan paylaşımların yüzde 69’luk bir bölümü e-postalar, uygulamalar ve forumlar gibi sosyal mecraların dışındaki alanlarda yapılıyor.

Firmalar sosyal mecralara ağırlık verseler de e-posta pazarlama ve forum gibi kanallara da yatırım yapmalılar. Bu alanlarda varlık göstermek, daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Markalar hızlı bir dönüş olan kullanıcılar, bu markaları başkalarına öneriyor

Sosyal mecraların kullanım alanlarından biri de tüketicilerle iletişim kurmak. Ancak büyük firmalar, sosyal mecralardan tüketicilere hızlı bir dönüş yapma konusunda sıkıntılar yaşıyorlar. Araştırmalar, kullanıcıların yüzde 71’i, sosyal mecralar üzerinden kendilerine hızlı bir şekilde dönüş yapan firmaları, başkalarına da önerdiklerini gösteriyor.

Sosyal ağlar üzerindeki iletişim ve yanıt sürenizi minimuma indirmek, sadık müşteri kitlelerinize ulaşmanıza yardımcı olabileceği gibi yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olabilir.

Snapchat’te günde 7 milyar video izleniyor

Snapchat son birkaç yıldır en hızlı büyüyen sosyal platformlardan biri. Özellikle Z kuşağının yer aldığı; fakat X ve Y kuşağının da kıyısından yakaladığı bu mecrada, bir günde 7 milyar video izleniyor. Bu rakam 2015 Eylül’de 4 milyar civarındaydı.

Her geçen gün bu mecra üzerinde yapılan aktivite sayısı artmaya başlıyor ve firmaların da bunu göz önünde bulundurması gerekiyor. Birçok firma Snapchat’te yer alarak, video ve fotoğraf paylaşımları yapıyor. Bu kadar hızlı büyüyen bir mecrada yer almak farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olabilir.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler