Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

21 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz etkilerken, tüketicilerle iletişim kurulmasını da zorlaştırır. Bu sebeple de hesap yönetimi yaparken bazı önemli unsurların üzerine odaklanmanız gerekir.

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak sosyal ağlar üzerinde yapacağınız çalışmarların hangi amaçla yapılacağınız belirlemeniz gerekir. Yeni kitleler edinmek, müşteri desteği sağlamak, web sitesine trafik yönlendirmek, etkileşim yaratmak ve takipçilerle iletişim kurmak gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedefleri netleştirerek, amaçlarınızı belirlemeniz önemli.

Sosyal medya içerik takviminizi oluşturun

Sosyal ağlarda yapacağınız paylaşımları da bir plana oturtmanız önemlidir. Haftalık planlar yaparak, ne tür içerikler paylaşacağınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Sosyal medya hesap yönetimi çalışmalarının önemli bir bölümünü oluşturduğu için haftalık paylaşım planlarınızı düzenli olarak yapmanız önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Takipçilerin aktif olduğu gün ve saatleri belirleyin

Sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizin hangi gün ve saatlerde daha aktif bir şekilde online olduklarını araştırmanız da paylaşım zamanlarınızı belirlemek için önemli bir çalışmadır. Takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını ve daha fazla etkileşim almanızı sağlar. İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Hedef kitlenizi analiz edin

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız paylaşımlardan daha fazla verim alabilmek için hedef kitlenizi de analiz etmeniz gerekir. Yaptığınız paylaşımlara gelen yorum ve etkileşimler üzerinden, takipçilerinizin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiklerini takip edebilirsiniz. Takipçilerinizin ilgi gösterdiği içerik tülerini ve konuları belirlemeniz sayesinde, içerik planınızı bu konulara göre şekillendirebilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerik fikirlerini bulmak da sosyal medya hesap yönetimi sürecinde önemlidir.

Mesaj ve yorumları yönetin

Sosyal medya hesaplarınızı yönetirken yapmanız gerekenlerden biri de hesaba gelen mesaj ve yorumları yönetmektir. Doğrudan size ulaşan, sipariş öncesi veya sonrasında destek isteyen kullanıcıların sorularını yanıtlayarak, onlara müşteri desteği de sunmanız gerekir. Bunlara ek olarak, paylaşımlara gelen yorumları incelemek, kontrol etmek de bu işe dahildir. Takipçilerle olan iletişimi artırmak için yorumlara yanıtlar vererek, onlarla etkileşime de geçilmesi gerekir. İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamasında uyulması gereken 9 kanun

İstatistik ve ölçümlemeler

Sosyal medya hesap yönetimi içerisinde yapılan çalışmaların istatistiklerinin çıkartılması ve ölçümlemelerinin yapılması da bulunur. Haftalık ve aylık olarak sosyal ağlarda yapılan çalışmaların performans analizlerinin yapılması gerekir. Etkileşim oranları, geri dönüşüm oranları, paylaşımların erişim sayıları, yeni takipçi ve takipten çıkanların sayılarının ölçümlemesinin yapılması gerekir. Bu çalışmalar, sosyal ağların sunduğu istatistik araçları üzerinde yapılabilir.

Çekiliş ve yarışmaların yönetimi

Sosyal ağlar üzerinde yapılan yarışma ve çekilişlerin yönetimi de bu sürece dahildir. Yarışmanın planlanması, katılım koşullarının belirlenmesi ve çekiliş sonuçlarının hazırlanması da bu hesap yönetiminin bir parçasıdır. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır? İlgili rehber:Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Sosyal medya hesap yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medyanın e-ticaret firmalarına faydaları neler?

Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma, ürün ve hizmet tanıtımları yapma, müşteri desteği sunma, pazarlama çalışmaları yapma, mevcut müşterilerle iletişim kurma ve yeni kitlelere ulaşma gibi birçok faydası vardır. İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejinizi hazırlarken, öncelikle hedeflerinizi belirleyerek, markanızın hitap ettiği hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Bu hedefleri ve hedef kitleyi belirledikten sonra bir içerik planı oluşturmalı, paylaşım konularınızı çıkartarak, farklı kategoriler altında bunları toplamanız gerekir. Sizin için ideal olan sosyal ağları bulduktan sonra, ideal paylaşım zamanlarınızı analiz ederek bu sosyal ağlar üzerinde doğru zamanlarda paylaşımlarınızı yaparak, sosyal medya hesap yönetimi yapmalısınız. İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Sosyal medyada neler paylaşılır?

Sosyal ağlar üzerinde paylaşılabilecek birçok içerik fikri bulunur. Marka ile ilgili haberler, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat içerikleri, eğlenceli video ya da görseller, bilgilendirici ve eğitici içerikler bu içeriklere örnek olarak gösterilebilir. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan