fbpx

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

21 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz etkilerken, tüketicilerle iletişim kurulmasını da zorlaştırır. Bu sebeple de hesap yönetimi yaparken bazı önemli unsurların üzerine odaklanmanız gerekir.

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak sosyal ağlar üzerinde yapacağınız çalışmarların hangi amaçla yapılacağınız belirlemeniz gerekir. Yeni kitleler edinmek, müşteri desteği sağlamak, web sitesine trafik yönlendirmek, etkileşim yaratmak ve takipçilerle iletişim kurmak gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedefleri netleştirerek, amaçlarınızı belirlemeniz önemli.

Sosyal medya içerik takviminizi oluşturun

Sosyal ağlarda yapacağınız paylaşımları da bir plana oturtmanız önemlidir. Haftalık planlar yaparak, ne tür içerikler paylaşacağınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Sosyal medya hesap yönetimi çalışmalarının önemli bir bölümünü oluşturduğu için haftalık paylaşım planlarınızı düzenli olarak yapmanız önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Takipçilerin aktif olduğu gün ve saatleri belirleyin

Sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizin hangi gün ve saatlerde daha aktif bir şekilde online olduklarını araştırmanız da paylaşım zamanlarınızı belirlemek için önemli bir çalışmadır. Takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını ve daha fazla etkileşim almanızı sağlar. İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Hedef kitlenizi analiz edin

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız paylaşımlardan daha fazla verim alabilmek için hedef kitlenizi de analiz etmeniz gerekir. Yaptığınız paylaşımlara gelen yorum ve etkileşimler üzerinden, takipçilerinizin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiklerini takip edebilirsiniz. Takipçilerinizin ilgi gösterdiği içerik tülerini ve konuları belirlemeniz sayesinde, içerik planınızı bu konulara göre şekillendirebilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerik fikirlerini bulmak da sosyal medya hesap yönetimi sürecinde önemlidir.

Mesaj ve yorumları yönetin

Sosyal medya hesaplarınızı yönetirken yapmanız gerekenlerden biri de hesaba gelen mesaj ve yorumları yönetmektir. Doğrudan size ulaşan, sipariş öncesi veya sonrasında destek isteyen kullanıcıların sorularını yanıtlayarak, onlara müşteri desteği de sunmanız gerekir. Bunlara ek olarak, paylaşımlara gelen yorumları incelemek, kontrol etmek de bu işe dahildir. Takipçilerle olan iletişimi artırmak için yorumlara yanıtlar vererek, onlarla etkileşime de geçilmesi gerekir. İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamasında uyulması gereken 9 kanun

İstatistik ve ölçümlemeler

Sosyal medya hesap yönetimi içerisinde yapılan çalışmaların istatistiklerinin çıkartılması ve ölçümlemelerinin yapılması da bulunur. Haftalık ve aylık olarak sosyal ağlarda yapılan çalışmaların performans analizlerinin yapılması gerekir. Etkileşim oranları, geri dönüşüm oranları, paylaşımların erişim sayıları, yeni takipçi ve takipten çıkanların sayılarının ölçümlemesinin yapılması gerekir. Bu çalışmalar, sosyal ağların sunduğu istatistik araçları üzerinde yapılabilir.

Çekiliş ve yarışmaların yönetimi

Sosyal ağlar üzerinde yapılan yarışma ve çekilişlerin yönetimi de bu sürece dahildir. Yarışmanın planlanması, katılım koşullarının belirlenmesi ve çekiliş sonuçlarının hazırlanması da bu hesap yönetiminin bir parçasıdır. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır? İlgili rehber:Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Sosyal medya hesap yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medyanın e-ticaret firmalarına faydaları neler?

Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma, ürün ve hizmet tanıtımları yapma, müşteri desteği sunma, pazarlama çalışmaları yapma, mevcut müşterilerle iletişim kurma ve yeni kitlelere ulaşma gibi birçok faydası vardır. İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejinizi hazırlarken, öncelikle hedeflerinizi belirleyerek, markanızın hitap ettiği hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Bu hedefleri ve hedef kitleyi belirledikten sonra bir içerik planı oluşturmalı, paylaşım konularınızı çıkartarak, farklı kategoriler altında bunları toplamanız gerekir. Sizin için ideal olan sosyal ağları bulduktan sonra, ideal paylaşım zamanlarınızı analiz ederek bu sosyal ağlar üzerinde doğru zamanlarda paylaşımlarınızı yaparak, sosyal medya hesap yönetimi yapmalısınız. İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Sosyal medyada neler paylaşılır?

Sosyal ağlar üzerinde paylaşılabilecek birçok içerik fikri bulunur. Marka ile ilgili haberler, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat içerikleri, eğlenceli video ya da görseller, bilgilendirici ve eğitici içerikler bu içeriklere örnek olarak gösterilebilir. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan