Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

21 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz etkilerken, tüketicilerle iletişim kurulmasını da zorlaştırır. Bu sebeple de hesap yönetimi yaparken bazı önemli unsurların üzerine odaklanmanız gerekir.

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak sosyal ağlar üzerinde yapacağınız çalışmarların hangi amaçla yapılacağınız belirlemeniz gerekir. Yeni kitleler edinmek, müşteri desteği sağlamak, web sitesine trafik yönlendirmek, etkileşim yaratmak ve takipçilerle iletişim kurmak gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedefleri netleştirerek, amaçlarınızı belirlemeniz önemli.

Sosyal medya içerik takviminizi oluşturun

Sosyal ağlarda yapacağınız paylaşımları da bir plana oturtmanız önemlidir. Haftalık planlar yaparak, ne tür içerikler paylaşacağınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Sosyal medya hesap yönetimi çalışmalarının önemli bir bölümünü oluşturduğu için haftalık paylaşım planlarınızı düzenli olarak yapmanız önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Takipçilerin aktif olduğu gün ve saatleri belirleyin

Sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizin hangi gün ve saatlerde daha aktif bir şekilde online olduklarını araştırmanız da paylaşım zamanlarınızı belirlemek için önemli bir çalışmadır. Takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını ve daha fazla etkileşim almanızı sağlar. İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Hedef kitlenizi analiz edin

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız paylaşımlardan daha fazla verim alabilmek için hedef kitlenizi de analiz etmeniz gerekir. Yaptığınız paylaşımlara gelen yorum ve etkileşimler üzerinden, takipçilerinizin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiklerini takip edebilirsiniz. Takipçilerinizin ilgi gösterdiği içerik tülerini ve konuları belirlemeniz sayesinde, içerik planınızı bu konulara göre şekillendirebilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerik fikirlerini bulmak da sosyal medya hesap yönetimi sürecinde önemlidir.

Mesaj ve yorumları yönetin

Sosyal medya hesaplarınızı yönetirken yapmanız gerekenlerden biri de hesaba gelen mesaj ve yorumları yönetmektir. Doğrudan size ulaşan, sipariş öncesi veya sonrasında destek isteyen kullanıcıların sorularını yanıtlayarak, onlara müşteri desteği de sunmanız gerekir. Bunlara ek olarak, paylaşımlara gelen yorumları incelemek, kontrol etmek de bu işe dahildir. Takipçilerle olan iletişimi artırmak için yorumlara yanıtlar vererek, onlarla etkileşime de geçilmesi gerekir. İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamasında uyulması gereken 9 kanun

İstatistik ve ölçümlemeler

Sosyal medya hesap yönetimi içerisinde yapılan çalışmaların istatistiklerinin çıkartılması ve ölçümlemelerinin yapılması da bulunur. Haftalık ve aylık olarak sosyal ağlarda yapılan çalışmaların performans analizlerinin yapılması gerekir. Etkileşim oranları, geri dönüşüm oranları, paylaşımların erişim sayıları, yeni takipçi ve takipten çıkanların sayılarının ölçümlemesinin yapılması gerekir. Bu çalışmalar, sosyal ağların sunduğu istatistik araçları üzerinde yapılabilir.

Çekiliş ve yarışmaların yönetimi

Sosyal ağlar üzerinde yapılan yarışma ve çekilişlerin yönetimi de bu sürece dahildir. Yarışmanın planlanması, katılım koşullarının belirlenmesi ve çekiliş sonuçlarının hazırlanması da bu hesap yönetiminin bir parçasıdır. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır? İlgili rehber:Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Sosyal medya hesap yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medyanın e-ticaret firmalarına faydaları neler?

Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma, ürün ve hizmet tanıtımları yapma, müşteri desteği sunma, pazarlama çalışmaları yapma, mevcut müşterilerle iletişim kurma ve yeni kitlelere ulaşma gibi birçok faydası vardır. İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejinizi hazırlarken, öncelikle hedeflerinizi belirleyerek, markanızın hitap ettiği hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Bu hedefleri ve hedef kitleyi belirledikten sonra bir içerik planı oluşturmalı, paylaşım konularınızı çıkartarak, farklı kategoriler altında bunları toplamanız gerekir. Sizin için ideal olan sosyal ağları bulduktan sonra, ideal paylaşım zamanlarınızı analiz ederek bu sosyal ağlar üzerinde doğru zamanlarda paylaşımlarınızı yaparak, sosyal medya hesap yönetimi yapmalısınız. İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Sosyal medyada neler paylaşılır?

Sosyal ağlar üzerinde paylaşılabilecek birçok içerik fikri bulunur. Marka ile ilgili haberler, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat içerikleri, eğlenceli video ya da görseller, bilgilendirici ve eğitici içerikler bu içeriklere örnek olarak gösterilebilir. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan