Blog

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz etkilerken, tüketicilerle iletişim kurulmasını da zorlaştırır. Bu sebeple de hesap yönetimi yaparken bazı önemli unsurların üzerine odaklanmanız gerekir.

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak sosyal ağlar üzerinde yapacağınız çalışmarların hangi amaçla yapılacağınız belirlemeniz gerekir. Yeni kitleler edinmek, müşteri desteği sağlamak, web sitesine trafik yönlendirmek, etkileşim yaratmak ve takipçilerle iletişim kurmak gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedefleri netleştirerek, amaçlarınızı belirlemeniz önemli.

Sosyal medya içerik takviminizi oluşturun

Sosyal ağlarda yapacağınız paylaşımları da bir plana oturtmanız önemlidir. Haftalık planlar yaparak, ne tür içerikler paylaşacağınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Sosyal medya hesap yönetimi çalışmalarının önemli bir bölümünü oluşturduğu için haftalık paylaşım planlarınızı düzenli olarak yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Takipçilerin aktif olduğu gün ve saatleri belirleyin

Sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizin hangi gün ve saatlerde daha aktif bir şekilde online olduklarını araştırmanız da paylaşım zamanlarınızı belirlemek için önemli bir çalışmadır. Takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını ve daha fazla etkileşim almanızı sağlar.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Hedef kitlenizi analiz edin

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız paylaşımlardan daha fazla verim alabilmek için hedef kitlenizi de analiz etmeniz gerekir. Yaptığınız paylaşımlara gelen yorum ve etkileşimler üzerinden, takipçilerinizin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiklerini takip edebilirsiniz.

Takipçilerinizin ilgi gösterdiği içerik tülerini ve konuları belirlemeniz sayesinde, içerik planınızı bu konulara göre şekillendirebilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerik fikirlerini bulmak da sosyal medya hesap yönetimi sürecinde önemlidir.

Mesaj ve yorumları yönetin

Sosyal medya hesaplarınızı yönetirken yapmanız gerekenlerden biri de hesaba gelen mesaj ve yorumları yönetmektir. Doğrudan size ulaşan, sipariş öncesi veya sonrasında destek isteyen kullanıcıların sorularını yanıtlayarak, onlara müşteri desteği de sunmanız gerekir.

Bunlara ek olarak, paylaşımlara gelen yorumları incelemek, kontrol etmek de bu işe dahildir. Takipçilerle olan iletişimi artırmak için yorumlara yanıtlar vererek, onlarla etkileşime de geçilmesi gerekir.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamasında uyulması gereken 9 kanun

İstatistik ve ölçümlemeler

Sosyal medya hesap yönetimi içerisinde yapılan çalışmaların istatistiklerinin çıkartılması ve ölçümlemelerinin yapılması da bulunur. Haftalık ve aylık olarak sosyal ağlarda yapılan çalışmaların performans analizlerinin yapılması gerekir.

Etkileşim oranları, geri dönüşüm oranları, paylaşımların erişim sayıları, yeni takipçi ve takipten çıkanların sayılarının ölçümlemesinin yapılması gerekir. Bu çalışmalar, sosyal ağların sunduğu istatistik araçları üzerinde yapılabilir.

Çekiliş ve yarışmaların yönetimi

Sosyal ağlar üzerinde yapılan yarışma ve çekilişlerin yönetimi de bu sürece dahildir. Yarışmanın planlanması, katılım koşullarının belirlenmesi ve çekiliş sonuçlarının hazırlanması da bu hesap yönetiminin bir parçasıdır.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber:Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Sosyal medya hesap yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medyanın e-ticaret firmalarına faydaları neler?

Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma, ürün ve hizmet tanıtımları yapma, müşteri desteği sunma, pazarlama çalışmaları yapma, mevcut müşterilerle iletişim kurma ve yeni kitlelere ulaşma gibi birçok faydası vardır.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejinizi hazırlarken, öncelikle hedeflerinizi belirleyerek, markanızın hitap ettiği hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Bu hedefleri ve hedef kitleyi belirledikten sonra bir içerik planı oluşturmalı, paylaşım konularınızı çıkartarak, farklı kategoriler altında bunları toplamanız gerekir. Sizin için ideal olan sosyal ağları bulduktan sonra, ideal paylaşım zamanlarınızı analiz ederek bu sosyal ağlar üzerinde doğru zamanlarda paylaşımlarınızı yaparak, sosyal medya hesap yönetimi yapmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm

İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Sosyal medyada neler paylaşılır?

Sosyal ağlar üzerinde paylaşılabilecek birçok içerik fikri bulunur. Marka ile ilgili haberler, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat içerikleri, eğlenceli video ya da görseller, bilgilendirici ve eğitici içerikler bu içeriklere örnek olarak gösterilebilir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!