Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

21 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz etkilerken, tüketicilerle iletişim kurulmasını da zorlaştırır. Bu sebeple de hesap yönetimi yaparken bazı önemli unsurların üzerine odaklanmanız gerekir.

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikli olarak sosyal ağlar üzerinde yapacağınız çalışmarların hangi amaçla yapılacağınız belirlemeniz gerekir. Yeni kitleler edinmek, müşteri desteği sağlamak, web sitesine trafik yönlendirmek, etkileşim yaratmak ve takipçilerle iletişim kurmak gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedefleri netleştirerek, amaçlarınızı belirlemeniz önemli.

Sosyal medya içerik takviminizi oluşturun

Sosyal ağlarda yapacağınız paylaşımları da bir plana oturtmanız önemlidir. Haftalık planlar yaparak, ne tür içerikler paylaşacağınızı da belirlemeniz bir hayli önemli. Sosyal medya hesap yönetimi çalışmalarının önemli bir bölümünü oluşturduğu için haftalık paylaşım planlarınızı düzenli olarak yapmanız önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Takipçilerin aktif olduğu gün ve saatleri belirleyin

Sosyal ağlar üzerinde takipçilerinizin hangi gün ve saatlerde daha aktif bir şekilde online olduklarını araştırmanız da paylaşım zamanlarınızı belirlemek için önemli bir çalışmadır. Takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını ve daha fazla etkileşim almanızı sağlar. İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler İlgili rehber: Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Hedef kitlenizi analiz edin

Sosyal ağlar üzerinde yaptığınız paylaşımlardan daha fazla verim alabilmek için hedef kitlenizi de analiz etmeniz gerekir. Yaptığınız paylaşımlara gelen yorum ve etkileşimler üzerinden, takipçilerinizin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiklerini takip edebilirsiniz. Takipçilerinizin ilgi gösterdiği içerik tülerini ve konuları belirlemeniz sayesinde, içerik planınızı bu konulara göre şekillendirebilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerik fikirlerini bulmak da sosyal medya hesap yönetimi sürecinde önemlidir.

Mesaj ve yorumları yönetin

Sosyal medya hesaplarınızı yönetirken yapmanız gerekenlerden biri de hesaba gelen mesaj ve yorumları yönetmektir. Doğrudan size ulaşan, sipariş öncesi veya sonrasında destek isteyen kullanıcıların sorularını yanıtlayarak, onlara müşteri desteği de sunmanız gerekir. Bunlara ek olarak, paylaşımlara gelen yorumları incelemek, kontrol etmek de bu işe dahildir. Takipçilerle olan iletişimi artırmak için yorumlara yanıtlar vererek, onlarla etkileşime de geçilmesi gerekir. İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamasında uyulması gereken 9 kanun

İstatistik ve ölçümlemeler

Sosyal medya hesap yönetimi içerisinde yapılan çalışmaların istatistiklerinin çıkartılması ve ölçümlemelerinin yapılması da bulunur. Haftalık ve aylık olarak sosyal ağlarda yapılan çalışmaların performans analizlerinin yapılması gerekir. Etkileşim oranları, geri dönüşüm oranları, paylaşımların erişim sayıları, yeni takipçi ve takipten çıkanların sayılarının ölçümlemesinin yapılması gerekir. Bu çalışmalar, sosyal ağların sunduğu istatistik araçları üzerinde yapılabilir.

Çekiliş ve yarışmaların yönetimi

Sosyal ağlar üzerinde yapılan yarışma ve çekilişlerin yönetimi de bu sürece dahildir. Yarışmanın planlanması, katılım koşullarının belirlenmesi ve çekiliş sonuçlarının hazırlanması da bu hesap yönetiminin bir parçasıdır. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır? İlgili rehber:Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Sosyal medya hesap yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medyanın e-ticaret firmalarına faydaları neler?

Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma, ürün ve hizmet tanıtımları yapma, müşteri desteği sunma, pazarlama çalışmaları yapma, mevcut müşterilerle iletişim kurma ve yeni kitlelere ulaşma gibi birçok faydası vardır. İlgili rehber: E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?

Sosyal medya stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya stratejinizi hazırlarken, öncelikle hedeflerinizi belirleyerek, markanızın hitap ettiği hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Bu hedefleri ve hedef kitleyi belirledikten sonra bir içerik planı oluşturmalı, paylaşım konularınızı çıkartarak, farklı kategoriler altında bunları toplamanız gerekir. Sizin için ideal olan sosyal ağları bulduktan sonra, ideal paylaşım zamanlarınızı analiz ederek bu sosyal ağlar üzerinde doğru zamanlarda paylaşımlarınızı yaparak, sosyal medya hesap yönetimi yapmalısınız. İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm İlgili rehber: Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm

Sosyal medyada neler paylaşılır?

Sosyal ağlar üzerinde paylaşılabilecek birçok içerik fikri bulunur. Marka ile ilgili haberler, ürün tanıtımları, kampanya ve fırsat içerikleri, eğlenceli video ya da görseller, bilgilendirici ve eğitici içerikler bu içeriklere örnek olarak gösterilebilir. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan